هنگامی که فرزند من سرما خورده و سرفه می کند، یک دارو به او بدهم یا دو دارو

داروها را فقط برای علایمی که فرزندتان دارد، انتخاب کنید. بنابراین، دادنِ یک داروی بدون نسخه برای [یک بیماریِ] چند علامتی تا زمانی که متناسب با علایم فرزند شما است ، مشکلی ندارد.

برای اجتناب از دارو درمانیِ بیش از حدِ فرزندتان، راهنما را خوانده و آن را دنبال کنید، از ابزارِ اندازه گیری که در بسته بندیِ دارو موجود است، استفاده کنید، و محصولاتی را که درمانِ علایمی هستند که کودک شما ندارد، انتخاب نکنید. به عنوان مثال، برای درمان سرفه یا گلودرد به تنهایی، دارویی را که چندعلامتِ سرماخوردگی را [درمان می کند]، انتخاب نکنید. 

اگر شما دو دارو را [به کودک] می دهید، یک دارو را دو برابر نکنید.
اطمینان حاصل کنید که به فرزندتان دو داروی بدون نسخه با مواد تشکیل دهنده ی فعالِ مشابه نمی دهید. به عنوان مثال، بسیاری از داروهای سرماخوردگی برای بچه ها حاوی استامینوفن می باشد که همان تیلنول است. به طور مشابه، یک داروی سرفه نیز ممکن است حاوی مواد تشکیل دهنده ی دیگری برای درمان احتقان باشد. بنابراین اگر [راهنمای دوز مصرف را] با دقت نخوانید، [ممکن است] به آسانی [و] ناخواسته، دوزِ مصرفِ کودک را دوبرابر کنید. مفاد جعبه ی "حقایق دارویی" را مطابقت دهید، به این ترتیب فرزندتان را در معرض خطرِ مصرف بیش از حد قرار نمی دهید.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • hadi 522 :

    چه سوالی ؟ هر چی دکتر داده بهش بده بخوره!!!!

    1395/10/28 14:56

بیشتر بخوانید