انواع دیابت

دیابت و داده نمایی بدن شما: بر اساس داده های انجمن دیابت آمریکا، بیشتر از 10 درصد زنان بالای 20 سال در آمریکا دیابت دارند و اکثراً از بیماری خود آگاه نیستند. دیابت نه تنها سبک زندگی روزمره شما را تغییر می دهد بلکه احتمال بروز بیماری های دیگر را، در صورت عدم درمان، افزایش می دهد.
دیابت سه نوع عمده دارد-نوع 1 و 2 و بارداری- و هر کدام از آن می تواند تاثیر متفاوتی بر بدن شما بگذارند و نیاز به درمان های متفاوتی دارند. در زیر اطلاعات اولیه هر کدام از آن ها آمده است:(سیارک)  


نوع 1
دیابت نوع 1 که گاهی به آن دیابت وابسته به انسولین نیز می گویند و قبلاً با عنوان دیابت نوجوانی شناخته می شده است، شرایطی را ایجاد می کند که پانکراس انسولین ترشح نمی کند یا انسولین ترشح شده کافی نیست. بدن برای وارد کردن قند (گلوکوز) به سلول های شما به هورمون انسولین نیاز دارد تا انرژی تولید کند. دیابت نوع 1 اصولاً در زمان کودکی یا بلوغ روی می دهد اما در بزرگسالان نیز می تواند رخ دهد. اگر حس کردید که بسیار تشنه اید، نیاز به دفع ادرار مکرر دارید، احساس گرسنگی بسیار زیادی می کنید، کاهش وزن دارید، احساس خستگی می کنید یا چشمانتان تار می بیند به پزشک خود مراجعه کنید. این ها نشانه های دیابت اند. اگر دیابت نوع 1 داشته باشید باید با انسولین درمان شوید.(سیارک)  
نوع 2
دیابت نوع 2 رایج ترین شکل دیابت است. در این نوع ، بدن شما انسولین کافی ترشح نمی کند یا به درستی از آن استفاده نمی کند. در ابتدا ممکن است پانکراس انسولین بیش از حد ترشح کند اما در طول زمان نمی تواند این کار را ادامه دهد. بدون انسولین، گلوکز برای تولید انرژی به سلول ها راه نمی یابد و مقدار زیادی از آن در خون جمع می شود و سلول ها قادر نخواهند بود انرژی تولید کنند و در طی زمان مشکلاتی ایجام می شود. نشانه های آن شبیه دیابت نوع 1 است اما گاهی نیز خفیف تر از آن است. کاهش وزن از علائم دیابت نوع 2 نیست اما گز گز کردن یا بی حسی دستان و پاها ممکن است رخ دهد. اگر دیابت نوع 2 دارید باید در ارتباط نزدیک با مرکز درمانی خود باشید تا گلوکز خون شما را کنترل و دیابت شما را مدیریت کنند. با رژیم غذایی مناسب، ورزش و بعضاً مصرف دارو، می توانید درمان با انسولین را به تعویق بیندازید یا اصلاً نیازی به آن پیدا نکنید.(سیارک)  
بارداری
دیابت بارداری تنها حین بارداری اتفاق می افتد. اگر در گذشته هیچ گاه دیابت نداشتید اما گلوکز خون شما در حین باداری بالا است، گفته می شود که شما مبتلا به دیابت بارداری هستید. پزشکان معتقدند که هورمون های ناشی از جفت می تواند انسولین مادر را کم اثر کنند. اگر این دیابت درمان نشود، می تواند مسائلی مانند احتمال بیشتر مشکلات تنفسی و چاقی و دیابت نوع 2 در مراحل بعدی زندگی برای کودک ایجاد کند.
اگر دیابت یا نشانه های آن را دارید، در سریع ترین زمان ممکن به پزشک مراجعه کنید تا آزمایش های مربوطه را انجام داده یا درمان را قبل از شروع مشکلات جدی تر آغاز کنید.

پست های مرتبط :

انواع دیابت

رژیم غذایی برای دیابتی ها

پیوند ISLET

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت را کنترل کنند.

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دانستن الفبای (ABC) دیابت

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

بیماران دیابتی از روال عادی مراقبت مطلع شوید تا سالم بمانید

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

چگونه مقاومت به انسولین به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مربوط می­شود

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید