تور مجازی موزه فریدا کالو زن افسانه ای و مشهورترین هنرمند مکزیکو سیتی

در

فریدا کالو

گشت و گذار مجازی در موزه زن افسانه ای هنر ، فریدا کالو

 

علی رغم این واقعیت که تور مجازی جدید موزه فریدا کالو ، یکی از زنان بزرگ هنرمند قرن بیستم ، در پس زمینه همه گیری کرونا ظاهر شد ، این واقعیت به هیچ وجه از اهمیت این رویداد کم نکرده است. برعکس ، دوستداران سفر که بازدید از مکانهای دیدنی جهان را از دست نمی دهند ، فرصتی خارق العاده برای "بازدید" از خانه ای دارند که فریدا و یک مرد به همان اندازه مورد احترام در مکزیک ، همسرش دیگو ریورا ، برای سالها در آنجا زندگی می کردند. این تور مجازی نه تنها به شما کمک می کند آثار هنری مشهور جهان را با چشم خود ببینید ، بلکه به شما این فرصت را می دهد که ارزش های معنوی این دو شخصیت هنرمند و افسانه ای را لمس کنید.

 

فریدا کالو

فریدا کالو
اکنون ، برای رفتن به موزه فریدا کالو ، نیازی نیست که در صف بایستید.  |  عکس

 

یک تور مجازی هیجان انگیز جدید در موزه فریدا کالو می تواند فقط مرهمی برای دوستداران سفر باشد که گشت و گذار در شهرها و کشورهای دیگر جهان را از دست نمی دهند. اگر واقعاً در خیابان های مکزیکو سیتی (مکزیک) در منطقه کویوآکان قدم بزنید ، می توانید از کنار موزه معروف خانه Casa Azul (خانه آبی) عبور کنید.

فریدا کالو

فریدا کالو یک زن ، هنرمند و مبارز خارق العاده برای برابری اجتماعی بود.  |  عکس

 

این خانه نه از نظر ظاهری و نه از این جهت که زن افسانه ای کشور ، هنرمند ، انقلابی و یاغی مشهور جهان ، فریدا کالو در آن متولد شده و تمام زندگی دشوار خود را سپری می کند ، قابل توجه است بلکه در طول زندگی خود ، او به نمونه ای از مقاومت و عشق باورنکردنی به زندگی تبدیل شد ، زیرا سرنوشت غم انگیز به او آموخت که در جایی زنده بماند که انجام آن کاملا غیر واقعی به نظر می رسد.

 

والدین فریدا کالوکودکی فریدا کالو

والدین فریدا کالو و خواهرش (فریدا در تصویر پایین سمت راست).  |  عکس

 

فریدا کالو در سال 1907 در یک خانواده ای متولد شد که پدرش ، گیلرمو کالو ، یک عکاس با ریشه های آلمانی ، و مادرش ماتیلدا یک اسپانیایی  بود که مخلوط آشکاری از خون هندی داشت. از زمان کودکی ، دختر مجبور بود درد ، رنج و تحقیر همسالان خود را تحمل کند ، زیرا در 6 سالگی به فلج اطفال مبتلا شد و پس از آن یک پای او فلج شد. اما او با این نقص مقابله کرد ، و  سبک زندگی فعالی را در پیش گرفت.

 

او شنا می کرد ، فوتبال بازی کرد و حتی به تمرین بوکس رفت ، پس از یک تصادف رانندگی در سال 1925 ، که در آن او آسیب های شدید ستون فقرات و شکستگی های زیادی در دنده ها ، استخوان های لگن و یک پا درد دائمی ، مجبور شد برای غلبه بر درد غیر قابل تحمل ، کفش مخصوص و بریس بپوشد.

حتی این ضربه روح دختری با استعداد ، جسور و مبارز را در هم نشکست. فریدا کالو از معتبرترین دانشگاه کشور فارغ التحصیل شد ، یک هنرمند مشهور جهان شد و حتی به حزب کمونیست قدم پیوست. شرایط اخیر او را به سمت آشنایی با رهبر انقلابی شوروی - لئون تروتسکی سوق داد ، که هنگام اخراج وی از اتحاد جماهیر شوروی ، تروتسکی را در خانه خود پناه داد.

 

فریدا کالو

دوستان ازدواج فریدا کالو و دیگو ریورا  را "اتحاد بین یک فیل و پروانه" نامیدند.  |  عکس


با توجه به موارد فوق ، تعجب آور نبود که خانه ای که تمام این وقایع در آن اتفاق افتاده بود ، به موزه تبدیل شود. به معنای واقعی کلمه سال بعد پس از مرگ شوهر فریدا ، (هنرمند مشهور دیگو ریورا)، در سال 1958 "Casa Azul" به مکانی برای یادبود دو شخصیت برجسته تبدیل شد که هنوز در کشور از آنها به یادگار مانده است. و حتی گشت و گذارهای مجازی ایجاد می کنند که به شما این امکان را می دهد که با چشمان خود عطر و طعم زندگی مکزیکی را ببینید.

 

خانه فریدا کالوخانه فریدا کالو

در حیاط موزه فریدا کالو ، می توانید از شکل مشابه هرم مایاها (Casa Azul ، شهر مکزیکو) دیدن کنید.  |  عکس

 

خانه فریدا کالوخانه فریدا کالو

عطر و طعم مکزیکی به وضوح در چیدمان آشپزخانه این هنرمند دیده می شود.  |  عکس

پس از نگاهی به تور مجازی ، به راحتی می توان گفت که روشنایی خانه با تاریخ غنی و رنگارنگ ساکنان آن مطابقت دارد. 


بازدیدکنندگان اینترنت گشت و گذار خود را ، آنطور که باید ، از یک حیاط رنگارنگ آغاز می کنند ، که در آن یک ترکیب پله ای روشن در مقابل چشمان آنها ظاهر می شود ، یادآور هرم مایاها ، که توسط گیاهان محلی احاطه شده است.

 

فریدا کالوخانه فریدا کالو

کارگاه آموزشی زوج برجسته فریدا کالو و دیگو ریورا (کازا آزول ، مکزیکو سیتی).  |  عکس

 

موزه خانه فریدا کالو

 

خانه فریدا کالوگالری هنری روی دیوارهای موزه خانه متشکل از آثاری از خود فریدا کالو و همسر هنرمند او ، دیگو ریورا (کازا آزول ، شهر مکزیکو) است.


در داخل ، بینندگان می توانند به آرامی از طریق گالری ها و اتاق های فریدا کالو و دیگو ریورا ، که زندگی زناشویی آنها یک آزمایش  برای فریدا بود ، "قدم بزنند"  بر روی دیوارهای موزه ، آثار معروف وآثار نه چندان مشهور کالو و ریورا قرار دارد که در میان آنها می توانید چندین سلفی چشمگیر از این هنرمند را مشاهده کنید.

 

بازدیدکنندگان پس از گشت و گذار در گالری ها ، با دکوراسیون  داخل خانه به شکلی که فریدا کالو و دیگو ریورا آنها را استفاده می کرده اند و حفظ شده اند آشنا می شوند. مبلمان ، وسایل آشپزخانه ، استودیویی با قلم مو و رنگ ، مجسمه ها و کتابهای زیادی - همه اینها به شما امکان می دهد در دنیایی که والدین فریدا و در نهایت او و همسرش ایجاد کرده اند غوطه ور شوید.

 

 فریدا کالوخانه فریدا کالو

سلفی های پرتره های فریدا هم در کار او و هم در خانه اش جایگاه ویژه ای دارند.


علاوه بر این ، بازدیدکنندگان ارتباط او را با مشاهیر هنری و شخصیت های تاریخی که از Casa Azul بازدید می کنند ، احساس خواهند کرد. این دیدارها به این دلیل بود که فریدا کالو در اواخر دهه 1930 و در سراسر دهه 1940 فعالانه و با اشتیاق عمل می کرد. هم به عنوان انقلابی غیور و هم به عنوان یک هنرمند. و جالبتر اینکه ، او در چارچوب جنبش سورئالیسم به عنوان نماد آن در سطح بین المللی شناخته شد.

 

خانه فریدا کالوخانه فریدا کالو

ماسک مرگ فریدا بر روی تخت او در موزه خانه (Caesa Azul ، شهر مکزیکو) نگهداری می شود.

 

 فریدا کالو با این واقعیت که کار او به این جنبش نسبت داده شده کاملاً مخالف است. "آنها فکر کردند که من سورئال هستم ، اما این هرگز درست نبود. من واقعیت را به تصویر کشیدم ، نه خیالات بیمار " ، - خود هنرمند اینگونه صحبت کرد.

 

و این واقعاً چنین بود ، زیرا او از این طریق احساسات خود و دردی را که از بیماریهای جسمی تجربه کرده بود ، از تحقق ناتوانی خود در روابط با شوهر دوست داشتنی خیانتکارش ، از این فکر که هرگز قادر به به دنیا آوردن فرزند و غیره نخواهد بود. و غیره را به تصویر می کشید. این تصاویر بود که دیگران  فریدا کالو را با سورئالیسم همراه می کردند ، به ویژه آندره برتون ، بنیانگذار سورئالیسم و او بود که با ارائه برخی از آثار این هنرمند در نمایشگاه هنر مکزیک در پاریس ، به شهرت جهانی فریدا کالو کمک کرد.

 

  تروتسکی و فریدا کالو

در سال 1937 فریدا کالو و ریورا به لئون تروتسکی و همسرش ناتالیا سدووا پناه دادند.  |  عکس


پس از این واقعه ، پابلو پیکاسو و واسیلی کاندینسکی شروع به صحبت در مورد  فریدا کالو در محافل خلاقانه کردند ، به ویژه تصاویر شخصی از یک زن فوق العاده ،مورد تحسین قرار گرفت. همچنین ، این واقعیت که فریدا و همسرش افرادی فعال سیاسی بودند ، نقش مهمی در شهرت  فریدا کالو داشت. 

 

فریدا کالوخانه فریدا کالو

عکس های کمیاب از یکی از هنرمندان و شخصیت های برجسته در تاریخ و هنر قرن 20 (فریدا کالو در حال نقاشی )

خانه فریدا کالولباس فریدا کالوخانه فریدا کالوخانه فریدا کالوخانه فریدا کالو

از سراسر جهان  با یک تور مجازی به خانه خیره کننده فریدا کالو در مکزیکو سیتی بروید

 

Casa Azul در منطقه Coyoacán مکزیکو سیتی ، جایی که فریدا کالو در آن متولد شد ، بیشتر کارهایش را خلق کرد و بعداً درگذشت. در حال حاضر یک سایت گردشگری برای علاقه مندان در سراسر جهان است ، ویلای با شکوه آبی و باغ های گسترده کالو برای موارد قابل پیش بینی بسته شده است - اما هنوز هم می توانید به طور مجازی در اتاق های آن و مجموعه آثار هنری جهانی که مورد غبطه موزه های جهان است کاوش کنید.

خانه فریدا کالو

Casa Azul - یا خانه آبی - در 247 Calle de Londres درهای خود را برای گردش در یک تور مجازی 360 درجه باز کرده است که به شما اجازه می دهد هم در محل زندگی او و هم در گالری های موزه فریدا کالو کاوش کنید. از آشپزخانه زرد روشن که لئون تروتسکی برای صرف چای آمد تا اتاق خوابی که پس از یک تصادف اتوبوس تقریباً مهلک (و عشق او را برای نقاشی کشف کرد) دوام آورد ، اتاق هایی آن بینشی جالب از زندگی یکی از بزرگترین هنرمندان قرن بیستم است.

خانه فریدا کالو

بر روی دیوارها ، برخی از مشهورترین آثار کالو را مشاهده خواهید کرد ، از جمله "زنده باد زندگی" ، "فریدا و سزارین" و "پرتره پدر من" ، در حالی که از اشیا قابل توجه می توان به مبل راحتی ، آینه کنار تخت که اجازه می داد تا از پرتره های مشهور او و مجسمه های آزتک و تولتک که در حیاط پراکنده اند ، نقاشی کند.معمولاً برای ورود به این مکان صف هایطولانی در اطراف بلوک وجود دارد. ما می گوییم: در حالی که می توانید اکنون بدون صف وارد وید!

 

نظرات

۱۴۰۱/۳/۴تابلو "فقط چند خراش" اثر فریدا کالو فریدا کالو به خوبی می دانست که شوهرش دیگو ریورا به او و همچنین همسران سابقش خیانت می کند. در ابتدا، او این توهم را داشت که در کنار او، مرد محبوبش می تواند تغییر کند. اما این اتفاق نیفتاد و امیدها به سرعت از بین رفت. دیگو بهانه ای برای خیانت های فراوان خود یافت و به فریدا قسم خورد که منحصراً به او اختصاص دارد. با این حال ، بزرگترین ضربه برای این هنرمند عاشقانه همسرش و خواهر کوچکترش کریستینا بود. این خیانت مضاعف افراد نزدیک به او اثر عمیقی بر روح فریدا کالو گذاشت. علاوه بر این، او با مقاله ای در روزنامه در مورد قتل یک زن توسط معشوقش مواجه شد. مرد بهانه ای برای خود پیدا کرد و در دادگاه گفت که فقط کمی معشوقش را خراشیده است. این الهام بخش هنرمند برای خلق نقاشی به همین نام شد. عبارت "فقط چند خراش" در بالای تابلو روی نوار سفیدی که توسط دو کبوتر - سیاه و سفید - به عنوان نمادی از سمت تاریک و روشن عشق در دست گرفته شده بود، نوشته شده بود. نقاشی بسیار واقع گرایانه است. قاب آغشته به "خون" به تصویر وحشت خاصی بخشید. برای اولین بار یک اثر هنری در نمایشگاه انفرادی یک هنرمند مکزیکی در نیویورک در سال 1938 در معرض دید عموم قرار گرفت.

در ادامه بخوانید...

عکس نادر از فریدا کالو 15 عکس

در
فریدا کالو
فریدا کالو بی نهایت با استعداد و غیرقابل توصیف به عنوان یکی از مشهورترین هنرمندان مکزیک وارد تاریخ نقاشی جهان شد. عکس های جیزل فروند درباره آخرین سال های زندگی فریدا صحبت می کنند.
عکس های نادر از فریدا کالو
عکس های نادر از فریدا کالو
 
درباره سرنوشت غم انگیز فریدا کالو چیزهای زیادی نوشته شده و فیلم هایی ساخته شده است.(سلما هایک در مورد انتقال به آمریکا و کار در فیلم فریدا می گوید)
در کودکی ، دچار فلج اطفال شد و بعداً دچار سانحه رانندگی شدیدی شد که چندین زخم برداشت. موقتاً در رختخواب ، او شروع به کشیدن بر روی برانکارد مخصوصی که بالای تختخواب قرار داشت ، کرد. نقاشی های او بقیه عمر او را از پیش تعیین کرده بود: با نشان دادن نقاشی ها بهدیگو ریورا ، او عاشق این هنرمند مشهور شد. اگرچه این یک عشق رنج آور بود.
فریدا کالو
فریدا کالو 
فریدا با حیوانات خانگی خود در باغ
فریدا با حیوانات خانگی خود در باغ
جیزل فروند یک هنرمند عکاس فرانسوی است که در آلمان به دنیا آمده است. در سال 1933 با فرار از آلمان نازی ، سفرهای زیادی کرد ، اغلب با افراد مشهور صحبت می کرد و به عنوان یکی از با استعدادترین نقاشان پرتره قرن بیستم شناخته می شد. در سال 1950 با ورود به مکزیک ، با فریدا و دیگو آشنا شد و به طور موقت در کنار آنها ماند. صاحب خانه ها مهمان نواز بودند و جیزل حدود دو سال در خانه کالو گذراند. در این مدت صدها عکس گرفته شده است که در آن زوج در زندگی روزمره اسیر می شوند.
 
فریدا کالو
فریدا کالو 
 
بسیاری از عکس های بایگانی شده برای اولین بار در کتاب Frida Kahlo: عکس های جیزل فروند منتشر شد که در مارس امسال منتشر شد. جیزل از شخصیت ماندگار این هنرمند خوشحال شد: با وجود بیماری های جدی ، او تا آخرین روزهای زندگی پر از قدرت و انرژی بود. حتی مشخص است که فریدا در نخستین نمایشگاه انفرادی خود در آمبولانس حاضر شد و موهایش را با یک گل روشن تزئین کرده بود.
فریدا کالو
تصاویر Frieda Kahlo توسط Gisele Freund
 
در تصاویر جیزل، فریدا را در هنگام پیاده روی در باغ با سگهای محبوبش ، مسافرت در مکزیک و کار در محل کارگاه نشان می دهد. کاریزماتیک ، ناگسستنی و با استعداد - این چنین است که او در حافظه ما میماند.
عکس های نادر از فریدا کالو
عکس های نادر از فریدا کالو
فریدا کالو مشهورترین هنرمند مکزیک در پیاده روی
Frida Kahlo - مشهورترین هنرمند مکزیک در پیاده روی
فریدا کالو
فریدا کالو
هنرمند در کارگاه در محل کار
کودکی فریدا کالو
کودکی فریدا کالو
نوجوانی فریدا کالو
3 عکس آخر از کودکی و نوجوانی فریدا کالو این هنرمند معروف که توسط پدرش ، گیلرمو کالو گرفته شده است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

هنرمندی که زندگی واقعی را نشان می دهد + 16 عکس

در
هنرمند نقاش استفان اشمیت در سوئیس زندگی می کند و تصاویری را برای مجله های مشهور در جهان نقاشی می کند. کار او انواع مختلفی از زندگی مدرن را پوشش می دهد: از روابط خانوادگی تا فناوری. درکارهای او هیچ فشار و سانسوری وجود ندارد، همانطور که اغلب با آثار این ژانر هنرمندان اتفاق می افتد، هر چه بیشتر به آنها نگاه کنید، بیشتر متوجه می شوید که چه تعداد از مشکلات هر روز ما را این هنرمند به تصویر کشیده است.
 
sayarak.com تعدادی عکس از قویترین آثار استفان اشمیت هنرمندی که ترسی از نشان دادن زندگی واقعی ندارد را انتخاب کرده، تا باعث شود حداقل برای یک دقیقه در مورد آنچه که مردم جهان فکر می کنند، بیندیشید.

افسرده

 

افسردگی همه چیز را خراب می کند

من سرگرمی هستم؟

آینده سالم

زندگی بدون اعتیاد

بازی

شوهرم با بهترین دوستم رفت

صنعت دارویی

آزادی

خیانت

شستشوی مغزی

 

پدر و دختر

با زن اشتباه ازدواج کردم

سعی کنید، قبول کنید همه چیز را نمی توانید تغییر دهید

طلاق

حرکت رو به جلو را ادامه دهید

خشونت خانوادگی

مبارزه با ترس ها

تنهایی و شبکه های اجتماعی

کدامیک از آثار استفان اشمیت به نظر شما قویتر بود؟

نظرات

در ادامه بخوانید...

نقاشی "دیگو ریورا" که بحث راجع به آن تا به امروز ادامه دارد 12 نقاشی

در

دیگو ریورا

دیگو ریورا در 8 دسامبر 1886 در شهر گواناخواتو در شمال غربی مکزیک متولد شد. از سال 1896 تا 1902 او در آکادمی هنرهای سان کارلو در مکزیکوسیتی دوره های طراحی و نقاشی را گذراند . به دلیل دستاوردهای خود ، بورس تحصیلی دریافت کرد ، که به هنرمند اجازه می داد به اسپانیا سفر کند. از سال 1907 تا 1921 در اسپانیا ، فرانسه ، ایتالیا ، بلژیک ، هلند ، بریتانیای کبیر تحصیل و کار کرد. او در آکادمی هنرهای مادرید (1907) تحصیل کرد ، سپس در پاریس (1920-1909) ، در ایتالیا (1920-1921) زندگی و کار کرد. دیگو ریورا  از نزدیک با نخبگان هنری پاریس از جمله پابلو پیکاسو ، آلفونسو ریس و دیگران آشنا بود.

 

دیگو ریورا، یکی از پیشگامان نقاشی دیواری مکزیک ، به دلیل نقاشی های دیواری واقعی و نقاشی های زنده مشهور شد. او از کودکی مجذوب نقاشی شد و هنگامی که تنها ده سال داشت ، در آکادمی مکزیک سن کارلوس شروع به تحصیل هنر کرد. وی در سال 1907 به اروپا مهاجرت كرد.
 
دیه‌گو ریورا همسر   فریدا کاهلو.  \ عکس
 
 دیه‌گو ریورا  ابتدا در اسپانیا ماند و به تدریج به فرانسه رفت و در آنجا امتیاز زندگی و کار با بسیاری از شخصیت های برجسته را داشت. در پاریس بود که با جنبش کوبیستی، به رهبری هنرمندان مشهور مانند ژرژ براک ، پابلو پیکاسو و خوان گریس روبرو شد. او این شکل جدید هنری را بین سالهای 1913 و 1917 به دست آورد.
سهم هنری   ریورا  در تاریخ هنر در سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفت و در نمایشگاه های مختلف در سراسر جهان به نمایش گذاشته شد ، و نقاشی های   دیه گو ریورا   به صورت خودجوش بود ، همانطور که دیگو گفت: "من هر آنچه را كه می بینم، فکر می کنم و ترسیم می كنم ، ترسیم می كنم و ترسیم می كنم. "
 

ریورا به عنوان یک هنرمند تحت تأثیر هنرهای کلاسیک اروپایی (او نقاشی های دیواری قرون XIV-XVI را مطالعه کرد ) و مدرنیسم ، به ویژه کوبیسم ، بود . ژانرها و سبک های سنتی هنر مکزیک نیز به او بسیار نزدیک بود .

در سال 1921 دیه گو ریورا به مکزیک بازگشت و به زودی در اجرای برنامه هنری دولتی برای تزئین ساختمانهای عمومی با نقاشی های دیواری شرکت کرد.

 

frida-rivera-014.jpg

1929. عکس فریدا و دیه گو

 

 در طول دهه 1920 ، او سبک نقاشی یادبود خود را توسعه داد. در دهه 1930 او یکی از مشهورترین نقاشان مکزیک شد. ریورا از سال 1930 تا 1934 در ایالات متحده زندگی می کرد و بر روی نقاشی های دیواری در ساختمانهای نیویورک ، دیترویت و سان فرانسیسکو کار می کرد .


در سال 1931 ، نمایشگاه بزرگی از آثار دیه گو ریورا در موزه هنرهای مدرن نیویورک برپا شد . چند سال پس از سال 1934 ، او عمدتاً به نقاشی مشغول بود. او که در تکنیک روغن و آبرنگ کار می کرد ، ژانرهایی مانند پرتره و منظره را ترجیح داد.

از سال 1940 ، ریورا دوباره به نقاشی های دیواری روی آورد : او در نمایشگاه جهانی سان فرانسیسکو کار کرد ، کاخ ملی در مکزیکوسیتی را نقاشی کرد 
 ریورا یکی از بنیانگذاران مکتب نقاشی  مکزیک شد و تعداد زیادی دیوار ساختمان های عمومی را نقاشی کرد . یکی از موضوعات اصلی در کار ریورا فولکلور ، باورها و آداب و رسوم مردم مکزیک بود .

 

frida-rivera-048.jpg
1943 - فریدا یک خودنگاره می کشد
 
ریورا چندین بار ازدواج کرد ، یکی از همسران  diego rivera  هنرمند مشهور مکزیکی فریدا کالو بود که با او در سال 1929 وارد پیوند ازدواج شد. عروسی آنها دستخوش اعتراضات بسیاری شد و پس از طلاق در سال 1939 ، آنها دوباره در سال 1940 ازدواج کردند و تا زمان مرگ فریدا یک زن و شوهر باقی ماندند. ریورا به دلیل نارسایی قلبی در هفتاد سالگی درگذشت و میراث هنری غنی را پشت سر گذاشت که تا به امروز در سراسر دنیا ارزش دارد.
 

 دیه گو ریورا نقاشی  خیابان اویلا 

خیابان اویلا.  نقاشی شده توسط: نقاش دیگو ریورا.  \ عکس
 
شاید این یکی از محبوب ترین نقاشی های  دیه گو چشم انداز باشد ، جایی که استفاده از رنگ های روشن به خصوص هنگام به تصویر کشیدن درختان ، فراتر از دامنه این کار به سطح کاملاً متفاوت می رود.
 

تابلو  برهنه با نیلوفرها اثر دیگو ریورا

برهنه با نیلوفرها.  نقاشی شده توسط: دیگو ریورا.  \ عکس
 
شایان ذکر است که این نقاشی نام جایگزین دیگری با عنوان "Desnudo con alcatraces" دارد ، و خود این اثر یکی از محبوب ترین نقاشی های دیواری دیگو ریورا است ، جایی که او همچنان به تجلیل از روابط دهقانان با طبیعت می پردازد. نیلوفرهایی که نمادی از ایده نفسانی هستند با شکوهی در این اثر هنری به تصویر کشیده شده اند و تأکید بر ایده نقاش دارد.
 

تابلو نقاشی روز مردگان اثر دیگو ریورا

روز مردگان.  نقاشی شده توسط: دیگو ریورا.  \ عکس
 
"روز مردگان" یکی از تعطیلات قابل توجه در مکزیک است ، جایی که مردم عزیزان خود را که به دنیای دیگری نقل مکان کرده اند ، به یاد می آورند. ریورا بخشی از جنبش یادبود مکزیک بود و به محض بازگشت به مکزیک در سال 1921 ، وی تصمیم به ایجاد نقاشی های دیواری واقع بینانه برای تعطیلات این کشور گرفت ، این اثر خاص هنری یکی از آنهاست. این نقاشی که به نوعی تعطیلات اشاره دارد ، نقش مهمی در ایجاد تمایل به "روز مردگان" به عنوان یک موضوع مهم در هنرهای تجسمی ایفا کرده است.
 

تابلو مرد در چهار راه دیگو ریورا

مردی در چهار راه.  نقاشی شده توسط: دیگو ریورا.  \ عکس
 
Untitled.jpg
Man at the Crossroads 
 
در مورد این تصویر ، که برای اولین بار در لابی راکفلر پلازا نصب شد ، اختلاف نظرهای زیادی وجود داشت. در ابتدا ، این هنرمند تأیید خانواده راکفلر را دریافت کرد ، اما اختلافات و اختلاف نظرها پس از نصب پرتره ولادیمیر لنین که در این تابلو گنجانده شده بود شروع شد. مدیر آن زمان مرکز راکفلر ، نلسون راکفلر ، از ریورا خواست که تصویر را از بین ببرد ، اما او حاضر نشد. بنابراین ، این اثر برداشته شد و یک نقاشی دیواری دیگر توسط Josep Maria Maria Sert پس از سه سال جایگزین آن شد. اثر اصلی فقط به شکل نقاشی های سیاه و سفید وجود داشته است ، پس از آن ریورا این اثر را مجدداً رنگ آمیزی کرد و آنرا تنظیم کننده انسانی کیهان خواند ، که به جز چند تغییر ، مانند اصلی به نظر می رسید.
 

تابلو هندوانه اثر دیگو ریورا

هندوانه  نقاشی شده توسط: دیگو ریورا.  \ عکس
 
هندوانه ها در تعطیلات روز مردگان مکزیک به صورت نمادین ، ​​طراحی شده و برای زنده ماندن یاد و خاطره آن مرحوم است. همسر دیگو ریورا تنها هشت روز قبل از مرگ او زندگی آرامش بخش را به تصویر کشید. شاید ریورا این عکس را به یاد نیمه بهتر خود کشید و چند روز پس از آن به طور تصادفی درگذشت. اگرچه معنی هندوانه کاملاً مشخص نیست ، اما استفاده واضح از رنگ ها جلوه ای واقعی به آن می بخشد.
 

تابلو پرتره ایگناسیو سانچز اثر دیگو ریورا

پرتره ایگناسیو سانچز.  نقاشی شده توسط: دیگو ریورا.  \ عکس
 
این اثر هنری کاملاً نشانگر توانایی ریورا در ترسیم افرادی است که وی مرتباً می دید. یک سبک ساده اما زیبا با استفاده حداقل از رنگ ها کاملاً بر ویژگی های پرتره و شخصیت فرد تأکید دارد. هنگامی که او راضی به نظر می رسد بی گناهی در چهره یک پسر کوچک وجود دارد. ژستی که او شکل می دهد ، دستانش را می چسباند و نگاه عاقلانه به چشمان او نشان می دهد که او از سن خود بالغ تر است و یک کلاه بزرگ تقریباً صورت او را می پوشاند ، در حالی که لباس او نشان می دهد که او می تواند در هر زمان به والدین خود در این زمینه بپیوندید. از طریق این تصویر ، تمایل Rivera برای به تصویر کشیدن زندگی دهقانان و تلاش برای زنده ماندن آنها منعکس شده است.
 

تابلو مادری آنجلینا و کودک اثر دیگو ریورا

مادر بودن - آنجلینا و نوزاد.  نقاشی شده توسط: دیگو ریورا.  \ عکس
 
ریورا بخشی از جنبش آوانگارد کوبیسم بود که در بسیاری از آثار وی از جمله این اثر منعکس شد. تکنیک کوبیستی تجزیه و تحلیل اشیاء ، پارتیشن بندی و مونتاژ انتزاعی آنها در تصویر قابل مشاهده است. براساس زندگی شخصی ریورا ، این تصویر همسر عادی آنجلینا بلوف و فرزندشان، دیگو را نشان می دهد که چند ماه پس از تولد وی پس از بیمار شدن با آنفولانزا ، دنیای فانی را ترک کردند.
 

تابلو یکشنبه رویایی در پارک آلامامه اثر دیگو ریورا

یکشنبه رویایی در پارک آلامامه.  نقاشی شده توسط: دیگو ریورا.  \ عکس
 
کارلوس Obregon Santacilia ، معمار مشهور مکزیکی ، از ریورا خواست که این عکس را برای رستوران ورسای هتل Del Prado بسازد. با این حال ، پس از زلزله سال 1985 که شهر مکزیکوسیتی را لرزاند ، هتل ویران شد و نقاشی دیواری در موزه دیواری دیگو ریورا حفظ شد. موضوع تصویر درگیری بین طبقه بورژوازی پس از انقلاب مکزیک سال 1910 است. او پارک مرکزی آلامامه را به عنوان زمینه اصلی انتخاب می کند ، که شخصیت های برجسته بسیاری از جمله همسرش فریدا کالو ، لا مالینکه ، خوزه ماری و وینفیلد اسکات در آن حضور داشتند.
 

تابلو باربر گل اثر کیست

تابلو حمل کننده گل اثر دیگو ریورا

تابلو باربر گل   نقاشی شده توسط: دیگو ریورا.  \ عکس
 
 نقاشی باربر گل   از نظر ظاهری ساده است ، اما نمادگرایی زیادی را به تصویر می کشد که درهم و برهمی و غرور زندگی دهقانان را به تصویر می کشد ، موضوعی مشترک که در بسیاری از آثار او مشاهده می شود. دهقان ، همانطور که می بینید ، در حمل یک سبد بزرگ گل تلاش می کند و همسرش در این کار به او کمک می کند. گلها شگفت انگیز هستند ، اما کسی که آنها را حمل می کند نمی تواند زیبایی خود را گرامی داشته باشد ، زیرا برای او صرفاً هدف دنیوی، معامله است. به گفته برخی منتقدان ، سبد بزرگی که در پشت کارگر قرار دارد ، ظاهراً بر موانعی که یک کارگر آماده در دنیای سرمایه داری با آن روبرو است ، اشاره دارد.
 

تابلو دهقانان اثر دیگو ریورا

دهقانان  نقاشی شده توسط: دیگو ریورا.  \ عکس
 
تصویر جالب دهقانی دیگری از ریورا ، که در آن می توانید ببینید که چگونه یک شخص سخت کار می کند. چشم انداز زیبایی که به لطف استفاده واضح از رنگ ها ایجاد شده است ، با فرد موجود در قاب که با تمام تلاش خود برای انجام کار تلاش می کند ، به شدت تضاد دارد.
 

تابلو ملوان و صبحانه اثر دیگو ریورا

ملوان در صبحانه.  نقاشی شده توسط: دیگو ریورا.  \ عکس
 
تصویر کوبیستی دیگر از ریورا نمادی از موج رو به رشد جنبش ناسیونالیستی فرانسه است. او به دنبال تکنیک کوبیسم ، یک نسخه هندسی از ملوان را که در میز چوبی کافه نشسته است ، تهیه می کند و در نوشیدنی زیاده روی می کند. کلمه "وطن پرست" ، که روی لباس او حک شده است ، نشانه ای از وفاداری و میهن پرستی او است.
 

تابلو بازار Tenochtitlan اثر دیگو ریورا 

بازار Tenochtitlan.  نقاشی شده توسط: دیگو ریورا.  \ عکس
 
که توسط آزتک ها تاسیس شده است ، به یک شهر پر رونق تبدیل شده است و ریورا از طریق این تصویر نمایش فوق العاده ای از صحنه بازار ارائه می دهد. تابلو نشان می دهد که کارگران سخت کار می کنند ، اما به امپریالیسم آزتک اشاره نمی کنند. در آن زمان برده داری به اوج خود رسیده بود و مردم را مانند سایر کالاها می فروختند ، گرچه هیچ اشاره ای به این وجود ندارد.

نقاشی دیواری صنعت دیترویت اثر دیگو ریورا 

 تابلویی از دیگو ریورا   نقاشی دیواری صنعت دیترویت.  
 
33.10.W-d3.jpg
 تابلویی از دیگو ریورا   نقاشی دیواری صنعت دیترویت.  
 

در حالی که دیگو ریورا به دلیل کارهای خود در مکزیک در طول و پس از انقلاب مکزیک مشهور است ، او همچنین هنرهای بسیار تأثیرگذاری را در ایالات متحده خلق کرد. به دلیل جهان شمولی هنر و ایدئولوژی ، هیچ تفسیری نادرست از هنر ریورا در ایالات متحده وجود نداشت ، همانطور که در بلاغت گفتاری یا نوشتاری بیان می شد. شیفتگی ریورا به موضوعات طبقه کارگر و همچنین سبک هنری منحصر به فرد وی توسط بینندگان در ایالات متحده درک شد. در حالی که ریورا در سراسر ایالات متحده در شهرهایی مانند سانفرانسیسکو و نیویورک سفر کرد ، تأثیرگذارترین اثر او در زمان حضورش در دیترویت خلق شد ، که در نقاشی زیر مشهود است.

دیه گو ریورا نقاشی دیواری

از دیگر نقاشی های معروف ریورا می توان به "صبح اویلا" (1908) ، آفتابگردان ها ، نقاشی های دیواری صنعت دیترویت (33- 1932 ، متشکل از بیست و هفت صفحه) ، تاریخ مکزیک (35- 1929 ، واقع در پله های کاخ ملی مکزیک سیتی) اشاره کردو البته کار "خانه روی پل".
ریورا سوژه چندین نمایش سینمایی و نمایش های ادبی بوده است. همسرش ، فریدا کاهلو نیز در سال 1931 دو سال پس از ازدواج ، او را در یکی از نقاشی های خود طراحی کرد ، که این نیز به عنوان پرتره عروسی آنها در نظر گرفته شد.
 

رکورد نقاشی دو برهنه در جنگل اثر فریدا با نقاشی همسرش دیه گو ریورا شکسته شد

 دیه گو ریورا

رقص در Tehuantepec دیه گو ریورا  1928 

 

نقاشی دو برهنه در جنگل اثر فریدا  به قیمت 8 میلیون دلار زیر چکش حراج رفت . رکورد نقاشی دو برهنه در جنگل  فریدا با نقاشی همسرش دیه گو ریورا شکسته شد. "dance in tehuantepec" در یک معامله خصوصی از طریق خانه حراج برای تقریبا دو برابر قیمت 15750000 $  فروخته شد . صاحب جدید نقاشی  دیه گو ریورا گفت: "بیش از 20 سال است که رویای خریدنقاشی  دیه گو ریورا را دارم که برای من مهمترین هنرمند تاریخ هنر آمریکای لاتین است."
دیگو ریورا نقاشی خود را با نام Dance در Tehuantepec در سال 1928 کشید. بر روی آن ، هنرمند گروهی از رقاصان را به تصویر کشیده است که زیر درخت موز رقص ساندونگ را اجرا می کنند. نقاشی دیه‌گو ریورا  یکی از بلند پروازانه ترین نمونه های نقاشی  مکزیک است. اندازه بوم 2 * 1.6 متر است.

نقاشی "رقص در Tehuantepec" مهمترین اثر ریورا نامیده می شود که مالکیت خصوصی آن خارج از مکزیک است. این بوم برای اولین بار در سال 1930 در موزه متروپولیتن نیویورک برای عموم نمایش داده شد. از سال 1995 ، آثار این هنرمند در یک مجموعه خصوصی در نیویورک بود و قبل از آن بخشی از مجموعه گالری علم و هنر IBM بود. 
 
دیگو ریورا
رویای یک بعد از ظهر یکشنبه در پارک مرکزی آلامدا  دیگو ریورا
 

این نقاشی دیواری بسیار تأثیرگذار و مهم در بالا با عنوان "رویای یک بعد از ظهر یکشنبه در پارک مرکزی آلامدا" کشیده شده توسط دیه گو ریورا است. این نقاشی دیواری شامل جشن جامعه و فرهنگ مکزیک است. پارک مرکزی آلامدا یک مکان مهم در مکزیک است ، زیرا زمانی بازار آزتک ها بود. این شاید یکی از مهمترین نقاشی های دیواری ریورا باشد زیرا فراگیری ، تنوع و جشن فرهنگ و تاریخ مکزیک را به تصویر می کشد.

 

چیزی که در مورد این نقاشی بسیار جالب است این است که از موضوعات منفی گریزان نیست. هرنان کورتس و پورفوریو دیاز در این تابلو به تصویر کشیده شده اند. کورتس یک فاتح اسپانیایی بود که جامعه جنگ آزتک را از طریق جنگ و بردگی مجبور کرد.و البته دیاز دیکتاتوری بسیار ظالم بود که حکومت او باعث انقلاب مکزیک شد. ریورا این چهره های مضر تاریخ را در کنار افرادی که تأثیر بسیار مثبتی بر جامعه مکزیک داشته اند ، به تصویر می کشد. در کنار کورتس و دیاز یک راهبه و نویسنده تأثیرگذار به نام سور خوآنا اینس د لا کروز ایستاده است.

 

گنجاندن این چهره ها در کنار کشیشان ، تجار ، کودکان و سربازان نشان می دهد که تاریخ مکزیک چیزی نیست که فراموش شود بلکه باید جشن گرفته شود. اگر مردم جنبه های منفی تاریخ مکزیک را به خاطر نیاورند یا با آن کنار نیایند ، هرگز نمی توانند جنبه های مثبت آن را به طور کامل درک کنند. این اثر هنری در جامعه ای که به دلیل جنگ و ستم آسیب دیده است اهمیت دارد زیرا به مردم مکزیک چیزی می دهد که به آن افتخار کنند. این امر با یادآوری موانعی که برای شروع تغییرات مثبت لازم بود بر آنها غلبه کرد ، باعث افتخار افرادی می شود که برای زندگی بهتر مبارزه می کردند.

 

کاربر گرامی اگر به زندگی هنرمند مشهور مکزیکی فریدا کالو علاقمند هستید مقاله 15 عکس نادر از فریدا کالو  و مقاله تور مجازی موزه فریدا کالو زن افسانه ای و مشهورترین هنرمند مکزیکو سیتی را بخوانید.
 

نظرات

۱۴۰۰/۶/۲۷چرا نقاشی های دیه گو ریورا مهم هستند؟ نقاشی های دیواری دیه گو ریورا به عنوان کمک های کلیدی در تاریخ هنر و جامعه مدرن به طور کلی در نظر گرفته می شود. ریورا با آثار عمومی خود در مقیاس وسیع پیامهای سیاسی مهمی را منتقل کرد که باعث به چالش کشیدن ، بسیج و الهام بخشیدن به مردم شد.

۱۴۰۰/۶/۲۷صرف نظر از زبان ، فرهنگ یا دین ، ​​یکی از معدود روشهای ارتباطی جهانی در قالب هنر ظاهر می شود. در حالی که هنر به خودی خود می تواند به اشکال مختلف بیان شود ، نقاشی های دیواری تأثیر خاصی بر جوامع محلی خود دارند. شاید هیچ نقاش دیواری از آمریکای لاتین مشهورتر از دیه گو ریورا نباشد. ریورا بزرگ شد و از انقلاب مکزیک جان سالم به در برد و عمر خود را صرف نقاشی تفاسیر خود از جامعه مکزیک در قالب نقاشی های دیواری کرد. به تصویر کشیدن ریورا از جامعه مکزیک در دوران انقلاب مکزیک و پس از آن به شکل گیری تاریخ نگاری این کشور از دیدگاه داخلی و بین المللی کمک کرده است.

۱۴۰۰/۶/۲۷ دیه گو ریورا در سال 1886 در مکزیک از دو والدین متولد شد که تمایلات هنری او را از کودکی تشویق کردند. ریورا یک اعجوبه محسوب می شد زیرا در ده سالگی در آکادمی سان کارلوس پذیرفته شد. ریورا در بزرگ شدن زندگی سختی داشت زیرا برادر دوقلویش در سنین بسیار کم درگذشت. در اولین ازدواج خود ، اولین پسر او نیز در جوانی درگذشت. پس از طلاق از همسر اول و دوم ، ریورا با هنرمند معروف دیگری به نام فریدا کالو ازدواج کرد. هر دو ریورا و کالو در طول ازدواج خود مهارت های هنری را از یکدیگر آموختند. با این حال ، ازدواج کوتاه آنها به دلیل خیانت و تمایلات خشن ریورا به پایان رسید.

۱۴۰۰/۶/۲۷ دیگو ریورا نه تنها نقاش بسیار با استعداد و تأثیرگذار در نوع خود بود ، بلکه در مقطع بسیار مهمی از تاریخ مکزیک به شهرت رسید. انقلاب مکزیک در سال 1910 یک نقطه عطف سیاسی و اجتماعی برای این کشور بود. مردم مکزیک در طول سالهای ستم تحت دیکتاتوری پوفوریو دیاز از دولت و شرایط زندگی خود ناامید و عصبانی شدند. لئونارد فولگرایت ، نویسنده مجله هنری آکسفورد، انقلاب مکزیک را "رویدادی که شرکت کنندگان آن را در قرن بیستم نشان داد" توصیف کرد (Folgarait 1991). نتیجه گیری انقلاب بسیار خونین باعث ایجاد تغییرات سیاسی و اجتماعی در مکزیک شد که در بین مردم مکزیک بسیار محبوب بود. این که بگوییم دیه گو ریورا این تغییرات را از طریق هنر خود به وجود آورد ، اغراق آمیز خواهد بود. در عوض ، دقیق تر است که بگوییم ریورا به مردم مکزیک کمک کرد تا تغییراتی را که آنها برای آن سخت تلاش کرده اند درک کرده و درک کنند. مردم توانستند از طریق تصویرسازی های جذاب ، مثبت و فراگیر سیاست و جامعه ریورا به دستاوردهای انقلاب مکزیک احساس غرور کنند.

۱۴۰۰/۶/۲۷به دنبال انقلاب مکزیک ، دولت جدید مکزیک با هنرمندانی مانند دیه گو ریورا قرارداد بست تا نقاشی های دیواری عمومی را در سراسر مکزیک نقاشی کنند. در میان هنرمندان دیگری مانند خوزه کلمنته اوروزکو و دیوید آلفارو سیکیروس ، ریورا یکی از اولین هنرمندانی بود که توسط دولت مکزیک شناخته شد و از آن حمایت شد. در کتاب خود با عنوان انقلاب روی کاغذ: چاپ مکزیکی 1910-1960 ،نویسندگان Dawn Ades و Alison McClean دیدگاه دولت تازه اجرا شده در مورد هنر را "وسیله ای مهم برای آموزش و ترویج ارزشهای انقلابی" توصیف می کنند (ادس و مک کلین 2013). نقاشی های دیواری یک روش فوق العاده موثر و مهم برای به اشتراک گذاشتن هنر بودند زیرا برای افرادی که قصد تماشای آن را داشتند به راحتی قابل دسترسی بود. از آنجا که هنر ریورا اغلب مردم مکزیک را به تصویر می کشید ، نقاشی دیواری مستقیم بر روی دیوارها باعث طول عمر ، حفظ و دسترسی می شود. ریورا تصمیم گرفت نقاشی های دیواری خود را به صورت نقاشی دیواری نقاشی کند ، به این معنی که او مستقیماً روی سطحی که قرار بود نقاشی دیواری روی آن مشاهده شود ، نقاشی کرد. شاید ریورا به دلیل دورنمایی از محبوبیت و نفوذ خود ، نقاشی های دیواری خود را مستقیماً روی دیوارها کشیده تا نتوان آنها را برداشته یا سرقت کرد. از آنجا که دولت مکزیک با او قرارداد بسته بود تا آنجا که ممکن است نقاشی های دیواری در سراسر کشور بکشد ، نقاشی های دیواری وی روی دیوار انبارها ، رستوران ها و حتی ساختمان های دولتی یافت می شود. این یک مثال عالی از تغییرات اجتماعی مثبت پس از انقلاب مکزیک است که ریورا در ایجاد آن کمک کرد.

۱۴۰۰/۶/۲۷تأثیرات سیاسی اجتماعی دیه گو ریورا نه تنها بر خود تاریخ مکزیک ، بلکه در راهی که تاریخ به خاطر سپرده می شود ، تأثیر عمیقی داشته است. به دلیل قرارداد دولت مکزیک پس از انقلاب با ریورا به همراه دیگر هنرمندان برجسته ، نقاشی های دیواری با تأثیر طولانی مدت در سراسر کشور نقاشی شد. این نقاشی های دیواری با هدف به خاطر سپردن تاریخ مکزیک و در عین حال تجلیل از فرهنگ مکزیک نقاشی شده اند. هنگام بحث در مورد تأثیر ریورا در کنار هنرمندانی مانند Orozco و Siqueiros ، باید به یاد داشته باشید که جشن فرهنگ مکزیک بدون مبارزه انقلاب مکزیک امکان پذیر نبود.

۱۴۰۰/۶/۲۷ریورا یک گردآورنده مشتاق هنر قبل از کلمبیا بود و در طول زندگی خود 50 هزار قطعه جمع آوری کرد که بخش بزرگی از آنها امروز در موزه آناهوآکالی در مکزیکو سیتی نگهداری می شوند.

۱۴۰۰/۶/۲۷موضوعات رایج در کارهای ریورا کودکان از رایج ترین آنها هستند: هم در صحنه های زندگی روزمره و هم در پرتره. به عنوان مثال می توان به Niña con rebozo ، Portrait of Inesita Martínez و Niña con muñeca de trapo اشاره کرد . گارزا می گوید: "طبیعی بود که ریورا این تصاویر دلپذیر از کودکان بومی را که برای مخاطبان آمریکایی بکشد." بسیاری از کسانی که از مکزیک دیدن کردند ، تصاویری را که بخشی از فرهنگ مکزیک را به تصویر کشیده بودند به خانه می بردند. "

۱۴۰۰/۶/۲۷در پرتره اینزیتا مارتینز ، چشم های کنجکاو سوژه مورد توجه قرار می گیرد. در حالی که دختری در Niña con muñeca de trapo روی یک صندلی متواضع نشسته است و یک عروسک با شال را در آغوش گرفته است با تمام محبت که مادری ممکن است نوزادش را در آغوش بگیرد.

۱۴۰۰/۶/۲۷ریورا در سال 1957 در سن 70 سالگی درگذشت. در بیشتر عمر خود ، او به عنوان استاد مورد استقبال قرار گرفت. زندگی نامه ای که بلافاصله پس از مرگ وی توسط برترام دی وولف نوشته شد ، با جدیت کامل ، "زندگی افسانه ای دیه گو ریورا" نام داشت . اما با گذشت زمان ، شهرت او کاهش یافت. مارک رئالیسم اجتماعی او از مد افتاد ، زیرا جنبش هایی مانند اکسپرسیونیسم انتزاعی و پاپ آرت مطرح شد.

۱۴۰۰/۶/۲۷ در اواخر قرن بیستم ، محبوبیت وی با محبوبیت همسرش فریدا کالو فراتر رفت که آثار او در میان زمینه نظریه های فمینیستی و فرهنگی دوباره کشف شد."افت شهرت ریورا از زمان مرگ او بسیار چشمگیر بوده است." "در پیچ و تاب فوق العاده ای از سرنوشت ، از یکی از بزرگترین هنرمندان قرن بیستم یاد می شود ... فقط به عنوان شوهر ناراضی کننده یک نماد فمینیست."

۱۴۰۰/۶/۲۷در قرن 21 ، نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد شهرت ریورا دوباره در حال افزایش است: تا حد زیادی به دلیل جهانی شدن مفهوم مدرنیسم که توسعه یافته است (برخلاف تصور قدیمی اروپا-آمریکا). گارزا می گوید: "من فکر می کنم امروزه درک درستی وجود دارد ،" نقاشی دیواری مکزیکی اولین جنبش بزرگ هنری بود که در قاره آمریکا متولد شد. " در سالهای اخیر ، آثار ریورا در تعدادی نمایشگاه در کنار نمایشگاه کالو و همچنین در موزه هنر لس آنجلس (LACMA) در کنار آثار پیکاسو حضور داشته است. موزه هنرهای مدرن سان فرانسیسکو نیز به تازگی اعلام کرده است که در سال 2020 یک نمایشگاه آینده نگر ریورا را روی صحنه می برد.

۱۴۰۰/۶/۲۷در سال 1959 ، دولت مکزیک تمام هنرهای وی را "بنای تاریخی" اعلام کرد - اساساً محدودیت های سختگیرانه ای برای توانایی صادرات آن اعمال کرد. البته بخش بزرگی از آثار او تا آن زمان کشور را ترک کرده بودند ، اما این به معنی محدودیت عرضه است.

در ادامه بخوانید...

رمز و راز قهرمان کوچک رنوار، دختر با گربه در بغل

در
تابلو نقاشی دختر با گربه در بغل
یکی از مشهورترین هنرمندان ، پرتره های زنانه را نقاشی کرد که بیش از یک قرن است مورد توجه دوستداران هنر قرار گرفته و در مجموعه بهترین موزه های جهان قرار دارد. این تابلو پرتره جولی مانت درتابلو  دختر با گربه در بغل است.
 

بیوگرافی پیر آگوست رنوار  

پیر آگوست رنوار در 25 فوریه 1841 در لیموژ به دنیا آمد. از کودکی ، هنرمند آینده مجبور شد در یک کارگاه به کار بپردازد. در سال 1862 ، رنوار وارد دانشکده هنرهای زیبا در آکادمی هنر شد و در آنجا با مونت آشنا شد. 
پیر آگوست رنوار
پیر آگوست رنوار
رنوار و مونه با هم جنبه هنری چنین پدیده طبیعی مانند بازتاب نور را مورد مطالعه قرار دادند و تکنیک خاص خود را برای ترسیم این پدیده توسعه دادند. رنوار اولین شناخت خود را در سال 1874 در نخستین نمایشگاه بزرگ ، جایی که به عنوان نقاش پرتره از آن یاد کرد ، دریافت کرد. سپس انتظار می رفت که وی سفرهای خلاقانه ای به الجزایر و ایتالیا داشته باشد. در غروب آفتاب زندگی خود ، که در جنوب فرانسه گذراند ، فلج شد ، از من خواست که یک قلم مو را در دست او بگذارم تا او به نقاشی ادامه دهد. بنابراین در آخرین سخنان او خواستار تهیه یک رنگ و پالت بود.
Renoir موفق به ایجاد یک چشم انداز جدید در پرتره زنان شد و باعث شد نور در چهره و لباس هایش بازی کند. تا پایان عمر ، رنوار به دنبال مدلهای زن بود. یکی از آنها دختر جوانی بود که قهرمان پرتره "دختر با گربه در بغل" شد.
دختر با گربه در بغل

داستان پرتره دختر با گربه در بغل

نقاشی "دختر با گربه در بغل" خواهرزاده نه ساله ادوارد مانت ، دختر خواهر و برادر او یوجین و هنرمند Berthe Morisot را به تصویر می کشد. والدین جولی سالهاست که Renoir را می شناختند و دوستی آنها در نیمه دوم دهه 1880 حتی بیشتر شد. تحسین از استعداد این هنرمند و سالها آشنایی با وی این زوج را متقاعد کرد که یک پرتره از دخترشان جولیا در سال 1887 سفارش دهند. با نگاه به کودک ، رنوار متوجه چشمان فوق العاده مهربان و عمیق جولی کوچک شد. کافی است ببینیم که چگونه گربه در دستهای مهربانش لبخند می زند ، با خوشحالی چمباتمه می زند. به نظر می رسد که در هنگام نمایش ، او را به لطف معشوقه کوچک خود نوازش می کند. قهرمان، گربه را در دامان خود نگه می دارد. رنوار عشق خاصی به این حیوانات داشت ، بسیاری از آثار او پرتره هایی با گربه های مختلف است. تا به امروز حداقل چهار نقشه مقدماتی برای این نقاشی شناخته شده است. رنوار با داشتن چندین گزینه برای موقعیت های مختلف مدل ، به سرعت در مورد ترکیب نهایی تصمیم گرفت.
پرتره های یوجین مانت و برته موریزوت
پرتره های یوجین مانت و برته موریزوت
این هنرمند دختری را به تصویر می کشد که در صندلی بزرگ نشسته است. او یک لباس سفید با روکش طلای گران قیمت روی سینه و آستین های خود می پوشید. صورت کودک دور به نظر می رسد کمی به یک طرف متمایل ، در حالی که نگاه خیره شده اش به بیننده نیست. جولی این روند را به این شرح یادآوری کرد: رنوار این نقاشی را به گفته خودش "در بخش های کوچک" نقاشی کرد ، که برای او غیر عادی بود. وقتی دگاس این پرتره را دید ، خیلی مثبت نگفت: "در حالی که چهره های گرد را به تصویر می کشد ، به نظر می رسد رنوار گلدان های گل را نقاشی می کند." باید بگویم که این دور جدید در کار Renoir ، که با توجه ویژه به خط و نقاشی و استفاده از رنگهای روشن مشخص می شود ، بسیاری از نزدیکان وی را ناراحت کرد. اما نکته اصلی این است که والدین جولی واقعاً از این پرتره خوششان آمده است.
 

شخصیت قهرمان تابلو دختر با گربه در بغل

جولی مانت (14 نوامبر 1878 - 14 ژوئیه 1966) پس از آن یک هنرمند ، مدل و کلکسیونر هنری فرانسوی شد. پرتره جولی مانت برای دختران اولین کاری بود که به عنوان الگوی Renoir انجام می داد. با این حال ، این تنها زمانی نبود که وی برای وی مطرح کرد. رنوار پرتره خود را در نوجوانی در سال 1894 نقاشی کرد. همچنین ، جولی مانت در چندین نقاشی از مادرش ، هنرمند برته موریسوت ، ظاهر می شود و برای سایر هنرمندان امپرسیونیست از جمله عمویش ادواردو مانت ظاهر می شود.
 
جولی مانت
جولی مانت
تنها فرزند ، مطلوب و محبوب خانواده ، در محیط خلاق هنرمندان متولد شد ، این دختر نیز در دایره امپرسیونیست ها بزرگ شد. دوستان نزدیک و زوج های هم فکر والدینش ، از جمله آگوست رنوار ، ادگار دگاس ، کلود مونه ، استفان مالارمه ، بعدها مربیان و دوستان نزدیک او شدند.
و ناگهان این زندگی پر از رنگ و درخشش تحت الشعاع یک سلسله تراژدی ها قرار گرفت ... در ابتدا پدر او بیمار شد و درگذشت - این اتفاق چندی پیش نگذاشت که جولی در سن 15 سالگی شروع به نگه داشتن دفتر خاطرات کرد که باعث نجات او از تنهایی و افسردگی شد. در مارس 1895 ، مادر محبوبش درگذشت. سه سال بعد ، یک فاجعه دیگر او را شکست، مرگ ناگهانی پرستار وی استفان مالارمه. بازتاب وقایع غم انگیز در خانواده و گفتگوهای جالب در مورد هنر با دوستان مشهور خانواده ، در دفترچه خاطرات او منتشر شد، که به لطف آن جولی شهرت ویژه ای کسب کرد.
 
این ایده کاملاً واضح از زندگی هنرمندان فرانسوی و همچنین بازدید دولت از تزار نیکلاس دوم در پاریس در سال 1896 ارائه می دهد. قابل توجه است که نامه های صریح وی دیدگاههای شخصی رنوار راجع به میهن پرستیرا روشن می کردند. در ماه مه سال 1900 ، جولی با هنری روارد ازدواج کرد. جالب اینجاست که عروسی یک مراسم دو نفره بود که طی آن پسر عموی جولی ، گوبیلار در همان روز با پل والری ازدواج کرد. از ازدواج جولی سه فرزند به دنیا آمدند: جولیان (متولد 1901) ، کلمنت (متولد 1906) و دنیس (متولد 1908).
خاطرات جولی مانت
خاطرات جولی مانت
بنابراین ، اثر "دختر با گربه در بغل" به دوره جدیدی از خلاقیت استاد اشاره دارد ، از جمله تجدید نظر در مسیر خلاقانه او. سفری به ایتالیا و آشنایی با رنسانس برای تکنیک های جدید در نقاشی . رنوار زیبایی هنری اصیل را در آنها دید. پرتره جولی مانت نمونه بسیار خوبی از تحقیقات و نوآوری های Renoir آن زمان است. نقاشی همچنین در حساسیت و محبتی که هنرمند در رابطه با قهرمان و گربه منعکس کرده است ، موفقیت آمیز است. این نقاشی اکنون در Musee d'Orsay در پاریس قرار دارد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ون گوگ معروف ترین اثر خود را در بیمارستان روانی کشید

در
نقاشی ون گوگ
30 مارس 167 سالگرد تولد وینسنت ون گوگ - عجیب ترین هنرمند مشهور هلندی با سرنوشت غم انگیز است. ون گوگ به عنوان یکی از مشهورترین و تأثیرگذارترین هنرمندان در تمام دوران شناخته می شود. و در حالی که ون گوگ در طول زندگی کوتاه خود از گمنامی و فقر رنج می برد. جالب ترین واقعیت ها درباره شخصیت و کار هنرمند روی بوم های وی پنهان شده است.
 
وینسنت ون گوگ در خانواده ای مذهبی متعلق به طبقه متوسط رو به ​​بالا در روستای گروت زوندرت هلند در 30 مارس 1853 به دنیا آمد. ون گوگ پس از یک تلاش طولانی معنوی ، تحصیل و مسافرت ، بدون آموزش رسمی، نقاشی را شروع کرد. توصیف خیره کننده ون گوگ از مناظر ، هنوز هم از زندگی ، پرتره ها و نقاشی های رنگی با رنگ های واضح و چشم انداز ذهنی خود ، باعث به وجود آمدن ادراک از هنر توسط جهان شد. ون گوگ با افسردگی و بیماری روانی دست و پنجه نرم کرد و در عین حال عالم مهیج از تصاویر را خلق کرد. زندگی و حرفه ون گوگ سفری طوفانی از یک روح همیشه درگیر و درخشان است.
 

 

خوشبخت ترین روزهای ون گوگ در لندن

در سال 1873 ، وینسنت برای همکاری با یک هنرپیشه هنری گوپیل و ج به پایتخت انگلیس رفت. ون گوگ قبلاً برای آنها در لاهه کار می کرد. این شادترین زمان زندگی ون گوگ بود. ون گوگ درآمد خوبی کسب کرد و حتی عاشق دختر معشوقه اش ، یوجین لویر شد.ون گوگ بعداً به پاریس نقل مکان کرد.
 

 

ون گوگ هر 36 ساعت یک شاهکار جدید می کشید

علیرغم اینکه ون گوگ تنها 10 سال کار کرد - از 27 سالگی تا زمان مرگ زودهنگام در 37 سالگی - ون گوگ فوق العاده پرکار بود. با گذشت سالها ، وینسنت ون گوگ بیش از 2 هزار اثر خلق کرد که از این تعداد حدود 860 اثر نقاشی روغنی و بسیاری از نقاشی ها و طرح های دیگر است. ون گوگ فقط برای هر نقاشی 36 ساعت صرف کرد.
 

 

ون گوگ بیش از 30 پرتره از خود نقاشی کرد

نقاشی ون گوگ

ون گوگ چه ارتباطی با سلف بزرگ خود ، هنرمند هلندی Rembrandt Van Rijn دارد؟ درست است - هر دو آنها بیش از هر هنرمند عالی دیگر ، تعداد زیادی از عکسهای خود را کشیدند. ون گوگ که ناشناخته و فقیر بود ، ابزاری برای پرداخت دستمزد به مدل نداشت ، بنابراین مجبور شد عکس های خود را بکشد. ون گوگ بیش از 30 پرتره از خودش نقاشی کرد. آنها در زمان های مختلفی کشیده شده اند که به شما امکان می دهند همه تحولات روح و کار ون گوگ را ارزیابی کنید. علاوه بر این ، برای صرفه جویی در مواد ، ون گوگ غالباً نقاشی های جدید را روی آثار قدیمی نقاشی می کرد. 
 

 

ون گوگ فقط یکی از نقاشی های خود را فروخت

ون گوگ در طول زندگی خود به عنوان یک هنرمند هرگز مشهور نبود و مدام با فقر می جنگید. در حالی که زنده بود ، وی تنها یک نقاشی را به فروش رساند: تاکستان سرخ ، که ون گوگ فقط هفت ماه قبل از مرگش به 400 فرانک فروخت. گرانترین نقاشی ون گوگ با عنوان "پرتره دکتر گاشه" در سال 1990 با قیمت 148.6 میلیون دلار فروخته شد. براساس برآوردهای حراج ها و فروش های خصوصی ، آثار ون گوگ به همراه آثار پابلو پیكاسو در لیست گرانترین نقاشی های جهان هستند.
نقاشی ون گوگ
تاکستان سرخ اثر ونسان ون گوگ
 
 

 

افسانه گوش قطع شده ون گوگ چه بود

یکی از معروف ترین افسانه های ون گوگ به داستان گوش قطع شده مربوط می شود. در حقیقت ، فقط لاله گوش قطع شد. این اتفاق در آرل در روز کریسمس 1888 اتفاق افتاد. بحث داغ با گوگن باعث شد ون گوگ به چنین دیوانگی برسد كه تیغ را بردارد و گوش خود را مثله کند.
در برخی از نسخه های این داستان ، گوش جدا شده خود را به یک فاحشه خانه محلی برد ، جایی که آن را به عنوان هدیه ای به یک دختر ارائه داد.
نسخه دیگر می گوید که در حقیقت این گوگن بود که گوش دوست خود را در حین شمشیربازی قطع کرد و آنها برای جلوگیری از دستگیری داستانی را با اختلاف ایجاد کردند. مطمئناً یک راز باقی خواهد ماند. قابل توجه است که ون گوگ گوش بریده خود را در یکی از پرتره های خود جاودانه کرد.
 

 

ون گوگ از نظر روحی بیمار بود

نقاشی ون گوگ
پس از حادثه مثله شدن گوش ، ون گوگ در بیمارستان هوتل-دیو بستری شد. به محض بهبودی برای از دست دادن خون زیاد ، مرخص شد. متأسفانه پس از این او دچار افسردگی عمیق شد. این هنرمند مجبور شد شب ها در بیمارستان بماند و در طول روز نقاشی کند. این نقاش نه تنها از هدف موردنظر خود استفاده می کرد: در نامه هایی به برادرش تئو، ون گوگ اعتراف کرد که دوست دارد پس از اتمام کار ، بقایای رنگ را جمع کند و آنها را بخورد. این اعتیاد شوخی بی رحمانه ای را با نقاش انجام داد:  سرب موجود در رنگ ها، که حتی در مقادیر کم نیز می تواند صدمات جبران ناپذیری به سلامت روان فرد وارد کند کار خود را کرد.
ون گوگ معروف ترین اثر خود را در بیمارستان روانی کشید
نقاشی ون گوگ
Starry Night (مسلماً مشهورترین اثر او) در یک بیمارستان روانی در سنت رمی دو پرووانس فرانسه کشیده شده است. او داوطلبانه اعتراف کرد که برای بهبودی از یک بیماری عصبی در سال 1888 به آنجا آمده است. تصویر نمایی از پنجره  ازاتاق خواب وی را نشان می دهد.  محاسبات نجومی او کنجکاوی او را نشان داد که پیکربندی آسمان پرستاره در 19 ژوئن 1889 تقریباً با دید ون گوگ همزمان است. تصادفی نیست که تئو ون گوگ از این طرح نقاشی در نامه هایی به برادرش  یاد کرد. 
 

