نقاط عطف کودکان دارای اختلال اوتیسم در 25 تا 36 ماهگی و نقش والدین

این را به خاطر بسپارید که این راهنمایی فقط برای آنچه در این مقطع زمانی ( برای پیش دبستانی) انتظار دارید، است . هر کودکی منحصر به فرد است و با سرعت خودش پیشرفت می کند. محدوده وسیعی از آنچه که ما نرمال می پنداریم و یا ممکن است نیازی به نگرانی نباشد  ولی تا زمانی که شما به یکی از علایم خطی که در زیر اشاره شده برخورد کنید.

نقاط عطف :

تصورات کودک پیش دبستانی شروع می شود . بازی کردن یکی از مشحصه های این سن است . همراه با ترس در رابطه با تصورات از هیولاها و یا چیزهای معمولی از جمله تاریکی و یا حتی جاروبرقی . ممکن است در سر در آوردن واقعیت و خیال دچار مشکل شوند .

صحبت کردن کودک به اندازه کافی واضح می شود که غریبه ها معمولا می توانند بفهمند . ممکن است از کلماتی استفاده کند و یا دستورالعمل های چندمرحله ای را دنبال کنند . دایره لغات آنها به طور چشمگیری افزایش می یابد . ممکن است از صدها هزار کلمه در زمان استفاده کند . می تواند از پله ها بالا یا پایین برود . بپرد و یا سه چرخه سوار شود . مهارت های دستی آن ها پیشرفت می کند . کودک شما می فهمد که چه طور درها و ظروف را بازکند و می تواند قطعات اسباب بازی را دستکاری کند . می تواند دایره ای کامل را بکشد و پازل های ساده را درست کند . شما پیشرفت روابط دوستی اش را خواهید دید , همدردی و محبت خود را به همبازیهایش و حتی عروسکهایش نشان می دهد . به نوبت بازی کردن و اشتراک گذاری را یاد می گیرد . اما ممکن است با کج خلقی زمانی که احساساتش غلبه می کند در تقلا باشد .

نقش شما :

امکانی فراهم کنید تا کودکتان شانس بازی با کودکان همسن خود را داشته باشد . اجازه دهید تا اختلافش را با دوستانش خودش حل کند . اما آماده باشید که در نوبتی بازی کردن و همکاری دخالت کنید . او حتما به کمک شما برای اینکه بفهمد چه طور مشکلات را حل کند و احساساتش را کنترل کند نیاز دارد .

بازی های آموزشی را انجام دهید . پله ها را با هم بشمارید . از او بخواهید اسباب بازی ها را وصل کند و اعضای بدن را نام ببرد . تظاهر کردن به بازی ممکن است به او در بروز احساسات کمک کند اما اجازه دهید او بازی را هدایت کند . مطمئن شوید او زمان زیادی را برای دویدن , لی لی کردن , رکاب زدن و گشت و گذار در بیرون صرف می کند .

مجموعه ای از محدودیت های ساده و روشن را ایجاد کنید و به طور مداوم و با ارامش آنها را دنبال کنید . مطمئن باشید زمانی که رفتار درستی انجام می دهد او را تشویق کنید . در سطح بالایی از سیر تکامل مهارتهای آن قرار بگیرید و براین اساس ثبات کودک را در خانه حفظ کنید . او شاید آمادگی رفتن از گهواره به تخت را در حوالی 3 سالگی داشته باشد . مراقب نشان هایی باشید که کودک شما برای آموزش دستشویی آماده است .

خطرات :

هر کودک به روش خود پیشرفت می کند اما با دکتر کودک خود صحبت کنبد اگر کودک شما هنوز :

- با اضطراب خود در حال تقلا است .
- با افراد خارج از خانواده ارتباط برقرار نمی کند .
- با کودکان دیگر بازی نمی کند .
- از ارتباط چشمی دوری می کند .
- نمی تواند توپی را پرتاب کند یا بپرد .
- نمی تواند با تغیر دادن پاها از پله ها بالا برود
- در شتاب گرفتن مشکل دارد
- بیشتر از 3 کلمه در یک جمله استفاده نمی کند
- توانایی کامل کردن یک جمله را ندارد
- گاهی اوقات برای غریبه ها مشکل است سخنان او را بفهمند
- نمی تواند در بازی تظاهر کند
- مشکلات بسیاری در مراقبت از خود دارد از جمله لباس پوشیدن و به رختخواب رفتن
- از دست دادن مهارت هایی که قبلا داشته است . 

پست های مرتبط :

 

علت ابتلا به اتیسم جهش در یک ژن می باشد.

علائم و نشانه های اختلال طیف اوتیسم چیست؟

چه عواملی باعث ایجاد اوتیسم می شود؟

آیا درمان دقیقی برای اوتیسم وجود دارد؟

علایم اوتیسم در سنین 13 تا 24 ماهگی

علایم اوتیسم برای کودکان 2 ساله به بالا

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ آیا کودک با اختلال اوتیسم درفامیل یا دوستان می شناسید؟ لطفا با نوشتن کامنت در رابطه با مشکلات این خانواده ها ما را مطلع کنید.  (سیارک)

ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید