سرنوشت کاترین دنوو زیبای روز فرانسه

کاترین دنوو

 

کاترین دنو روی پرده نمایش زیبایی اسرار آمیز ، سرد و به ظاهر بی تفاوت داشت. اما بی تفاوت بودن نسبت به کاترین دنو  غیرممکن بود - نه در بین مخاطبان که هر فیلم جدیدی با مشارکت دنوو با استقبال پرشور روبرو شد و نه از سوی کارگردانانی که استعداد کاترین دنوو  را کشف کرده و با بازی کاترین دونوو  در فیلم هایشان برنده شدند ، و نه از نمایندگان صنعت مد ، که الهام گرفته از تصاویر فیلم کاترین دنوو. تصویر زندگی کاترین دونو  در فیلم ها و اکنون که یکی از بهترین نمونه های چگونگی گذراندن سالهای زندگی به زیبایی، در برقراری ارتباط با کودکان و نوه ها ، در پیاده روی ها و باغبانی و البته در کار را ببینیم.
 
کاترین دنوو

کاترین دنوو فرانسوی

 

 

مادر و خواهر بازیگر کاترین دنوو

کاترین دنوو
رنه سیمونو (چپ) و فرانسواز دورلیاک (راست)

 

بیوگرافی کاترین دنو

کاترین دورلاک در سال 1943 در خانواده ای از بازیگران متولد شد ، به هر حال ، خواهرانش نیز این حرفه را انتخاب کردند و فرزندان دنوو نیز نتوانستند از سنت خانواده فرار کنند. موریس دورلاک یک هنرپیشه تئاتر بود و در فیلم ها بازیگری می کرد و مادرش رنه سیمونو یکی از اولین کسانی بود که فیلم های آمریکایی را به زبان فرانسوی دوبله کرد. سیمونو نام مستعار خلاق این بازیگر است ، نام دوشیزگی او Deneuve است. او توسط کاترین - به عنوان نام مستعار خود - انتخاب شد. این کار به دلایل عملی انجام شد - در زمانی که کاترین مسیر بازیگری فیلم را طی کرد ، خواهر بزرگترش فرانسوا Dorleac از افراد مشهور روی صحنه بود و روی پرده سینما می درخشید پس او نیاز به بازی با نام دیگری داشت.
 
کاترین دنوو
خواهران Dorleac - فرانسوا و کاترین - در فیلم Girls from Rochefort
 
به گفته کاترین دنوو ، فرانسوا یک "بازیگر واقعی" بود - به این معنا که قبل از هر چیز هنر تئاتر را فرا گرفت. با این حال ، کاترین در طول دوران حرفه ای خود هرگز وارد صحنه تئاتر نشده است و به طور کلی همیشه سعی می کرد از این نوع هنر دوری کند و با اکراه به عنوان تماشاگر با حضور در اجراها روبرو شد. اولین حضور در صفحه نمایش کاترین جوان در ژیمناستیک بازی کردند.
 
و در سال 1967 ، فرانسوا و کاترین دنوو با کارگردانی ژاک دمی در فیلم "دختران روشفورت" بازی کردند. خواهر بزرگتر در آن زمان بیست و پنج ساله ، كاترین - بیست و چهار ساله بود. به زودی ، فرانسوا در یک سانحه رانندگی درگذشت - با عجله به فرودگاه می رفت و کنترل خود را از دست داد، به یک حصار برخورد کرد و ماشین آتش گرفت.خاطرات خواهر بزرگتر و کارش در سینما برای همیشه با کاترین دنوو ماندگار شد که تقریباً در هر مصاحبه به آن اشاره می کند.
 

 

اولین فیلم کاترین دونو

کاترین دنوو
چترهای شربورگ
 
اولین پیروزی کاترین دنوو نقشی در فیلم ژاک دمی "چترهای شربورگ" بود ، در سال 1964 در جشنواره فیلم کن این فیلم غوغا کرد و "نخل طلایی" را دریافت کرد. در کاترین دنوو ، یک بازیگر دراماتیک واقعی را دیدند که یکی پس از دیگری نقش های درخشان را در بین مشهورترین فیلمسازان از آن خود کرد. او در فیلم های رومن پولانسکی و لوئیس بونوئل و فرانسوا تروفو بازی کرد.
 
فیلم  زیبای روز  با بازی کاترین دنوو / Belle de Jour    در ایران: "بل دوژور"
 
البته ، کاترین به هالیوود فراخوانده شد - کارخانه رویاها نمی توانست یک فرانسوی زیبای دیگر را بدست نیاورد ، و علاوه بر این ،کاترین یک ستاره شناخته شده در اروپا بود. اما کاترین تصمیم گرفت تا حرفه خود را در خانه متمرکز کند ، تنها گاهی اوقات در پروژه های خارجی یا بین المللی ظاهر می شد. با این وجود در آمریکا خیلی سریع شناخته شد - در سال 1992 ، فیلم هند و چین با حضور دنوو نامزد بهترین بازیگر زن برای جایزه اسکار و برنده بهترین بازیگر زن برای جایزه سزار شد.
 
کاترین دنوو
كاترين دنو در فیلم تریستانا    یکی از بهترین فیلم‌های کاترین دنو
 
کاترین دنوو
کاترین دنوو در فیلم آخرین مترو

 

کاترین دنو نمادی از جمهوری فرانسه

اما  این نقش ها باعث شد تا بازیگر فرانسوی نه تنها عشق هموطنان بلکه تحسین هواداران خارج از کشور را به خود جلب کند. این بلوند زیبا و سرد "همیشه" دارای استعداد و شاید توانایی الهام بخش است. بنابراین ، وی پس از بریژیت باردو و میریل ماتیو به عنوان نمونه اولیه ماریانا ، نمادی از جمهوری فرانسه انتخاب شد.
 
 
کاترین دنوو
ماریانا نمادی از جمهوری فرانسه ، و همچنین نام مستعار فرانسه از سال 1792 (در طول انقلاب فرانسه ).

ماریانا به صورت یک زن جوان در یک کلاه فریجی به تصویر کشیده شده است . او شخصیتی از شعار ملی فرانسه " آزادی ، برابری ، برادری " است. تصاویر مجسمه سازی ماریانا یک ویژگی واجب مؤسسات دولتی ، دادگاه ها ، شهرداری ها و غیره است. مشخصات وی در مهر کشور فرانسه منتشر شده است. وی در تمبرهای کارت پستال فرانسوی به تصویر کشیده شده است . قبل از معرفی یورو تصویر ماریان قرار داده شده در سکه ها، به ترتیب سانتیم و فرانک موجود بود . در حال حاضر ، تصویر ماریانا در یورو سنت ها (1 ، 2 ، 5) از سکه های فرانسوی دیده می شود.
 
این بازیگر اغلب باید به عنوان یک سمبل ، شناخته می شد ، وی همچنین نماینده معروف ترین عطر Chanel بود - و با طولانی شدن قرارداد با خانه مد ، فروش این عطر در خارج از کشور رونق پیدا کرد - آمریکایی ها کیفیت را با Deneuve مرتبط کردند. فرانسوی - پاریسی - جذابیت.
 
کاترین دنوو
ایو سن لوران و کاترین دنوو
 
اولین ملاقات با یک طراح مد در سال 1965 ، هنگامی که دنوو برای دیدار با ملکه الیزابت دوم ، نیاز به انتخاب لباس داشت ، برای چندین دهه مشتری و دوست اصلی او شد. لباس های Saint Laurent با مشارکت کاترین دنوو ، جذابیت خاصی به فیلم ها بخشید.
 
کاترین دنوو
کاترین دنوو با مارچلو ماسترویانی 

 

ازدواج کاترین دنوو

کاترین یک بار ازدواج کرده بود - نه برای مدت طولانی(7 سال). بازیگر منتخب در سال 1965 با عکاس دیوید بیلی ازدواج کرد، فرزندی از این ازدواج ندارد. کاترین با سایر مردان در زندگی خود محدود به ازدواج نبود. او دو فرزند بزرگ کرد - کریستین وادیم ، فرزند یک فیلمساز فرانسوی ، و کیارا ماسترویانی ، دختر یک بازیگر ایتالیایی.
 
کاترین دنوو

 

كاترین دنو با فرزندان و همچنین نوه هایش رابطه گرم و شگفت انگیزی را حفظ می كند. هر دو مسیحی و کیارا از مادر خود پیروی کردند و بازیگر شدند - با وجود اینکه خود دنوو علاقه ای به این ایده نداشت.
 
کاترین دنوو
کاترین با دخترش کیارا ماسترویانی
 
او علی رغم سن و سالش همچنان الهام بخش است. اکنون - یک نگرش آرام نسبت به زندگی دارد. او می داند چگونه از غذاهای خوشمزه ، ارتباطات دلپذیر ، باغبانی و پیاده روی های طولانی در طبیعت لذت ببرد ، او یکی از کسانی است که چیزهای زیادی در مورد معروف Dolce far niente ایتالیایی می داند - هیچ کاری نکردن شیرین است. جای تعجب نیست ، زیرا ایتالیا پس از فرانسه ، دومین کشور جذاب برای بازیگر زن است.
 
کاترین دنوو
برای چندین دهه ، کاترین دنوو با توجه به بسیاری از مشکلات حاد ، از حق زنان در سقط جنین تا لغو مجازات اعدام ، به طور فعال درگیر فعالیت های اجتماعی بوده است.

 

فیلمهای کاترین دونو

چترهای شربورگ (۱۹۶۴)
انزجار (فیلم) (۱۹۶۵)
زیبای روز (۱۹۶۷) * در ایران: "بل دوژور"
بنجامین (فیلم) (۱۹۶۸)
مانون ۷۰(۱۹۶۸) * در ایران: "مانون"
مایرلینگ (۱۹۶۸)
گول‌خوردگان(۱۹۶۹) * در ایران: "احمق‌های ماه آوریل"
پری دریایی می‌سی‌سی‌پی(۱۹۶۹) * در ایران: "زیبای می‌سی‌سی‌پی"
تریستانا (۱۹۷۰)
یک پلیس (۱۹۷۲)
بزرگترین رویداد بعد از فرود بشر بر کره ماه(۱۹۷۳)* در ایران: "مرد ابستن"
زنی با چکمه های قرمز (١٩٧۴)
به پیش یا بمیر(۱۹۷۷) * در ایران: "شیرهای صحرا"
کلبه ساحلی (۱۹۷۷)
آخرین مترو (۱۹۸۰)
شوک (فیلم ۱۹۸۲) (۱۹۸۲)
گرسنگی (فیلم ۱۹۸۳) (۱۹۸۳)
فورت ساگان (۱۹۸۴)
صحنه جرم (۱۹۸۶)
هند و چین (فیلم) (۱۹۹۲)
فصل دلخواه من (۱۹۹۳)
صد و یک شب (فیلم) (۱۹۹۵)
صومعه (۱۹۹۵)
دزدی‌ها (فیلم ۱۹۹۶) (۱۹۹۶)
پولا ایکس (۱۹۹۹)
زمان دوباره به دست آمد (۱۹۹۹)
رقصنده در تاریکی (۲۰۰۰)
تفنگدار (۲۰۰۱)
۸ زن (فیلم) (۲۰۰۲)
من دارم به خونه می‌روم (۲۰۰۲)
یک تصویر ناطق (۲۰۰۳)
جراحی پلاستیک (مجموعه تلویزیونی) (۲۰۰۶)
پرسپولیس (فیلم) (۲۰۰۷)
محبوب (فیلم ۲۰۱۱) (۲۰۱۱)
خدا عاشق خاویار است (۲۰۱۲)
خطوط ولینگتون (۲۰۱۲)
استریکس و اوبلیکس: خدا حافظ خاک بریتانیا (۲۰۱۲)
عهد کاملاً جدید (۲۰۱۵)
سربلند (فیلم) (۲۰۱۵)
حقیقت (۲۰۱۹)
گناه و تقوی
موضوع مقاومت * در ایران: "خانه ییلاقی"
اژان * در ایران: "دایره مرگ"
وحشی * در ایران: "وحشی و زیبا"
بنجامین: خاطرات یک مرد باکره * در ایران: "بنجامین"
برای دیگران اتفاق می‌افتد * در ایران: "فقط برای دیگران اتفاق می‌افتد"
روح گمشده * در ایران: "دیوانه‌ها آزادند"
همدم مرد * در ایران: "برهنه و خوشحال"
تپش قلب
تهاجم

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید