16 مکان که دیدن آنها برای شما جالب است

در

                                                                                                         

                برنامه ریزی تعطیلات معمولا محدود به یک مکاننیست .

ونیز
به نام "دیزنی لند در دریا" نامیده می شود دقیقا تعریف نشده است . در حالی که ساکنین ونیزی برای حفظ خانهای خانه های خود دربالای اب مبارزه میکنند ، گردشگران از سراسر جهان خیابان معروف باریک و کانال ها را مسدود کرده اند. شما میتوانید معماری زیبا ایتالیایی وکشیهای غول پیکرگشتزنی رایبینید که منتظر فیلمبرداری شما هستند .

زیباترین و خطرناک ترین مکان دنیا چاه یعقوب

20 مکان عجیب دنیا 

سی مکان دیدنی فراموش شده

باداب سورت

 

آمستردام

مطمئنا این جایی است که Anne Frank یاداوری میکند وحرمت Van Goughرا نگه میدارد. اما ایا میدانید چه چیزی سفر به ارزشمند میسازد؟ یک کافه علفهای هرز ساکنان تعجب اور، ساکنین فوق العاده بیماری از مردم امستردام با انبوهی ازگردشگران که به منطقه نور قرمز و داروخانه های محلی ماری جوانا هجوم میاورند وتحت تاثیر ماری جوانا قرار گرفته اند .

 

   سانتورینی
 سانتورینی ظرفیت بازدید کننده سفرهای دریائی خود را در 8000 نفر در روز محدود کرده است، که واقعا به نظر می رسد بسیار سخاوتمندانه است. بله، این جزیره دیوانه وار زیبا است. مطمئنا، شما از یک غروب خیالی فوق العاده عاشقانه لذت خواهید برد .   

آکسفورد

مری کلارکسون، عضو شورای کار و شهرداری لرد اعلام کرده تابستان امسال بسیار شلوغ است .بعضی از گردشگران به جشنواره ادینبورگ میروند تا برای کوتاه مدت از جهنم گردشگری شهر آکسفورد در امان باشند .زیبائی آکسفورد تقریبا بین ژوئن و اکتبر فوق العاده است. خطوط خیابان ها وخطوط دو چرخه پر از مربیان گردشگری و پیادهروها بصورت غیر قانونی مسدود شده اند .شاید شهردار لرد نتواند از آکسفورد بازدید کند.

روسیه                                                          

مردم در تعطیلات اغلب لبخند می زنند روس ها فکر می کنند افرادی که لبخند می زنند احمق هستند.مردم روسیه معتقد ند همیشه باید کر کرد وبرای تفریح  کمتر وقت میگذارند .

جزایر گالاپاگوس

یک مکان منحصر بفرد روی کره زمین است که از پوشش گیاهی وجانوری بالائی برخوردار است .مکانی دور از الایندههای مواد سوختی و ازدحام زباله میباشد .

ماجو پیکو

مکان قدیمی و بسیار دور که دولت پرو مجبور شده برای گردشکران محدودیت زمانی داشته باشد .وگردشگران برای بازدید از این مکان باید یک راهنمائی داشته باشند .اگر می خواهید خدایان Incan  را بازدید کنید باید از مسیرهای تعیین شده خاصی به انجا برسید .

 

بولیوی

به بولیوی تبزیک میگوئیم ! بر اساس یک گزارش از سوی انجمن جهانی اقتصاد ازنظر محبوبیت اخرین رتبه را در جهان کسب کرده است . 

ریف بریر بزرگ

یک صخره مرجانی در اقیانوس ارام غربی، درساحل کوئیز ،استرالیا با مسافتی حدود 2000 کیلومتر که تقریبا"با ساحل موازی است و بزرگترین صخره مرجانی جهان است ویکی از عجایب هفتگانه جهان است .سفید کننده تودهای نیز نامیده میشود .هنگامی اتفاق میافتد که کلیه مرجانها از شدت گرما از بین میروند .در انجا شما بهترین منظره طبیعی جهان را خواهید دید .

 جزایر کوه خای

80 درصد این صخره ها ی در امتداد این ساحل زیبا به علت حرکتهای غیر انسانی تخریب شده اند .به همین جهت بازدید از این مکان برای عموم ممنوع شده است .

نظرات

در ادامه بخوانید...

مکان های دیدنی که فراموش شده اند

در

1. ایستگاه شهر هال، نیویورک، ایالات متحده آمریکا

این ایستگاه زیبا در سال 1904 ساخته شد و 41 سال بعد به دلیل تقاضای کم مسافران بسته شد.

2. پارک تفریحی سرزمین عجایب پکن، چین

قرار بود بزرگ ترین پارک تفریحی در آسیا باشد ولی به خاطر کمبود بودجه هرگز کامل نشد.

3. تیمارستان ویلارد برای دیوانگیهای مزمن در نیوروک، ایالات متحده آمریکا

این بیمارستان روانی در سال 1968 ساخته شد و در سال 1975 در مجاورت امکان تاریخی قرار گرفت. در سال 1995، تا 4000 بیمار روانی را در خود جای داد. اما در سال 1995 بسته شد.

 

4. تالار تاتر نیوبدفورد (New Bed Fort)، ماساچوست

در 15 آپریل، یعنی در همان روز غرق شدن تایتانیک، از این تالار پرده برداری شد.

5. قلعه بانرمن، جزیره پلپل، نیویورک، ایلات متحده آمریکا

فرانسیس بانرمن پنجم این قلعه را مازاد بر ماموریت نظامی ساخت. مهمات قدیمی در سال 1920 منفجر شدند و باعث ویرانی و متروکه شدن این قلعه شدند.

6. پریپیت، اوکراین

زمانی پریپیت اقامتگاه پنجاه هزار نفر بود. اما پس از فاجعه چرنوبیل در سال 1986 رها شد.

 

7. قلعه بودیام، انگلستان

یک قلعه‌ی خاکریزی شده در اواخر قرن چهاردهم که به منظور مصون ماندن در برابر حملات بالقوه‌ی فرانسویها در طول جنگ صد ساله ساخته شد.

 

8. پنسلوانیای مرکزی، ایالات متحده آمریکا

یک آتش سوزی در یک معدن زیرزمینی باعث شد این شهر در سال 1962 رها شود.

9. آنگکوروات، کامبوج

آنگکوروات پایتخت امپراطوری خمر بود که بین قرون نه تا پانزده میلادی به اوج خود رسید. این مکان معبد کاخ سلطنتی بوده و بیست هزار نفر در آن ساکن بودند.

 

10. کاتیو میراندا، سلز، بلژیک

این قلعه توسط یک نجیب زاده ی فرانسوی فرار کرده از انقلاب ساخته شد. بعدها به عنوان یتیم خانه از آن استفاده شد و در سال 1980 رها شد.

11. کراکو، ایتالیا

این شهر قرون وسطایی زمانی حدود 2000 نفر جمعیت داشت. اما زمین لزره ها و جنگها باعث رها شدن آن شد.(سیارک

 

12. ددی پارک، ددیزل، پلژیک

این زمین بازی در سال 1950 ساخته و در سال 2002 رها شد.

 

13. سیلد، انگلستان

این قلعه در طول جنگ جهانی دوم ساخته و پس از پایان جنگ جهانی به صورت مخروبه درآمد.

 

14. دریاچه ی دیزنی، دریاچه‌ی بوئنا ویستا، فلوریدا، ایالات متحده آمریکا

گفته شده که پس از پیدا شدن باکتریهای سمی در آب دریاچه، رها شد.

 

15. هتل دل‌سالتو، کلمبیا

آبریز آلوده ای در کنار هتل بوده که باعث عدم اقامت مهمانان و رها شدن هتل شده است.

16. ماچو پیکو، پرو

یک قلعه‌ی شگفت انگیز که 2500 متر از سطح زمین بالاتر بوده، و یکی از نمادهای نشاط در تمدن اینگا است.

 

17. ایستگاه کنفرانس، اسپانیا

این ایستگاه زمانی یکی از مهمترین توقفگاه‌ها در راه‌آهن بین فرانسه و اسپانیا بود. اما در سال 1970 یک پل در اثر تصادف تخریب و باعث بسته شدن راه آهن شد.

 

18. مهد کودک گالیور، کاواگوچی، ژاپن

پارکی بر اساس موضوع رمانهای سفر گالیور که در سال 1997 در نزدیکی ام.تی فوجی افتتاح شد، اما بعد از ده سال به دلیل کاهش بازدید کنندگان بسته شد.

 

19. ایستگاه مرکزی میشیگان، ایالات متحده‌ی آمریکا

این ساختمان که یکی از بلندترین ایستگاه‌های راه آهن در جهان بود، در سال 1912-13 ساخته شد و حدود سی سال است که رها شده است.

 

20. فانونس آنیوا،ساخالینساکای، روسیه

در سال 1905، بین روسیه و ژاپن جنگ اتفاق افتاد، و در نهایت روسیه جزیره را تسخیر کرد. این جزیره در حال حاضر متروکه میباشد.

21. مزرعه‌ی سنکا، خانه‌ی رعیتی نیویورک، ایالات متحده آمریکا

این مزرعه به عنوان یک گورستان ماشین قدیمی استفاده میشود.

22. هتل Ryugyong، پیونگ یانگ، کرده شمالی

هتل صد و پنج طبقه‌ای که کار ساخت آن با شروع قطحی در کشور آغاز شد، اما به دلیل کمبود بودجه رها شد.(سیارک

 

23. جزیره هیشیمو، ژاپن

معدن زغال سنگی که زمانی پنج هزار نفر در آن ساکن بودند. هنگامی که از نفت به عنوان سوخت اصلی استفاده شد، این جزیره نیز رها شد.

24. معدن میر سیبری، روسیه

به دستور و نظارت استالین حفاری این جزیره شروع شد. زمانی که حفاری معدن بیش از حد دشوار شد آن را رها کردند.

 

25. شهر آب گرفته‌ی شایچنگ، چین

بیش از 1300 سال پیش تاسیس شد، اما حدود 50 سال پیش توسط رودخانه‌ی شایچنگ در زیر آب مدفون و رها شد.

 

26. زندان هولمز بورگ، فیلادلفیا، ایالات متحده آمریکا

در سال 1829 ساخته و در سال 1971 بسته شد. در آن زمان زندانیان معروفی مثل ویل ساتون و آلکاپون در آن زندانی بودند.

 

27. پارک شش پرچم جازلند، نیوآور لئان، لوئیزیانا، EUA

این پارک در سال 2005 پس از طوفان کاترینا مخروبه و رها شد.

28. مقر سانزهی، سانزیه، تایوان

این خانه های عجیب و غریب قرار بود به افسران نظامی ایالات متحده فروخته شوند، اما در سال 1980 به دلیل کمبود سرمایه گذاری متوقف شد.(سیارک

 

29. مسیح در زیر دریای سان فروتوسو، ایتالیا

این مجسمه هفده متر زیر دریای سواحل ایتالیا قرار دارد.

30. سرزمین مقدس، ایالات متحده آمریکا، بروری، کانکتیکیوت، ایالات متحده آمریکا

یک پارک تفریحی با مزمون کتاب مقدس که زمانی سالانه چهل هزار بازدید کننده داشت، اما در سال 1984 به دلیل استقبال کم بسته شد. منبع: msn.com

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

هشت شهر در جهان که بدرستی به جهانیان معرفی نشده است

در

 از استرالیا تا برزیل تا مقدونیه، شهرهای باورنکردنی وجود دارد اما توسط مسافران نادیده گرفته شده است.دراینجا 8شهروجود دارد که از نظر وبلاگ نویسان بزرگ سفر در جهان نا دیده گرفته شده اند و توضیع داده اند که چه باید کرد.

پورتو، پرتغال

 

پروتو،پایتخت ،بندر اصلی وبینظیر پرتغال به عنوان برادر نامرتب وکوچک پرتغال شناخته شده است .

این شهر در طول بحران اقتصادی اخیر به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است، اما با نیروهای جوان، تازه نفس و  پرشور که عمده  مسئولیتها را بر عهده دارند، به  وضعیت بهتر از همیشه برگشته است.

ناحیه چند رنگی پوروتو،Ribeira)) واقع در مرکز شهر در کنار رودخانه Douro، یکی از زیباترین نقاط شهر است. اما سواحل نزدیک، بسیاری از گالری های هنری، از جمله Museu Serralves ،بویژه تعداد زیادی از بارهای کوچک که براحتی میتوانید انها را ببینید پوروتو را محبوب کرده است .

  1. Essaouira، در مراکش

بیشتر مردم مشتاقانه به مراکش،کشور کلاه قرمزی ها میروند . Essaouira معمولا آخرین گزینه است ،محلی که فقط برخی از مسافران در مورد ان شنیده اند ،جای شرمساری است که تا بحال گسترش پیدا نکرده است . زیرا Esaouira یک گوهر در ساحل مراکش است، شهر پر از تاریخ، طبیعت و فضای ارام ،سالم وسرگرم کننده است .اکثر افراد به دو دلیل این شهر را انتخاب میکنند : کایت گشت وگذار وبازیهای سلطنتی . شهر مرموز Esaouira  به عنوان مجموعه ای از بازی سه گانه سه فصل استفاده میشود . حتی با این نوع رویدادهای بزرگ در شهر، Essaouira با خیابانهائی که با رایحه غذاهای خوشمزه پر شده است ارام است . Essaouira با سواحل طولانی ،بادهای شدید ،با بنا های قرن 18 ،شترهای ولگرد در ساحل ،خوانندگان همراه امواج ،بادبادکهای پرواز در اسمان بسیار جذاب ودیدنی است .این عجیب است که تمام این عناصر را در یک شهر کوچک مراکش فراهم میباشد. اما تمام این چیزها با هم هماهنگ هستند . Essaouira بدون هیچ زحمتی محل عالی برای لذت بردن از فرهنگ مراکش است .با دیدن شترهای ولگرد در ساحل ونوشیدن چای شیرین نعناع از هیاهوی جهان دور میمانید.

3 . داکا، بنگلادش

در سراسر اسیا کمترین توجه به داکا شده است .احساس میشود در جهان کمترین بازدید کننده را داشته باشد .بنگلادش از نظر تعداد جمعیت رتبه هشتم را بخود اختصاص داده ولی پروازهای ورود به بنگلادش بسختی به 120000 پرواز در سال میرسد .داکا نزدیک دلتا گنگ قرار گرفته و به شهر مساجد معروف است . مناظر زیبا آن عمدتا از پوشش گیاهی گرمسیری در امتداد رودخانه Buriganga تشکیل شده است.

بازدید از داکا دشوار نیست و برخی از نقاط دیدنی جالب، از جمله ساختمان های مذهبی، آثار تاریخی، بازارها و بندر معروف ستارغات، همه مکان های عالی برای معرفی این شهر شلوغ میباشد . قدم زدن در داکا یک تجربه منحصر به فرد است که می توانید با افراد بنگلادش دوستانه ارتباط برقرار کنید .

4- کانبرا، استرالیا

در استرالیا ،کانیرا از دید اغلب بازدید کنندگان پنهان مانده است .سواحل زیبائی ندارد ،اصلا ساحل ،هنر گرافیکی لذتبخش ویا خانه اپرائی درانجا وجود ندارد. اما با این حال مکانها وکارهای جالبی برای دیدن در انجا وجود دارد .شما میتوانید با مباهات در بالای مجلس کانیرا راه بروید وبخاطر اینکه بالای مجلس هستید رجز خوانی کنید.چشم اندازهای غذائی عالی ،کافه های ارام ،رستورانهائی با غذاهای لذیذ در انجا ئجود دارد .ما کانبرا را بخاطر taco( یک غذای سرخ شده شامل گوشت،لوبیا،کاهو،گوجه فرنگی وانواع چاشنیها است) وsangria (نوشیدنی اسپانیائی مخلوطی ازلیموناد، توت فرنگی،انبه،انواع اب میوه وادویه جات است ) .کانتیرا همچنین جذاب وشیکی دارد که ما موزه نقاشیهای ملی را به شما توسیه میکنیم.اهالی این شهر بسیار مهربان وخونگرم بوده وهمیشه اماده کمک به شما هستند.

5-اسکوپیه، مقدونیه

مقدونیه یک کشور کوچک اما زیبا و متنوع است و همچنین یکی از ارزان ترین وبا ارزشترین مکان  در اروپا است.اما معمولا از دید گردشگران پنهان میماند .اسکوپیه مکانی است که اروپائی ها ان را دست کم میگیرند. در سال های اخیر این شهر شگفت انگیز، سرگرم کننده، بی تکلف و چند فرهنگیتغییرات منحصربفردی داشته ،ساختمانهی عظیم وصدها مجسمه شگفت انگیز که سمبل فقرهستند،بخشی از پروژه هائی است که در سال 2014 ساخته شده اند .یک اقدامی که برای جذب بیشتر توریست انجام گرفته ونشانگروطن پرستی وهویت ملی انها میباشد.

شهر Skopje با معماری جدید وسبک نئوکلاسیک که در اتن یا رم دیده نمیشود ، مساجد تاریخی عثمانی و بازارهای تحت تاثیر آلبانیایی، یک سبک پاریسی «Arc De Triomph '، اتوبوس های دوبلکس قرمز لندن که در خیابان ها قرار دارند، یک صلیب بزرگ 66 متر بالا در بالای تپهکه نسخه ای ازمسیح Rioنجات دهنده مقدونیه است،یک شهر جالب وسرگرم کننده برای سیاحت میباشد.

6- سائوپائولو، برزیل

سائوپائولو به اغلب اغلب مسافران برزیل معرفی نشده است ،اما واقعیت این است که بزرگترین وپرجنب وجوشترین شهر کشور است .مانند بسیاری از شهرهای بزرگ در جهان از اقوام وفرهنگ های مختلف تشکیل شده است ،با مهربانی وخوش روئی مکانهای زیادی را به گردشگران معرفی میکند.در قسمت شمال این شهر رستورانهای معتبری ساخته شده است که شما میتوانید انواع اقسام غذاهای جهانی را در انجا تجربه کنید .علاوه بر ان صحنه های هنری پرجنب وجوش شهری ،هدایائی که در طول سال ارائه میشود ، سائو پائولو باید در راس لیست بازدید کنندگان از برزیل قرار گیرد .

7- ریچموند، ایالات متحده 

آدام گروفمن، خط افق مرکز شهر ریچموند روی رودخانه جیمز (Dreamstime) ریچموند، پایتخت ویرجینیا، یک شهر کوچک بسیار جذاب با هنر خیابانی، رستوران های زیبا گزینه های زیادی برای سرگرم دارد. خیابان های خالی و گوشه های تاریک که الهام بخش برخی از داستان های ادگار آلن پو، که در اینجا زندگی می کردند، مناطق رنگارنگ،کتابخانه های متناوب، فروشگاه های مرتبط با محصولات انگور و موزه ها، حتی معماری که یادآور تاریخ گذشته برده داری و جنگ است،جشن هائ متنوع ان که مخلوطی از خانواده های LGBT، مهاجران و هزاران دانش آموز و جوان از ایالات متحده و خارج از کشور است وبا افتخار برگذار میشود ، ریچموند هم جوان و هم قدیمی محسوب میشود.باتوجه به اینکه به ازای هر 100000 نفر 5/14مغازه تاتو در ریچموند وجود دارد ،شهر تاتو امریکا محسوب میشود

8- اصفهان، ایران

آیا فقط مسجد جمعه ی اصفهان نادیده گرفته شده است ؟خیر مساجد فقط یکی از معماریهای خیره کننده است که ازدید توریستها پنهان مانده است.اصفهان یکی از بهترین مکان های جهان برای مشاهده معماری سنتی اسلامی است.  بسیاری از مساجد وجود دارند که در شیشه های طلایی و رنگی پوشانده شده اند و بنابراین زمانی که شما داخل مسجد هستید فکر میکنید مقابل یک آینه رنگی ایستاده اید . ساختمان های زیبا و بازار سنتی زیادی در سطح شهر اصفهان وجود دارد .در اصفهان گوشت فراوان است طوری که شما در هر نقطه شهرمیتوانید کباب بره بخورید. اصفهان همچنین بخاطر ظروف برنج سنتی مشهور است . یکی از بهترین مکان های دیدنی در ایران است. من فکر میکنم بهتر است قبل از اینکه بافت سنتی شهر تغیر کند بازدیدی از اصفهان داشته باشید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

جنگل بودایی مکانی شگفت انگیز و دیدنی

در

عکس های این پارک عجیب و غریب که به پارک بودا یا جنگل بودایی معروف است و با تعداد زیادی از مجسمه های سنگی پر شده، به صورت دوره ای در اینترنت پخش و به اشتراک گذاشته می شود با این توضیح که این مکان واقعا ترسناک است. پارک بودا در ژاپن (یا جنگل بودایی )تا حدودی یادآور یک قبرستان چینی است.

تاسیس این پارک غیر معمول با بیوگرافی خالق آن آغاز شود. نام او آقای فوروکاوا است. تمام عمر خود را در ژاپن به تجارت مشغول بود، اما در ابتدا چندین بار ورشکسته شد در نهایت، کارآفرین خوش شانس بود: او یک شرکت نسبتا موفقیت آمیز را ایجاد کرد و آن را توسعه داد.

عکس از سمت رودخانه به جنگل عجیب و غریب با مجسمه های بودایی

میتسومی فوروکاوا Mitsumi Furukawa علاقه زیادی به فرهنگ چینی داشت و این علاقه باعث شد تا به باز کردن یک پارک برای دوستی دو ملت بپردازد.

فوروکاوا با ایده دوستی چین و ژاپن تصمیم به ساخت پارک گرفت

محل اجرای پروژه عجیب و غریب او، جنگلی در نزدیکی رودخانه جینزو در جزیره هونشو بود. در نیمه دوم قرن گذشته، مسابقات قایقرانی بین المللی با مشارکت تیم های چین در این رودخانه برگزار میشد.

صدها مجسمه در یک مکان زیبا ایجاد شده است، و هیچ یک از آنها مانند یکدیگر نیست

آقای فوراکاوا پارک خود را "جنگل بودا" یا "روستای سنگی استاد بودا" نامید و تصمیم گرفت تا حداقل 500 مجسمه را در این مکان زیبانصب کند و همچنین توجه ژاپنی ها را به دین و فرهنگ باستانی دولت همسایه جلب کند.

آقای فوراکاوا قصد نداشت کسی را بترساند، او تنها خواستار دوستی ژاپن و چین بود.

برخی از مجسمه ها به سادگی شگفت انگیز و بسیار اصلی هستند.

کارآفرین ما آقای فوراکاوا، با مجسمه ساز چینی لو چین چائو آشنا شد و مجسمه های مرموز سنگی را به طور مستقيم از چين به این پارک وارد کرده و در كنار رودخانه نصب نمود.

به نظر بسیار واقع گرایانه می رسد اما همه این مجسمه های سنگی به سمت راست نگاه می کنند.


طرفداران فرهنگ بودایی چیزی برای دیدن در جنگل بودا دارند

همه آیین های بودایی در مجسمه های سنگی مختلف نشان داده شده اند.

جنگل دوم گروهی از دوستان چین است که در سالهای مختلف نیمه دوم و آغاز قرن بیست و یکم ساخته شده است.

گاهی اوقات شما حتی می توانید مجسمه کودکان را ببینید.


و شما همچنین می توانید با چنین شخصیتی ملاقات کنید ...

در حال حاضر، در مجموع 1290 مجسمه ارسال شده در اینجا وجود دارد!

حتی 12 علامت از فال و طالع بینی چینی در جنگل بودایی وجود دارد: میمون، خوک، خروس، قوچ، اسب، مار، خرگوش و غیره ...

فوروکاوا شش سال پیش از دنیا رفت. با توجه به درخواستش در بستر مرگ، شخصیت سنگی او آخرین مجسمه در این گالری عجیب و غریب بود و این خواسته انجام شد.

گردشگران می توانند از طبیعت عالی لذت ببرند.

توریست ها هیچ چیز برای ترسیدن در این جنگل نمی بینند.

همانطور که کارآفرین برنامه ریزی کرده بود، جنگل بودا (می توان آن را با ماشین در امتداد یک بزرگراه طی کرد) تبدیل به یک مکان استراحت برای ژاپنی ها و گردشگران محلی شده است. با این حال، معمولا تعداد بازدید کنندگان کم است . احتمالا، به این خاطر که این مکان به نظر غم انگیز و مرموز می رسد. 


شما می توانید بین مجسمه های موجود نصب شده در مناظر زیبا حرکت کنید و در مورد چیزهای زیادی فکر کنید: درباره خالق جنگل بودا، درباره افرادی که در این پروژه تا حدی اتوپیایی شرکت داشتند یا در مورد فرهنگ بودایی.

در اینجا شما می توانید چای oolong را به صورت رایگان بنوشید و به تاریخچه تاسیس پارک گوش کنید.

همانطور که توسط کارآفرین برنامه ریزی شده بود، این پارک تبدیل به یک مکان محبوب برای گردشگری در تعطیلات شد.

در اینجا یک ساختمان قدیمی ساخته شده به سبک ژاپنی است که با پنجره ای مشرف به منظره ای زیبا از رودخانه و سد باز می شود. کارکنان می توانند به مهمانان در مورد تاریخ پارک، و همچنین چای oolong به صورت رایگان پذیرایی کنند. و از آنجا که جنگل بودا به عنوان مکانی برای استراحت در نظر گرفته شد، بازدید کنندگان که گوشت یا سوسیس بهمراه خود آورده اند می توانند از ذغال چوب برای کباب کردن استفاده کنند.

به هر حال این نکته هم بسیار جالب توجه است که ، به رغم این واقعیت که ژاپنی ها از چگونگی تاسیس این پارک آگاه هستند، بسیاری ازآنها  ترجیح می دهند در گفتگو با توریست های خارجی تظاهر کنند که منشا مجسمه ها بسیار اسرار آمیز است و باعث ترس و وحشت در آنها شوند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

کلیسای کانتور در قزوین + عکس جدید

در
کلیسای کانتور، کلیسای ارتدکس روسیه در قزوین
کلیسای کانتور یا برج ناقوس که یکی از کوچک ترین کلیساها در جهان است، در سال 1905 توسط شرکت راهسازی روسی به نام شرکت بیمه و حمل و نقل، که قرار بود راه انزلی به قزوین را بسازند برای کارکنان روسی استخدام شده در ساخت جاده انزلی به قزوین احداث شد. کلیسا، مانند کلیساهای دیگر، دارای یک طرح کلیسا با محراب شرقی است. ورودی توسط دو دیوار تزئین شده با صلیب احاطه شده است. در ورودی، یک برج سه طبقه با ناقوس دیده می شود که توسط یک گنبد کوچک محدود می شود. سالن شامل یک کلیسا و یک محراب است و در دو طرف دو منطقه مستطیلی وجود دارد.
محراب شکل یک نیم دایره با گنبد است. در مورد ظاهر کلیسا، می توانید ستون های تزئینی را مشاهده کنید. برنامه ریزی معماری کلیسای کانتور بر اساس چند ضلعی نامنظم ساخته شده از آجر قرمز است. از طبقه اول برج نازوس کلیسای یک نمایش با شکوه از زمین اطراف دیده می شود. گورستان با تعداد زیادی از مقبره ها، که یکی از آن ها متعلق به یک خلبان روسی است که زمانی که هواپیمای او در طی جنگ سقوط کرده و کشته شده است.
در مقابل کلیسای کانتور یک بنای تاریخی برای یادبود مهندسان راه سازی روسی وجود دارد. کلیسا گاه به نام کلیسای "کانتور" یا "کانگر"  که در زبان روسی به معنای دفتر کار و اداره است نامیده می شود.در حال حاضر به مکانی برای بازدید گردشگران و توریست ها تبدیل شده‌است. و این مکان گردشگری به روی مشتاقان هنر معماری باز است.
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

دره توپ یک مکان اسرار آمیز در قزاقستان

در
دره توپ ها در قزاقستان
سیاره ما تعداد زیادی از پازل های گمشده دارد که حتی علم مدرن نیز به سختی می تواند توضیح دهد. یکی از این پازل ها، منشاء سنگ های بزرگی است که در سراسر دره بی انتهای مانگایساتو در شبه جزیره قزاقستان پراکنده اند. طاهر این سنگ ها شبیه اسباب بازی مردی غول پیکر است ! چه کسی این سنگ های غول پیکر را در سراسراین دره پخش کرده است؟ دانشمندان موفق به یافتن دلیل واقعی این سنگ های  کروی بزرگ در این منطقه بیابانی شده اند.
 
دره توپ ها در قزاقستان
مورخان درباره منشاء سنگهای توپ بحث می کنند
دره توپ در قزاقستان گردشگران را که به شبه جزیره می آیند جذب می کند تا با چشمان خود، تخته سنگ های کروی شکل را ببینند. این منطقه قطبی گردشگری را برای توریست ها در داخل و خارج از قزاقستان فراهم کرده است.
دره توپ ها در قزاقستان
توپ ها دارای اندازه و رنگ های مختلف هستند، اما اغلب شامل سنگ های رسوبی (شن و ماسه) می باشند. در جریان مطالعه ی  مبدأ آنها مشخص شد که احتمالا توپها به علت تخلیه های الکتریکی که در پوسته زمین در مناطقی که گسل های تکتونیکی فعال وجود داشته شکل گرفته اند.
دره توپ ها در قزاقستان
توپ از سنگ های رسوبی تشکیل شده است
دانشمندان نشان داده اند  که این توپ های کروی سنگی  در آن روزها که تشکیل می شدند،مخازن آب در محل دره جدید وجود داشت. مرکز یا هسته ی توپ از بقایای موجودات کوچک موجود در آب تشکیل شده است. این با این واقعیت تایید می شود که با توجه به جنس درون توپ، می توانید نسخه های باستانی باقیمانده حشرات، پوسته و ماهی را مشاهده کنید.نشکیل توپ را می توان بر اساس یک گلوله برفی توضیح داد به این صورت که اول یک هسته کوچک با یک لایه ضخیم از شن و خاک رس تشکیل شده،اندازه توپ ها یکسان نیست: توپ های کوچک وجود دارد، اما  قطربعضی از آنها یک متر یا بیشتر است .
دره توپ ها در قزاقستان
هسته داخل توپ
شکل توپ به تدریج تا به امروز تغییرکرده و  تحت عمل باد، آنها به تدریج تخریب شده و میشوند، و چشم اندازی حتی مرموز تر  به خود می گیرند.
 
دره توپ ها در قزاقستان
توپ سنگی مرموز

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 اثر باستانی هندوستان که اسرار تاریخی این کشور را حفظ می کند

در
هندوستان برخلاف سایر کشورها، کشور مذاهب مختلف است. مذاهب ، زبان ها ، عقاید و سنت های مختلف زیادی در هندوستان وجود دارد. بنابراین جای تعجب ندارد که اماکن تاریخی در هندوستان نشان دهنده تنوع سبک ها و فرهنگ های معماری باستانی است.  چند نمونه از مکان های تاریخی شگفت انگیز در هندوستان برای اطلاع گردشگران آورده شده است.

 

Maharaja

محل های گردشگری در هند
Maharaja، معروف به کاخ بادها ، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری جیپور است. این کاخ ماسه سنگی زیبا به شکل تاج لرد کریشنا توسط Maharaja Sawai Pratap Singh در سال 1799 ساخته شده است. Maharaja نیز نمونه ای عالی از معماری راجپوتانا است. شکل هرمی آن و 953 پنجره زیبا این مکان را به یک جذابیت بی نظیر از شهر تبدیل کرده است.
 
فضای داخلی کاخ به دلیل راهروهای طولانی آن و همچنین این واقعیت که پله ندارد - قابل توجه است که کفها با شیبهای مخصوص به هم وصل می شوند. 953 پنجره در Maharaja به طور تصادفی ساخته نشده است - آنها برای زنان حرمسرا سلطنتی که هرگز در ملاء عام ظاهر نمی شدند ، در نما قرار گرفته است! این پنجره ها به آنها امکان مشاهده زندگی مردم را می داد و فقط نمای عالی شهر را تحسین می کردند.
 

 

Cala Pani

محل های گردشگری در هند

زندان سلولی که به Cala Pani نیز معروف است نیز در شهر بندر بلر در جزایرهای اندامان و نیکوبار واقع شده است. این مجموعه به شهادت گنگ به شکنجه گاه فعالان هندی که برای استقلال می جنگیدند ، بدل شد. ساخت آن در سال 1906 به پایان رسید و امروزه Cala Pani یکی از آثار ملی کشور محسوب می شود.
 
به معنای واقعی کلمه هر گوشه زندان "می تواند" داستان های مقاومت ، قربانیان و رنج های مبارزان بزرگ آزادی هند ، مانند Birendra Kumar Ghosh ، Upendranat Banerji ، Hem Chandra Das ، Ulaskar Dutta ، Bibhuti Bhushan Sarkar را برای شما بازگو کند. 696 سلول انفرادی وجود دارد .
 

 

دروازه هندوستان

محل های گردشگری در هند
دروازه هند، مشهورترین نقطه دیدنی بمبئی. ساخت این طاق در معماری به سبک هندو-ساراچن در سال 1911 آغاز شد و در سال 1924 به پایان رسید. هدف اصلی از ایجاد این ساختار عظیم یادبود پادشاه جورج پنجم و ملکه مری بود که در سال 1911 از بمبئی بازدید کردند.
 
دروازه های هند از نظر واقعیتی که سمبل فوق العاده ای از هند بریتانیا و امپراتور انگلیس هستند از اهمیت بالایی برخوردار هستند. بازدید کنندگان همچنین می توانند مجسمه ای از شیواجی ، پادشاه جنگجوی قرن هفدهم ، روبروی قوس دروازه هند را مشاهده کنند.
 

 

Charminar

محل های گردشگری در هند

Charminar یا "مسجد چهار مناره" مشخصه بارز شهر حیدرآباد است و به معنای چیزی مانند تاج محل برای آگرا است. این بنا در سال 1591 توسط سلطان محمد قلی قطب شاه به احترام پیروزی بر طاعون در این منطقه ساخته شده است. برای این بنای تاریخی از سبک معماری هند و اسلامی استفاده شده است و آنها آن را از سنگ گرانیت ، ملات و سنگ مرمر خرد شده بنا کردند.
 
در هر گوشه ساختمان چهار مناره 56 متری ظریف  که با یک بالکن دوتایی متصل شده است. یک راه پله  با 149 پله به طبقه فوقانی مسجد چهار مناره منتهی می شود که برای نماز در نظر گرفته شده است. همچنین یک تونل زیرزمینی شگفت انگیز ساخته شده است که Charminar را با Golconda متصل می کند.
 

 

غارهای آژانتا

آژانتا مشهورترین بنای بودایی در هند است که در اورنگ آباد (ایالت ماهاراشترا) واقع شده است. 30 غار در صخره های این مجموعه، غارهای معبد-صومعه بودایی در قرن دوم قبل از میلاد حک شده است. از میان 30 غار ، پنج سالن دارای استیپاها و بقیه محل های صومعه است. غارهای آژانتا نیز در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.
 
نقاشی های باستانی که وقایع مختلفی از زندگی بودا را نشان می دهد و مجسمه ها، از جذابیت اصلی این غارها است. و سنگ تراش محلی یکی از نادرترین ها در جهان به حساب می آید.
 

 

استوپا سانچی

محل های گردشگری در هند
استوپا سانچی (مادیا پرادش) قدیمی ترین بنای سنگی در هند و همچنین یکی از محبوب ترین بناهای بودایی در این کشور است. این بنا در قرن سوم قبل از میلاد به دستور امپراتور آشوکا ساخته شده است.
 
چهار دروازه اصلی در سانچی استوپ صحنه هایی از زندگی بودا را به تصویر می کشد. همچنین در آن می توانید حکاکی ها و تصاویر بسیاری از بودا ، پوشیده از لاک را، که از زمان امپراتوری مائوریف حفظ شده است ، پیدا کنید.
 
 

 

کاخ میسور

محل های گردشگری در هند
کاخ میسور را می توان در شهر میسور جنوبی هند (ایالت کارناتاکا) مشاهده کرد. در واقع ، این در زمانهای مختلف توسط امپراطورهای مختلف ساخته شده است. دلیل اصلی کاخ به سبک های مختلف معماری ، ساخت آن در زمان های مختلف است - از معماری هندو-ساراکن گرفته تا هندو ، مسلمان ، راجپوت و گوتیک. 
 
عمدتا برای ساخت و ساز از گرانیت خاکستری و سنگ مرمر صورتی استفاده شده است. سالن عمومی و تالار عروسی سلطنتی در داخل کاخ امروز به اصلی ترین جاذبه بازدید کنندگان تبدیل شده است. جالب اینجاست که سلاح ها و زرادخانه قرن چهاردهم مورد استفاده خانواده سلطنتی نیز در این کاخ ذخیره می شود.
 

 

قطب منار

محل های گردشگری در هند

قطب منار دومین مناره بلند کشور است. این میراث جهانی در دهلی ساخته شده است. پایه و اساس آن در سال 1192 گذاشته شد ، و ساخت و ساز بیش از 75 سال به طول انجامید (چندین حاکم جایگزین شدند). قطب منار همچنین با بسیاری از سازه های باستانی احاطه شده است.
 
این بنای تاریخی باستانی اسلامی با ارتفاع 72.6 متر از ماسه سنگ قرمز و مرمر ساخته شده است. قطب منار از 5 طبقه تشکیل شده است که هر کدام با بالکن های زیبایی تزئین شده است. همچنین قسمت زیرین مناره داخلی قابل توجه است که تزئین شده با حجاری های استادانه اسلامی است.
 

 

قلعه سرخ

محل های گردشگری در هند
لال کیلا یا "قلعه سرخ" ، واقع در دهلی ، یکی از نمادهای هند است که در فهرست میراث جهانی قرار دارد. در اصل بیش از 200 سال (تا سال 1856) خانه امپراتوران مغول بود. این ارگ در سال 1648 توسط امپراطور شاه جهان ساخته شد و به دلیل بلوک های عظیم ماسه سنگ قرمز که از آن ساخته شده ، نام قلعه سرخ را گرفت. قلعه سرخ منعکس کننده سبک های معماری مغول ها ، هندوها ، مسلمان ها ، پارس ها و تیموریان است.
 
قلعه سرخ که در زمینی به مساحت 254 هکتار قرار دارد ، دارای شکل هشت ضلعی است. برای تزئین آن از آثار هنری فارسی ، اروپایی و هندی و ... استفاده شده است. 
 
نخست وزیر در روز استقلال هند از سال 1947 ، پرچم ملی را در دروازه اصلی قلعه سرخ برافراشته و پس از آن سخنرانی می کند. این قلعه به بزرگترین بنای تاریخی دهلی بدل شد که هر ساله بازدید کننده از مناطق مختلف جهان را به خود جلب می کند.
 

 

تاج محل

محل های گردشگری در هند تاج محل

یکی از هفت عجایب جهان در آگرا (ایالت اوتار پرادش) واقع شده است. شهر آگرا دقیقاً به دلیل همین بنای تاریخی عشق ، به پر بازدید ترین مکان توسط توریست ها در هند تبدیل شده است. مقبره مرمر سفید که توسط امپراتور مغول شاه جهان به یاد و خاطره همسر سوم خود ساخته شده است ، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.
 
ساخت تاج محل 20 سال به طول انجامید و در سال 1632 آغاز شد. حدود 20،000 نفر در ساخت مقبره مشغول به کار بودند و 1000 فیل برای حمل مواد استفاده شده است. سبک معماری تاج محل معماری اسلامی ، فارسی ، عثمانی ، ترکی و هندی را با هم ترکیب کرده است. 
 
چهار ضلع تاج محل کاملاً یکسان است و بارزترین ویژگی آن این است که مقبره در ساعات مختلف روز رنگ متفاوتی به خود می گیرد: صورتی رنگ در صبح ، سفیدی شیری در ظهر و طلایی در شب. در دیوارهای آن نیز می توانید آیات فارسی خوشنویسی مشتق شده را مشاهده کنید. 

نظرات

در ادامه بخوانید...