لوچانو پاواروتی یکی از برجسته ترین خوانندگان اپرا

چرا دوستان خواننده بزرگ،  لوچانو پاواروتی از برقراری ارتباط با همسرش خودداری کردند؟
 
لوچانو پاواروتی، (متولد ۱۲ اکتبر ۱۹۳۵ در مودنا - فوت ۶ سپتامبر ۲۰۰۷ در مودنا) یکی از خواننده‌های تِنور بسیار مشهور اپرا در قرن بیستم است که بیش از 40 سال در این صحنه اجرا کرده است.مجموعه موسیقی این هنرمند مشهور شامل ده ها قسمت اصلی اپرا و آوازهای فردی بود. درهای بهترین خانه های اپرا همیشه برای این سلبریتی باز بود: باغ کاون ، لا اسکالا ، اپرا متروپولیتن و شاتاتسوپر. وی کارگاه های آموزشی بسیاری از هنرستان های معروف جهان را رهبری میکرد.
وقتی لوچانو پاواروتی روی صحنه می آمد ، تماشاگران طلسم می شدند و مانند مجسمه در جا خشکشان می زد، به نظر می رسید او برای هر زن و فقط برای او می خواند. این خواننده عالی اپرا، طرفداران زیادی داشت که به خاطر پاواروتی آماده هر کاری بودند. سالها بود که با آدوا ورونی ازدواج کرده بود ، اما هرگز از ماجراهای رمانتیک کوچک چشم پوشی نمی کرد. اما همه چیز زمانی تغییر کرد که لوچانو پاواروتی با نیکولا دیدار کرد.
 

عشق اول لوچانو پاواروتی

لوچانو پاواروتی و آدوا ورونی.  / عکس
 
لوچانو پاواروتی در نوجوانی با آدوا ورونی آشنا شد. او آرزو میکرد که یک بازیکن مشهور فوتبال شود ، اما آدوا که به طور جدی به آواز خوندن مشغول بود و لوچانو را دید که چقدر جوان با و با استعداد است ، او را ترغیب کرد که در این مسیر پیشرفت کند. 
 
پاواروتی در سال 1961 خواندن درس موسیقی را شروع کرد. وقتی او به اولین موفقیت چشمگیر خود در رقابت بین المللی آواز دست یافت و سپس درخشش بخشی از رودولف را در Bohemia Puccini در تئاتر Reggio Emilia انجام داد ، Adua پیشنهاد ازدواج او را پذیرفت. از آن زمان ، او همیشه با همسرش بود ، با مراقبت از او ، با تور های اجرای طولانی ، سه دختر را بزرگ کردند.
 
ضعف او غذای خوشمزه بود و آدوا اغلب شوخی می کرد که شوهرش در وهله اول اسپاگتی را دوست دارد و بعد از آن احساسات دارد. لوچانو نیز پنهان نمیکرد و می گفت: او از شهر مودنا می آید ، جایی که آنها دوست دارند غذای خوشمزه و فراوانی بخورند. لوچانو پاواروتی 160 کیلوگرم وزن داشت و حتی وانمود میکرد که با وزن اضافی دست و پنجه نرم می کند. درست است ، هر بار ، به محض اینکه متخصص تغذیه بعدی محترم از خانه خواننده معروف خارج میشد ، او بلافاصله به سمت یخچال میرفت و تمام توصیه ها را فراموش میکرد و دوباره میخورد.
 
آدوا با شکیبایی و سکوت شایعات بیشماری را در مورد عاشقانه های شوهرش تجربه کرد و همیشه به سؤالات روزنامه نگاران پاسخ می داد: نگاه کردن به زنان زیبا را از او منع نکرده ام ، زیرا او همیشه به خانواده خود باز می گردد. 
 
آنها بیش از 30 سال با هم زندگی کردند که نیکولتا مانتووانی برای کار در بنیاد لوچانو پاواروتی به آنجا آمد.
لوچانو پاواروتی و نیکولتا مانتووانی.  / عکس
 
پاواروتی خیلی اوقات از بنیاد خود بازدید می کرد. و همواره وقت  برای برقراری ارتباط با نیکولتا مانتووانی جوان پیدا می کرد. او 23 ساله بود و لوچانو پاواروتی 58 ساله بود. نیکولتا در او خواننده ای درخشان و مردی سخاوتمندانه می دید ، اما هرگز وی را به عنوان یک همسر آینده تصور نمی کرد. 
 
اما پاواروتی در این باره نظر ویژه ای داشت. او بدون هیچ فشاری ، خیلی با دقت و مراقبت، ارتباط با نیکولتا را شروع کرد. و هنگامی که بارها از رفتن به رستوران یا نمایشگاه با او امتناع ورزید ، او اذیت نمیشد. اما یک بار ، وقتی نیکولتا دوباره به پیشنهاد او برای پرواز با او به نیویورک پاسخ  "نه" داد ، لوچانو از نیکولتا خواست حداقل او را به فرودگاه ببرد. وقتی به فرودگاه رسیدند ، لوچانو ناگهان دختر را در آغوش گرفت و پرسید که آیا او نظر خود را تغییر خواهد داد یا خیر. در آن زمان بود که نیکولتا فهمید که عاشق است.
لوچانو پاواروتی و نیکولتا مانتووانی.  / عکس
 
 
این دو، یک هفته در اکتبر سال 1993 در نیویورک خوش ترین لحظات زندگی را پشت سر گذاشتند. اما پس از آن کاملاً مشخص نبود که با احساسات آنها چه باید کرد. با این حال ، پاواروتی قول داد همه چیز را حل کند. نیکولتا به او ایمان آورد و منتظر ماند.
لوچانو پاواروتی و نیکولتا مانتووانی.  / عکس
 
من باید مدت طولانی منتظر می ماندم. لوچانو بعداً گفت: به مدت شش سال مجبور شد دست آدوا را بگیرد تا زمان بیشتری را برای طلاق داشته باشد. همسر این خواننده صمیمانه معتقد بود که عاشقانه ی همسرش  با نیکولتای جوان خیلی زود خاتمه می یابد و لوچانو دوباره به خانه، اسپاگتی و پیتزاهای معمول و محبوب خود باز می گردد. اما پاواروتی به احساسات و میل خود برای تبدیل شدن به شوهر نیکولتا اعتماد داشت.
 
تنها دو ماه پس از آن سفر به یاد ماندنی به نیویورک ، نیکولتا احساس ناخوشایندی کرد و ملاقات بعدی با پزشک دختر را کاملاً گیج کرد. این تشخیص مانند یک جمله به نظر می رسید: مولتیپل اسکلروز. او گریه میکرد و از پاواروتی میخواست که او را ترک کند ، و نمی فهمید که چرا به او چنین احتیاج دارد اما لوچانو پاواروتی به او احتیاج داشت. و برای هر کاری آماده بود ، فقط برای اینکه عزیزش خوشحال شود. او این بیماری وحشتناک را به چالش کشید.
لوچانو پاواروتی و نیکولتا مانتووانی.  / عکس
 
هر دو ماه یک بار نیکولتا در یک مرکز درمانی در نیویورک ، یک دوره درمانی را طی می کرد  و هر بار دختر از پزشکان سؤال می کرد که آیا او می تواند فرزند سالمی به دنیا بیاورد. او و لوچانو خواب خنده بچه ها را در خانه خود می دیدند. حتی مجرب ترین پزشکان جواب این سوال را نمی دانستند.
لوچانو پاواروتی و نیکولتا مانتووانی.  / عکس
 
در سال 2002 ، آدوا با طلاق موافقت كرد و نیكولتا در مورد بارداری خود فهمید. این برای او بسیار دشوار بود ، زیرا برای بسیاری از دوستان ، آدوا تنها همسر لوچانو پاواروتی او بود. فقط پدر و خواهران لوچانو بلافاصله دختر را در خانواده پذیرفتند.
لوچانو پاواروتی و نیکولتا مانتووانی با دخترش.  / عکس
 
پاواروتی قرار نبود به چنین مواردی توجه کند. او با شور و اشتیاق لانه ی خانواده را لکه دار کرد و خیال کرد فرزندانش در خانه ای روشن و دنج بزرگ و پر از گرما و عشق بزرگ شوند. نیکولتا در حال آماده شدن برای مادر شدن دوقلوها ، یک پسر و یک دختر بود ، اما زایمان زودرس آغاز شد ، پسرش بدون علائم زندگی به دنیا آمد و دخترش نفس نمی کشید و او باید فوراً تحت عمل جراحی قرار می گرفت. 
 
دختر زنده ماند و 11 ماه پس از تولد ، در دسامبر 2003 ، لوچانو پاواروتی و نیکولتا مانتووانی زن و شوهر شدند. در دعوت نامه ها نوشته شده بود که Baby Alice همه را به عروسی پدر و مادر دعوت می کند.
به نظر می رسید زندگی همسران طولانی و شاد باشد. لوچانو یک پدر بسیار دلسوز بود. او زمان زیادی را با کودک می گذراند ، گویی برای لذت بردن از لحظات پدری عجله داشت. در واقع ، در زمانی که دخترانش از اولین ازدواجش در حال رشد بودند ، او دائما در حال حرکت بود. آلیس از پدرش نه تنها شنوایی فوق العاده به ارث برد بلکه هدایای شگفت انگیز نیز داشت: دیدن فقط چیزهای خوب در مردم.
 
لوچانو هرگز فکر بد در باره مردم نمی کرد و همسرش را ممنوع کرد که حتی بگوید یک شخص غیراخلاقی عمل کرده است. هیچ کس نمی توانست او را ناامید کند ، زیرا پاواروتی به سادگی اعتقاد به ناپاک بودن مردم نداشت. کوچکترین دختر او آلیس نیز دقیقاً شبیه پدر شد.
لوچانو پاواروتی.  / عکس
 
در سال 2004 ، سرطان لوزالمعده با ماسترو تشخیص داده شد. و او برای خداحافظی از مخاطبان خود به 40 شهر سفر کرد. در سال 2006 ، وی تحت عمل جراحی قرار گرفت و پس از آن پاواروتی احساس بهبودی کرد. اما در تابستان سال 2007 ، این تنور بزرگ دوباره به بیمارستان منتقل شد ، این بار با ذات الریه. پس از مرخص شدن ، او تنها چند روز زندگی كرد ، در 6 سپتامبر 2007 استاد بزرگ از دنیا رفت. مهم نیست که چه می گویند ، او مرد خوشحالی بود.

حقایقی در باره لوچانو پاواروتی

1. لوچانو پاواروتی 1.5 میلیون دلار برای پناهندگان جمع کرد

لوچانو پاواروتی - 1.5 میلیون دلار برای پناهندگان در سرتاسر جهان جمع آوری کرده است
در سال 2001 ، پاواروتی مدال نانسان را از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد به دلیل تلاش های خود برای جمع آوری کمک های مالی برای پناهندگان در سراسر جهان دریافت کرد. از طریق کنسرت های خیرخواهانه و کار داوطلبانه معتبر بیش از 1.5 میلیون دلار برای این اهداف درآمد کسب کرد - بیشتر از هر شخص دیگری در جهان.
لوچانو پاواروتی همچنین بخاطر کارهای خیرخواهانه اش جوایز دیگری از جمله جایزه آزادی لندن و جایزه صلیب سرخ برای خدمات به بشریت دریافت کرد.
لوچانو پاواروتی در افتتاحیه بازیهای المپیک زمستانی 2006 در تورین / عکس
 
پاواروتی در کنسرت های خیریه برای جمع آوری پول برای قربانیان این فاجعه مانند زلزله دسامبر 1988 که 25000 نفر در شمال ارمنستان کشته شد ، انجام داد. وی از دوستان صمیمی دایانا ، پرنسس ولز بود و در کنار هم برای از بین بردن مین ها در سراسر جهان پول جمع می کردند. وی پس از جنگ در بوسنی ، مرکز موسیقی پاواروتی را در بخش جنوبی بوسنی تأمین مالی و ایجاد کرد. به همین منظور ، وی در سال 2006 به عنوان شهروند افتخاری سارایوو برگزیده شد.
 

2. لوچانو پاواروتی سلطان لغو کنسرت خوانده می شد

لوچانو پاواروتی به عنوان "سلطان لغو" نامگذاری شده است. / عکس
 
رشد شهرت پاواروتی بدون مشکل نبود. او به عنوان "سلطان لغو کنسرت" شهرت کسب کرد ، زیرا عادت بدی برای لغو اجراهای خود در آخرین لحظه داشت. به عنوان مثال ، در سال 1989 ، اپرای شیکاگو Lyric رابطه 15 ساله با او را قطع کرد ، زیرا به مدت هشت سال پاواروتی 26 اجرا از 41 اجرای برنامه ریزی شده در این مکان را لغو کرد.
 

3.لوچانو پاواروتی تقریباً از خواندن امتناع کرد

لوچانو پاواروتی تقریباً از خواندن امتناع کرد. / عکس
 
شش سال اول تحصیلات موسیقی ، پاواروتی را به چیزی جدی تر از چند کنسرت که همه در شهرهای کوچک برگزار می شدند ، سوق نداد .وی تصمیم گرفت از خوانندگی خودداری کند. خوشبختانه این تصمیم بزودی عوض شد ، در غیر این صورت ممکن بود دنیا از نبوغ پاواروتی آگاهی نداشته باشد.
 

4- لوچانو پاواروتی قصد داشت فوتبالیست شود

لوچانو پاواروتی قرار بود فوتبالیست شود. / عکس
 
بعد از فارغ التحصیلی از مدرسه ، خواننده آینده در مورد انتخاب شغل آینده ، با معضلی روبرو شد. او علاقه مند به ادامه فوتبال خود به عنوان یک فوتبالیست حرفه ای بود ، اما مادرش لوچانو را متقاعد کرد که معلم شود. وی پس از آن به مدت دو سال در دبستان تدریس کرد و در طی آن علاقه به موسیقی سرانجام از همه چیز فراتر رفت.
 

5. لوچانو پاواروتی اولین بازی خود را به عنوان بازیگر در سال 1982 انجام داد.

لوچانو پاواروتی اولین بازی خود را به عنوان بازیگر در سال 1982 انجام داد. / عکس
 
به نظر می رسد که پاواروتی در این فیلم - در یک کمدی عاشقانه به نام "بله ، جورجیو" (1982) بازی کرد که نقدهای منفی از منتقدین دریافت کرد. پاواروتی را می توان در اقتباسی از اپرای "ژان پیر پیونل" ریگولیتو برای تلویزیون ، که در همان سال منتشر شد ، یا در بیش از 20 اجرای زنده اپرا که از سال 1978 تا 1994 در تلویزیون به نمایش درآمد ، مشاهده کرد.
 

6. لوچانو پاواروتی با قطعات ارکسترال مشکل داشت.

لوچانو پاواروتی با قطعات ارکسترال مشکل داشت. / عکس
 
در سال 2002 ، پاواروتی روابط خود را با مدیر خود هربرت برسلین قطع کرد. در سال 2004 ، برلین کتاب "سلطان و من" را منتشر کرد که در آن او احساسات بسیاری از تفاوت های ظریف مرتبط با خواننده را اعلام کرد. به عنوان مثال ، وی استدلال كرد كه پاواروتی به سختی می تواند از این امتیاز پیروی كند زیرا او عملاً آن را نمی فهمید.
 

7. لوچانو پاواروتی در برنامه شنبه شب زنده صحبت کرد

لوچانو پاواروتی شنبه شب به صورت زنده صحبت کرد / عکس
 
در 12 دسامبر سال 1998 ، او نخستین (و تاکنون تنها) خواننده اپرا شد که در Saturday Night Live اجرا کرد و با Vanessa L. Williams آواز خواند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید