خانه پیش ساخته در ژاپن که در سراسر جهان محبوب شده است

 خانه با فوم

    

به تدریج و با گذشت زمان ، طراحی  مصالح ساختمانی در نظر گرفته شده برای ساخت خانه ها بطور قابل توجهی گسترش می یابد. چندی پیش پروفیل PVC در پنجره باعث اعتماد بسیاری از افراد شد و اکنون این یک طراحی کاملا استاندارد در معماری خانه هایی با فوم مطرح شده  است. همین امر در مورد مصالح ساختمانی مورد استفاده در هنگام ساخت خانه های یک طبقه با فوم نیز صدق می کند.

 

فوم پلی استایرن
طراحی فوم پلی استایرن اکسترود شده در ساخت و ساز یکی از مؤثرترین مواد عایق حرارتی به حساب می آید / عکس

 

اساساً ساختارهای جدید شامل ساختمان های مسکونی با فوم است که برای اولین بار در ژاپن ظاهر شد که این طراحی و معماری اصلاً تعجب آور نیست. برای ساخت آنها از فوم پلی استایرن اکسترود شده با چگالی سی کیلوگرم بر متر مکعب استفاده می شود. در ساخت و ساز یکی از مؤثرترین مصالح ساختمانی عایق حرارتی به حساب می آید.

 

1.  یک مجتمع مسکونی ژاپنی ساخته شده از فوم

خانه های پیش ساختهاین شرکت ژاپنی فقط چند سال پیش طراحی ساخت خانه های فوم را آغاز کرد ، اما  آنها در حال حاضر در سراسر جهان محبوب شده اند / عکس

 

شرکت ژاپنی Dome House Co ، یک شرکت ساختمانی از ژاپن ، تنها چند سال پیش پیشنهادی کاملاً جدید برای ساخت و ساز ساختمان های مسکونی یک طبقه ارائه داد. علاوه بر این ، نخستین کسی شد که طراحی جدید چنین خانه هایی را انجام داد. از نظر پارامترهای بیرونی ، ساختار یا نیمکره یا گنبد بود. دیوارهای آن از یک ماده غیرمعمول - پلی استایرن ساخته شده بود که به دلیل پردازش ویژه مکانیکی ، استحکام داده می شود. در معماری داخلی و معماری بیرون ساختمان  تعدادی از مزیت های فنی  ، حجم و سبک رعایت شده است.

 

خانه با فوم پلی استایرن

کار ساخت خانه های گنبدی  مونتاژ طراح است / عکس

 

همچنین مشخص است که رویکردی نوآورانه و غیرمعمول در ساخت و ساز اعمال شده است.

خانه با فوم پلی استایرن

ساخت و ساز کلاسیک معماری در این طراحی مشاهده نمی شود. در عوض ، این مجموعه ای از ساختار یکپارچه ماژول ها ، از جمله ماژول های پنجره و درب تشکیل شده  است. بر این اساس ، هزینه ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. این قاب از پلی استایرن ساخته شده بود ، و مونتاژ تا حدودی یادآور کار با یک طراح است فقط  ماژول های آماده و مونتاژ ها را به هم وصل کنید.

 

خانه با فوم پلی استایرن

پایه و اساس چنین سازه هایی نیاز به وزن سبک دارد.

 

یک پایه مانند یک قاب محکم برای ساختارهای سبک از شکل غیرمعمول لازم نبود. نصب بر روی یک منطقه از قبل آماده شده از صفحات OSB یا پانل های  انجام شد.

خانه با فوم پلی استایرن

قیمت یک خانه فوم از 3500 دلار شروع می شود / عکس


در نتیجه ، چنین خانه ای نه تنها برای ژاپن ، بلکه برای ما نیز گرم ، به اندازه کافی جادار ، دنج و بسیار ارزان قیمت به نظر می رسد. قیمت مجموعه ای از ماژول های ساختمانی با پایه 8 متر قطر ، ارتفاع سقف 4 متر و دیوارها که ضخامت آن ده سانتیمتر است ، 3500 دلار اعلام شد.

 

2. ویژگی های خانه با فوم

خانه با فوم پلی استایرن
دیوارها به ضخامت 10-19 سانتی متر می توانند در برابر وزش باد 25 متر در ثانیه مقاومت کنند / عکس

 

اولین چیزی که باید به آن توجه شود دیوارهایی با ضخامت کم هستند. از نظر فن آوری ، ضخامت با در نظر گرفتن پوشش داخل و خارج در محدوده 100-190 میلی متر ارائه می شود. به گفته سازنده در ژاپن  ، با توجه به این شکل ساختمان ، این کافی است تا ساکنان را از باد محافظت کنند ، سرعت باد 25 متر در ثانیه و یک پوشش برف از هر ضخامت است.

 

3. فناوری مونتاژ

خانه با فوم پلی استایرن
دیوارهای استروفوم (استروفوم یک مارک تجاری پلی استایرن است)در یک سایت مسطح با پایه شمع سبک ساخته شده است / عکس

 

ژاپنی ها اصول و فناوری ساخت یک خانه فوم را به کوچکترین جزئیات کار کرده اند.کلیه قطعه ها بر روی دستگاههای پرس و کوره های صنعتی در قالب واحدهای آماده برای نصب ساخته می شوند. مکانی برای ساختمان آینده از قبل آماده شده است. سایت ، در اندازه مورد نیاز ، مسطح است ، که با یک پایه شمع سبک وزن ثابت شده است.

خانه های پیش ساخته

خانه های فوم در ژاپن برای نصب در هر منطقه طراحی شده اند / عکس

خانه با فوم پلی استایرن

پس از احداث دیوارها ، می توانید دکوراسیون داخلی را شروع کنید / عکس


پس از آماده شدن پایه ، دیوارها و حلقه مرکزی ثابت نصب می شوند ، که به عنوان یک تقویت کننده عمل می کند. در دهانه ها و درهای پنجره ، سازه های مناسب نصب می شود ، فوم آن گذاشته شده است ، دیوارها به رنگ دلخواه رنگ می شوند ، تمام ارتباطات به هم متصل می شوند. برای سیم کشی آنها کانالهایی آماده در دیوارها وجود دارد.

خانه با فوم پلی استایرن

پس از مونتاژ ، خانه باید گچ شده و با رنگ محافظ پوشانده شود / عکس

خانه با فوم پلی استایرن

 

در خارج ، دیوارها گچ  و سپس رنگ آمیزی می شوند. سازندگان ژاپنی توصیه می کنند یک روکش رزین پلی اورتان را انتخاب کنید. از خواص محافظتی عالی در برابر اثرات نور خورشید و فرسایش در فوم برخوردار است. مساحت کل خانه با یک طبقه و پایه با قطر هفت تا هشت متر می تواند 54-60 متر مربع باشد. معماران بر این باورند که سه تا پنج نفر از ساکنان برای زندگی راحت در خانه از فضای کافی برخوردار خواهند بود.

 

خانه با فوم پلی استایرن

انواع مختلفی از خانه های فوم وجود دارد / عکس


به صورت اختیاری ، شما می توانید یک تغییر و تحولات غرفه سازی از چنین خانه ای بسازید. در این حالت شکل آن کشیده خواهد شد که باعث می شود منطقه مفید بیشتری از سازه ساخته شود و نیازی به افزایش بار روی دیواره های آن نخواهد بود. سازندگان این اصلاح را نه برای ساختمانهای مسکونی بلکه برای محلهایی که برای دفاتر و انبارها استفاده می شوند ارائه می دهند

 

گزینه های بسیاری برای دکوراسیون داخلی و خارجی وجود دارد / عکسخانه با فوم پلی استایرن


در صورت تمایل ، در ساختمان گنبدی ، می توانید یک طبقه دیگر را تجهیز کنید ، فوم ، دکور و منطقه بندی فضای را اضافه کنید. این کار راحتی را ایجاد می کند که از آپارتمان های سطح شهر کم نیست. همچنین می توانید چندین ماژول را با انتقال به یکدیگر متصل کنید و فضای گسترده ای یا حتی یک اسکناس کوچک را بدست آورید.

 

4- جوانب مثبت و منفی ساختمان با فوم

خانه با فوم پلی استایرن
سازه های ساخته شده از  فوم دارای بسیاری از خصوصیات مثبت است / عکس

این نوع خانه ویژگی های مثبت زیادی دارد:
- مزیت اصلی عملکرد عایق حرارتی بالا از دیگر مصالح ساختمانی است. دیواره فوم که ضخامت آن صد میلی متر است ، دارای هدایت حرارتی شبیه به آجر کاری با ضخامت 1900 میلی متر ، چوب - 350 میلی متر ، بتن - 4،800 میلی متر است.

- استحکام مصالح ساختمانی 45 کیلوگرم بر متر مکعب است. برای یک سازه پشتیبان ساختمان ، این کافی نیست ، اما اگر دیوارها دویست میلی متر ضخامت داشته باشند ، از نظر استحکام آنها به یک ساختار ساخته شده از چوب شبیه می شوند ، که دیوارهای آن چهل میلی متر ضخامت دارند.

- پس از پوشاندن فوم با یک پوشش محافظ ، عمر ساختمان برای شصت سال تضمین می شود.

- میزان جذب آب بسیار کم است و به شما این امکان را می دهد که از رطوبت زیاد ، بارش شدید و مناطق باتلاقی نترسید.

 

خانه های پیش ساختهچنین ساختمانهایی معایبی نیز دارند / عکس

 

اما در مورد این نوع ساختمان نیز مضراتی  دارد. فوم ، حتی از این نوع ، بیش از حد مستعد گرما هستند. به سرعت مشتعل می شود ، شدید می سوزد و گاز و بخارات مضر زیادی از خود ساطع می کند.

پرتوهای خورشید بر خواص مواد تأثیر منفی می گذارد. با گذشت زمان ، این می تواند منجر به این واقعیت شود که فوم شروع به خرد شدن می کند . برای جلوگیری از این پدیده ، متخصصان توصیه می کنند گچ را در یک لایه بزرگ (از ضخامت پنج تا ده میلی متر) بکار ببرید. نوع متفاوت پوشش نیز مناسب است ، نکته اصلی این است که در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. موثرترین پوشش فلزی  بر اساس آلومینیوم جواب می دهد.

 

5- مصالح ساختمانی جایگزین

خانه های پیش ساخته
فناوری ژاپنی به سرعت علاقه اروپایی ها را جلب کرد / عکس

 

این فناوری که در ژاپن توسعه یافته ، به سرعت توجه اروپاییان را به خود جلب کرد. درست است ، آنها تصمیم گرفتند تا کمی ساخت و ساز مواد ساختمانی مورد استفاده برای ساخت سازه را مدرن کنند. به عنوان یک جایگزین ، کارشناسان اروپایی پیشنهاد کردند که بتن سبک پلی استایرن را به جای فوم اکسترود شده استفاده کنید. خانه بزرگتر و سنگین تر شده است. بله ، و کار افزایش یافته است ، زیرا یک سیستم زهکشی و یک پایه کم عمق مورد نیاز است.

 

خانه های پیش ساخته

این فناوری که در اروپا بهبود یافته گرانتر شده است / عکس


این خانه خصوصیات خود را حفظ کرده ، اما هزینه های نیروی کار افزایش یافته است. اگر پیش از این با خانه های فومی می توانستید همه کارها را به صورت دستی انجام دهید و دو نفری به راحتی از عهده این کار برمی آمدید ، در صورت خرید نسخه مدرن ، به تجهیزات ویژه ای نیاز خواهید داشت. بر این اساس ، هزینه خانه کمی بیشتر خواهد شد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید