20 استفاده جالب از آلوئه ورا

20 استفاده جالب از آلوئه ورا

 

در صورتی که می دانستید گیاه  آلوئه ورا به چه میزان برای شما مفید است و چه خواص جادویی دارد حتما گلدان آلوورا را  در همه جا و همه ی زمان ها با خود حمل می کردید. همانطور که همه شما ممکن است بدانید، آلوئه ورا از خانواده کاکتوس ها می باشد و در بعضی کشورها مثل نیوزلند مانند علف هرز رشد می کند شما می توانید گیاه آلوئه ورا را در خانه داخل گلدان نگهداری کنید. آلوئه ورا شامل بیش از 200 ماده فعال از جمله ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه، آنزیم ها و اسیدهای چرب است. به همین دلیل استفاده از آلوئه ورا طیف گسترده ای دارد. 

 

آلوورا مناسب برای خشکی پوست

آلوورا مناسب برای خشکی پوست

 

مهم نیست که  پوست شما  چه نوع از مشکلات آلرژیک را دارد یا  مستعد آکنه ، خشکی، لکه و غیره می باشد از آلوئه ورا یا صبر زرد به عنوان یک مرطوب کننده استقاده کنید روی هر پوستی  به طور موثر کار می کند و حاوی مواد شیمیایی مضر نمی باشد. بسیاری از محصولات با استفاده از مواد شیمیایی مضر که منجر به خطر افتادن  سلامت پوست و مو می شوند پس به سراغ آلوئه ورا بروید! مرطوب کننده آلوئه ورا بصورت طبیعی برای سلامتی پوست و مو، بدون استفاده از هر نوع مواد شیمیایی یا مصنوعی .

درمان سوختگی های سطحی پوست با آلوورا 

درمان سوختگی های سطحی پوست با آلوورا

 

برای استفاده از آلوئه ورا و ژل آلوئه ورا برای سوختگی، یک مقدار  از آلوئه ورا  را در منطقه سوخته بمالید و روی آن را پانسمان کنید بقیه کار را آلوئه ورا  انجام  خواهد داد. آلوئه ورا التهاب پوست را کاهش داده و در ترمیم بافت آسیب دیده کمک می کند. التهاب پوست نسبتا به سرعت کاهش می یابد. محصولی که توسط شما در خانه ساخته شود بدون مواد شیمیاییی مضر و بسیار بهتر از کالا های آماده بیرون می باشد . به همین دلیل است که استفاده از کرم آلوئه ورا و ژل آنرا به منظور سوختگی جزئی پوست پیشنهاد می کنیم. 

تمیز کردن سبزیجات یا میوه ها از باکتری ها

تمیز کردن سبزیجات یا میوه ها از باکتری ها

از اسپری مقدار کمی از ژل آلوئه ورا مثلا برای خیار، گوجه فرنگی و یا بر روی سبزیجات و میوه جات استفاده کنید. این چنین استفاده جالب از آلوئه ورا را می دانستید؟

آلوورا جایگزینی برای دهان شویه

آلوورا جایگزینی برای دهان شویه

شما می توانید دهان شویه آلوئه ورا را در خانه درست کنید. شستشوی دهان با آلوئه ورا باعث جلوگیری از خونریزی لثه و بهبود تورم لثه می شود. 

آلوورا برای کاهش وزن

آلوورا برای کاهش وزن

یکی دیگر از استفاده های جالب از آلوئه ورا  کمک به کاهش وزن است . اما برای رسیدن به نتیجه  مطلوب باید صبر و شکیبایی داشته باشید. (البته در هر روش کاهش وزن زمان حرف اول را می زند) آلوئه ورا  شامل برخی از خواص مفید مانند : افزایش سیستم ایمنی بدن، حذف سموم و کمک به هضم غذا  می باشد و تمام این موارد  در جهت کاهش وزن و سلامتی کمک می کنند.

آلوورا برای درمان دیابت

آلوورا برای درمان دیابت

دیابت یک بیماری بسیار خطرناک است که در بزرگسالان و حتی در کودکان رخ می دهد، چگونه آن را درمان کنیم؟ پاسخ آلوئه ورا است.  باور کنید یا نه ژل خشک شده آلوئه ورا با کاهش سطح قند خون به درمان دیابت کمک می کند.

آلوورا برای درمان آلوپسی آره آتا

آلوورا برای درمان آلوپسی آره آتا

آلوپسی  یک بیماری خود ایمنی است، که در آن سیستم ایمنی بدن که برای محافظت از بدن در برابر مهاجمان خارجی از جمله ویروس ها و باکتری ها طراحی شده ، به اشتباه به فولیکول های مو، ساختاری که  باعث رشد موها می شود، حمله می کند.و منجر به ریزش مو در یک بخش خاصی ازسر و قسمتهای دیگر بدن می گردد .این وضعیت پوست سر  را می توان با استفاده روزانه از آلوئه ورا کاهش داد .

آلوورا برای ترمیم زخم ها و بریدگی

آلوورا برای ترمیم زخم ها و بریدگی

 ژل آلوئه ورا شامل الیاف پلی ساکارید است که به بهبود زخم کمک می کند بسته به عمق بریدگی مقداری از ژل آلوئه ورا روی بریدگی و یا زخم گذاشته و پانسمان کنید.

آلوورا پاک کننده آرایش

آلوورا پاک کننده آرایش

تمیز کردن آرایش کار بسیار مشکلی است. گاهی اوقات بعد از تمیز کردن آرایش، هنوز هم برخی از نقاط  پوست  تمیز نشده اند که باعث آکنه و یا خشکی و خشن شدن پوست می شود.بهترین راه برای برای پاک کردن آرایش انجام این کار با استفاده از مواد طبیعی مانند آلوئه ورا است. آلوئه ورا سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها است که علاوه بر تمیز کردن پوست شما ، پوست را صاف و ابریشمی می کند . ژل آلوئه ورا جایگزین ساده و موثری برای انواع محصولات شیمیایی است.نگهداری ژل آلوئه ورا در یخچال برای خانم ها برای دسترسی آسان پیشنهاد می شود و حتی نگهداری ژل آلوئه ورا در فریزر هم برای مدت های طولانی قابل استفاده است.

آلوورا یک تسکین دهنده سریع

آلوورا یک تسکین دهنده سریع

قالب های یخ را با ژل آلوئه ورا پر کنید، و در فریزر بگذارید . این تکه های یخ آلوئه ورا تسکین دهنده بزرگ برای سوختگی های ناشی از نور خورشید، گزش حشرات،گیاهان سمی مثل  پیچک و غیره می باشند. از تکه های یخ آلوئه ورا همچنین می توانید برای حلقه های تیره و چین و چروک استفاده کنید.

آلوورا برای شستشوی صورت

آلوورا برای شستشوی صورت

درست مثل دهان شویه، شما همچنین می توانید شوینده صورت حاوی آلوئه ورا  رادر خانه بصورت طبیعی و بدون استفاده از هر نوع مواد شیمیایی مضر درست کنید . مخلوط 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با یک قاشق غذاخوری شیر بادام و اضافه کردن یک قاشق غذاخوری آب لیمو . این ژل آلوئه ورا را برای حدود 5 تا 10 دقیقه بر روی صورت خود گذاشته و سپس بشویید.

آلوورا برای کف اصلاح صورت آقایان

آلوورا برای کف اصلاح صورت آقایان

کف اصلاح حاوی مواد شیمیایی بسیار مضر است که برای پوست شما خوب نیست. اما اگر می خواهید مرطوب کننده طبیعی بعد از اصلاح استفاده کنید  از آلوئه ورا استفاده نماییذ. آلوئه ورا یک مرطوب کننده  قوی است. برای درست کردن کف اصلاح با آلوئه ورا  : مخلوط 1/3 فنجان ژل آلوئه ورا را با 1/4 فنجان صابون ، 1 قاشق غذاخوری روغن بادام مخاوط کنید . پس از آن  1/4 فنجان آب مقطر گرم با 1 قاشق چایخوری روغن ویتامین E و 5 قطره از روغن اوکالیپتوس در یک بطری کف یا پمپ صابون تمیز اضافه کنید. قبل از هر بار مصرف کاملا تکان بدهید.

نگهداری آلوئه ورا در یخچال

این کف اصلاح در یخچال به مدت شش ماه قابل نگهداری می باشد.

درمان بوی بد دهان با آلوورا

درمان بوی بد دهان با آلوورا

1/4 فنجان از آلوئه ورا ، 1/3 فنجان آب یا آب سیب را مخلوط کرده و آن را بنوشید. آلوئه ورا ضد تورم لثه که یکی از علل بوی بد دهان می باشد، است 

درمان رنگدانه ها و چین و چروک با آلوورا

درمان رنگدانه ها و چین و چروک با آلوورا

ژل آلوئه ورا به بهبود خشکی پوست ، کک و مک و همچنین لکه های خشک پوست کمک می کند .ژل آلوئه ورا دارای ویتامین C و E است که بهترین درمان  برای رنگدانه و چین و چروک پوست می باشد . چند قطره روغن نارگیل در ژل آلوئه ورا برای درمان رنگدانه و چین و چروک مخلوط کنید.

ژل ابرو با آلوورا

ژل ابرو با آلوورا

 یک قسمت از ژل آلوئه ورا را با یک بخش دیگر از روغن کرچک مخلوط کنید. این به تمیز کردن راحت زیر ابرو کمک خواهد کرد.

آلوورا برای پاهای خشک و ترک خورده

آلوورا برای پاهای خشک و ترک خورده

ژل آلوئه ورا (صبر زرد) برای پاهای خشک و ترک خورده است: گلاب، ژل آلوئه ورا، و گلیسیرین و آب لیمو را مخلوط کرده به حالت خمیر برای 10-15 دقیقه روی پاشنه های ترک خورده بصورت روزانه بگذارید. این ژل خمیری آلوئه ورا کمک خواهد کرد پاهای خشک و ترک خورده نرم و صاف شود.

