عادات رفتاری مفید برای سلامت فرد بخش اول

در

زمانی که صحبت از سلامتی و زندگی سالم می شود، به قدری راهکار و قانون مقابل مان قرار می گیرد که بعضا پای بند بودن به تمامی آن ها تقریبا غیر ممکن می شود. این قوانین و راهکار ها شامل خوراکی هایی می شوند که نباید خورد و آن هایی که باید خورد؛ کارهایی که نباید کرد و بالعکس و همین روند ادامه پیدا می کند؛ در حقیقت لیستی مقابل مان قرار می گیرد که پایانی بر آن متصور نمی توان بود. حال سؤالی که پیش می آید این است که کدام یک از موارد این لیست بی انتها را باید پذیرفت و کدام را رد کرد تا بتوانیم زندگی سالم و طولانی ای داشته باشیم؟ در پاسخ به این سؤال باید عنوان کرد که به جای درگیر شدن با دنیای عجیب و غریب حال حاضر سلامت و بهداشت، بهتر است به همان موارد اساسی ای توجه کنیم که مدت ها است گوش زد می شود. پیروی از این گونه مسائل اساسی غالبا چندان دشوار نیست و تنها به کمی اراده احتیاج است. در این مقاله قصد داریم شما را با برخی از این موارد آشنا کنیم. با سیارک همراه باشید.

تا جایی که امکان دارد از خوردن غذاهای بسته بندی خود داری کنید

اگر کمی دقیق تر به محصولات خوراکی و غذایی بیندیشیم، متوجه خواهیم شد که بیشتر غذا های نا سالم و فر آوری شده، آن هایی هستند که در بسته بندی های مخصوص و در سوپر مارکت ها یافت می شوند. البته این گونه مواد غذایی هم خوشمزه هستند و هم به سادگی می توان آن ها را مصرف کرد، با این وجود باید به خاطر داشته باشیم که بعضا موادی در این گونه محصولات مورد استفاده قرار می گیرد که می توانند برای سلامتی بسیار مضر باشند. بنا بر این نخستین توصیه این است که به جای استفاده از این گونه محصولات بسته بندی که سر شار از مواد نگه دارنده و افزودنی های خوراکی و شکر هستند، از محصولات طبیعی استفاده کنید. تنها در این صورت است که مطمئن خواهید بود که غذا و مواد خوراکی ای که در طول روز مصرف می کنید، ضرری را متوجه سلامتی شما نخواهند کرد.

جایی برای سبزیجات در رژیم غذایی روزانه خود داشته باشید

برای بسیاری از افراد پای بند بودن به یک رژیم غذایی به خصوص، کاری است بسیار دشوار است؛ یا این که اقدام به مطالعه کتابی در خصوص غذاهای سالم تر کنند و به دستورات عنوان شده در آن پای بند باشند. به همین خاطر عملی شدن چنین افکاری برای بلند مدت معمولا چیزی نیست که افراد قادر به انجام دادن اش باشند و به آن پای بند. به همین خاطر است که باید کمی واقع بینانه تر به مسئله نگاه کرد: تنها کاری که لازم است بکنید این است که صرف نظر از رژیم و عادت های غذایی تان، تا جایی که برای تان مقدور است، به این رژیم غذایی سبزیجات بیفزایید. البته هیچ کس چندان از خوردن سبزیجات لذت نمی برد، اما مسئله حائز اهیمت در این خصوص، طعم و لذت نیست؛ سبزیجات سالم ترین خوراکی هستند که انسان می تواند مصرف کند. پروتئین، فیبر، چربی های مفید و مغذی، ویتامین و سایر مواد معدنی از جمله ترکیباتی هستند که به وفور در سبزیجات یافت می شوند و برای سلامت فرد فوق العاده خواهند بود.

اختصاص دادن روزانه زمانی کوتاه به مدیتیشن و تمرکز

البته به واسطه حالت به خصوصی که فرد در هنگام مدیتیشن و تمرکز به خود می گیرد، ممکن است پیدا کردن برهه زمانی ده الی پانزده دقیقه ای برای اختصاص دادن به این کار برای هر کسی مقدور نباشد. با این وجود انجام این کار به طور مرتب تأثیرات شگرفی بر سلامت فرد خواهد داشت. بنا به اطلاعات منتشر شده از سازمان سلامت در این خصوص، تنها کافی است چشمان خود را بسته (برای مدت ده الی پانزده دقیقه) و اقدام به کشیدن نفس های عمیق کنید و به سرعت اثرات این کار را خواهید دید؛ از جمله این اثرات می توان به کاهش چشم گیر استرس و اضطراب و نیز افزایش شادابی فرد اشاره کرد. خواب بهتر از دیگر ثمرات این عادت رفتاری است.

استفاده از مواد طبیعی به جای محصولات آرایشی بهداشتی

بیشتر کسانی که به طور مرتب از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می کنند به خاطر این که نمی دانند چه ترکیباتی در شکل دادن محصولات مورد استفاده شان استفاده شده است و نیز این که محصولات چنینی ضرر و زیان های زیادی را متوجه سلامت پوست و سلامت کلی شان می کنند، در حال روی آوردن به استفاده از مواد طبیعی به جای این گونه محصولات هستند. بنا بر این توصیه می شود که شما هم به جرگه این افراد پیوسته و همین حالا اقدام به خالی کردن کمد و کشوی خود از این گونه مواد و محصولات شیمیایی کنید و به جای آن از مواد طبیعی ای استفاده کنید که نه تنها برای سلامت شما مفید و کارساز خواهند بود، بلکه با محیط زیست نیز سازگاری بیشتری دارند.

اقدام به یافتن ورزشی کنید که مورد علاقه شما است و از انجام اش لذت می برید- به فعالیت روزانه ورزشی پای بند باشید

نکته عجیبی در خصوص برخی از افراد وجود دارد: این که زمان بسیار زیادی را صرف انجام کار هایی می کنند که از آن ها بیزار اند و هیچ دلیل موجهی برای این کار شان نمی توان یافت. شاید فکر می کنند تنها کارهایی در نهایت به سود سلامتی شان خواهد بود که از انجام اش احساس خوبی پیدا نکنند، اما حقیقت این گونه نیست. بهتر است به جای شرکت کردن در تمرین های سنگین بدنسازی و تناسب اندامی که از آن ها بیزار اید، آن فعالیت ورزشی را بیابید که از انجام اش لذت می برید و همیشه پیش از آن که به سراغ انجام دادن اش بروید، به خاطر تجربه ای که خواهید داشت هیجان زده باشید. زمانی که چنین فعالیتی را پیدا می کنید، نا خود آگاه به سمت آن کشیده خواهید شد و طی روند منظم زمانی ای آن را انجام خواهید داد و دیگر نیازی نخواهد بود تا به برنامه ای به خصوص که دیگران برای تان می ریزند پای بند باشید.

در اولویت قرار دادن خواب هشت ساعته شبانه

اگر از آن دسته کسانی هستید که شب ها تا دیر هنگام بیدار می مانید و به پنج شش ساعت خواب شبانه اکتفا می کنید، بهتر است این عادت رفتاری خود را تغییر داده و از ثمرات خواب کامل و هشت ساعته شبانه بهره مند شوید. عالم رؤیا و ناکجایی که هر شب انسان به هنگام خواب وارد آن می شود، در حقیقت مهمترین روشی است که به واسطه آن بدن بسیاری از مشکلات خود را برطرف کرده و انرژی لازم برای روز بعد را فراهم می کند. زمانی به اهیمت این موضوع پی می برید که به اندازه کافی نخوابیده باشید. بنا به اطلاعات منتشر شده توسط سازمان سلامت، کمبود خواب، در بلند مدت سبب کاهش حافظه، کاهش شدید انرژی، گیجی و آزردگی خاطر (زودرنجی) می شود و در موارد جدی تر شخصیت فرد به طور کلی دچار تغییر می شود. بنا بر این توصیه می شود هشت ساعت خواب شبانه را در اولویت قرار داده و نخستین موردی باشد که به آن پای بند خواهید شد؛ کمبود خواب در بلند مدت بسیار مضر خواهد بود.

از خوردن کربوهیدرات واهمه ای نداشته باشید

از جمله مواد و ترکیباتی که به غلط در میان مردم به عنوان عاملی مضر برای سلامت شناخته شده است می توان به کربوهیدرات ها اشاره کرد. البته این مسئله کاملا درست است که کربوهیدرات موجود در برخی از مواد خوراکی و غذایی می توانند ضرر های زیادی را متوجه سلامت فرد کنند، اما نکته ای که در این خصوص وجود دارد این است که نوع دیگری از کربوهیدرات، در غذاها و خوراکی های دیگری وجود دارد که بسیار برای سلامت فرد مفید هستند. در حقیقت کربوهیدرات موجود در مواد خوراکی به دو دسته مفید و مضر برای سلامت تقسیم می شود. تحقیقاتی در سال 2017 در این خصوص صورت گرفته و نتایج حاکی از آن است که مصرف میزان مشخصی کربوهیدرات در طول روز برای سلامت بسیار مفید خواهد بود و احتمال مرگ زودرس و اختلالات جدی را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. اگر بخواهیم ایده کلی ای از کربوهیدرات های مفید و مضر به شما بدهیم، باید عنوان کنیم که کربوهیدرات موجود در مواد خوراکی سفید رنگ (مانند برنج سفید) معمولا مضر هستند و این در حالی است که مواد خوراکی ای چون برنج دانه قهوه ای حاوی کربوهیدرات مفید برای سلامتی است؛ پاستای تهیه شده از غلات کامل، نان و حبوبات از دیگر مواد خوراکی حاوی کربوهیدرات مفید هستند.

نوشیدن روزانه هشت لیوان آب

اگر دقت کرده باشید بیشتر افراد در طول روز میزان اندکی آب می نوشند و با وجود در دسترس بودن این نوشیدنی و سادگی مصرف آن، این مسئله کمی عجیب به نظر می رسد که چرا افراد زمان کافی برای نوشیدن آب مورد نیاز شان در طول روز را اختصاص نمی دهند. بنا به تحقیقات انجام شده در این خصوص، کمبود آب بدن از جمله مواردی است که در نهایت می تواند سبب خستگی مفرط و کمبود انرژی شود. بنا بر این از دیگر نکات و موارد مربوط به سلامتی که باید همیشه مد نظر داشته باشید، این است که به طور روزانه حداقل هشت لیوان آب بنوشید تا از ثمرات آن برای سلامتی بهره بگیرید. نکته ای که در خصوص پذیرفتن عادت رفتاری جدید وجود دارد و باید به خاطر داشته باشید این است که تنها اقدامات اولیه و زمانی ابتدایی ای که صرف پذیرفتن یک عادت به خصوص می کنید برای تان دشوار خواهد بود و به مرور زمان، دیگر به صورت ناخود آگاه آن عادت به خصوص را خواهید پذیرفت.

هیچ گاه از خوردن صبحانه صرف نظر نکنید

صبحانه تنها وعده غذایی ای است که بیشتر افراد از آن غافل می شوند و اهمیت چندانی به آن نمی دهند، به خصوص اگر برای رسیدن به محل کار یا تحصیل خود دیر شان شده باشد. با این وجود، اختصاص دادن زمان کافی به این وعده غذایی، تأثیر بسیار مهم و اساسی ای بر سلامت فرد خواهد داشت. تحقیقاتی در سال 2014 در این خصوص صورت گرفت و نتایج آن در ژورنال تغذیه منتشر شد: نتایج این تحقیقات حاکی از آن بود که خوردن یک وعده کامل صبحانه (وعده ای که حاوی مقدار زیادی پروتئین و فیبر باشد) به طور قابل ملاحظه ای به کاهش وزن کمک کرده و سبب می شود در طول روز فرد کمتر احساس گرسنگی کند (نسبت به زمانی که صبحانه نخورده است). این مسئله حتی به کسانی که اضافه وزن نداشته باشند کمک خواهد کرد که آینده ای سالم تر را تجربه کنند.

در طول روز فعال باشید

البته حتی فکر کردن به این که به هنگام کار و فعالیت های دیگر، مدام در حال جنب و جوش باشید، برای برخی دشوار است و بنا بر این، در حال حاضر مشاهده می کنیم که بیشتر افراد در ادارات و مکان های این چنینی پای میز های خود روی صندلی می نشینند و کمتر فعالیت بدنی دارند. اما نکته ای که باید به خاطر داشته باشیم این است که کار پشت میز نشینی ما نباید باعث شود تا این احساس را پیدا کنیم که در طول روز به هیچ عنوان نباید از جای خود برخیزیم و کار دیگری بکنیم. بهتر است و توصیه می شود که چنین افرادی طی بازه های بسیار کوتاه زمانی بلند شده و کمی قدم بزنند، یا برای صرف نهار خود، به مکانی دیگر بروند؛ حتی اگر فرد احساس می کند این نشستن مداوم پشت میز و روی صندلی در حال بدل شدن به تهدیدی جدی برای سلامتی اش است، بهتر است در خواست میز کوچکی کند که نیازی به نشستن پشت آن نباشد و برای مدتی کوتاه ایستاده کار کند. نشستن روی صندلی برای ساعات متوالی و طولانی می تواند برای سلامت مضر باشد، بنا بر این از هر فرصتی برای قدم زدن و بلند شدن استفاده کنید و مطمئن باشید که با پیش گرفتن چنین رفتاری در بلند مدت ثمرات آن برای سلامتی تان را مشاهده خواهید کرد. 

 این مقاله ادامه دارد... 

نظرات

در ادامه بخوانید...

عادات رفتاری مفید برای سلامت فرد بخش دوم

در

از وزنه های باشگاه بدن سازی واهمه ای نداشته باشید

بسیاری بر این باور اند که تمرین های تقریبا بلند مدت به وسیله وزنه های موجود در باشگاه بدن سازی، سبب می شود بدن فرد شبیه به بدن کسانی شود که در رشته پرورش اندام فعالیت می کنند و به همین خاطر بسیاری از تمرین کردن با این وزنه ها خود داری می کنند، اما حقیقت این است که این باور کاملا اشتباه است و برای تغییر ظاهر بدن به شکل بدن ورزشکاران پرورش اندام، به رژیم های غذایی و برنامه های ورزشی بسیار دشواری نیاز است و صرف استفاده از وزنه و تمرین کردن با آن، ظاهر بدن را تغییر نخواهد داد. جالب است بدانید که در سال 2017 تحقیقاتی در این خصوص صورت گرفته است و نتایج حاکی از آن است که افرادی که مدت زمانی کوتاه در طول روز را به استفاده از وزنه و تمرین کردن با آن اختصاص می دهند، به مرور زمان چربی بیشتری سوزانده و ماهیچه بیشتری نیز جایگزین آن می کنند و این در مقایسه با کسانی است که در طول روز به جای استفاده از وزنه و این گونه تمرین ها، به دویدن اکتفا می کنند. بنا بر این توصیه ای که در این خصوص می شود این است که از تمرین کردن با وزنه واهمه ای نداشته باشید، به خصوص که هر چه سن بالا تر می رود، تأثیر آن بهتر و بیشتر خواهد بود و کمتر شاهد نشانه های ظاهری پیری در چنین افرادی هستیم.

بخش اول مقاله را در سیارک بخوانیم:  عادات رفتاری مفید برای سلامت فرد بخش اول 

از انتخاب یک رژیم غذایی به خصوص برای خود خودداری کنید

در حال حاضر رژیم های غذایی مختلفی وجود دارند که بسته به شرایط به خصوص جسمانی و سلامت فرد، برای او در نظر گرفته می شوند؛ از رژیم های مختص به کاهش وزن گرفته تا رژیم های ضد آلرژی و موارد دیگر؛ اما نکته ای که در خصوص این رژیم های غذایی وجود دارد این است که بسیاری از آن ها در نهایت فشار روانی بسیار زیادی را متوجه فرد می کنند و بسیاری از افرادی که به رژیم غذایی خاصی پایبند هستند، معمولا بیش از اندازه به خوراک خود فکر کرده و احساس کلافگی و آزردگی خاطر پیدا می کنند. به همین خاطر است که بسیاری توصیه می کنند به جای در نظر گرفتن یک رژیم غذایی به خصوص و پایبند بودن به آن، تنها خوراکی ها و غذاهایی را مصرف کنید که پس از خوردن شان احساس خوبی خواهید داشت و از خوردن غذاهایی که تأثیر عکس آن چه عنوان شد را دارند، خود داری کنید. به همین سادگی می توانید قدمی بزرگ برای افزایش سلامت خود بردارید و دیگر فکر کردن، استرس و اضطراب دائمی شما را آزرده خاطر و کلافه نخواهد کرد.

سلامتی و شادابی تنها در بلند مدت به طور کامل و مؤثر قابل دسترسی خواهد بود

می توان با کمی تلاش و کوشش در لحظه به فکر این بود که چگونه سالم و سلامت باشیم و در طول روز از انجام کارهایی که برای سلامتی مان مضر است خود داری کنیم، با این وجود، زمانی که صحبت از شادابی و سلامت کلی فرد می شود، باید این نکته را در نظر داشت که این در لحظه زندگی کردن و حفظ روندی روزانه برای سالم بودن کافی نیست و باید هدفی طولانی مدت در ذهن داشته باشیم. در حقیقت نکته ای که در این خصوص وجود دارد و باعث می شود این هدف طولانی مدت حائز اهیمت باشد این است: زمانی که فرد به طور جدی تصمیم می گیرد زندگی طولانی مدت و شاد و سالمی برای خود رقم بزند، باعث خواهد شد تا در گرفتن تصمیمات در خصوص کارها و اقداماتی که قرار است در طول روز و در زمان حال انجام دهد، بیشتر فکر کند و تصمیمات بهتر و تأثیر گذار تری بگیرد. بنا بر این به جای این که امروز به خوردن ساندویچ های فست فود روی آورده و بگوییم که به جای آن فردا غذای سالم تری انتخاب خواهیم کرد، بهتر است هدفی بلند مدت داشته باشیم تا از این گونه کار ها جلوگیری کنیم.

تا جایی که برای تان مقدور است از خوردن تنقلات و غذا های آمده خود داری کنید

غذا های آماده و تنقلات از آن دسته خوراکی هایی هستند که علاوه بر مصرف ساده شان، در لحظه نیز احساس خوبی برای فرد به ارمغان می آورند، اما آیا پس از خوردن این گونه خوراکی ها هم همین گونه است و فرد احساس خوبی خواهد داشت؟ البته که این چنین نیست. بنا بر این توصیه ای که در این خصوص می شود این است که تا حد امکان از خوردن این گونه خوراکی ها که اغلب حاوی مقادیر زیادی شکر و ترکیبات فرآوری شده هستند، اجتناب شود و به جای آن ها از خوراکی های سالم تر بهره گرفته شود. این نکته را نیز در خاطر داشته باشید که برای هر عادت رفتاری نا سالم (برای نمونه بستنی ای که فرد ممکن است به عنوان عصرانه بخورد و یا سایر خوراکی های مضر)، با کمی فکر کردن می توان جایگزینی سالم تر یافت و مسئله ای که حائز اهیمت است، یافتن همین جایگزین سالم است.

برای بالا رفتن از طبقات ساختمان بیشتر از پلکان استفاده کنید

این از جمله مواردی است که به سادگی و در زمانی کوتاه می توان به آن پایبند شد و از ثمرات آن برای سلامتی بهره گرفت. البته همیشه زمانی که صحبت از بالا رفتن از طبقات ساختمان می شود، مطمئنا فکر استفاده از آسانسور وسوسه کننده است و هر کسی حوصله بالا رفتن از پلکان را نخواهد داشت (و البته بسیاری هم فکر می کنند که تفاوت چندانی نمی کند که از پلکان استفاده کنند یا آسانسور). با این وجود جالب است بدانید که استفاده از پلکان به مرور سبب افزایش شادابی و سلامتی می شود و به سالیان عمر تان می افزاید. زمانی که به هشتاد سالگی رسیدید و احساس کردید که هنوز قادر خواهید بود مثل ایام جوانی در خیابان ها قدم بزنید و بعضا کار های دیگری کنید که از عهده هر فرد هشتاد ساله ای ممکن است بر نیاید، آن گاه از خود جوان ترتان به خاطر زحمتی که هر روز به خود می داد و کار سخت تر را انتخاب می کرد تشکر خواهید کرد.

عادات نا سالم و بد رفتاری را کنار بگذارید

اگر از جمله افرادی هستید که به طور مکرر دخانیات و یا مشروبات الکلی مصرف می کنید، زمان آن فرا رسیده که این عادت رفتاری ناشایست را کنار بگذارید و کمی بیشتر به فکر سلامت خود باشید؛ البته مطمئنا چنین افکاری همیشه با این گونه افراد همراه است و تنها نکته ای که وجود دارد این است که هنوز قادر به یافتن اراده لازم برای ترک عادت خود نشده اند. البته کاملا قابل درک است که ترک چنین عاداتی به هیچ عنوان کار ساده ای نیست؛ به خصوص اگر برای سالیان متمادی، فرد اقدام به انجام این گونه کار ها کرده باشد، با این حال، این را هم باید در نظر داشت که این عادات رفتاری بد در نهایت ضرر های زیادی را متوجه سلامتی انسان می کنند و اگر می خواهید زندگی طولانی و سالم و شادابی داشته باشید، هر چه زود تر باید از این گونه عادات بد خلاصی یابید (پیش از آن که دیر شده و کار از کار بگذرد). شبیه به هر کار دیگری، سخت ترین قدم در راه ترک این عادت، قدم های اولیه است و پس از مدت زمانی بسیار کوتاه، به سرعت متوجه تغییرات شگرفی خواهید شد که به واسطه ترک این عادات رفتاری نا سالم، در سلامتی روحی و جسمی خود احساس خواهید کرد.

به هر در خواست و سؤالی پاسخ مثبت ندهید

زمانی که فرد به هر درخواست و هر سؤال پاسخ مثبت می دهد و بله می گوید، به مرور احساس خوشایندی به او دست داده و زندگی را همانند بازی و سرگرمی می بیند، اما زمانی فرا خواهد رسید که این عادت رفتاری تأثیر بسیار بدی بر روی او به جای خواهد گذاشت و کار تا جایی پیش خواهد رفت که تنها در خانه خود خواهد ماند و همانند کرم ابریشم لحافی به دور خود پیچیده و نمی خواهد کسی را ببیند و این گونه بازی و سرگرمی در نظر گرفتن زندگی می تواند چنین عواقبی داشته باشد. البته همان گونه که در موارد پیش تر نیز عنوان شد برای این که فردی شاداب و سلامت باشید، حتما باید از خانه بیرون رفته و فعالیت های متفاوتی داشته باشید، با این وجود در عین حالی که چنین رویکردی را پیش می گیرید، این را هم باید در نظر داشته باشید که گاهی اوقات باید به خود توجه بیشتری نشان دهید و با برخی درخواست ها مخالفت کنید. در حقیقت گاهی اوقات، برای این که سلامت روحی روانی بهتری داشته باشید، هیچ چیز بهتر از آن نیست که در خانه باقی مانده و تمامی برنامه ها و هدف های آتی را همانند رازی پیش خود نگاه دارید تا زمان عملی کردن شان فراهم آید.

استفاده مکرر از مکمل های ویتامینی

این نکته را باید به خاطر داشته باشید که مکمل های ویتامینی  تنها برای مصرف کودکان به وجود نیامده اند (چون کودکان هر غذایی نمی خورند معمولا مصرف مکمل های ویتامینی در میان شان شایع تر است) و این را هم باید به خاطر داشته باشید که مکمل هایی که برای مصرف کودکان تجویز می شوند معمولا قابل اطمینان تر و سالم تر اند. گذشته از این مسئله، حتی اگر رژیم غذایی سالمی برای خود در نظر گرفته اید و تقریبا تمامی ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای بدن و سلامتی تان از طریق این رژیم غذایی تأمین می شود، باز هم استفاده از مکمل های ویتامینی خالی از لطف نیست و می تواند ثمراتی برای سلامت فرد داشته باشد. با استفاده از قرص ها و مکمل های ویتامینی می توان آن دسته از  مواد و ویتامین هایی که احساس می کنیم بدن از آن ها کمتر برخوردار است را به بدن رساند که نقش مهمی در سلامت فرد خواهند داشت.

اختصاص دادن زمانی برای ماجراجویی و تجربه های جدید

تمام تلاش خود را به کار گیرید تا از روز های تعطیل تان بهره بگیرید و این را به خاطر داشته باشید که اختصاص دادن چند روز تعطیل در مواقعی به خصوص از سال بی دلیل نیست و هدفی از این کار وجود دارد. برخی ممکن است چنین احساسی داشته باشند که به قدری کار برای انجام دادن دارند که قادر به اختصاص دادن چند روزی برای سفر کردن نیست اند، اما این افراد باید این مسئله را به خاطر داشته باشند که انسان برای پشت میز نشستن و کار کردن پا به این کره خاکی نگذاشته است؛ در حقیقت هدف این است که تا جایی که برای اش مقدور است، از امکانات مختلفی که جهان در اختیارش می گذارد بهره بگیرد و تجربه های متنوعی که پیش روی اش گذاشته را امتحان کند. بنا بر این توصیه ای که در این خصوص می شود این است که در کنار کسب در آمد و پول در آوردن برای گذران زندگی، زمانی هم برای ماجرا جویی و تجربه های جدید کنار بگذارید و از آن غافل نشوید. مطمئن باشید که مشاهده یک مکان جدید و یا امتحان کردن یک تجربه جدید، به قدری لذت بخش خواهد بود که پس از اولین بار، به فکر تکرار این گونه ماجرا جویی ها در اوقات فراغت خود خواهید بود. این را به خاطر داشته باشید که به هنگام پیری، همین ماجرا جویی ها و تجربه ها است که دلخوشی شما خواهند شد (و نه تعداد ساعاتی که پای کامپیوتر خود نشسته و کار کرده اید) و با فکر کردن به خاطرات خود، کمی از غصه های خود فرار خواهید کرد.

هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

صرف نظر از این که در میانه های تابستان به سر می برید و یا این که در سرمای زمستان، سعی کنید تا جایی که برای تان مقدور است، همیشه کرم ضد آفتاب دم دست خود داشته باشید تا به هنگام بیرون رفتن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید از آن بهره بگیرید. در این خصوص باید این نکته را به خاطر داشته باشید که صرف نظر از فصل و زمانی که در آن به سر می برید، اشعه های ناشی از نور خورشید می توانند تأثیر بدی بر سلامت فرد داشته باشند؛ بنا به اطلاعات منتشر شده توسط مرکز بیماری های پوستی آمریکا، کسانی که قادر به محافظت از پوست خود مقابل اشعه های ناشی از نور خورشید نباشند، به مرور شاهد زائده های تیره رنگ و چین و چروک بر پوست خود خواهند بود و در میان این افراد بعضا مشاهده شده اند کسانی که به سرطان پوست نیز دچار شده اند. با محافظت از پوست خود در زمان حال، نه تنها به هنگام پیری و بالا رفتن سن، پوستی شاداب تر خواهید داشت، بلکه سلامت کلی تان نیز بهتر خواهد بود و این مسئله تنها محدود به ظاهر و پوست بدن نمی شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

حالات بدنی نامناسب به هنگام خوابیدن و عوارض ناشی از آن

در

بیشتر ما عادت داریم به هنگام خوابیدن، حالت بدنی خود را به گونه ای تنظیم کنیم که بیشتر احساس راحتی کنیم  اما نکته ای در این خصوص وجود دارد و بیشتر افراد معمولا از آن غافل می مانند: این که چگونگی حالت بدن به هنگام خوابیدن از اهمیت بالایی برخوردار است و با انتخاب حالتی اشتباه ممکن است ضرر های گوناگونی را متوجه خود کنیم. البته بسیاری بر این باورند که تنها درد ناحیه ای به خصوص از بدن (گردن یا کمر) مرتبط با حالت بدن به هنگام خواب است و این در حالی است که اتفاقات دیگری نیز به هنگام انتخاب حالت بدنی نامناسب رخ می دهد که معمولا از چشم افراد پنهان می مانند. در این مقاله قصد داریم شما را با نشانه هایی آشنا کنیم که حاکی از داشتن حالت نا مناسب بدن به هنگام خواب هستند و با توجه به آن ها می توانید اطلاعات بیشتری در خصوص سلامتی خود پیدا کرده و خواب شبانه خود را بهتر کنید. با سیارک همراه باشید.

درد های ناشی از انتخاب حالت بدنی نا مناسب

یکی از مشخص ترین و شایع ترین علائم داشتن حالت نا مناسب بدنی به هنگام خواب این است که فرد به هنگام بیدار شدن احساس کند قسمت هایی از بدن اش درد می کنند. این مسئله به هیچ عنوان اتفاق خوشایندی نیست و حالت بدنی به هنگام خواب شبانه نباید به گونه ای باشد که در نهایت منجر به احساس درد شود. کریس برانتنر، متخصص خواب و اختلالات مربوط به آن است و سایتی دارد با نام «SleepZoo.com». او در این خصوص عنوان کرده است که غالب افرادی که به هنگام صبح در ناحیه کمر خود احساس درد می کنند، معمولا شب هنگام روی شکم خود می خوابند و این حالت بدنی را نا مناسب دانسته است. کریس در ادامه صحبت های خود در این خصوص عنوان کرد: «علاوه بر این، خوابیدن بر روی شکم می تواند در نهایت سبب درد در ناحیه گردن هم بشود. اگر برای مدتی طولانی سر فرد به یک سمت باقی بماند، این مسئله تشدید می شود.»

خر و پف کردن

شاید این گونه به نظر برسد که خر و پف کردن به هنگام خواب تنها زمانی مشکلی به شمار رود که افراد نزدیک به شما به هنگام خواب، از این مسئله ناراحت شوند، اما حقیقت این است که مسئله دیگری نیز در خصوص خر و پف کردن وجود دارد. اگر از جمله افرادی هستید که به هنگام خواب خر و پف می کنید، می توانید با تغییر دادن حالت بدنی خود به کاهش و توقف این خر و پف ها کمک کنید. بیل فیش، متخصص خواب و اختلالات مربوط به آن در این خصوص عنوان کرد: «اگر بخواهیم به طور سطحی و ظاهری به خر و پف کردن افراد نگاه کرده و آن را مورد بررسی قرار دهیم، باید عنوان کنیم که تنها به عنوان عادتی آزار دهنده برای دیگران شناخته می شود، اما حقیقت این است که بسیاری از افرادی که به نگام خوابیدن خر و پف می کنند، دچار آپنه خواب (وقفه تنفسی) هستند؛ به این معنی که طی هر ساعت خواب شان، بین بیست تا سی بار، فرایند تنفس در بدن شان برای لحظه ای متوقف شده و اختلالی در خواب شان ایجاد می شود. بنا بر این به این گونه افرادی که از این عادت به هنگام خوابیدن رنج می برند، توصیه می شود روی کمر خود نخوابند، چرا که در این صورت خواب شان آن گونه که باید انرژی لازم برای بدن شان در طول روز بعدی را فراهم نخواهد کرد (به همان دلیل آپنه خوابی که عنوان شد).»

دکتر نیل کلاین، سخنگوی مرکز سلامت و اختلالات مربوط به خواب در آمریکا نیز در این خصوص عنوان کرد: «ارتباط مستقیمی میان چگونگی حالت بدن به هنگام خواب، و فرایند تنفس در فرد وجود دارد. بسیاری از افرادی که دچار اختلال آپنه (وقفه تنفسی) مربوط به خواب هستند، زمانی که روی کمر می خوابند، این اختلال شدت بیشتری پیدا کرده و تعداد دفعاتی که تنفس شان برای لحظه ای کوتاه متوقف می شود، افزایش پیدا می کند. البته هنوز به طور دقیق و علمی نمی توان گفت که علت این مسئله چیست، با این وجود، نظریاتی در این خصوص مطرح است مبنی بر این که تأثیر نیروی جاذبه بر بافت های موجود در بدن انسان، سبب می شود کمی به سمت پایین کشیده شده و راه های انتقال هوا را کمی تنگ تر از حالت عادی کنند.»

بنا بر این اگر به هنگام خوابیدن خر و پف می کنید، بهتر است با پزشک متخصص در این خصوص صحبت کنید، چرا که اگر مسئله مربوط به اختلال آپنه خواب باشد (که غالبا برای این افراد همین گونه است) می توان با اندیشیدن تدابیری از آن رهایی یافت.

خوابیدن به اندازه کافی و با این وجود، احساس خستگی کردن

یکی دیگر از نشانه هایی که به هنگام مشاهده آن می توان به این نکته پی برد که فرد به هنگام خواب، حالت بدنی مناسبی نداشته است، خستگی مداومی است که او در طول روز احساس می کند. دارن جی کوچ، مشاور سلامت خانواده و پزشک متخصص در این خصوص عنوان کرد که این مسئله احساس خستگی در طول روز نیز می تواند نشانه دیگری از این باشد که فرد دچار اختلال آپنه خواب است و به همین خاطر باید هر چه سریع تر در جهت رفع و بهبود این اختلال اقدام کند. علاوه بر این دارن نیز همانند دو متخصصی که در مورد قبلی به آن ها اشاره شد، عنوان کرد افرادی که از این اختلال رنج می برند، تا جایی که برای شان مقدور است، نباید روی کمر خود بخوابند. او در ادامه صحبت های خود در این خصوص عنوان کرد: «کسانی که به این اختلال دچار هستند، زمانی که بر روی کمر خود می خوابند، ماهیچه های گلو و حنجره شان به گونه ای تغییر حالت پیدا می کنند که مسیر عبور هوا را تا حدودی مسدود می کنند. این مسئله باعث می شود اکسیژن کمتری به هنگام خواب وارد بدن فرد شود و در بلند مدت عوارض جدی تری در پی خواهد داشت. خر و پف کردن و خستگی در طول روز، دو نشانه معمول و رایج در میان افرادی است که به این اختلال مرتبط با خواب دچار هستند و در صورت مشاهده، بهتر است هر چه سریع تر با پزشک متخصص در خصوص آن مشورت شود».

داشتن سر درد به هنگام بیدار شدن از خواب

البته بیدار شدن در حالی که فرد از سر درد رنج می برد، به هیچ عنوان احساس خوشایندی نیست، با این وجود، مسئله ای که بیشتر این افراد به طور معمول نادیده می گیرند و اطلاعی در خصوص آن ندارند، این است که این گونه سر درد ها می تواند ارتباط مستقیمی با چگونگی حالت بدنی فرد به هنگام خوابیدن داشته باشد. کرک هانتسمن، محقق و دارای مرکز درمانی در آمریکا، طی پستی که در وب سایت خود در این خصوص منتشر کرد، گفته بود که داشتن سر درد به هنگام بیدار شدن از خواب، می تواند مربوط به حالت بدنی فرد زمان خوابیدن اش باشد و به همین خاطر است که این گونه افراد باید بالشی که برای خوابیدن بر می گزینند و چگونگی قرار گرفتن گردن و سر شان به هنگام خوابیدن را بیشتر مد نظر قرار دهند.

نکته دیگری که در خصوص این گونه افراد معمولا مشاهده می شود، ارتباط سر درد های این چنینی با فشار دادن دندان های شان بر یکدیگر به هنگام خواب است (به واسطه عفونتی که در دندان شکل گرفته و یا دیگر اختلالات مربوط به سلامت دهان و دندان). به همین خاطر به این گونه افراد توصیه می شود که مراجعه ای به دندان پزشک متخصص نیز داشته باشند تا در صورت وجود اختلالی در سلامتی دهان و دندان شان، از آن آگاهی پیدا کنند.

احساس سوزش قلب

برانتر در این خصوص عنوان کرد: «کسانی که روی کمر خود می خوابند، بیشتر در معرض احساس سوزش قلب قرار می گیرند، چرا که به هنگام دراز کشیدن، معده و گلوی فرد هم سطح می شوند و همین مسئله باعث می شود تا اسید موجود در معده به سمت گلو حرکت کند و مقداری از آن به قلب برسد و احساس سوزش را ایجاد کند. البته نباید برای مقابله با این مسئله، به سرعت روی کناره های بدن خوابید، چرا که خوابیدن روی سمت راست بدن هم می تواند چنین حالتی را ایجاد کند. به جای این کار، توصیه ای که می شود این است که کمی قسمت بالا تنه خود را به هنگام خوابیدن بالا تر از قسمت پایین تنه بدن قرار دهیم (به وسیله انتخاب بالشی که کمی بلند تر باشد و این کار را امکان پذیر کند) و یا این که روی کناره سمت چپ بدن بخوابید.»

شاید تا کنون به این نکته پی برده باشید که بسته به شرایط بدنی و سلامت فرد، حالت بدنی ای که باید به هنگام خوابیدن انتخاب کند، متفاوت از سایرین است و به عوامل مختلفی ارتباط پیدا می کند. بنا بر این تنها کاری که هر فرد باید انجام دهد این است که بسته به علائم و نشانه هایی که پس از خواب با آن ها دست و پنجه نرم می کند (سوزش قلب و سایر مواردی که تا کنون عنوان شده اند)، اقدام به شناسایی حالت بدنی مناسب برای خود کند.

استفاده از بالش و تشک متفاوت نیز می تواند یکی از راهکار های دیگر باشد

دکتر روبرت کوزر در این خصوص عنوان کرد که کمی هزینه اضافی و خرید تشک و یا بالشی که به فرد کمک کند بتواند به سادگی حالت بدنی مورد نیاز خود برای خوابی کامل و سالم را به ارمغان بیاورد، می تواند راهکار بسیار خوبی باشد و در نهایت می تواند تفاوت عمده ای در چگونگی خواب فرد و کیفیت آن داشته باشد. این مسئله زمانی بیشتر اهمیت پیدا می کند که بدانیم به واسطه تجربه خوابی بی کیفیت، فرد علاوه بر تمامی مواردی که تا کنون ذکر شد، دچار التهاب نیز می شود و این مسئله در بلند مدت برای فرد دردسر ساز خواهد شد. دکتر کوزر در این خصوص عنوان کرد: «بنا به تحقیقاتی که در این خصوص صورت گرفته است، افرادی که ساعات کمتری در طول شب می خوابند، به مراتب بیشتر از سایرین در معرض التهاب قرار می گیرند. این التهاب پس از مدت زمان کوتاهی مزمن تر و جدی تر می شود و در بلند مدت در عملکرد سایر ارگان های بدن نیز می تواند ایجاد اختلال کند و سلامت فرد را به خطر بیندازد. به همین خاطر است که من و همکاران ام اهمیت زیادی برای خواب شبانه و پیدا کردن حالت بدنی ایده آل برای هر فرد، تأکید می کنیم. حالت بدنی و وسایلی که فرد برای خوابیدن انتخاب می کنند، اهمیت زیادی دارند و نباید این امکانات و حالت بدنی به گونه ای باشند که فرد در طول شب مدام از این پهلو به آن پهلو شده و نتواند خواب سالم و کاملی داشته باشد.»

دکتر کوزر در خصوص تشکی که برای خوابیدن فرد ایده آل است عنوان کرد که تشک باید تا جایی که امکان دارد خیلی نرم نباشد و چندان فرو نرود. در نهایت در صورتی که حالت های بدنی مختلف را انتخاب کردید و همه آن ها را آزمودید و اگر تشک و بالش خود را نیز عوض کردید و هم چنان با اختلالاتی ناشی از عدم خواب کامل و کافی رنج می برید، بهتر است با پزشک متخصص در این خصوص مشاوره کرده و علت آن را جویا شوید.

در سیارک بخوانیم:

معایب خوابیدن روی زمین 

اختلال عجیب و غریب خواب 10 مورد 

نکاتی که باید برای بهتر خوابیدن بدانید 

چگونگی فعالیت مغز انسان هنگام خواب

چرا داشتن خواب کافی برای بدن لازم است 

حالت خوابیدن چه تاثیری بر روی سلامتی شما خواهد داشت؟ 

ارتباط بی خوابی در3 ماه آخر بارداری با افسردگی پس از زایمان  

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

دانشمندان بهترین ورزش بعد از 40 سالگی را اعلام کردند

در
ورزش بعد از 40 سالگی
محققان دانشگاه کالیفرنیا در سن فرانسیسکو فعالیت بدنی افراد بالای 40 سال را مورد مطالعه قرار دادند. دانشمندان می خواستند بدانند که چه شدتی از ورزش برای افراد این گروه سنی مناسب است. 
واضح است که با سن بالا، فعالیت فیزیکی زیاد نه تنها مفید نیست، بلکه همچنین برای سلامت مضر می باشد، ورزش های شدید به طور خاص و به طور جدی به مفاصل آسیب می رساند. در نتیجه، معلوم شد که بعد از 40 سالگی توصیه نمی شود که در تمرینات شدید شرکت کنید، که باعث افزایش آسیب مفصلی و ایجاد استئو آرتروز می شود. این بیماری منجر به التهاب و تخریب بافت غضروف می شود. از جمله کسانی که بیشتر مستعد ابتلا به این بیماری هستند، دوستداران پیاده روی هستند.
 
کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که در سن 40 سالگی، بهتر است ورزش های منظم و طولانی، و همچنین ورزش های جهشی و پریدنی را رها کنید. همچنین ورزش هایی که در آن مفاصلی که منیسک و غضروف تحت تاثیر قرار می گیرد، و برای رباط ها نیز مضر است را رها کنید. 
 
پزشکان پس از 40 سال شنا یا دوچرخه سواری توصیه می کنند. این نوع فعالیت های بدنی  بدون اینکه مفاصل را تحت تاثیر قرار دهد بسیار موثر هستند.  

نظرات

در ادامه بخوانید...

چه میزان خواب نیاز داریم؟

در

موسسه ملی خواب در آمریکا، 18 متخصص دارد که 320 مقاله را غربال کرده اند تا نسخه بروزی از توصیه های مربوط به مدت زمان خواب ارائه دهند. مقالات براساس قدرت مطالعات، از بین 2412 مقاله انتخاب شده اند.

به هنگام ارائه توصیه های خود، متخصصان، منافع سلامت را نیز در نظر گرفتند اما خطرات مربوط به خواب را نیز بررسی کردند. خواب خیلی کم در طول چند شب، باعث خستگی، عدم تمرکز،‌افسردگی، اضطراب و در صورت تداوم، خطر بالای دیابت،‌ فشار خون بالا و چاقی می شود. خواب خیلی زیاد با همان مشکلات رودر روست.
راه حل
بنابراین، چه میزان خواب صحیح است. راهنماییهای جدید نه تنها میزان خواب را توصیه می کنند بلکه بیان میدارند که چه میزان خواب برای چه سنی توصیه می شود. کودکان سنین شش تا نه سال نیازمند 11 ساعت خواب شبانه هستند اما هفت تا هشت ساعت نیز می توانند این خواب را داشته باشند. نوجوانان نیازمند هشت تا ده ساعت خواب هستند. هفت ساعت خواب می تواند برای بعضی ها خوب باشد اما خواب بیش از 11 ساعت در روز می تواند برای سلامت آنها خطرناک باشد اگرچه برخی در طول بلوغ نیازمند خواب بیشتر هستند.
دکتر لیدیا دان کارلوس از دانشگاه لویولای شیکاگو، یکی از متخصصان در این زمینه است که بیان می دارد ریتم شبانه روزی نوجوانان متغیر است تا شب حس خواب آلودگی داشته باشند و دیرتر بیدارشوند. این یک پدیده عادی است. او هشدار می دهدکه نوجوانان باید سعی داشته باشند خواب روزانه کافی داشته باشند به جای اینکه در پایان هفته این کار را انجام دهند. او می گوید، هرگز نمی توانید خواب از دست رفته را جبران کنید.
بزرگسالان بین 18 تا 64 سال، نیازمند هفت تا نه ساعت خواب شبانه هستند اما برخی شش ساعت می خوابند. برای افراد بالای 65 سال، میزان خواب توصیه شده بین هفت و هشت سال می باشد اگرچه برخی خواب پنج ساعتی دارند (اغلب زود بیدار می شوند و در طول روز چرت می زنند).
این توصیه ها براساس تحلیل کاملی از مطالعات می باشند. متدلوژیها متغیرند- برخی براساس میزان خواب گزارشی توسط مردم می باشند و برخی براساس تحقیقات صورت گرفته در شرایط آزمایشگاهی می باشند.
متخصصان به کیفیت خواب یا معماری آن توجهی ندارند. برخی از مردم احتمالا کمتر از میزان گفته شده بخوابند چون خواب با کیفیت بالایی دارند.
دان کارلوس می گوید که تحقیق در زمینه خواب لازم است. ما یک سوم زندگی خود را در خواب سپری می کنیم اما درباره آن چیز خیلی کمی می دانیم. دانستن اینکه چه میزان باید خوابید، شروع خوبی است.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا مردم دوست دارند با پتوی سنگین و تهویه هوای روشن بخوابند؟

در

وزش دستگاه تهویه ی هوا (AC) در تابستان در زمان خواب راحت در زیر یک یا دو پتوی ضخیم و مخملی برای برخی افراد ، احمقانه به نظر می رسد؛ ولی برای بقیه ...این دقیقا چیزی است که دکتر برای استراحت شبانه ی مطلوب سفارش کرده است. بسیاری از مردم عاشق خوابیدن در زیر پتوی ضخیم هستند در حالی که تهویه را در وسط تابستان روشن کرده اند. آنها اغلب به خاطر اتلاف انرژی ، از این مساله انتقاد می کنند ولی شواهد علمی این رویه ی متناقض را تایید می کنند.

بررسی ها چهار دلیل را برای این افراد که جرات می کنند زیر پتوی ضخیم در تابستان با تهویه ی روشن بخوابند ، بیان می کند . این منطق به راحت طلبان محکوم علاوه بر افراد بدبین گیج ، کمک می کند. تا آخر این مقاله شما شاید به این فکر کنید که آیا باید روی  پتوی سنگین نیز سرمایه گذاری کنید یا نه.(سیارک)

  1. اهداف ریلکسیشن و کمک به خواب

عجیب به نظر می رسد که خوابیدن در زیر پتوی ضخیم با تهویه روشن ،  دارای اثر  آرام کننده است. سیگنال های افزایش وزن به مغز ، مواد شیمیایی مثل سروتونین ، ملاتونین و دوپامین آزاد می کند. آنها به عنوان انتقال دهنده های عصبی تنظیم کننده ی وضعیت روانی ، ادارک حسی و خواب عمل می کنند. این مواد آرام بخش دارای داروی مسکن هستند که خواصی را تسکین می دهند که ریلکسیشن را در سراسر بدن تحریک کرده و ناراحتی های بی خوابی را رفع می کند.

پتو ی سنگین یک درمان موثر ، ایمن و طبیعی برای خواب عالی در محیط بسیار خنک فراهم می کند. دمای مرکز بدن کاهش یافته و  خواب با خمیازه های فراوان را فرا می خواند.

دکتر آلیس هوگلند ، مدیر خدمات بی خوابی در مرکز اختلالات واحد خواب در راچر استر ان وای ،  توضیح می دهد که " این کاهش دمای بدن باعث به خواب رفتن شما می گردد " .

پتوی سنگین به کمک یک خواب طبیعی کامل آمده چونکه فشار را به طور یکنواخت در سراسر بدن پخش می کند. مثل آغوش گرفتن محکم است که باعث امنیت ، حمایت ، آسودگی و آرام شدن شما می گردد.

طبق اظهارات " به این دلیل است که بسیاری از مردم دوست دارند در تابستان در جای هموار ، راحت تر بخوابند. خواب بهتر،  تمرکز ، سودمندی ، ارتباط ، عملکرد شغلی و سلامتی را بهبود می بخشد".

پتوهای سنگین ، تحریک لمس  فشار عمیق (DPTS) را  تنظیم می کند. لمس های خوشایند ، سیستم عصبی را تهییج می کند ؛  لمس های ملایم ولی محکم ، باعث آرامش می گردد. DPTS  اعصاب و ماهیچه ها را شل کرده و تنش را از بین می برد. این همان اثری را دارد که مادرتان شما را در آغوش می گرفته و به آرامی لمس می کرده و به پشت تان می زده تا احساس آرامش ، ایمنی و سکوت راحت به شما دست دهد.

2. به غلبه یا بهتر شدن مدیریت نگرانی های معروف سلامتی کمک می کند.

خواه از آن در تابستان با تهویه ی هوا ،‌ استفاده کنید خواه در پاییز ، زمستان یا بهار ، پتوهای سنگین تسکین لازم و مورد نیاز را برایتان فراهم می کنند. بسیاری از مسائل سلامتی دارای کاربرد مثبت هستند. برای بچه ها و بزرگسالان ، پتوهای سنگین اختلالات حسی ، عصبانیت ، تنش ، آگاهی و تمرکز را بهبود می بخشند. پتوهای سنگین نیز باعث تسکین مردان نظامی و زنان در مناطق جنگی و افرادی می شوند که زخمی ، بیمناک و دیوانه به خانه بازگشته اند.  

پتوی سنگین طبق گزارش ، کمک زیادی به حفظ حافظه ، فرایندهای سم زدایی ، درمان بیماری های مختلف ، تسکین نگرانی (مورد تایید مطالعات زیاد) ، افسردگی ، آسیب PTSD‌،‌پرخاشگری ، دردهای مزمن ، پارانویا و مشکلات عصبی دو قطبی می گردد.

کارمندان در شغل های پر تنش و تغییرات شیفت کاری ، افرادی در حال مبارزه با وحشت شبانه  طبق گزارش ، این علائم  به خاطر خوابیدن در زیر پتوی سنگین، در آنها کاسته شده.نگرانی های سلامتی دیگر  از طریق استفاده از پتوی سنگین ، برطرف یا بهتر شده است مثل :

  • اختلال طیفی ADD/ADHD
  • بیماری آلزایمر
  • سندرم اسپراگر
  • اختلال طیفی اوتیسم
  • اختلالات دماغی (CP)
  • دیوانگی
  • سندرم دان
  • اختلالات طیفی الکل در دوران جنینی (FASD)
  • فیبرومالژیا
  • جت زدگی
  • حمله ی خواب
  • بیماری پارکینسون
  • علائم قبل از یائسگی و یائسگی
  • اختلالات رشدی فراگیرنده (PDD,PDD-NOS)
  • اختلال وابستگی واکنشی (RAD)
  • سندرم بی قراری (RLS)
  • درد ارتریت روماتیسمی
  • اسکیزوفرنی
  • اختلال حمله
  • اختلال فرایند حسی (SPD)
  • آپنه ی خواب
  • آسیب ضربه ی مغزی (TBI)
  1. آسودگی و آرامش در زمان خواب در اتاق به همراه فردی که دمای سرد را ترجیح می دهد

 زمانی که مساله ی دمای بدن مطرح میگردد. زمانی که همسر دارای طبع سرد است و شوهرش ترجیح می دهد که فقط لایه ی نازکی را در هوای  65 درجه  داشته باشد . یک هم اتاقی ، اتاق بسیار سرد را دوست دارد ؛ دیگری اتاق داغ و در حال برشته شدن را ترجیح می دهد. حتما باید تصمیم مشترکی را برای  این مشاجرات  بگیرید تا ارتباط تان ، به خوبی باقی بماند.

دمای بدن با ترموستات درونی تنظیم شده که در مغز قرار گرفته است- یعنی هیپوتالاموس. نیروهای دینامیکی مختلف به این مساله  نظارت دارد که دما بالا یا پایین رود ، یعنی استفاده از تجویز دارویی کلیه ، رقیق شدن خون ، دیابت ،سرطان ، فشار خون پایین ، گردش خون ضعیف . مقدار جرم ماهیچه ، عامل اصلی است. تقریبا یک سوم گرمای بدنتان ، از ماهیچه ها تولید می شود. زنان نسبت به مردان، ماهیچه های کمتری دارند .

سن نیز باعث تفاوت می شود . زنان تحت تاثیر گرمای ناگهانی و مختصر ناشی از منوپاز ( یائسگی) هستند . مردان نسبت به زنان بیشتر دستخوش بیماریهای گردش خون می شوند.

پر دون یونگ از موسسه ی مدیریت تسهیلات بین المللی می گوید ، " زنان بیشتر مستعد گرفتگی رگ های خونی می شوند ، که خون را در نزدیک مرکز پوست قرار می دهد که به معنای سردتر بودن است و مردان مخالف این قضیه هستند".

بنابراین جنسیت ، سن ، شرایط بدنی و ارجحیت های  شخصی روی چگونگی عملکرد هیپنوتیزم اثر می گذارد. بهترین راه حل ، یادگیری کنار آمدن با روشی است که در خدمت بهترین وضعیت برای افراد است. به خاطر مزیت های متعدد ، خواب در زیر پتوی سنگین حتی در تابستان با روشن کردن تهویه ی هوا ، یک تصمیم شگفت انگیز است. یک پتوی سنگین بدنبالش سردی ، و از بین رفتن کج خلقی و تنش می آورد.

  1. کاهش وزن و مدیریت وزن

آیا خواب در بستر سرد در واقع برای شما بهتر است ؟ در اصل بر مبنای تحقیقات جدید اخیر است. دانشمندان کشف کرده اند خواب در دماهای سردتر ، سرعت متابولیسم شما را افزایش داده و سلامت کلی تان را بهبود می بخشد. به اعتقاد متخصصان  " تیره پیه " در بدن های سردتر ، افزایش می یابد. تیره پیه  ( اغلب به نام " چربی خوب") 300 برابر بیشتر گرما را در اندام های دیگر در بدن تولید می کند که در اصل باعث سوخته شدن بیشتر کالری ها می گردد و اضافه قند خون را رفع می کند.

یافته های علمی توسط موسسه ی ملی بهداشت ، برمبنای آزمایش انجام شده در وضعیت دمایی کنترل شده از این نظریه حمایت می کند که خواب در اتاق سرد وزن را کاهش داده و باعث مدیریت وزن می گردد.

دکتر فرانسیسکو اس سلی ، رئیس بخش های متابولیسم و غدد درون ریز دانشگاه منابع مشترک ویرجینیا گزارش کرده که " این ها همگی از مردان جوانان سالم آغاز می شود ولی فقط با خوابیدن در اتاق سردتر ، آنها به مزیت های متابولیسمی می رسند که اغلب ،‌ خطر دیابت و دیگر مشکلات متابولیسمی را در آنها را کاهش می دهد. "

تعجب آور نیست مردم عاشق خوابیدن در زیر پتوی سنگین با دستگاه تهویه ی هوا در تابستان باشند!

نکات اضافی

  • یک اتاق سرد به شما کمک می کند تا مغز ، سرد و خنک باشد که برای یک خواب شبانه ، مطبوع است. طبق تحقیقات ، دمای اتاق را تا 65 درجه کاهش داده و چند لایه ...یا یک پتوی سنگین را روی خود بیندازید.
  • پتوی سنگین را نباید فردی استفاده کند که از عمل جراحی بهبود یافته و دارای مشکلات قلبی عروقی ، کنترل دما یا چالش های تنفسی هستند مگر اینکه پزشک یا درمانگر حرفه ای ،  تایید کند.
  • وزن پتوی پیشنهادی برای بزرگسالان طبق وزن بدن و ارجحیت شخصی خود ، 13-33‌ پوند است . مطالعات دانشمندان در ایالات متحده تایید می کند که " هرچه پتو سنگین تر باشد ، آسانتر به خواب می روید".

نظرات

۱۳۹۵/۸/۱Bonjour,Le rÃren©©fncemeÃt de votre site vient d'être validé sur mon annuaire. Un petit lien retour vers l'annuaire n'est pas obligatoire mais serait sympa...

در ادامه بخوانید...

غذای مناسب برای زن ها

در

اگر شما هم مثل بسیاری از زنان دیگر هستید که زمانی برای تغذیه پیدا نمی کنند امکان ندارد تمامی مواد مغذی که بدنتان به آنها نیازمند است را دریافت ننمایید. با توجه به دستورالعمل‌های رژیمی جدید برای آمریکایی‌ها، بسیاری از زنان پتاسیم، فیبر، کولین، منیزیم، کلسیم، آهن و ویتامین‌های A، D، E و C را به اندازه کافی دریافت نمی کنند. پرمشغله بودن اجازه داشتن تغذیه خوب را نمی دهد- چیدمانهای هوشمندانه در فروشگاه های مواد غذایی می تواند به بهبود کمبود مواد غذایی شما کمک کند:‌

1. تخم مرغ
سالهای طولانی باور بر این بود که تخم مرغ موجب انسداد عروق می گردد اما در حال حاضر می دانیم که تخم مرغ ها بسته غذایی خوبی هستند و می توانند بخشی از رژیم غذایی سالم باشند. یک تخم مرغ بیش از 10 ماده ضروری مغذی از جمله آهن، ویتامین D، روی، لوتئین، زیگزانتین و کولین دارد و پروتئین و آنتی اکسیدان با کیفیت بالایی را تامین می کند. برخی غذاها طبیعی حاوی ویتامین D یا کولین هستند و بسیاری از پروتئین‌های حیوانی فاقد آنتی اکسیدان‌، تخم مرغ را به یکی از مغذی‌ترین ماده غذایی در رژیم غذایی شما تبدیل می کنند. اعتقاد بر این است که ویتامین D به حفاظت شما در مقابل شرایطی از جمله برخی سرطانها، دیابت، بیماری‌های خود ایمنی کمک می کند، حتی امکان دارد به کنترل وزن نیز کمک کند. همچنین ویتامین D روی کلسیم عمل می کند تا استخوان ها را قوی و سالم نماید. به احتمال زیاد استئوبروز و استئوپنی در زنان به ویژه پس از یائسگی بیش از مردان، دیده شود. با توجه به آخرین اطلاعات برآورد شده 8.2 میلیون زن آمریکایی پوکی استخوان دارند و بیش از 27.3 میلیون نفر کمی توده استخوانی دارند.
از تخم مرغ بعنوان بسته پروتئینی در صبحانه و بصورت کوکو با سبزی فراوان بعنوان یک شام سریع و آسان استفاده کنید.
2. آلو
از این پس آلو غذای صرفا مادربزرگی نیست! توجه داشته باشید که این میوه سرشار از فیبر می تواند به حرکت و بهبود کل دستگاه گواراشی کمک کند. زنان نسبت به مردان یبوست و سایر اختلالات گوارشی را بیشتر تجربه می کنند و در نتیجه آلو یک میوه بسیار مفید برای سلامت زنان، در این مورد خواهد بود. و چیز دیگری که گفتنش ضروری است این است که: با توجه به مطالعات انجام گرفته در دانشگاه ایالتی سن دیگو، آلو می تواند به افزایش سلامت استخوان کمک کند. خوردن 5 یا 6 روز از آن می تواند به کاهش از دست دادن استخوان کمک و تراکم استخوان در زنان یائسه را بهبود بخشد. کارشناسان می گویند که ترکیبات مواد مغذی این میوه، از جمله ویتامین K، بور، منیزیم، پتاسیم و پلی فنول است که برای استخوان مفید می باشند. (سیارک)
از آن بعنوان تنقلات شیرین استفاده کرده یا به غلات و ماستتان اضافه کنید. روشهای خلاقانه در استفاده از آن: از پوره آن به جای شکر (و بعنوان ماده‌ای که کمی بیشتر فیبر دارد) در مواد غذایی پخته استفاده کنید.
3. سالمون
مطمئنا ماهی های زیادی در دریا وجود دارد اما ماهی سالمون یکی از سالم‌ترین آنهاست. این پروتئین بدون چربی دارای اسید چرب امگا 3 است که برای مبارزه با چاقی خوب بوده و نیز از استخوان های شما محافظت می کند. اگر در خوردن خوراک ماهی و گوشت قرمز قرار است ترجیحی انجام دهید بهتر از همه این است که با توجه به توصیه اکثر کارشناسان، مصرف گوشت بویژه گوشت چربی دار، گوشت فرآوری شده از جمله بیکن و گوشت اغذیه‌فروشی‌ها را محدود کنید. زنان باردار نیز می‌توانند با انتخاب سالمون به کودک خود کمک کنند. در مطالعه ای که انجام شده زنانی که از ماهی کمتر استفاده می کنند بیشتر در معرض خطر زایمان زودرس و کم وزنی هنگام تولد قرار می گیرند. بعنوان خوراکی سالم و خوش طعم، سالمون را به سبک آسیایی بخورید.
4. پسته
چیپس های چرب را کنار گذاشته و به جای آن از برخی تنقلات آجیلی استفاده کنید. یکی از سالم ترین آجیل ها پسته می باشد. مصرف یک اونس حدود 49 دانه از آن حاوی انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی مفید است. در واقع، محققان توصیه می کنند که خوردن روزانه 1.5 اونس از اغلب آجیل‌ها از جمله پسته، بخشی از رژیم غذایی کم چرب و کم کلسترول است که می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی که قاتل درجه یک، یک چهارم زنان آمریکایی است کمک کند. همچنین پسته سلاح مهمی در مقابله با افزایش وزن است: پسته با 160 کالری در هر اونس، یکی از کم کالری ترین آجیل ها است و حاوی پروتئین و فیبر می باشند. و از آنجایی که پوست‌دار آن جلوی شما را می گیرد (و به شما یادآوری می کند که چه مقدار خورده‌اید) احتمالا موجب مصرف کم شما از پسته گردد. در تحقیقی که انجام گرفته، افرادی که پسته پوست دار می خورند 41٪ کمتر از آنهایی که پسته بدون پوست می خورند، کالری جذب می کنند.
از پسته بعنوان یک میان وعده غذایی استفاده کرده و یا آن را به سالاد یا ساید دیش ها (غذاهای جانبی) از جمله غذای کدو گردویی و ساید پسته استفاده کنید.(سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...