آیا قارچ دارای قابلیت کاهش افسردگی و نگرانی است

 (سیارک) : بسیاری از مردم وجود دارند که طی روز با استرس و نگرانی بالایی مواجه هستند. این امر بر توان آن ها در انجام فعالیت ها اثر می گذارد. استرس موجب محدود شدن فرصت ها برای تجربه کردن لذت های دنیا می شود. برخی خود را با مصرف روان گردان های به دست آمده از قارچ ها تسکین می دهند تا میزان استرس خود را کاهش دهند.

آیا قارچ ها می توانند افسردگی و استرس را کاهش دهند؟
قارچ ها نشان داده اند که می توانند احساسات نگرانی را حتی زمانی که میزان آن ها کم باشد برای مصرف کنندگان خود کاهش دهند. برخی دیگر به افراد به کمک کرده اند علت ترس و نگرانی خود را بیابند و مشکل خود را با آن حل کنند. همچنین افرادی نیز وجود دارند که به کمک قارچ ها به آرامش روحی دست یافته اند و بدین شکل توانسته اند از شر استرس خود خلاص شده یا یاد گرفته اند واکنش کمتری به آن نشان دهند. تجربه مصرف قارچ تا حدودی انتزاعی است اما می تواند به افرادی که به صورت روزانه دچار استرس و افسردگی هستند کمک کند.(سیارک

بی خطر بودن قارچ ها
قارچ ها روان گردان هستند بدین معنا که باید موارد احتیاطی خاصی را در زمان مصرف آن ها در نظر داشته باشید تا خطرات آن کاهش یابد. قارچ ها موادی بسیار قوی هستند، و زمانی که به شکل ایمن و مناسب استفاده شوند می توانند درمانگر بسیار کارایی باشند. در صورتی که از قارچ ها در محیطی امن و با آرامش خیال استفاده کنید، به دست آوردن آرامش از آن را آسان تر خواهید یافت و می توانید خود را پذیرای تاثیرات آن کرده و منافع بیشتری از آن کسب کنید.

کمک و ایمنی
زمانی که نخستین تجربه خود از مصرف یک ماده روان گردان را آغاز می کنید، باید کسی را در کنار خود داشته باشید که دارای تجربه استفاده از قارچ ها باشد. چنین شخصی باید فردی مورد اطمینان شما باشد که بتواند در دشواری ها یا در زمان گیجی به شما کمک کند. داشتن کسی در کنار خود که مورد اعتماد شما است مزایای مصرف شما را افزایش داده و شما را پذیرای تسکین و رفع علائم می کند. حتی کسانی که از قارچ ها استفاده می کنند به صورت پیوسته باید این کار را در حضور کس دیگری انجام دهند تا در صورت ایجاد مشکل از آن ها کمک بگیرند.

سن و وضعیت ذهنی
قارچ ها روان گردان هایی هستند که برای افرادی در میانه دهه سوم زندگی خود یا مسن تر از همه مناسب تر است. تحقیقی وجود نداشته که نشان دهد کدام گروه های خاص سنی بیشترین سود را از اثرات آن می پذیرند اما قارچ ها بیشتر توسط افراد مسن تری استفاده می شوند که به روان گردان ها اهمیت بیشتری می دهند. مصرف هرگونه ماده روان گردان به کسانی که دچار اختلالات روان شناختی گسستگی هستند، توصیه نمی شود. گزارش ها در این زمینه متناقض بوده و تحقیقی وجود ندارد که ثابت کند این مواد موجب بدتر شدن علائم می گردند اما بهتر است ریسک نکنید و در صورت ابتلا به چنین اختلالاتی از مصرف آن خودداری کنید.

چگونگی مصرف ایمن
روش هایی برای مصرف قارچ وجود دارد که بهترین و ایمن ترین تجربه را از مصرف آن برای شما فراهم می کند.
 میزان مصرف دانستن این مورد کاملا ضروری است که دُز مناسب برای شما چقدر است. باید میزان مصرف خود را بسنجید و تعیین کنید که میزان مصرف مناسب و بی خطر برای شما چقدر است. وب سایت هایی مثل erowid.org وجود دارند که می توانند به شما در تعیین میزان بی خطر بر اساس شرایطتان کمک کنند. چنان چه در این زمینه مطمئن نیستید، باید با مقادیر کم شروع کنید و روز بعد در صورت نیاز مقدار آن را افزایش دهید.
 محل تهیه باید منبع قابل اطمینانی داشته باشید که قارچ های مورد نیاز خود را از آنجا تهیه کنید. کاملا مطمئن شوید که محل تهیه شما باکیفیت ترین جنس را در اختیار شما قرار می دهد و هرگز قارچ ها را از طرف غیرقابل اطمینان تهیه نکنید.
 فضا هرگاه از یک روان گردان استفاده می کنید، باید در محیطی راحت و امن باشید. باید زمان زیادی برای ماندن در آن جا داشته باشید و قادر باشید در تمام مدت تجربه خود در آن جا بمانید. در صورتی که با محدودیت زمانی برای ماندن در آن جا مواجه باشید، استرس شما افزایش می یابد و باز هم دچار تجربه استرس بالا خواهید شد.
 محل را برای خود آماده کنید . قبل از شروع تجربه خود، اتاق را به صورتی راحت و دلپذیر آماده کنید. جایی را آماده کنید که بتوانید با آرامش بنشینید یا حتی دراز بکشید. موسیقی آرامش دهنده بسیار خوبی است و موسیقی های بی کلام برای کمک به آرامش شما از هر گزینه دیگری بهتر هستند.
بهتر است که در یک جا که به شما آرامش می دهد ساکن بمانید و از یک محل به محل دیگر جابجا نشوید. در صورتی که طی این زمان مجبور باشید به میان مردم بروید یا با مسائل دیگری سر و کار داشته باشید، با مشکل روبرو خواهید شد و این امر باعث می شود استرس شما افزایش یافته و بنابراین اثر مصرف قارچ خنثی گردد.

قارچ و اختلالات خلقی
بیمارانی که مبتلا به سرطان تشخیص داده شده اند با میزان بالایی از خطر اختلالات خلقی روبرو هستند. این اختلال خطر خودکشی را در آن ها افزایش داده و احتمال موفقیت درمان را کاهش می دهد. داروهای ضد استرس سود چندانی در کمک به افراد دچار این اختلال نشان نداده اند چرا که این افراد با مرگ خود روبرو هستند. رولاند گریفیتس، محقق اصلی در یک بررسی دو گروه از محققان را به مطالعه افرادی گمارد که با سرطان های مهلک روبرو بودند و مبتلا به افسردگی و نگرانی تشخیص داده شده بودند.
طی این مطالعه، به نیمی از شرکت کنندگان میزان کمی از پسیلوسیبین داده شد (روان گردان به دست آمده به شکل طبیعی از از بیش از 200 گونه قارچ) و این میزان پنج هفته بعد بیشتر شد. میزان مصرف نیمی دیگر از شرکت کنندگان کاهش داده شد. شش ماه بعد، نتایج باورنکردنی بودند و بیش از 70% شرکت کنندگان افسردگی کمتری داشتند و بیش از 80% دچار استرس کمتری شدند. در گذشته، تنها 40% بیماران سرطانی با داروهای ضدافسردگی وضعیت بهتری پیدا می کردند.
محققان به اندازه کافی به مطالعه پسیلوسیبین که با نام قارچ ها شناخته می شود، نپرداخته اند و نحوه دقیق کار آن در مغز را نمی دانند. ظاهرا این ماده قادر است ناحیه قشر پیشانی را در مغز آرام کند که با افسردگی در ارتباط است. اثرات این داروها طی یک روز از بین می رود، اما خاطره تجربه مصرف آن باقی می ماند و به افراد دچار افسردگی و نگرانی کمک می کند. محققان بیان می دارند گزارشی در خصوص عوارض روانی و پزشکی ماندگار در اثر مصرف این ماده وجود نداشته است.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید