پیشنهاد تماشای فیلم 2022

در

 فیلم 2022

چه فیلمی در سال 2022 تماشا کنیم: 10 مورد انتظار برای اولین بار


از آنجایی که نمایش بسیاری از فیلم‌ها به دلیل همه‌گیری کرونا به طور مداوم به تعویق می‌افتد، سال 2022 واقعاً غنی از اخبار طولانی مدت و پرمخاطب شده است. در میان  فیلم 2022  ژانرهایی برای هر سلیقه وجود دارد: فیلم های اکشن، جنایی، ماجراجویی، خانوادگی و موارد دیگر، اما فانتزی در  فیلم 2022  بیشترین میزان را خواهد داشت. امیدواریم این بار نیز مانند سال های گذشته هیچ گونه تعدیلی در برنامه های توزیع صورت نگیرد و علاقمندان فیلم منتظر اکران فیلم های جدید و دنباله ی فیلم های مورد علاقه خود باشند. ده اولین نمایش مورد انتظار  فیلم 2022 در زیر به ترتیب تاریخ انتشار ذکر شده است.


فیلم امپراتوری پنجم "Empire V" (تاریخ نمایش 31 مارس 2022)

امپراتوری پنجم
فیلم امپراتوری پنجم (به کارگردانی ویکتور گینزبورگ)

 

اساس طرح این فیلم رمانی به همین نام از نویسنده روسی ویکتور پلوین بود. خود پروژه سینمایی طی ده سال توسعه یافت و مراحل فیلمبرداری از پنج سال پیش آغاز شد. داستان از جهانی می گوید که توسط خون آشام ها - اعضایی از نخبگان - اداره می شود. به طور تصادفی، یک مرد معمولی رومن اشتورکین (پاول تاباکوف) تبدیل به یک خون آشام می شود.

زمانی که رومن به سمت تاریکی رفت، اسرار خون‌آشام‌ها و نگرش آن‌ها را نسبت به انسان‌های فانی محض، که با زندگی‌شان به عنوان مصرف‌کننده رفتار می‌کنند، می‌آموزد. اما شخصیت اصلی به هیچ وجه نمی تواند از دنیای انسانی چشم پوشی کند، زیرا عاشق دختری فانی شده است. اکنون قهرمان با کار دشواری روبرو است، زیرا او باید انتخاب کند: آیا او نماینده شایسته ای از قبیله خون آشام خواهد بود یا راه دیگری برای خروج از این وضعیت پیدا خواهد کرد؟

جانوران شگفت انگیز: راز دامبلدور (تاریخ انتشار ۷ آوریل 2022)

 راز دامبلدور
Fantastic Beasts: A Secret Dumbledore به کارگردانی دیوید یتس

 

پروفسور آلبوس دامبلدور با بازی جود لاو، در تریکل فیلم فانتزی بریتانیایی-آمریکایی Fantastic Beasts، مورد علاقه تماشاگران، اطلاعاتی دریافت می کند که گریندل والد قدرتمند قرار است تمام دنیا را تصرف کند. برای متوقف کردن او، آلبوس از نیوت اسکامندر می‌خواهد تا تیمی از جادوگران برجسته را رهبری کند. حالا این تیم از جادوگران با خطرناک ترین ماجراجویی ها، رویارویی با موجودات جادویی و مبارزه با دستیاران جادوگر تاریک، گریندل والد، که روز به روز بیشتر می شوند، روبرو خواهند شد.

کارگردان قسمت سوم نیز مانند دو قسمت قبلی دیوید یتس بود. اما مخاطب، جانی دپ را در قسمت سوم این فرنچایز نخواهد دید. این بازیگر خشمگین در صفحه اینستاگرام خود گفت که برادران وارنر پس از اثبات موارد متعدد حملات او به همسر سابقش در دادگاه، قرارداد خود را با او فسخ کردند. در عوض، نقش گلرت گریندل والد را بازیگر مدز میکلسن بازی خواهد کرد. به هر حال، الکساندر کوزنتسوف بازیگر جوان روسی که با بازی در فیلم های «اسید» و «زنان نگه داشته شده» شناخته می شود نیز به جمع بازیگران این فیلم پیوست.

 

دکتر استرنج در چند جهان (تاریخ نمایش 5 می 2022)

دکتر استرنج
Doctor Strange در Multiverse of Madness به کارگردانی Sam Raimi

 

ادامه ماجراهای جادویی جادوگر نجیب دنیای سینمایی مارول دکتر استرنج (بندیکت کامبربچ) در جهان های عرفانی جدید و رویارویی با دشمنان جدید. این دنباله ارتباط نزدیکی با وقایع Spider-Man: No Way Home دارد. کسانی که تیزر را پس از داستان پیتر پارکر دیدند، قبلاً کمی درک می کنند که در قسمت دوم فیلم دکتر استرنج چه چیزی در انتظار ما است، جایی که او با عجیب ترین حریف ملاقات خواهد کرد - نسخه تاریک خود از واقعیتی دیگر.

در این قسمت استرنج باید به جستجوی سنگ زمان برود. به هر حال، کارگردانی این فیلم بر عهده سام ریمی، نویسنده مردگان شیطانی است، بنابراین عناصر ترسناک واقعی در این داستان امکان پذیر است.

 

"دنیای ژوراسیک: تسلط" (تاریخ اکران در 9 ژوئن 2022)

دنیای ژوراسیک
Jurassic World: Domination (به کارگردانی کالین ترورو)

 

استودیو یونیورسال بار دیگر در حال ساخت فیلم هایی درباره دایناسورها است که همچنان مورد تقاضا هستند. داستان فیلم چندین سال پس از اتفاقات قسمت آخر می گذرد. بشر در تلاش است تا دریابد که چگونه اکنون در دنیایی با خزندگان اصلاح شده ژنتیکی وجود دارد، که پس از نابودی جزیره نوبلار، آزاد شدند و اکنون تمام گوشه های سیاره ما را که برای زندگی آنها مناسب است تسخیر کرده اند.

این فیلم نشان خواهد داد که آیا مردم می توانند برتری خود را حفظ کنند و در کنار وحشتناک ترین موجودات زنده روی کره زمین زندگی کنند. به گفته کالین تروورو کارگردان و فیلمنامه نویس، دایناسورها در اینجا به شهرها حمله نمی کنند، همه اکشن ها در طبیعت و در مناظر عجیب و غریب اتفاق می افتد. به هر حال، بازیگران اصلی قسمت آخر در قسمت جدید شامل برایس دالاس هاوارد، کریس پرت، لورا درن و ... خواهند بود.

 

ثور: عشق و تندر (تاریخ نمایش 7 ژوئیه 2022)

ثور: عشق و تندر
Thor: Love and Thunder به کارگردانی تایکا وایتیتی

 

پروژه جدید استودیو مارول در سال جاری، چهارمین فیلم ابرقهرمانی آمریکایی خواهد بود که بر اساس کمیک هایی درباره خدای تندر ثور (کریس همسورث) ساخته شده است. به هر حال، راسل کرو در نقش زئوس به بازیگران می‌پیوندد. همچنین در این قسمت بینندگان دوباره عاشق سابق ثور - جین فاستر (ناتالی پورتمن) را خواهند دید که در آخرین فیلم حضور نداشت.

شایعات حاکی از آن است که پورتمن دوباره به لطف کارگردان شروع به بازی در فیلم کرد، کارگردان مفهوم جدیدی را که دوست داشت به ناتالی پورتمن گفت: شخصیت او با استفاده از Mjolnir، قدرت و قدرت خدای تندر را به دست می آورد و تبدیل به نسخه زنانه ثور می شود. در این قسمت، دشمن جدیدی از ثور ظاهر می شود - گور (کریستین بیل) که به عنوان قاتل قدرتمندترین خدایان شناخته می شود.

 

«آدام سیاه» (تاریخ نمایش 28 ژوئیه 2022)

بلک آدام
بلک آدام (به کارگردانی Jaume Collet-Serra)

این داستان درباره قهرمان جدیدی به نام بلک آدام (دواین جانسون) است که توسط دنیای سینمایی دی سی معرفی خواهد شد. در کمیک ها، بلک آدام شخصیتی است که نمی توان بدون ابهام آن را خوب یا بد دانست. خاستگاه این قهرمان به مصر باستان باز می گردد، جایی که شعبده باز قدرتمند Shazam به آدام قدرت های فوق العاده ای بخشید: محافظت در برابر تأثیرات جادویی، قدرت بدنی فوق العاده و توانایی پرواز. این جادوگر جانشینی در آدام دید، اما در آینده از او ناامید شد. بر اساس تیزر، بلک آدام توسط شکارچیان گنج در مقبره بیدار شد و به طور تصادفی این قهرمان را به زمان ما بازگرداند.

 

Spider-Man: Into the Spider-Verse 2 (تاریخ انتشار 27 اکتبر 2022)

 مرد عنکبوتی مایلز مورالس
Spider-Man: Into the Spider-Verse 2 (کارگردانان: Joaquim Dos Santos، Justin Thompson، Kemp Powers)

این یک انیمیشن کامپیوتری در ادامه داستان مرد عنکبوتی مایلز مورالس است که متوجه شد تنها نیست. معلوم شد که تعداد زیادی از افراد مانند او در جهان های مختلف زندگی می کنند. بر اساس قطعه ای از فیلم که وارد شبکه شد ، در این قسمت مایلز به واقعیت های دیگری سفر می کند ، جایی که او نه تنها با "برادران" خود، بلکه با مشکلات جدیدی نیز ملاقات می کند.

در این ماجراجویی، مایلز به نیروهای گوئن استیسی و تیم جدیدی از مردان عنکبوتی ملحق می‌شود تا با سخت‌ترین و قدرتمندترین تبه‌کاری که تا به حال با آن روبرو شده‌اند، مقابله کنند.

 

فلش (تاریخ انتشار 3 نوامبر 2022)

فلش
فلش (کارگردانان: دانیل پانابیکر، توماس کاوانا، کوین اسمیت، ریچل تالالی و دیگران)

 

این فیلمی درباره بری آلن (ازرا میلر) است - سریع‌ترین شخصیت فیلم در دنیای DC. در این فیلم بینندگان خواهند دید که قهرمان چگونه می تواند در فضا و زمان حرکت کند. بری با کمک توانایی ها و قدرت های خود سعی می کند مادرش را که در گذشته مرده نجات دهد. با این حال، این مداخله، که می تواند او را نجات دهد، بر واقعیت های دیگر تأثیر منفی خواهد گذاشت.

بنابراین دی سی از مفهوم چندجهانی استفاده خواهد کرد که به کمک آن مخاطبان فیلم می توانند همزمان دو بتمن را ببینند که بازیگرانی چون بن افلک و مایکل کیتون بازی خواهند کرد. در میان چیزهای دیگر، آلن با نسخه های دیگر فلش ملاقات خواهد کرد و حتی خود را در یک تصویر متفاوت خواهد یافت.

 

"آواتار 2" (تاریخ نمایش 15 دسامبر 2022)

آواتار 2
آواتار 2 ( کارگردان  جیمز کامرون)

 

چقدر مخاطبان منتظر ادامه فیلم جذاب و رنگارنگ آواتار هستند که بیش از ده سال پیش فیلمبرداری شده است. به هر حال، قسمت اول حدود 3 میلیارد دلار فروخت که آن را به پردرآمدترین فیلم تاریخ تبدیل کرد. نمایش قسمت دوم این تصویر مدام به تعویق می افتد، اما مخاطبان امیدوارند که امسال   آواتار 2 را ببینند.

در قسمت جدید فیلم کالت، وقایع چندین سال پس از پیروزی بر شرکت بزرگ زمینی RDA رخ می دهد. سالی همراه با نیتیری صاحب فرزند شد و زندگی سنجیده ای را پایه گذاری کرد. اما مردم نمی خواهند تلاش های خود را برای سازماندهی استخراج یک ماده معدنی کمیاب در پاندورا رها کنند، بنابراین دوباره با سلاح های قدرتمندتر و پیشرفته تر به آنجا می روند.

به همین دلیل، جیک و نیتیری باید خانه خود را ترک کنند تا در قسمت دیگری از پاندورا، که از مناطق استوایی دشوار تشکیل شده، نجات پیدا کنند. این منطقه جنگلی محل سکونت قبیله متکاینا است که شیوه زندگی آنها با قبیله بومی نیتیری متفاوت است.

کارگردان  آواتار باز هم جیمز کامرون است که اتفاقاً قصد دارد چند قسمت دیگر از این فیلم را فیلمبرداری کند. تاریخ انتشار قسمت سوم برای سال 2024 برنامه ریزی شده است. بنابراین هنوز رویدادهای هیجان انگیز و هیجان انگیز زیادی در سیاره رنگارنگ پاندورا در پیش است.

 

آکوامن 2  (تاریخ انتشار 15 دسامبر 2022)

آکوامن 2 
 Aquaman 2 (به کارگردانی جیمز وان)

 

یکی دیگر از اولین فیلم های مورد انتظار برای 15 دسامبر برنامه ریزی شده است - قهرمان ابرقهرمان "آکوامن 2". این ادامه داستان زندگی آرتور کوری (جیسون موموآ) خواهد بود که قدرت فوق العاده ای دارد که زیر آب آزادانه نفس بکشد و با همه موجودات دریایی صحبت کند.

مانتا سیاه مانند قسمت قبل باز هم دشمن اصلی آکوامن است. طرح تصویر تلاش دانشمندان برای یافتن آتلانتیس گم شده خواهد بود. در این بخش، بینندگان می توانند ببینند که چگونه پادشاه تازه ضرب اقیانوس، آرتور کوری، با وظایف مستقیم خود کنار می آید: محافظت از همه ساکنان دریایی و همچنین عدم از دست دادن اعتماد آتلانتیس ها.

 

نظرات

۱۴۰۱/۱/۲۱من بی صبرانه منتظر مرد عنکبوتی هستم چون واقعا انیمیشنش معرکه بود مرسی از اینکه اطلاع رسانی کردین سایتتون عالیه

۱۴۰۱/۱/۲۱تشکر

در ادامه بخوانید...

آنچه همسر "استاد دلهره" آلفرد هیچكاك 54 سال در مورد آن سكوت كرد

در

آلفرد هیچكاك

 

آنها کاملاً متفاوت بودند ، استاد بزرگ دلهره آلفرد هیچکاک و همسر کوچک او آلما ریویل. به نظر می رسید او در برابر پس زمینه آلفرد هیچکاک گم شده و مانند یک موش خاکستری به نظر می رسد. اما خود کارگردان هرگز با این گفته موافق نبود. بیش از نیم قرن او در کنار زنی که روزگاری همسرش می خواند خوشحال بود. درست است ، گاهی اوقات هیچکاک اعتراف کرد: این زن چیزهای زیادی را می داند. و سکوت او چنان معنی دار است که گاهی اوقات احساس ناراحتی می کنم.


اولین قدم ها

آلفرد هیچكاك
آلفرد هیچکاک در کودکی.  / عکس

 

آلفرد هیچکاک به عنوان پسری بازیگوش با روش های سخت تربیت پدر بزرگ شد. هنگامی که کودک فقط پنج سال داشت ، پدرش یادداشتی را به او تحویل داد و او را به کلانتری فرستاد ، جایی که رئیس کلانتری او را برای مدت دو ساعت در یک سلول حبس کرد و صحبت هایی در مورد تربیت پسرانی که بازیگوش هستند و شیطنت می کنند را به او یادآوری کرد . از آن زمان به بعد ، آلفرد هیچکاک از پلیس و مجریان قانون ،  حتی در زمانی که در همه جای دنیا به عنوان کارگردان مشهور شده بود ، می ترسید. همین امر باعث شد که او همیشه قانونمندترین شهروند کشور باشد و همیشه مرتباً مالیات می پرداخت.

 

آلفرد هیچكاك

آلفرد هیچکاک.  / عکس


سپس در یک کالج یسوعی تحصیل کرد آلفرد و آلما هیچکاک.  / عکس جایی که راهبان به دلایل مختلف ، دانش آموزان را با شلاق لاستیکی مورد ضرب و شتم قرار می دادند. زمان مجازات را راهبان انتخاب می کردند. به طور معمول ، به مدت یک هفته "اقدامات آموزشی" پسران را به تعویق می انداختند و تمام این مدت آنها را در انتظار حساب پس دادن در ترس و وحشت نگه  می داشتند.

 

سپس وارد دانشکده مهندسی و ناوبری شد و سعی کرد داوطلبانه به جبهه برود ، برای عملیات خرابکارانه آموزش دید اما در ذخیره ثبت نام شد . درست است ، چاق بودن بیش از حد اجازه نمی داد که هیچکاک بر آن (آموزش نظامی) مسلط شود. بعدا او یک برقکار شد و سپس به هنر علاقه نشان داد و عاشق سینما و تنهایی شد.

آلفرد هیچكاك

آلفرد هیچکاک.  / عکس


آلفرد هیچکاک در شرکت فیلم سازی معروف پارامونت کار خود را آغاز کرد ، جایی که برای مهارت های خود به کارگردان در تیتراژ فیلم کمک می کرد. بعداً ، او در خاطرات خود می نویسد که در آن زمان پسر کارکشته ای بود ،در همان زمان "الما لوسی رویل" سردبیر و دستیار تهیه کننده بود. 

 

آلفرد هیچكاك

آلفرد هیچکاک و آلما ریویل.  / عکس


فقط در طی دو سال ، آلفرد هیچکاک موفق شد از پسری کارگزار به کارگردانی مشتاق تبدیل شود و آلما ریویل دستیار وی شود. در ابتدا متوجه دختر کوچک در کنار خود نشد. یا وانمود کرد که کاملاً درگیر ساخت فیلم است.اما آلما به طرز ماهرانه ای به مسائل اداری رسیدگی می کرد و سرانجام با کوشش و توجه خود توانست قلب یک کارگردان تازه کار را بدست آورد. او دیگر نمی توانست بدون کمک دستیارش کار کند و می ترسید حتی به خودش اعتراف کند که هرگز نمی خواهد از او جدا شود.

 

از همدردی  تا عشق

آلفرد هیچكاك
آلفرد هیچکاک و آلما ریویل.  / عکس

 
شایان ذکر است که آلفرد هیچکاک قبلاً هرگز دختری را ملاقات نکرده بود و همین فکر همسریابی با آلما باعث ترس او از طرد شدن شده بود. قبل از آن ، او چندین تلاش برای جلب توجه دختران مورد علاقه خود انجام داد ، اما همیشه ناکام ماند.با این وجود آلفرد شروع به نشان دادن علائم توجه به آلما کرد. این ابراز همدردی همراه با ترس باعث شد دختر از زاویه دیگری به هیچکاک نگاه کند. هیچکاک شوخ طبعی بسیار عجیبی داشت ، اهل مکالمات نسبتاً کوتاهی بود ، اما در عین حال به لطف استعداد خود توجه ها را به خود جلب می کرد. 

 

آلفرد هیچكاك

آلفرد و آلما هیچکاک.  / عکس


برای مدت طولانی هیچکاک جرات نمی کرد که  آلما  را به یک قرار ملاقات دعوت کند ، اما بعد از آن جسارت بیشتری پیدا کرد ... و وقتی آلما موافقت کرد که خارج از کار با او ملاقات کند ،  آلما خود را خوشبخت ترین فرد جهان احساس می کرد. آلفرد هیچکاک دست و پا چلفتی و کند ، در حال درخشیدن بود ، او به معنای واقعی کلمه از این احساس خوشبختی در اطراف استودیو پرواز می کرد و حتی ، به نظر می رسد ، با خوشحالی چیزی را با خودش زمزمه می کرد. و روزی که  آلما خواستگاری ازدواج او را پذیرفت ، او تا آخر عمر آن را با جزئیات بسیار به یاد آورد.

 

آلفرد هیچکاک و آلما ریویل پس از فیلمبرداری باغ لذت که در آلمان فیلمبرداری شد ، به لندن بازگشتند. این دختر به طرز باورنکردنی از بیماری دریا در عرشه کابین کشتی رنج می برد. و هیچکاک در آن لحظه تمام عزم خود را جزو کرد تا از او خواستگاری کند. آلما علی رغم احساس افتضاح دریازدگی، موافقت کرد. این کارگردان بعداً می گوید که این صحنه یکی از بهترین صحنه های زندگی او بود: دیالوگ ضعیف بود ، اما هیچ کس بیش از حد کاری نمی کرد.

 

54 سال به عنوان یک روز

آلفرد هیچكاك
آلفرد و آلما هیچکاک.  / عکس


آنها در 2 دسامبر 1926 در کنزینگتون جنوبی در نمازخانه برومپتون با یکدیگر سوگند یاد کردند و بلافاصله پس از عروسی ماه عسل خود را به سنت موریتز رفتنند. اینجا بود که هر سال بعداً برای سالگرد ازدواج برمی گشتند. دو سال بعد ، این زوج تولد دخترشان پاتریشیا را جشن گرفتند.

 

آلفرد هیچكاك

آلفرد و آلما هیچکاک به همراه دخترشان.  / عکس


آلما هیچکاک به همسر محبوب کارگردان ، طرفدار اصلی و منتقد وی تبدیل شد. او استعداد هیچکاک را تحسین می کرد ، اما اگر فکر می کرد صحنه ضعیف است هرگز دروغ نمی گفت. آلما به او در تهیه فیلم نامه ها کمک می کرد ، دیالوگ هایی می ساخت ، به جزئیاتی که مهم می دانست توجه داشت.

 

در خانه ، او به همه کارهای خانه رسیدگی می کرد ، همسر مدیر خوب آشپزی می کرد و محیط خانه را برای آنها دنج و گرم می کرد. آلفرد هیچکاک باورنکردنی ترین دارایی همسرش را طبیعی بودن او می  دانست. و وی تأکید کرد: آلما شخصیت بسیار سرزنده ای دارد ، او همیشه با روحیه و آماده کمک است.


آلفرد هیچكاك

آلفرد و آلما هیچکاک.  / عکس


آلما به خوبی از عقاید همسرش آگاه بود ، اما هرگز سعی در آموزش او نداشت. او از دیدن پلیس به لرزه می افتاد ، و به همین دلیل آلما هرگز به او پیشنهاد رانندگی با ماشین را نداد ، و حق هیچکاک را به  نشستن در صندلی مسافر حفظ کرد.

آلما همه چیز را در مورد او می دانست. و این واقعیت که این کارگردان بزرگ که فیلم های دلهره آور را  فیلمبرداری می کند یک مرد صلح طلب در زندگی است ، که در اوقات فراغت خود ترجیح نمی دهد داستان های پلیسی را تماشا کند یا بخواند ، بلکه نقاشی می کند. او عاشق رنگهای روشن بود ، اغلب شوخی های عجیبی می کرد ، به شدت از تنهایی می ترسید و به طور کلی یک فرد بسیار دشوار بود.

 

آلفرد هیچكاك

آلفرد هیچکاک و آلما ریویل.  / عکس


او می دانست که هیچکاک از فیلمبرداری یک فیلم چقدر می ترسد ، همیشه در مورد همه کمبودهای همسرش سکوت می کرد. و به خودش اجازه می داد فقط از فیلم های  او انتقاد کند. آلما هیچکاک هرگز درباره شوهرش در ملاعام بحث نکرد و ترجیح داد تصویر هیچکاک "دیگری" را بیرون از درهای خانه به اشترک نگذارد.

 

هیچکاک به شدت از، از دست دادن همسرش که به نظر می رسید یک سایه یا شبح در کنار او است ( اما همیشه تنها مورد هیچکاک بود) ، می ترسید. و همه زیبایی های بلوندی که او در فیلم هایش فیلمبرداری کرده را نمی توان با ملکه قلبش مقایسه کرد.

 

هنگامی که در پایان زندگی ، آلما به شدت بیمار شد ، آلفرد هیچکاک برای پناه بردن از اضطراب ، جایی برای خود پیدا نکرد. وی پس از سکته همسرش ، از ترک اتاقی که همسرش در آن خوابیده بود خودداری می کرد. وقتی پزشکان به معنای واقعی کلمه او را مجبور به بیرون آمدن از اتاق بیمار کردند تا همسرش استراحت کند ، هیچکاک پشت یک میز در رستورانی در نزدیکی بیمارستان می نشست و چشم از ساعت بر نمی داشت ، لحظه شماری می کرد تا زمان ملاقات برسد.

آلفرد هیچكاك

آلفرد و آلما هیچکاک.  / عکس


آنها با هم بیمارستان را ترک کردند و طبق قوانین ژانر ، مجبور بودند در یک روز بمیرند. اما هیچکاک از ترس اینکه بدون آلما بماند ، تصمیم گرفت از همسرش پیشی بگیرد و دو سال زودتر از او این دنیا را ترک کرد.این کارگردان آمریکایی و بریتانیایی برای همیشه به عنوان یک استاد دلهره بی حد و حصر وارد تاریخ سینما ی جهان شد. به نظر می رسد که او خودش از فیلم هایش لذت خارق العاده ای برده است.هیچکاکی که به ویژه دوست داشت قربانیان او زنان بور جذاب باشند!

نظرات

در ادامه بخوانید...

100 فیلم محبوب تاریخ سینما از نگاه منتقدان هالیوود ریپورتر

در
1. پدرخوانده

 فیلم کلاسیک پدرخوانده براساس رمانی از ماریو پوزو ساخته شده و داستان فیلم درباره خانواده مافیایی کورلئونه می باشد بازیگران سرشناسی چون مارلون براندو، آل پاچینو، روبرت دووال و دایان کیتن در آن به نقش‌آفرینی پرداخته اند.

 

imdb بهترین فیلم های تمام دوران

فیلم پدرخوانده نامزد 11 جایزه اسکار شد و جایزه بهترین بازیگر مرد (مارلون براندو)، بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه را به خود اختصاص داد همچنین درجوایز گلدن گلوب پنج جایزه اصلی را بدست آورد. کارگردان پدرخوانده فرانسیس فورد کاپولا است و در سال ۱۹۷۲ برای کمپانی پارامونت فیلم را ساخته و داستان جنایی پدرخوانده مربوط به  سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۵ می باشد

 2. جادوگر شهر اوز

جادوگر شهر اوز که معروفترین و موفق‌ترین اقتباس از رمان  فران باوم به حساب می  بیش از دو میلیون دلار در سینماهای آمریکا و 980 هزار دلاردر سینماهای سایر نقاط جهان فروش داشته است.

 

جادوگر شهر اوز بر اساس رمانی برای کودکان نوشته ال. فرانک باوم آمریکایی به کارگردانی ویکتور فلمینگ محصول 1939  ساخته شده است و بازیگرانی چون جودی گارلند، فرانک مورگان، ری بولگر، برت لار و جک هالی  به ایفای نقش پرداخته اند.   

3. همشهری کین

ساخت همشهری کین 10 هفته به طولکشید،و با حضور معروف‌ترین عوامل فیلم هالیوود، از جمله گرگ تولند فیلمبرداری شد. اورسن ولز، کارگردان مشهور  سینما در سن25 سالگی بود، ولی علاوه بر کارگردانی، نگارش فیلم‌نامه ، تهیه‌کنندگی، و نقش‌آفرینی در فیلم همشهری کین را انجام داد .

 

imdb بهترین فیلم های تمام دوران

فیلم همشهری کین در 9 بخش نامزد جوایز اسکار شد که فقط در رشته بهترین فیلم‌نامه‌ ، جایزه به فیلم تعلق گرفت.در دهه‌ 60 دانشکده‌های فیلم‌سازی همشهری کین را به عنوان واحد درسی تدریس و تعدادی از بزرگان سینمای فرانسه چون ژان لوک ‌گدار و فرانسوا تروفو در ساخت فیلم هایشان از این فیلم الگو گرفتند.

4. رستگاری در شائوشنک

فیلم رستگاری در شائوشنک درامی رازآلود جنایی به کارگردانی فرانک دارابونت و بازی تیم رابینز و مورگان فریمن، محصول سال ۱۹۹۴می باشد رستگاری در شائوشنک یکی از برترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان معرفی شده است. فیلم نامه از  رمان استفن کینگ به نام ریتا هیروث و رستگاری در شائوشنک می باشد.

 

فیلم رستگاری در شائوشنک نامزد هفت اسکار از جمله بهترین بازیگر مرد، بهترین فیلم، ، بهترین فیلمنامه، بهترین ویرایش فیلم ،بهترین فیلمبرداری، بهترین موسیقی فیلم، و بهترین صدابرداری شد ، اما موفق به کسب هیچ‌یک نشد.این مراسم  ، اسکار سال ۱۹۹۴ بود.


5. داستان عامه‌پسند

تارانتینو در فیلم  داستان خود را در ساختاری پیچیده با گذرهای زمانی و مکانی متناوب به به جلو برده است و از هیچ کدام ازاشکال متعارف روایی سینما استفاده ننموده  . بازیگران فیلم داستان عامه‌پسند جان تراولتا، ساموئل ال.جکسون و اما تورمن  می باشند. 

 

سناریو فیلم توسط تارانتینو  نگارش شده و مشتمل بر  سه اپیزود با سه قصه مه با هم در ارتباطند می گردد. جایزه بهترین فیلم‌نامه را داستان عامه پسند دریافت کرد و در جشنواره کن موفق به کسب نخل طلا گردید، جایزه بهترین فیلم پلیسی جوایز "ادگارآلن پو" را اخذ و در جوایز گلدن گلوب و بافتا انگلیس چهار جایزه را از آن خود کرد.بودجه فیلم داستان عامه پسند تنها 8 میلیون دلاری بود اما فروش جهانی  معادل 213 میلیون دلار داشت. 

6. کازابلانکا

 بازیگران فیلم کازابلانکا  ، همفری بوگارت و اینگرید برگمن می باشند که در سال 1942 تهیه شد و سه جایزه اسکار بهترین فیلم، کارگردانی و فیلمنامه به فیلم کازابلانکا تعلق گرفت.

 

کازابلانکا در انجمن فیلم آمریکا در مکان سوم از 100 فیلم برتر قرار دارد.

7. قسمت سوم پدرخوانده

بازیگران قسمت سوم پدرخوانده دایان کیتن ، آل پاچینو، اندی گارسیا، و سوفیا کاپولا می باشند.

 

قسمت سوم پدرخوانده در سال ۱۹۹۰تهیه  و قسمت آخر از سه‌گانه پدرخوانده‌ بر اساس رمانی از ماریو پوزو می باشد.فیلم پدرخوانده 3بیشتر از 136 میلیون دلار فروش داشت و  نامزد دریافت هفت جایزه اسکار بود اما،  موفق به دریافت هیچ هیچ یک از جوایز نشد.

8. ای.تی

کارگردان فیلم‌ ای.تی ، تولید 1982که در زمان اکران پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما شد استیون اسپیلبرگ می باشد . 

این فیلم موفق به اخذ چهار جایزه اسکار و در جوایز گلدن گلوب به عنوان  بهترین فیلم سال برگزیده شد.فیلم‌ ای.تی یکی از موفق‌ترین آثار اسپیلبرگ در زمینه تجاری به حساب می آید. ای.تی هر چند درباره دنیای کودکان و افسانه‌های تخیلی و فضاییاست ، اما توجه مخاطبین بزرگسالان را نیز به خود جلب می کند. فیلم ای.تی جایزه بهترین فیلم خارجی جوایز دیوید دوناتلو ایتالیا را در سال ‌1983 از آن خود نمود. 


9. ادیسه فضایی

فیلم ادیسه فضایی(2001) شاهکار استنلی کوبریک محصول 1968  می باشد.

 

فیلم نامه اقتباسی از داستان کوتاه آرتور.سی کلارک بود که موفق به کسب جایزه‌ اسکار بهترین جلوه‌های ویژه شد.

10. فهرست شیندلر

فهرست شیندلر یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های تاریخ سینما به حساب می آید .موسیقی فیلم توسط جان ویلیامز آهنگساز مشهور هالیوودی خلق شده است.

کارگردان فیلم فهرست شیندلر   استیون اسپیلبرگ می باشد. فیلم محصول سال ۱۹۹۳ و فیلم نامه  بر اساس کتاب شیندلرز آرک  (برندهٔ جایزه بوکر )تولید شده است.  

فروش ۳۲۱ میلیون دلاری برای فهرست شیندلر یک موفقیت تجاری بزرگ به حساب آمد و علاوه بر فروش بالا  جوایز بسیاری از جمله جایزه اسکار  برای بهترین کارگردانی و بهترین فیلم را کسب نمود.

هرچند که در ابتدا و انتهای فیلم، صحنه‌هایی به صورت رنگی وجود دارد اما فهرست شیندلر اولین فیلم سیاه و سفیدی می باشد که جایزه اسکار بهترین فیلم را بعد از سال ۱۹۶۰ برنده شد.   فهرست شیندلر سومین فیلم برتر تاریخ سینما در گونهٔ حماسی، در فهرست ۱۰ فیلم برتر در ۱۰ ژانر  بنیاد فیلم آمریکا می باشد.

11- جنگ ستارگان (1977) ، 12- بازگشت به آینده (1985) ، 13- مهاجمان کشتی گمشده (1981) ، 14- فارست گامپ (1994) ، 15- بر باد رفته (1939) ، 16- کشتن مرغ مقلد (1962) ، 17- اینک آخر‌الزمان (1979) ، 18- آنی هال (1977) ، 19- رفقای خوب (1990) ، 20- چه زندگی شگفت‌انگیزی (1946)؛

21- محله چینی‌ها (1974) ، 22- سکوت بره‌ها (1991) ، 23- لاورنس عربستان (1962) ، 24- اره‌ها (1975) ، 25- اشک‌ها و لبخندها (1965) ، 26- آواز در باران (1926) ، 27- باشگاه صبحانه (1985) ، 28- فارغ‌التحصیل (1967) ، 29- بلید رانر (1982) ، 30- پرواز بر فراز آشیانه فاخته (1975)؛

31- عروس شاهزاده (1987) ، 32- امپراطوری حمله را پاسخ می‌دهد (1980) ، 33- فارگو (1996) ، 34- زیبایی آمریکایی (1999) ، 35- پرتقال کوکی (1971) ، 36- روز تعطیل فریس بولر (1986) ، 37- دکتر استرنج لاو (1964) ، 38- وقتی هری به ملاقات سالی رفت (1989) ، 39- درخشش (1980) ، 40- باشگاه مشت‌زنی (1999) 

41- روانی (1960) ، 42- غریبه (1979) ، 43- داستان اسباب‌بازی (1995) ، 44- ماتریکس (1999) ، 45- تایتانیک (1997) ، 46- نجات سرباز رایان (1998) ، 47- بعضی‌ها داغش را دوست دارند (1959) ، 48- مظنونین معمولی (1995) ، 49- پنجره عقبی (1954) ، 50- پارک ژوراسیک (1993)

51- لبوفسکی بزرگ (1998) ، 52- همه چیز درباره ایو (1950) ، 53- هانتیگ خوش قلب (1997) ، 54- بوچ کسیدی و ساندنس کید (1969) ، 55- راننده تاکسی (1976) ، 56- درخشش ابدی یک ذهن پاک (2004) ، 57- شواله تاریکی (2008) ، 58- سانست بولوار (1950) ، 59- تلما و لوییس (1991) ، 60- آملی (2001)

61- داستان وست ساید (1961) ، 62- شمال از شمالغربی (1959) ، 63- روز گراندهاگ (1993) ، 64- مری پاپینز (1964) ، 65- گاو خشمگین (1980) ، 66- شیرشاه (1994) ، 67- آواتار (2009) ، 68- مانتی پیتون و جام مقدس (1975) ، 69- گلادیاتور (2000) ، 70- سرگیجه (1958)

71- تقریبا معروف (2000) ، 72- فرانکشتاین جوان (1974) ، 73- همه مردان رئیس جمهور (1976) ، 74- زین‌های شعله‌ور (1974) ، 75- پل رودخانه کوای (1957) ، 76- کوهستان بروک‌بک (2005) ، 77- شکارچیان روح (1974) ، 78- 12 مرد خشمگین (1957) ، 79- وال.ای (2008) ، 80- در بارانداز (1954)

81- آمادئوس (1984) ، 82- ارباب حلقه‌ها، یاران حلقه (2001) ، 83- جان سخت (1988) ، 84- آغاز (2010) ، 85- هفت (1995) ، 86- دیو و دلبر (1991) ، 87- ارباب حلقه‌ها ، بازگشت پادشاه (2003) ، 88- میلیونر زاغه‌نشین (2008) ، 89- شجاع قلب (1995) ، 90- ممنتو (2000)

91- راکی (1976) ، 92- بالا (2009) ، 93- برخورد نزدیک از نوع سوم (1977) ، 94- شکارچی گوزن (1978) ، 95- دکتر ژیواگو (1965) ، 96- هزارتوی پن (2006) ، 97- هواپیما (1980) ، 98 - سگ‌های پوشالی (1992) ، 99- بانی و کلاید (1967) ، 100- هفت سامورایی (1954) 

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۷Hello there, I dierevscod your website by the use of Google at the same time as looking for a similar topic, your site came up, it looks good. I have bookmarked it in my google bookmarks.

۱۴۰۰/۱۲/۸مارلون براندو ستاره درخشان هالیوود، مورد علاقه مردم و مردی با شخصیت دشوار - مارلون براندو به یک چهره نمادین در سینمای جهان تبدیل شده است. دوران کودکی این بازیگر را نمی توان پر از شادی نامید: پدر و مادرش از اعتیاد وحشتناکی به الکل رنج می بردند، بنابراین براندوی کوچک، همانطور که در کودکی به او می گفتند، اغلب مجبور بود در انواع میخانه ها به دنبال والدین الکلی خود بگردد. متعاقباً خود براندو به مطبوعات گفت: "من از یک خانواده الکلی ارثی ایرلندی هستم. همه اعضای خانواده ما مشروب خوردند. دایی، پدربزرگ، دو خواهرم، مادرم، پدرم…». خود هنرمند نیز از این سرنوشت در امان نماند.

۱۴۰۰/۱۲/۸مارلون براندو با بازی در نمایشنامه تنسی ویلیامز «تراموا به نام هوس» در سال 1947 محبوبیت و علاقه زیادی بین تهیه کنندگان به دست آورد و چند سال بعد این نمایش فیلمبرداری شد و براندو به عنوان نماد جنسی جدید هالیوود لقب گرفت. به دنبال آن یک سری بی پایان از نقش های موفق و نه چندان زیاد موفق و دو جایزه اسکار - برای نقش های اصلی در فیلم های On the Waterfront ( در بارانداز 1954) و The Godfather ( 1972پدرخوانده ) دنبال شد. این بازیگر به دلیل اجرای درخشان نقش ها و همچنین جنجال های مفتضحانه متعدد ، بد خلقی ، نگرش بد نسبت به زنان و عشق به مواد مخدر و الکل مشهور بود.

۱۴۰۰/۱۲/۸مارلون براندو سه بار ازدواج کرد، همه منتخبان او منحصراً شرقی بودند: هندی، مکزیکی و تاهیتی. شایعات حاکی از آن است که مارلون براندو عاشق همسر سوم خود (شریک در فیلم "شورش در بانتی")بود، او حتی چندین جزیره در نزدیکی تاهیتی خرید تا با او زندگی کند و برای مدتی سینما را ترک کرد تا در نقش یک مرد خانواده تلاش کند.اما معلوم شد که چنین زندگی هنوز به مذاق یک سلبریتی هالیوود خوش نیامده است ، براندو دوباره دچار مشکلات جدی شد.

۱۴۰۰/۱۲/۸از دهه 80، حرفه بازیگری مارلون براندو کاهش یافته است. او به حرمیت رفت و تقریباً در انظار ظاهر نشد ، فعالیت ادبی نوشتن خاطرات را آغاز کرد . در مجموع ، این هنرمند 30 سال را در جزایر زندگی کرد ، او سعی کرد آنها را به مرکز جذب محققان تبدیل کند: او از جانورشناسان ، باستان شناسان و بوم شناسان برای کمک به حفظ زیبایی طبیعی آن دعوت کرد. متأسفانه در دهه 90 پس از یک حادثه غم انگیز (پسر براندو، کریستن، به نامزد خواهرش شلیک کرد)، مارلون هرگز نتوانست به تاهیتی بازگردد و هالیوود را به کلی ترک کرد.

در ادامه بخوانید...

زمان پخش فصل هفتم بازی تاج و تخت

در

 (سیارک)  : پس از ماه‌ها انتظار، دوست‌داران مجموعه تلویزیونی "بازی تاج و تخت" بالاخره مطلع شدند که پخش فصل هفتم این مجموعه محبوب از ماه ژوئیه آغاز خواهد شد.شبکه تلویزیونی اچ.بی.او، تهیه‌کننده مجموعه بازی تاج و تخت، در یک رویداد مطبوعاتی که به صورت زنده در صفحه فیسبوک این شرکت هم‌رسانی گردید، اعلام نمود که اولین قسمت فصل جدید روز ۱۶ ژوئیه پخش می شود.


در این ویدئو  تاریخ آغاز مجموعه جدید با آب شدن تدریجی یک قالب یخ بزرگ ، نمایان گردید.
 هنوز هیچ تیزر تبلیغاتی‌ای که تصاویری از فصل هفتمرا نشان بدهد ، منتشرنگردیده. اما، پوستر رسمی که تصویر یخ و آتش در آن دیده می شود احتمالا حاکی از نبرد دنریس تارگرین با ارتش یخ می باشد.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...

ناتالی پورتمن و فیلم علمی تخیلی نابودی

در

کمپانی پاراموند (Paramount Pictures) داستان علمی تخیلی دیگری را به فیلم تبدیل می‌کند. در این فیلم بازیگران باسابقه‌ی هالیوود مقابل دوربین کارگردان تازه‌کار می‌روند.

کمپانی پاراموند پیکچر قصد دارد فیلم علمی‌تخیلی دیگری به نام نابودی (Annihilation) را با اقتباس از رمان جف وندرمیر بسازد. الکس گارلند گزینه‌ی اول کمپانی برای نوشتن فیلم‌نامه و کارگردانی فیلم است.

اولین تجربه‌ی کارگردانی گارلند فیلم فراماشین (Ex Machina) در سال ۲۰۱۵ بود که نامزدی بهترین فیلم‌نامه را برای او به همراه داشت. بیشتر فعالیت حرفه‌ای او به نوشتن فیلم‌نامه و تهیه‌کنندگی گذشته، با این وجود موفقیت در ساخت اولین فیلمش اعتماد کمپانی پاراموند را برای هدایت نابودی به همراه داشت. با وجود اینکه فیلم‌نامه باید اقتباسی از رمان نابودی باشد اما گارلند در این مورد گفت: «فضای فیلم سوررئال‌تر است و چند لوکیشن به آن اضافه کرده‌ام. پایان فیلم با رمان متفاوت است و قرار است شما را شگفت‌زده کند.»

داستان کتاب «نابودی» حول موضوع محیط زیست می‌چرخد و دانشمندانی که درصدد یافتن منشاء برخی از مشکلات هستند و حوادثی که در این مسیر پیش روی آنها و خانواده‌های آنهاست اما در فیلم با همسر یک زیست‌شناس با بازی ناتالی پورتمن همراه می‌شویم که به همراه تیمی از دانشمندان، به قصد یافتن همسرش به منطقه‌ای پرخطر سفر می‌کند.

ناتالی پورتمن، برنده‌ی اسکار بهترین بازیگر زن برای قوی سیاه در این فیلم با جنیفر جیسن لی، اسکار آیزاک، جینا رادریگز، و تسا تامپسون هم‌بازی می‌شود.

با وجود اینکه کمپا‌نی پاراموند با وندرمیر، نویسنده‌ی رمان در سال ۲۰۱۳ قرار دادبست و در سال ۲۰۱۴ نوشتن فیلم‌نامه و هدایت بازیگران را به گارلند انگلیسی‌تبار سپرد به‌جز پاییز ۲۰۱۸ جزئیات دیگری از اکران فیلم منتشر نکرده‌است.منبع: فیلم‌نت‌نیوز

نظرات

در ادامه بخوانید...

سرانجام بازی تاج و تخت از نظر طرفداران دوآتشه سریال

در

(این گزارش بخش‌هایی از فصل هفتم سریال بازی تاج‌وتخت را لو می‌دهد. اگر نمی‌خواهید بدانید، نخوانید.)
فصل هفتم سریال بازی تاج‌وتخت یکشنبه ۲۸ اوت به پایان می‌رسد. فصلی که بسیاری معتقدند از مهیج‌ترین فصل‌های این سریال بوده، فصلی که در آن لشکرها به آتش کشیده شدند و خاندان‌ها به تمامی نابود شدند.
در قسمت یکی‌مانده ‌به ‌آخر سریال، دنریس تارگرین و وایت واکرها به مصاف هم رفتند و پادشاه شب، اژدهایی را از آن خود کرد.
اما قسمت آخر (که ۷۹ دقیقه خواهد بود) بیش از این‌ها فرازونشیب و حادثه خواهد داشت. در این قسمت همه چهره‌های مهم این فصل حاضرند. جان اسنو و سرسی لنیستر رودررو می‌شوند که برای برخورد با وایت واکر چاره‌ای بیاندیشند.
می‌توان تصور کرد که دیدارشان پایان خوشی نداشته باشد.
از سال ۲۰۱۱ که بازی تاج‌وتخت شروع شد، هواداران دوآتشه سریال روی اینترنت در مورد آن حرف می‌زدند، و حالا که سریال به پایانش نزدیک می‌شود، حرف‌ها به اوج رسیده.
در این گزارش بعضی از پیش‌بینی‌های هواداران در باره قسمت آخر فصل هفتم را گردآورده‌ایم.
آریا لیتل‌فینگر را فریب می‌دهد
بعضی‌ها معتقدند خط داستانی خواهران استارک بدترین نکته فصل هفتم است.
در فصل ششم آریا یاد گرفت چطور بفهمد کسی دروغ می‌گوید. (سیارک)
بعضی‌ها می‌گویند داستان فراتر از آن است که به نظر می‌آید و سنسا و آریا به خاطر وابستگی‌های خانوادگی‌شان دچار مشکل شده‌اند. و بعضی دیگر می‌گویند آریا استارک - که دو فصل سریال داشت آموزش می‌دید "مرد بی‌چهره" باشد - دارد وانمود می‌کند که از لیتل‌فینگر گول خورده.
کریس مندل، از نویسندگان مجله شورت‌لیست و هوادار دوآتشه بازی تاج‌وتخت، می‌گوید: "همین یک فصل پیش بود که آریا یاد گرفت دروغ آدم‌ها را بفهمد. اینکه یک آدم‌کش تمام‌عیار براوس را ترک کند و سه روز بعد نفهمد خواهرش دروغ می‌گوید یا نه، به نظرم صرفا برای ایجاد هیجان است. به همین خاطر خیلی‌ها فکر می‌کنند کل ماجرا نقشه است و احتمالا دست‌به‌یکی کرده‌اند که کار لیتل‌فینگر را بسازند.
برن استارک نایت کینگ است
خیلی‌ از بینندگان فکر می‌کنند نایت کینگ(پادشاه شب) برن استارک است. در کل، تکلیف سریال با ماجراهای سفر در زمان و اینجور چیزها روشن نیست.
قرار است برن سه بار در زمان سفر کند، که در هر کدام بیش از قبلی گند بزند و نهایتا پیش‌گوی فلج در گذشته گیر بیافتد.
کریس مندل معتقد است کل ماجرا باورپذیر نیست. می‌گوید: "به نظر می‌رسد تکلیف سریال با ماجرای سفر زمان روشن نیست، و به همین خاطر است که برن را زیاد نمی‌بینیم. ولی از طرف دیگر در مورد وایت واکر هم هیچی نمی‌دانیم. ممکن است سروکله برن در آخرین لحظه پیدا شود. شاید به همین خاطر است که چیز زیادی در موردشان نمی‌دانیم.
سگ تازی با کوه می‌جنگد
علاقمندان بازی تاج‌وتخت چندین فصل است منتظرند سندور و گرگور کلگان به جان هم بیافتند. و از ظواهر امر این‌طور پیداست که در قسمت آخر این اتفاق می‌افتد.
سگ تازی از جنگجویان دنریس است که قرار است "وایت" ربوده‌شده را به کینگز لندینگ ببرند که سرسی را راضی کنند به مصاف وایت واکرز برود - جایی که برادرش، که زامبی است، زندگی می‌کند.
کریس مندل معتقد است "زامبی را برادرش یعنی سگ تازی می‌کشد"، اما زمان زیادی به این ماجرا اختصاص داده نخواهد شد.
می‌گوید: "پرداختن به این ماجرا، با این همه ماجرای دیگری که در جریان است، اتلاف وقت است. این بخش داستان از آن چیزهایی است که می‌توانست خیلی زودتر اتفاق بیافتد، اما آن را گذاشتند برای این فصل و سریع از رویش گذشتند و شخصیت‌ها درست پرداخته نشد. "
جان و دنریس بالاخره به هم می‌رسند (سیارک)
نام قسمت آخر "اژدها و گرگ" است - که تقریبا واضح است به کدام شخصیت‌ها اشاره دارد.
جای تأسف است که او دست‌آخر به کسی دل می بازد که با او نسبت خونی دارد.
بعضی بینندگان سریال معتقدند شخصیت‌های کیت هارینگتون و امیلیا کلارک در فصل‌های اخیر سریال چیزی را که باید بین دو نفر باشد، نداشته‌اند. اما در فصل هفتم این دو شخصیت به هم نزدیک‌تر شده‌اند.
نکته مهمتر اینکه این دو نفر نسبت خانوادگی دارند.
کریس مندل معتقد است این دو نفر "به هم می‌رسند". می‌گوید: "البته همین که سازندگان چنین چیزی را طرح کرده‌اند کمی عجیب است. این همه آدم مجرد در وستروس هست. جای تأسف دارد که دل به قوم و خویش خودش ببازد."

نظرات

در ادامه بخوانید...

سریال نوستالژیک "خانه کوچک"

در

در مجموعه تلویزیونی خانه کوچک، ملیسا گیلبرت (چپ) نقش لورا اینگلز وایلدر را بازی کرده است

یکصد و پنجاه سال از تولد لورا اینگلز وایلدر نویسنده مجموعه کتاب‌های "خانه کوچک" می‌گذرد. اما آیا هنوز داستان‌های او که درباره یک خانواده کشاورز است، برای دختران جوان در عصر فن‌آوری جذابیت دارد؟این سریال حدود چهل سال پیش در ایران پخش می شد. این سریال داستان خانواده‌ای کشاورز را در قرن نوزدهم نشان می‌داد که در روستایی به نام والنات گرو اقامت کردند. در این سریال داستان زندگی لورا اینگلز فرزند دوم این خانواده، قهرمان اصلی این فیلم، از کودکی تا دوران تدریس در مدرسه  نشان داده می‌شد.
دیوید اسکرایونر، نوازنده ویولن هر بار که در پاییز در مراسم "روز وایلدر" در مزرعه راکی ریج شرکت می‌کند، با این سوال طرفداران مجموعه کتاب‌های این نویسنده مواجه می شود که "آیا او ویولن پدر را دارد."
" روز وایلدر" همه ساله در گرامیداشت یاد لورا اینگلز وایلدر برگزار می‌شود.


خانواده‌های زیادی در چنین روزی در خانه واقع در این مزرعه در میسوری جمع می‌شوند. این همان محلی است که خانم اینگلز وایلدر هشت کتاب "خانه کوچک" را نوشت.
این خانواده‌ها با جمع شدن در این محل می‌توانند ببینند که چگونه دیوید با همان ویولنی که این نویسنده در داستان‌های دوران کودکیش از آن یاد کرده بود، برای آن‌ها می نوازد.
بسیاری از کودکانی که به این محل آمده‌اند درست مثل "لورا" شخصیت اصلی این مجموعه داستان ها، موهایی بافته شده و کلاه‌هایی بنددار دارند.
سومین کتاب از مجموعه کتاب‌های "خانه کوچک" به دلیل آن که در دهه ۱۹۷۰مجموعه‌ای تلویزیونی براساس آن ساخته شد، به یکی از محبوب‌ترین آنها تبدیل شده است.
در این سریال تلویزیونی که ملیسا گیلبرت نقش لورا و دین باتلر نقش همسر آینده او را بازی می کرد، زندگی آن ها در دهه‌های ۱۸۷۰ و ۱۸۸۰ در غرب آمریکا به تصویر کشیده شده است.
نویسنده، این مجموعه کتاب‌ها را براساس خاطرات دوران کودکی خود به زیبایی به رشته تحریر در آورده است.
این کتاب‌ها از زمان انتشار در میان پرفروش ترین کتاب‌ها در جهان بوده‌اند.
این مجموعه کتاب‌ها باعث اتصال نسل‌ها درخانواده‌ها شده است. جنیفر و الیزابت از جمله این خانواده‌ها هستند که خود را طرفدار پرو پا قرص این مجموعه کتاب‌ها می دانند. آن‌ها تا کنون از ده محل واقعی که به خانواده نویسنده مربوط می‌شود، دیدن کرده اند.
"بسیار هیجان‌انگیز"
نگارش این داستان‌ها با عبارت "روزی روزگاری" آغاز شده و لحنی داستانی دارد و به توصیف فعالیت کشاورزان مهاجر در تغییر شکل طبیعت وحشی می‌پردازد.
در جلد ششم این مجموعه کتاب‌ها به نام "زمستان طولانی"، سختی‌هایی که اعضای خانواده تجربه کرده‌اند، به خوبی ثبت شده از زوزه گرگ‌ها در شب تا جان به در بردن پس از یک زمستان طولانی پر برف هشت ماهه و گرسنگی .
کتاب نهم به نام "چهار سال اول" چندین سال پس از مرگ نویسنده و براساس نسخه پیش‌نویس به جا مانده از او منتشر شد.
جنیفر و الیزابت همانند بسیاری دیگر از بازدید کنندگان در حالی که اشک در چشمانشان حلقه شده به نواختن ویولن دیوید گوش می دهند. آن‌ها به همراه مادرو دو فرزند جنیفر به این مزرعه آمده اند.آن ها به شوخی در این باره که چه کسی نقش لورا را داشته باشد با هم بحث می‌کنند.
بازدیدکنندگان در فروشگاهی که در این محل است، اغلب چیزهایی را پیدا می کنند که ارتباط احساسی عمیقی با داستان‌های خانم اینگلز وایلدر دارد.
زنی جوان که به این محل آمده می گوید: "وقتی که سال سوم دبستان بودم، معلم ما به ما گفت که می خواهد چند داستان برایمان بخواند. من شیفته این کتاب ها شدم و همه آن ها را سال بعد خواندم. جسارت و قدرت نویسنده مرا مجذوب کرد. "

"بیش از حد سعادتمند"
مجموعه کتاب‌های خانم اینگلز وایلدر زندگی لورا را از ۵ تا ۱۹ سالگی شامل می‌شود، یعنی تا زمانی که با آلمانزو ازدواج می کند.
خوانندگان این کتاب‌ها با این شخصیت بزرگ شد‌ند، درست همانند کودکان امروز که با هری پاتر بزرگ می‌شوند.
دین باتلر، بازیگرکه در سریال تلویزیونی نقش همسر لورا را بازی کرده و یکی از سخنرانان مراسم بزرگداشت این نویسنده است، می‌گوید خیلی‌ها این مراسم را همانند کتاب‌های این نویسنده به دلیل آن که مهربانی و ارزش‌های خانوادگی را ستایش می‌کند، دوست دارند.
آقای باتلر همچنین می‌افزاید: "خودم را خیلی سعادتمند حس می‌کنم، خیلی تحت تاثیر قرار می‌گیرم وقتی که مردم به من می‌گویند که این شخصیت را دوست دارند به این دلیل که لورا عاشق این شخصیت بود."
"واقعی"
بازدیدکنندگان در داخل خانه کوچکی که لورا و آلمانزوی واقعی ساخته بودند با توقف در آشپزخانه‌ای که همچنان تمیز است و پیشخوان کوچکی دارد، شور و نشاطش را تحسین می‌کنند. پیشخوان آشپزخانه به اندازه قد او یعنی ۱.۵۰ متر) است،
ویولن پدر در مواقعی که نواخته نمی‌شود در سالن به دیوار آویزان است.
مثل این است که کتاب‌های خانم اینگلز وایلدر جان می‌گیرند. آن دختر موسیاه سرکشی که با گول زدن نلی بدجنس او را به سوی نهری پر از زالو می‌کشاند و یا بر یک اسب کوچک بدون زین سواری می‌کند.
ویلیام آندرسون، زندگینامه نویس خانم اینگلز وایلدر که در این مراسم حضور دارد، می‌گوید: " معلمی به من گفت که به نظر می‌رسد لورا برای دانش‌آموزانش خیلی واقعی است. طوری که وقتی آن‌ها به خانه می‌روند مرتب درباره لورا صحبت می‌کنند. و والدین دانش‌آموزان از آن‌ها می‌پرسند که این دختر جدید در کلاس کیست؟ لورا مثل عضوی از خانواده آن هاست."
جین کودی کسی است که خانواده‌اش به خوبی لورا و آلمانزو را می شناختند.
او از سال ۱۹۶۰ یعنی سه سال پس از مرگ لورا اینگلز وایلدر، در تبدیل مزرعه راکی ریج به موزه نقش داشته است. خانم کودی هنوز هم این نویسنده را منبع الهام خود می داند و او را به دلیل مدرن بودن در دورانی که مدرن نبود، تحسین می‌کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...