تور مجازی موزه فریدا کالو زن افسانه ای و مشهورترین هنرمند مکزیکو سیتی

فریدا کالو

گشت و گذار مجازی در موزه زن افسانه ای هنر ، فریدا کالو

 

علی رغم این واقعیت که تور مجازی جدید موزه فریدا کالو ، یکی از زنان بزرگ هنرمند قرن بیستم ، در پس زمینه همه گیری کرونا ظاهر شد ، این واقعیت به هیچ وجه از اهمیت این رویداد کم نکرده است. برعکس ، دوستداران سفر که بازدید از مکانهای دیدنی جهان را از دست نمی دهند ، فرصتی خارق العاده برای "بازدید" از خانه ای دارند که فریدا و یک مرد به همان اندازه مورد احترام در مکزیک ، همسرش دیگو ریورا ، برای سالها در آنجا زندگی می کردند. این تور مجازی نه تنها به شما کمک می کند آثار هنری مشهور جهان را با چشم خود ببینید ، بلکه به شما این فرصت را می دهد که ارزش های معنوی این دو شخصیت هنرمند و افسانه ای را لمس کنید.

 

فریدا کالو

فریدا کالو
اکنون ، برای رفتن به موزه فریدا کالو ، نیازی نیست که در صف بایستید.  |  عکس

 

یک تور مجازی هیجان انگیز جدید در موزه فریدا کالو می تواند فقط مرهمی برای دوستداران سفر باشد که گشت و گذار در شهرها و کشورهای دیگر جهان را از دست نمی دهند. اگر واقعاً در خیابان های مکزیکو سیتی (مکزیک) در منطقه کویوآکان قدم بزنید ، می توانید از کنار موزه معروف خانه Casa Azul (خانه آبی) عبور کنید.

فریدا کالو

فریدا کالو یک زن ، هنرمند و مبارز خارق العاده برای برابری اجتماعی بود.  |  عکس

 

این خانه نه از نظر ظاهری و نه از این جهت که زن افسانه ای کشور ، هنرمند ، انقلابی و یاغی مشهور جهان ، فریدا کالو در آن متولد شده و تمام زندگی دشوار خود را سپری می کند ، قابل توجه است بلکه در طول زندگی خود ، او به نمونه ای از مقاومت و عشق باورنکردنی به زندگی تبدیل شد ، زیرا سرنوشت غم انگیز به او آموخت که در جایی زنده بماند که انجام آن کاملا غیر واقعی به نظر می رسد.

 

والدین فریدا کالوکودکی فریدا کالو

والدین فریدا کالو و خواهرش (فریدا در تصویر پایین سمت راست).  |  عکس

 

فریدا کالو در سال 1907 در یک خانواده ای متولد شد که پدرش ، گیلرمو کالو ، یک عکاس با ریشه های آلمانی ، و مادرش ماتیلدا یک اسپانیایی  بود که مخلوط آشکاری از خون هندی داشت. از زمان کودکی ، دختر مجبور بود درد ، رنج و تحقیر همسالان خود را تحمل کند ، زیرا در 6 سالگی به فلج اطفال مبتلا شد و پس از آن یک پای او فلج شد. اما او با این نقص مقابله کرد ، و  سبک زندگی فعالی را در پیش گرفت.

 

او شنا می کرد ، فوتبال بازی کرد و حتی به تمرین بوکس رفت ، پس از یک تصادف رانندگی در سال 1925 ، که در آن او آسیب های شدید ستون فقرات و شکستگی های زیادی در دنده ها ، استخوان های لگن و یک پا درد دائمی ، مجبور شد برای غلبه بر درد غیر قابل تحمل ، کفش مخصوص و بریس بپوشد.

حتی این ضربه روح دختری با استعداد ، جسور و مبارز را در هم نشکست. فریدا کالو از معتبرترین دانشگاه کشور فارغ التحصیل شد ، یک هنرمند مشهور جهان شد و حتی به حزب کمونیست قدم پیوست. شرایط اخیر او را به سمت آشنایی با رهبر انقلابی شوروی - لئون تروتسکی سوق داد ، که هنگام اخراج وی از اتحاد جماهیر شوروی ، تروتسکی را در خانه خود پناه داد.

 

فریدا کالو

دوستان ازدواج فریدا کالو و دیگو ریورا  را "اتحاد بین یک فیل و پروانه" نامیدند.  |  عکس


با توجه به موارد فوق ، تعجب آور نبود که خانه ای که تمام این وقایع در آن اتفاق افتاده بود ، به موزه تبدیل شود. به معنای واقعی کلمه سال بعد پس از مرگ شوهر فریدا ، (هنرمند مشهور دیگو ریورا)، در سال 1958 "Casa Azul" به مکانی برای یادبود دو شخصیت برجسته تبدیل شد که هنوز در کشور از آنها به یادگار مانده است. و حتی گشت و گذارهای مجازی ایجاد می کنند که به شما این امکان را می دهد که با چشمان خود عطر و طعم زندگی مکزیکی را ببینید.

 

خانه فریدا کالوخانه فریدا کالو

در حیاط موزه فریدا کالو ، می توانید از شکل مشابه هرم مایاها (Casa Azul ، شهر مکزیکو) دیدن کنید.  |  عکس

 

خانه فریدا کالوخانه فریدا کالو

عطر و طعم مکزیکی به وضوح در چیدمان آشپزخانه این هنرمند دیده می شود.  |  عکس

پس از نگاهی به تور مجازی ، به راحتی می توان گفت که روشنایی خانه با تاریخ غنی و رنگارنگ ساکنان آن مطابقت دارد. 


بازدیدکنندگان اینترنت گشت و گذار خود را ، آنطور که باید ، از یک حیاط رنگارنگ آغاز می کنند ، که در آن یک ترکیب پله ای روشن در مقابل چشمان آنها ظاهر می شود ، یادآور هرم مایاها ، که توسط گیاهان محلی احاطه شده است.

 

فریدا کالوخانه فریدا کالو

کارگاه آموزشی زوج برجسته فریدا کالو و دیگو ریورا (کازا آزول ، مکزیکو سیتی).  |  عکس

 

موزه خانه فریدا کالو

 

خانه فریدا کالوگالری هنری روی دیوارهای موزه خانه متشکل از آثاری از خود فریدا کالو و همسر هنرمند او ، دیگو ریورا (کازا آزول ، شهر مکزیکو) است.


در داخل ، بینندگان می توانند به آرامی از طریق گالری ها و اتاق های فریدا کالو و دیگو ریورا ، که زندگی زناشویی آنها یک آزمایش  برای فریدا بود ، "قدم بزنند"  بر روی دیوارهای موزه ، آثار معروف وآثار نه چندان مشهور کالو و ریورا قرار دارد که در میان آنها می توانید چندین سلفی چشمگیر از این هنرمند را مشاهده کنید.

 

بازدیدکنندگان پس از گشت و گذار در گالری ها ، با دکوراسیون  داخل خانه به شکلی که فریدا کالو و دیگو ریورا آنها را استفاده می کرده اند و حفظ شده اند آشنا می شوند. مبلمان ، وسایل آشپزخانه ، استودیویی با قلم مو و رنگ ، مجسمه ها و کتابهای زیادی - همه اینها به شما امکان می دهد در دنیایی که والدین فریدا و در نهایت او و همسرش ایجاد کرده اند غوطه ور شوید.

 

 فریدا کالوخانه فریدا کالو

سلفی های پرتره های فریدا هم در کار او و هم در خانه اش جایگاه ویژه ای دارند.


علاوه بر این ، بازدیدکنندگان ارتباط او را با مشاهیر هنری و شخصیت های تاریخی که از Casa Azul بازدید می کنند ، احساس خواهند کرد. این دیدارها به این دلیل بود که فریدا کالو در اواخر دهه 1930 و در سراسر دهه 1940 فعالانه و با اشتیاق عمل می کرد. هم به عنوان انقلابی غیور و هم به عنوان یک هنرمند. و جالبتر اینکه ، او در چارچوب جنبش سورئالیسم به عنوان نماد آن در سطح بین المللی شناخته شد.

 

خانه فریدا کالوخانه فریدا کالو

ماسک مرگ فریدا بر روی تخت او در موزه خانه (Caesa Azul ، شهر مکزیکو) نگهداری می شود.

 

 فریدا کالو با این واقعیت که کار او به این جنبش نسبت داده شده کاملاً مخالف است. "آنها فکر کردند که من سورئال هستم ، اما این هرگز درست نبود. من واقعیت را به تصویر کشیدم ، نه خیالات بیمار " ، - خود هنرمند اینگونه صحبت کرد.

 

و این واقعاً چنین بود ، زیرا او از این طریق احساسات خود و دردی را که از بیماریهای جسمی تجربه کرده بود ، از تحقق ناتوانی خود در روابط با شوهر دوست داشتنی خیانتکارش ، از این فکر که هرگز قادر به به دنیا آوردن فرزند و غیره نخواهد بود. و غیره را به تصویر می کشید. این تصاویر بود که دیگران  فریدا کالو را با سورئالیسم همراه می کردند ، به ویژه آندره برتون ، بنیانگذار سورئالیسم و او بود که با ارائه برخی از آثار این هنرمند در نمایشگاه هنر مکزیک در پاریس ، به شهرت جهانی فریدا کالو کمک کرد.

 

  تروتسکی و فریدا کالو

در سال 1937 فریدا کالو و ریورا به لئون تروتسکی و همسرش ناتالیا سدووا پناه دادند.  |  عکس


پس از این واقعه ، پابلو پیکاسو و واسیلی کاندینسکی شروع به صحبت در مورد  فریدا کالو در محافل خلاقانه کردند ، به ویژه تصاویر شخصی از یک زن فوق العاده ،مورد تحسین قرار گرفت. همچنین ، این واقعیت که فریدا و همسرش افرادی فعال سیاسی بودند ، نقش مهمی در شهرت  فریدا کالو داشت. 

 

فریدا کالوخانه فریدا کالو

عکس های کمیاب از یکی از هنرمندان و شخصیت های برجسته در تاریخ و هنر قرن 20 (فریدا کالو در حال نقاشی )

خانه فریدا کالولباس فریدا کالوخانه فریدا کالوخانه فریدا کالوخانه فریدا کالو

از سراسر جهان  با یک تور مجازی به خانه خیره کننده فریدا کالو در مکزیکو سیتی بروید

 

Casa Azul در منطقه Coyoacán مکزیکو سیتی ، جایی که فریدا کالو در آن متولد شد ، بیشتر کارهایش را خلق کرد و بعداً درگذشت. در حال حاضر یک سایت گردشگری برای علاقه مندان در سراسر جهان است ، ویلای با شکوه آبی و باغ های گسترده کالو برای موارد قابل پیش بینی بسته شده است - اما هنوز هم می توانید به طور مجازی در اتاق های آن و مجموعه آثار هنری جهانی که مورد غبطه موزه های جهان است کاوش کنید.

خانه فریدا کالو

Casa Azul - یا خانه آبی - در 247 Calle de Londres درهای خود را برای گردش در یک تور مجازی 360 درجه باز کرده است که به شما اجازه می دهد هم در محل زندگی او و هم در گالری های موزه فریدا کالو کاوش کنید. از آشپزخانه زرد روشن که لئون تروتسکی برای صرف چای آمد تا اتاق خوابی که پس از یک تصادف اتوبوس تقریباً مهلک (و عشق او را برای نقاشی کشف کرد) دوام آورد ، اتاق هایی آن بینشی جالب از زندگی یکی از بزرگترین هنرمندان قرن بیستم است.

خانه فریدا کالو

بر روی دیوارها ، برخی از مشهورترین آثار کالو را مشاهده خواهید کرد ، از جمله "زنده باد زندگی" ، "فریدا و سزارین" و "پرتره پدر من" ، در حالی که از اشیا قابل توجه می توان به مبل راحتی ، آینه کنار تخت که اجازه می داد تا از پرتره های مشهور او و مجسمه های آزتک و تولتک که در حیاط پراکنده اند ، نقاشی کند.معمولاً برای ورود به این مکان صف هایطولانی در اطراف بلوک وجود دارد. ما می گوییم: در حالی که می توانید اکنون بدون صف وارد وید!

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    تابلو "فقط چند خراش" اثر فریدا کالو فریدا کالو به خوبی می دانست که شوهرش دیگو ریورا به او و همچنین همسران سابقش خیانت می کند. در ابتدا، او این توهم را داشت که در کنار او، مرد محبوبش می تواند تغییر کند. اما این اتفاق نیفتاد و امیدها به سرعت از بین رفت. دیگو بهانه ای برای خیانت های فراوان خود یافت و به فریدا قسم خورد که منحصراً به او اختصاص دارد. با این حال ، بزرگترین ضربه برای این هنرمند عاشقانه همسرش و خواهر کوچکترش کریستینا بود. این خیانت مضاعف افراد نزدیک به او اثر عمیقی بر روح فریدا کالو گذاشت. علاوه بر این، او با مقاله ای در روزنامه در مورد قتل یک زن توسط معشوقش مواجه شد. مرد بهانه ای برای خود پیدا کرد و در دادگاه گفت که فقط کمی معشوقش را خراشیده است. این الهام بخش هنرمند برای خلق نقاشی به همین نام شد. عبارت "فقط چند خراش" در بالای تابلو روی نوار سفیدی که توسط دو کبوتر - سیاه و سفید - به عنوان نمادی از سمت تاریک و روشن عشق در دست گرفته شده بود، نوشته شده بود. نقاشی بسیار واقع گرایانه است. قاب آغشته به "خون" به تصویر وحشت خاصی بخشید. برای اولین بار یک اثر هنری در نمایشگاه انفرادی یک هنرمند مکزیکی در نیویورک در سال 1938 در معرض دید عموم قرار گرفت.

    1401/3/4 21:26

بیشتر بخوانید