آلوورا برای ضدعفونی کردن دست

آلوورا برای ضدعفونی کردن دست

ضد عفونی کننده ژل آلوئه ورا ی دست  را در خانه در کمتر از یک ساعت درست کنید ½ ژل آلوئه ورا و ¼ الکل را با 20 قطره از اسانس مورد علاقه خود در یک بطری تمیز مخلوط کرده و در محلی تاریک نگهداری کنید.

ژل آلوورا (صبر زرد) برای نوشیدن

ژل آلوورا برای نوشیدن

یکی از رایج ترین و جالب ترین  موارد استفاده از ژل آلوئه ورا اضافه کردن آن در مواد غذایی است. بسیاری از مردم به خاطر خاصیت ملین ژل آلوئه ورا  برای  رفع یبوست از آن استفاده می کنند . آلوئه ورا بخاطر خاصیت قلیایی ،به کاهش التهاب در معده نیز کمک می کند. شما می توانید ژل آلوئه ورا برای مقاصد مختلف استفاده کنید.برای نوشیدن

درخشندگی موها با آلوورا

درخشندگی موها با آلوورا

 مواد شیمیایی موجود در شامپوها باعث خشک و کدر شدن موها شده برای آبرسانی به موها و درخشندگی آنها  ژل آلوئه ورا  موثر است. در صورتی که پوست سر شما چرب یا خشک است برای بازگرداندن تعادل مناسب به پوست سر از ژل آلوئه ورا استفاده نمایید.

درمان های دارویی با ژل آلوورا

درمان های دارویی با ژل آلوورا

ژل آلوئه ورا در درمان بیماری ریفلاکس اسید معده به مری  استفاده می شود. ریفلاکس اسید معده باعث علائمی مانند سوزش سر دل، درد قفسه سینه، و مشکل در بلع می شود. آلوئه ورا بخاطر خواص ضد التهابی باعث تسکین پوشش معده و مری می شود . همچنین با عوامل بیماری زایی که باعث مشکلات گوارشی می شوند مبارزه می کند.

 

درخت آلوئه ورا

Aloe-plants-region-Transkei-South-Africa.jpg


این گیاه گرمسیری و همیشه سبز به ارتفاع 4-10 متر می رسد برگها گوشتی ، بزرگ ، تیز ، سبز مایل به آبی یا خاکستری مایل به آبی تا طول 60 سانتی متر است. در امتداد لبه های برگ خار وجود دارد. ریشه بسیار منشعب است. گلها به شکل زنگوله ، نارنجی کمرنگ یا قرمز روشن هستند که در گل آذین جمع شده و روی ساقه بلند رشد می کنند. میوه یک کپسول استوانه ای است. دانه ها متعدد ، سیاه مایل به خاکستری ، مثلثی هستند. آلوئه  بیشتر اواخر زمستان و اوایل بهار شکوفا می شود. از طریق قلمه تکثیر می شود.

 

سرزمین بومی درخت آلوئه آفریقای جنوبی است. در منطقه ما ، در قفقاز و آسیای میانه رشد می کند. آلوئه مدت زیادی است که اهلی شده و به عنوان یک گل داخلی پرورش داده می شود. با این حال ، در شرایط داخلی ، این گیاه به ندرت شکوفا می شود ، اگرچه با مراقبت خوب می تواند هر ساله شکوفا شود. آلوئه خیلی سریع رشد می کند و ارتفاع آن به 100 سانتی متر می رسد برگ و آب آلوئه دارای خواص دارویی است.

برگ ها و ساقه ها حاوی ویتامین های مختلف ، مواد صمغی ، آنتراگلایکوزیدها و مقدار کمی آنزیم هستند. برگها در دوره پاییز و زمستان برداشت می شوند ؛ توصیه می شود 1-2 هفته قبل از برداشت آلوئه مرطوب کننده نشود.

 

Aloe-cameronii-Red-Aloe1.jpg


این گیاه بومی مناطق استوایی آفریقا است ، بنابراین نور خورشید را بسیار دوست دارد. در تابستان ، در فضای باز و در هوای تازه رشد خوبی می کند. می توان به ندرت مرطوب کننده کرد ، زیرا برگها قادر به حفظ رطوبت برای چندین روز هستند. در زمستان ، آلوئه باید با آب در دمای اتاق آب داده شود ، و لازم است هم از بالا آب بگیرید و هم آب در ظرف بریزید. اما مهم است که در این کار زیاده روی نکنید: وقتی خاک غرقاب می شود ، سیستم ریشه پوسیده می شود. در زمستان بهتر است گیاه را در اتاقی با دمای 10-10- درجه سانتیگراد نگهداری کنید.

 

درخت آلوئه ورا سبز و درخت  آلوئه ورا قرمز هر دو آلوئه ورا و آلوئه ورا گیاهان دارویی با ترکیب شیمیایی یکسان هستند که در طب سنتی و سنتی استفاده می شود. این آب میوه برای بیماری های دستگاه گوارش ، درمان بیماری های چشم و فرآیندهای التهابی استفاده می شود. این گیاه همچنین در زیبایی شناسی کاربرد زیادی دارد.

دراین مقاله  طریقه مصرف آلوئه ورا برای مو پوست و انواع بیماری را بخوانید 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Maisyn 218 :

    I wish to show my affection for your kindness giving support to those who have the need for help on this study. Your personal commitment to passing the message throughout has been exceptionally advantageous and have surely made many people just like me to reach their objectives. The invaluable rencmmeodations can mean a whole lot a person like me and extremely more to my office colleagues. Regards; from everyone of us.

    1395/12/27 4:53
    • بهنام :

      نام‌های دیگر آلوئه‌ورا عبارتند از: چادُروار، صبر سقوطری، آلوئه‌ورا، صبر، صبر کموار، صبر زرد، ازوال، ازوادزرد خزانه، مقر، ایلوا، صبارا، آلوئه کوراسائو، آلوئه هندی، آلوئه بارباد، الوا، صباره، برمس، سولع، مقرا، چادروا و صعدنا

      1400/11/28 23:26
  • Billymer 175 :

    آلوورا مرطوب کننده طبیعی قوی، آنتی اکسیدان، ضد عفونی کننده، مقوی، داروی موثر برای درمان بیماری های پوستی، جوان کننده پوست و بدن، تقویت کننده ایمنی، دارای خاصیت قابض، التیام دهنده زخم، ضد التهاب و تسکین دهنده، التیام دهنده آرتروز، تسکین دهنده دردهای عضلانی است. مورد استفاده برای رگ به رگ شدن و جراحات ورزشی، التهاب چشم، بیماری های گوارشی و قلبی عروقی، زخم، آبریزش بینی و گلودرد، تقویت کننده لثه، داروی عالی برای تحریک و درمان موهای ضعیف شده

    1400/10/15 22:21
  • Billymer 175 :

    الوئه ورا یک گیاه همیشه سبز کاکتوس مانند از خانواده سوسن است. کلمه "ورا" به معنای "واقعی، واقعی" یعنی آلوئه واقعی است.

    1400/10/15 22:22
  • Billymer 175 :

    زادگاه آلوئه، قسمت جنوبی شبه جزیره عربستان، شمال آفریقا، جزایر قناری و کاپو ورد است. در تمام نقاط جهان که آب و هوای آن خشک است رشد می کند. در آفریقا و هند گسترده است. به دلیل رطوبت بالای برگ ها، آلوئه می تواند در خاک های خشک و سنگلاخی رشد کند. این امر استفاده از آن را به عنوان یک گیاه زینتی ساده می کند.

    1400/10/15 22:25
  • Billymer 175 :

    بیش از 200 گونه الوورا وجود دارد. با گلهای زرد زیبا شکوفا می شود و به شکل مثلث میوه می دهد. طول برگ های آلوئه به 60 تا 100 سانتی متر می رسد. انتهای بریده شده برگ 4 ساعت پس از برش اکسید می شود و اگر مایعی از برگ خارج شود پژمرده می شود. برگها ضخیم و گوشتی و حاوی مایعات زیادی هستند.

    1400/10/15 22:27
  • Billymer 175 :

    تولیدکنندگان اصلی آلوئه برای نیازهای آرایشی و بهداشتی عبارتند از: استرالیا، هند، بنگلادش، چین، مکزیک، جمهوری دومینیکن، کنیا، آفریقای جنوبی، جامائیکا و ایالات متحده آمریکا.

    1400/10/15 22:27
  • Billymer 175 :

    خواص درمانی آلوئه ورا از زمان های قدیم شناخته شده بوده است و مصریان، یونانی ها، رومی ها و هندی ها به طور گسترده ای از آن در پزشکی استفاده می کردند. این یک جزء جدایی ناپذیر در طب سنتی در چین، روسیه، آفریقا، جامائیکا، ایالات متحده آمریکا، مکزیک و هند است.

    1400/10/15 22:27
  • Billymer 175 :

    آلوئه ورا نقش مهمی در خوددرمانی در خانه دارد ، زیرا برای تعدادی از مشکلات و بیماری ها موثر است، اما هیچ عارضه ای حتی برای بدن کودک ندارد. برگ های آلوئه حاوی مواد فعال بیولوژیکی هستند: اسیدهای آمینه، آنتراکینوئیدها، آنزیم ها، آلانتوئین، آنتی اکسیدان های طبیعی، ویتامین های B کمپلکس - B1، B2، B3، B5، B6، B12، ویتامین های C و E و بتاکاروتن که در بدن وجود دارد. تبدیل به ویتامین A، کلسیم، روی، منیزیم، مس، آهن، پتاسیم، فسفر، رودیوم، ایریدیم، مونو و پلی ساکارید می شود. آب برگ آلوئه ورا دارای خواص مرطوب کنندگی باورنکردنی است.

    1400/10/15 22:28
  • Billymer 175 :

    آلوئه دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، آرام بخش، مرطوب کننده، ضد عفونی کننده، ضد قارچ، قابض، ترمیم کننده زخم، ضد درد، ملین است. به عنوان دارو برای مصارف داخلی و خارجی استفاده می شود. آب آلوئه ورا به شکل طبیعی مصرف می شود. آلوئه ورا یک داروی فوق العاده موثر برای درمان بیماری های پوستی است.

    1400/10/15 22:29
  • Billymer 175 :

    آب آلوئه ورا دارای اثر ضد عفونی کننده، تسکین دهنده و التیام بخش است. برای بریدگی، خراش، سوختگی از جمله آفتاب سوختگی، سرمازدگی، سوزش، بثورات پوستی، التهاب پوست، کاهش خارش، سوزش، تورم پس از نیش حشرات و آلرژی موثر است. به درمان کبودی، آکنه، لک های جزئی پوست، درماتیت، زخم های پوستی و اگزما و همچنین جوش و ویتیلیگو (کم رنگی شدن پوست)، پای ورزشکاران، پسوریازیس کمک می کند. تسریع بهبود زخم، کاهش اسکار، درمان زگیل، تبخال. در درمان زخم های کهنه و آبسه های عمیق با چرک زیاد موثر است. قارچ های مختلف از جمله قارچ ناخن و پا را درمان می کند. آلوئه نه تنها اثر شفابخشی بر روی پوست دارد، بلکه آن را عمیقاً مرطوب می کند. آلوئه ورا بهترین مرطوب کننده طبیعی( یخ الوورا برای صورت ) است.

    1400/10/15 22:30
  • Billymer 175 :

    از خواص درمانی آلوئه ورا در موارد زیر استفاده می شود: - با آبریزش بینی با منشاء مختلف، با آسم، آب آن التهاب را برطرف می کند و مواد معدنی، ویتامین ها و اسیدهای آمینه بدن را تامین می کند، تورم مخاط بینی را برطرف می کند، همچنین برای جلوگیری از سرماخوردگی، غرغره گلو درد با آب آلوئه ورا استفاده می شود. - با رگ های واریسی - برای افزایش ایمنی بدن ویتامین های موجود در آب آن به حفظ سطح ایمنی مورد نیاز کمک می کند. آب آن حاوی آنتی بیوتیک های ملایم است. - برای بهبود وضعیت خون - برای درمان دیابت، سطح قند خون را کاهش می دهد - برای درمان بیماری های دستگاه گوارش، بیماری های دستگاه گوارش همراه با زخم های داخلی، آبسه ها، زخم ها، تحریکات غشای مخاطی معده و دوازدهه 12 - برای بهداشت دهان و دندان و تقویت لثه غرغره با آلوئه ورا عفونت های دهان را از بین می برد، زخم ها را التیام می بخشد، نفس را تازه می کند. این یک داروی شناخته شده برای درمان بیماری لثه است. -در درمان کدر و ملتهب چشم، التهاب پلک ها کمپرس و شستشو با آب آلوئه کمک می کند. - برای بیماری های قلبی عروقی، تاکی کاردی، آنژین صدری - متابولیسم را بهبود می بخشد و به طور موثر به یبوست کمک می کند - برای درمان روماتیسم، آرتریت، آسیب های ورزشی ژل آلوئه ورا برای ورزشکارانی که دچار خراشیدگی، رگ به رگ شدن، دردهای عضلانی می شوند، یک داروی ضروری است. - برای درمان بیماری های انکولوژیک برای محافظت در طول پرتودرمانی استفاده می شود. به عنوان یک تونیک عمومی برای بیماران مبتلا به سرطان که سوء تغذیه دارند استفاده می شود. - با آترواسکلروز - برای آلرژی - با فشار خون بالا - با هپاتیت

    1400/10/15 22:32
  • Billymer 175 :

    بسیاری از گیاهان بیابانی از جمله آلوئه ورا در شرایط نامساعدی رشد می کنند که به تجمع مواد فعال بیولوژیکی در داخل آنها کمک می کند. هنگام استفاده از این گیاهان در خانه، قبل از درمان، بهتر است شرایط نامطلوب ایجاد شود - به مدت 3-4 روز آبیاری نکنید، در یک مکان تاریک قرار دهید. بنابراین، گیاه منبع داخلی مواد مغذی را فعال می کند.

    1400/10/15 22:33
  • Billymer 175 :

    آلوئه ورا از زمان های بسیار قدیم به طور گسترده ای در لوازم آرایشی استفاده می شود و در محصولات آرایشی بی شماری برای صورت و بدن و همچنین برای مراقبت از مو استفاده می شود. تصور چنین محصول آرایشی که این گیاه نمی تواند در آن گنجانده شود دشوار است. می تواند اصلی یا یکی از اجزای اصلی محصول باشد یا به آن اضافه شود. اینها انواع کرم ها، پمادها و ژل ها، آرایشی و بهداشتی و دارویی، شامپو، نرم کننده، مومیایی کننده، ماسک صورت و مو، تونیک و لوسیون، صابون، محصولات برنزه کننده، محصولات آرایشی، خمیر دندان و .... هستند.

    1400/10/15 22:34
  • Billymer 175 :

    آلوئه در آرایش و زیبایی به لطف استفاده می شود - خاصیت مرطوب کنندگی( یخ آلوورا ) آلوورا یخ زده پوست را عمیقا مرطوب می کند، یک لایه محافظ مرطوب کننده روی پوست ایجاد می کند. از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست در هوای بد و در شرایط رطوبت کم هوا جلوگیری می کند، در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند، قرمزی را تسکین می دهد، خارش را برطرف می کند. پوست را نرم و صاف می کند، آن را با رطوبت و ویتامین اشباع می کند، چین و چروک ها را از بین می برد، پوست را مات می کند، چهره را بهبود می بخشد. قبل از استفاده از کرم مغذی، چند قطره آب آلوئه ورا روی پوست صورت بمالید.

    1400/10/15 22:34
  • Billymer 175 :

    آلوئه ورا یک داروی عالی برای پوست های خشک، خسته، کم آب و پیر، آن را با رطوبت و ویتامین ها اشباع می کند. ایده آل برای پوست ظریف دور چشم. - خاصیت ضد التهابی و تسکین دهنده اثر آرام بخش دارد. تحریک، قرمزی پوست، خارش را برطرف می کند. پاک کننده آرایش عالی . محصولی عالی برای مراقبت از پوست بعد از اصلاح و اپیلاسیون. - خاصیت قابض و شفابخش

    1400/10/15 22:35
  • Billymer 175 :

    ژل آلوورا زخم ها، بریدگی ها، سوختگی ها، سرمازدگی را التیام می بخشد، به بهبود زخم ها و التیام آنها کمک می کند، جای زخم ها را کاهش می دهد. دارای خواص قابض قوی است، منافذ را سفت می کند، پف را تسکین می دهد. ژل آلوورا یک درمان موثر برای پوست های چرب با منافذ بزرگ. - ژل آلوورا خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی در درمان تعدادی از قارچ ها و باکتری ها، در درمان بیماری های پوستی، آبسه، تاول، اگزما، پسوریازیس، پاک کننده پوست، تنظیم کننده ترشح سبوم و رفع جلای چربی موثر است.

    1400/10/15 22:36
  • Billymer 175 :

    خاصیت آنتی اکسیدانی ژل آلوورا در هند به دلیل خواص ضد پیری، "کوماری" - "جوان، جوان" نامیده می شود. ملکه مصری کلئوپاترا زیبایی خود را مدیون ژل آلوورا بود - کلئوپاترا ژل آلوورا را گیاه جوانی می نامید.

    1400/10/15 22:38
  • Billymer 175 :

    ژل آلوورا بخشی از بسیاری از آماده سازی های مو است - شامپو، ماسک، نرم کننده، . رشد مو را تسریع می کند، تغذیه و مرطوب می کند. ساختار مو را تقویت می کند، تعادل چربی و آب را بازیابی می کند. مخصوصاً برای درمان موهای فرسوده و تغییر رنگ، برای محافظت و ترمیم موها پس از رنگ کردن توصیه می شود

    1400/10/15 22:39
  • Billymer 175 :

    آلوورا در غذا نیز استفاده می شود ، ژل آلوورا در برخی از لیکورها و دسرها یافت می شود. آب آلوئه ورا متابولیسم را بهبود می بخشد.

    1400/10/15 22:40
  • بهنام :

    خود کلمه "آلوئه" در حال حاضر با فوایدی همراه است، خواه یک گیاه آپارتمانی باشد یا یک محصول آرایشی مبتنی بر آن. اما در عین حال، سردرگمی زیادی وجود دارد: کسی آن را آگاو می نامد و کسی آن را آلوورا می نامد، برخی می گویند آب آلوورا مفید است، در حالی که دیگران در مورد ژل صحبت می کنند.

    1400/11/27 16:16
  • بهنام :

    علیرغم این واقعیت که تمام فرآورده های آلوئه ورا منشا گیاهی دارند و اغلب متعلق به مکمل های غذایی هستند و نه مواد دارویی، استفاده از آنها بدون تجویز پزشک بسیار نامطلوب است.

    1400/11/28 22:57
  • بهنام :

    در دهه 30 قرن گذشته، فیلاتوف، آکادمیک شوروی، یک روش منحصر به فرد برای درمان بیماری های چشم، پوست و سایر بیماری ها - بافت درمانی - ایجاد کرد. ماهیت آن تجمع محرک های بیوژنیک در بافت های منشأ حیوانی و گیاهی در حین حفاظت آنها به روشی خاص بود. او از برگ آلوئه به عنوان ماده گیاهی استفاده کرد. بر اساس همین اصل، پمادها و مواد بر پایه آلوئه به طور فعال در درمان عواقب بمباران اتمی در ژاپن در سال 1945 استفاده شد.

    1400/11/28 22:59
  • بهنام :

    به عنوان وسیله ای برای کاهش وزن عصاره آلوورا اغلب با انواع رژیم های کاهش وزن مصرف می شود. این بر اساس خواص آن است که فرآیندهای متابولیک و متابولیسم را تسریع می کند. همچنین به لطف آمینو اسیدهای موجود در ترکیب، آلوئه به عنوان منبعی از پروتئین در نظر گرفته می شود که از نظر تئوری می تواند به رشد عضلات کمک کند و منبع انرژی باشد. با این حال، هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد آلوئه واقعاً بر کاهش وزن تأثیر می گذارد.

    1400/11/28 22:59
  • بهنام :

    برای سرماخوردگی، از آب آلوورا به صورت خارجی استفاده می شود: به شکل قطره - برای آبریزش بینی و به عنوان محلول شستشو - برای درد در گلو. محلول با مخلوط کردن آب و آب آلوورا به نسبت مساوی به دست می آید. آلوئه ورا به دلیل خاصیت قابض، علاوه بر ضد التهاب، اثر ضد درد خفیفی نیز دارد. اغلب، آلوئه به رژیم غذایی افرادی که پس از بیماری های جدی (از جمله بیماری های ویروسی تنفسی) ضعیف شده اند اضافه می شود تا وضعیت عمومی آنها را بهبود بخشد و اشتها را تحریک کند. آلوئه با عسل، گردو و گاهی با شراب قرمز مخلوط می شود.

    1400/11/28 23:02
  • بهنام :

    برخی از آنزیم ها، روی و ویتامین ها مسئول خواص ترمیمی آلوئه هستند. اکثر باکتری ها و ویروس ها به سیستم گوارش نفوذ می کنند و با افزایش نفوذپذیری دیواره روده، عملکرد محافظتی کل ارگانیسم ممکن است کاهش یابد. آنزیم برادی کیناز موجود در آلوئه ورا سیستم ایمنی را تحریک می کند و عملکرد غشای سلولی را حفظ می کند. روی تأثیر مثبتی بر پس زمینه هورمونی دارد که وضعیت آن بر عملکردهای محافظتی بدن نیز تأثیر می گذارد. ویتامین‌های A، C، E و تعدادی از مواد معدنی موجود در آلوئه ورا دارای اثر آنتی‌اکسیدانی هستند و به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند، که همچنین می‌تواند فرآیندهای التهابی را کاتالیز کند.

    1400/11/28 23:04
  • بهنام :

    همه از خواص احیا کننده آلوئه ورا می دانند که تعدادی از مواد مسئول آن هستند. آنتراکینون ها و فیتونسیدها از رشد و نمو بسیاری از باکتری ها، قارچ ها و تک یاخته ها جلوگیری می کنند و کریزوفانوئیک اسید نیز اثر ضد قارچی دارد. امودین و ساپونین ها ضد عفونی کننده قوی هستند. برخی از پلی ساکاریدهای موجود در آلوئه دارای اثر تحریک زیستی هستند، فرآیندهای متابولیک را در بافت ها تسریع می کنند و به بهبود سریع تر زخم ها کمک می کنند. وقتی آب آلوئه به صورت خارجی استفاده شود، به عنوان مثال، به عنوان لوسیون یا آبیاری، از فعالیت بسیاری از میکروب های بیماری زا مانند استافیلوکوک، استرپتوکوک، اشریشیا کلی و اسهال خونی جلوگیری می کند. با توجه به این خاصیت، در طب عامیانه تا به امروز از آب آلوئه در درمان ضد سل استفاده می شود. محبوب ترین استفاده از پمادهای مبتنی بر آلوئه برای بهبود زخم. عسل و آب آلوئه ورا به نسبت مساوی مخلوط می شوند و یک قاشق غذاخوری الکل به یک لیوان مخلوط حاصل اضافه می شود. پس از آن، پماد کاملا مخلوط شده و در یخچال نگهداری می شود.

    1400/11/28 23:05
  • بهنام :

    تاثیر آلوورا بر هضم غذا از زمان های قدیم از آب آلوورا به عنوان ملین استفاده می شده است. حتی پلینی بزرگ آن را "... تقریباً تنها ملینی که در عین حال معده را تحریک می کند" نامیده است. این عمل آلوئه بر اساس خواص آلوئین است که منجر به افزایش محتوای آب در روده، تحریک ترشح موکوس و افزایش پریستالسیس می شود. با این حال، ثابت شده است که استفاده از آب و سایر مشتقات آلوئه به عنوان ملین بی خطر نیست . در سال 2002، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) استفاده از محصولات حاوی آلوئین را برای چنین اهدافی به دلیل ایمنی و کارایی مشکوک ممنوع کرد. همچنین طی آزمایشات روی حیوانات مشخص شد که این ماده سرطان زا است.

    1400/11/28 23:07
  • بهنام :

    آلوورا هنوز در طب عامیانه محبوب است. اغلب برای موارد زیر استفاده می شود: عادی سازی هضم، افزایش اشتها، حفظ ایمنی، درمان بیماری های پوستی، کاهش وزن.

    1400/11/28 23:09
  • بهنام :

    ویژگی های بازسازی کننده آلوئه حتی نقش مهمی در توزیع مجدد جهان باستان ایفا کرد! اسکندر مقدونی تنها به این دلیل جزیره سقطری را فتح کرد که ساکنان آن به کشت آلوئه مشغول بودند. طبق یک نسخه ، مربی او ارسطو به اسکندر مقدونی توصیه کرد که این کار را انجام دهد ، طبق دیگری ، ارتش فرمانده بزرگ در اثر لشکرکشی های قبلی تضعیف شده بود و به درمانی نیاز داشت که برگ های آلوئه می توانست ارائه دهد.

    1400/11/28 23:12
  • بهنام :

    برگها و آب تغلیظ شده آلوورا به دست آمده از تبخیر به عنوان مواد اولیه دارویی استفاده می شود. به دومی "صبور" نیز می گویند که از عربی به "صبر" ترجمه شده است، زیرا خود آلوورا به دلیل توانایی طولانی مدت بدون آب، نمادی از استقامت در نظر گرفته می شود. برگ ها را چندین بار در سال برداشت می کنند و فقط برگ های پایین و وسط را به طول حداقل 15 سانتی متر انتخاب می کنند.قبل از برداشت، گیاه تا چند هفته آبیاری نمی شود تا غلظت عناصر غذایی به حداکثر برسد. مواد فعال به مدت 4 ساعت پس از جمع آوری نگهداری می شوند. سه نوع مواد اولیه وجود دارد: برگ های تازه، برگ های خشک و شاخه های تازه. عصاره آلوئه از برگ های تازه در پزشکی و زیبایی استفاده می شود. همچنین مهم است که بین ژل و آب آلوورا تمایز قائل شوید. شیره یک مایع زرد رنگ است که در برگها وجود دارد و هنگام بریدن یا شکستن آنها آزاد می شود و ژل ، پالپ فرآوری شده برگهای آلوورا است. آب آلوورا غلیظ تر و اشباع تر از مواد فعال است، اما هر دو شکل در داروسازی و آرایشی کاربرد دارند.

    1400/11/28 23:15
  • بهنام :

    ترکیب شیمیایی آلوورا........... آب آلوورا حاوی بیش از 200 ماده فعال است. مهم ترین آنها را نام می بریم: آنتراکینون ها - آلوئین (باربالوئین)، ایزوآلوئین، 7-هیدروکسی آلوئین A، 5-هیدروکسی آلوئین A. آلوئین تلخی مشخصی می دهد و مسئول تأثیر داروهای حاوی آلوئه بر روی سیستم گوارش است - ماهیچه های صاف روده را کاهش می دهد. آلانتوئین - دارای اثر قابض و نرم کننده است. تک و پلی ساکاریدها؛ آنزیم ها؛ ویتامین های A، C، E، گروه B؛ آمینو اسید؛ مواد معدنی: کلسیم، مس، سلنیوم، کروم، منگنز، منیزیم، پتاسیم، سدیم، روی و غیره. ساپونین ها؛ اسیدهای آلی؛ فیتونسیدها - مواد فعال بیولوژیکی با اثرات باکتریواستاتیک و ضد قارچی؛ استرها و رزین ها؛ فنل ها؛ هورمون های گیاهی اکسین ها و جیبرلین ها که دارای خواص ضد التهابی و بازسازی هستند.

    1400/11/28 23:17
  • بهنام :

    بیش از 400 نوع آلوئه وجود دارد. اما معروف ترین آنها آلوئه آربورسنس و آلوورا هستند. هر دو گونه به عنوان گیاهان زینتی محبوب هستند و همچنین از زمان های قدیم به طور گسترده در طب عامیانه و آرایشی استفاده می شده است . Aloe arborescens از زمان مصر باستان شناخته شده است - آب آن بخشی از مایعات مومیایی کردن فراعنه بود. این نوع آلوئه است که در عامیانه آگاو نامیده می شود . آگاو در بیابان ها و نیمه بیابان های آفریقای جنوبی رشد می کند، اما در بسیاری از مناطق گرمسیری و معتدل طبیعی است. آلوورا (آلوئه ورا)، یا آلوئه واقعی، در سرتاسر جهان کشت می‌شود و در جزایر قناری در طبیعت یافت می‌شود، بنابراین گاهی به آن آلوئه قناری نیز می‌گویند. آگاو و آلوئه ورا ترکیب شیمیایی مشابهی دارند و بنابراین کاربردهای مشابهی دارند.

    1400/11/28 23:19
  • بهنام :

    آلوئه قدیمی ترین گیاه است که اولین ذکر آن در تاریخ مصر باستان به حدود 1500 سال قبل از میلاد می رسد. ویژگی های ساختاری ساکولنت به او کمک کرد تا از تمام تغییرات آب و هوایی که در طول هزاره ها رخ داده است جان سالم به در ببرد و تا به امروز زنده بماند. در طول خشکسالی طولانی، گیاه از ذخیره رطوبت انباشته شده در برگها استفاده می کند و برای اینکه در شرایط شدید از بین نرود، شاخه های پایینی را دور می ریزد.

    1400/11/28 23:27

بیشتر بخوانید