چگونه آکنه گسترش می یابد

پزشکان آکنه را به عنوان بیماری واحدهای پیلوسباکوس (PSUها)  پوست توصیف می کنند. واحدهای پیلوسباکوس که در بیشتر قسمت های پوست بدن پیدا شده است، شامل یک غده سباکوس متصل به کانالی است که فولیکل نامیده می شود و حاوی یک موی نازک است ( تصویر "واحد پیلوسباکوس عادی" را ببینید). این واحدها در صورت، بالای کمر و قفسه سینه پرتعدادتر هستند. غدد سباکوس ماده چربی به نام سبوم تولید می کنند که معمولا در روی سطح پوست از طریق باز کردن فولیکل که عمدتا منفذ نامیده می شود، خالی می شود. سلولهایی به نام تولید کننده کراتین (کراتینوسیت) به فولیکل وصل هستند.

 

مو، سبوم و کراتینوسیت که فولیکل باریک را پر می کنند ممکن است انسدادی تولید کنند که نشانه اولیه آکنه است. این انسداد مانع رسیدن سبوم به سطح پوست از طریق منفذ می شود. مخلوطی از چربی و سلول به آکنه های باکتری پروپیونیباکتریوم (آکنه های پی) اجازه می دهد که به طور عادی روی پوست زندگی کنند و در فولیکل های مسدود شده رشد کنند. این باکتری ها مواد شیمیایی و آنزیم تولید می کنند و سلولهای سفید خونی را جذب کرده و باعث التهاب می شوند. (التهاب یک عکس العمل شاخص بافت های بیماری یا جراحت است و توسط چهار نشانه مشخص می شود : تورم، قرمزی، حرارت و درد). هنگامی که جداره ی فولیکل مسدود شده تجزیه می شود، باعث نشست هرچیزی به پوست نزدیک می شود – سبوم، سلولهای پوست ریخته شده و باکتری – که منجر به زخم یا جوش سر سیاه می شود. افرادی که جوش می زنند اغلب ضایعات مختلفی دارند . ضایعه عمومی آکنه که کومدو یا سرسیاه (KOM-e-do) نام دارد، فقط یک فولیکل موی بزرگ شده و مسدود شده است. اگر کومدو در زیر پوست باقی بماند، کومدوی بسته نامیده می شود و برآمدگی سفید رنگی به نام سرسفید تولید می کند. کومدویی که به سطح پوست می رسد و باز می شود یک کومدوی باز یا سرسیاه نامیده می شود زیرا روی سطح پوست سیاه دیده می شود. این تغییر رنگ سیاه مربوط به تغییرات در سبوم به دلیل مجاورت در هوا است. این امر به دلیل آلودگی نیست. هر دو سرسفید و سرسیاه ممکن است برای مدت طولانی روی پوست بمانند.

انواع ضایعات

 ضایعات مزاحم دیگر آکنه ممکن است به شرح زیر گسترش یابد :

- جوش نوک تیز. ضایعات ملتهبی که اغلب به عنوان برآمدگی های کوچک و صورتی رنگ بر روی پوست ظاهر می شوند و ممکن است به لمس کردن حساس باشند.

- جوش های چرک دار (جوش ها). جوش های نوک تیز توسط ضایعات پرچرک سفید یا زرد که در انتها به قرمزی می زنند، بالا بیایند.

- برآمدگی ها. ضایعات بزرگ، دردناک و سفتی که در اعماق پوست وجود دارند.

- کیست ها. ضایعات عمیق، دردناک و پراز چرکی که می توانند باعث اثر زخم شوند.  (سیارک)
- چه عواملی باعث به وجود آمدن آکنه می شود؟
- چه کسانی جوش می زنند؟
- آکنه چگونه درمان می شود؟
- درمان انواع جوش های ملتهب متوسط تا شدید
- درمان آکنه شدید یا آکنه مربوط به کیست
- درمان آکنه هورمونی در زنان
- درمان دیگر آکنه
- چگونه افرادمبتلا به آکنه از پوست خود مراقبت کنند؟
- چه تحقیقی در زمینه آکنه انجام شده است؟

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید