نقش مری پاپینز را کدام هنرپیشه ها بازی کردند

مری پاپینز

بازیگر مری پاپینز


 اولین کتاب پاما لیندُن تراورس نویسنده بریتانیایی درباره پرستار ایده آلی در سال 1934 منتشر شد، قهرمان اول کتاب   مری پاپینز   تبدیل به یکی از محبوب ترین شخصیت های کودکان و بزرگسالان شد.

 

مری پاپینز

بازیگر نقش مری پاپینز

 

اما علیرغم محبوبیت باور نکردنی مری پاپینز در سراسر جهان، تنها چهار نسخه سینمایی از این داستان تهیه شده است.حال ببینیم کدام یک از هنرمندان سینمای جهان، کدام سلبریتی ها نقش مری پاپینز را بازی کرده اند.

 

مری پاپینز

اولین نقش برای مری پاپینز در فیلم توسط ماری ویکس اجرا شد.

 

مری پاپینز

 

اولین فیلم مری پاپینز در سینمایی جهان، توسط ماری ویکس در نقش Mary Poppins تهیه شد که  آمریکای سال 1949 را به تصویر کشیده است. مری ویکز تمام عمر خود را به بازیگری اختصاص داد و مانند قهرمان و نویسنده داستان، هرگز ازدواج نکرد. در سال های آخر عمر، بازیگر به طور جدی بیمار بود و در سال 1995 در سن 85 سالگی فوت کرد. یک سال بعد نویسنده مری پاپینز، پاملا تراورس، درگذشت.

 

مری پاپینز

جولی اندروز در نقش مری پاپینز | عکس

 

در اوایل دهه 1940 والت دیزنی در مورد تهیه فیلم از کتاب پاملا تراورس فکر کرد - او قصد داشت یک فیلم تمام موزیکال بسازد. با این حال، نویسنده قصد نداشت که حقوق خود را به فیلمنامه نویس های هالیوود بفروشد - او نمیخواست کتابهایش "توسط فیلمسازان تحریف شود".

 

جولی اندروز

 

جلب رضایت نویسنده برای تهیه فیلم از روی کتاب 20 سال طول کشید! در سال 1961، پاملا تراورس به مدت 2 هفته وارد لس آنجلس شد. آنچه والت دیزنی انجام داد نشان دادن طرح هایش از مناظر فیلم برداری، موسیقی برای فیلم و لیست بازیگران انتخابیش بود و از دوران کودکی اش برای پاملا گفت. خب واضح است که نویسنده تسلیم شد با این شرط که او به طور فعال در ساخت فیلم شرکت داشته باشد.

 

جولی اندروز

فریمی از فیلم Mary Poppins ، 1964 | عکس

 

جولی اندروز

جولی اندروز   مری پاپینز قدیمی

 

انتخاب نقش اصلی  زن بازیگر در فیلم، جولی اندروز انگلیسی بود - او در برابر گزینه دیگری از ستارگان هالیوود، بت دیویس قرار داشت،اما نویسنده به شدت مخالف نقش مری پاپینز به هنرپیشه آمریکایی بود.اندروز در ۱۹۶۴ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را بخاطر بازی در فیلم مری پاپینز دریافت کرد. با وجود این واقعیت که این فیلم موفقیت بزرگی کسب کرد اما نویسنده هنوز با نسخه تهیه شده ی فیلم از کتابش راضی نبود.

 

مری پاپینز

از فیلم خداحافظ مری پاپینز ! ، 1983 | عکس

ناتالیا آندریچنکو به عنوان مری پاپینز | عکس

البته، تنها نسخه واقعی مری پاپینز برای مخاطبان بومی احتمالا بازی ناتالیا آندریچنکو در نقش مری پاپینز باقی خواهد ماند. ناتالیا آندریچنکو، با بازی درخشان تصویر کاملی از پرستار در فیلم "خداحافظ مری پاپینز!" در سال 1983 ایفا کرد.

 

مری پاپینز

ناتالیا آندریچنکو به عنوان مری پاپینز   از  بازیگران مری پاپینز

از فیلم خداحافظ مری پاپینز! ، 1983 | عکس

لئونید Kvinikhidze در ابتدا Anastasia Vertinskaya را برای نقش مری پاپینز در نظر گرفته بود  اما با هم به توافق نرسیدند، و او مجبورشد به دنبال یک بازیگر دیگر باشد. موسیقی برای فیلم توسط ماکسیم داناوفسکی نوشته شد. هنگامی که داناوفسکی، لئونید را برای گوش دادن به آهنگ های جدید به خانه اش دعوت کرد،  در آنجا با ناتالیا آندریچنکو ملاقات کرد، ناتالیا شروع به خواندن آهنگ هایی برای فیلم کرد.

 

همانطور که معلوم شد، این یک «اقدام از پیش تعیین شده» بود - آنها می خواستند مدیر را متقاعد کنند که آندریچنکو برای نقش مری پاپینز مناسب است. با این حال، Kvinikhidze در درجه اول به طور قطع مخالف بازی آندریچنکو بود. مدیر به دنبال یک خانم ظریف شکننده، مسلط به زبان انگلیسی بود. این بازیگر در عرض چند هفته 15 کیلوگرم وزن خود را کم کرد و بالاخره لئونید Kvinikhidze برای بازی او موافقت کرد! اما اجازه نداد که او در فیلم بخواند - صدای او مناسب ملودی فیلم نبود و تاتیانا وورونینا آهنگهای مری پاپینز را خواند.

 

مری پاپینز

ناتالیا آندریچنکو در فیلم خداحافظ مری پاپینز! ، 1983 | عکس

مری پاپینز

ناتالیا آندریچنکو به عنوان مری پاپینز | عکس

مری پاپینز

برای بازیگر قهرمان فیلم ناتالیا آندریچنکو  ایفای نقش در فیلم بسیار دشوار بود زیرا علاوه بر سکانس های آواز، سکانس های رقص هم داشت.

مری پاپینز

او بعدا گفت: " رباط پای چپم آسیب دیده بود، پزشکان مجوز راه رفتن به من داده بودند ، نه رقصیدن! او می گوید حتی اکنون، زمانی که من این فیلم را تماشا می کنم، احساس ناراحتی می کنم . "

 

مری پاپینز

ناتالیا آندریچنکو | عکس

فیلم بازگشت مری پاپینز ، 2018

مری پاپینز

   امیلی بلانت از  بازیگران فیلم مری پاپینز 

 

در 3 ژانویه سال 2019، یک فیلم دیگر درباره یک پرستار افسانه ای منتشر شد  mary poppins returns " بازگشت مری پاپینز ". نقش اصلی  فیلم  فیلم مری پاپینز باز می گردد  توسط بازیگری بریتانیایی امیلی بلانت، که مخاطبان او را در فیلم «شیطان پرادا می پوشد» به یاد می آورند، بازی کرد. براساس طرح فیلم درباره مری پاپینز ، 25 سال از زمان وقوع رویدادهایی که در این کتاب شرح داده شده است، گذشته، و پرستار با دانش آموزان بالغش ملاقات می کند.

 

در مجموع، بازیگر نقش  mary poppins  باید بر ترس خود از ارتفاع غلبه می کرد - در نهایت، قهرمان فیلم باید  از یک جرثقیل با ارتفاع 15 متری بالاتر از زمین معلق می شد. بازیگر اعتراف می کند: " با مشارکت در این فیلم، رویای من به حقیقت پیوست. این یک هدیه واقعی برای فرزندان من است که من تبدیل به مری پاپینز از نسل فعلی  شدم... مری پاپینز من یک ابرقهرمان است. و همچنین یک نوع فرشته است. او می آموزد که مردم چه چیزی را می خواهند و به آن می دهد.

 

مری پاپینز

 بازگشت مری پاپینز    مری پاپینز 2

بازیگران مری پاپینز 2

 

مری پاپینز

عکس مری پاپینز

بازیگران فیلم مری پاپینز 2018

امیلی بلانت در نقش مری پاپینز
لین-منیول میراندا در نقش جک
بن ویشاو در نقش مایکل بنکس
مریل استریپ در نقش تاپسی 
امیلی مورتیمر در نقش جین بنکس
کالین فرث
دیک ون دایک

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید