چگونه قارچ را برای مدت طولانی نگهداری کنیم؟

در

 

قارچ از موادی می باشد که نگهداری اش به مراتب سخت تر از مواد غذایی دیگر است. اگر قارچ ها را چند روز در یخچال بگذارید سیاه می شوند، اگر به صورت خام در فریزر بگذارید هم سیاه و لزج می شود پس چگونه قارچ را نگداری کنیم؟

 با این روش شما می توانید به راحتی قارچ را فریز کنید و برای حداقل یکی دو ماه استفاده کنید.

 - قارچ ها را شسته و خرد کنید.

- در یک قابلمه آب ریخته و بگذارید بجوشد.

- قارچ ها را در آب جوش ریخته و اجازه بدهید حدود ۱۰ دقیقه بجوشند. 

- بعد از ۱۰ دقیقه قارچ ها را آبکش کنید و بلافاصله در آب خیلی سرد بریزید و مجددا به آن آب سرد اضافه کنید تا شوک ببینند.

- دوباره آبکش کنید و اجازه بدهید تا آب آن کاملا برود 

- حالا می توانید به اندازه دلخواه بسته بندی کرده و در فریزر نگهداری کنید. (سیارک)  

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه قارچ شکم پر

در

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده ... 250 گرم
فلفل دلمه ای ...1 عدد
پنیر پیتزا ....1 پیمانه
قارچ ... 10 عدد
پیاز ... 1 عدد
رب گوجه فرنگی ... 4 قاشق غذاخوری
روغن ... به مقدار لازم
‏نمک و فلفل و زردچوبه، آویشن، پودر سیر ...به مقدار لازم

طرز تهیه:

برای تهیه مواد گوشتی داخل قارچ ها ابتدا پیاز ریز شده را در مقداری روغن تفت می‌دهیم .سپس گوشت چرخ کرده و فلفل دلمه ای خرد شده را اضافه می‌کنیم و خوب تفت می‌دهیم تا گوشت سرخ شود،سپس نمک، فلفل، زردچوبه، آویشن، پودر سیر و رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و کمی تفت می‌دهیم. 
برای تهیه قارچ شکم پر به تعدادی قارچ بزرگ و تازه نیاز هست(تقریبا به تعداد نفرات 1 یا 2 عدد) با یک قاشق چای خوری داخلش را به آرامی خالی کنید و سپس با موادی که آماده کردیم داخلش را پر کنید، بنا به سلیقه از محتویات دیگه ای هم می تونید استفاد کنید.
روی قارچ ها را هم با پنیر پیتزا پوشانده و برای چند دقیقه در فر قرار بدهید، برای طلایی شدن روی پنیرها چند ثانیه گریل رو روشن کنید. قارچ که آب انداخت و پنیرها آب شدن قارچ شکم پر شما آماده است.نوش جان

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیا قارچ دارای قابلیت کاهش افسردگی و نگرانی است

در

 (سیارک) : بسیاری از مردم وجود دارند که طی روز با استرس و نگرانی بالایی مواجه هستند. این امر بر توان آن ها در انجام فعالیت ها اثر می گذارد. استرس موجب محدود شدن فرصت ها برای تجربه کردن لذت های دنیا می شود. برخی خود را با مصرف روان گردان های به دست آمده از قارچ ها تسکین می دهند تا میزان استرس خود را کاهش دهند.

آیا قارچ ها می توانند افسردگی و استرس را کاهش دهند؟
قارچ ها نشان داده اند که می توانند احساسات نگرانی را حتی زمانی که میزان آن ها کم باشد برای مصرف کنندگان خود کاهش دهند. برخی دیگر به افراد به کمک کرده اند علت ترس و نگرانی خود را بیابند و مشکل خود را با آن حل کنند. همچنین افرادی نیز وجود دارند که به کمک قارچ ها به آرامش روحی دست یافته اند و بدین شکل توانسته اند از شر استرس خود خلاص شده یا یاد گرفته اند واکنش کمتری به آن نشان دهند. تجربه مصرف قارچ تا حدودی انتزاعی است اما می تواند به افرادی که به صورت روزانه دچار استرس و افسردگی هستند کمک کند.(سیارک

بی خطر بودن قارچ ها
قارچ ها روان گردان هستند بدین معنا که باید موارد احتیاطی خاصی را در زمان مصرف آن ها در نظر داشته باشید تا خطرات آن کاهش یابد. قارچ ها موادی بسیار قوی هستند، و زمانی که به شکل ایمن و مناسب استفاده شوند می توانند درمانگر بسیار کارایی باشند. در صورتی که از قارچ ها در محیطی امن و با آرامش خیال استفاده کنید، به دست آوردن آرامش از آن را آسان تر خواهید یافت و می توانید خود را پذیرای تاثیرات آن کرده و منافع بیشتری از آن کسب کنید.

کمک و ایمنی
زمانی که نخستین تجربه خود از مصرف یک ماده روان گردان را آغاز می کنید، باید کسی را در کنار خود داشته باشید که دارای تجربه استفاده از قارچ ها باشد. چنین شخصی باید فردی مورد اطمینان شما باشد که بتواند در دشواری ها یا در زمان گیجی به شما کمک کند. داشتن کسی در کنار خود که مورد اعتماد شما است مزایای مصرف شما را افزایش داده و شما را پذیرای تسکین و رفع علائم می کند. حتی کسانی که از قارچ ها استفاده می کنند به صورت پیوسته باید این کار را در حضور کس دیگری انجام دهند تا در صورت ایجاد مشکل از آن ها کمک بگیرند.

سن و وضعیت ذهنی
قارچ ها روان گردان هایی هستند که برای افرادی در میانه دهه سوم زندگی خود یا مسن تر از همه مناسب تر است. تحقیقی وجود نداشته که نشان دهد کدام گروه های خاص سنی بیشترین سود را از اثرات آن می پذیرند اما قارچ ها بیشتر توسط افراد مسن تری استفاده می شوند که به روان گردان ها اهمیت بیشتری می دهند. مصرف هرگونه ماده روان گردان به کسانی که دچار اختلالات روان شناختی گسستگی هستند، توصیه نمی شود. گزارش ها در این زمینه متناقض بوده و تحقیقی وجود ندارد که ثابت کند این مواد موجب بدتر شدن علائم می گردند اما بهتر است ریسک نکنید و در صورت ابتلا به چنین اختلالاتی از مصرف آن خودداری کنید.

چگونگی مصرف ایمن
روش هایی برای مصرف قارچ وجود دارد که بهترین و ایمن ترین تجربه را از مصرف آن برای شما فراهم می کند.
 میزان مصرف دانستن این مورد کاملا ضروری است که دُز مناسب برای شما چقدر است. باید میزان مصرف خود را بسنجید و تعیین کنید که میزان مصرف مناسب و بی خطر برای شما چقدر است. وب سایت هایی مثل erowid.org وجود دارند که می توانند به شما در تعیین میزان بی خطر بر اساس شرایطتان کمک کنند. چنان چه در این زمینه مطمئن نیستید، باید با مقادیر کم شروع کنید و روز بعد در صورت نیاز مقدار آن را افزایش دهید.
 محل تهیه باید منبع قابل اطمینانی داشته باشید که قارچ های مورد نیاز خود را از آنجا تهیه کنید. کاملا مطمئن شوید که محل تهیه شما باکیفیت ترین جنس را در اختیار شما قرار می دهد و هرگز قارچ ها را از طرف غیرقابل اطمینان تهیه نکنید.
 فضا هرگاه از یک روان گردان استفاده می کنید، باید در محیطی راحت و امن باشید. باید زمان زیادی برای ماندن در آن جا داشته باشید و قادر باشید در تمام مدت تجربه خود در آن جا بمانید. در صورتی که با محدودیت زمانی برای ماندن در آن جا مواجه باشید، استرس شما افزایش می یابد و باز هم دچار تجربه استرس بالا خواهید شد.
 محل را برای خود آماده کنید . قبل از شروع تجربه خود، اتاق را به صورتی راحت و دلپذیر آماده کنید. جایی را آماده کنید که بتوانید با آرامش بنشینید یا حتی دراز بکشید. موسیقی آرامش دهنده بسیار خوبی است و موسیقی های بی کلام برای کمک به آرامش شما از هر گزینه دیگری بهتر هستند.
بهتر است که در یک جا که به شما آرامش می دهد ساکن بمانید و از یک محل به محل دیگر جابجا نشوید. در صورتی که طی این زمان مجبور باشید به میان مردم بروید یا با مسائل دیگری سر و کار داشته باشید، با مشکل روبرو خواهید شد و این امر باعث می شود استرس شما افزایش یافته و بنابراین اثر مصرف قارچ خنثی گردد.

قارچ و اختلالات خلقی
بیمارانی که مبتلا به سرطان تشخیص داده شده اند با میزان بالایی از خطر اختلالات خلقی روبرو هستند. این اختلال خطر خودکشی را در آن ها افزایش داده و احتمال موفقیت درمان را کاهش می دهد. داروهای ضد استرس سود چندانی در کمک به افراد دچار این اختلال نشان نداده اند چرا که این افراد با مرگ خود روبرو هستند. رولاند گریفیتس، محقق اصلی در یک بررسی دو گروه از محققان را به مطالعه افرادی گمارد که با سرطان های مهلک روبرو بودند و مبتلا به افسردگی و نگرانی تشخیص داده شده بودند.
طی این مطالعه، به نیمی از شرکت کنندگان میزان کمی از پسیلوسیبین داده شد (روان گردان به دست آمده به شکل طبیعی از از بیش از 200 گونه قارچ) و این میزان پنج هفته بعد بیشتر شد. میزان مصرف نیمی دیگر از شرکت کنندگان کاهش داده شد. شش ماه بعد، نتایج باورنکردنی بودند و بیش از 70% شرکت کنندگان افسردگی کمتری داشتند و بیش از 80% دچار استرس کمتری شدند. در گذشته، تنها 40% بیماران سرطانی با داروهای ضدافسردگی وضعیت بهتری پیدا می کردند.
محققان به اندازه کافی به مطالعه پسیلوسیبین که با نام قارچ ها شناخته می شود، نپرداخته اند و نحوه دقیق کار آن در مغز را نمی دانند. ظاهرا این ماده قادر است ناحیه قشر پیشانی را در مغز آرام کند که با افسردگی در ارتباط است. اثرات این داروها طی یک روز از بین می رود، اما خاطره تجربه مصرف آن باقی می ماند و به افراد دچار افسردگی و نگرانی کمک می کند. محققان بیان می دارند گزارشی در خصوص عوارض روانی و پزشکی ماندگار در اثر مصرف این ماده وجود نداشته است.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

بهترین روش پخت قارچ

در

 

محققان در ده سال اخیربه این نتیجه رسیده اند که  غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان( موادی  که سلول ها را در مقابل مواد شیمیایی مضر محافظت می کنند) و برای بدن مفید می باشند در بسیاری از سبزیجات، میوه‌ها، مغزدانه‌ها و غلات سبوس‌دار (یا محصولات آن مثل نان سبوس‌دار)  وجود دارد. ویتامین سی، ویتامین ای، سلنیوم و بتا کاروتن  که جزو آنتی اکسیدان ها به شمار می آیند و از  ویتامین سی، ویتامین ای، سلنیوم و بتا کاروتن جلو گیری می کنند البته در رژیم های غذایی علاوه بر آنتی اکسیدان ها ، باید از پنج گروه غذایی در کنار ورزش، پرهیز از سیگار و  مصرف الکل را باید مد نظر قرار دهیم.(سیارک)

یکی از سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان قارچ می باشد که به تازگی بهترین روش پخت قارچ توسط پژوهشگران اسپانیایی استفاده از مایکروویو یا کباب کردن عنوان شده است.محققان معتقدند که آب پز یا سرخ کردن قارچ به علت طولانی تر بودن زمان پخت نسبت به استفاده از مایکروویو یا کباب کردن باعث از دست رفتن مقدار بیشتر آنتی اکسیدان این ماده غذایی ارزشمند ( حاوی پروتئین (و اسیدهای آمینه ضروری)، فیبر و ویتامین‌های زیادی مثل بی، سی، دی و ای می باشد و چربی و کالری کمی ) می گردد.در سرخ کردن و آب‌پز کردن قارچ با وجود خوشمزه تر شدن آن ، اما  آنتی‌اکسیدان، پروتئین و کربوهیدرات آن در روغن از بین می رود  و ارزش غذایی آن کم می شود.
 پژوهشگران اسپانیایی در آب پز کردن قارچ به این نکته پی بردند که در آب باقی مانده از آب پز شدن قارچ مقدار زیادی  گلوکان که در پیشگیری از بیماریهای قلبی موثر است ، وجود دارد .

نتیجه کلی : بهترین روش برای حفظ خواص سبزیجات این است که زمان پخت را تا حد امکان کم کنیم. و نگذاریم مواد مفید قارچ وارد روغن و یا آب شود.(سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

پزشکان خواص ضد پیری را در این ماده غذایی یافتند

در

دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیا کشف کردند که آنتی اکسیدان ارگوتیونئین آمینو اسیدی است که توسط بدن تولید نمی شود.قارچ سفید حاوی موادی است که می تواند روند پیری را در بدن کاهش و ضد پیری عمل کند. این نتیجه گیری توسط دانشمندان از دانشگاه پنسیلوانیا (ایالات متحده آمریکا) کشف شده است.

مطالعه آنها نشان داده است که قارچ سفید یکی از سبزیجات با منبع یون هیدروژنی است که به تنهایی در بدن تولید نمی شود.

شخص این ماده را تنها از رژیم غذایی دریافت می کند، در حالی که در قارچ سفید ergotionein حداقل 10 برابر بیشتر از هر محصول دیگری است.

علاوه بر این، قارچ ها حاوی  یکی دیگر از آنتی اکسیدان مهم به نام گلوتاتیون  می باشند.

مواد آنتی اکسیدانی توانایی کنترل سطح اکسیژن واکنشی، از جمله رادیکال های آزاد در سلول ها را دارند. از این جهت، آنها از آسیب DNA که برای زندگی سلول های مولکول ها و غشاهای سلولی ضروری است جلوگیری می کنند.

فرآیند پیری در بدن بوسیله تجمع آسیب در سلول ها به علت اکسیداسیون ایجاد می شود. بنابراین اثر محافظتی آنتی اکسیدان ها می تواند باعث کند شدن روند پیری شود.

"مهمترین مواد مغذی موجود در قارچ ها سلنیوم، ویتامین D، گلوتاتیون و ارگوتیونئین است. همه آنها به عنوان آنتی اکسیدان ها عمل می کنند که می توانند استرس اکسیداتیو را کاهش دهند. "

مطالعه اثر خواص قارچ بر بدن، توسط دانشمندان سنگاپور و ژاپن صورت گرفته است. در اولین مورد، کارشناسان نتیجه گرفتند که با کاهش ارگوتیونئین در بدن ، تعداد اختلالات شناختی افزایش می یابد - افراد مسن که از قارچ استفاده می کنند دچار زوال عقل نمی شوند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

غذای فوری، کمتر از 10 دقیقه غذا آماده می شود

در

بیشتر مواقع ما به خودمان زحمت پختن غذا را نمی دهیم. بعد از یک روز کاری سخت فقط می خواهیم معده را پر کنیم و به تماشای سریال مورد علاقه مان بپردازیم، کمک به انجام تکالیف فرزندان نیز ممکن است وقت زیادی از شما بگیرید. امروز در سیارک چند غذای فوری خوشمزه و سریع که در کمتر از 10 دقیقه حاضر می شوند را آموزش می دهیم. مواد لازم برای 4 نفر کافی است.

تاکو با لوبیا

تاکو غذایی خوشمزه و فوری است. تاکو معمولا تند سرو می شود.

 

مواد لازم تاکو لوبیا

  • روغن زیتون - 1 قاشق غذاخوری
  • پیاز - نصف
  • فلفل قرمز تند - 1.5 قاشق چای خوری
  • زیره سبز - نصف قاشق چای خوری
  • نمک - یک چهارم قاشق چای خوری یا به میزان لازم
  • کنسرو لوبیا - 1 عدد
  • آب - یک چهارم فنجان
  • نان تاکو - 8 عدد
  • سس سالسا
  • کلم، لیمو، آواکادو به صورت برش داده شده

 

طرز تهیه تاکو لوبیا

  1. روغن را در ماهی تابه داغ کنید، پیاز و ادویه ها را به مدت 2 دقیقه تفت دهید.
  2. لوبیا و آب را اضافه کرده و به مدت 5 دقیقه روی شعله ملایم بپزید.
  3. سس سالسا را داخل نان تاکو بمالید و مواد را اضافه کنید، حالا با برش های آواکادو و لیمو تزیین کنید.

 

ماهی سالمون ترد

در یک رژیم غذایی سالم هر فرد بالغ باید حداقل 2 بار در هفته ماهی مصرف کند. ماهی حاوی مقادیر بسیار زیادی روغن امگا 3 است که برای سلامتی قلب مفید و لازم است.

 

مواد لازم سالمون ترد

  • پاپریکا 1 قاشق غذاخوری
  • سیر 1 قاشق چای خوری
  • پونه کوهی 1 قاشق چای خوری
  • نمک به میزان لازم
  • فلفل قرمز یک قاشق چای خوری
  • روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
  • فیله سالمون با پوست - 4 عدد
  • لیمو 1 عدد
 

طرز تهیه سالمون ترد

  1. سیر، نمک، پاپریکا، پونه کوهی و فلفل قرمز را ترکیب کنید، ترکیب را به فیله سالمون بمالید.
  2. روغن زیتون را داخل ماهی تابه ریخته و حرارت دهید، حالا فیله ها را به آرامی داخل روغن قرار دهید تا پوست آن ترد شود هر طرف باید حداقل 5 تا 7 دقیقه پخته شود.
  3. فیله ها را با لیمو سرو کنید.

 

 پاستا با سبزیجات

پاستا یا ماکارونی یک شام سبک است. بهتر است شب بجای مصرف برنج از پاستا استفاده کنید تا خواب راحتی داشته باشید.

 

مواد لازم پاستا با سبزیجات

  • تخم مرغ 3 عدد
  • پاستا 300 گرم
  • جعفری تازه نصف فنجون
  • ریحان تازه نصف فنجون
  •  پارمسان رنده شده
  • کره 8 قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل به میزان لازم

 

طرز تهیه پاستا با سبزیجات

  1. پاستا را 7 دقیقه در آب جوش بپزید،
  2. تخم مرغ ها را بشکنید و سبزی ها را اضافخ کنید، پنیر پارمزان و ادویه ها را خوب مخلوط کنید.
  3. پاستا پخته شده را آبکش کنید، سپس به مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و داخل ماهی تابه بریزید، 2 تا 3 دقیقه حرارت دهید، سپس کره را اضافه کنید.

به همراه این غذا می توانید میگو سوخاری نیز سرو کنید.

 

 نان تست با قارچ و پنیر خامه ای

قارچ برای سلامتی مفید است و لازم است به صورت هفتگی در رژیم غذایی گنجانده شود.

 

مواد لازم نان تست با قارچ و پنیر خامه ای

  •  قارچ - 250 گرم
  • کره 2 قاشق غذاخوری
  • نمک به میزان لازم
  • سیر نصف قاشق چای خوری
  • پنیر خامه ای 200 گرم
  • نان سوخاری - 4 یا 5 تکه

 

طرز تهیه نان تست با قارچ و پنیر خامه ای

  1. ماهی تابه را داغ کنید، تکه های نان تست را 1 تا 2 دقیقه در ماهی تابه قرار داده تا ترد شوند. قارچ ها را برش دهید، برش های قارچ را 6 تا 8 دقیقه تفت دهید. دقت کنید شعله متوسط باشد. در انتها سیر و نمک اضافه کنید.
  2. پنیر را روی نان تست بمالید و سریعا قارچ ها روی ان قرار دهید. می توانید با کمی سبزی تزیین کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

غذایی که نباید دوباره گرم شود 4 غذا

در

غذا

 بعضی از غذا ها باید بلافاصله خورده شوند و آن چه باقی مانده دور ریخته شود ، زیرا وقتی غذا دوباره گرم شود ، مواد سمی تشکیل می دهند که می تواند مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند.


همانطور که پزشکان توجه دارند ، اول از همه ، این توصیه در مورد غذای بسیار پرطرفدار در سراسر جهان اعمال می شود:

املت

املت. با عملیات حرارتی مکرر ، سموم و مواد سرطان زا در آن شکل می گیرد که می تواند منجر به توسعه آنکولوژی شود. 

این در مورد هر ظرف غذای تخم مرغ دار صدق می کند: بعضی اوقات آنها به عنوان پر کردن ساندویچ ها اضافه می شوند ، مخلوط کردن آن ، به عنوان مثال ، با پنیر و گرم کردن آن، کارشناسان هشدار دادند که تخم مرغ هایی که برای بار دوم گرم می شوند، مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد می کنند.

اسفناج و کرفس

اسفناج که در تغذیه خوب بسیار مفید و قابل تقدیر است ، در صورت گرم کردن تمام خاص خود را از دست می دهد. اما در اینجا یک فرایند دیگر وجود دارد - نیترات موجود در آن ، هنگام گرم شدن مجدد ، به نیتریت ها و نیتروسامین ها تبدیل می شود که می تواند برای سلامتی بسیار خطرناک باشد. در مورد کرفس هم همینطور است.

قارچ

حالا در مورد قارچ. با وجود محتوای بالای پروتئین و اسیدهای آمینه ، آنها اغلب ضعیف جذب می شوند. و اگر ریزوتوی دیروز را گرم کنید ، پروتئین موجود در قارچ ساختار آن را تغییر می دهد ، که می تواند منجر به درد در معده و نفخ شود.

 

کارشناسان می گویند بهتر است هر بار غذای تازه تهیه کنید. در میان چیزهای دیگر ، خطر ناشی از هر نوع غذای گرم شامل تولید مثل فعال باکتری ها است که فقط در دماهای بالا می میرند ، اما ما به عنوان یک قاعده ، خودمان را درگیر گرم کردن می کنیم. نتیجه آن ظهور بیماری های دستگاه گوارش یا مسمومیت است.

نظرات

در ادامه بخوانید...