الیزابت ماس در سرگذشت ندیمه

افرد شخصیت اصلی داستان سرگذشت ندیمه است. افرد یک ندیمه است، ندیمه وظیفه تولید بچه را دارد. ندیمه یک کلفت است که علاوه بر تولید بچه به خرید های روزانه خانه نیز کمک میکند.

 

خطر لو رفتن داستان افرد از جایی وارد داستان می شود که دولت امریکا سقوط کرده و گروهی افراطی بر کشور حاکم شده اند. او درحال فرار است ولی جایی برای فرار نیست، بالاخره توسط نیروها دستگیر شده و به کلفتی یک خانواده فرستاده می شود. در ابتدا همه چیز برای او ندیمه های دیگر خنده دار است ولی کم کم متوجه شرایط بحرانی می شوند. او چندین بار سعی در فرار دارد ولی هیچ بار موفق نمی شود.

الیزابت ماس

نقش افرد در سریال سرگذشت ندیمه توسط الیزابت ماس بازی می شود. الیزابت ماس متولد 1982 و 36 ساله است. سرگذشت ندیمه سریالی ساخته شده از رمانی با همین نام اثر مارگارت اتوود است که فصل اول آن 10 قسمت و فصل دوم آن 13 قسمت می باشد.

رمان سرگذشت ندیمه

داستان کتاب با سریال کمی متفاوت است و در شهر کمبریج در ماساچوست ایالات متحدهٔ آمریکا رخ می دهد. پس از ترور رئیس جمهور آمریکا با گلوله و به رگبار بستن همهٔ اعضای کنگره ایالات متحده توسط مسیحیان بنیادگرا و اعلام وضعیت فوق‌العاده، انقلابی در کشور رخ می‌دهد، قانون اساسی لغو شده و حکومتی تمامیت خواه مسیحی به نام جمهوری گیلاد تشکیل می‌شود.

 

رمان سرگذشت ندیمه در سال 1382 به فارسی ترجمه شده است. سرگذشت ندیمه داستانی علمی تخیلی درباره ویژگی های منفی است که قالب شده اند. معروف ترین کتاب از این رمان ها، مزرعه حیوانات اثر جورج اورول است.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام