از افراد مشهور قدیمی چه خبر آلن دلون ، شان کانری و دیگران

در

آلن دلون

این افراد زمانی سمبل واقعی دهه های مختلف قرن گذشته بودند. آنها شخصاً همه دلخوشی های شهرت را احساس می کردند: شهرت ، تقاضا ، پول ، عشق و علاقه به طرفداران ... اما زمان می گذرد و دیگران جای این سلبریتی  ها را گرفتند. و ما در حال حاضر کمتر این مردان خوش تیپ را به یاد می آوریم که روزگاری روی صفحه نمایش چه قلب هایی برای آنان لرزید و شکست خورد. اما چه اتفاقی برای افراد مشهور قدیمی افتاد؟ کجا رفتند؟  چه می کنند؟ همه افراد مشهور از گذشته به همان سن پیر نشده اند ، زیرا قوانین زمان برای هر شخص متفاوت عمل می کند و حتی سلبریتی  ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. برخی از آنها حتی در سنین بالا توانستند جذابیت خود را از دست ندهند ، برخی دیگر فراتر از شناخت تغییر کردند.

 

شان کانری (89 ساله)

شان کانری
شان کانری 

صاحب اسکار ، جیمز باند معروف ، در خانواده ای معمولی در اسکاتلند بدنیا آمد: مادرش خدمتکار ، پدرش یک کارگر سادهبود. اما او موفق شد ثابت کند که پشتکار ، استعداد و کار دیر یا زود ثمره دارد و در بیش از 70 فیلم بازی کرد. مجله People عنوان بازیگر سمبل زیبایی مردانه را به این بازیگر اعطا کرد در زمانی که این بازیگر  59 سال داشت. و در اواخر قرن بیستم او را به عنوان پرطرفدارترین مرد قرن پیش رو شناخت.

 

اما از اواخر دهه 90 ، شان کانری کمی حذف شده است. حتی شایعاتی مبنی بر وجود مشکلات جدی در سلامتی وجود داشت. و یکی از انتشارات حتی از فوت این بازیگر در اثر سرطان خبر داد ، اما این خبر تأیید نشد. درست است که در سال 2009 ، شان کانری اعتراف کرد که دچار مشکلات قلبی است.

آخرین باری که این افسانه هالیوود در سال 2003 روی پرده سینما ظاهر شد در فیلم "انجمن نجیب‌زادگان عجیب"   بود. با این حال ، خود شان اعتراف می کند که پیشنهادات برای فیلمبرداری آمده است ، اما او مایل به بازی کردن نیست و آنها را رد می کند. کانری و همسرش میشلین روبرونه هم اکنون در باهاما زندگی می کنند. آنها فرزندان مشترکی ندارند.

 

 

الک بالدوین (62 سال)

الک بالدوین
الک بالدوین 

در اوایل اواسط دهه 90 ، دختری وجود نداشت که چنین آدمی مثل الک بالدوین را نمی خواست - دوست نداشتن این مرد خوش تیپ دشوار بود. اما کمتر کسی می داند که در جوانی او حتی به یک حرفه بازیگری فکر نکرده است ، و آرزو داشت که زندگی خود را با سیاست پیوند دهد ، اما ، به پول نیاز داشت ، به همراه تحصیلات خود به عنوان خدمتکار ، صندوق دار ، فروشنده کار کرد ... در اواخر دهه 80 میلادی ، بالدوین به ستاره ای بزرگ تبدیل شد. ، و ازدواج او با کیم باسینجر ایده آل تلقی می شود.

اما در سال 2000 ، ستاره ها برای طلاق تقاضا كردند ، و الك كمتر و كمتر در فیلم ها ظاهر شد.اما ، به نظر می رسد ، این بازیگر به هیچ وجه قرار نیست بازی را کنار بگذارد. او هنوز مانند فیلم های قبلی ، در فیلم ها بازی می کند ، گرچه در رده های hit نیست. علاوه بر این ، در سال 2004 او به عنوان تهیه کننده تلاش کرد و اخیراً نیز درگیر تولید پروژه ها بوده است.
در زندگی شخصی خود ، بالدوین نیز دارای آرامش است: در سال 2011 ، او با یک مربی یوگا ، هیلاری توماس ، که قبلاً چهار فرزند داشت ، ملاقات کرد.

 

 

آلن دلون (84 سال)

آلندلون
آلن دلون

بت یک دوره ، شخصی که نه تنها طرفداران معمولی بلکه زیبایی هایاو را به رسمیت می شناسند ، اورنلا موتی ، رومی اشنایدر ، کلودیا کاردینال و بسیاری دیگر نیز نتوانستند مقاومت کنند ، ما آلن دلون را به یاد می آوریم. او با شروع یک کار بازیگری در سال 1955 ، در حدود 90 فیلم بازی کرد. 
در ابتدای دهه 2000 ، دلون استراحت کرد و تنها شش سال بعد به سینما بازگشت ، و در این فیلم با بازی Asterix در المپیک بازی کرد. در سال 2017 ، او حتی پایان کار خود را نیز اعلام کرد. آخرین تصویر که در آن او بازی کرد ، روسی بود - آلن تصویر خودش را در یکی از رمان های نوار "سال نو مبارک ، مادران" مجسم کرد. (2012)

علی رغم اینکه این بازیگر با بسیاری از زنان  سناریو عاشقانه بازی می کرد ، اما او تنها یک بار به طور رسمی ازدواج کرد. وی دارای سه فرزند از زنان مختلف است - یک دختر و دو پسر. اکنون دلون به همراه سگ خود در حومه شهر پاریس زندگی می کند.

 

 

جولیو ایگلسیاس (76 ساله)

جولیو ایگلسیاس
جولیو ایگلسیاس 

کمتر کسی می داند که این خواننده خوش ذوق اسپانیایی در جوانی آرزوی تبدیل شدن به یک فوتبالیست را داشته است. او می توانست یک حرفه ورزشی خوب ایجاد کند ، اما یک تصادف جدی تمام برنامه های او را عوض کرد. سپس برای اولین بار ایگلسیاس گیتار را برداشت و از آن زمان موفق به فروش بیش از 300 میلیون رکورد شد.

اما نه تنها یک مرد چشمگیر به خاطر دستاوردهای خلاقانه اش مشهور شد - افسانه هایی در مورد امور مربوط به عشق او منتشر شد. آنها گفتند که جولیو حتی اسامی همه زنان خود را در دفترچه مخصوص خود نوشته است. اما جولیو ایگلسیاس فقط دو بار رسما ازدواج کرد: همسر اول سه فرزند به دنیا آورد (جوانترین آنها  انریکه معروف است) ، همسر دوم - پنج فرزند! در تابستان سال 2019 ، دادگاه این ستاره را به عنوان پدر پسری نامشروع ، که در حال حاضر 44 سال سن دارد ، تشخیص داد.علی رغم سن بالا ، ایگلسیاس به هیچ وجه قصد استراحت را ندارد. در مقابل ، او با کنسرت های زیادی تور می رود و در زمینه نوشتن خاطرات فعالیت می کند.

 

آدریانو سلنتانو (81 ساله)

آدریانو چلنتانو
آدریانو چلنتانو

 این ، بازیگر و خواننده سمبل شناخته شده زیبایی مردانه دهه 70 و موفق ترین مجری ایتالیایی به حساب می آید - وی 41 آلبوم در حساب خود دارد ، در مجموع 150 میلیون نسخه. علاوه بر این ، در فیلمبرداری این ستاره حدود 40 فیلم وجود دارد.
Celentano تمام عمر به یک زن وفادار ماند - او در سال 1963 با کلودیا موری در مجموعه فیلم "نوعی عجیب و غریب" ملاقات کرد .آنها سه فرزند دارند - دو دختر و یک پسر.اکنون آدریانو به همراه خانواده خود در ویلای خود در یکی از استان های ایتالیا زندگی می کند و هنوز هم فعال است: او آهنگ می نویسد - آخرین دیسک وی در سال 2016 منتشر شد.

 

 

میکله پلاچیدو (74 ساله)

میکله پلاچیدو
میکله پلاچیدو

افسانه "کمیسر کاتانی" در یک زمان تجسم مردانگی و شجاعت بود. با این حال ، او بلافاصله بازیگر نشد ، پس از چند سال خدمت در ارتش ، در پلیس کار کرد. اما عشق به سینما غالب شد. وی از سال 1972 بازیگری را در فیلم ها شروع کرد و پس از شرکت در سریال  "اختاپوس" عشاق ویژه ای بدست آورد.این بازیگر سه بار ازدواج کرد و همسر سوم تقریباً 40 سال از او کوچکتر بود. پلاچیدو دارای پنج فرزند است. سال گذشته ، وی تصمیم به پایان دادن به کار سینمایی خود گرفت ، اما همچنان در تئاتر بازی می کند و قصد دارد کارگردانی کند.

 

 

تیموتی دالتون (74 ساله)

تیموتی دالتون
تیموتی دالتون 

این بازیگر بعد از ایفای نقش روچستر در سریال "جین ایر" شهرت پیدا کرد و پیشنهاد بازی جیمز باند به او در تحکیم موفقیت وی کمک کرد.تیموتی دالتون چهارمین جیمز باند سینما می‌باشد و دو بار در این نقش بازی کرده‌است در اوایل دهه 90 ، دالتون سالخورده در فیلم "اسکارلت" به نمایش در آمد و تصویر رت باتلر را مجسم کرد. با وجود سن بالا ، بازیگری هنوز به پایان نرسیده - آخرین فیلم با مشارکت "Fatal Patrol" در سال 2019 منتشر شد.

تیموتی هرگز به طور رسمی ازدواج نکرد ، اگرچه چندین سال با مدل روسی اوکسانا گریگوریوا زندگی کرد. 23 سال پیش آنها یک پسر داشتند ، اما در سال 2007 این زوج با رسوائی روبرو شدند - این بازیگر عاشق خود را به خیانت محکوم کرد. با این حال ، دالتون هیچ نظری در مورد این ماجرا نداد و هنوز روابط خوبی را با شریک سابق خود حفظ می کند.

 

ژان پل بلموندو (87 سال)

ژان پل بلموندو
ژان پل بلموندو 

ژان پل بلموندو بازیگر فرانسوی دیگری پس از ایفای نقش در فیلم "در آخرین نفس" محبوب شد. این شورشی جوان جذاب به محبوبیت مخاطبان تبدیل شد و خود بلموندو اعتراف كرد كه دوست دارد دقیقاً با شخصیت های مشخص بازی كند.
در دهه 80 ،ژان پل بلموندو به عنوان یکی از موفق ترین بازیگران فرانسوی شناخته شد و بعداً حتی شرکت تولید فیلم خود را نیز تأسیس کرد. اما در سال 2001 ، این بازیگر دچار سكته مغزی شد ، پس از آن 7 سال در فیلم بازیگری نكرد - بازگشت وی در فیلم "یك مرد و سگ او" اتفاق افتاد. با این حال ، در سال 2015 ، این مرد به طور رسمی بازنشستگی خود را اعلام کرد.

بلوندو دو بار ازدواج کرده بود. همسر اول الودی کنستاندن سه فرزند به دنیا آورد ، اما متأسفانه دختر بزرگتر در سال 1993 در اثر آتش سوزی درگذشت. در یک ازدواج با ناتی تاردویل ، دختر دیگری به نام استلا به دنیا آمد که اکنون 17 سال دارد.

 

 

کلینت ایستوود (89 ساله)

کلینت ایستوود
کلینت ایستوود

صاحب چهار اسکار در سال 1955 اولین فیلم خود را ساخت و به لطف بازی در قالب قهرمانان لاکونیک اما شجاع محبوب شد. از دهه 60 ، او به یکی از محبوب ترین بازیگران تبدیل شد (نقش او در فیلم "بازگشت به آینده" فقط ارزش آن را دارد). و در دهه 80 ، ایستوود استودیوی فیلمسازی خود را تأسیس کرد .اکنون کلینت ایستوود در درجه اول به عنوان کارگردان فعالیت می کند. اما در کنار این ، کلینت ایستوود همچنین یک تاجر موفق نیز است: این بازیگر دارای رستوران ، هتل و کلوپ گلف خود است. علاوه بر این ، سلبریتی یک خلبان معتبر است - بعضی اوقات بازیگر پرواز می کند تا روی هلیکوپتر خودش کار کند.

در زندگی شخصی ایستوود ، رسماً دو بار ازدواج کرده و پدر 7 فرزند است. در سال 2013 ، وی از همسرش دینا طلاق گرفت. همانطور که مشخص شد ، حتی قبل از طلاق ، این بازیگر 83 ساله با اریکا فیشر رابطه ای داشت که 40 سال از او کوچکتر بود.

مقاله را دوست داشتید؟ کدام یک از این افراد مشهور را می شناسید؟در بخش نظرات با کاربران به اشتراک بگذارید یا فیلم هایی که بازی کرده اند را معرفی کنید.

نظرات

۱۳۹۹/۵/۲۶فقط الن ادمو یاد گذشته میاره واقعا بازیش محشر بود

۱۴۰۰/۱۱/۲۹ما در مورد سه قانون زندگی آلن دلون صحبت می کنیم که به لطف آنها او توانست روحیه خوب و جوانی درونی را حفظ کند. و این در بزرگسالی شاید حتی مهمتر از حفظ زیبایی بیرونی باشد. اتفاقاً آخرین بازیگر 86 ساله زیبایی بیرونی را یک چیز بی اهمیت می داند.

۱۴۰۰/۱۱/۲۹آلن دلون گفت : روی آسیب های اخلاقی تمرکز نکنید، بلکه یاد بگیرید که با آنها زندگی کنید من هم مثل بقیه زخمی هستم، اما حق ندارم از سرنوشت شکایت کنم، من مانند بسیاری از افراد دیگر زندگی ام از زخم ها و ضررها آفریده شده ام. زندگی چنین است و می تواند ظالمانه باشد. به پسرم آنتونی هم همین را گفتم. همه چیز پیچیده تر شده است، سادگی را که در کودکی او یا در دوران کودکی من بود از دست داده است. اما ما نباید شکایت کنیم. این چیزی است که به من مربوط می شود و با در نظر گرفتن این موضوع به جلو می روم.

۱۴۰۰/۱۱/۲۹هر فردی با افزایش سن توشه ای از تجربه زندگی به دست می آورد و این تجربه همیشه آسان و خوشایند نیست. خود دلون به هیچ وجه سرنوشت آسانی ندارد: او جنگی را در هندوچین پشت سر گذاشت، دوره طولانی بی پولی در جوانی اش، از سه طلاق جان سالم به در برد. با این وجود، این بازیگر معتقد است: هر چقدر هم که انسان صدمه ببیند، بدون در نظر گرفتن سن باید به حرکت خود ادامه داد.

۱۴۰۰/۱۱/۲۹در نتیجه، تجربه زندگی، هر چه که باشد، شخصیت فرد را شکل می‌دهد، شخصیت او را تسکین می‌دهد. در مورد حوادث ناخوشایند گذشته هیچ کاری نمی توان انجام داد و نمی توان از همه ضررها درس گرفت. شما باید آن را بپذیرید و ادامه دهید.

۱۴۰۰/۱۱/۲۹آلن دلون گفت : من همانی هستم که هستم. شما کاملا حق دارید من را بپذیرید یا رد کنید. برخلاف آنچه در مورد من می نویسند، من بسیار حساس و احساساتی هستم. من این حق را دارم که این کار را انجام دهم .

۱۴۰۰/۱۱/۲۹با افزایش سن، این بازیگر یک قانون زندگی را ایجاد کرد: رفتار خود را با انتظارات دیگران تنظیم نکنید. در عین حال، مهم است که درک کنیم - و دلون بر این موضوع تأکید می کند - وقتی یک فرد تحت هر شرایطی خودش باقی می ماند، برخی از افراد می توانند از او دور شوند. و این طبیعی است: هیچ کس نمی تواند همه را به یکباره راضی کند و تلاش برای این کار بیهوده است. برای واقعی نگه داشتن خود، مهم است که یک فرد چنین حلقه دوستانی تشکیل دهد که او را آنگونه که هست دوست داشته و حمایت کنند.

۱۴۰۰/۱۱/۲۹دنبال خوشبختی نرو آلن دلون : «خوشبختی یک مفهوم کاملاً نسبی است. برای بیماران، خوشبختی در سلامتی است. برای یک ترسو - کمی جسارت. برای یک الجزایری که در یک کارگاه ساختمانی سنگ می شکند، خوشبختی ممکن است در تبدیل شدن به آلن دلون و داشتن یک فراری باشد. خوشبختی همان مزخرف بودن همه چیز در دنیاست. برای من خوشبختی در لحظه هاست. چنین دقیقه هایی را نمی توان برنامه ریزی کرد. یک لحظه خوشحالم. من امشب خوشحال خواهم شد، اما نمی دانم فردا صبح خواهم بود یا نه . "

۱۴۰۰/۱۱/۲۹بسیاری از مردم برای خوشبختی تلاش می کنند، اما تعداد کمی می توانند آن را توضیح دهند: این مفهوم بیش از حد انتزاعی است. آلن دلون اصلاً خوشبختی را حالتی باثبات نمی داند: برای او این چیزی خودانگیخته و زودگذر است. و این شاید منصفانه باشد. یک شخص واقعاً نمی تواند برای مدت طولانی در شادی مطلق بماند، زیرا هر چه به دست آورد، بیشتر می خواهد.

۱۴۰۰/۱۱/۲۹رفتن به دنبال خوشبختی انتزاعی، فقط ناامید کننده است. به نظر می رسد یک فرد به آنچه می خواهد می رسد، اما افق های جدیدی در برابر او باز می شود، یا مشکلات ناگهانی ایجاد می شود - و شادی از بین می رود. بنابراین، مهم است که با احساس خوشبختی به عنوان یک حادثه برخورد کنیم، هدیه ای از سرنوشت که مطمئناً برای مدت طولانی باقی نخواهد ماند - اما نه به عنوان یک هدف.

۱۴۰۰/۱۱/۲۹آلن دلون برای اینکه خود را در ورطه هوس های زندگی گم نکند، اصول زیر را انتخاب کرد: دچار آسیب های اخلاقی نشوید، همانی باشید که هستید، برای خوشبختی انتزاعی تلاش نکنید. مانند هر اصل دیگری، آنها جهانی نیستند، اما در زندگی آلن دلون آنها کاملاً کار کردند - او هنوز خودش جوان و قلب جوان دارد.

در ادامه بخوانید...

آلن دلون جوانی

در

 آلن دلون

در 8 نوامبر ، آلن دلون بازیگر مشهور فرانسوی و سینمای جهان 85 ساله شد. آلن دلون مدتهاست که به یک افسانه زنده در سینمای جهان تبدیل شده است ، و افسانه های زیادی در مورد او وجود دارد که تشخیص حقیقت از داستان بسیار دشوار است. جالب اینجاست که باورنکردنی ترین (واقعیت هایی که باور کردن آنها دشوار بود) در واقع واقعی بودند. بیوگرافی او می تواند نقشه ای برای یک فیلم اکشن یا یک فیلم کارآگاهی معمایی شود ...

 

 آلن دلون
بازیگر در جوانی |  عکس

آنها می گویند همه مشکلات از کودکی ناشی می شود. در رابطه با آلن دلون ، این گفته در واقع قانونی است. آلن فابین موریس مارسل دلون در یک خانواده کامل متولد شد ، اما توسط پرستار مادام نرو بزرگ شد - وقتی 3 ساله بود ، پدر و مادرش طلاق گرفتند و شریک زندگی جدیدی پیدا کردند و هیچ یک از آنها وقت برای بچه ی 3 ساله پیدا نکردند. شوهر مادام نرو به عنوان سرپرست زندان کار می کرد و درست در مقابل خانه آنها حیاط زندان بود. پسر غالباً شاهد صحنه های اعدامی بود که در آنجا اجرا می شد. تا آخر عمر به یاد او بود که چگونه یک زندانی را به زور به محل اعدام می کشاندند. از آن زمان ، از مأموران اجرای قانون بیزار شده بود. آلن تنها پس از درگذشت پرستار خود به نزد مادر بازگشت که این یک امر ضرری برای او بود.کودک دوران وحشتناکی را از سر گذرانده بود و  بسیار ناراضی بود . "

 

 آلن دلون

آلن دلون جوانی عکس

 

در دوران تحصیل ، چنان پرخاشگر و غیرقابل کنترل بود که چند ماه پس از پذیرش ، از همه پانسیون ها اخراج شد. یک بار او با این جمله که برای جامعه خطرناک است به خانواده اش برگردانده شد. در سن 13 سالگی ، آلن برای اولین بار در کلانتری ظاهر شد - مادرش نتوانست از پس همه مشکلات دوران انتقالی برآید و او را نزد پدر فرستاد ، وی بدون اینکه فکر کند ، او را به مدرسه شبانه روزی در صومعه فرستاد.

 

البته آلن دلون جوانی از آنجا با یکی از دوستانش فرار کرد. پلیس آنها را در بندر ، جایی که قصد داشتند سوار شدن به کشتی ای به مقصد آمریکا بودند ، گرفتار کرد. بعداً دلون اعتراف كرد: « پدر و مادرم هم خانواده های جدیدی داشتند. فرزندان تازه متولد شده بودند ، خواهرها و برادران ناتنی و همیشه دوست داشتند مثل آنها رفتار کنم. اما این طور نشد. اصلا خانواده نداشتن بهتر است از سرگردانی بین این دو . "

 

 آلن دلون

آلن دلون بازیگر معروف فرانسوی

 

اولین حرفه افسانه آینده سینمای جهان در سوسیس سازی بود. وقتی ناپدری او ، صاحب یک مغازه قصابی ،  او را برای تحصیل در اتحادیه کارگران صنعت پردازش گوشت(وسوسیس و کالباس سازی) فرستاد. بعدها دلون گفت: " در کشتارگاه باید یاد می گرفتم که از خون و رنج نترسم. سخت بود ، اما در عین حال سخت شدم. در حرفه اسلی خودم ، بازیگری ، سعی کردم سخت گیر باشم ، در غیر این صورت تا آخر عمر یک مرد خوش چهره و بدون چهره در صحنه می ماندم . آلن به عنوان سوسیس ساز در چندین مغازه کار می کرد ، اما او را از همه جا بیرون کردند. سپس ناپدری تصمیم گرفت که تنها راه آرام کردن خلق و خوی پسرخوانده خود اعزام او به ارتش است.

 

 آلن دلون

آلن دلون (مرکز) در ارتش |  عکس

 

دلون که به خدمت نیروهای مسلح درآمد ، به هندوچین رفت ، جایی که فرانسه در آن زمان در جنگ بود. او 2 سال را در سایگون ، در سپاه تفنگداران دریایی گذراند. بعداً گفت كه در آنجا بود كه جنگ همه توهمات و امیدها را در او از بین برد. با این وجود ، آلن اعتقاد داشت که خدمت در ارتش چیزهای بسیار مفیدی را به او آموخته است: " نظم و انضباط ، دانش تابع بودن و توانایی بستن دهان به موقع هنگام صحبت یک رفیق باتجربه تر ." با این حال ، حتی در آنجا ، دلون موفق شد با مشکل روبرو شود. برای جرایم انضباطی ، او سه بار تنزل مقام دادند ، و سپس دوباره در درجه ارتقا یافت. وی در تولد 20 سالگی خود را  برای رفتن نزد دوست دخترش یك ماشین ارتشی را دزدید که با درخت برخورد كرد.

 

 آلن دلون

آلن دلون (مرکز) با همکاران سابق |  عکس

 

پس از سربازی ، آلن دلون به عنوان پیشخدمت در یک کافه کار کرد. او به توصیه دوستان ، یک سری عکس گرفت و آنها را برای تهیه کنندگان فیلم فرستاد. اکثر آنها با جمله "خیلی خوش تیپ" امتناع کردند - ظاهر او برای سینما خیلی زیبا بود. یک بار بازیگر Jean-Claude Briali به کافه اش آمد و به او توصیه کرد که به جشنواره فیلم کن برود. در آنجا ، زیبایی الن دلون توجه هری ویلسون امپریاریوی آمریکایی را جلب کرد ، او را به تست بازیگری آزمایشی دعوت کرد و به او پیشنهاد داد در هالیوود قرارداد ببندد. اما سپس به او پیشنهاد شد در فیلم فرانسوی "وقتی زنی دخالت می کند" بازی کند و دلون در فرانسه ماند.  در دهه 1960 او هنوز هم در چندین فیلم هالیوود بازی کرد که موفقیت زیادی کسب نکردند.

 

 آلن دلون

بریژیت باردو و آلن دلون در فیلم * داستانهای عشق های معروف * ، 1961 |  عکس

 

 آلن دلون

آلن دلون و کلودیا کاردیناله در فیلم * پلنگ * ، 1963

 

عدم تحصیلات بازیگری مانع از این نشد که آلن دلون به یکی از موفق ترین و پر مخاطب ترین بازیگران فرانسوی تبدیل نشود. او حدود 100 نقش در فیلم بازی کرد و محبوبیت جهانی پیدا کرد. زندگی نامه خلاقانه وی بیش از 60 سال است که ادامه دارد. آلن دلون در سپیده دم کار سینمایی خود ، نقش برجسته خود را پیدا کرد - "دو مرد در شهر" ، "فرشتگان افتاده". بسیاری از آشنایان وی ادعا کردند که تصویر روی صفحه دور از واقعیت نیست.

 

 آلن دلون

آلن دلون در فیلم * سامورایی * ، 1967 |  عکس

 

 آلن دلون

 فیلم * آفتاب سرخ * ، 1971

 

این بازیگر بیشتر از یک بار با قانون مشکل داشته است و پرونده پر سر و صدا ، اعتبار وی را برای همیشه از بین برد. در پاییز 1968 ، جسد استفن مارکوویچ ، محافظ و کم سن و سال آلن دلون ، پیدا شد. یکی از مظنونین اصلی این جنایت ، خود بازیگر بود. استفن مارکوویچ اندکی قبل از مرگ در یکی از نامه های خود به برادرش هشدار داد که اگر ناگهان اتفاقی برای او بیفتد ، باید دلون را مقصر دانست.

 

طبق یک نسخه ، این محافظ با همسر این بازیگر ، ناتالی بارتلمی ( ناتالی دلون )رابطه برقرار کرده است. با این حال ، در آن زمان ، آلن قصد داشت او را طلاق دهد و حسادت او را به سختی کور کرده بود. این بازیگر چندین بار برای بازجویی احضار شد ، به‌هرحال، هیچ‌گاه زاویهٔ تاریک آن قتل روشن نشد و آلن هم تبرئه شد.

 

 آلن دلون

این بازیگر بیشتر از یک بار با قانون مشکل داشته است |  عکس

 

 آلن دلون

آلن دلون بازیگر معروف فرانسوی |  عکس

 

درباره این بازیگر بار ها گفته شده است که او توسط "آشنایان مشکوک" آسیب دیده است - در میان دوستانش گانگسترها و مافیایی ها بودند. به همین دلیل ، او اغلب مظنون به "کارهای غیر قانونی" بود. وی بیشتر از یک بار برای شهادت دادن به دادگاه احضار شد ، اما فقط به عنوان شاهد. هیچ یک از اتهامات عنوان شده علیه وی تأیید نشده است.

 

 آلن دلون

هنوز از فیلم * آستریکس در بازی های المپیک * ، 2008 |  عکس

 

 آلن دلون

آلن دلون در فیلم * شوهر تصادفی * ، 2010 |  عکس

 

 آلن دلون

آلن دلون بازیگر معروف فرانسوی قد آلن دلون 177 سانتی متر  عکس

 

آلن دلون بازیگر معروف فرانسوی با زنان زیادی رابطه داشت ، اما در سال های اخیر ، آلن دلون کاملاً تنها و در محاصره هشت سگ زندگی می کند. علاوه بر این ، این بازیگر عضوی از انجمن حمایت از حیوانات است ، از پنج لانه سگ و گربه ولگرد نگهداری می کند. او متقاعد شده است که فقط از حیوانات خانگی خود عشقی را دریافت می کند که بسیاری از مردم توانایی آن را ندارند: « آیا فکر می کنید سگهای من می دانند که من آلن دلون هستم؟ آنها اهمیتی نمی دهند. آنها صرف نظر از اینکه من چه کسی هستم ، مرا دوست دارند. این عشق بی قید و شرط است ، عشق بدون فکر ، عشق کامل و واقعی! "

 

 آلن دلون

آلن دلون بازیگر معروف فرانسوی |  عکس

 

 آلن دلون

آلن دلون بازیگر معروف فرانسوی |  عکس

در ایران ، آلن دلون یکی از محبوب ترین بازیگران فرانسوی بود.

نظرات

۱۴۰۰/۹/۱۴زوج افسانه ای آلن دلون و رومی اشنایدر ... درست است که اتحاد آنها فقط 5 سال به طول انجامید. با این حال، خود رومی آلن را بسیار بیشتر دوست داشت.

۱۴۰۰/۹/۱۴با این حال، آیا آلن واقعا عاشق رومی بود؟ و دلیل جدایی او از زنی که قریب به ربع قرن فداکارانه و بی دریغ او را دوست داشت چه بود؟ آلن دلون و رومی اشنایدر در یک فعالیت حرفه ای مشترک با هم ملاقات کردند. در سال 1958 فیلمبرداری فیلم «کریستینا» انجام شد و آلن و رومی نقش اصلی را در آنجا بازی کردند. آلن و رومی، به زبان ساده، بلافاصله عاشق یکدیگر نشدند. زن و مرد با تظاهر به یک زوج پرشور به خاطر صفحه نمایش، در پشت صحنه، حتی روابط دوستانه هم نداشتند. رومی در ابتدا اصلاً از این بازیگر جوان شیک و با شکوه خوشش نمی آمد و زیاد به زیبایی ظاهری او علاقه نداشت.

۱۴۰۰/۹/۱۴رومی که به سختی 20 سال سن داشت، به لطف بازی در فیلم ملکه سیسی، تبدیل به یک ستاره در حال ظهور در سینمای اروپا شده بود. اما آلن دلون که حداقل 3 سال از او بزرگتر است، تازه راه خود را برای رسیدن به شهرت جهانی آغاز کرده بود. در "کریستینا" آلن دلون منحصراً به عنوان شریک اشنایدر تلقی شد. مشکل در تفاوت خاستگاه اجتماعی نیز بود. دختر دوران کودکی و جوانی خود را سپری کرده و هرگز به چیزی نیاز نداشت. و دلون مجبور بود آزمایش های زیادی را پشت سر بگذارد تا نامی بزرگ برای خود ایجاد کند. علاوه بر این، او از جانبازان جنگ هند و چین بود.

۱۴۰۰/۹/۱۴با این حال ، این نابرابری بین پسر و دختر زیاد باعث دوری آنها نشد و به تدریج با یکدیگر ارتباط برقرار کردند. با این حال، یک مشکل در خانواده اشنایدر هنوز این بود: مادری با شخصیتی بسیار شرور و فرانکوفوبیا و ناپدری با نگرش مشابه به زندگی. بنابراین ، تا آخرین لحظه ، دختر نمی خواست خانواده خود را در مورد رابطه با آلن دلون مطلع کند. اما حتی در اواخر دهه 1950 و اوایل دهه 1960، پنهان کردن چیزی از چشمان ناخواسته بسیار بسیار مشکل بود. مادر ظالم، رومی، هنوز دخترش را می دید که در مرحله بعدی فیلمبرداری «کریستینا»، آلن دلون را در یکی از هتل های وین در آغوش می گرفت. مادر و ناپدری امید خود را برای پایان زودهنگام رابطه پس از "کریستینا" پنهان نکردند. علاوه بر این، در پایان فیلمبرداری، آلن دلون به پاریس بازگشت. با این حال… رومی در ابتدا قصد داشت به کلن برود و به شکوه سابق خود بازگردد، اما نظرش تغییر کرد و آلن دلون را دنبال کرد.

۱۴۰۰/۹/۱۴زمانی که رومی در پاریس بود، بلافاصله با اولین راه موجود با آلن تماس گرفت. دلون با دریافت تمام اطلاعات لازم، اشنایدر را در آپارتمان یکی از دوستانش اسکان داد. در همین آپارتمان بود که رومی به قول خودش بهترین لحظات زندگی خود را تجربه کرد. رومی با شروع زندگی با دلون، زندگی کاملاً متفاوتی را آموخت که قبلاً هرگز ندیده بود. با این حال، از نظر رشد شغلی، این بهترین تصمیم در زندگی اشنایدر نبود. او که در فرانسه زندگی می کرد، اصلاً فرانسوی نمی دانست و هیچ کس به شکوه سابق او علاقه نداشت. اما خود آلن دلون بالاخره به شهرت رسید. دلون هرگز لحظه ای را برای اعتراف عشق به رومی از دست نداد. با این حال، او قصد نداشت با اشنایدر ازدواج کند. ولی به سرعت با مقاومت خانواده دختر روبرو شد.

۱۴۰۰/۹/۱۴رومی اشنایدر به معنای واقعی کلمه عقل از سرش پریده بود و پر از اعتماد به نفس بی‌اساس بود که دلون برای همیشه مال اوست. دلون برای آینده برنامه های گسترده ای داشت، اما در آن جایی برای اشنایدر وجود نداشت. از دهه 1960، آلن دلون به نماد سینمای فرانسه تبدیل شد و برای همیشه در پانتئون سینمای جهان ماندگار شد. آلن دلون جذاب و محبوب دیگر علاقه ای به اشنایدر نداشت. پشت سر دختر، معشوقه هایش را مثل دستکش عوض می کرد. اشنایدر همه چیز را کاملاً درک کرد، برای معشوق رسوایی درست کرد، اما همیشه او را پس نمی گرفت.

۱۴۰۰/۹/۱۴آلن دلون نمی توانست رویای ثبات در خانه و در یک خانواده بزرگ و پرجمعیت را ببیند. و اشنایدر نمی خواست کسی غیر از دلون را به عنوان شوهرش ببیند. در پاییز 1963، اشنایدر برای فیلمبرداری بعدی با این امید عازم ایالات متحده شد که به دنبال نتایج این فیلمبرداری ها، دیگر رومی اشنایدر نباشد، بلکه رومی دلون باشد. با این حال، آلن بسیار بی رحمانه نقشه های دختر را به سخره گرفت و تصمیم گرفت در نهایت به رابطه با اشنایدر خاتمه دهد .

۱۴۰۰/۹/۱۴آلن دلون از طریق دوست خود به اشنایدر گفت که دیگر نمی خواهد با او رابطه داشته باشد. دلون از گفتگوی صریح با دختری که عاشق او بود، می ترسید. به همین دلیل، اشنایدر در آستانه خودکشی قرار گرفت و در افسردگی شدید فرو رفت. تصمیم اشنایدر زمانی دردناک تر شد که متوجه شد او با ناتالی کانووا ازدواج کرده و بلافاصله پدر شده است. علاوه بر این، مرد فرانسوی حتی قبل از انتشار خبر جدایی از اشنایدر با این زن ملاقات کرده بود.

۱۴۰۰/۹/۱۴اشنایدر با فکر نکردن به خودکشی سعی کرد زندگی را از صفر شروع کند. او به وطن خود بازگشت و در آنجا با هری ماین ازدواج کرد. از این ازدواج او صاحب یک پسر به نام دیوید شد که اشنایدر او را بسیار دوست داشت. آیا ماین توانست جای دلون خائن را بگیرد؟ با این حال، هری نتوانست به طور کامل جایگزین مرد فرانسوی شود. علاوه بر این، در زمان هایی اشنایدر عادت کرد که هری را آلن صدا کند و روح او را زیر و رو کرد.

۱۴۰۰/۹/۱۴آلن دلولن که حتی نتوانست مادر فرزندش را نزد خود نگه دارد، می خواست خاطرات بیننده را از رابطه اش با اشنایدر دوباره زنده کند و به اشنایدر پیشنهاد بازی در فیلم «استخر» را داد. اشنایدر در طول فیلمبرداری این فیلم صادقانه فکر می کرد که می تواند گذشته را بازگرداند. اما نه. واقعیت بسیار شدیدتری معلوم شد. زندگی خانوادگی اشنایدر نیز در سال 1973 از هم پاشید. این طلاق ضربه ای ویرانگر برای همسر اولش، هری ماین، بود که 6 سال پس از جدایی از اشنایدر خودکشی کرد.

۱۴۰۰/۹/۱۴اشنایدر از ترس تنها ماندن، با منشی ایتالیایی خود، دانیل بیاسینی، ازدواج کرد. از این ازدواج دختری به نام سارا به جا گذاشت که راه مادرش را ادامه داد. مدتی گذشت و اشنایدر سرانجام متوجه شد که دلون دیگر هرگز با او نخواهد بود. با این حال، آنها احتمالاً موفق شدند روابط دوستانه خود را حفظ کنند. با این حال، زندگی اشنایدر به طور اجتناب ناپذیری به نتیجه منطقی خود نزدیک می شد. او سخت کار می کرد، اما هر بار بازی او ضعیف تر می شد. حتی منشی او نتوانست زن را واقعاً خوشحال کند و آخرین ازدواج نیز از بین رفت.

۱۴۰۰/۹/۱۴با این حال، اتفاقی که زن بیچاره را به پایان زندگی رساند، مرگ دیوید، پسر رومی اشنایدر از ازدواج اولش بود. مرگ او مضحک بود - به دلایلی او نمی خواست فقط به ویلای مادربزرگش برسد، اما ترجیح داد از حصار بالا برود. نتیجه ؟ پسر شرایط موجود را در نظر نگرفت ، نتوانست روی سطح بماند و درست روی میله های آهنی روی شکم افتاد. او 15 سال هم نداشت.

۱۴۰۰/۹/۱۴پس از آن، اشنایدر به سختی تا یک سال بعد زنده ماند. او به الکل وابستگی پیدا کرد و به قرص های خواب آور اعتیاد پیدا کرد. در نتیجه جسد این زن در 29 می 1982 پشت میز کار پیدا شد. روزنامه نگاران بلافاصله شروع به هیاهو درباره خودکشی او کردند. با این حال، بستگان و دوستان این زن بر این باورند که همه چیز جمع شده است: مرگ پسرش، و رابطه دشوار با دلون، و عدم خوشبختی در زندگی شخصی او، و وابستگی به الکل و وابستگی به انواع قرص های خواب ناشی از این عوامل علاوه بر این، قرار بود او یک بار دیگر همراه با دلون همبازی شود، بنابراین خودکشی او در آستانه این لحظه توسط خانواده و دوستان رومی اشنایدر بعید تلقی شد.

۱۴۰۰/۹/۱۴چرا آلن دلون با اشنایدر این کار را کرد؟ خود دلون سعی کرد این را با «نابرابری طبقاتی» توضیح دهد. او صمیمانه از نخبگان بورژوازی که اشنایدر نیز در میان آنها بود متنفر بود. دلون ظاهراً می خواست دختر را تغییر دهد، اما موفق نشد. او در زندگی نامه خود نوشت که صمیمانه عاشق اشنایدر بود و در عین حال از کلاس او متنفر بود.

در ادامه بخوانید...

عکس از افراد مشهور قبل از اینکه به شهرت جهانی برسند 10 سلبریتی

در

کیتی پری

 

از ابتدای زمان ، بشر تصور کرده است که ایده خوبی است که زندگی خود را در تصاویر ثبت کند. ما نقاشی های غاری مربوط به دوران ماقبل تاریخ داریم ، پرتره هایی از اشراف متعلق به قرون وسطی داریم و از ابتدای قرن نوزدهم ، عکاسی داریم. می توانید بگویید که انسان ها در این تصاویر ثابت زمان و  برخی از خاطرات را تا ابد ماندگار می کنند.

ثبت و یادآوری خاطرات خود نه تنها سرگرم کننده است ، بلکه همچنین می توانید ببینید افراد دیگر در جوانی یا در یک مقطع خاص از زندگی چه شکلی دارند. آیا تا به حال فکر کرده اید که افراد مشهور قبل از معروف شدن چه شکلی بودند؟ آنها در زندگی خود چه کردند و چگونه راهی به مشهور  شدن پیدا کردند؟ اگر دارید ، در اینجا چند عکس از افراد مشهور وجود دارد قبل از اینکه به محبوبیت جهانی دست پیدا کنند.

 

کیتی پری در سال 2001

کیتی پری

 

سلبریتی کیتی پری از 9 سالگی شروع به آموزش آواز کرد و در کلیسا شروع به آواز خواندن کرد. وی در 13 سالگی به عنوان هدیه تولد خود گیتار گرفت و شروع به پخش آهنگهایی کرد که می نوشت. او همچنین رقص را آموخت. در سال 2001 ، او اولین آلبوم خود را با نام Katy Hudson منتشر کرد که شامل موسیقی معاصر مسیحی بود ، اما از نظر تجاری ناموفق بود. از طرف دیگر ، آلبوم دوم او ، یکی از پسران (2008) ، شامل تک آهنگ های I Kissed a Girl و Hot n Cold بود ، که در صدر جدول قرار گرفت و شهرت بین المللی کیتی پری را به ارمغان آورد.

 

کریستین بیل در سال 1990

کریستین بیل

 

کریستین بیل پس از مطالعه کار بازیگر گری اولدمن ، از بازیگر الهام گرفت. اولین باری که او در تلویزیون ظاهر شد در تبلیغات نرم کننده پارچه لنور در سال 1982 بود. اولین حضور وی در صحنه در سال 1984 در فیلم  با حضور روآن اتکینسون بود. دو سال بعد ، او در اولین فیلم خود آناستازیا: رمز و راز آنا ظاهر شد. پس از آن ، او نقش های اصلی را در فیلم های دیگر پیدا کرد و توجهی که به او می شد باعث شد او در مورد انتخاب شغل خود تجدید نظر کند.بیل در سال 2000 هنگامی که قاتل زنجیره ای پاتریک بیتمن را در فیلم روانی آمریکایی به تصویر کشید به اوج رسید.


تام هنکس در سال 1974

تام هنکس

 

تام هنکس پس از خواندن کتاب The Iceman Cometh (اثر یوجین اونیل) و تماشای اجرا به این نتیجه رسید که می خواهد بازیگر شود. بنابراین در برنامه تئاتر در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا ثبت نام کرد. وقتی مجبور به تحصیل نبود ، تام هنکس در تئاتر بازی می کرد و در پشت صحنه کار می کرد. سرانجام او تحصیل را رها کرد  تا اینکه شروع به دریافت نقش های کوچک کرد. این نقش ها مسیری را برای دستیابی به نقش در فیلم Splash (ران هوارد) (1984) هموار کرد. فیلم موفقیت آمیز بود و پس از آن ، تام هنکس به چهره ای قابل شناسایی تبدیل شد. اما با بیگ (1984) بود که او به یک ستاره مشهور هالیوود تبدیل شد.

 

کوئنتین تارانتینو در سال 1983

کوئنتین تارانتینو

 

کوئنتین تارانتینو زمانی که هنوز در مدرسه بود به فیلم و فیلم سازی علاقه نشان می داد.  در دهه 1980 ، 5 سال در یک فروشگاه اجاره فیلم کار کرد. تارانتینو با تماشای فیلم در آن فروشگاه چیزهای زیادی در مورد ساخت فیلم آموخت . اولین شغل وی در هالیوود در سال 1986 به عنوان دستیار تولید بود. در سال 1992 ، او سگهای انباری را نوشت و کارگردانی کرد که همین امر او را به یک کارگردان ستاره تبدیل کرد.


دیوید هاربر در سال 1994

دیوید هاربر

 

دیوید هاربر بازیگری را از اواخر دهه 1990 آغاز کرد. اولین کار حرفه ای او در برادوی در  The Rainmaker بود. او همچنین در قانون و نظم: واحد ویژه قربانی و سایر برنامه های تلویزیونی ظاهر شد و در فیلم ها نیز نقش های جزئی داشت. اما این چیزهای عجیب (2016) بود که زندگی دیوید هاربور را تغییر داد. این نمایش تلویزیونی بسیار مورد توجه قرار گرفت و نقش های اصلی دیگر هاربر را به خود اختصاص داد.


لیدی گاگا در دهه 2000

لیدی گاگا

 

موسیقی از زمان کودکی بخشی از زندگی لیدی گاگا بود ،  او از 4 سالگی شروع به یادگیری پیانو کرد.  او همچنین ده سال متد بازیگری  را آموخت ، اما در ممیزی هایش نقش مهمی نداشت. هنگام تحصیل در نیویورک ، او در کلوپ ها اجرا می کرد تا اینکه مورد توجه یک استعدادیاب قرار گرفت و این امر به او در مسیر رسیدن به ستاره کمک کرد. لیدی گاگا پس از اولین آلبوم The Fame که شامل تک آهنگ های Just Dance و Poker Face بود ، مشهور شد. دومی پرفروش ترین تک آهنگ جهان در سال 2009 بود.


کریستوف والتز در سال 1975

کریستوف والتز

 

کریستوف والتز در آغاز علاقه ای به تئاتر نداشت. از آنجا که برای اولین بار در 10 سالگی به اپرا رفت ، شیفته اپرا بود و هفته ای دو بار به آنجا می رفت. اگرچه او در دانشگاه بازیگر ی تحصیل کرد ، اما علاقه واقعی خود را فراموش نکرد و همزمان آواز و اپرا را نیز آموخت. سرانجام ، او تصمیم گرفت که صدای او برای آواز اپرا مناسب نیست. در ابتدا والتز به عنوان بازیگر صحنه کار می کرد و همچنین تولید تلویزیونی آلمان ، ون من سیچ تراو را کارگردانی کرد. فیلم موفقیت آمیز او فیلم های بی باکانه کوئنتین تارانتینو (2009) بود که پس از آن دریافت جوایز متعدد برای بازیگری را آغاز کرد.


رابین ویلیامز 18 ساله در سال آخر دبیرستان در سال 1969

رابین ویلیامز


رابین ویلیامز شروع به تحصیل در رشته علوم سیاسی کرد ، اما فهمید که این رشته برای او مناسب نیست و برای ادامه بازیگری انصراف داد. وی سه سال در کالج مارین در کالیفرنیا تئاتر تحصیل کرد. یکی از اساتید ، جیمز دان ، گفت که وی هنگام بازیگری در نمایش موزیکال الیور ، فهمید که ویلیامز چقدر با استعداد است! پس از فارغ التحصیلی ، موفق شد تا اولین اجرای استندآپ خود را ارتقا دهد. بعداً او در تلویزیون ظاهر شد و یکی از نمایش های Mork & Mindy (1978-1982) بود که  وی را مشهور ساخت.

 

کیانو ریوز حدود 1984

کیانو ریوز

 

کیانو ریوز دروازه بان موفق هاکی روی یخ بود و قصد داشت به یک بازیکن حرفه ای هاکی روی یخ تبدیل شود ، اما وقتی 15 ساله بود تصمیم گرفت بازیگر شود. او اولین بازی خود را در سال 1984 در اپیزودی از این مجموعه تلویزیونی به نام Hangin انجام داد . در اواخر دهه 1980 ، ریوز در درام هایی مخاطب نوجوان نقش هایی را ایفا کرد. ریوز همچنین می خواست موسیقی را امتحان کند و در سال 1991 ، یک گروه راک جایگزین به نام Dogstar تشکیل داد که موفقیت متوسطی داشت و تا اوایل دهه 2000 فعالیت داشت. در سال 1994 ، او نقش اصلی را در Speed ​​داشت ، که او را به عنوان یک قهرمان فیلم اکشن تثبیت کرد و برای بازی در Neo در مجموعه داستان های علمی The Matrix در اواخر 1990 و اوایل 2000s به یک سلبریتی تبدیل شد.


جو بایدن حدود 26 ساله 1968

جو بایدن

 

در مدرسه ، جو بایدن بسکتبال بازی می کرد. او همچنین مدت کوتاهی در کالج فوتبال بازی کرد. هنگامی که وی در سال 1968 فارغ التحصیل شد ، بایدن کار خود را در یک شرکت حقوقی ویلمینگتون به عنوان کارمند آغاز کرد. جو بایدن از سال 1973 تا 2009 به مدت 36 سال در سنای ایالات متحده خدمت کرد. او در سال 2009 هنگامی که به عنوان معاون رئیس جمهور ایالات متحده با رئیس جمهور باراک اوباما خدمت می کرد چهره ای آشنا تر از باراک اوباما در سیاست بین المللی شد .

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

بازیگران هالیوود با بیش از 80 سال که عجله ای برای ترک صحنه ندارند

در

 بازیگر هالیوود

6 بازیگر هالیوود که در حال حاضر بیش از 80 سال دارند و هیچ عجله ای برای "بازنشستگی" ندارند

 

در حالی که بسیاری از ایرانی ها رویای خود را برای بازنشستگی به عنوان فرصتی برای انجام آنچه دوست دارند ، در نظر می گیرند ، اما این آمریکایی ها چنین تصوری ندارند. آنها بیش از نیم قرن توانسته اند شاهکارهایی خلق کنند. این بازیگران پر از انرژی ، برنامه های خلاقانه هستند ، میلیون ها نفر اسم آنها را می شناسند و دوست دارند. و حتی اگر الان آنها خیلی جوان و جذاب نیستند ، به هر حال کارشان ادامه دارد. ما لیستی از 6 بازیگر هالیوود  را که حتی در سنین پیری نیز به مشارکت در فیلمبرداری ادامه می دهند ، مورد توجه شما قرار می دهیم.


آنتونی هاپکینز

آنتونی هاپکینز

 

مرد جوان آنتونی با استعدادهای فراوان ، حرفه بازیگری را انتخاب کرد و کمی از آن پشیمان نشد. او دو بار اسکار را برد ، آخرین بار در سال 2021 ، پیر ترین دریافت کننده  اسکار شد. اکنون این بازیگر 83 ساله است و قصد تسلیم شدن ندارد. فیلمبرداری وی شامل بیش از 140 نقش در فیلم های ژانرهای مختلف است: از نقش یک قاتل زنجیره ای در سکوت بره ها ، شوالیه انگلیسی ریچارد  در درام تاریخی شیر در زمستان ، رئیس جمهور آمریکا نیکسون در فیلم بیوگرافی به همین نام ، هیتلر در درام بانکر به کنت روسی پیر پیر بزوخوف در اقتباس فیلم انگلیسی از رمان لئو تولستوی. و این بازیگر بازیگری را در سالهای دور 1960 آغاز كرد و تنها سی سال بعد  شناخته شد.

اکنون او علاقه به کارگردانی دارد و همچنین برای پیانو ، ویولن و ارکستر آثاری می نویسد. یکی از محبوب ترین کارهای موسیقی وی ، والس و والس ادامه دارد که توسط آندره ریو و ارکستر به سرپرستی وی اجرا شد. بنابراین چه کسی گفته که سن بازیگر سرآمده است - برای آنتونی هاپکینز ، شاید بتوان گفت ، زندگی تازه آغاز شده است.

 

کلینت ایستوود

کلینت ایستوود

 

این مرد خوش تیپ چشم آبی در 25 سالگی در سینما ظاهر شد. و این واقعه در سال 1955 اتفاق افتاد. بنابراین آسان است که محاسبه کنیم که حرفه بازیگری وی بیش از شصت سال است که ادامه دارد. خوب ، خود کلینت اخیراً 91 سالگرد تولد خود را در پایان ماه مه جشن گرفت. در عین حال ، او احساس بزرگی می کند و برنامه های خلاقانه ای می گذارد. موفقیت های حرفه ای در نقش کابوی های سرسخت در انتظار این بازیگر جوان بود. متعاقباً ، او خودش فیلم های بسیاری از وسترن اسپاگتی را فیلمبرداری کرد ، هم به عنوان بازیگر و هم به عنوان کارگردان.

نکته قابل توجه این است که ایستوود اولین "اسکار" خود را برای خلق اثر "Unforgiven" در سال 1993 دریافت کرد - این تصویر در یک بار در دو نامزدی به عنوان بهترین فیلم و بهترین کارگردان برنده شد. کارهای بعدی وی نیز مورد توجه منتقدان قرار گرفت و وارد لیست نقاشی های قابل توجه سینمای جهان شد. از جمله "معجزه بر روی هادسون" ، "کودک میلیون دلاری" ، "رودخانه مرموز" ، "تیرانداز از خفا" ، "نامه های ایوو جیما" و .....

 

داستین هافمن

داستین هافمن

 

دشوار است که این بازیگر را با توجه به جزئیات ، یک کمال گرا صدا نکنیم - او بیش از یک بار همکاران خود را با سخت کوشی و بازیگران جوان را با توانایی تفسیر همه ظرافت های شخصیت های خود شگفت زده کرده است. فقط نگاه کن: او آنقدر حرفه ای است که توانسته با بازی استادانه نقش های آدم متواضع The Graduate و دزد فلج شده در کابوی نیمه شب Midnight Cowboy و زن در Tootsie و ورزشکار ماراتن در Thomas Lvy را بازی کند. اما بزرگترین شهرت برای داستین هافمن نقش هایی را به ارمغان آورد که "اسکار" شایسته آن را دریافت کرد - پدر مطلقه در درام اجتماعی "کرامر در مقابل کرامر" و یک پسر اوتیستیک از "مرد بارانی" پاپیون.

 

قابل توجه است که در دوران جوانی ، این بازیگر داستین هافمن نه با ظاهری درخشان و نه با یک شخصیت قاطع درخشید ، اما ، طبق خاطرات خودش ، "مجموعه آکنه او برجسته ترین بود." با این وجود ، به زودی داستین هافمن توانست از خجالت  خلاص شود ، سبک لباس ها را تغییر دهد و مهارت های موسیقی  او به جذابیت او برای زنان تا به امروز کمک می کند. در حال حاضر ، این بازیگر 83 ساله است و نسل مدرن داستین هافمن را از فیلم های "ملاقات با فاکرها" ، "داستان‌های مایروویتز" ، "دختری در پیچ و خم" می شناسد.

 

آل پاچینو

آل پاچینو

نام این آمریکایی ایتالیایی آل پاچینو برای همه علاقه مندان سینما آشنا است. امروز این مرد جذاب 81 ساله است. وآل پاچینو فعالیت سینمایی خود را از سال 1968 ، زمانی که 28 سال داشت آغاز کرد. با این حال ، نمی توان تصور کرد که مسیر آل پاچینو برای بازیگری طولانی بوده است. او از جوانی روی صحنه بازی کرد و در طول زندگی خود سه بار - در سالهای 1969 ، 1977 و 2011 - برنده جایزه اصلی تئاتر "تونی" شد. فرانسیس فورد کاپولا که در آن زمان کارگردانی مشتاق بود ، از بازیگر کم شناخته شده ای برای بازی در نقش مایکل کورلئونه دعوت کرد. برای این کار آل پاچینو به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نامزد اسکار شد. این لحظه را می توان یک نقطه عطف دانست - دوران بازیگری آل پاچینو بالا رفت.

از آن زمان به بعد ، این بازیگر آل پاچینو به طور مرتب نامزد دریافت جوایز معتبر سینمایی می شود. از جمله نقش های برجسته آل پاچینو می توان گانگستری از فیلم  برایان دی پالما صورت زخمی "Scarface" ، شیطان در درام "وکیل مدافع شیطان" ، یک سرهنگ ستوان نابینا از "بوی خوش زن" و بسیاری دیگر نام برد. برخی از آخرین کارهای وی "روزی روزگاری در هالیوود" ، "ایرلندی" ، "شکارچیان" ، "خانه گوچی" است.

 

مایکل کین

مایکل کین

زمانی در میان نقش او یک قهرمان عاشق وجود داشت و اکنون این بازیگر 88 ساله را تجسم کلاسیک یک پیرمرد خردمند و مهربان می دانند. برای اولین بار مایکل کین در سن 13 سالگی در یک فیلم سینمایی ایفای نقش کرد و سپس 10 سال مطالعه طولانی مدت و جستجوی جایگاه خود در زندگی را دنبال کرد. شناخت توده ای فقط در سال 1966 وقتی بازیگر نقش دان خوان در فیلم "هالی" بود ، به این بازیگر رسید. کنجکاو است که این بازیگر در حالی که هر بار استعداد بازیگری خود را ثابت می کند ، می تواند شخصیت های مختلف فیلم را بازی کند. او یکی از چند بازیگر (به همراه جک نیکلسون) است که برای بازی عالی در چهار دهه مختلف نامزد اسکار شده است.

و با این وجود مستحق دو تندیس بود: برای کمدی "هانا و خواهرانش" و درام "قوانین شراب سازان". به تازگی ، مایکل کین همچنان به همکاران جوان خود شانس می دهد: در قلک او نقش اصلی و اصلی در فیلم های مدرن مانند "جوانان" (2015) ، "پادشاه دزد" (2018) ، "استدلال" (2020) ، پیتر پن آلیس در سرزمین عجایب (2020). همانطور که این بازیگر مایکل کین در 80 سالگی خود گفت ، پنجمین اسکار را در نظر دارد. آیا جای تعجب است که مایکل کین در حال استراحت نیست؟

 

مورگان فریمن

مورگان فریمن

این بازیگر سیاه پوست و دارای کاریزمای شگفت انگیز در فیلم های "رستگاری شاوشنک" ، "رابین هود: شاهزاده دزدها" ، "بروس متعال" ، "هفت" ، "تا زمانی که در جعبه بازی نکردم" و بسیاری دیگر. فعالیت سینمایی وی از سال 1964 آغاز شد و تاکنون ادامه دارد. بهره وری این بازیگر مورگان فریمن چشمگیر است: در سال 2019 ، مورگان فریمن در دو فیلم ("گل سمی" و "سقوط یک فرشته") و در سال 2021 - در یک بار در سه فیلم ("فرشته انتقام" ، "سفر") بازی کرد. به America-2 "،" بادیگارد قاتل همسر "). علاوه بر این ، این بازیگر از صدای خوش و مهارت یک داستان نویس برخوردار است ، بنابراین مدتهاست که میزبان برنامه های علمی و مستند محبوب در تلویزیون است. بنابراین 83 سال هیچ مانعی برای ادامه کار موفق نیست.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

اوا گاردنر یکی از زیباترین بازیگران قرن بیستم

در

 

اوا گاردنر

اوا گاردنر

آوا گاردنر که بود

آوا گاردنر زندگینامه

24 دسامبر، شصت و یکمین سالگرد تولد یکی از هنرمندان و برجسته ترین هنرپیشه های آمریکایی و زیباترین زنان قرن بیستم،  اوا گاردنر در سینمای جهان است. در دهه 1950 او یکی از سلبریتی های پرطرفدار هالیوود بود که به عنوان "اغواگر روی زمین" معرفی شد. ازدواج اول  اوا گاردنر با بازیگر معروف میکی رونی ،ازدواج دوم آوا گاردنر ، با آرتی شاو موسیقیدان جاز بود و ازدواج سوم او با خواننده افسانه ای فرانک سیناترا بود،(۱۹۵۷-۱۹۵۱) بعد از طلاق، میلیاردر معروف هاوارد هیوز خواستار ازدواج با  آواگاردنر  بود. اما او سال های بعد را در تنهایی کامل صرف کرد. هنگامی که اواگاردنر را از یک استودیوی فیلم برای بازی در نقش یک زن پولدار و تنها خواستند، اوا گاردنر گفت: "من این نقش را در تمام زندگی خود بازی کرده ام!"

 

اوا گاردنر

اواگاردنر

آوا گاردنر زندگینامه

ایوا لاویینا گاردنر در سال 1922 در یک خانواده کشاورزی Puritor در شهر کوچکی در کارولینای شمالی متولد شد.تنها کتاب موجود در خانه آنها کتاب مقدس بود ، کودکان در آن زمان به شدت اطاعت می کردند و دختران مجاز به استفاده از لوازم آرایشی، خریدلباس های جدید نبودند و اجازه نداشتند به چیزی غیر از مطالعه کتاب مقدس فکر کنند. برای کوچکترین خطا، مادر آنها را بشدت مجازات  و با خشم خدا آنها را تهدید می کرد.

 

اوا گاردنر

آوا گاردنر

 

به محض اینکه  اوا گادنر  18 ساله شد، برای وارد شدن به کار تایپ و منشیگری به یک شهر دیگر رفت. یک سال بعد خواهرش پیشنهاد کرد که به نیویورک برود، جایی که شوهر خواهرش دارای استودیوی عکاسی  بود. شوهر خواهرش عکسی از آوا را پشت ویترین مغازه گذاشت این عکس توسط کارمند شرکت فیلم مترو گلدن مایرMetro Goldwyn Mayer دیده شد. او از زیبایی دختر شگفت زده شد و از  اوا گارنر  دعوت کرد تا به تئاتر برود و در کلاس های بازیگری شرکت کند.

 

آواگاردنر

در ابتدا او در فیلم های پیش و پا افتاده نقش های کوچکی بازی می کرد و زیاد جدی گرفته نمی شد. اولین موفقیت او در سال 1946 پس از فیلمبرداری فیلم "قاتلان" بود و بعد از آن مدیران استودیوهای فیلمبرداری شروع به ارائه نقش های جدی به او کردند،  در سال 1952، زمانی که در فیلم برفهای کلیمانجارو اثر ارنست همینگوی "The Snow of Kilimanjaro" بازی میکرد، شهرت زیادی بدست آورد این فیلم برای اسکار نامزد شد و آوا گاردنر را تبدیل به یکی از ستارگان برجسته سینماییکرد. او یک سال بعد برای فیلم Mogabmo که با کلارک گیبل بازی کرده بود  نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

در دهه 1950  اواگادنر   تبدیل به یکی از موفق ترین و محبوب ترین هنرپیشه های هالیوود شد. منتقدان در مورد استعداد بازیگری  او یک صدا نبودند و هرگز او را یک بازیگر بزرگ نخواندند، اما همه آنهامعتقد بودند که او یک زن بسیار جذاب است که هیچکس در مقابل جذابیت  اواگارنر  نمیتواند مقاومت کند.

 

اوا گاردنر

اوا گاردنر  و  میکی رونی  ( رونی اوا )

 

او همیشه طرفداران زیادی داشت،هنگامی که بازیگر معروف میکی رونی به او پیشنهاد ازدواج دارد او به سرعت قبول کرد و  در سال 1942، با او ازدواج کرد، اما این ازدواج فقط یک سال ادامه داشت. آوا تقاضای طلاق  را ثبت کرد. بعدها او گفت: " من خیلی احمق بودم که تصور می کردم  ازدواج یک شخص را تغییر می دهد. ما فقط در رختخواب به یکدیگر نزدیک بودیم  و نه در هیچ چیز دیگری . "

 

با این حال، به لطف مایک رونی، مدیران استودیوهای فیلمبرداری متوجه آوا گاردنر شدند بعد از طلاق از مایک رونی در سال  ۱۹۴۳ با هوارد هیوز میلیاردر معروف که یکی دیگر از طرفداران او بود و به اوا گاردنر کمک کرد تا به یک ستاره مشهور تبدیل شود تا سال 1950 رابطه برقرار کرد.هاوارد هیوز، اوا گادنر را با جواهرات و لباس های لوکس سورپرایز میکرد. اما هوارد هیوز از لحاظ پاتولوژیک حسود بود و برای اوا گاردنر بیشتر یک بادیگارد بود، و دائما او را زیر نظر داشت اوا گارنر خواب فرار از این قفس طلایی را می دید.

 

103422265-91f58073-8fbf-43da-a535-9fba79fdf5de.jpg

آوا گاردنر و هامفری بوگارت  در فیلم کنتس پابرهنه یکی از فیلم‌های اوا گاردنر

 

اوا گاردنر

آرتی شاو و اوا گاردنر

 

در سال 1945، موسیقیدان  معروف جاز  Arti Shaw آرتی شاو را ملاقات کرد.زیبایی آواگاردنر ،  آرتی شاو را متقاعد کرد که با او ازدواج کند اما این بار هم، خوشبختی کوتاه بود1945-1946 - آرتی شاو  از دست اوا گاردنر عصبانی بود که چگونه ممکن است همسر او در تمام عمر به جز کتاب مقدس و بر باد رفته کتاب دیگری نخوانده است. گاردنر د راین باره گفت : " او بدن من را می پرستید اما فکر من را نفرین میکرد. برای زندگی با آرتی اشتیاقی نداشت و آنرا مثل رفتن به کالج تشبیه می کرد

 

اوا گاردنر و   فرانک سیناترا 

 

 ملاقات با فرانک سیناترا، محبوب ترین خواننده آمریکایی و مورد علاقه زنان، برای  آوا فرصتی برای شروع زندگی جدید بود. فرانک سیناترا  همسرش را طلاق داد و در سال 1951 با گاردنر عروسی کرد.جای تعجب نیست که او را "اغواگری در هالیوود" نامیده اند.

ارتباط آنها طوفانی به پا کردو دائما با رسوایی و مصالحه همراه بود به صورتی که کار فرانک را تحت تاثیر قرار داد، فرانک از طرف روزنامه‌نگارهای معروف آن زمان هدا هاپر و لولا پارسونزو همچنین از طرف کلیسای کاتولیک و هوادارانش مورد انتقاد قرار می گرفت.این انتقادها کار فرانک را تحت تأثیر قرار داد اما به لطف گاردنر، او محبوبیت از دست رفته خود را به دست آورد. فرانک سیناترا از طریق شهرت گاردنر در فیلم "از اینجا تا ابدیت" بازی کرد و جایزه  اسکار برای این نقش به او تعلق گرفت. اوا گاردنر در طول مدت ازدواج با فرانک 2 بار حامله شد که هر دو بار به سقط منجر شد.ازدواج آنها بعد از 2 سال در سال 1957 به پایان  رسید و او به اسپانیا نقل مکان کرد.

 

 

بعد از آن که این بازیگر موفق با ارنست همینگوی وارد رابطه عاشقانه شد و به خاطر علاقه همینگوی به گاو بازی او هم از دوستداران مسابقه گاو بازی شد. در این دوران او به شدت می نوشید و با سرعت با مرسدس خود در جاده های شبانه می راند. آوا گاردنر دو بار تصادف داشت، اما زنده ماند. یک روز او یکی از عاشقان خود را متقاعد کرد تا بتواند درمسابقه گاوبازی شرکت کند. گاو مسابقه شکمش را پاره کرد. پس از جراحی پلاستیک، زخم تقریبا قابل دیدن نبود، بعد از این بازیگری را کنار گذاشت و دیگر در  انظار عمومی ظاهر نشد و برای مدت طولانی  در آپارتمان در مادرید خود را زندانی کرد.

 

اوا گاردنر

پیری آوا گاردنر

 

پیری اوا گاردنر : در سال های آخر عمر ،بیشتر از تنهایی که خود داوطلبانه آن را انتخاب کرده بود، می ترسید، میل بازی در  فیلم برای اوا گاردنر به تدریج کاهش یافت و به دلیل بیش از حد نوشیدن و افسردگی دائمی، اغلب نقش جدی به او پیشنهاد نشد. آوا گاردنر به انگلستان نقل مکان کرد و به جز فرانک سیناترا، با کسی ارتباط نداشت. نوشیدن بیش از اندازه و افسردگی باعث بروز مشکلات جدی برای سلامت او شد و بعد از یک حمله قلبی سیناترا هزاران دلار برای درمانش صرف کرد، اما پزشکان نتیجه ای نگرفتند و در سال 1990 یکی از درخشانترین ستارگان هالیوود در سن 67 سالگی از دنیا رفت. آخرین کلمات بازیگر 67 ساله عبارت بودند از: " من خیلی خسته ام ... ".

 

کاربر گرامی

درصورتی که به بازیگران عصر طلایی هالیوود علاقه مند هستید این مقاله را در باره الیزابت تیلور: آنچه بینندگان از اسرار او نمی دانند و  مقاله جواهرات واقعا سلطنتی الیزابت تیلور ملکه هالیوود  و عکس پیری الیزابت تیلور را ببینید.

 

فیلم های اوا گاردنر

دیدار دوباره در فرانسه (۱۹۴۲)
آدم‌کش‌ها (۱۹۴۶)
سنگاپور (۱۹۴۷)
دوره‌گردها (۱۹۴۷)
در گذشته ممنوع من (۱۹۵۱)
برف‌های کلیمانجارو (۱۹۵۲) گریگوری پک و  اوا گاردنر

واگن دسته موزیک (۱۹۵۳)
موگامبو (۱۹۵۳)
کنتس پابرهنه (۱۹۵۴) آوا گاردنر و هامفری بوگارت
خورشید همچنان می‌درخشد (۱۹۵۷)
در ساحل (۱۹۵۹)
۵۵ روز در پکن (۱۹۶۳)
شب ایگوانا (۱۹۶۴)
هفت روز در ماه مه (۱۹۶۴)
کتاب مقدس (۱۹۶۶)
مایرلینگ (۱۹۶۸)
زمین‌لرزه (۱۹۷۴)
پرنده آبی (۱۹۷۶)
گذرگاه کاساندرا (۱۹۷۶)
سنتینل (۱۹۷۷)

نظرات

۱۴۰۰/۵/۲۱جوایز اوا گاردنر نامزدی اسکار (1953): بهترین بازیگر زن ("موگامبو") نامزدی بفتا: 1956 - بهترین بازیگر زن خارجی ("ایستگاه بهوانی") 1959 - بهترین بازیگر زن خارجی ("در ساحل") 1964 - بهترین بازیگر زن خارجی ("شب ایگوانا") ") نامزدی گلدن گلوب (1964): بهترین بازیگر زن درام (" شب ایگوانا ")

در ادامه بخوانید...

عکس افراد مشهور در پیاده روهای ونیز سال 1950

در


پل نیومن، ارنست همینگوی، شون کانری، آلن دلون و دیگر افراد مشهور که در خیابان های ونیز راه می روند و در امتداد کانال های ونیز در اواسط قرن گذشته قدم می زنند امروزه در استودیوی عکس ونیزی بیش از 300 هزار نگاتیو ذخیره شده که توسط ویتوریو پاوان - صاحب استودیو گرفته شده است.

آلن دلون

سلبریتی معروف آلن دلون

پل نیومن

چت بیکر

نوازنده با استعداد آمریکایی، موسیقی جاز 

میک جگر

نوازنده مشهور و خواننده  راک بریتانیایی

شون کانری

بازیگر مشهور انگلیسی در نقش بیاد ماندنی007

پابلو پیکاسو

عکس پابلو پیکاسو
بزرگترین هنرمند قرن بیست

ارنست همینگوی 

نویسنده امریکایی

نظرات

در ادامه بخوانید...

مارلین دیتریش 50 سال شهرت 20 سال انزوا

در
مارلین دیتریش

مارلین دیتریش

 

چرا این افسانه سینمای جهان در سالهای پایانی عمر خود در انزوا فرو رفت؟

27 دسامبر 117مین سالگرد تولد افسانه سینمای جهان، بازیگر مشهور آلمانی و آمریکایی، مارلین دیتریش را نشان می دهد. او که تجسم تمام تناقضات و روحیه شورش در قرن بیستم بود. آنها او را تحسین کردند،نام او را روی برند های تجاری گذاشتن،  از او تقلید کردند، از او نفرت داشتند، او را پرستش می کردند. مارلین دیتریش تمام عمر خود را به عنوان یک سلبریتی مورد توجه قرار گرفته بود، حتی زمانی که از صحنه نمایش ناپدید شد. 50 سال شهرت جهانی و موفقیت و بالاخره 20 سال در تنهایی، انزوا و بیماری هایی که در سالهای پایانی عمر بر مارلین دیتریش غلبه کردند ...

مارلین دیتریش

مارلنه دیتریش

مارلن دیتریش که بود

مارلین دیتریش کیست

مارلنه دیتریش   در سال 1901 در حومه برلین در یک خانواده نظامی متولد شد.  دیتریش  تقریبا پدرش ندید، وقتی که 6 ساله بود، پدر خانواده را ترک کرد و یک سال بعد درگذشت.در دوران کودکی او اغلب "پدر بازی می کرد"،مارلنه به موسیقی علاقمند شد،ویولن آموخت، و پس از تحصیل در یک خانه خصوصی در ویمار،در ارکستر سینما مشغول به کار شد

.

مارلین دیتریش

مارلين ديتريش

 

دیتریش تصمیم گرفت تا وارد مدرسه بازیگری شود و موازی با بازیگری به عنوان یک رقصنده و خواننده در یک کاباره کار میکرد. پس از آن   مارلين ديتريش  شروع به بازی در فیلم ها، در برخی از نقش های جزئی کرد. موفقیت اول پس از فیلمبرداری در فیلم "فرشته آبی" به او رسید،  مارلن دیتریش   قراردادی با هالیوود بست و به امریکا منتقل شد.

 

مارلین دیتریش

مارلين ديتريش

 

کتاب "ستاره های هالیوود" در مورد او نوشت: "در هالیوود، یک الهه واقعی از او ساخته شده است." در فیلم "مراکش" با میکاپی کاملا متفاوت ظاهر شد و باعث تعجب تمام کسانی که قبل از فیلم مراکش او را دیده بودند شد، از موی پلاتینی، هلال های نازک ابروهای بلند، چشم های درخشان، گونه های براق به افسون گری مرموز بدل شده بود. در این ظاهر جدید، به دشواری دختر قدیمی و پرمخاطب آلمانی دیده می شد.نقش او درفیلم مراکش،نامزدی اسکار را برایش به ارمغان آورد.

 

مارلین دیتریش

 

در آلمان نازی از  مارین دیتریش  برای بازگشت به میهن دعوت شد و حتی گوبلز  به او پیشنهاد دستمزد 200،000 Reichsmarks برای هر فیلم ساخته شده با مشارکت او را داد، اما دیتریش نمی خواست که بخشی از ماشین تبلیغات نازی ها باشد. او یک ضد نازی بود و مخالفت با یهودیان را محکوم می‌نمود. در سال 1939 شهروند آمریکا شد. در سال 1943، با گداشتن کنسرت در نیروهای متحد در ایتالیا، فرانسه و آمریکای شمالی برنامه اجرا می کرد.

 

دیتریش صدایی گرفته و بیزار از زندگی داشت که تأثیر بسزایی بر بسیاری از فیلم ها، ضبط ها، و تورهای کنسرتهای سراسر جهانش گذاشت. کنت تینان صدای دیتریش را «بعد سوم» وجودش نامید و ارنست همینگوی دربارهٔ او گفت «اگر او چیزی جز صدایش نداشت، می‌توانست قلبت را با آن بشکند».

 

در سربازخانه ها و بیمارستان ها، حدود 500 نمایش اجرا کرد، در حالی که همانند سربازان، او در سنگر ها می خوابید و خودش برف ها را برای آب آشامیدنی ذوب می کرد. این موقعیت اجتماعی بازیگر زن آلمان قابل تحسین بود و در پایان جنگ به اوعنوان لژیونر افتخاری و مدال آزادی آمریکا اهدا شد.

 

مارلین دیتریش

خواننده مارلن 

 

مارلین دیتریش با این زیبایی اغواگرانه و مرگبارش به راحتی  قلب مردان و زنان را فتح میکرد، او تعداد زیادی ماجراهای عاشقانه با بازیگران جین گابین، جان وین، بریان اهرن، جیمی استوارت و جان گیلبرت، تهیه کننده داگلاس فیربنکس جونیور، خواننده موریس شالیر، مدیر جوزف فون استرنبرگ، بازرگان یوزف کندی - پدر جان اف کندی داشت.

 

مارلین دیتریش

 

با وجود ماجراهای عاشقانه بی شمار، مارلین دیتریش تنها یک بار ازدواج کرد . در 22 سالگی او همسر تولید کننده رودلف سیبر شد، یک سال بعد آنها صاحب یک دختر، به نام ماریا شدند. این زن و شوهر تنها چند سال با هم زندگی کردند، اما آنها رسما طلاق نگرفتند - دیتریش یک زن متاهل باقی مانده بود تا زمانی که شوهرش در سال 1976 درگذشت. زمانی که از او پرسیدند که چرا ژان گابین را ترک کرده، ژان گابین مارلین را بسیار دوست داشت، بازیگر پاسخ داد: " او می خواست با من ازدواج کند. من از ازدواج متنفرم. " مارلین دیتریش به یکی از دوستانش گفت: " من خیلی از تنهایی می ترسم! اما این تنها دلیل استقلال من است . "

 

مارلین دیتریش

 

در دهه 1950 او کمتر و کمتر در فیلم ها بازی کرد و به عنوان میزبان و خواننده در لاس وگاس با اجرای آهنگ های مشهور از فیلم هایش مشغول بود. زمان شهرت او به پایان رسیده بود. آخرین نقش اصلی مارلین دیتریش، نقش کریستین در فیلم  «شاهد دادستان» (1957) اقتباس از رمان آگاتا کریستی ، نامزد اسکار شد. بعد از آن، مارلین فقط در 4 فیلم بازی کرد و در سال 1966 به آپارتمانی در پاریس نقل مکان کرد. در سال 1975به علت شکستی در پا  چندین ماه را در بیمارستان گذراند. بعد از آن دهه آخر عمرش را در آپارتمانش در شماره ۱۲ مونتایژن پاریس بخاطر شکستگی گردن فمور بر روی تخت سپری کرد و در آن مدت بهیچ وجه در انظار عمومی دیده نشد.در سال 1976، شوهرش، رودلف سیبر درگذشت 

 

مارلین دیتریش

جهان سینما  سلبریتی اسطوره مارلین دیتریش

 

مارلین دیتریچ بقیه عمر خود تقریبا 20 سال در تنهایی را در آپارتمان پاریس خود گذراند و تنها با یک خط تلفن با دنیای خارج در ارتباطبود. مارلین نمی خواست کسی شاهد پیری و ضعف وی باشد. تنها دخترش ماریا،منشی و خدمتکار می توانستند او را ببیند. او بر روی یک کتاب خاطرات، ABC از زندگی من، که در سال 1979 منتشر شد، کار میکرد، و در سال 1982 موافقت کرد که یک مصاحبه صوتی انجام دهد.

 

در 13 سالی که مارلین به علت شکستگی گردن فمور نمی توانست  از تخت خارج شود، به مواد مخدر و الکل وابسته شد، که بیشتر اوضاع را تشدید می کرد. با توجه به این که مارلین در انظار عمومی طاهر نمی شد و اجازه نمی داد روزنامه نگاران به او مصاحبه کنند، شایعاتی در مورد مرگ او پخش شد. زمانی که دیتریش در یکی از نشریات  شایعه مرگش را خوانده بود، به نشریه اعتراض کرد و  بعد از آن، عنوان مجله با این عموان چاپ شد: " دیتریش تماس گرفت و هشدار داد که او هنوز زنده است ." مارلین دیتریش به دلیل بیماری و سوء استفاده از الکل، در سال 1992، به علت نارسایی کلیه درگذشت. در آن زمان او 90 ساله بود. در زمان مرگ بجز تعداد زیادی عکس از دوستانش، هیچ کس با او نبود.

 

فیلم های مارلین دیتریش 

 

شیطان یک زن است (۱۹۳۵)
من عاشق یک سرباز بودم (۱۹۳۶) ناتمام
آرزو (۱۹۳۶)
باغ الله (۱۹۳۶)
شوالیه بدون سلاح (۱۹۳۷)
فرشته (۱۹۳۷)
دستری دوباره می‌تازد (۱۹۳۹)

در سایه‌های خوشبختی (۱۹۱۹)
تراژدی عشق (۱۹۲۳)
ناپلئون کوچک (۱۹۲۳)
مرد کنار جاده (۱۹۲۳)
جستن به زندگی (۱۹۲۴)
رقص دیوانه (۱۹۲۵)
بارون جعلی (۱۹۲۶)
مانون لاسکات (۱۹۲۶)
مادام بچه نمی‌خواهد (۱۹۲۶)
یک دوباری مدرن (۱۹۲۷)
بکش بالا، چارلی! (۱۹۲۷)
بزرگ‌ترین چاخان او (۱۹۲۷)
کافه الکتریک (۱۹۲۷)
پرنسس اولالا (۱۹۲۸)
خطرات دوران نامزدی (۱۹۲۹)
دستت را می‌بوسم مادام (۱۹۲۹)
زنی که آرزو دارد (۱۹۲۹)
کشتی مردان گمشده (۱۹۲۹)
فرشته آبی (۱۹۳۰)
مراکش (۱۹۳۰)
بی‌آبرو (۱۹۳۱)
قطار سریع‌السیر شانگهای (۱۹۳۲)
ونوس بلوند (۱۹۳۲)
آهنگ آهنگ‌ها (۱۹۳۳)
ملکه اسکارلت (۱۹۳۴)
بخش مد هالیوود (۱۹۳۵)

هفت گناهکار (۱۹۴۰)
شعله نیواورلئان (۱۹۴۱)
نیروی انسانی (۱۹۴۱)
بانو مایل است (۱۹۴۲)
تباه کنندگان (۱۹۴۲)
پیتسبرگ (۱۹۴۲)
شغل نمایش در جنگ (۱۹۴۳)
دنبال پسرها برو (۱۹۴۴)
سرنوشت (۱۹۴۴)
مارتین رومانیاک (۱۹۴۶)
گوشواره‌های طلایی (۱۹۴۷)
یک ماجرای خارجی (۱۹۴۸)
اره برقی (۱۹۴۹) از کارهای برجسته
ترس از صحنه (۱۹۵۰)
در آسمان بزرگراهی نیست (۱۹۵۱)
رانچوی بدنام (۱۹۵۲)
داستان مونت کارلو (۱۹۵۶)
دور دنیا در هشتاد روز (۱۹۵۶) از کارهای برجسته
شاهد تحت تعقیب (۱۹۵۷)
تماس شیطان (۱۹۵۸)
دادگاه نورنبرگ (۱۹۶۱)

روباه سیاه: داستان حقیقی آدولف هیتلر (۱۹۶۲) (مستند) (راوی)
پاریس، وقتی جلز ولز می‌کند (۱۹۶۴) از کارهای برجسته
عصری با مارلین دتریش (۱۹۷۲) فیلم کنسرت لندن
فقط یک ژیگولو (۱۹۷۹)
مارلین (۱۹۸۴) (مستند) مارلین دیتریش از کارگردان خواست تنها صدایش را ضبط کند و از او و صورتش فیلم نگیرد.

 

 

 

 

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...