داستان فیلم get out
یک مکالمه بی تکلف ، با لبخندهای معصومانه و معاشقه سبک آغاز می شود و به چیزی دلهره آور تبدیل می شود. قبل از اینکه وقت داشته باشید چشم بر هم بزنید ، در حال حاضر قصد ملاقات با والدین او را دارید که احساس خوبی دارد و هیجان ذاتی چنین قدم جدی ، دردسر و تکرار برای صدمین بار از زمانی که شروع به گذاشتن چند پیراهن اتو شده و شلوار اضافی در کیف ورزشی خود کرده اید ، گفتگو درباره اینکه به آنها چه بگویم ، چگونه رفتار کنم ؟ اگر برداشت بدی داشته باشند چه می کنید را در فیلم دریافت کنید؟ خوب ، حداکثر اتفاقی که می تواند بیفتد سکوت ناخوشایند سر میز شام و خلق و خوی خراب برای یک هفته بعد است.
فیلم get out شاید - یک داستان خسته کننده به نظر برسد ، که بر اساس آن به سختی می توان یک فیلم تماشایی ساخت و به نتیجه رسید! اما در دستان یک کارگردان با استعداد ، حتی چنین پیش پا افتاده ای می تواند به عنوان یک پایه بسیار محکم برای بررسی مشکلات عمیق تر جامعه مدرن باشد. بیایید به ترتیب برویم:
معرفی فیلم get out شخصیت ها:
کریس واشنگتن:
جوردن پیل کریس آمریکایی آفریقایی تبار عاشق دختری سفیدپوست می شود. در روابط آنها لحظه ای فرا می رسد که وقت آن است که او با خانواده اش ملاقات کند. دردسر توصیف شده در پاراگراف قبلی با ترس قهرمان داستان از حضور این تعصبات نژادی بیشتر می شود. با این حال ، زوجین هنگام ورود مورد استقبال قرار می گیرند. همه لبخند می زنند ، به شانه دختر یا خواهر منتخب خود می زنند ، از سلامتی او مراقبت می کنند ، به او توصیه می کنند سیگار را ترک کند ، داستان های شخصی در مورد ماجراهای دانشجویی را تعریف می کنند - در یک کلمه همه چیز ایده آل.
با این حال ، از همان ابتدا ، چیزی کریس و بیننده را آزار می داد. با نگاهی نزدیکتر ، لبخندهای جعلی ، در اشارات پچ پچ "دوستانه" از وجود انگلهایی در میان افراد زنده ، که نابودی آنها در جایگاه آخر قرار ندارد ، متوجه می شویم ، رفتار عجیب خدمتکاران سیاه پوست در مقابل چشمان ما ظاهر می شوند.
رز آرمیتاژ:
آن بانوی بانمکی که برای خودش و دوست پسرش قهوه و دونات برای صبحانه می خرد. او کریس را گرفتار کرده ، از عملکرد غیر قابل تحمل اجدادش حیرت زده و محبوب خود را از حملات آنها محافظت می کند. رز با نگاه چشمهای روشن ، چهره ای زیبا و شخصیتی آرام را مجذوب اعتماد و همدلی دیگران می کند. این سلاح مهیب از لحاظ هنری تأکید واضحی دارد تا شما را غافلگیر کند و بی عیب و نقص عمل می کند ، که البته از این بابت از وی تجلیل و تمجید می شود.
دین و میسی آرمیتاژ:
نژادپرستان پنهانی ، بیماری خودو گاه به گاه ، بیزاری و انزجار آشکار را پنهان می کنند. بقیه افراد طبقه بالا ، که برای نشست سالانه با نوشیدنی های گران قیمت و میان وعده های مناسب در زیر سقف آرمیتاژ جمع شده بودند ، اکنون و سپس تلاش می کنند تا با همسر متاهل مسن ، حسن نیت احترام ناشیانه ، احساس به بدن خوش فرم کریس را مخفی کنند. و گویی به طور غریزی در جامعه با شکوه خود او را تحمل می کنند. من در اینجا کنایه از حال و هوای کنونی را می بینم ، هنگامی که برخی از افراد ، که تقریباً هنوز هم برتری نژادی را ترجیح می دهند ، اما از ترس اکثریت ، مخفیانه از آنها متنفرند!
جو:
از زمان های بسیار قدیم ، فرد از آنچه نمی فهمد می ترسد. جوردن پیله ، مانند هیچ کس دیگر ، به طرز شایسته ای با غرایز طبیعی ما بازی می کند همه را در فیلم دریافت کنید ، نه جیغ کشان ، نه هیولاهایی با طراحی های خیالی و سایر ناخوشایند های عجیب و غریب ، او ابتدا قهرمانان خود را در یک محیط نسبتاً امن رها می کند .
بازیگری:
دانیل کالوویا در یک برد - اخلاص شرط می بندد . صحنه بدنام نشستن روی صندلی چرمی ، با انگشتان فرو بردن روی بغل و اشک در چشمان او ، مشخصه کل نگرش کالویا نسبت به شخصیت اصلی است (به خصوص اگر زمینه مشخص باشد). بقیه همکارانش در مهارت هایشان خیلی عقب نیستند - دوئت بردلی ویتفورد و کاترین کینر ، که به طرز بامزه ای ای با نت های وحشت چاشنی می شود.
اولین کارگردانی شگفت انگیز کمدین جوردن پیل ، که ژانر معمول خود را تغییر داد ، کاری که به گفته خود کارگردان ، در خلق این فیلم که کارگردانی آن را به عنوان "هیجان انگیز اجتماعی" تعریف کرد ، بسیار به او کمک کرد.
فیلم برو بیرون یک تریلر ترسناک فوق العاده قدرتمند و مهیج و یک هدیه واقعی به همه آن دسته از علاقه مندان به سینما است که آرزو دارند حداقل ارائه ای تازه و بدیع از یک طرح معمولی و ساده را داشته باشند. و همین خوراک نوار واقعاً بسیار قوی و غیرمنتظره است. این فیلم به روشی کاملاً استاندارد آغاز می شود و کاملاً پیروی از طرح "ملاقات با والدین" را دارد. سپس سینما به طور محسوسی در پویایی افزایش می یابد ، درجه تنش به معنای واقعی کلمه از صحنه به صحنه افزایش می یابد ، یک پیچ و تاب زیبا اتفاق می افتد ، و در فینال یک نمایش "خونین" فراموش نشدنی خواهیم داشت.
به هر حال ، پیچ و تاب به انتهای نوار آمد ، البته تماشایی ، اما نه به عنوان دلسردکننده و تکان دهنده همانطور که در ابتدا به نظر می رسید. بنابراین ، قبل از تماشا ، برای اینکه فریب نخورید ، نباید خود را با یک مکاشفه درگیر کنید که شما را از پا در می آورد. و بیشتر توهین آمیز تر که با یک اقدام کاملاً متراکم و غنی ، طرح فیلم در جاهایی (به ویژه در نیمه اول) موفق به افتادگی و لغزش می شود ، به همین دلیل است که پس از تماشای بیننده ممکن است احساس نارضایتی و احتمالاً کمی ناامیدی کنید.
با این حال ، به طور کلی همه این کاستی ها مانع از این نمی شود که "برو بیرون " حداقل یک بار یک هیجان خوب باشد. علاوه بر این ، یک مزیت مهم این فیلمبرداری است.توبی الیور . زاویه ها و حرکات تأیید شده دوربین ، فیلمی زیبا ، صیقل خورده و .... در حین تماشای گرفتن چشم از صفحه نمایش کار سختی است. و همراهی موسیقی جوی از آهنگساز نوار مایکل ابلز قطعاً به فیلم امتیاز می دهد. علاوه بر این ، فیلم get out یک طنز اجتماعی کاملاً شوخ و خنده دار است و احساس خوبی دارد ، تصور کنایه آمیز از پارانویای نژادی.
مسئله روابط بین نژادی با کمک طنز سیاه بی نقص بازی می شود. تا حدودی به دلیل همین ویژگی ژانر فیلم است که دارای چنین رتبه بالایی از منتقدان فیلم در خارج از کشور است. در نهایت ، می توان گفت که ما از یک شاهکار فاصله داریم ، اما یک فیلم به اندازه کافی قوی که روحیه عالی می بخشد و شایسته است بدون هیچ گونه تردیدی برای مشاهده توصیه شود. چنین تریلرهایی حداکثر دو یا سه بار در سال ظاهر می شوند و اگرچه "برو بیرون" به یک کلاسیک مدرن تبدیل نشده است ، اما حداقل یک نمونه بسیار شایسته از ژانری است که به تدریج در حال کاهش و خستگی است.
"برو بیرون" درخشان نیست ، اما بسیار خوب ، تازه و هیجان انگیز عرفانی در اصل ارائه شده با یک مولفه کمدی کوچک است. فیلم get out یک فیلم ترسناک ، تماشایی و هوشمندانه قرن بیست و یکم است ، با تعلیق فوق العاده ساخته شده ، بازیگران جذاب و ترکیبی بسیار طبیعی از صحنه های خنده دار و ترسناک .
نکته آخر: در پایان ، من لاکونیک خواهم شد. ژانر در حال مرگ به فیلم هایی مانند فیلم get out برو بیرون و "ما " احتیاج دارد . چه کسی می داند ، شاید روزی به لطف فیلمسازان فداکار ، مفهوم ترس به تدریج از ارتباط با کلمه کسالت باز بماند؟