حسینیه امینی ها لوکیشن بانوی عمارت

خانه امینی ها در قزوین قسمتی از یک عمارت گسترده و تو در تو است که به سال 1275 قمری در دو طبقه به وسیله مرحوم محمد رضا امینی ساخته شده است. حسینیه دارای دو حیاط شمالی و جنوبی و سه تالار شرقی و غربی است. این تالار ها به موازات یکدیگر قرار دارند و به وسیله پنج درب متحرک مشبک از هم جدا می شوند.

تالار میانی بزرگتر از دو تالار دیگر است. طول تالار میانی 18 متر و عرض آن 5 متر است. طول تالار های دیگر 10 و عرض آن ها نیز 5 متر است. آمیختگی حساب شده و زیبایی گچ بری، نقاشی روی چوب و آئینه کاری در سقف، دیوارها، طاقچه ها رف ها و دیوار واره های چوبی بسیار چشمگیر و در حد شاهکار است.

دو اتاق شمالی، جنوبی نیز در شرق و غرب تالارها وجود دارد که از تزئینات کمتری برخوردار است. سردابه، آشپزخانه، ابنارها و شربت خانه در طبقه زیرین حسینیه واقع شده است.

سرداب

لوستر

 

تالار کوچک

 

انبار

 

دیوار بین تالارها از چوب

خانه امینی ها یا حسینیه امینی ها لوکیشن فیلم های زیادی بوده است، از جدیدترین فیلم هایی که در این مکان فیلم برداری شده می توان به سریال بانوی عمارت اشاره کرد.

 

حسینیه امینی ها نگین معماری قزوین

حسینیه امینی ها، از خانه‌های زیبا و اعیانی قزوین توسط حاج محمدرضا امینی از اعیان تجار قزوین، در سال ۱۲۷۵هجری قمری بنا و در آن زمان مبلغ چهل و هشت هزار تومان صرف ساخت آن شده است به قطب گردشگری در قزوین تبدیل شده است.گردشگران و توریست های زیادی از داخل و خارج کشور از این خانه‌ ی زیبا و اعیانی در قزوین بازدید می کنند

 

حیاط حسینیه امینی ها

 

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید