پیشنهاد تماشای فیلم 2022

 فیلم 2022

چه فیلمی در سال 2022 تماشا کنیم: 10 مورد انتظار برای اولین بار


از آنجایی که نمایش بسیاری از فیلم‌ها به دلیل همه‌گیری کرونا به طور مداوم به تعویق می‌افتد، سال 2022 واقعاً غنی از اخبار طولانی مدت و پرمخاطب شده است. در میان  فیلم 2022  ژانرهایی برای هر سلیقه وجود دارد: فیلم های اکشن، جنایی، ماجراجویی، خانوادگی و موارد دیگر، اما فانتزی در  فیلم 2022  بیشترین میزان را خواهد داشت. امیدواریم این بار نیز مانند سال های گذشته هیچ گونه تعدیلی در برنامه های توزیع صورت نگیرد و علاقمندان فیلم منتظر اکران فیلم های جدید و دنباله ی فیلم های مورد علاقه خود باشند. ده اولین نمایش مورد انتظار  فیلم 2022 در زیر به ترتیب تاریخ انتشار ذکر شده است.


فیلم امپراتوری پنجم "Empire V" (تاریخ نمایش 31 مارس 2022)

امپراتوری پنجم
فیلم امپراتوری پنجم (به کارگردانی ویکتور گینزبورگ)

 

اساس طرح این فیلم رمانی به همین نام از نویسنده روسی ویکتور پلوین بود. خود پروژه سینمایی طی ده سال توسعه یافت و مراحل فیلمبرداری از پنج سال پیش آغاز شد. داستان از جهانی می گوید که توسط خون آشام ها - اعضایی از نخبگان - اداره می شود. به طور تصادفی، یک مرد معمولی رومن اشتورکین (پاول تاباکوف) تبدیل به یک خون آشام می شود.

زمانی که رومن به سمت تاریکی رفت، اسرار خون‌آشام‌ها و نگرش آن‌ها را نسبت به انسان‌های فانی محض، که با زندگی‌شان به عنوان مصرف‌کننده رفتار می‌کنند، می‌آموزد. اما شخصیت اصلی به هیچ وجه نمی تواند از دنیای انسانی چشم پوشی کند، زیرا عاشق دختری فانی شده است. اکنون قهرمان با کار دشواری روبرو است، زیرا او باید انتخاب کند: آیا او نماینده شایسته ای از قبیله خون آشام خواهد بود یا راه دیگری برای خروج از این وضعیت پیدا خواهد کرد؟

جانوران شگفت انگیز: راز دامبلدور (تاریخ انتشار ۷ آوریل 2022)

 راز دامبلدور
Fantastic Beasts: A Secret Dumbledore به کارگردانی دیوید یتس

 

پروفسور آلبوس دامبلدور با بازی جود لاو، در تریکل فیلم فانتزی بریتانیایی-آمریکایی Fantastic Beasts، مورد علاقه تماشاگران، اطلاعاتی دریافت می کند که گریندل والد قدرتمند قرار است تمام دنیا را تصرف کند. برای متوقف کردن او، آلبوس از نیوت اسکامندر می‌خواهد تا تیمی از جادوگران برجسته را رهبری کند. حالا این تیم از جادوگران با خطرناک ترین ماجراجویی ها، رویارویی با موجودات جادویی و مبارزه با دستیاران جادوگر تاریک، گریندل والد، که روز به روز بیشتر می شوند، روبرو خواهند شد.

کارگردان قسمت سوم نیز مانند دو قسمت قبلی دیوید یتس بود. اما مخاطب، جانی دپ را در قسمت سوم این فرنچایز نخواهد دید. این بازیگر خشمگین در صفحه اینستاگرام خود گفت که برادران وارنر پس از اثبات موارد متعدد حملات او به همسر سابقش در دادگاه، قرارداد خود را با او فسخ کردند. در عوض، نقش گلرت گریندل والد را بازیگر مدز میکلسن بازی خواهد کرد. به هر حال، الکساندر کوزنتسوف بازیگر جوان روسی که با بازی در فیلم های «اسید» و «زنان نگه داشته شده» شناخته می شود نیز به جمع بازیگران این فیلم پیوست.

 

دکتر استرنج در چند جهان (تاریخ نمایش 5 می 2022)

دکتر استرنج
Doctor Strange در Multiverse of Madness به کارگردانی Sam Raimi

 

ادامه ماجراهای جادویی جادوگر نجیب دنیای سینمایی مارول دکتر استرنج (بندیکت کامبربچ) در جهان های عرفانی جدید و رویارویی با دشمنان جدید. این دنباله ارتباط نزدیکی با وقایع Spider-Man: No Way Home دارد. کسانی که تیزر را پس از داستان پیتر پارکر دیدند، قبلاً کمی درک می کنند که در قسمت دوم فیلم دکتر استرنج چه چیزی در انتظار ما است، جایی که او با عجیب ترین حریف ملاقات خواهد کرد - نسخه تاریک خود از واقعیتی دیگر.

در این قسمت استرنج باید به جستجوی سنگ زمان برود. به هر حال، کارگردانی این فیلم بر عهده سام ریمی، نویسنده مردگان شیطانی است، بنابراین عناصر ترسناک واقعی در این داستان امکان پذیر است.

 

"دنیای ژوراسیک: تسلط" (تاریخ اکران در 9 ژوئن 2022)

دنیای ژوراسیک
Jurassic World: Domination (به کارگردانی کالین ترورو)

 

استودیو یونیورسال بار دیگر در حال ساخت فیلم هایی درباره دایناسورها است که همچنان مورد تقاضا هستند. داستان فیلم چندین سال پس از اتفاقات قسمت آخر می گذرد. بشر در تلاش است تا دریابد که چگونه اکنون در دنیایی با خزندگان اصلاح شده ژنتیکی وجود دارد، که پس از نابودی جزیره نوبلار، آزاد شدند و اکنون تمام گوشه های سیاره ما را که برای زندگی آنها مناسب است تسخیر کرده اند.

این فیلم نشان خواهد داد که آیا مردم می توانند برتری خود را حفظ کنند و در کنار وحشتناک ترین موجودات زنده روی کره زمین زندگی کنند. به گفته کالین تروورو کارگردان و فیلمنامه نویس، دایناسورها در اینجا به شهرها حمله نمی کنند، همه اکشن ها در طبیعت و در مناظر عجیب و غریب اتفاق می افتد. به هر حال، بازیگران اصلی قسمت آخر در قسمت جدید شامل برایس دالاس هاوارد، کریس پرت، لورا درن و ... خواهند بود.

 

ثور: عشق و تندر (تاریخ نمایش 7 ژوئیه 2022)

ثور: عشق و تندر
Thor: Love and Thunder به کارگردانی تایکا وایتیتی

 

پروژه جدید استودیو مارول در سال جاری، چهارمین فیلم ابرقهرمانی آمریکایی خواهد بود که بر اساس کمیک هایی درباره خدای تندر ثور (کریس همسورث) ساخته شده است. به هر حال، راسل کرو در نقش زئوس به بازیگران می‌پیوندد. همچنین در این قسمت بینندگان دوباره عاشق سابق ثور - جین فاستر (ناتالی پورتمن) را خواهند دید که در آخرین فیلم حضور نداشت.

شایعات حاکی از آن است که پورتمن دوباره به لطف کارگردان شروع به بازی در فیلم کرد، کارگردان مفهوم جدیدی را که دوست داشت به ناتالی پورتمن گفت: شخصیت او با استفاده از Mjolnir، قدرت و قدرت خدای تندر را به دست می آورد و تبدیل به نسخه زنانه ثور می شود. در این قسمت، دشمن جدیدی از ثور ظاهر می شود - گور (کریستین بیل) که به عنوان قاتل قدرتمندترین خدایان شناخته می شود.

 

«آدام سیاه» (تاریخ نمایش 28 ژوئیه 2022)

بلک آدام
بلک آدام (به کارگردانی Jaume Collet-Serra)

این داستان درباره قهرمان جدیدی به نام بلک آدام (دواین جانسون) است که توسط دنیای سینمایی دی سی معرفی خواهد شد. در کمیک ها، بلک آدام شخصیتی است که نمی توان بدون ابهام آن را خوب یا بد دانست. خاستگاه این قهرمان به مصر باستان باز می گردد، جایی که شعبده باز قدرتمند Shazam به آدام قدرت های فوق العاده ای بخشید: محافظت در برابر تأثیرات جادویی، قدرت بدنی فوق العاده و توانایی پرواز. این جادوگر جانشینی در آدام دید، اما در آینده از او ناامید شد. بر اساس تیزر، بلک آدام توسط شکارچیان گنج در مقبره بیدار شد و به طور تصادفی این قهرمان را به زمان ما بازگرداند.

 

Spider-Man: Into the Spider-Verse 2 (تاریخ انتشار 27 اکتبر 2022)

 مرد عنکبوتی مایلز مورالس
Spider-Man: Into the Spider-Verse 2 (کارگردانان: Joaquim Dos Santos، Justin Thompson، Kemp Powers)

این یک انیمیشن کامپیوتری در ادامه داستان مرد عنکبوتی مایلز مورالس است که متوجه شد تنها نیست. معلوم شد که تعداد زیادی از افراد مانند او در جهان های مختلف زندگی می کنند. بر اساس قطعه ای از فیلم که وارد شبکه شد ، در این قسمت مایلز به واقعیت های دیگری سفر می کند ، جایی که او نه تنها با "برادران" خود، بلکه با مشکلات جدیدی نیز ملاقات می کند.

در این ماجراجویی، مایلز به نیروهای گوئن استیسی و تیم جدیدی از مردان عنکبوتی ملحق می‌شود تا با سخت‌ترین و قدرتمندترین تبه‌کاری که تا به حال با آن روبرو شده‌اند، مقابله کنند.

 

فلش (تاریخ انتشار 3 نوامبر 2022)

فلش
فلش (کارگردانان: دانیل پانابیکر، توماس کاوانا، کوین اسمیت، ریچل تالالی و دیگران)

 

این فیلمی درباره بری آلن (ازرا میلر) است - سریع‌ترین شخصیت فیلم در دنیای DC. در این فیلم بینندگان خواهند دید که قهرمان چگونه می تواند در فضا و زمان حرکت کند. بری با کمک توانایی ها و قدرت های خود سعی می کند مادرش را که در گذشته مرده نجات دهد. با این حال، این مداخله، که می تواند او را نجات دهد، بر واقعیت های دیگر تأثیر منفی خواهد گذاشت.

بنابراین دی سی از مفهوم چندجهانی استفاده خواهد کرد که به کمک آن مخاطبان فیلم می توانند همزمان دو بتمن را ببینند که بازیگرانی چون بن افلک و مایکل کیتون بازی خواهند کرد. در میان چیزهای دیگر، آلن با نسخه های دیگر فلش ملاقات خواهد کرد و حتی خود را در یک تصویر متفاوت خواهد یافت.

 

"آواتار 2" (تاریخ نمایش 15 دسامبر 2022)

آواتار 2
آواتار 2 ( کارگردان  جیمز کامرون)

 

چقدر مخاطبان منتظر ادامه فیلم جذاب و رنگارنگ آواتار هستند که بیش از ده سال پیش فیلمبرداری شده است. به هر حال، قسمت اول حدود 3 میلیارد دلار فروخت که آن را به پردرآمدترین فیلم تاریخ تبدیل کرد. نمایش قسمت دوم این تصویر مدام به تعویق می افتد، اما مخاطبان امیدوارند که امسال   آواتار 2 را ببینند.

در قسمت جدید فیلم کالت، وقایع چندین سال پس از پیروزی بر شرکت بزرگ زمینی RDA رخ می دهد. سالی همراه با نیتیری صاحب فرزند شد و زندگی سنجیده ای را پایه گذاری کرد. اما مردم نمی خواهند تلاش های خود را برای سازماندهی استخراج یک ماده معدنی کمیاب در پاندورا رها کنند، بنابراین دوباره با سلاح های قدرتمندتر و پیشرفته تر به آنجا می روند.

به همین دلیل، جیک و نیتیری باید خانه خود را ترک کنند تا در قسمت دیگری از پاندورا، که از مناطق استوایی دشوار تشکیل شده، نجات پیدا کنند. این منطقه جنگلی محل سکونت قبیله متکاینا است که شیوه زندگی آنها با قبیله بومی نیتیری متفاوت است.

کارگردان  آواتار باز هم جیمز کامرون است که اتفاقاً قصد دارد چند قسمت دیگر از این فیلم را فیلمبرداری کند. تاریخ انتشار قسمت سوم برای سال 2024 برنامه ریزی شده است. بنابراین هنوز رویدادهای هیجان انگیز و هیجان انگیز زیادی در سیاره رنگارنگ پاندورا در پیش است.

 

آکوامن 2  (تاریخ انتشار 15 دسامبر 2022)

آکوامن 2 
 Aquaman 2 (به کارگردانی جیمز وان)

 

یکی دیگر از اولین فیلم های مورد انتظار برای 15 دسامبر برنامه ریزی شده است - قهرمان ابرقهرمان "آکوامن 2". این ادامه داستان زندگی آرتور کوری (جیسون موموآ) خواهد بود که قدرت فوق العاده ای دارد که زیر آب آزادانه نفس بکشد و با همه موجودات دریایی صحبت کند.

مانتا سیاه مانند قسمت قبل باز هم دشمن اصلی آکوامن است. طرح تصویر تلاش دانشمندان برای یافتن آتلانتیس گم شده خواهد بود. در این بخش، بینندگان می توانند ببینند که چگونه پادشاه تازه ضرب اقیانوس، آرتور کوری، با وظایف مستقیم خود کنار می آید: محافظت از همه ساکنان دریایی و همچنین عدم از دست دادن اعتماد آتلانتیس ها.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • شیرین حسنوند :

    من بی صبرانه منتظر مرد عنکبوتی هستم چون واقعا انیمیشنش معرکه بود مرسی از اینکه اطلاع رسانی کردین سایتتون عالیه

    1401/1/21 9:42
    • طاهره مصطفوی :

      تشکر

      1401/1/21 19:06

بیشتر بخوانید