فیلم دانکرک گام بلند برای ربودن اسکار

اکران  فیلم «دانکرک» از جمعه در سینماهای جهان شروعشده است ، موضوع فیلم «دانکرک» ماجرای تخلیه شهر فرانسوی «دانکرک» قبل از هجوم آلمان‌ها را به نمایش درآورده است. «پیتر تراورس» منتقد مجله «رولینگ استون»، نمایش این فیلم را آغازگر مسابقه اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی عنوان کرد . به گفته پیتر تراورس این فیلم، پیروزی‌ای عظیم برای کارگردان فیلم  «کریستوفر نولان» به ارمغان می آورد، جلوه‌های گیج‌کننده بصری فیلم، قلب هر  تماشاگر ی را هدف قرار می دهد.البته هنوز  فیلم‌های عمده و اسکاربگیر سال ۲۰۱۷ نمایش داده نشده اند و  نمی‌توانیم قطعا در این باره که «دانکرک» جایزه اسکار بهترین فیلم سال را می برد، نطر بدهیم.

به نقل از  مجله تخصصی «هالیوود ریپورتر»  ۹۸ درصداز نقدها برای این فیلم  مثبت هستند و این نشان دهنده درست بودن ادعای پیتر تراورس ،می باشد .  فیلم «دانکرک» را هر کسی تماشا کرده، همین را گفته است . نقدهای مثبت،  این سئوال تازه‌را مطرح می نمایند که آیا کمپانی «وارنر» می تواند  طلسم اسکار برای «کریستوفر نولان» رااز بین ببرد.

از دید «پیتر دبراج» منتقد «ورایتی» نولان، فن‌آوری را در خدمت واقعیت ،‌ به کار می‌بندد.

منتقد «آسوشیتدپرس» فیلم «دانکرک» را «یک شاهکار واضح » دانسته، فیلمی محسورکننده در باره تلاش برای بقا، و «تاد مککارتی» در هالیوود ریپورتر هم آن را «یک شکاهکار امپرسیونیستی» وصف کرده است..

منتقدها «دانکرک» را مخصوصا به این خاطر تحسین نموده اند  که وحشت و هیبت جنگ را بدون نمایش خونریزی  به تصویر می‌کشد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام