بازیگر مرد خارجی که نقش زنان را بازی کردند

جان تراولتا

 

اکنون تشخیص اینکه چه کسی دقیقاً مقابل شماست - یک مرد یا یک زن - گاهی دشوار است. اما امروز ما قرار نیست در مورد آن صحبت کنیم. در داستان ما 7 بازیگر مردی را به یاد خواهیم آورد که چنان واقع گرایانه نقش زنان را در فیلم بازی کردند به طوری که گاهی تشخیص جنسیت آنها دشوار بود. علاوه بر این ، در شخصیت های جدید خود ، قهرمانان ما آنقدر پر از جذابیت و کمیک بودند که نه تنها احساسات ناخوشایندی ایجاد نمی کردند ، بلکه برعکس ، قهرمان های محبوب فیلم می شدند.


البته می توانید به یاد داشته باشید که در یونان باستان ، کل بازیگران تئاتر را مردان تشکیل می دادند و نمایش قابل اعتماد احساسات زنانه مسئولیت مستقیم آنها بود. اما با این حال ، شما موافقت می کنید - یک موجود زن بسیار چند وجهی است ، بنابراین احساسات مختلف می توانند در یک لحظه در چهره دختران تغییر کنند که فقط یک استعداد درخشان قادر به تکرار آنها با دقت است.


داستین هافمن

داستین هافمن

داستین هافمن در فیلم توتسی

 

Tootsie او از فیلمی با همین نام به کلاسیک ژانر تبدیل شده است. این فیلم درباره یک بازیگر ناموفق است که به لطف طبیعت مشاجره انگیز خود ، نتوانسته کارهای کم و بیش ارزشمندی را در اختیار بگیرد. و یک روز شانس به او لبخند می زند - جای خالی برای نقشی در سریال ظاهر می شود ، جایی که او را می برند. اما فقط یک گرفتاری وجود دارد - کارگردان برای این نقش به یک زن احتیاج دارد.

 

داستین هافمن فقط به طور درخشان این تحول را انجام داد. این یک کمدی بسیار خنده دار به نظر می رسید . این فیلم تاکنون 10 نامزد دریافت جایزه اسکار دریافت کرده است و کتابخانه کنگره ایالات متحده نیز برای ذخیره در فهرست ثبت ملی فیلم انتخاب شده است.  این فیلم حتی مفتخر بود که در اولین کانال های تلویزیونی نمایش داده شود ، البته در نسخه ای تا حدی فشرده.

 

جان تراولتا

جان تراولتا

جان تراولتا در فیلم اسپری مو 

 

جان تراولتا نقش یک خانم چاق و پف کرده را در فیلم "اسپری مو" (2007) تجربه کرد. این نقش اصلی نبود ، اما به لطف تصویر مادر Edna Turnblad بود که این بازیگر مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. وی نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. بگذارید تندیس آرزو شده به دیگری داده شود ، اما این نقش در تاریخ سینما به عنوان یکی از به یاد ماندنی ترین ها ماند. بینندگان خاطرنشان می کنند که این کمدی موزیکال برای روحیه بخشیدن بسیار عالی است و همچنین برای عزت نفس دختران چاق  نیز بسیار خوب است. بنابراین به نظر می رسد بازسازی موزیکال برادوی بیش از موفقیت بوده است.

 

رابین ویلیامز

رابین ویلیامز

رابین ویلیامز در فیلم خانم دابت فایر

 

 بازی رابین ویلیامز در خانم دابت فایر (1993) نامزد های متعددی را برای این بازیگر به ارمغان آورد و جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد در یک فیلم کمدی یا موزیکال را به دست آورد. طبق فیلمنامه این صداپیشه شغل خود را از دست می دهد و همچنین حق دیدن سه فرزند خود را ندارد. در این زمان ، همسرش به دنبال یک پرستار بچه خوب است. قهرمان راهی برای نجات پیدا می کند: او لباس خود را تغییر می دهد و به یک خانم مسن محترم تبدیل می شود که در خانه سابق خود به عنوان خانه دار استخدام می شود.

آرایش به قدری پیچیده بود که رابین ویلیامز مجبور شد 4-5 ساعت برای این روش وقت بگذارد. در نتیجه ، از کارهای گریمورها نیز قدردانی شد - آنها اسکار گرفتند. آنها سعی کردند موفقیت فیلم را روی صحنه تکرار کنند - فیلمنامه به عنوان موزیکال اقتباس شده و در برادوی نمایش داده شد.

 

مارلون و شان وینز

مارلون وینز

مارلون و شان وینز در فیلم کمدی جوجه های سفید

 

دو برادر بازیگر دیگری که قبل از فیلمبرداری حاضر شدند هفت ساعت در روز روی صندلی بنشینند. قرار بود برادران سیاه پوست در کمدی جوجه های سفید را (2004) Keenen Ivory Wayans بازی کنند. طبق فیلمنامه ، دو مأمور FBI کوین و مارکوس ، که تقریباً قبل از مأموریت جریمه شده بودند ، یک کار خطرناک جدید دریافت می کنند. حفاظت از دو وارث امپراتوری هتل همپتونز (که نباید آنها را با هیلتون اشتباه گرفت) به آنها سپرده شده است ، که طبق برخی اطلاعات معتبر ، آنها به زودی باید ربوده شوند. با این حال ، برادران بی قرار طرحی غیرقابل تحقق می کشند - برای حضور در نقش همان خواهران. دشوار است تصور کنید که چه اتفاقی می افتد.

سه گانه خانوادگی برادران وینز که توانستند نه تنها کارگردان و هنرمندان خوبی باشند که بتوانند تناسخ دوباره یابند ، بلکه فیلمنامه نویسان موفقی نیز باشند ، منتظر موفقیت تجاری بودند. از 37 میلیون دلار هزینه شده ، این کمدی جنایی 113 میلیون دلار درآمد کسب کردند. 

 

علاوه برموسیقی الویس پریسلی ، ستارگانی چون بیانسه و جی ز ، بریتنی اسپیرز و پینک ، جسیکا سیمپسون ، مارون 5 و پسران ساحلی و همچنین بسیاری دیگر از مجریان مشهور در همراهی موسیقی این کمدی نقش داشته اند.

 

آدام سندلر

آدام سندلر

آدام سندلر در فیلم جک و جیل

  

فیلم کمدی دیگری با لباس زنانه توسط کارگردان دنیس دوگان به ما ارائه شد. کار او ، Twins So Different 2011 در گیشه ، مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. با همه اینها ، آدام سندلر موفق شد همزمان دو نقش را بازی کند. طبق نقشه ، خواهر دوقلوی او جیل بریستو (بازیگر آدام سندلر) هر ساله برای تعطیلات خانوادگی آمریکایی روز شکرگذاری به خانه جک موری (آدام سندلر بازیگر) می آید. کافی نیست که به اقوام عجیب و غریب بگوییم که آنها خیلی خوشحال نیستند - این بار او تصمیم می گیرد برای مدت نامعلومی در خانه برادرش بماند. در نتیجه ، انواع موقعیت های خنده دار با مشارکت همه اعضای این خانواده شاد و همچنین بازیگران مشهور زمان ما رخ می دهد.

اما هیئت داوران فیلم از عملکرد حتی بازیگر مشهوری چون آل پاچینو خوشش نمی آمد. و آدام سندلر به طور هم زمان دو جایزه تمشک طلایی دریافت کرد: در گروه "بدترین نقش مرد" و در گروه "بدترین نقش زن".

در نتیجه ، فیلم کورد ضد جوایز را جمع آوری کرد. خود این بازیگر از حضور در این پروژه اصلا پشیمان نیست و می گوید که تجربه شخصی اش به او کمک کرده تا نقش یک زن را بازی کند. این بازیگر از کودکی دوست داشت خواهرانش را مورد تمسخر قرار داده و از آنها تقلید کند.

 

ادی ردمین

ادی ردمین

ادی ردمین در فیلم دختری از دانمارک 

 

در پایان بررسی ما ، فیلم "دختری از دانمارک" (2015). این یک کمدی نیست ، جایی که مردان ، به اراده سرنوشت ، مجبور شوند یک تصویر زنانه را امتحان کنند. این یک درام جدی توسط تام هوپر کارگردان آمریکایی است که براساس رمانی به همین نام ساخته دیوید ابرشف ساخته شده است. این در مورد اولین دختر تراجنسیتی است که تحت عملیات تغییر جنسیت قرار می گیرد. زمان روایت دهه بیست قرن گذشته است ، زمانی که جامعه هنوز کاملاً آماده درک این مسئله نیست.

برای بازی در نقش Einar Wegener ، نقاش منظره ، ادی ردمین بازیگر مجبور شد دو سال جامعه تراجنسیتی را مطالعه کند. او از آمار وحشتناک خودکشی افرادی که فرصتی برای نشان دادن هویت جنسی خود ندارند ، شگفت زده شد. در نتیجه این فیلم در جشنواره فیلم ونیز جایزه و همچنین یک اسکار دریافت کرد. ادی ردمین ، مجری نقش تراجنسی ، به بازیگری برنده اسکار تبدیل نشد ، اما نامزد بهترین بازیگر مرد شد.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید