درمان آکنه شدید یا کیستی

افرادی که آکنه برآمده یا کیستی دارند، بایستی توسط متخصص پوست درمان شوند. برای بیمارانی که آکنه ملتهب شدید دارند و با داروهایی مانند آنهایی که در درمان آکنه ملتهب متوسط تا شدید توصیف شد بهبود نیافتند، پزشک ممکن است ایزوترتینوئین، یک رتینوئید (مشتق ویتامین آ) تجویز کند. ایزوترتینوئین یک داروی خوراکی است که معمولا یک یا دو بار در روز با غذا برای 15 تا 20 هفته مصرف می شود. این دارو به طور مشهود اندازه غده چربی را آن قدرکاهش می دهد که این غده چربی خیلی کمتری تولید می کند. در نتیجه رشد باکتری کم می شود.

مزایای ایزوترتینوئین

ایزوترتینوئین داروی بسیار موثری است که می تواند به جلوگیری از اثر زخم کمک کند. پس از 15 تا 20 هفته درمان با ایزوترتینوئین، آکنه کاملا یا تقریبا به طور کامل در اکثر بیماران از بین می رود. در آن بیمارانی که آکنه پس از یک دوره ایزوترتینوئین اتفاق می افتد، پزشک ممکن است دوره ی دیگری از همان درمان ایجاد کند یا داروهای دیگری تجویز کند.

معایب ایزوترتینوئین

ایزوترتینوئین می تواند باعث نقص های تولد در رشد جنین یک زن باردار شود. این مسئله که زنان در سن بچه آوری با مصرف این دارو حامله نیستند و حامله نمی شوند، مهم است. زنان باید دو صورت جداگانه موثر جلوگیری از بارداری را در یک زمان برای یک ماه قبل از آغاز درمان، در طول کل دوره درمان و برای 1 ماه کامل پس از قطع مصرف دارو، استفاده کنند. شما باید از پزشک خود بپرسید که چه هنگام حامله شدن، پس از قطع مصرف ایزوترتینوئین، امن است.برخی افرادی که جوش می زنند با تغییرات در ظاهر پوستشان افسرده می شوند. (سیارک)

تغییرات در خلق و خو ممکن است در طول دوران درمان یا کمی پس از تکمیل یک دوره دارو مانند ایزوترتینوئین شدید شود. تعدادی خودکشی گزارش شده و اقدام به خودکشی در افرادی که ایزوترتینوئین مصرف می کردند وجود داشت؛ با این حال، ارتباط بین ایزوترتینوئین و خودکشی یا افسردگی ناشناخته است. با این وجود، اگر شما یا کسی که شما می شناسید به طرز غیر معمول احساس ناراحتی می کند یا علائم افسردگی مانند از دست دادن اشتها، از دست دادن انگیزه فعالیتهای از قبل مورد علاقه یا مشکل در تمرکز دارد، مهم است که با پزشک خود مشورت کنید.

با دکتر خود یا داروساز در مورد عوارض جانبی ایزوترتینوئین صحبت کنید. شما هم چنین می توانید به وبسایت مدیریت غذا و دارو (FDA) مراجعه کنید. برای تعیین اینکه آیا ایزوترتینوئین به هنگام وقوع عوارض جانبی باید متوقف شود، پزشکتان می تواند خون شما را قبل از شروع درمان بصورت دوره ای در طول درمان تست کند. عوارض جانبی معمولا پس از اینکه مصرف دارو متوقف می شود، از بین می رود. (سیارک)

- چگونه آکنه گسترش می یابد؟
- چه عواملی باعث به وجود آمدن آکنه می شود؟
- چه کسانی جوش می زنند؟
- آکنه چگونه درمان می شود؟
- درمان انواع جوش های ملتهب متوسط تا شدید
- درمان آکنه هورمونی در زنان
- درمان دیگر آکنه
- چگونه افرادمبتلا به آکنه از پوست خود مراقبت کنند؟
- چه تحقیقی در زمینه آکنه انجام شده است؟

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید