هوش تجاری

در


هدف اصلی این مقاله تشریح این نکته است که هوش تجاری (BI) به عنوان یک ابزار مدیریت دانش چطور می تواند مشاوران را در ارائه خدمات مشاوره به بخش مالی یاری دهد. راه حل هوش تجاری (BI) می تواند یک مزیت رقابتی برای مشاوران باشد مشروط بر این که آن ها توانایی بکارگیری ابزار های هوش تجاری و فناوری مانند انبار دیتا (Data Warehouse)، داده کاوی، پردازش تحلیلی انلاین (OLAP) و بارگیری انتقالی استخراج (ETL) را داشته باشند. مشاوران می توانند از راه حل هوش تجاری برای تحلیل داده های سازمان از قبیل ساختار ها و فرایند های تجاری موسسۀ مالی استفاده نمایند. از طریق تحلیل داده های سازمانی، موسسه مالی می تواند به نحوی بهتر به ارتقا کارایی های عملکردی پرداخته تا نه تنها از این طریق میزان فروش خود را افزایش داده بلکه راهبرد های بازریابی را نیز بهبود بخشیده و برنامه خدمات مشتری را به نحوه بهتری ارتقا دهد، همچنین می تواند میزان ریسک را از طریق توسعۀ هرچه بیشتر اقدامات مدیریت ریسک تقلیل دهد. به طور خلاصه، مشاوران با برخورداری از این مزیت رقابتی قادر خواهند بود تا در بازاری که دائما در حال تغییر و تحول است به بقای خود ادامه دهند.
در سال 2008، هوش تجاری اولین اولویت فناوری برای سومین سال پیاپی بود. این مقوله به عنوان حوزۀ برتر در حیطه مدیریت اطلاعات در سازمان ها شناخته شد زیرا هوش تجاری (BI) می تواند تاثیر مستقیم و مثبتی بر عملکرد تجاری یک بنگاه اقتصادی داشته باشد. قابلیت تکمیل یک وظیفه از طریق اتخاذ تصمیمات شفاف تر در تمامی سطوح تجرات یکی دیگر از موارد اهمیتی است که می تواند حاکی از قابلیت هوش تجاری در ارتقا موارد مختلف باشد.
اغلب شرکت های پیشرو از پرسنل خود در تمامی حیطه ها انتظار دارند تا روش های تازه و هوشمندانه ای را برای ارتقا عملکرد، افزایش اثربخشی کارمندان و تقویت روابط با مشتریان در پیش گیرند. به منظور دستیابی به این انتظارات، هوش تجاری (BI) را می توان به عنوان پاسخی برای دستیابی به اهداف در نظر گرفت. پشتیبانی از رایند تصمیم گیری در تمامی سطوح، تعدیل مدیران، عوامل اجرائی و عاملان دانش برای اتخاذ اثربخش ترین اقدامات در موقعیت های مورد نظر از جمله دلایلی هستند که بر اساس آن اغلب سازمان های پیشرو به هوش تجاری (BI) به عنوان یک عنصر ضروری نیاز دارند. (سیارک
راهبرد هوش تجاری (BI) باید در راستای اهداف سازمان بوده، منجر به پیشرفت تجارت و ارتقاء مدیریت دانش گردد. راهبرد هوش تجاری (BI) به سازمان ها در خلق بهترین شیوۀ کاربرد اطلاعات از طریق تصمیم گیری عملیاتی، راهبردی و تاکتیکی کمک می نماید.
به طور کلی، استفاده از هوش تجاری (BI) در خدمات مالـــی منجر به ایجاد ارزش گشته است. طی تحقیقی که توسط Gartner Inc صورت گرفت مشخص شد که بیش از 95 درصد از پاسخدهندگان بانکدار با این مساله موافق بوده اند که هوش تجاری (BI) یک گام اولیۀ راهبردی است که توسط مدیریت ارشد برداشته می شود. پاسخدهنگان از بانک ها، شرکت های بیمه و تجارت خانه های غیر مالی بوده اند. گارتنر همچنین دریافت که بیش از 90 درصد بر سر این مساله توافق داشته اند که ارزش مورد انتظار را از سرمایه گذاری در هوش تجاری دریافت نموده اند.
امروزه اغلب موسسات مالی به هوش تجاری (BI) وابسته می باشند. خدمات مالی شامل بانکداری (سپرده ها و وام ها، بانک های تجاری، بانک های رهنی، اتحادیه های اعتباری)، وثیقه ها و بورس (دلالی، بانک های سرمایه گذاری، مشاوران سرمایه) و امور مالی بین المللی می باشند. موسسه مالی می تواند از هوش تجاری (BI) به عنوان یک مزیت رقابتی استفاده نماید.
در دوران اوج رقابت در بازار، بخش های مالی باید راهبرد هایی را برای ابقاء خود اتخاذ نمایند. به طور کلی، یک بخش مالی دارای مقادیر زیادی از داده هایی است که به طور روزانه مورد پردازش قرار می دهند و در سیستم پیچیدۀ آن ها ذخیره می گردد. تحلیل کارامد این داده ها بسیار مهم بوده و تعیین کنندۀ موفقیت صنعت مالی می باشد. نحوۀ تحلیل فریب، ریسک و رفتار مصرف کننده در موسسه مالی بسیار حیاتی می باشد.(سیارک

از هوش تجاری (BI) طی سال ها برای کمک به یک کمپانی در جهت حل و فصل این قبیل مشکلات استفاده شده است، زیرا هوش تجاری (BI) می تواند مقادیر بزرگی از داده ها را برای تحلیل های فراگیر به کار گیرد.

 هوش تجاری (BI)
هوش تجاری در برگیرندۀ طیف گسترده ای از کاربرد ها برای تحلیل، جمع آوری، ذخیره سازی و دسترسی آسان به داده ها برای ایجاد فرایند های تجاری بهتر می باشد. یک تعریف خوب از هوش تجاری (BI) باید شامل هدف تجاری و کاربرد پذیری فنـّـــی باشد. ابزار های هوش تجاری (BI) که به طور گسترده مورد استفاده قرار دارند عبارتند از Data Warehouse، Data Mining، Extraction Transformation Load (ETL) و پردازش تحلیلی آنلاین یا OLAP
 انبار داده Data Warehouse
انبار داده یک مجموعه تلفیقی از داده های تاریخی و خلاصه شده می باشد که توسط محیط تار عنکبوتی از منابع داده های درونی و بیرونی جمع آوری شده است. انبار داده حالت user-friendly دارد که این خاصیت به ویژه در مورد مدیر و تحلیلگر تجاری مشهود است. انبار داده، داده های مرتبط را مخـــــزنی جمع آوری می کند که در ان جا ارزیابی شده و به منظور قرار گرفتن در خدمت اهداف تصمیم گیری سازماندهی می گردد. ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

هوش تجاری بخش سوم

در

 بکارگیری هوش تجاری (BI) به عنوان ابزارهای مدیریت دانش (KM)

برای اجرای هوش تجاری به عنوان یک ابزار از مدیریت دانش در جهت ارائه مشاوره مالی، بسیاری از ابزار های BI را می توان ارزشمند دانست. در ادامه برخی از این موارد به عنوان نمونه ذکر گشته اند.
1. ابزار های BI بنگاه اقتصادی
2. ابزار های BI بسته بندی یا دیتابیس ها
3. ابزار های کشف داده های بصری
4. ابزار های گزارشی محض
بسیاری از سازمان ها، چه خصوصی و چه عمومی، در حال حاضر در حال ارزیابی یا استفاده از ابزار های هوش مصنوعی (Open Source (OS BI مانند JasperSoft، Pentaho یا SpagoBI. این سه مجموعه هوش تجاری open source طیف گسترده ای از قابلیت های هوش تجاری را ارائه می دهند که از ETL تا تحلیل تک منظوره و گزارش را شامل می شوند.

هوش تجاری بخش دوم

هوش تجاری /بخش اول

 

 محدودیت هوش تجاری (BI) و مدیریت دانش (KM)

کاسلان در سال 2011 سعی داشت تا برخی محدودیت ها را در سیستم های هوش تجاری در کمپانی های کوچک مطرح نماید که دلایل آن به شرح زیر می باشند:
1. قیمت ابتدایی سیستم گزاف است که حتی می تواند برای کمپانی های بزرگ به یک میلیون یورو نیز برسد.
2. ابزار های داده کاوی از ابزار های پیچیده ای استفاده می کنند و کمپانی را وادار می سازند تا اموزش های اضافی ارائه نموده و حتی مشاوران خارجی را استخدام نماید که این منجر به افزایش هزینه های اجرا می گردد.
3. زمان اجرا طولانی بوده (از شش ماه تا چندین سال). برای کمپانی هایی که دارایی های مالی محدودی دارند منجر به بروز مشکلاتی می گردد.
4. عدم قطعیت در موفقیت اجرا. تحقیقات گارتنر نشان داد که از میان 2000 پروژه انبار داده ها فقط 20% موفقیت آمیز بوده اند.
5. کیفیت اندک داده های منبع منجر به هدر رفتن زمان و هزینه ها حین اجرا می گردد. این بدان خاطر است که کمپانی های کوچک سیستم های اطلاعات استاندارد منسوخ شده ای دارند.

بخش مالی

بخش مالی  یک شرکت تجاری را اداره می کنند و خدمات مالی را به مشتریان و بازرگانان ارائه می نمایند. بخش مالی دربرگیرندۀ کمپانی های بیمه، معاملات املاک بانک ها و سرمایه ها می باشد. علاوه بر این، خدمات مالی بهترین عملکرد را در شرایط نرخ بهره اندک دارا می باشند در حالی که به طور کلی، نیاز های این بخش درآمدی را از وام ها و رهن ها حاصل می نماید. علاوه بر این وقتی تجارت پا برجا باشد، این بخش از سرمایه گذاری های مضاعف نیز سود می برد.(سیارک
چالش های موجود در خدمات مالی عبارتند از:
1. محیط های تنظیم کنندۀ متغیر و در حال تحول
2. تمرکز مداوم بر مدیریت ریسک
3. توسعه محصولات و خدمات
4. جهت دهی به هزینه ها و تجدید ساختار
5. تداوم حفظ ریسک سپرده و ریسک محرمانه
6. اطمینان از بی عیب بودن داده ها و مدیریت صحیح آن
7. مدلسازی مدیریت ریسک
8. اصلاح مشتقات
9. ایجاد تعادل در جبران مشوق (incentive)
وال استریت، فلیت استریت و مین استریت: تمامیت شرکت بر سر یک چندراهی، یک تحقیق جدید از صنعت خدمات مالی در انگلستان و ایالات متحده خطاکاری هایی را در صنعت مالی بر ملا کرده است. از جمله یافته های اصلی می توان به این موارد اشاره نمود:
1. 26% از پاسخ دهندگان اظهار داشته اند که خودشان شاهد خطاکاری در محیط کار بوده اند یا اطلاعات دست اولی در این مورد دارند.
2. 16% از پاسخ دهندگان گفته اند که اگر بتوانند جرمی را (در تجارت) انجام دهند و عواقبی متوجه ان ها نشود از این کار چشم پوشی نخواهند کرد.
3. 24% 24% از پاسخ دهندگان اعتقاد دارند که متخصص خدمات مالی باید برای رسیدن به موفقیت وارد فعالیت های نامشروع گردد.

ادامه دارد........... ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

هوش تجاری بخش دوم

در


داده کاوی فرایندی است از کشف الگو هاف همبستگی ها و رویه ها از طریق ایجاد اصلاحاتی در میان مقادیر زیادی از داده ها که در انبار ذخیره شده اند. تکنولوژی های تشخیصی، تکنیک های اماری و ریاضیاتی معمولا در تکنولوژی داده کاوی مورد استفاده قرار می گیرند.

بارگیری انتقال استخراجی (ETL)

استخراج، انتقال و بارگیری- مجموعه ای از اعمال هستند که از طریق آنها داده از دیتابیس های متعدد، برنامه ها و سیستم های گوناگون استخراج گردیده، به عنوان موارد گرفته شده انتقال می یابد و در دیتابیس هدف بارگذاری می شوند- این موارد شامل انبار های داده، مراکز داده ، اپلیکیشن های تحلیل و غیر بوده اما صرفا محدود به این موارد نمی باشند.  (سیارک)  

هوش تجاری /بخش اول

پردازش تحلیلی آنلاین (OLAP)

تکنولوژی (OLAP) به کاربران امکان می دهد تا مقادیر بازرگی از داده ها را مورد کنکاش و تحلیل قرار دهند که در برگیرندۀ محاسبات پیچیده و روابط فی ما بین آن ها می باشد. ابزار های ‏OLAP ترکیبی از واسط گرافیکی کاربر (GUI) و رویه های پردازشی می باشند که منجر به تولید یک نتیجه بصری در دیدگاه های مختلفی از کاربران می گردد.

 مدیریت دانش

مدیریت دانش (KM) در واقع جمع آوری فرایند هایی است که بر خلق، انتشار و کاربرد دانش حاکم می باشند. مدیریت دانش همانطور که از نام ان پیداست شامل قدرتی برای بکارگیری دانش و آگاهی مناسبی است که در اختیار افراد مناسب قرار دارد. این مقوله مربوط به اطمینان از این نکته است که یک سازمان می تواند چیزی را یاد بگیرد و این که این سازمان قادر به بازیابی و بکارگیری دانش تحصیل شده در کاربرد های جاری در هنگام لزوم می باشد. در مقاله پیتر دراکر، او مدیریت دانش (KM) را به عنوان هماهنگی و بهره گیری از منابع دانش سازمانی برای خلق منفعت و ایجاد مزیت رقابتی تعریف می نماید.

مدیریت دانش همواره مربوط به تکنولوژی نمی باشد، بلکه با درک نحوه کار مردم، هجوم افکار به ذهن، شناسایی گروه هایی از مردم که با یکدیگر کار می کنند و نحوه تشریک و یادگیری آن ها از یکدیگر و در نهایت یادگیری سازمانی در مورد تجربیات کارکنان و در مورد رهبری سازمان نیز در ارتباط است.

محققان اظهار می دارند که مدیریت دانش روشی است برای ایجاد ارزش عملکردی به اطلاعات از دانش ضمنی به دانش آشکار از طریق ذخیره سازی، فیلترینگ، بازیابی و انتشار دانش آشکار و همچنین از طریق تست کردن و خلق دانش جدید. (سیارک)  

مدیریت دانش منجر به ایجاد همکاری خارق العاده و مشارکت در کار می گردد. مدیریت دانش باعث می شود تا ارزش اطلاعات و دانش به حداکثر رسیده و به ساکنان آن منطقه کمک می کند تا از خلاقیت و مهارت های خود بهتر استفاده نمایند، که این نیز به نوبه خود منجر به ارتقا اثربخشی و افزایش نوآوری می گردد. ترجمه  itrans.ir

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

مقایسه هوش تجاری و مدیریت دانش

در


به طور اساسی، هوش تجاری و مدیریت دانش دارای اهداف مشترکی می باشند. دستیابی به بهترین درجه از همفکری و ملاحظات مربوطه که قابلیت مطرح شدن را داشته باشند یا منجر به تاخیر پیشرفت به سوی یک هدف می گردند که این یکی از اهداف مدیریت دانش می باشد. مهم نیست که این اصل چطور در مورد ایدۀ هوش تجاری به کار بسته می شود. حمایت از تصمیم گیری راهبردی، رشد تجارت و نظارت بر رقبای سازمان به عنوان هدف اجرای هوش تجاری شناخته می شوند. بدون شک، سباهت های قطعی بین مدیریت دانش و همچنین هوش تجاری وجود دارد.
مدیریت دانش و هوش تجاری بر اساس فناوری اطلاعات بنا نهاده شده اند. آن ها به اینترنت، سخت افزار، نرم افزار، و تکنولوژی ذخیره سازی پایگاه داده ها اتکا دارند. علاوه بر این، بکارگیری آن ها در فرایند های تجاری هم شامل تجمیع، تلفیق، تعامل و استفاده از اطلاعات و دانش می باشد. علاوه بر این، هر دوی این موارد عملکرد های خود را بر اساس اطلاعات و دانش محقق می سازند. بدون شک می توان گفت که مدیریت دانش و هوش تجاری مکمل و متمم یکدیگر می باشند.
به طور کلی، تمرکز مدیریت دانش بر ادراک (شناخت) است. مدیریت دانش به طور خاص در مورد مردمی است که از درکی خوب و رفتاری فرهنگی برخوردار می باشند. این مقوله همچنین بر اهمیت نواوری دانش تاکید داشته و میزان نظام یافتگی ان را بررسی می کند. به همین ترتیب، هوش تجاری در وهله اول بر تکنولوژی و دیتا تمرکز دارد، که تاثیر کاربردی ان در حقیقت ارتباط تنگاتنگی با مهارت های کاربر به عنوان افرادی دارد که معمولا از تحلیل کمّی تخصص فنی برای حل مسائل تجاری با کمک سیستم هوش تجاری در ارتباط می باشد.
تفاوت های اساسی نیز وجود دارد، در حالی که هر دو مفهوم هوش تجاری و مدیریت دانش دارای اهداف مشابهی در سطوح بالا می باشند. این تفاوت ها را باید در نحوه بکارگیری آن ها به منظور دستیابی به اهداف مشاهده کرد. در حالی که ارزش هوش تجاری و محصولات آن، یعنی همان تحلیل فرصت را می توان در کارایی آ« به عنوان یک ابزار تصمیم گیری مشاهده نمود، ارزش مدیریت دانش در قابلیت سازمان برای شناسایی، تحصیل و استفاده مجدد از دانش بوده که بهترین حالت آن را می توان در بهترین روش ها مشاهده کرد به نحوی که می تواند منجر به صرفه‏جوئی در زمان، تلاش و منابع یک سازمان گردد.
تفاوت دیگر بین مدیریت دانش و هوش تجاری شدت آن هاست. هوش تجاری به طور تدریجی از طریق سیستم های خدمات مبادلاتی توسعه یافته است، همانند سیستم های ادارۀ اطلاعات، سیستم های مدیریت اطلاعات و سیستم های پشتیبانی از تصمیمات. مدیریت دانش در واقع همان روش ها و ایده های مدیریتی در دوره توسعۀ اقتصاد علمی می باشد. این مقوله تاکید دارد که دانش پر اهمیت ترین منبع و سرمایه راهبردی بوده، مزیت رقابتی شرکت ها بر خلق دانش، انتشار و کاربرد ان اتکا دارد.
علاوه بر معانی ضمنی، هر دو مورد از لحاظ کانون تمرکز متفاوت می باشند. هوش تجاری اغلب با منابع دیتا در ارتباط است. از ان جا که هدف آن مرتب نمودن و ساختار بخشیدن به منابع اطلاعاتی می باشد، کل فرایند هوش تجاری نسبتا بسته و مستقل می باشد. هوش تجاری همچنین بر تلفیق و ادغام ریخت شناسی بیرونی اطلاعات تمرکز دارد. از طرف دیگر، سیستم مدیریت دانش با منابع دانش در ارتباط است، اشتراک دانش و نوآوری نیز اهداف اولیه ان به شمار می روند. برای سازمان، در حالی که هوش تجاری به مدیریت اطلاعات عینی در عالم واقع می پردازد، سیستم مدیریت دانش به دنبال اقدامات فراگیر و دانش فردی است.
در نهایت، تفاوت بین هوش تجاری و مدیریت دانش در تکنولوژی اصلی است. تکنولوژی اصلی مدیریت دانش همچنین در مدیریت اسناد، علوم مهندسی گروه افزار ها، متن کاوی، تکنولوژی بازیابی، پرتال های دانش مشاغل و مواردی از این قبیل وجود دارد، از طرف دیگر، هوش تجاری معانی بیشتری را به تحلیل داده ها افزوده و تکنولوژی های اصلی ان متشکل از انبار داده، پردازش تحلیلی آنلاین، داده کاوی و پرتال های مشاغل می باشد. ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

کاشت گجت در بدن

در

یادش بخیر ، زمانی در فیلم ها و کارتون ها شخصیت هایی را می دیدم که قطعه ای در بدنشان کار گذاشته شده بود که آنها را مافوق بشر می کرد و آن قهرمانان رابه رویای دست نیافتنی خیلی از ما ها تبدیل کرده بود .از خود می پرسیدیم  چگونه می توان بینایی  مرد شش میلیون دلاری یا سرعت دویدن و پرش هایی به آن ارتفاع و یا زور بازوی او را داشته باشیم. بله ، به نظر غیر ممکن می آمد اما امروزه همه این ها به حقیقت پیوسته است ، با گجت هایی که در بدن انسان کاشته می شود وباعث توانایی های خاصی می گردند .در این مقاله ۸ قطعه گجت زیستی پرکاربرد معرفی شده است.

 ۱) کاشت گجتی که آزمایش خون را برای شما انجام می دهد


 اینقطعه قابل کاشتن ۵ سنسور و یک فرستنده دارد. هر کدام ازسنسور ها برای بررسی یک ماده  مثلا ATP, گلوکز, لاکتیت و….در بدن می باشد. این قطعه از طریق پوست و بوسیله ی یک باتری خارجی شارژ میگردد.این قطعه بزودی آزمایش خون را برای شما انجام می دهد و نیازی به دادن خون و زدن آمپول پیدا نمی کنید. 

این قطعه خون  فرد را بررسی می کند و اطلاعات را بوسیله  بلوتوث به قطعه ی خارجی می فرستد.یا اطلاعات بررسی شده را برای یک دکتر از طریق شبکه ی سلولیمی فرستد . این قظعه هنوز در مراحل اولیه است اما طی چندین سال کامل می شود و در دسترس عموم قرار می گیرد.

 ۲) قطعهی برای کسانی که کوری رنگ دارند               


افرادی هستند که با بیماری کوررنگی مطلق به دنیا می آیند یعنی قادر به تشخیص  هیچ رنگی نمی باشند مثل هنرمندی به نام نیل هاربینسون که برای درک بهتر از رنگ ها آزمایش هایی انجام داد. بلاخره  او و تیمش با استفاده از یک دوربین که به یک کلاه وصل شده بود و رنگها را به صورت ارتعاشات انتقال می داد قادر به تشخیص رنگها شد.

هاربینسون با جاسازی  گیرنده این وسیله در کوله پشتی  به وسیله ی یک هدفون به فرکانس هایی که  هر نوع رنگ را مشخص می نمود گوش کرده و قادر به تشخیص آن رنگ می شد.

 او باکاشتن این گیرنده در استخوان پشت سرخود و دریافت فرکانس ارسال شده توسط دوربین ، رنگ ها را تشخیص می داد . هاربینسون درعکس پاسپورت خود نیز این کلاه را بر سر گذاشته است. 

۳) سایبورگ چشم

 راب اسپنر فیلم سازی که علاقه مندبه فیلم برداری  تصاویراز زاویه ی چشم بود به همراه تیمی از مهندسین و شرکتی که در زمینه ی طراحی فرکانس های رادیویی بی سیم تخصص داشتند ( RF Links) دوربین مینیاتوری و فرستنده ی فرکانس های رادیویی را در چشم مصنوعی خود که در کودکی آن را از دست داده بودکار گذاشت.  این فیلم برداری اولین نمای POV در دنیا می باشد.

۴) سنسوربرای نمایش جهت شمال

 

 به سفارش شرکت سازنده قطعه نمایش جهت شمال روی سطح پوست وبالای قفسه ی سینه کار گذاشته می شود.در صورتی که به سمت مغناظیس شمال قرار بگیرید ویبره آرامی دارد. با تولید انبوه این قطعه بزودی قطب نماها  حذف می شوند.

 ۵) آهنربای زیستی

 این وسیله از یک صفحه و یک آهنربای استوانه ای تشکیل شده است.

 برای تحریک پایانه های عصبی لامسه  در کف دست و یا در سر انگشتان کار گذاشته می شود و آهن ربای استوانه ای برای برداشتن اشیا تعبیه شده است. 

۶) برچسب های NFC و RFID 

این تراشه ها  جایگزین کلید و رمز های عبور شما می شوند و با استفاده از آن قادر به روشن کردن ماشین , باز کردن در و استفاده از ابزارهای هوشمند می شویم.

 ۷) کاشت CIR‌CADIA 1.0

با این دستگاه می توانید دمای اندازه گیری نمایید.اولین بار در سال ۲۰۱۳ بن  تیم  گجت Circadia 1.0 را بدون کمک پزشک داخل دست خود کاشت  که باعث برآمدگی قابل توجهی در قسمت ساعد دست او شده بود .بن تیم سعی دارد نسخه کوچکتری از این دستگاه را تولید نماید.

 ۸) لومینس‌انس زیستی

این قطعه ی زیستی شبیه به یک ستاره ی قطبی در بدن عمل می کند.(سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

قابلیت جدید اینستاگرام

در


 اینستاگرام دیروز برای کاربران خود امکانگذاشتن  هشتک موقعیت جغرافیایی بر روی تصاویر و عکس های استوری را رونمایی کرد .با استفاده از این قابلیت پلت فرم به اشتراک گذاری عکس اینستاگرام به صورت خودکار موقعیت جغرافیایی کاربر راتشخیص داده و به صورت هشتک بر روی عکس های کاربرانمی گذارد. این قابلیت جدید در اینستاگرام شبیه همان امکان جستجوی موقعیت در اسنپ چت می باشد.


قبلا قابلیت جستجو در عکس ها و ویدیو ها دراینستاگرام وجود داشت اما این قابلیت جدید امکان قرار دادن هشتک موقعیت جغرافیایی بر روی عکس ها و ویدیو های به اشتراک گذاشته شده در استوری رابه کاربران می دهد.

این قابلیت جدید در صورتی فعالمی گردد که کاربر در یک موقعیت جغرافیایی نزدیک به موقعیت جغرافیایی کسانی باشد که در حال انتشار و بر چسب گذاری موقعیت جغرافیایی بر روی تصاویر خود می باشندد. مثلاً فرض کنید کاربری در شیراز باشد با استفاده از این قابلیت تمامی عکس های کاربرانی که مشغول به اشتراک عکس هایی با برچسب موقعیت شیراز می باشنذ برای کاربر ساکن درشیراز به نمایش در میآید. همچنین هشتک هایی که بر روی استوری کاربران قرار می گیرند در نتایج جستجوی کاربران در اینستاگرام نمایش داده می شود

یاد آوری می شودکه در این قابلیت تازه ارائه شده ،  تنها استوری هایی دیده می شوند که کاربران بر روی آن ها از برچسب موقعیت جغرافیای و هشتک آن استفاده کنند.

علاوه بر این کاربر نیز می توان استوری های خود را در این گروه قرار دهد به شرطی که بر روی آن ها از هشتک و یا برچسب موقعیت جغرافیایی استفاده نماید.
در صورتی که کاربری تمایلی به نمایش عمومی استوری خود نداشته باشد می تواند این قابلیت جدید را غیر فعال نماید.

اضافه شدن یک قابلیت کاربردی به اینستاگرام

چگونه قابلیت هشتک موقعیت جغرافیایی را غیر فعال کنیم؟

برای غیر فعال کردن قابلیت هشتک موقعیت جغرافیایی  بر روی علامت ضربدر که در لیست نمایش استوری قرار داده شده است کلیک نمایید. با این کاراز بر چسب ها و هشتک موقعیت جغرافیایی بر روی استوری خود، بدون به اشتراکگذاشتن بصورت عمومی استفاده می کنید .

کدام سیستم عامل ها به این قابلیت دسترسی دارند؟

درنسخه جدیداینستاگرام یعنی نسخه ۱۰٫۲۲در اختیار کاربران قرار گرفته است و کاربران هر دو سیستم عامل اندروید و iOS قادربه دسترسی این نسخه از اپلیکیشن شبکه اجتماعی اینستاگرام می باشند. قابلیت هشتک موقعیت جغرافیایی  بزودی به صورت کامل دراختیار همه کاربران قرار می گیرد.(سیارک)

چگونه پروفایل اینستاگرام را خصوصی کنیم

چه کسانی اینستاگرام ما را چک و بازدید می کنند

نظرات

در ادامه بخوانید...

فناوری تشخیص چهره در چین

در

چین هر چه بیشتر فناوری تشخیص چهره را به کار می گیرد، از خرید مرغ سوخاری (KFC) تا دریافت کارت پرواز.
این سیستم که در چین "با لبخند بپرداز" نام گرفته با تشخیص چهره افراد و تطبیق آن با چهره ثبت شده، آن‌ها را از دست در جیب کردن برای پرداخت پول یا استفاده از کارت خرید خلاص می کند.
اکنون در فروشگاه‌های مرغ سوخاری کنتاکی در هانگ‌ژو در شرق چین مشتریان پس از اینکه سفارش خرید خود را به ماشین می‌دهند با استفاده از فناوری تشخیص چهره و وارد کردن یک شماره موبایل پول آن را هم می‌پردازند. (سیارک)
ماشین دریافت سفارش و پرداخت به دوربین سه بعدی و الگوریتم تشخیص زنده بودن صاحب عکس مجهز است، چهره فرد را با چهره‌ای که هنگام ثبت نام و دریافت کارت اعتباری یا کارت خرید ثبت شده مقایسه کرده و سپس مشتری با وارد کردن یک شماره موبایل پرداخت را انجام می‌دهد. به این ترتیب مانع از تقلب برخی افراد می‌شود که ممکن است از عکس یا ویدئوی دیگران استفاده کنند.
یوم چاینا شرکتی که فروشگاه‌های مرغ سوخاری کنتاکی را در چین اداره می‌کند - در کنار بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای غذاهای فوری- مدعی است که برای اولین بار در دنیا از این فناوری برای پرداخت پول مرغ سوخاری استفاده شده است.
یوم چاینا این طرح را همکاری شرکت پرداخت با موبایل چین که الی‌پی نام دارد اجرا کرده است.
چین حتی برای جلوگیری از سرقت دستمال توالت در معبد تاریخی آسمان در پکن از این فناوری استفاده کرده است.
فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار هم هر چه بیشتر به سمت استفاده از فناوری می روند و اکنون خطوط هوایی چین جنوبی برای اولین بار با استفاده از آن کارت پرواز مسافران را صادر می کند.
اخیرا در شهر چینگ‌دائو که آبجوی معروف چین را تولید می‌کنند، ۲۵ مظنون که در جشنواره آبجو شرکت کرده بودند با استفاده از فناوری تشخیص چهره دستگیر شدند.
هجده دوربین که در چهار ورودی جشنواره کار گذاشته شده بودند در کمتر از یک ثانیه این ۲۵ نفر را شناسایی کردند. تعدادی از کسانی هم سابقه اعتیاد داشتند شناسایی شدند و از ورود آنها به جشنواره ممانعت شد. (سیارک)
پلیس چینگ‌دائو می‌گوید دقت این سیستم ۹۸.۱ درصد است و اگر چهره کسی در بانک اطلاعاتی پلیس موجود باشد بلافاصله هشدار می‌دهد.

نظرات

در ادامه بخوانید...