زیباترین زن در کتاب رکوردهای گینس کیست

گرتا گاربو ستاره سینما یکی از بزرگترین رمز و راز های سینمای جهان است. او رویای بازی داشت و وقتی رویای او به حقیقت پیوست، از این می ترسید که تنها با نامی زندگی کند.قدرتمند ترین کمپانی فیلمسازی سعی کرد او را به زانو در آورد، اما شکست گاربو برای این کمپانی بیش از حد دشوار بود. در نتیجه، هالیوود زیر پای یک زن بزرگ افتاد و او هنوز هم یکی از محبوب ترین بازیگران زن در جهان است.
گاربو یک نام واقعی نیست، بلکه یک نام مستعار برای گرتا گوستافسون است . او توسط موریتز استایلر کارگردان پیشرو فیلم های صامت سوئد کشف شد.استیلر به او آموزش داد تا بازیگر ماهری شود و نام مستعار گاربو را برای او انتخاب کرد.
گرتا لوویسا گوستافسون، در 18 سپتامبر 1905 در استکهلم سوئد در یک خانواده بسیار فقیر متولد و بزرگ شد. وقتی دختر 14 ساله بود، پدرش فوت کرد. گرتا مجبور شد مدرسه را ترک و برای کمک به خانواده کار کند. او در یک فروشگاه لباس های مردانه شروع به کار کرد و صاحب فروشگاه عکس او را برای تبلیغ محصولات ارائه داد. پس از آن بود که این دختر خجالتی اما جذاب توجه نمایندگان شرکت های نمایش را به خود جلب کرد. در ابتدا او به عنوان یک مدل شروع به کار کرد، اما گرتا ی جوان بیشتر به بازیگری علاقمند بود و وارد مدرسه هنرهای نمایشی سلطنتی شد. 
قبل از رسیدن به نام گاربو، گرتا گاستافسون کمی چاق بود. اما حتی پس از دست دادن وزن، در بازی هایش در هالیوود، بازیگر به نظر نمی رسید که به اندازه ای مناسب رسیده باشد.گرتا اذعان کرد که او خود را چاق و ناخوشایند می داند. در ابتدا، دختر به سختی می توانست به زبان انگلیسی تکلم کند، اما خیلی زود او به ملکه هالیوود با هزینه های عظیم و حق پخش فیلم های غول پیکر Metro Goldwin Mayer تبدیل شد. 
 
بر خلاف بسیاری از بازیگران، گرتا به راحتی در پایان دوره فیلم های صامت به کار ادامه داد. در سال 1930 تصاویری از نوار صدای " آنا کریستی " بر روی صفحه نمایش ظاهر شد، که شعار "Garbo Says" مورد استفاده قرار گرفت. بازیگر صدای فوق العاده خیره کننده داشت که پاداش دیگری برایش بود. 
 
مژه های Garbo الهام بخش مشهور Max Factor است . او معتقد بود که لوازم آرایشی نمی تواند چیزی شبیه به آن ایجاد کند.
 
 
در دهه 1950، گرتا گاربو در کتاب رکوردهای گینس ثبت نام کرد و به عنوان زیباترین زن روی زمین نامش ثبت شد.
 
شاید انتخاب او به این علت بوده که گرتا گاربو چهره ای کاملا متقارن داشته (این راز غریبی است که اکثر مردم به طور قابل توجهی طرف چپ و راست صورتشان متفاوت است). با این حال، بازیگر خود را مطمئن بود که خواهر او Alva زیبا تر و با استعداد تر از او است. متاسفانه آلوا در سن 24 سالگی از سرطان عروق لنفاوی مرده بود.
موسسه فیلم آمریکا (AFI)،در سال 1999گاربو را در لیست بزرگترین ستاره های زن سینمای جهان (سینمای کلاسیک هالیوود) بعد از کاترین هپبورن، بت دیویس، آدری هپبورن و اینگرید برگمن در رتبه پنجم قرار داد.
 
گرتا به معنای واقعی کلمه از ازدواج فرار کرد. او قرار بود با بازیگر جان گیلبرت، که او را در هنگام فیلمبرداری از "جسم و شیطان" ملاقات کرده بود ازدواج کند، اما به عروسی خود که توسط MGM سازماندهی شده بود، نرفت.
گاربو زمانی که 36 ساله بود از بازیگری دست کشید.آخرین فیلم او کمدی " زن دو چهره " بود. از آن زمان، او در منهتن تحت نام هریت براون سکونت داشت.
 
 مورخ دیوید برت در کتاب خود «گرتا گاربو»، در مورد او  نوشته است که:گرتا گاربو یک عامل اطلاعات انگلیس بود.
گرتا گاربو در سال 1990 درگذشت. او فرزندی نداشت و تمام ثروت قابل توجه او به خواهرزاده اش، گرین راینزفیلد ، رسید . بازیگر درخواست کرد که او را در استکهلم دفن کند و درخواست او 10 سال پس از مرگ وی انجام شد.

فیلم های گرتا گاربو 

خانم و آقای استکهلم (۱۹۲۰)
چگونه لباس بپوشیم (۱۹۲۱)
نان روزانه ما (۱۹۲۱)
شوالیه شاد (۱۹۲۱)
حماسه یوستا برلینگ (۱۹۲۴)
اغواگر (۱۹۲۶)
سیلاب (۱۹۲۶)
جسم و شیطان (۱۹۲۶)
عشق (۱۹۲۷)
زن الهی (۱۹۲۸)
بانوی مرموز (۱۹۲۸)
زن ماجراهای عاشقانه (۱۹۲۸)
ارکیده‌های وحشی (۱۹۲۹)
بوسه (۱۹۲۹)
آنا کریستی (۱۹۳۰)
عاشقانه (۱۹۳۰)
الهام (۱۹۳۱)
ظهور و سقوط سوزان لیناکس (۱۹۳۱)
ماتاهاری (۱۹۳۱)
گراند هتل (۱۹۳۲)
آنگونه که دوستم داری (۱۹۳۲)
ملکه کریستینا (۱۹۳۳)
پرده رنگین (۱۹۳۴)
آنا کارنینا (۱۹۳۵)
کمیل (۱۹۳۶)
فتح (۱۹۳۷)
نینوچکا (۱۹۳۹)
زن دو چهره (۱۹۴۱)

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید