15 خوراکی که باید بعد از ورزش از خوردن آنها پرهیز کنید

 

(سیارک)  : اگر همین الان یک جلسه ورزش سخت را در سالن ورزش تمام کرده اید یا از یک دو 5 کیلومتری برگشته اید به مقداری کالری برای جایگزینی آنچه که سوزانده اید نیاز دارید تا سرعت ترمیم ماهیچه را بالا ببرید. باید انواع مناسبی از غذاهای غنی از پروتئین و کربوهیدرات را بخورید مثل مرغ بریان، سبزیجات و دانه های کامل به جای اینکه خوراکی هایی بخورید که تمام زحمت تان را به هدر بدهند. درسته؟ پس برای اینکه به شما کمک کنیم غذاهای درستی را انتخاب کنید لیستی از 15 خوراکی راکه باید بعد از ورزش از آنها پرهیز کنید در اینجا می آوریم:

  1. گوشتهای فراوری شده

بهتر است بعد از ورزش از گوشتهای فراوری شده مثل گوشت ران خوک، سوسیسهای بزرگی که ادویه زیادی دارند، و گوشت پهلو و پشت خوک که پر از چربیهای ناسالم هستند و آنچه را که بدن شما برای ترمیم خود بعد از ورزش نیاز دارد ندارند پرهیز کنید. گوشتهای فراوری شده حاوی مواد نگهدارنده هستند تا مدت طولانی تازه بمانند و همچنین سدیم زیادی دارند که باعث می شود بعد از ورزش بدنتان بی اب شود. به جای اینها، گوشتهای قرمز با پروتئین بالا که ماهیچه ساز هستند استفاده کنید و خوراکیهای کم پروتئین مثل مرغ و ماهی سمن بخورید.

  1. پنیر

اگر پنیر دوست دارید پس احتمالا فکر می کنید که هیچ چیز بعد از ورزش بهتر از پنیر چدار آب شده روی نان تست نیست. علی رغم اینکه پنیر منبع پروتئین خوبی است که بدن شما بعد از ورزش نیاز دارد اما شدیدا فراوری شده و پر از چربی است. اگر خیلی پنیر دوست دارید انواع سالمتر را انتخاب کنید مثل مازرلاو  و آن را با کمی نان کامل همراه کنید تا یک اسنک غنی از پروتئین و کربوهیدرات سالم برای بعد از ورزش داشته باشید.

  1. تکه های گرانولا

حتی اسمش هم سالم به نظر می رسد و احتمالا انتظار نداشتید که در لیست خوراکیهایی که باید بعد از ورزش از آن پرهیز کنید ببینید اما به همین دلیل در این لیست هستند. به  لطف تبلیغات زیرکانه ما  می پذیریم که گرانولا سالم است و به عنوان یک اسنک بعد از ورزش مناسب است در صورتی که برخی از انها اینطور نیستند. اینها حجم زیادی از مواد ناسالم  مثل شربت ذرت، چربیهای ترانس و سدیم را دارند که هضمشان برای بدن سخت است و ارزش غذایی هم ندارند. پس قبل از خرید برچسب را بدقت بخوانید تا مطمئن شوید مواد مناسبی دارند و موادی که برای شما بد است کمتر داشته باشند. احتمالا بهتر است که به جای آن یک تکه موز بخورید. 

  1. اوکادو

اوکادو پر از ویتامین هایی است که برای شما خوب است و معمولا به عنوان یک غذای فوق العاده در نظر گرفته می شود امامراقب باشید که برای مصرف به عنوان بخشی از خوراکهایی که بعد از ورزش می خورید کنترل خوردن آنها را داشته باشید چون چربی بالایی دارند اگرچه که چربی تک اشباع نشده ای دارند که برای قبل از ورزش خوب است. بهتر است اوکادو و سایر خوراکی هایی که چربی تک اشباع نشده ای بالایی دارند را حداقل 2 ساعت قبل و بعد از ورزش بخورید.

غذاهای مفید برای ورزشکاران

سوپر غذاهای مغذی برای استقامت ورزشکاران

  1. خوراکیهای ادویه دار

اگر غذاهای ادویه دار دوست دارید مثل مرغ madras پس ممکن است بعد از ورزش میل به خوردن غذاهای ادویه دار داشته باشد. خوردن این خوراکی ها بعد از ورزش ایده خوبی نیست چون گرما و تندی این غذاها منجر به سوزش قلب و سو هاضمه می شود که اثرات ورزش شما را از بین می برد و باعث می شود احساس ناراحتی کنید به جای اینکه آن احساس خوب بعد از ورزش کردن را داشته باشید.

  1. بذر کتان

اگرچه که بذر کتان سالم است و برای کاهش وزن مناسب است اما بلافاصله بعد از ورزش استفاده نکنید چون فیبر بالایی دارند که می تواند باعث نفخ شود که تمام تلاش شما برای ورزش را تحت تاثیر قرار می دهد. بهتر است بذر کتان و سایر خوراکی های غنی از فیبر را 2 ساعت قبل یا بعد از ورزش بخورید.

  1. نوشیدنی های انرژی زا

مثل تکه های انرژی زا ، نوشیدنی های انرژی زا هم بعد از ورزش خوب نیست. آنها به بدن شما آب نمی رسانند و پر از کافئین هستند و کربن دار هستند که باعث می شود احساس نفخ کنید. این نوشیدنی ها پر از شکر و شیرین کننده های مصنوعی هستند پس مگر اینکه شما یک قهرمان باشید و اگر نه باید از آنها قبل و بعد از ورزش پرهیز کنید و به جای آن آب بخورید.

  1. تکه های انرژی

بسیاری از افراد در مورد اینکه چه وقت باید یک تکه انرژی زا را به عنوان بخشی از رژیم ورزشی شان مصرف کنند سردرگم هستند. تکه های انرژی باید قبل ورزش خورده شوند تا بعد از آن چون سوختی را که نیاز دارید که نیاز دارید برای کارتان بسوزانید فراهم می سازد. پس تمام شکر، و تکه های انرژی زا پر از سوخت هستند و در حین ورزش می سوزند. اگر بعد از ورزش آنها را بخورید نرخ متابولیسمتان را کند کرده و باعث تحریک تولید چربی می شوید. بی دلیل به آنها تکه های انرژی زا نمی گویند آنها انرژی زیادی را فراهم می سازند که بعد از ورزش به آن نیاز ندارید و می تواند باعث آشفتگی خواب شب شما شود.(سیارک

  1. کلوچه ها

اگرچه که توصیه می شود بعد از ورزش مقداری کربوهیدارت بخورید تا قند خونتان که بعد از ورزش سخت کم شده بالا برود اما این به این معنی نیست که شروع به بلعیدن کلوچه کنید. چربیهای درون کلوچه هایی مثل croissant ها و نان شکلاتی برای قلب شما بد است و چربی های درون اینها می تواند شریانهای شما را ببندد. کلوچه ها کالری و قند بالایی هم دارند.  در عوض برای افزایش مناسب کبوهیدرات بعد از ورزش یک برش از نان تست کامل بخورید و مقداری کره بادام زمینی مغذی و سیر کننده که شما را راضی می کند اضافه کنید.

25 غذایی که موجب استقامت بدن می شود

  1. شکلات

بعد از ورزش شیر شکلات نخورید. ممکن است فکر کنید که کمی ماده قهوره ای خوشمزه برای بالا بردن سطح انرژی تان نیاز دارید اما شکلات پر از شکر است و کالری بالایی دارد. احساس خوبی که از خوردن آن به شما دست می دهد خیل دوام ندارد و باید بدنتان را به درستی با خوردن غذاهای خوب  نه شکلات دوباره شارژ کنید و به ترمیم ماهیچه ها کمک کنید و متابولیسم را بالا ببرید، شکلات چیزی برای بدن شما ندارد و اثر منفی بر رژیم ورزشی تان می گذارد.

  1. نوشیدنی های گاز دار

اگرچه که قطعا بعد از ورزش خیلی تشنه هستید ولی آب بنوشید تا به بدنتان آب برسد و از نوشیدنی های گازدار پرهیز کنید.  آنها شکر و مواد شیمیایی زیادی دارند ارزش غذایی و آبرسانی شان صفر است و باعث خرابی دندان می شوند. انواع رژیمی هم خوب نیستند چون آنها هم شیرین کننده ها و مواد شیمیایی زیادی دارند. اما اگر بعد از ورزش مقدار زیادی آب نوشیدید و هنوز هم می خواهید چیز دیگری بنوشید توصیه می شود که نوشیدنی بنوشید که ترکیبی از کربوهیدراتها و پروتئین باشد مثل یک لیوان شیر شکلا ت کم چرب.(سیارک

  1. پیتزا

خوراکیهای زیاد بهتری هستند که می توانید بعد از ورزش از آنها لذت ببرید پس پیتزا را از لیست خط بزنید و اون را برای یک زمان خاص نگه دارید. 10 اینچ پیتزای معمولی معمولا چیزهایی رویش دارد کثل گوشتهای فراوری شده و پنیر که بدن خیلی زمان نیاز دارد تا آنها را هضم کند و چربی بد بالایی دارند. بعلاوه 10 اینچ پیتزا می تواند تا 1200 کالری داشته باشد، این بیش از نصف کاری است که برای هر روز برای یک زن توصیه می شود (2000 کالری). نه متشکرم!

  1. سیب زمینی برشته

سیب زمینی برشته و بعضی مغزیجات نمک بالایی دارند. ممکن است بدن شما بعد از ورزش میل به نمک داشته باشد مخصوصا وقتی با عرق حجم بالایی از نمک را از دست داده اید. خوردن اسنکهای نمکی میزان پتاسیم بدن شما را که بدنتان نیاز دارد بعد از ورزش جبران کند کم می کند. پتاسیم یک الکترولیت است که در زمان ورزش از دست می رود و لازم است که خوراکی هایی بخورید که میزان آن را بالا ببرد تا به حدی که باید برسد نه اینکه با خوراکی های پر نمک آن را بیشتر از دست بدهید.

2.خوراکی های سرخ شده

ممکن است وسوسه آمیز باشد که صبحانه انگلیسی کامل مورد علاقه تان را بعد از ورزش بخوریدچون فکر می کنید به اندازه کافی کالری سوزانده اید که به خودتان اجازه سرکشی بدهید اما این کار را نکنید. ارزشش را ندارد. بعد از ورزش از خوراکی های سرخ شده که چربی بالا دارند پرهیز کنید مثل چیپسها، برگرها. افزایش کربوهیدرات اولیه ای که بعد از خوردن این خوراکی ها احساس می کنید سریع ناپدید می شود و هیچ ماده مغذی بایتان ندارد و مجبور هستید دوباره ورزش کنید تا آن کالری اضافی و کربوهیدراتها را بسوزانید.

  1. سبزیجات خام

ما همه میدانیم که سبزیجات غذاهای فوق العاده ای برای سلامت ما هستند پس باید عجیب به نظر برسد که بر اساس یک حساب سرانگشتی باید از خوردن آن بعد از ورزش پرهیز کرد. سبزیجات مانند هویج، بروکلی همه اسنک سالم و کم چربی هستند اما اگر پخته شوند و در ترکیب با سایر خوراکی های سالم بعد از ورزش استفاده شوند بهتر اثر می کنند. در حالت نپخته سبزیجات سوخت یا کالری کافی برای کمک به بدن و ترمیم انرژی و متابولیسمی که در مدت ورزش از دست رفته تولید نمی کنند. اما اگر ترجیح می دهید که از آنها  خام استفاده کنید پس آنها را با غوطه دادن در مواد سالم و غنی از پروتئین مثل ماست طبیعی حجیم کنید. 

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

ترجمه  itrans.ir / هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع (سیارک)  ممنوع است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید