برندگان اسکار 2020

در

صبح امروز، مراسم اسکار به وقت ایران و شب امریکا برگزار شد و برندگان به ترتیب لیست زیر معرفی شدند. بیشتر گزینه های برنده پیش بینی شده بود و تقریبا همه درست بود.

 

بهترین نقش اصلی مرد

از بین 5 نامزد، Joaquin Phoenix (واکین فینیکس) برای بازی در نقش به یاد ماندی جوکر جایزه اسکار گرفت. 

 

Antonio Banderas in PAIN AND GLORY

Leonardo DiCaprio in ONCE UPON A TIME...IN HOLLYWOOD

Adam Driver in MARRIAGE STORY

Joaquin Phoenix in JOKER - WINNER

Jonathan Pryce in THE TWO POPES

 

بهترین نقش مکمل مرد

مسابقه در این قسمت حتی از نقش اصلی نیز پر رنگ تر بود و برد پیت اسکار را از چنگ تام هنکس، آل پاچینو و آنتونی هاپکینز در اورد. این جایزه اولین اسکار بازیگری برد پیت و دومین اسکار او است. برد پیت جوان ترین برنده جایزه اسکار نقش مکمل مرد است.

 

Tom Hanks in A BEAUTIFUL DAY IN THE NEIGHBORHOOD

Anthony Hopkins in THE TWO POPES

Al Pacino in THE IRISHMAN

Joe Pesci in THE IRISHMAN

Brad Pitt in ONCE UPON A TIME...IN HOLLYWOOD - WINNER

 

بهترین نقش اصلی زن

اسکارلت جوهانسون 35 ساله برای اولین بار امسال با 2 نامزدی وارد مسابقه اسکار شد ولی دست خالی برگشت، رنی زلوگر برای بازی در نقش جودی برنده اسکار بهترین نقش اصلی زن شد.

 

Cynthia Erivo in HARRIET

Scarlett Johansson in MARRIAGE STORY

Saoirse Ronan in LITTLE WOMEN

Charlize Theron in BOMBSHELL

Renée Zellweger in JUDY - WINNER

 

بهترین نقش مکمل زن

در این بخش نیز اسکارلت جوهانسون شانسی نداشت و جایزه به لورا درن رسید.

Kathy Bates in RICHARD JEWELL

Laura Dern in MARRIAGE STORY - WINNER

Scarlett Johansson in JOJO RABBIT

Florence Pugh in LITTLE WOMEN

Margot Robbie in BOMBSHELL

 

بهترین انیمیشن سال

در ناباوری تمام جایزه به بازی اسباب بازی های 4 رسید. همه امید داشتند KLAUS این جایزه را به آسانی دریافت کند. سری کارتون های Toy Story یکبار نیز در سال 1996 برنده اسکار شده بود.

 

HOW TO TRAIN YOUR DRAGON: THE HIDDEN WORLD

Dean DeBlois, Bradford Lewis and Bonnie Arnold

I LOST MY BODY

Jérémy Clapin and Marc du Pontavice

KLAUS

Sergio Pablos, Jinko Gotoh and Marisa Román

MISSING LINK

Chris Butler, Arianne Sutner and Travis Knight

TOY STORY 4 - WINNER

Josh Cooley, Mark Nielsen and Jonas Rivera

 


 

 

Achievement in cinematography nominees:

THE IRISHMAN

Rodrigo Prieto

JOKER

Lawrence Sher

THE LIGHTHOUSE

Jarin Blaschke

1917 - WINNER

Roger Deakins

ONCE UPON A TIME...IN HOLLYWOOD

Robert Richardson

 

بهترین طراحی لباس

زنان کوچک (Little Women) با گرفتن اسکار بهترین طراحی لباس نشان داد که این نوع لباس هنوز طرفدار دارد.

 

THE IRISHMAN

Sandy Powell and Christopher Peterson

JOJO RABBIT

Mayes C. Rubeo

JOKER

Mark Bridges

LITTLE WOMEN - WINNER

Jacqueline Durran

ONCE UPON A TIME...IN HOLLYWOOD

Arianne Phillips

 

بهترین کارگردانی

فیلم انگل (PARASITE) با دریافت 4 جایزه اسکار شگفتی ساز شد. بونگ جون-هو به معنای واقعی کلمه جایزه را از دستان مارتین اسکورسیزی و کوئنتین تارانتینو قاپید. کوئنتین تارانتینو امسال نیز اسکاری نشد.

 

THE IRISHMAN

Martin Scorsese

JOKER

Todd Phillips

1917

Sam Mendes

ONCE UPON A TIME...IN HOLLYWOOD

Quentin Tarantino

PARASITE - WINNER

Bong Joon Ho

 


 

 

Best documentary feature nominees:

 

AMERICAN FACTORY - WINNER

Steven Bognar, Julia Reichert and Jeff Reichert

THE CAVE

Feras Fayyad, Kirstine Barfod and Sigrid Dyekjær

THE EDGE OF DEMOCRACY

Petra Costa, Joanna Natasegara, Shane Boris and Tiago Pavan

FOR SAMA

Waad al-Kateab and Edward Watts

HONEYLAND

Ljubo Stefanov, Tamara Kotevska and Atanas Georgiev

 


 

Best documentary short subject nominees:

 

IN THE ABSENCE

Yi Seung-Jun and Gary Byung-Seok Kam

LEARNING TO SKATEBOARD IN A WARZONE (IF YOU’RE A GIRL) - WINNER

Carol Dysinger and Elena Andreicheva

LIFE OVERTAKES ME

John Haptas and Kristine Samuelson

ST. LOUIS SUPERMAN

Smriti Mundhra and Sami Khan

WALK RUN CHA-CHA

Laura Nix and Colette Sandstedt

 


 

 

Achievement in film editing nominees:

 

FORD V FERRARI - WINNER

Michael McCusker and Andrew Buckland

THE IRISHMAN

Thelma Schoonmaker

JOJO RABBIT

Tom Eagles

JOKER

Jeff Groth

PARASITE

Yang Jinmo

 

بهترین فیلم خارجی زبان

 

CORPUS CHRISTI

Poland

Directed by Jan Komasa

HONEYLAND

North Macedonia

Directed by Ljubo Stefanov and Tamara Kotevska

LES MISÉRABLES

France

Directed by Ladj Ly

PAIN AND GLORY

Spain

Directed by Pedro Almodóvar

PARASITE - WINNER

South Korea

Directed by Bong Joon Ho

 


 

 

Achievement in makeup and hairstyling nominees:

 

BOMBSHELL - WINNER

Kazu Hiro, Anne Morgan and Vivian Baker

JOKER

Nicki Ledermann and Kay Georgiou

JUDY

Jeremy Woodhead

MALEFICENT: MISTRESS OF EVIL

Paul Gooch, Arjen Tuiten and David White

1917

Naomi Donne, Tristan Versluis and Rebecca Cole

 


 

 

Achievement in music written for motion pictures (Original score) nominees:

 

JOKER - WINNER

Hildur Guðnadóttir

LITTLE WOMEN

Alexandre Desplat

MARRIAGE STORY

Randy Newman

1917

Thomas Newman

STAR WARS: THE RISE OF SKYWALKER

John Williams

 


 

 

Achievement in music written for motion pictures (Original song) nominees:

 

"I Can't Let You Throw Yourself Away" from TOY STORY 4

Music and Lyric by Randy Newman

"(I'm Gonna) Love Me Again" from ROCKETMAN - WINNER

Music by Elton John

Lyric by Bernie Taupin

"I'm Standing With You" from BREAKTHROUGH

Music and Lyric by Diane Warren

"Into The Unknown" from FROZEN II

Music and Lyric by Kristen Anderson-Lopez and Robert Lopez

"Stand Up" from HARRIET

Music and Lyric by Joshuah Brian Campbell and Cynthia Erivo

 


 

بهترین فیلم سال

 

FORD V FERRARI

Peter Chernin, Jenno Topping and James Mangold, Producers

THE IRISHMAN

Martin Scorsese, Robert De Niro, Jane Rosenthal and Emma Tillinger Koskoff, Producers

JOJO RABBIT

Carthew Neal, Taika Waititi and Chelsea Winstanley, Producers

JOKER

Todd Phillips, Bradley Cooper and Emma Tillinger Koskoff, Producers

LITTLE WOMEN

Amy Pascal, Producer

MARRIAGE STORY

Noah Baumbach and David Heyman, Producers

1917

Sam Mendes, Pippa Harris, Jayne-Ann Tenggren and Callum McDougall, Producers

ONCE UPON A TIME...IN HOLLYWOOD

David Heyman, Shannon McIntosh and Quentin Tarantino, Producers

PARASITE - WINNER

Kwak Sin Ae and Bong Joon Ho, Producers

 


 

 

Achievement in production design nominees:

 

THE IRISHMAN

Production Design: Bob Shaw

Set Decoration: Regina Graves

JOJO RABBIT

Production Design: Ra Vincent

Set Decoration: Nora Sopková

1917

Production Design: Dennis Gassner

Set Decoration: Lee Sandales

ONCE UPON A TIME...IN HOLLYWOOD - WINNER

Production Design: Barbara Ling

Set Decoration: Nancy Haigh

PARASITE

Production Design: Lee Ha Jun

Set Decoration: Cho Won Woo

 


 

 

Best animated short film nominees:

 

DCERA (DAUGHTER)

Daria Kashcheeva

HAIR LOVE - WINNER

Matthew A. Cherry and Karen Rupert Toliver

KITBULL

Rosana Sullivan and Kathryn Hendrickson

MEMORABLE

Bruno Collet and Jean-François Le Corre

SISTER

Siqi Song

 


 

 

Best live action short film nominees:

 

BROTHERHOOD

Meryam Joobeur and Maria Gracia Turgeon

NEFTA FOOTBALL CLUB

Yves Piat and Damien Megherbi

THE NEIGHBORS’ WINDOW - WINNER

Marshall Curry

SARIA

Bryan Buckley and Matt Lefebvre

A SISTER

Delphine Girard

 


 

 

Achievement in sound editing nominees:

 

FORD V FERRARI - WINNER

Donald Sylvester

JOKER

Alan Robert Murray

1917

Oliver Tarney and Rachael Tate

ONCE UPON A TIME...IN HOLLYWOOD

Wylie Stateman

STAR WARS: THE RISE OF SKYWALKER

Matthew Wood and David Acord

 


 

 

Achievement in sound mixing nominees:

 

AD ASTRA

Gary Rydstrom, Tom Johnson and Mark Ulano

FORD V FERRARI

Paul Massey, David Giammarco and Steven A. Morrow

JOKER

Tom Ozanich, Dean Zupancic and Tod Maitland

1917 - WINNER

Mark Taylor and Stuart Wilson

ONCE UPON A TIME...IN HOLLYWOOD

Michael Minkler, Christian P. Minkler and Mark Ulano

 


 

 

Achievement in visual effects nominees:

 

AVENGERS: ENDGAME

Dan DeLeeuw, Russell Earl, Matt Aitken and Dan Sudick

THE IRISHMAN

Pablo Helman, Leandro Estebecorena, Nelson Sepulveda-Fauser and Stephane Grabli

THE LION KING

Robert Legato, Adam Valdez, Andrew R. Jones and Elliot Newman

1917 - WINNER

Guillaume Rocheron, Greg Butler and Dominic Tuohy

STAR WARS: THE RISE OF SKYWALKER

Roger Guyett, Neal Scanlan, Patrick Tubach and Dominic Tuohy

 


 

 

Adapted screenplay nominees:

 

THE IRISHMAN

Screenplay by Steven Zaillian

JOJO RABBIT - WINNER

Screenplay by Taika Waititi

JOKER

Written by Todd Phillips & Scott Silver

LITTLE WOMEN

Written for the screen by Greta Gerwig

THE TWO POPES

Written by Anthony McCarten

 

 


 

 

بهترین فیلم نامه

 

KNIVES OUT

Written by Rian Johnson

MARRIAGE STORY

Written by Noah Baumbach

1917

Written by Sam Mendes & Krysty Wilson-Cairns

ONCE UPON A TIME...IN HOLLYWOOD

Written by Quentin Tarantino

PARASITE - WINNER

Screenplay by Bong Joon Ho, Han Jin Won

Story by Bong Joon Ho

نظرات

در ادامه بخوانید...

نامزد اسکار 2020 اعلام شد

در
نامزدهای جوایز 92 امین دوره اسکار 2020 اعلام شده اند.
امسال جوکر که در 11 رشته از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد شده بود ، مشخص شد. فیلم های 1917 ، Once Upon a Time در هالیوود و  The Irishman در 10 گروه نامزد شدند.
در اینجا همه نامزدها

 

بهترین فیلم

فورد برابر فراری 
 
ایرلندی
 
خرگوش جوجو 
 
جوکر 
 
زنان کوچک 
 
داستان ازدواج 
 
1917 
 
روزی هالیوود 
 
انگل
 

 

بهترین کارگردان

مارتین اسکورسیزی - ایرلندی
 
تاد فیلیپس - جوکر
 
سم مندز - 1917
 
کوئنتین تارانتینو - روزی هالیوود
 
بونگ جون هو - انگل
 

 

بهترین بازیگر مرد

آنتونیو باندراس - درد و افتخار
 
لئوناردو دی کاپریو - روزی هالیوود
 
آدام درایور - داستان ازدواج
 
واکین فینیکس - جوکر
 
جاناتان پریس - دو پاپ
 

 

بهترین بازیگر زن

سینتیا اریوو - هریت
 
اسکارلت جوهانسون - داستان ازدواج
 
سیرشا رونان - زنان کوچک
 
شارلیز ترون - بمبشل
 
رنه زلوگر - جودی
 

 

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد

تام هنکس - یک روز زیبا در محله
 
آنتونی هاپکینز - دو پاپ
 
آل پاچینو - ایرلندی
 
جو پشی - ایرلندی
 
برد پیت -  روزی هالیوود
 

 

بهترین بازیگر نقش مکمل زن

کتی بیتس - ریچارد جول
 
لورا درن -  داستان ازدواج
 
اسکارلت جوهانسون -  جوجو خرگوش
 
فلورانس پو -  زنان کوچک
 
مارگوت رابی -  بمبشل
 

 

بهترین فیلمنامه

چاقو کشی
 
داستان ازدواج
 
 1917
 
روزی هالیوود
 
انگل
 

 

بهترین فیلمنامه اقتباسی

جوجو خرگوش
 
ایرلندی
 
دو پاپ
 
زنان کوچک
 
جوکر
 

 

بهترین فیلم خارجی

کورپس کریستی (لهستان)
 
سرزمین عسل (مقدونیه شمالی)
 
بینوایان (فرانسه)
 
درد و افتخار (اسپانیا)
 
انگل (کره جنوبی)
 

 

بهترین انیمیشن

نحوه آموزش اژدها: دنیای پنهان
 
بدنم را گم کردم
 
کلاوس
 
پیوند موجود نیست
 
داستان اسباب بازی 4
 

 

بهترین ویرایش

فورد در برابر فراری
 
ایرلندی
 
خرگوش جوجو
 
جوکر
 
انگل
 
بهترین فیلم کوتاه (انیمیشن)
دختر
 
عشق مو
 
Kitbull
 
به یاد ماندنی
 
خواهر
 

 

بهترین فیلم کوتاه

برادری
 
باشگاه فوتبال نفتا
 
پنجره همسایه
 
SARIA
 
خواهر
 

 

بهترین لباس

ایرلندی
 
جوجو خرگوش
 
جوکر
 
زنان کوچک
 
روزی هالیوود
 

 

بهترین ویرایش صوتی

فورد برابر فراری
 
جوکر
 
1917
 
روزی هالیوود
 
جنگ ستارگان: Rise of Skywalker
 

 

بهترین صدا برداری

جنگ ستارگان:ظهور اسکای واکر
 
فورد در برابر فراری
 
جوکر
 
1917
 
روزی هالیوود
 

 

بهترین موسیقی اصلی

جوکر
 
زنان کوچک
 
داستان ازدواج
 
1917
 
جنگ ستارگان: Rise of Skywalker
 
 
 

 

بهترین آهنگ اصلی

(من میخوام) دوباره مرا دوست بدار - راکتمن
 
من با تو ایستاده ام - پیشرفت
 
Into the Unknown - Frozen 2
 
ایستاده - هریت
 

 

بهترین مستند

کارخانه آمریکایی
 
غار
 
لبه دموکراسی
 
برای سما
 
Honeyland
 

 

بهترین مستند کوتاه

در غیبت
 
اگر دختر باشید یادگیری اسکیت بازی در یک منطقه جنگی
 
زندگی مرا تحت الشعاع قرار می دهد
 
سنت سوپرمن لویی
 
راه رفتن چا-چا
 
 
 

 

بهترین طراحی تولید

ایرلندی
 
خرگوش جوجو
 
1917
 
روزی هالیوود
 
انگل
 
 

 

بهترین آرایش و طراحی مو (چهره پردازی)

بمبشل
 
جوکر
 
جودی
 
مالفیسنت: معشوقه شیطان
 
1917
 

 

بهترین مدیریت تصویر

ایرلندی
 
جوکر
 
فانوس دریایی
 
1917
 
روزی هالیوود
 

 

بهترین جلوه های ویژه

انتقام جویان: آخر بازی
 
مرد ایرلندی
 
شیرشاه
 
1917
 
جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر
 

 

بهترین فیلم کوتاه انیمیشن

دختر
 
عشق مو
 
 Kitbull
 
خاطره انگیز
 
خواهر
 

 

بهترین فیلم کوتاه زنده-انیمیشن

 
برادری
 
ساریا
 
یک خواهر
 
پنجره همسایه
 
باشگاه فوتبال نفتا
 
نماینده سینمای ایران در مراسم اسکار سال ۲۰۲۰ مستند «در جستجوی فریده» به کارگردانی کوروش عطائی و آزاده موسوی بود اما نام این فیلم متسند در لیست نامزدهای اولیه هیچ یک از دو بخش مستند بلند و بین الملل نیست.
 
10 فوریه (21 بهمن) مراسم اعطای جوایز نود و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار 2020 برگزار می شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

اصغر فرهادی دومین اسکار تاریخ سینمای ایران را گرفت

در

اسکار بهترین فیلم خارجی به فیلم "فروشنده" اصغر فرهادی رسید. انوشه انصاری به نمایندگی از او جایزه را دریافت کرد و پیام او را خواند.

اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌ زبان به فیلم فروشنده، اثر اصغر فرهادی رسید. این دومین باری است که آقای فرهادی اسکار بهترین فیلم خارجی را به دست آورده، با این تفاوت که این بار او در اعتراض به سیاست‌های بیگانه‌ستیزانه دولت نوظهور آمریکا و منع ورود شهروندان ایران و شش کشور عمدتا مسلمان دیگر به این کشور، در این مراسم غایب بود.

 

اصغر فرهادی پیش‌تر با فیلم‌های "گذشته" و "درباره الی" و "جدایی نادر از سیمین" هم به عنوان نماینده ایران به اسکار معرفی شده بود و در سال ۹۰ با فیلم "جدایی نادر از سیمین" اولین اسکار تاریخ سینمای ایران را به ارمغان آورد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 اسکاری که آکادمی باید پس بگیرد

در

1- رقصنده با گرگ ها بهترین فیلم 1991
فیلمی که باید جایزه میگرفت: رفقای خوب (Goodfellas)

 

 

 

2- کریستوفر والتز برای جنگوی زنجیرگسسته بهترین نقش مکمل 2013
هافمن برای The Master یا دیکاپریو برای جنگوی زنجیرگسسته

 

3- فارست گامپ (1995 بهترین فیلم)
فیلمی که باید جایزه میگرفت: داستان های عامه پسند (Pulp Fiction)

فارست شاید خیلی زرنگ نبود ولی حتی اونم میدونست که داستان های عامه پسند باید جایزه میگرفت

 

4- The Golden Compass سال 2008 بهترین جلوه های ویژه
فیلمی که باید جایزه میگرفت: Transformers
واقعا چرا؟!

 

5- How Green Was My Valley بهترین فیلم 1942
فیلمی که باید جایزه میگرفت: Citizen Kane

 

6- Roberto Benigni for "Life Is Beautiful" بهترین بازیگر 1999
Nick Nolte for "Affliction"

 

 

7- Shakespeare In Love بهترین فیلم 1999
فیلمی که باید جایزه میگرفت: نجات سرباز رایان Saving Private Ryan

 

8- Michael Caine for "The Cider House Rules سال 2000 بهترین نقش مکمل
 برای Magnolia

 

9- The King's Speech سخنرانی پادشاه بهترین فیلم 2011
فیلمی که باید جایزه میگرفت: هرفیلم دیگری، شبکه اجتماعی The Social Network یا Toy Story 3

10- The Wolf of Wall Street
یکی از بهترین کارهای اسکورسیزی و دیکاپریو که هیچ جایزه ای نبرده، این فیلم دست خالی برگشته.

 

این لیست با نظر کاربران تهیه شده است.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

جوایز اسکار 2018

در

مراسم اسکار معمولاً در ماه فوریه برگزار می‌شد اما امسال به دلیل بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ دیر تر برگزار خواهد شد. مجری مراسم جیمی کیمل کمدین معروف خواهد بود. 

نامزد های این دوره جایزه اسکار:

به زودی اعلام خواهد شد.

 

جایزه اسکار افتخاری در نودمین دوره به هنرمندان زیر اعطا می‌شود:

چارلز برنت

اوون رویزمن


دونالد ساترلند

آنیس واردا

نظرات

در ادامه بخوانید...

جنگ بر سر گرفتن نقش جوکر در هالیوود، ویلیام دفو قبل از جک نیکلسون

در

نقش منفی های به یاد ماندنی ، از صفدر زالو و جبارسینگ تا جوکر و هانیبال لکتر

جبار سینگ برای بسیاری از سینما دوستان ایرانی نماد نقش منفی است، شاید باورش سخت باشد ولی تعداد کسانی که بعد از شنیدن اسم فیلم شعله بلافاصله نام جبار سینگ را به زبان می‌آورند از کسانی که نام دو شخصیت دیگر فیلم یعنی "جی" و "ویرو" را به خاطر دارند بسیار بیشتر است.

جبار سینگ در فیلم شعله از معروف ترین نقش منفی های سینما است

در سینمای قبل از انقلاب جلال پیشواییان نام جلال را با نقش منفی عجین کرد.

کدام یک از شما كاظم افرندنيا را می شناسید؟ شاید حتی در میان طرفداران سینما هم کمتر کسی مرحوم سید کاظم را به خاطر داشته باشد اما نقش به یاد ماندنی او در سریال "خاله سارا" که مربوط به اوایل دهه هفتاد است را اکثرا به خاطر دارند. "صفدر زالو" شخصیت منفی سریال بود که تا سالها نامش در حافظه سینما و تلوزیون ایران ماند. در واقعه دایره شهرت شخصیت صفدر زالو از مرزهای شهرت خود فیلم و بازیگر نقش کاراکتر منفی بزرگتر است.  فرحان در عروس آتش هم از آن نقش منفی های به یاد ماندنی بود.

سینما عین عدالت است ، نقش ماندگار در ذهن می ماند چه مثبت و چه منفی! این از زیباییهای هنر هفتم است.

تست گریم جوکر روی صورت ویلیام دفو

در دنیای سینما تعداد کمی بازیگر وجود دارند که مثل ویلیام دفو کامل و بی نقص از پس نقشهای منفی و شرور برآیند.

شاید به خاطر چهره خاصش باشد، ممکن است این حرف کمی متعصبانه باشد ولی به نظر می رسد که ویلیام دفو می داند که چطور در نقش آدمهای شرور و موجودات شیطانی فرو برود. او در آخرین تجربه سینمایی خود یعنی فیلم آکوامن که هنوز اکران نشده است باز هم یک نقش منفی بازی میکند. همه طرفداران کمیک بوکها بازی به یاد ماندنی ویلیام دفو در نقش تبهکارانه  نورمن آزبورن و گوبلین سبز را به خاطر دارند.

بسیاری از طرفداران ویلیام دفو معتقدند که هیچکس مثل او لیاقت پوشیدن کت و شلوار بنفش جوکر را ندارد و به او پیشنهاد داده اند که نقش جوکر را بازی کند.

اما چیزی که بسیاری از طرفداران او نمی دانند این است که در سال 1989 ویلیام دفو جزء بازیگرانی بود که برای ایفای نقش جوکر در فیلم "بتمن" تیم برتون با او صحبت شد. هر چند این نقش در آخر به جک نیکلسو ن رسید

جک نیکلسون در نقش جوکر در فیلم بتمن 1989

ویلیام دفو در آخرین مصاحبه اش راجع به این موضوع گفت :

 سم هام (فیلنامه نویس) یه چیزایی در باره اینکه چطور بدنم رو برای ایفای نقش جوکر رو فرم نگه دارم گفت ولی هرگز به من یک پیشنهاد رسمی از طرف تهیه کننده فیلم ارائه نشد.

در حالیکه هیچ وقت به ویلیام به طور رسمی برای ایفای نقش جوکر پیشنهاد نشد ولی به نظر می‌رسد که قبل از آغاز فیلمبرداری او یکی از گزینه های مورد نظر تیم برتون برای ایفای نقش جوکر بوده است.

بعد از کش و قوسهای فراوان جک نیکلسون برای ایفای نقش جوکر انتخاب شد و اتفاقا یکی از بهترین نقش منفی های تاریخ سینما را اجرا کرد و هنوز بعد از گذشت سالها مجله سینمای کمیک از اون نقش به عنوان یکی از بزگترین شرورهای دنیای سینمایی کمیک بوکها در تمام دورانها یاد میکند.

اگرچه جک نیکلسون نقش جوکر را به بهترین شکل ممکن اجرا کرد اما هنوز هم از این موضوع که ویلیام دفو تا یک قدمی اجرای نقش جوکر رفته و این نقش را اجرا نکرده است به عنوان یکی از حسرتهای بزرگ دنیای بازیگری مطرح می شود.

جالب است بدونید که ویلیام دفو تنها بازیگری نبوده که در طول سالهای گذشته شانس بازی در نقش شاهزاده خلافکارها جوکر را از دست داده است. جان لیسگو هم این شانس را داشت که در این نقش بازی کند. هر چند اون ورژنی از بتمن که قرار بود لیسگو در آن بازی کند هرگز ساخته نشد.

جان لیسگو

خبرهایی به گوش می رسد که در فیلم مستقل جوکر که قرار است سال آینده ساخته شود آوکین فینیکس ( همان یوآخین خودمان)

برای ایفای نقش جوکر انتخاب شده است و این یعنی فعلا نباید  شانسی برای ویلیام دفو برای ایفای نقش دلقک بدذات سینما قائل باشیم.

نظرات

۱۳۹۶/۱۱/۲۴عالی

در ادامه بخوانید...

حقایقی جالب درباره فیلم «پدرخوانده»

در

 (سیارک)اکنون چهل و شش سال از زمانی که «پدرخوانده» در سینماهای امریکا و جهان به اکران درآمد می گذرد. بعد از گذر آن همه سال، هنوز می توان دوباره  و دوباره این فیلم را دید و از دیدنش لذت برد. فرانسیس فورد کاپولا این فیلم را با اقتباس و بر اساس رمانی با همین نام از ماریو پوزو کارگردانی کرد. فیلمنامه این فیلم مشترکا توسط این دو نوشته شده است. برای ساخت این فیلم زمان و هزینه زیادی گذاشته شد و به نتیجه نیز رسید. اما اتفاقاتی در طول ساخت فیلم افتاد که حالا بعد از گذر سالها گاه به گاه از زبان بازیگران و عوامل سازنده فیلم در برنامه های مستند، مقالات روزنامه ها، مصاحبه در مجله ها و... مطرح می شود. برخی از این نکات را که احتمالا اطلاعی از آنها ندارید و برای شما بسیار جالب خواهد بود در لیست زیر مشاهده می کنید:

 

1- فرانسیس فورد کاپولا در زمان ساخت و کارگردانی این فیلم با خطر اخراج شدن رو به رو بود

فرانسیس فورد کاپولا، که کارگردانی این فیلم را به یمن بازخورد خوبی که فیلم پیشینش، The Rain People، در میان مردم داشت، به دست آورده بود، اولین کارگردانی نبود که از سمت پارامونت برای این مهم انتخاب شده بود. الیا کازان، آرتور پن، ریچارد بروکس، از جمله کارگردانانی بودند که پیش از کاپولا، پیشنهاد کاربرروی این فیلم را دریافت کردند و قبول نکردند. جالب است بدانید، زمانی که فیلمبرداری فیلم به کارگردانی کاپولا آغاز شد، تهیه کنندگان، نظر مساعدی دررابطه درام غم انگیز و پر از دیالوگی که کاپولا در حال تدارک آن بود، نداشتند. استودیویی که سرمایه گذاری برروی این فیلم را به عهده داشت، می خواست فیلمی گانگستری پر از درگیری و صحنه های جذاب داشته باشد و به همین خاطر مرتب کاپولا را به خاطر رویه ای که در پیش گرفته بود، تهدید به اخراج می کردند. کار حتی تا جایی پیش رفت که کارگردانانی آورده و پشت در گذاشته بودند برای اینکه کاپولا بداند آنها با کسی شوخی ندارند. البته کمی بعد، اوضاع تغییر کرد و کاپولا از تهدیدهای آنها رهایی یافت؛ درست در زمانی که به فیلم برداری صحنه معروفی رسیدند که در آن مایکل (با بازی آل پاچینو) سولزو و مک کلاسکی را که در دسیسه ای اقدام به تیر اندازی به پدرش کرده بودند را به قتل می رساند.

2- کاپولا برای نگه داشتن لوگوی فیلم به زحمت افتاد

استودیوی فیلم سازی قصد داشت تا این لوگویی که امروزه همه به محض دیدنش به یاد پدرخوانده می افتیم را تغییر دهد و همان لوگویی را استفاده کند که در زمان انتشار رمان ماریو پوزو طراحی و از آن استفاده شده بود. اما کاپولا با اصرار فراوان بالاخره توانست آنهارا متقاعد کند که لوگو همان لوگوی قبلی باشد.

3- تلاش بسیاری از جانب کاپولا صورت گرفت تا بتواند روایت داستان فیلم را در برهه های متفاوت زمانی به عهده بگیرد

برای کم کردن هزینه ها، پارامونت تصمیم گرفته بود کاپولارا متقاعد کند فیلمنامه با زمان معاصر یعنی در همان سال 1972 که فیلم در حال طی کردن مراحل ساخت بود،  مطابق شود و داستان در این زمان رخ دهد. به جای فیلمبرداری در نیویورک نیز، قصد داشتند فیلمبرداری را به شهر کانزاس سیتی منتقل کنند. این تدبیر نیز برای کم کردن هزینه ها بود، چراکه قاعدتا فیلمبرداری در شهر بزرگی چون نیویورک هزینه های سنگین تری را متحمل تهیه کنندگان می کرد. اما بازهم کاپولا برای حفظ اصالت فیلم خود، آنهارا متقاعد کرد که زمانی که وقایع فیلمنامه در آن رخ می دهد مطابق با متن اصلی و در روزهای پس از جنگ جهانی دوم باشد.

4-بازیگران در کنار یکدیگر به عنوان یک خانواده شام می خوردند و بدین وسیله توانستند ارتباط عمیق تری با نقشی که بازی میکنند برقرار کنند

کاپولا بازیگران اصلی را طی جلسه هایی که خود برنامه ریزی کرده بود، موقع صرف شام، ملزم می کرد کنار یکدیگر به عنوان یک خانواده بنشینند. برای بازیگران کمی دشوار بود تا بتوانند یک خانواده کاملا طبیعی تشکیل دهند و این تدبیر کاپولا بسیار کمک کرد تا آنها به یکدیگر به عنوان یک خانواده نگاه کنند و نه صرفا بازیگرانی که برای دستمزد کنارهم کار میکنند.

5- پارامونت مارلون براندو را برای نقش پدرخوانده مناسب نمی دانست

زمانی که کاپولا مارلون براندو را به عنوان انتخاب خود برای نقش ویتو کورلئونه (پدرخوانده) مطرح کرد با مخالفت رئیس پارامونت، چارلز بلودرن، مواجه شد. او به کاپولا گفت که به هیچ وجه با این پیشنهاد موافقت نخواهد کرد. پارامونت گزینه انتخابی خود برای این نقش را به کاپولا معرفی کرد که لورنس اولیور بود. در نهایت اما آنها با پیشنهاد کاپولا موافقت کردند، البته به این شروط: 1) مارلون براندو ابتدا باید تست بدهد 2) اگر از بازی او با بازخورد مناسبی مواجه نشد دستمزد وی پرداخت نخواهد شد 3) براندو باید ضمانتی بدهد که اگر استودیو به خاطر بعضی رفتارهای بد او جلوی دوربین متحمل ضرری شود، تمام خسارت آن را پرداخت کند.

ماجرا به آنجایی کشیده شد که کاپولا پیشنهاد اول را پذیرفت و مارلون براندو را برای تستی که از او خواسته بودند آماده کرد. تست براندو به قدری خوب بود که نظر تهیه کنندگان درمورد او کاملا تغییر کرد و از شروط دوم و سومی که برای پذیرفتن او گذاشته بودند صرف نظر کردند.

6-پاچینو نخستین انتخاب، برای بازی در نقش مایکل کورلئونه نبود

تهیه کنندگان برای نقش مایکل بازیگرانی چون رابرت ردفورد یا رایان او. نیل را پیشنهاد داده بودند، اما به سیاق همیشگی، کاپولا نظر خود را داشت، او به شدت علاقه مند به بازی آل پاچینو در این نقش بود. جالب است بدانید بازیگران دیگر فیلم نیز (کسانی چون جیمز کان که نقش سانی را ایفا کرد) برای بازی در نقش مایکل تست دادند.

7-تستی از رابرت دنیرو برای بازی در نقش سانی گرفته شد

رابرت دنیرو یکی از کسانی بود که برای بازی در نقش سونی تستی از او گرفته شد، اما کاپولا براین باور بود که او برای بازی در این نقش بیش از اندازه خشن بود. دنیرو پس از آن ماجرا برای بازی در نقش جوانی ویتو کورلئونه در قسمت دوم این فیلم در نظر گرفته شد؛ او به خاطر این نقش آفرینی توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از آنِ خود کند.

8-برای فیلمبرداری صحنه عروسی کاپولا بازیگران را به حال خود گذاشته بود که هرگونه که دوست دارند رفتار کنند و محدودیتی از نظر بازی نداشتند

برای اینکه صحنه عروسی واقعی تر و ملموس تر به نظر برسد، کاپولا به بازیگران اجازه داد در صحنه ای که به این منظور طراحی شده بود به جشن و پایکوبی بپردازند و با یکدیگر صحبت کنند و هرکاری که خودشان صلاح می دانند، به صورت کاملا طبیعی انجام دهند و سپس به فیلمبرداری از این صحنه ها پرداخت. البته ناگفته نماند که یکی از دلایلی که این کار را کرد  این بود که زمان زیادی برای فیلمبرداری و آماده کردن این صحنه نداشت؛ تنها دوروز فرصت داشت تا این صحنه را فیلمبرداری کند.

9-کاپولا از مشکلات و اشتباهات بازیگران خود استفاده می کرد

لنی مونتانا که در فیلم نقش لوکا براسی را ایفا می کرد، پیش از روی آوردن به بازیگری، حرفه کشتی گیری را دنبال می کرد. در سکانس عروسی فیلم، صحنه ای بود که لوکا باید به اتاق مطالعه پدرخوانده می رفت و به خاطر حمایتهایی که از او کرده بود، تشکر می کرد. لنی مونتانا به قدری از این دیدار با بازیگر بزرگی چون مارلون براندو اضطراب پیدا کرده بود که در تمام طول روز نتوانستند یک صحنه مناسب و خوب بگیرند. کاپولا که دیگر فرصتی برای تکرار این صحنه نداشت ایده جالبی به ذهنش رسید؛ او از لنی مونتانا که به شدت مضطرب بود و در حال تکرار کردن دیالوگهایی که باید در رویارویی با مارلون براندو ادا کند، بود، در همان لحظه فیلم گرفت و بعد از آن استفاده کرد. حال که به فیلم نگاه می کنید خواهید دید که در این صحنه تنها به نظر می رسد که لوکا به خاطر دیدار با پدرخوانده مضطرب است، درحالی که این اضطراب کاملا واقعی بود و او نقش بازی نمی کرد.

10-خانه ویلایی ای که محل اقامت خانواده کورلئونه بود، برای فیلم ساخته نشده و از ابتدا در جزیره استاتن بوده است

جالب است بدانید که این خانه ویلایی در سال 2014 به قمیتی به ارزش 3میلیون دلار برای فروش گذاشته شد.

11-صاحب اصلی گربه پدرخوانده، آن را در خیابان رها کرده بود و کاپولا اتفاقی آن را پیدا کرد

کاپولا هر روز برای آمدن سر صحنه از خیابانی رد می شد که چندباری در آن گربه ای را دیده بود که گویا صاحبش آن را در خیابان رها کرده بود. روزی این گربه را با خود به سر صحنه برد و به مارلون براندو داد و از او خواست که ببیند می تواند با این گربه ارتباط برقرار کند یا نه. گربه به قدری از پدرخوانده خوشش آمد که تمام طول آن روز روی پایش نشست و اینگونه بود که گربه خیابانی به گربه ای تبدیل شد که در خاطر بسیاری خواهد ماند. (سیارک)

12-پاچینو در انتخاب روش بازیگری خود ایده آل گرا بود

صحنه ای در فیلم هست که مایکل با بازی آل پاچینو به خاطر حاضرجوابی خود، افسر پلیس را عصبانی می کند و نتیجه آن می شود که این افسر با مشت به صورت مایکل می زند. پس از آن صورت مایکل در فیلم دچار تغییری می شود که باید حاصل از آن ضربه بوده باشد. پاچینو برای واقع گرایانه بودن این تغییر، واقعا به خود آسیب رسانده بود.

13-کله جدا شده اسب واقعی بود

کله اسبی که در فیلم در تخت خواب بازیگر نقش کارگردان پسرخوانده ویتو، می بینید، کاملا واقعی است. عوامل فیلم آن را در یک کارخانه تولید غذای سگ پیدا کردند و از آنجا آوردند.

14-قرار بود فیلم در دو سانس مجزا پخش شود

با توجه به معیارها و استانداردهای هالیود، 175 دقیقه برای یک فیلم زمان زیادی محسوب می شد. به همین خاطر قرار بود پس از صحنه ای که در آن مایکل در رستوران اقدام به قتل سولوزو و مک کلاسکی می کند، وقفه ای در پخش فیلم لحاظ کنند و ادامه فیلم به زمان دیگری موکول شود. اما پس از همفکری میان عوامل سازنده، این نتیجه حاصل شد که این وقفه تماشاگران فیلم را از حال و هوای آن بیرون خواهد برد و بهتر آن است که تمام فیلم به طور کامل در یک سانس کامل پخش شود.

15- مارلون براندو، برای ادای دیالوگهایش از فلش کارت استفاده می کرد

او بر این باور بود که درصورت خواندن دیالوگهایش در زمان فیلمبرداری می تواند طبیعی تر آنهارا ادا کند و بگوید. او در برنامه مستندی که دررابطه با فیلم سوپرمن تهیه شده بود، گفت: «شما زمانی که تنها یک ایده کلی از دیالوگها در ذهنتان داشته باشید و سپس برای ادای دقیق هریک به دنبال فلش کارتی بگردید که دیالوگ روی آن نوشته شده است، آنگاه به تماشاچیان فیلم چنین احساسی منتقل می کنید که انگار واقعا دارید فکر می کنید که چه باید بگویید. یعنی همان اتفاقی می افتد که در حالت عادی، زمانی که کسی از شما سؤالی می پرسد، فکر می کنید و به دنبال جواب مناسب می گردید. براندو از سال 1966 به بعد از این فلش کارتها استفاده می کرد و عوامل فیلم، فلش کارتها را به تیرهای برق، درختان، و حتی بازیگران دیگر می چسباندند، البته به طوری که در کادر فیلمبرداری مشخص نباشد.

16- واژه های «مافیا» و «گروه خلافکاری» در فیلمنامه استفاده نشده اند

پس از نشستی که عوامل سازنده فیلم با مؤسسه ای که در زمینه حقوق ملیتهای آمریکایی-ایتالیایی، داشتند، تصمیم گرفته شد که از کاربرد این دو واژه به خاطر کلیشه ای بودنشان پرهیز شود (البته در متن اصلی فیلمنامه هم خیلی از این واژه ها استفاده نشده بود). تنها یک صحنه در فیلم وجود دارد که تیتر روزنامه این است: «سردسته گروه خلافکاری، بارزینی مورد بازجویی قرار گرفت» درست پس از صحنه ای که درآن مایکل کورلئونه اقدام به قتل عوامل حمله به پدرش می کند.

17- سوفیا کاپولا، دختر فرانسیس فورد کاپولا، در هر سه قسمت فیلم حضور دارد

اگر فکر می کنید که سوفیا تنها در قسمت سوم این فیلم حضور دارد (در نقش دختر مایکل کورلئونه) بهتر است دوباره نگاهی دقیق تر به دو نسخه قبلی بیندازید. در قسمت اول پدرخوانده او یکی از کودکانی است که در مراسی عشای ربانی در کلیسا حضور دارد. در قسمت دوم نیز دختربچه ایست که به ویتو کورلئونه در زمان کودکی اش کمک می کند تا از کشتی که حامل مهاجران سیسیلی است پایین بیاید و به جزیره الیس برود.

18-مارلون براندو جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را نپذیرفت

پنجم مارچ سال 1973 بود که در مراسم اسکار آن سال نام مارلون براندو به عنوان بهترین بازیگر مرد توسط مجری برنامه اعلام شد؛ در کمال تعجب زنی به روی صحنه رفت، متنی را که در دست داشت باز کرد و شروع به خواندن از روی آن کرد. آنچه او از روی متن خواند این بود: «من امروز به نیابت از مارلون براندو و به درخواست او به روی صحنه آمده ام. او قصد پذیرفتن این جایزه سخاوتمندانه را ندارد... او این کاررا به خاطر اعتراض به رفتاری که در حوزه فیلم سازی با سرخ پوستان بومی آمریکا می شود، می کند.» البته این اولین باری نبود که مارلون براندو از اینگونه اعتراضها می کرد. او پیش از آن قصد حمایت از تشکیل یک سازمان یهودی در آمریکا، و نیز سازمانی دیگر برای حمایت از حقوق کسانی که دو رگه آمریکایی آفریقایی بودند، داشت در این رابطه فعالیتهایی نیز انجام داد. مارلون براندو دومین شخصی است که در تاریخ اهدای جوایز اسکار، جایزه خود را نپذیرفته است. پیش از آن جورج سی. اسکات این جایزه را که برای بازی در فیلم Patton نصیبش شده بود را رد کرد)

19- براندو برای تغییر حالت دهانش به آن صورتی که در فیلم  مشاهده کردید، در دهانش پارچه نگذاشته بود

ایده این گریم خلاقانه در زمانی که از براندو تست بازیگری برای نقش ویتو کورلئونه گرفته می شد، به ذهنش رسید. اما برخلاف آنچه که شایع شده است و همه فکر می کنند، براندو در دهانش پارچه قرار نداده است و زمانی که بازی او در این نقش قطعی شد با یک دندانپزشک صحبت کرد تا برایش ایمپلنت مخصوص درست کند.

20- معنای «دون» با آنچیزی که فکر می کنید تفاوت دارد

اگر فیلم را دیده باشید، سران اصلی خانواده ها با لقب «دون» همراه می شود؛ مانند دون کورلئونه، دون بارزینی و... . جالب است بدانید که معنای اصلی «دون» در زبان ایتالیایی، عموی مورد احترام است، و معنای دورتر آن رئیس باند خلافکاری است. با توجه به صحبتهای نویسنده داستان اصلی و رمان این فیلم، ماریو پوزو، بیشتر همان معنای اول مد نظر شخصیتهای داستان است.

21-بازیگران مشهور زیادی مشتاق بازی در این فیلم بودند

ورن بیتی، داستین هافمن، جک نیکلسون، و رابرت دنیرو، از جمله کسانی بودند که برای بازی در نقش مایکل کورلئونه داوطلب شده بودند و هیچ یک در تست بازیگری مرتبط پذیرفته نشدند. نکته جالب توجه آن است که آل پاچینو، که به خاطر بازی در نقش مایکل، کاندید دریافت جایزه بهتری بازیگر نقش مکمل مرد شد، خیلی رغبتی به بازی در این نقش نداشت. او در مصاحبه ای که با مجله لودد در این باره داشت، گفت: «من با خودم فکر می کردم که چگونه قرار است از پس بازی در این نقش بربیایم؟ اضافه براین کسی دوست نداشت من به عنوان مایکل کورلئونه بازی کنم. فقط کاپولا بود که هوای مرا داشت و به من اعتماد می کرد.»  (سیارک)

نظرات

۱۴۰۰/۱۰/۸اسم این فیلم محبوب مافیایی چیست ......سه گانه پدرخوانده The Godfather یکی از محبوب ترین و معروف ترین های تاریخ هالیوود است. فیلم پدرخوانده نه تنها توسط بینندگان، بلکه توسط منتقدان، صاحب تعداد زیادی جوایز معتبر سینمایی، از جمله اسکار، شناخته شده است.جذابیت داستان ساخت فیلم کمتر از خود فیلم نیست. هر چیزی که بینندگان ممکن است در مورد سه گانه افسانه ای ندانند در ادامه نظرات برای شما می گویم.

۱۴۰۰/۱۰/۸هم ماریو پوزو( نویسنده) و هم کاپولا به دلیل مشکلات مالی «پدرخوانده» را انتخاب کردند این فیلم قول موفقیت را نمی داد. ماریو پوزو یک نویسنده نیویورکی بود که چندین نشریه ناموفق را در دست داشت. او برای گذران زندگی با نام مستعار در مجلات مختلف مطلب می نوشت. در اواسط دهه 60 قرن گذشته، او خانواده ای بزرگ و بدهی های به همان اندازه داشت. پوزو دیوانه وار به دنبال موضوعی می گشت که خواننده عام را مجذوب خود کند. انتخاب او بر سر داستان هایی در مورد جنایات سازمان یافته بود. در آن زمان به دلیل جلسات کنگره، موضوع داغ در آمریکا بود. نویسنده حقوق این رمان که هنوز منتشر نشده را به پارامونت پیکچرز فروخت. آنها به نوبه خود حتی انتظار نداشتند که در آینده چنین پرفروش شود!

۱۴۰۰/۱۰/۸در همان زمان، دو تن از اسطوره های سینمای امروز، کارگردان فرانسیس فورد کاپولا و دوستش جورج لوکاس تصمیم گرفتند پارامونت را ترک کنند. آنها استودیوی فیلم مستقل خود را به نام American Zoetrope تأسیس کردند. شرکت به پولی نیاز داشت که نه فورد کاپولا و نه جورج لوکاس داشت. استودیوی فیلمسازی به کاپولا پیشنهاد کار روی پدرخوانده را داد. ابتدا قاطعانه امتناع کرد. او حتی نتوانست این کتاب را تا آخر بخواند. اما در نهایت به دلیل نیاز به پول، کارگردان تصمیم گرفت این پروژه را به عهده بگیرد.

۱۴۰۰/۱۰/۸هم ماریو پوزو و هم فرانسیس فورد کاپولا به خاطر پول به دنبال آن رفتند.

۱۴۰۰/۱۰/۸یکی از اولین درگیری های کاپولا با پارامونت بر سر فیلمنامه و بودجه فیلم بود. استودیو پوزو را مجبور کرد که فیلمنامه را بازنویسی کند و آنچه را که از دهه 40 به دهه 70 در حال رخ دادن بود، منتقل کرد. کاپولا قاطعانه این نسخه را رد کرد و بر نسخه اصلی پافشاری کرد. او همچنین طبق پیشنهاد تهیه کنندگان، دوباره برای صرفه جویی در هزینه با فیلمبرداری در خارج از نیویورک مخالفت کرد.

۱۴۰۰/۱۰/۸کاپولا به خاطر لجبازی اش تهدید به اخراج شد، اما کارگردان روی موضع خود ایستاد. در این فرآیند، او همه اعضای تیم را که از دیدگاه اصلی او حمایت نمی کردند، اخراج کرد. کاپولا همچنین از گوردون ویلیس فیلمبردار دفاع کرد. کار او با نور و سایه در پدرخوانده در حال حاضر فرقه ای محسوب می شود. در همان زمان، روسای استودیو آنقدر این کار گوردون ویلیس را دوست نداشتند که مجبور شدند او را جایگزین کنند و همه چیزهایی که فیلمبرداری شده بود را بازسازی کنند.

۱۴۰۰/۱۰/۸استودیو از انتخاب کاپولا برای نقش های اصلی حمایت نکرد حالا باور نکردنی به نظر می رسد که شخص دیگری می توانست از این شخصیت ها بازی بگیرد. اما در آن زمان پارامونت با انتخاب کارگردانی کاپولا مخالف بود. مارلون براندو نباید به نظر استودیو ویتو کورلئونه را بازی می کرد. بله، هیچ کس در محبوبیت او شک نداشت، اما افسانه های واقعی در مورد شخصیت دشوار و شکست های او در مجموعه پخش شد. تهیه کنندگان دنی توماس، برت لنکستر، ارنست بورگنین، آنتونی کوئین و چند بازیگر دیگر را پیشنهاد کردند. کاپولا سرسخت بود - فقط مارلون براندو و نه هیچ کس دیگر!

۱۴۰۰/۱۰/۸استودیو نمی خواست مارلون براندو را در این فیلم ببیند. در نتیجه، استودیو شرایطی را برای این بازیگر مطرح کرد که با مطالعه آنها، او مطمئناً باید نقش را رها می کرد. او حقوق کمی دریافت کرد، مجبور شد وثیقه بگذارد و مجبور شد آزمایش های زیادی را پشت سر بگذارد. کاپولا خیلی زیرکانه عمل کرد. او به براندو گفت که می‌خواهد فیلم را خودش بسازد. برای انجام این کار، او باید چندین صحنه را فیلمبرداری کند تا بتواند ایده های نویسنده خود را عملی کند. مارلون در تناسخ به عنوان ویتو کورلئونه در مقابل دوربین آنقدر عالی بود که همه جنجال ها متوقف شد.

۱۴۰۰/۱۰/۸آل پاچینو برای نقش مایکل کورلئونه بسیار جوان و ناشناخته به حساب می آمد. استودیو حتی نمی خواست نامزدی آل پاچینو برای نقش مایکل کورلئونه را در نظر بگیرد. به نظر تهیه کنندگان، او بسیار جوان، بی تجربه و کمتر شناخته شده بود. آنها وارن بیتی، رابرت ردفورد و جک نیکلسون را پیشنهاد کردند. مارتین شین و رابرت دنیرو حتی برای این نقش تست دادند. رابرت دنیرو نقش ویتو جوان را بر عهده گرفت. کاپولا از پاچینو دفاع کرد.

۱۴۰۰/۱۰/۸ اسم فیلم محبوب مافیایی به لطف مافیای واقعی، کلمه مافیا در فیلم پدرخوانده ذکر نشده است.مافیای واقعی تهیه کنندگان فیلم را تهدید کرد. در سال 1970، گروهی از کارفرمایان جنایت یک سازمان اجتماعی را تشکیل دادند: اتحادیه حقوق مدنی ایتالیایی آمریکایی. به گفته آنها، برای مبارزه با استفاده از کلیشه ها و تصاویر توهین آمیز در رسانه ها. آنها به «پدرخوانده» حمله کردند و تهدید کردند که نمایش فیلم را مختل خواهند کرد. شورش های معترضان نه تنها خطرناک بود، بلکه نه تنها برای استودیو با مشکلات مالی بزرگی مواجه شد. خانواده‌های آن‌ها مدام تهدید می‌شدند و ماشین آلبرت رودی، تهیه‌کننده اصلی فیلم مورد حمله قرار گرفت.

۱۴۰۰/۱۰/۸در نتیجه، رادی مصالحه کرد. واژه‌های «مافیا» و «کوزا نوسترا» از فیلم حذف شد و بخشی از سود گیشه به لیگ اهدا شد. این معامله رئیسان پارامونت را عصبانی کرد. حتی می خواستند تهیه کننده را اخراج کنند

۱۴۰۰/۱۰/۸بسیاری بر این باورند که نمونه اولیه خواننده مشهور فیلم «پدرخوانده»، جانی فونتین، فرانک سیناترا بوده است. طبق این رمان، این خواننده توسط مافیا حمایت می شود و به همین دلیل او مشهور می شود. سیناترا حتی خودش هم همین فکر را کرد و پوزو را تهدید کرد که به خاطر این کار او را نابود خواهد کرد. آل مارتینو، خواننده ای که در این فیلم نقش فونتین را بازی می کرد، به دفاع از نویسنده پرداخت. عصبانیت سیناترا در طول سال ها کاهش یافت و او حتی حاضر شد در یک دنباله در سال 1989 بازی کند. به دلیل مشغله های تور، نتیجه ای حاصل نشد.

۱۴۰۰/۱۰/۸نمادین ترین لحظات فیلم بداهه پردازی است در همان لحظات اولیه این سه گانه، ویتو کورلئونه با گربه ای در آغوش ظاهر می شود. او با آمریگو بوناسرا متخلف مذاکره می کند و مالیخولیایی وار گربه را نوازش می کند. در واقع هیچ گربه ای در فیلمنامه وجود نداشت. او بی خانمان بود و در استودیو پرسه می زد. کاپولا او را در آغوشش گرفت و بعد بی آنکه بداند حیوان را کجا بگذارد، به بازی ادامه داد. تصویر نمادین اینگونه ظاهر شد.

۱۴۰۰/۱۰/۸آل پاچینو آنقدر به نقش مایکل کورلئونه عادت کرد که نمی توان شخص دیگری را در این نقش تصور کرد.

۱۴۰۰/۱۰/۸کاپولا بخشی از موج کاملاً جدید فیلمسازان جوانی بود که در اوایل دهه 1970 طوفان هالیوود را به دام انداختند. از جمله آنها می توان به استیون اسپیلبرگ، مارتین اسکورسیزی و جورج لوکاس اشاره کرد. لوکاس در اولین قسمت فیلم پدرخوانده، دستیار کارگردان بود. اسطوره سینمای آینده درگیر فیلمبرداری بیشتر صحنه های قسمت اول بود. به توصیه او، کاپولا اپیزودی را که مایکل به بیمارستان می آید به پدرش تغییر داد تا جلوه دراماتیک آن را تقویت کند. چند سال بعد، لوکاس گرافیتی آمریکایی را کارگردانی کرد. به لطف این فیلم او به کارگردانی مشهور و تاثیرگذار تبدیل شد. لوکاس با انتشار اولین "جنگ ستارگان" وضعیت خود را به عنوان یک اسطوره هالیوود تایید کرد.

۱۴۰۰/۱۰/۸برای کاپولا، این سه گانه تبدیل به یک تجارت خانوادگی شد.

۱۴۰۰/۱۰/۸شش نفر از اعضای خانواده فرانسیس فورد کاپولا در فیلمبرداری فیلم پدرخوانده شرکت کردند. خواهر کارگردان، تالیا شایر، نقش خواهر کورلئونه، کانی را بازی کرد. اگرچه این یکی از اولین نقش های تالیا بود، اما او نامزد جایزه اسکار شد.

۱۴۰۰/۱۰/۸مادر فیلمساز، در صحنه رستوران سرنوشت‌ساز که مایکل سولوزو و مک‌کلاسکی را می‌کشد، نقش دیگری داشت.

۱۴۰۰/۱۰/۸پدر کاپولا، کارمین، یک نوازنده، آهنگساز و رهبر ارکستر است که موسیقی این فیلم را نوشته است. هم پدر کاپولا و هم مادر کاپولا در تمام قسمت های این سه گانه شرکت داشتند.

۱۴۰۰/۱۰/۸دو پسر کاپولا و دخترش سوفیا چندین بار روی پرده ظاهر شدند. به عنوان یک نوزاد، او نقش پسر کانی را در صحنه غسل ​​تعمید در The Godfather I بازی کرد و در قسمت های اضافی در The Godfather II شرکت کرد. سپس در قسمت پایانی نقش دختر مایکل، مری را بازی کرد. اکنون سوفیا خود یک فیلمنامه نویس و کارگردان برنده جایزه است.

۱۴۰۰/۱۰/۸در سال 1977، کارگردان با تولید نسخه تلویزیونی دو فیلم اول موافقت کرد. او این کار را دوباره به خاطر پول انجام داد. او برای فیلمبرداری حماسی آخرالزمان خود به شدت به بودجه نیاز داشت. Telesaga وقایع را به ترتیب زمانی توصیف می کند، از جوانی ویتو در سیسیل تا رویدادهای اخیر. برخی از صحنه های خشونت آمیز خشونت به درخواست سانسور از فیلم حذف شده است. نسخه های پیشرفته برای مشاهده در تلویزیون کابلی و برای ویدیوی خانگی در دسترس قرار گرفت.

۱۴۰۰/۱۰/۸در سال 2020، کاپولا 30 سال پس از اکران به آخرین فیلم این سه گانه بازگشت. او مدت هاست که از عجله استودیو برای شروع ساخت فیلم ناراضی است. کارگردان فیلم را با شروع و پایان متناوب ارائه می کند. نام این فیلم The Godfather Coda: The Death of Michael Corleone است.

در ادامه بخوانید...