 

دنیا به لطف همسر برادر ون گوگ او را شناخت

بیشترین موفقیت پس از مرگ ون گوگ را می توان به همسر برادرش ، همسر تئو ون گوگ ، که پس از مرگ این هنرمند زمان خود را به شناخت میراث ون گوگ اختصاص داد ، نسبت داد. بیشتر کار ون گوگ از بین رفت ، زیرا بسیاری از مردم کار او را بی فایده می دانستند. شایعه است که حتی مادر ون گوگ کارتن های کامل نقاشی های پسرش را دور ریخته است.
 

 

ون گوگ یک مبلغ بود

برای وینسنت ، که مشتاقانه در مورد مسیح می خواند ، تبدیل شدن به خدمتگزار خداوند به معنای اول از همه اختصاص دادن خود به خدمت های خاص به همسایه ، مطابق با اصول انجیل بود. و شادی او زمانی بسیار زیاد شد که در سال 1879 او توانست در منطقه معدن زغال سنگ بلژیک موقعیت  مبلغین به دست آورد. در این مدت ، او بیداری معنوی را تجربه کرد ، که به او الهام بخش بود تا تمام دارایی های دنیوی خود را رها کند. مقامات كلیسا احساس كردند كه این برای نماینده كلیسا نامناسب است و وی را از سمت مبلغی ​​عزل کردند.
 

 

ون گوگ هیچ آموزشی ندیده بود

در سال 1880 ، وینسنت وارد آکادمی هنر در بروکسل شد. با این حال، خیلی زود آکادمی هنر را رها کزد و تحصیلات هنری خود را به صورت خودآموز ادامه داد.
 

 

ون گوگ بیش از 800 نامه نوشت

معدودی از هنرمندان، مشاهدات ، خاطرات و نامه های خود را برای ما به جا گذاشتند. علاوه بر اینکه ون گوگ در نقاشی خودآموز بود ، نویسنده با استعدادی نیز بود. وینسنت تقریباً به همان تعداد نقاشی نامه نوشت (تقریباً 800 نامه ، بیشتر مربوط به برادرش تئو). ون گوگ و تئو نه تنها با رابطه خونی بلکه با نزدیکی معنوی واقعی به هم پیوند خورده بودند. پس از مرگ وینسنت ، تئو بیهوده تلاش کرد تا نمایشگاهی پس از مرگ آثار این هنرمند را برپا کند ، اما نتوانست بعد از دست دادن برادر محبوبش زنده بماند: به معنای واقعی کلمه شش ماه بعد ، تئو دچار بیماری شد و به زودی درگذشت.
 
نقاشی ون گوگ
تئو ون گوگ / مقبره های وینسنت و تئو ون گوگ
 

 

غم و اندوه برای همیشه باقی خواهد ماند

در 27 ژوئیه 1890 ، ون گوگ درست در وسط زمین خود به شکم خود شلیک کرد. او موفق شد به خانه برود و در طبقه بالا به اتاق خود برود. وی دو روز پس از این حادثه درگذشت. او دقایق آخر را با برادرش تئو که آخرین سخنانش را شنید، گذراند: "غم تا ابد ماندگار خواهد شد".

نظرات

در ادامه بخوانید...

بیوگرافی نگار جواهریان+تصاویر زیبا

در

نگار جواهریان در ۲۲ دی ۱۳۶۱ در تهران بدنیا آمده است . هنرپیشه سینما، تلویزیون و تئاتر ایران است. او در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت جایزه سیمرغ بلورین در رشته بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم طلا و مس شد.وی در چهاردهمین جشن خانه سینما نیز برای فیلم طلا و مس تندیس بهترین بازیگر زن نقش اول را دریافت کرد.

فیلم‌شناسی نگار جواهریان
۱۳۹۴ نگار  کارگردان رامبدجوان
۱۳۹۳ اعترافات ذهن خطرناک من  کارگردان هومن سیدی
۱۳۹۳ قندون جهیزیه  کارگردان علی ملاقلی‌پور
۱۳۹۳ پریدن از ارتفاع کم  کارگردان حامد رجبی
۱۳۹۲ ملبورن  کارگردان نیما جاویدی
۱۳۹۱ حوض نقاشی  کارگردان مازیار میری
۱۳۹۱ آشغال‌های دوست داشتنی  کارگردان محسن امیریوسفی

 

نگار جواهریان

۱۳۹۰ قصه‌ها کارگردان رخشان بنی اعتماد
۱۳۹۰ بی خود و بی جهت  کارگردان عبدالرضا کاهانی
۱۳۸۹ اینجا بدون من  کارگردان بهرام توکلی
۱۳۸۹ یه حبه قند  کارگردان رضا میرکریمی
۱۳۸۸ هیچ  کارگردان عبدالرضا کاهانی
۱۳۸۷ طلا و مس  کارگردان همایون اسعدیان
۱۳۸۷ شبانه روز امید  کارگردان بنکدار و کیوان علیمحمدی
۱۳۸۷ کتاب قانون  کارگردان مازیار میری

نگار جواهریان

۱۳۸۶ تنها دو بار زندگی می‌کنیم  کارگردان بهنام بهزادی
۱۳۸۶ صد سال به این سال‌ها  کارگردان سامان مقدم
۱۳۸۶ جعبه موسیقی  کارگردان فرزاد مؤتمن
۱۳۸۵ نسل جادویی  کارگردان ایرج کریمی
۱۳۸۴ پابرهنه در بهشت  کارگردان بهرام توکلی
۱۳۸۳ خوابگاه دختران  کارگردان محمدحسین لطیفی
۱۳۸۲ چند تار مو  کارگردان ایرج کریمی
۱۳۸۲ قدمگاه  کارگردان محمدمهدی عسگرپور

نگار جواهریان

۱۳۸۰ من، ترانه ۱۵ سال دارم  کارگردان رسول صدرعاملی
۱۳۸۳ گیلانه  کارگردان رخشان بنی‌اعتماد در گروه صحنه و لباس

نگار جواهریان

نگار جواهریان در مجموعه تلویزیونی
۱۳۹۳ کلاه قرمزی ۹۳  کارگردان ایرج طهماسب مهمان برنامه
۱۳۹۰ کلاه قرمزی ۹۰  کارگردان ایرج طهماسب مهمان برنامه
۱۳۸۵ زیر تیغ (مجموعه تلویزیونی)  کارگردان محمدرضا هنرمند
۱۳۸۲ این راهش نیست (مجموعه تلویزیونی)  کارگردان نوید میهن دوست

نگار جواهریان

نگار جواهریان در فیلم تلویزیونی و شبکه خانگی
سال تله فیلم کارگردان یادداشت
۱۳۸۹ ستاره‌های سوخته  کارگردان سیروس الوند
۱۳۸۹ همین یک ساعت پیش  کارگردان سینا آذین فیلم کوتاه

نگار جواهریان

نگار جواهریان در تئاتر
دیوار چهارم: ۱۳۹۱  کارگردان امیررضا کوهستانی
دیوان تیاترال: ۱۳۸۱  کارگردان محمود استاد محمد
قرمز و دیگران: ۱۳۸۳  کارگردان محمد یعقوبی
شهرهای نامرئی: ۱۳۸۴  کارگردان حسن معجونی
بدون خداحافطی: ۱۳۸۵  کارگردان کتایون فیض مرندی
ایوانف: ۱۳۹۰  کارگردان امیررضا کوهستانی
رؤیاها وکابوس‌های زنانه:
گل‌های شمعدانی: ۱۳۸۴  کارگردان محمد یعقوبی
تهران: ۱۳۸۶  کارگردان محمود استاد محمد
خون خشک، سبزی تازه: ۱۳۸۶ کارگردان امیررضا کوهستانی
۱۷ دی کجا بودی: ۱۳۸۸   کارگردان امیررضا کوهستانی
دون کیشوت: ۱۳۹۰

نگار جواهریان

جوایزو افتخارات نگار جواهریان
برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن از چهارمین جشن انجمن منتقدان برای طلا و مس - ۱۳۸۹
برنده تندیس بهترین بازیگر زن نقش اول از چهاردهمین جشن خانه سینما برای طلا و مس - ۱۳۸۹
برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر برای طلا و مس - ۱۳۸۸

نگار جواهریان

برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره اوسیان سینه فن برای تنها دو بار زندگی می‌کنیم - ۱۳۸۸
برنده تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن از پانزدهمین جشن خانه سینما برای اینجا بدون من - ۱۳۹۰
کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن ازسی و یکمین جشنواره فیلم فجر برای حوض نقاشی - ۱۳۹۱
برنده جایزه پروین بطور مشترک با (لیلا حاتمی وترانه علیدوستی) - ۱۳۹۱
نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از هفتمین دورهٔ جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک برای حوض نقاشی - ۱۳۹۲

پست های مرتبط:

بیوگرافی نگار جواهریان+تصاویر زیبا

بیوگرافی نازنین بیاتی+تصاویر زیبا

بیوگرافی پریناز ایزدیار+تصاویر زیبا

بیوگرافی لیلا اوتادی+تصاویر زیبا

بیوگرافی الهه حصاری + تصاویر زیبا

جدیدترین و زیباترین عکس های فاطمه معتمد آریا

جدیدترین و زیباترین عکس های مهناز افشار

جدیدترین و زیباترین عکس های نیکی کریمی

جدیدترین و زیباترین عکس های هانیه توسلی 

جدیدترین و زیباترین عکس های الناز شاکردوست

جدیدترین و زیباترین عکس های ترانه علیدوستی

رضا کیانیان و تولد 65 سالگی + تصاویر

محمدعلی کشاورز و شایعه فوت +تصاویر  (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...