حقایقی درباره فیلم "بر باد رفته" که نمی دانید

در

فیلم بر باد رفته

بازیگر زن نقش اول فیلم بر باد رفته

 


تا به امروز ،  فیلم بر باد رفته  ، پردرآمدترین فیلم از دوران طلایی هالیوود ، سرنوشت سختی داشته و با توجه به درد و رنج ، برخوردها و هیستریک هایی که فیلم در آن متولد شده ، جای تعجبی ندارد.

خواستار نابودی فیلم بر باد رفته شدند 

فیلم بر باد رفته در چه سالی ساخته شد

تعداد کمی از شاهکارهای کلاسیک فیلم قرن بیستم در سال گذشته بیشتر از Gone With the Wind جستجو شده اند. به نظر می رسد ، چطور نوار 1939 می تواند مردم قرن 21 را هیجان زده کند؟ اما این شور و اشتیاق زیاد چه بود که در جرقه های اعتراض ، توهین ها و نامه های سرگشاده خواستار نابودی فیلم بر باد رفته شدند که 10 اسکار دریافت کرده و در لیست بزرگترین شاهکار سینما ی آمریکا در همه زمان ها رتبه ششم را دارد.چرا؟

 

"فرهنگ لغو" ، یعنی محکومیتی که نه تنها عادت ها و طرز تفکر تثبیت شده ، بلکه وقایع تاریخی با شاهکارهای شناخته شده نیز مورد تحریم قرار گرفته است ، در حال شتاب گرفتن است. در پی جنبش Black Lives Matter در ژوئن 2020 ، کارگردان جان ریدلی ، کارگردان 12 سال بردگی ، در مقاله ای برای لس آنجلس تایمز ، خواست که HBO Max ، از حقوق نمایش بسیاری از فیلم های کلاسیک بازخرید شده  ، کناره گیری کند.... و بلافاصله به اعتراضاتی از نوع دیگر منجر شد.

 

جان ریدلی این واقعیت را نفی نکرد

که "فیلم بر باد رفته" درخشان فیلمبرداری شده و او هنوز هم می خواهد بربادرفته  را  تماشا شود.

 

فیلم بر باد رفته

بازیگران فیلم بربادرفته

 

"فیلم بر باد رفته ..." با قول افزودن مقدمه ای در محکومیت صحنه هایی که "کلیشه های بیمارگونه درباره افراد رنگین پوست و رویدادهای هیولا وار تاریخی دوران ارائه شده" را به تصویر می کشد ، به کتابخانه رسانه بازگشت.

 

بسیاری تعجب می کنند که این نوار که برای ده ها سال مورد محبوبیت  بینندگان قرار گرفته است ، ناگهان چنین موجی از پرخاشگری و کینه را ایجاد می کند؟ با این حال ، این کاملا درست نیست. ما به شما پیشنهاد می کنیم که با معروف ترین واقعیت های تاریخ فیلم بر باد رفته ، که از همان روزهای اول فیلمبرداری ، مشکلات ، بحران ها ، برخورد ها ، عصبانیت ها و مراحل قانونی ایجاد کرده است ، آشنا شوید.

 

کار بر روی فیلم "بر باد رفته" با آتش سوزی بزرگ آغاز شد!

کار بر روی فیلم بر باد رفته - با آتش سوزی آغاز شد. نه تنها آتلانتا طبق فیلمنامه و تحت کنترل گروه فیلم می سوخت. شعله های آتش به حدی بود که یک تن از مجموعه های MGM را از بین برد ، از جمله یک صحنه عظیم برای یک شاهکار کلاسیک دیگر ، King Kong. ساکنان لس آنجلس ، حتی از فاصله چند کیلومتری ، آتش را با آتش واقعی اشتباه گرفتند و تلفن های آتش نشانی مدام زنگ می خورد و  تلفن های آتش نشانی را قطع کردند.

 

فیلم بر باد رفته

بازیگران برباد رفته    كلارك گيبل ویوین لی


ویوین لی ، که برای بازی در نقش زن  برنده اسکار شد ... بلافاصله با یک رسوایی به فیلمبرداری پیوست. صحنه های اول با دو شیرین کاری او و از پشت لباس او  فیلمبرداری شد. لحظه ای که دایه سیاه پوست  کرست لباس  اسکارلت را محکم کرد به خاطر دارید؟ در صحنه ، کم کاری مطرح شد. نماهای جلویی بعداً فیلمبرداری شد. اما برمی گردیم به رسوایی لی.

اعتراضات به حضور ویوین لی در فیلم  شعله ور شد به طوری که به سختی خاموش شد

مدتها قبل از ظهور اینترنت ، جایی که معمولاً فیلمبرداری بر باد رفته در جریان بود ، حضار با قاطعیت  به ویوین لی  "نه"گفتند.  دلیل این امر این بود که یک بازیگر زن بریتانیایی حق ندارد چهره یک زن آمریکایی را بی بند و بار نشان دهد.

 

فیلم بر باد رفته

بازیگران فیلم برباد رفته  : ویوین لی ، لسلی هوارد و اولیویا دی هاویلند قرارداد حضور در فیلمبرداری در حضور دیوید سلزنیک تهیه کننده را امضا کردند


طرفداران بیشماری از این کتاب خواستار خلاص شدن از شر "زن انگلیسی" شدند. در دروازه های استودیو اعتراض کردند. به محض اکران فیلم  بر باد رفته   ، همه ادعاها برداشته شد ، اما می توان تصور کرد که چقدر برای  بازیگر سخت بود.

 

در برخی مواقع ، سلزنیک ، که از راهپیمایی های مخالف خسته شده بود ، تصمیم گرفت برای نقش اسکارلت از کاترین هپبورن ، استفاده کند. شایعه در مورد متقاضی جدید در میان مردم پخش شد (کاترین هپبورن حتی باعث تنش بیشتر شد). در کمال تعجب سلزنیک ، کاترین حتی بیش از ویوین مخالف داشت؟ .. نه ، متشکریم. لی را برگردان

 

کاترین هپبورن

کاترین هپبورن


و چه حماسه ای با کارگردان بود! فیلم بر باد رفته در ابتدا قرار بود توسط جورج کوکور افسانه ای (بانوی زیبای من با هپبورن ، ستاره ای با جودی گارلند متولد شود) کارگردانی شود. با این حال ، او کارگردانی را به دلیل آنچه "جو مسموم" امروز می گویند ترک کرد. هالیوود در آن زمان تا آنجا که ممکن بود هوموفوبیک بود و کوکور زنان را فقط به عنوان قهرمان فیلم هایش دوست داشت. نگاه های جانبی ، شایعات ، نامه های تهدید آمیز ناشناس - کوکور تصمیم گرفت که این کارگردانی ها ارزش اعصاب خراب کردن را ندارد.

 

جورج کوکور

جورج کوکور

 

به جای جورج کوکور، ویکتور فلمینگ قرار گرفت که اعصاب او اصلاً کافی نبود. در همان ابتدای روند ، تحت تأثیر استرس فیلمبرداری از افزایش پیچیدگی ، با یک شکست عصبی بیمار شد. اوضاع بسیار مهمی بود: سومین کارگردان ، سام وود ، برای گرفتن عکس دعوت شد در حالی که پزشکان فلمینگ را روی پاهایش بلند کردند.

 

انصافاً ، فلمینگ مرد چنین سازمان ذهنی خوبی نبود. با این حال ، تولید کننده Selznik شرایط ایده آل را ایجاد کرد. سلزنیک برای کنار آمدن سریع با فیلمنامه  فیلم برباد رفته  ،  فلمینگ و فیلم نامه نویس را به مدت یک هفته  به معنای واقعی کلمه در اتاق هتل زندانی کرد . در همان زمان ، آنها را با منوی محدودی از موز و بادام زمینی تغذیه می کرد.(جایی خوانده بود که این محصولات فعالیت ذهنی را بهبود می بخشد)

 

این در سوابق فیلم منعکس نشده است ، اما خود فرانسیس اسکات فیتزجرالد در کارهای مربوط به گفتگوهای فردی به خصوص طولانی شرکت داشت.

 

ویوین لی دارای طبیعت سرسخت و عصبی بود

با این حال ، تصویر اسکارلت یاغی و مطرودی که عموم مردم آمریکا به او اعطا کردند ، کار خود را کرد و ویوین لی انتقام خود را گرفت. او مخصوصاً به نشانه اعتراض به کارگردانی ،  متن اصلی صحنه هایی که قرار بود فیلمبرداری شود را با صدای بلند می خواند. سلولهای عصبی فلمینگ به سرعت رو به زوال بودند.

 

ویوین لی

فلمینگ  ، کارگردان بر باد رفته 


ویوین لی ، بازیگر فیلم برباد رفته ، بلافاصله با  فلمینگ روش خصمانه را بکار گرفت. او از کار با کوکور که به او کمک کرد تا از لهجه انگلیسی اش خلاص شود بیشتر لذت می برد. از طرف دیگر ، کلارک گیبل  ، به صراحت با Cukor مخالف بود.

 

جورج کوکور و کلارک گیبل
جورج کوکور  کارگردان فیلم بر باد رفته   و کلارک گیبل در ابتدای فیلمبرداری در حالی که هنوز مشغول آماده شدن بودند ...


اگر اسکارلت و رت باتلر مانند گربه و سگ در رمان با هم کنار نمی آمدند ،  تقابل ویوین لی و کلارک گیبل در صحنه شباهتی به نبرد Alien و Predator داشت.

 

ویوین لی

 کلارک گیبل  و ویوین لی    بازیگران بر باد رفته


یکی از مشهورترین واقعیت ها عدم تمایل متقابل بازیگران برای بازی در صحنه های بوسیدن است. تعداد کمی می دانند که دلیل آن تنها اختلاف عقیدتی نبوده است. گیبل دارای پروتزهای دندانی بود که بویی غیر قابل تحمل می داد - نه تنها ویوین لی مریض شد ، بلکه افرادی که کنار او ایستاده بودند از بوی بد پروتزهای دندانی او نیز مریض شدند. با این حال ، کلارک برای شریک زندگی خود تلاش بیشتری کرد و قبل از هر صحنه بوسیدن ، عمدا سیر می خورد.

 

کلارک گیبل

 

بازیگر نقش اول کلارک گیبل ، نیز بسیار پیچیده بود و از گریه در صحنه هایی که باتلر بدبین ماهیت واقعاً حساس خود را نشان می داد ، امتناع می ورزید.

Victor Fleming مجبور به استفاده از ترفندی شد. او  بازیگر بر باد رفته ، گیبل را به فیلمبرداری دو صحنه دعوت کرد - با اشک و بدون اشک. کارگردان سوگند یاد کرد که دومی در فیلم  استفاده خواهد شد، اما او به قول خود عمل نکرد .

 

فیلم بر باد رفته

 

یکی از جاه طلبانه ترین صحنه های  فیلم بربادرفته  هزاران جسد متفقین نیمه جان و مرده را به بیننده نشان می دهد. تعداد آنها آنقدر زیاد بود که استخدام سیاهی لشکر به راحتی کافی نبود. اما یک راه حل پیدا شد: حدود هزار آدمک به محل آورده شد که چندین روز با لباس سربازی لباس می پوشیدند و در طبیعی ترین موقعیت ها روی زمین گذاشته می شدند.

 

پس از انتشار فیلم ، سازندگان موجی از انتقادات را دریافت کردند از جمله برای تصاویر بردگان

حتی در آن روزها قبل از اینکه زندگی سیاه مشکلی داشته باشد ، این مطالب کاملاً بحث برانگیز در نظر گرفته می شد. ستایش کو کلوکس کلان ، توجیه لینچ ... در طول فیلمبرداری ، به سلزنیک و فلمینگ وعده داده شد که پس از انتشار فیلم ، مشکلات زیادی را پشت سر خواهند گذاشت. صحنه ها دوباره کار شد ، موارد بحث برانگیز حذف شد ، صحنه ها بازنویسی شد. در پایان ، این نیز کمکی نکرد.

 

فیلم بر باد رفته

حتی در قرن نوزدهم نیز جوانان بعد از جنگ ،به سختی چنین چین و چروک هایی داشتند

لزلی هوارد ، بازیگر اشلی ویلکس ، اولین عشق اسکارلت ، نیز در صحنه فیلمبرداری رنج می برد. وی معتقد بود که به اشتباه برای این نقش انتخاب شده است و هرچه صحنه ها بیشتر می شد ، ناامید کننده تر می شد. لزلی هوارد بیش از چهل سال داشت و نقش یک جوان 21 ساله را برای بازی داشت! و خوب می دانید ، این همه اختلاف سن بسیار سخت است.

فیلم بر باد رفته

 

در برهه ای از زمان ، "سوال توالت" مطرح شد. طبق روال استاندارد آن زمان ، دستشویی برای بازیگران و گروه براساس اصل "سفید" و "رنگی" تقسیم می شد. یکی از سازندگان فیلم  کمپینی را برای متحد کردن دستشویی ها آغاز کرد. خواسته های او همچنان بدون جواب باقی ماند تا اینکه مورد حمایت کلارک گیبل قرار گرفت. او گفت که اگر توالت فرنگی ها ترکیب نشوند ، "این کارگردانی لعنتی" را بدون تأسف ترک می کنند. به این ترتیب یک سابقه تاریخی ایجاد شد.

 


اولین نمایش فیلم "بر باد رفته" در وطن تاریخی وی - در آتلانتا ، شهری بزرگ برای جنوبی ها ، انجام شد. به همین مناسبت ، یک روز تعطیل در آنجا اعلام شد. قبل از نمایش رژه برگزار شد و در پایان فیلم آتش بازی انجام کرد. هیچ کس هنوز نمی دانست که فیلم چه افتخاراتی از آکادمی فیلم دریافت می کند ...

 

 فیلم بر باد رفته 10 تندیس را جمع آوری کرد که در آن زمان یک رکورد محسوب می شود. یک پیروزی واقعی برای یک تیم بزرگ ، که همانطور که اکنون فهمیدیم ، در کنار هم برای چندین ماه کار رنج بیهوده  نبردند.

فیلم بر باد رفته

جالب ترین سرنوشت مجسمه اسکار که به تهیه کننده دیوید سلزنیک تعلق گرفت

در دهه نود میلادی مجسمه اسکار وی توسط مایکل جکسون ، که "بر باد رفته" را دوست داشت ، به مبلغ نیم میلیون دلار خریداری شد.

 

یکی دیگر از سوابق تاریخی که اخیراً بسیار در مورد آن صحبت شده است ، اولین اسکاری است که به یک بازیگر زن آمریکایی آفریقایی تبار اعطا می شود. جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن به هتی مک دانیل ، بازیگر نقش مامان مقاومت ناپذیر یا مامی تعلق گرفت.

 

فیلم بر باد رفته


و دوباره ، این هتی مک دانیل بود که بیشترین نفرت را از همه شرکت کنندگان سیاهپوست در مجموعه دریافت کرد. حتی در آن زمان ، او به دلیل موافقت با بازی در فیلمی که ستایش بردگی و ظلم است ، مورد سرزنش قرار گرفت. شکایت های شخصی در مورد خود هتی مک دانیل - چرا او در نقش خدمتکار یک زن سفید پوست بازی می کرد و سعی نمی کرد  اعتراضی را به تصویر بکشد؟

 

هتی مک دانیل دانیل پاسخ داد:

 

"می دانید آقایان ... من ترجیح می دهم 700 دلار در هفته برای نقش خدمتکار در یک فیلم بگیرم تا 7 دلار در هفته برای یک خدمتکار در زندگی."

 

فیلم بر باد رفته

بازیگر زن فیلم بر باد رفته

 

بازیگر برباد رفته ،  سیاه پوست  ، هتی مک دانیل  از حضور در سالن با نخبگان سفیدپوست هالیوود منع شد. صحبت های او به طور جداگانه ضبط شد ، هتی مک دانیل مجاز به اضافه كردن یك كلمه از خودش نبود - متن توسط كارمندان استودیو از قبل نوشته شده بود. حتی تلاش برای تحقق این تحقیرها وحشتناک است ، اما برای اواخر دهه سی قرن گذشته ، این واقعیت که آمریکایی آفریقایی تبار اسکار را ببرد یک انقلاب واقعی بود. به هر حال ، در مسابقه تندیس ، هتی مک دانیل همچنین از اولیویا دی هاویلند نامزد شده پیشی گرفت ، که ، به یاد می آوریم ، در سال 2020 در 103 سالگی درگذشت.

 

 کلارک گیبل

  کلارک گیبل  بازیگر فیلم بر باد رفته

 

 کلارک گیبل و هتی مک دانیل در زندگی واقعی دوستان عزیزی بودند. بازیگری که قبلاً او را به عنوان مبارز علیه جداسازی نژادی شناخته ایم ، هنگامی که فهمید مامی عزیزش از حضور در همان اتاق میهمانان اسکار ممنوع است ، در کنارش بود. گیبل نیز تصمیم گرفت این مراسم را تحریم کند ، اما هتی مک دانیل ، دوست وفادارش ، او را متقاعد کرد که این کار را انجام ندهد.

بازیگران فیلم بر باد رفته

مزرعه تارا

توماس میچل در نقش جرالد اوهارا
باربارا اونیل در نقش الن اوهارا (همسر جرالد)
ویوین لی در نقش اسکارلت اوهارا (دختر جرالد)
اولین کیز در نقش سوالن اوهارا (دختر جرالد)
ان رادرفورد در نقش کارین اوهارا (دختر جرالد)
جرج ریوز در نقش برنت تارلتون (پسر جوان)
فرد کرین در نقش استوارت تارلتون (پسر جوان)
هتی مک‌دنیل در نقش مامی (خادم خانه)
اسکار پولک در نقش پورک (خادم خانه)
باترفلای مک‌کوئین در نقش پریسی (خادم خانه)
ویکتور جوری در نقش جوناس ویلکرسون (مباشر مزرعه)
اورت براون در نقش بیگ سم (سر کارگر مزرعه)

در دوازده بلوط

هاوارد هیکمن در نقش جان ویلکز
آلیشیا رت در نقش ایندیا ویلکز (دختر جان ویلکز)
لسلی هاوارد در نقش اشلی ویلکز (پسر جان ویلکز)
اولیویا دی هاویلند در نقش ملانی همیلتون (دختر خاله اشلی)
کلارک گیبل در نقش رت باتلر (بازدید کننده ای از چارلستون)
رند بروکس در نقش چارلز همیلتون (برادر ملانی)
کرول نای در نقش فرانک کندی (مهمان)

در آتلانتا

لورا هوپ کروس در نقش عمه پیتی پات همیلتون (عمه ملانی)
ادی اندرسن در نقش عمو پیتر (درشکه‌چی عمه پیتی پات)
هری دونپورت در نقش دکتر مید
لئونا رابرتز در نقش خانم مید
جین دارول در نقش خانم مریوتر
اونا مانسون در نقش بل واتلینگ

نقش‌های فرعی

پال هرست در نقش یانکی فراری
کمی کینگ در نقش بانی بلو باتلر (دختر اسکارلت و رت)
جوزف مایکل کریگن در نقش جانی گالاگر
جکی موران در نقش فیل مید
لیلیان کمبل کوپر در نقش پرستار بانی
مارسلا مارتین در نقش کاتلین کالورت
میکی کوهن در نقش بو ویلکز (پسر ملانی و اشلی)
اروینگ بیکن در نقش سرلشکر یانکی
ایسابل جول در نقش امی اسلاتر
وارد باند در نقش تام (فرمانده یانکی)
کلیف ادواردز در نقش سرباز
مری اندرسون در نقش میبل مریوتر
اولیویا دی هاویلند آخرین بازیگر بازمانده از بین هنرپیشگان اصلی فیلم کلاسیک بر باد رفته بود و در ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۰ در گذشت.

نظرات

در ادامه بخوانید...

آخرین بازیگر فیلم بر باد رفته 104 سالگی خود را جشن گرفت

در

 

فیلم بر باد رفته

 

اولیویا دی هاویلند آخرین ستاره بزرگ هالیوود در دوران طلایی است که 104 سالگی خود را جشن می گیرد! مسیری که این زن خارق العاده در پیش گرفت دشوار و خارق العاده بود. در زندگی بازیگر همه چیز بود: درام ، عاشقانه ، خوشبختی و بالاخره قلبی شکسته . اولیویا این شانس را داشت که نه تنها بین همه همکارانش در  فیلم کلاسیک و فیلم افسانه ای "بر باد رفته"  زنده بماند ، که براساس آن فیلم تمام دنیا او را بشناسند  ...


اولیویا دی هاویلند به دلیل بازی در نقش ملانیا همیلتون در فیلم (Gone With the Wind (1939 بر اساس رمانی به همین نام ساخته مارگارت میچل مشهور شد. چشمان قهوه ای تیره او و لبخند بی نظیر اولیویا به هنرپیشه اجازه می داد تا نقش قهرمانانی را بازی کند ، که با قلب مهربان خود با قلب شر قهرمان منفی مقابله می کند.

 

اولیویا دی هاویلند

الیویا دی هاویلند در سال 1935.

اولیویا از والدینی بریتانیایی در توکیو، ژاپن متولد شد. پدر وی «والتر آگوستوس» (۱۹۶۸–۱۸۷۲)  کرده بود 

پدر اولیویا ، پروفسور والتر هاویلند ، دانشگاه کمبریج تحصیل کرد و و به عنوان پروفسور زبان انگلیسی در دانشگاه سلطنتی تدریس می‌کرد  ستاره آینده در سال 1916 در توکیو متولد شد. مادر لیلیان نیز بازیگر بود. در سال 1919 ، این خانواده در کالیفرنیا مستقر شدند ، گرچه قرار بود به وطن خود بازگردند ، اما به انگلیس رفتند. سپس پدر اولیویا، والتر  به ژاپن بازگشت ، جایی که با یک خانه دار ازدواج کرد. بنابراین ، در بحرانی ترین سن ، اولیویا مجبور شد با خیانت نزدیکترین فرد  خانواده آشنا شود.

 

Gone With the Wind

تصویری از فیلم Gone With the Wind در نقش ملانیا همیلتون.

اولیویا از کودکی مهارت بازیگری برجسته ای را نشان داد. اما در ابتدا او به عنوان معلم انگلیسی برای شغل آموزگاری آماده می شد. به طور اتفاقی ، او توجه کارگردان Max Max Reinhardt را به خود جلب کرد که سرانجام او را در فیلم "یک رویای یک شب تابستان" (1935) فیلمبرداری کرد. این اولین حضور الیویا دی هاویلند در سینما بود. او به همراه ژن مویر ، جیمز کارنی ، میکی رونی و سایر بازیگران به خوبی نقش خود را بازی کرد.

 

این تصویر در برادران وارنر منتشر شد. همانطور که در آن زمان مرسوم بود ، آنها یک قرارداد هفت ساله با الیویا دی هاویلند امضا کردند. بسیاری از بازیگران سپس با سیستم قدیمی استودیو احساس محدودیت می کردند ، زندگی آنها توسط مدیریت استودیو در تمام سطوح کنترل می شد.

اولیویا در چارچوب همان سیستم با شخصیت یک بعدی رشد می کرد. مطمئناً به چنین نقش هایی وعده داده نشده است که رشد خلاقانه و موفقیت خاصی داشته باشند. و سپس شانس به او لبخند زد: الیویا دی هاویلند نقش ملانیا همیلتون را در بازی "بر باد رفته"  به دست آورد. اولیویا به دلیل کار شگفت انگیز خود ، که هم مورد توجه مخاطبان و هم منتقدین قرار گرفت ، برای جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن معرفی شد.

 

Gone With the Wind: ملانیا و اسکارلت

Gone With the Wind: ملانیا و اسکارلت.

در سال 1940 ، طی یک دادگاه تاریخی ، اولیویا از بندهای استودیویی وارنرخلاص شد. درست است ، برادران وارنر. آنها با استناد به این واقعیت که در فیلم ها این بازیگر نقش ساده ای داشت ، می خواستند کارش را برای شش ماه دیگر انجام دهد. که اولیویا به طور منطقی اعتراض کرد که قرارداد به مدت هفت سال منعقد شده است ، و نه برای زمان صرف شده در کار.

 

پیروزی الیویا دی هاویلند بر سر روسای بزرگ، الهام بخش مبارزه برای خلاص شدن از شر برده داری واقعی استودیو  برای دیگر بازیگران نیز بود. 

الیویا بادبان را تنظیم کرد. البته این موضوع او را از ناامیدی های بیشتر در زندگی نجات نداد ، اما او آزاد بود و این اصلی ترین چیز بود. در سال 1946 ، اولیویا با نویسنده مارکوس گودریش ازدواج کرد و فرزندی به دنیا آورد. در همین زمان ، همزمان ، الیویا برای سه فیلم با Paramount Pictures در حال عقد قرارداد بود. در واقع ، اکنون کیفیت نقش هایی که به او پیشنهاد می شد به میزان قابل توجهی بهبود یافته بود و بازیگر زن می توانست استعداد خود را در شخصیت های متنوع نشان دهد.

 

دو اسکار برای الیویا دی هاویلند

دو اسکار برای الیویا دی هاویلند.

 

الیویا دی هاویلند

 

موفقیت چشمگیر در کارنامه فیلم با ناامیدی بزرگی در زندگی شخصی وی همراه شد. همسر اولیویا نمی خواست کاری انجام دهد و از درآمد اولیویای معروف  زندگی می کرد. خواهر اولیویا آشکارا و بی رحمانه اولیویا را مسخره می کرد. در سال 1953 الیویا دی هاویلند صبر خود را از دست داد ، از او طلاق گرفت و تنها ماند. در تمام مدت زندگی خواهر کوچکترش ، جوآن فونتین ، با او مشکل داشت. او تنها یک سال از اولیویا جوان تر بود و همچنین به حرفه بازیگری می پرداخت. دلایل واقعی این نزاع کاملاً مبهم است ، اما به اعتقاد اولیویا باید گفت که او هرگز در برابر حملات جوآن عکس العمل نشان نداد بلکه مانند یک خانم واقعی عمل کرد.

 الیویا دی هاویلند

حرفه بازیگری در فیلم نتوانست او را خوشبخت کند.

 

در این میان اظهارات مطبوعاتی که توسط جوآن فونتین بیان می شد ، خیلی خواهرانه نبود. وی اظهار داشت که ظاهراً اولیویا به او حسادت می کند ، زیرا جوآن همیشه و همیشه اولین است: اولین خواهر که ازدواج کرده است ، اولین خواهر که فرزند به دنیا آورد و اولین خواهر که اسکار دریافت کرد. فونتین گفت: "اگر من بمیرم ، او عصبانی می شود ، زیرا من دوباره اولین نفر خواهم شد!" اولیویا با خونسردی ساکت بود. از سال 1975 ارتباط بین خواهران به کلی قطع شد.

 

در سال 1955 ، اولیویا دوباره امید خوشبختی را دریافت می کند - او با پیر گالانته ، سردبیر اجرایی  پاریس ازدواج می کند. این ازدواج تقریباً ربع قرن به طول انجامید. این زوج یک دختر بزرگ کردند. موفقیت در زندگی حرفه ای هنوز با الیویا دی هاویلند همراه بود. اگرچه تصمیم گرفت بازیگری در فیلم را ترک کند و به زندگی در فرانسه نقل مکان کرد. در سال 1965 او به عنوان اولین زن تاریخ جشنواره کن ، رهبری هیئت داوران را به دست آورد. این بازیگر نقش های به یاد ماندنی زیادی داشت.

 

الیویا دی هاویلند اکنون

الیویا دی هاویلند اکنون.

 

در سال 1988 ، او در فیلم "زنی که او دوست داشت" بازی کرد - این آخرین کار بازیگری او است. اولیویا از سینما بسیار ناامید شده و ادعا می کند که دوران "طلایی" هالیوود به پایان رسیده است و اکنون این فقط یک نوار نقاله تجاری است.

ازدواج دوم اولیویا بسیار موفق تر از اول بود. بعد از طلاق ، آنها حتی بهترین دوستان باقی ماندند. الیویا دی هاویلند حتی در طول بیماری طولانی مدت  از او مراقبت کرد.  اندکی قبل از این ، الیویا عزادار پسر مرده خود بود.

اولیویا دی هاویلند بدون شک زنی نیرومند و شجاع است که هیچ چیز نمی تواند او را بشکند. چندی پیش ، مطبوعات عکس های او را منتشر کردند که در عکس ها  او در حابل دوچرخه سواری است. با این کار ، او می خواست نشان دهد که به هیچ وجه متوقف نمی شود.

در سال 2008 ، اولیویا مدال ملی هنر را ، و در سال 2010 -  لژیون افتخار را دریافت کرد . در سال 2017 ،  De Havilland پیرترین شخصی است که از ملکه انگلیس عنوان دریافت کرد.

 

181725955.jpg

 همه الیویا دی هاویلند را خیلی زیبا به یاد می آوردند.

 

عناوین روزنامه ها همچنان پر از نام این بازیگر مشهور است: چند سال پیش او سعی کرد از طریق دادگاه از اکران یک فیلم بیوگرافی در مورد خودش جلوگیری کند. او از روشی که در فیلم زندگی نامه ای او به تصویر کشیده شده بود خوشش نمی آمد. در آنجا ، نقش الیویا توسط کاترین زتا-جونز بازی شد. در پایان ، اما  فیلم ناموفق پخش شد.

Gone With the Wind اخیراً  فیلم را توهین آمیز و تبعیض آمیز در رابطه با اعتراضات در ایالات متحده اعلام کرد.

ده سال پیش ،  او برای شرکت در پروژه فیلم The Aspern Papers دعوت شده بود ، اما پس از آن این پروژه کنار گذاشته شد و فقط در سال 2018 منتشر شد. چه کسی می داند ، شاید اولیویا هنوز هم بتواند در صحنه بزرگ ظاهر شود و وضعیت جهانی بدون شک او را به جهانیان یادآوری کند ... تولدت مبارک اولیویا!

پیوست:اولیویا دو هاویلند، آخرین بازمانده فیلم «بر باد رفته»، روز یکشنبه ۵ مرداد، در ۱۰۴ سالگی در پاریس درگذشت‎.

نظرات

در ادامه بخوانید...

بازیگران مشهور که برای ایفای نقش چاق یا لاغر شدند

در

بازیگران مشهور

تصویری که بازیگر از خود روی پرده سینما در فیلم ها به جا می گذارد ، فقط نوک کوه یخ است و کارهای زیادی در پشت آن نقش ها وجود دارد ، از آمادگی روانی گرفته تا شباهت فیزیکی بدن. اما همیشه ، برای اینکه کاملاً با نقش مطابقت داشته باشید ، کافی نیست که گریم ، آرایش و کار با کمد لباس را انجام دهید. بازیگران باید کارهای بسیار زیادی را روی بدن خود انجام دهند. بعضی اوقات ، با چهره های متفاوت و گاهی برعکس ، با دردسر ایجاد یک بدن کاملاً متفاوت.


1. کریس همسورث ، ثور

قد بازیگر ثور

کریس همسورث

پس از این نقش ، او به دلیل فیلمبرداری در نوار دیگری مجبور به کاهش وزن شد. 

قد و وزن کریس همسورث

قد ثور   190 سانتی متر

وزن کریس همسورث   91 کیلوگرم

هنگامی که کریس همسورث بازیگر شد ،  کریس همسورث چاق  نبود ، مردی کامل  دارای بدن یک ورزشکار بود. اما با این وجود لباس برای این نقش در تن او  آویزان و نامناسب بود ، و از ابر قهرمان واقعی فاصله زیادی داشت. ( ایفای نقش شخصیت ثور در دنیای سینمایی مارول ) او عملاً شش ماه باشگاه بدنسازی را ترک نمی کرد ، بازیگر نقش ثور ،  کریس همسورث شوخی می کند که تمام کاری که انجام داد این بود که تحرک داشته باشد و غذای پروتئینی بخورد. البته یک برنامه خصوصی برای او برنامه ریزی شد و با بهترین مربی هالیوود همکاری کرد ، بنابراین موفق شد.درمجموع ،  او 10 کیلوگرم وزن عضلانی به دست آورد ، اما پس از فیلمبرداری ، تمرینات فشرده را متوقف کرد.

 

2. ناتالی پورتمن در فیلم قو سیاه

ناتالی پورتمن

نقش بسیار سختی به بازیگر داده شد ، اما ارزشش را داشت. 

ناتالی پورتمن قد و وزن

قد ناتالی پورتمن 160 سانتی متر

 وزن ناتالی پورتمن 52 

ناتالی پورتمن هرگز چاق نبود ، اما برای این نقش مجبور شد 9 کیلوگرم از دست بدهد. (قد و وزن ناتالی پورتمن) ناتالی پورتمن قد   160 سانتی متر وزن 52 کیلوگرم ، در طول فیلمبرداری از این فیلم که در یک سالن باله بازی می کرد ، 43 کیلوگرم وزن داشت. برای او رژیم غذایی خاصی تهیه شده بود که براساس محصولات گیاهی ساخته شده است. به علاوه ، او ساعتهای زیادی را در کلاس رقص می گذراند. پس از فیلمبرداری ،   پورتمن به وزن طبیعی خود بازگشت و از هوادارانش خواست تا این آزمایش خطرناک را تکرار نکنند ، زیرا قهرمانی که نقش او بازی کرده بود بیماری بی اشتهایی داشت و فقط گریپ فروت می خورد . پورتمن برای این نقش برنده اسکار شد.

 

3. جونا هیل و نقش های او

جونا هیل
اکنون این بازیگر وزن زیادی را از دست داده است اما هیچ چیز مانع از دست دادن وزن او دوباره نمی شود. 

 

این بازیگر هیچ وقت لاغر نبود اما این امر مانع از ساختن یک حرفه موفق در پرده سینماها نشده بود.  او غالباً برای نقش هایش وزن خود را تغییر می داد ،

به عنوان مثال هیل برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ و برای بازی در فیلم «Moneyball»وزن خود را به شدت تغییر داد و جونا هیل بار دیگر در سال ۲۰۱۶ و برای فیلم «سگ های جنگی» (War Dogs) وزن خود را افزایش داد.
و برای افزایش وزن همبرگر ، سودا و شام های دیر وقت وارد بازی شدند. در آن زمان بود که وزن او  115 کیلوگرم و به علامت بحرانی برای او رسید. او با احساس تنگی نفس ، تعریق و دست و پا چلفتی بودن ، تصمیم به کاهش وزن گرفت.اکنون او نه تنها وزن خود را از دست داده بلکه عضلانی تر شده است و عاقلانه تر نیز شروع به خوردن کرده است.

 

4. جیک جیلنهال در فیلم چپ‌ دست  

جیک جیلنهال

به نظر می رسد مثل یک بوکسور حرفه ای؟  دشوار است ، اما ممکن است.

 

این بازیگر دوران سختی را پشت سر گذاشت ، زیرا درست قبل از فیلم چپ دست  که در آن قرار بود در نقش بوکسور بازی کند ، کار خود را در Stringer به پایان رساند ، برای همین 14 کیلوگرم وزن از دست داد. علاوه بر این ، این فقط به معنای کم کردن وزن قبلی او نبود ، بلکه به دست آوردن توده عضلانی ، زیرا او مجبور بود وارد رینگ شود و قهرمان بازی کند.

تمرینات وی بسیار شدید بود ، البته علاوه بر تمرینات قدرتی ، شامل بوکس نیز می شد ، زیرا لازم بود که ماهیچه ها مطابق با نوع مورد نظر عضلانی شود. با وجود اینکه او مجبور بود روزانه 6 ساعت تمرین کند ، اما احساس خوبی داشت و اعتراف کرد که 80 کیلوگرم انرژی و عصبانیت دارد.

 

5. متیو مک کانهی در فیلم  باشگاه خریداران دالاس

 متیو مک کانهی

این تصویر بسیار به یاد ماندنی بود. 

 

متیو در این فیلم نقش مردی را بازی می کرد که از بیماری ایدز در حال مرگ بود ، مشخص است که مرد خوش تیپ  مثل متیو که با سلامتی و فریاد زدن ، فارغ از اینکه به این نقش عادت کرده باشد برای بیننده به سختی می تواند قانع کننده باشد. در مدت 4 ماه 21 کیلوگرم وزن خود را کم کرد و شروع به ثابت نگه داشتن وزن حدود 60 كیلوگرم كرد كه این کاهش وزن زیاد برای مردی در سن و قد متیو مک کانهی بدون ریسک نبود. کاهش وزن تحت نظر پزشکان صورت گرفت و با وجود اینکه مشکلات و ناراحتی های زیادی را برای این بازیگر ایجاد کرد ، اما نسبتاً بی خطر بود.

متیو مک کانهی به طور عملی خانه را ترک نکرد ، نه تنها باریک و لاغر ، بلکه رنگ پریده شد. متیو مک کانهی حتی برای بازی در این نقش توده عضلانی خود را را سوزاند. متیو مک کانهی مجبور شد برای این دوره وقایع اجتماعی را رها کند. اولین کار او پس از پایان فیلمبرداری ، دستور تحویل فست فودبود.

 

6. تام هاردی در فیلم برونسون

 

تام هاردیتعداد زیادی از افراد قادر نیستند به صورت حضوری با نمونه اولیه ارتباط برقرار کنند. 

 

ایده بازی برونسون توسط خود جنایتکار معروف مورد تأیید قرار گرفت و او در واقع نامزدی تام را برای این نقش تأیید کرد.برونسون ، که 180 سانتی متر قد داردو  در دوره آماده سازی برای فیلم ، تام تقریبا 20 کیلوگرم سنگین تر شد.

 

7. شارلیز ترون در فیلم  هیولا


شارلیز ترون

شارلیز می تواند مانند این باشد. 

 

شارلیز یک حرفه ای واقعی است که بازیگری را  در کار طولانی مدت بر روی هر چیز کوچک می بیند. در فیلم هیولا او معتاد به مواد مخدر  است و نقش یک زن خیابانی را بازی می کند و برای خیلی ها این نقش یک مکاشفه واقعی بود ، که شارلیز خیره کننده می توانست مانند آن باشد.

برای این نقش ، 14 کیلوگرم وزن اضافه کرد. کار دشواری نبود ، او فقط  دونات ، نوشابه و شیرینی های دیگر را می خورد ، بنابر این رسیدن به وزن اضافی مدت زیادی طول نکشید و ورزش را ترک کرد ، و این باعث می شد چهره او شکننده باشد. بقیه توسط متخصصان انجام شده است.  هنرمندان آرایش پوست او را خراب می کردند و با پلاک های مخصوص روی دندان های او ظاهر شدند. در حال حاضر در مراسم بعدی اسکار ، شارلیز مثل همیشه شگفت انگیز به نظر می رسید ، بدون وزن اضافی.

 

8. تام هنکس در فیلم دور افتاده

تام هنکس
مشکل این بود که لاغر شدن درست باید در روند فیلمبرداری انجام می شد

 

تام هنکس بازیگر مشهور سینمای جهان در طول زندگی حرفه ای خود بیش از 70 نقش بازی کرده است ، اما فیلمبرداری در این فیلم باعث شد تا او ابتدا وزن خود را افزایش داده و سپس به سرعت و سریع وزن خود را از دست بدهد. در کل ، در طول فیلمبرداری ، او 23 کیلوگرم از دست داد. طبق نقشه این فیلم ، یک مرد میانسال وارد یک سقوط هواپیما می شود و مجبور می شود در یک جزیره خالی از سکنه زندگی کند. البته او در این مدت مجبور بود وزن خود را از دست بدهد  ، زیرا قهرمان باید تمام امورات  زندگی برای داشتن سرپناه و غذا را خودش انجام دهد.

اما تام یکی از ثروتمندترین بازیگران هالیوود است و  بنابراین وی در کاهش وزن سریع مشکلاتی داشت و اتفاقات بر روی صفحه نمایش با شتاب نشان داده می شود. بنابراین ، روند فیلمبرداری حتی برای مدتی به حالت تعلیق درآمده بود تا تام وزن کم کند و به وزن مناسبی برسد.

 

9. دمی مور درفیلم جی.آی. جین

دمی مور
برای نقش دمی مور نه تنها بدن خود را تغییر داد بلکه موهای خود را درست در فیلم  تراشید. 

 

دمی مور برای بازی در نقش یک سرباز در فیلم «جی.آی. جین» آموزش های نظامی زیادی دید این فیلم  باعث تبدیل شدن به حرفه این بازیگر شد و مجبور شد او را نه تنها به عنوان یک شخصیت عاشقانه به بازی زیبایی های کشنده ، بلکه به عنوان یک بازیگر مشخص نگاه کنیم. وی برای فیلمبرداری در این فیلم ، چند ماه را در اردوگاه نظامی گذراند و تحت برنامه تمرین کرد.

برنامه تمرینی او شامل نه تنها  قدرتی ، بلکه تکنیکهای روانشناختی نیز بود. از همه اینها ، فقط شخصی که دارای روان سخت است می تواند در برابر این همه مقاومت کند. دمی مور ثابت کرد که او فقط یک زن زیبا نیست ، بلکه یک مبارز واقعی نیز هست ؛ در تلاش برای این نقش ، او نه تنها به دیگران ثابت کرد بلکه به خودش هم ثابت کرد که چنین توانایی هایی را در اختیار دارد. 

 

10.کورتیس جکسون (فیفتی سنت)

فیفتی سنتبرای این نقش، بازیگر فراتر از شناختن تغییر کرده است. 

 

برای این نقش(پسری مبتلا به سرطان) ، رپر در مدت کمتر از یک ماه 27 کیلوگرم وزن کم کرد. البته این یک کار بسیار دشوار بود و او به طرز چشمگیری سلامتی خود را بخطر انداخت. او در رژیم غذایی به اصطلاح مایعات وزن کم می کرد ، یعنی نمی خورد ، بلکه فقط می نوشید - آب ، چای ، سوپ. و  تمرینات ی برای تقویت عضله  انجام می داد.

 

11. کریستین بیل و نقش های او

کریستین بیل

تقریباً 30 کیلوگرم برای نقش در فیلم ماشینکار!

 

بازیگری جدی دراماتیک او تنها چیزی نیست که در فیلم ماشینیست جلب توجه می کند. طبق فیلمنامه ، بیل شخصیتی را بازی می کند که یک سال نمی خورد و نمی خوابد ، به نظر می رسد. بیل برای این نقش 28 کیلوگرم از دست داد. علاوه بر این ، او می خواست کاهش وزن خود را ادامه دهد ، اما پزشکان زنگ خطر را به صدا درآوردند و به وی اطمینان دادند که کاهش وزن بیشتر می تواند به عواقب جبران ناپذیری منجر شود. این بازیگر رژیم خاصی را رعایت نمی کرد ، او به سادگی غذا نمی خورد ،  روزی یک سیب و یک قوطی کنسرو ماهی تن  می خورد.

پس از فیلم ماشینیست ، نقش او در بتمن آغاز شد و 45 کیلوگرم را برای این نقش اضافه کرد ، کریستسن بیل ثابت کرد که بدن او اگر واقعاً بخواهد می تواند به هر چیزی تبدیل شود.

 

12. رنه زلوگر در فیلم خاطرات بریجت جونز

نه زلوگر

بدست آوردن 15 کیلوگرم برای این نقش چندان دشوار نبود ، چگونه بعداً آنها را کم کند؟ به خصوص که رنه معمولا اضافه وزن ندارد و  بسیار متناسب است. در زندگی عادی ، او شاخص ها را در مقیاس ها به دقت رصد می کند و بندرت به خودش اجازه می دهد که زیاده روی کند ، اما یک نقش جالب یک استدلال محکم است تا فراموش شود برای مدتی تمرین و رژیم غذایی را فراموش کند.این بازیگر و همچنین همه افراد با فست فود و آبجو وزن به دست آوردند - این راز اصلی کسانی است که می خواهند وزن خود را افزایش دهند.

 

13. جرد لتو در فیلم فصل 27  


جرد لتو

افزایش وزن قدم جدی برای این بازیگر بود. 

 

بازیگر جرد لتو ورزشکار هرگز بیش از 70 کیلوگرم وزن نداشته و تصور اینکه او اضافه وزن داشته باشد دشوار بود. اما پس از اینکه در فیلم جالب فصل 27 برای یکی از نقشهای اصلی مورد تأیید قرار گرفت ، تصمیم گرفت تا وزن بیشتری کسب کند تا بیشترین شباهت را به قهرمان داشته باشد - او قاتلی با معلولیت های ذهنی را بازی کرد.

او با کمک بستنی و روغن زیتون 20 کیلوگرم به دست آورد. اما این افزایش وزن بی خطر نبود ، وی متابولیسم خود را خراب کرد و به سختی تنها پس از مدتی به شاخص معمول خود در مقیاس بازگشت. بسیاری از طرفداران  او  را  تشخیص ندادند ، تغییرات بسیار چشمگیر به نظر می رسید.

 

14. راسل کرو در فیلم  بلندترین صدا

راسل کروتصویر بازیگر راسل کرو چاق و بازی با استعداد او مستحق توجه است. 

 

راسل کرو بارها و بارها ثابت کرده است که او صاحب بدن خود است و نه برعکس. او در نقش گلادیاتور بی عیب و نقص بود و برای نقش پیری راجر ایلز بر  وزن پیدا کرد و به حداکثر 135 کیلوگرم رسید.

 تحولات بدن همیشه تأثیراتی بر سلامت عمومی می گذارد ، به خصوص اگر به طور مکرر انجام شود. اما متخصصان واقعی برای چنین دگرگونی ها آماده هستند ، و گروگان پوسته بیرونی بدن خود نیستند. در حالی که تمام دنیا برای کاهش وزن  بدن تلاش می کنند ، یکی از بازیگران همبرگر ها را می خورد تا برای نقش جدید چاق شود و دیگری برای داشتن یک نقش  سعی در گرفتن رژیم جدید را دارد.

 

کاربر گرامی اگر به دنیای سلبریتی ها علاقمند هستید مفاله بازیگران مشهور چه استعداد دیگری دارند که طرفداران از آن بی اطلاع هستند را بخوانید

 

نظرات

در ادامه بخوانید...