غلات خطرناکی که باعث پوکی استخوان می شوند

در

orig-122-1596225430.jpeg

متخصصان تغذیه استرالیا بیانیه غیر منتظره ای را منتشر کردند: معلوم می شود فرنی ساخته شده از غلات ارزان قیمت می تواند به بدن آسیب برساند.

مشخص است که سمولینا ، به ویژه اگر مقدار زیادی از آن را میل کنید ، فایده ای که ندارد بلکه مضر هم هست. با این حال ، در حال حاضر در لیست "غلات خطرناک" جو دوسر و برنج است.متخصصان تغذیه می گویند - مصرف منظم برنج ، جو دوسر و سمولینا باعث دفع کلسیم از استخوان ها می شود.

 

"رژیم غلات" بسیار محبوب است ، با این حال ، به گفته کارشناسان ، در نهایت می تواند منجر به پوکی استخوان شود. 

                                                                

واقعیت این است که بلغور جو دوسر حاوی اسید فیتیک است که در جذب کلسیم تداخل بوجود می آورد و آن را از استخوان بیرون می کشد. علاوه بر این ، فیتین میزان فسفر ، روی ، منیزیم و برخی از مواد مفید دیگر را در بدن کاهش می دهد.سمولینا کمبود آهن و ویتامین D را تحریک کرده و منجر به مجموعه ای از گرم های اضافی در بدن می شود.

 

متخصصان تغذیه می گویند ، برنج به آسیاب شده در اصل بی فایده است ، زیرا در پردازش غلات همه ویتامین ها را از دست می دهد. مابقی آن کاملاً از نشاسته تشکیل شده است که برای افراد دیابتی غیرقابل قبول است. علاوه بر این ، فرنی برنج منجر به یبوست می شود و همچنین به افزایش چربی بدن کمک می کند. متخصصان تغذیه خواستار کنار گذاشتن کامل این غلات نیستند ، بلکه می گویند که آنها را با غلات دیگر جایگزین کنید. مثلا با گندم سیاه ،  ذرت.

 

پوکی استخوان ، که به عنوان از بین رفتن استخوان نیز شناخته می شود ، شرایطی است که استخوان ها قدرت خود را از دست می دهند. آنها متخلخل و شکننده می شوند. اولین علامت ممکن است شکستگی ستون فقرات یا لگن باشد.

نظرات

۱۴۰۱/۱/۱۲میوه خرنوب طعمی شبیه شکلات دارد. 100 گرم خرنوب حاوی 348 میلی گرم کلسیم است. آیا خواب شیرینی های سالم را دیده اید؟ رویای شما محقق شد - خرنوب به تنهایی شیرین است. می توانید شربت خرنوب را به اسموتی ها، غذاهای پخته شده اضافه کنید یا روی پنکیک ها بریزید.

۱۴۰۱/۱/۱۲محصولات با محتوای کلسیم برای کسانی که شیر را تحمل نمی کنند........ 194 میلی گرم کلسیم در 100 گرم از این حبوبات وجود دارد. و تعداد زیادی غذاهای لوبیا وجود دارد که معروف ترین آنها خوراک لوبیا است. می توانید از لوبیا به عنوان پیش غذا یا به عنوان غذای مستقل استفاده کنید. با گوشت و قارچ خورش می‌شود، به سوپ، پای و رول اضافه می‌شود و با آن سالاد درست می‌شود. به طور کلی، هیچ محدودیتی برای خلاقیت وجود ندارد، روش پخت و پز را به سلیقه و روحیه انتخاب کنید.

۱۴۰۱/۱/۱۲محصولات با محتوای کلسیم برای کسانی که شیر را تحمل نمی کنند........یکی از ادویه های غنی از کلسیم پونه کوهی است . درشت مغذی مورد نیاز ما در آن 1597 میلی گرم در 100 گرم است. می توانید پونه کوهی را به گوشت و سیب زمینی پخته، سوپ، تخم مرغ شکم پر اضافه کنید. و البته پیتزا و پاستا!

۱۴۰۱/۱/۱۲محصولات با محتوای کلسیم برای کسانی که شیر را تحمل نمی کنند.......بنا به دلایلی، هیچ کس انتظار ندارد کلسیم را در ادویه جات برآورده کند ، و با این حال وجود دارد، و بسیار زیاد! به عنوان مثال، 100 گرم مرزنجوش حاوی 1990 میلی گرم کلسیم است، یعنی دو برابر میزان مصرف روزانه.

۱۴۰۱/۱/۱۲محصولات با محتوای کلسیم برای کسانی که شیر را تحمل نمی کنند......975 میلی گرم در هر 100 گرم کنجد - این مقدار کلسیم در این دانه های ریز است. دانه‌های کنجد را می‌توان به غذاهای پخته شده، سالاد، دسر، اسموتی‌ها اضافه کرد و به‌عنوان ماده‌ای در هوموس استفاده کرد. سس کنجد یک سس سالاد عالی است. فراموش نکنید که دانه ها تقریباً در معده هضم نمی شوند، آنها بدون تغییر از ما عبور می کنند. بنابراین کنجد را به آرامی بجوید تا فایده داشته باشد.

در ادامه بخوانید...

چرا استخوان های سالم برای شما مهم هستند

در

چرا استخوان های سالم برای شما مهم هستند؟
استخوان های قوی ما را حمایت کرده و به ما اجازه حرکت می دهند. آنها محافظ قلب، شش ها و مغز ما از آسیب هستند. استخوان های ما همچنین انبار مواد معدنی حیاتی هستند که ما برای زندگی کردن به آنها نیاز داریم. استخوان های ضعیف به سادگی می شکنند و درد وحشتناکی را بوجود می آورند. ممکن است توانایی ایستادن یا راه رفتن را از دست بدهید. و به هنگام ضعیف شدن استخوان ها، شما قدتان هم کوتاه می شود.


استخوان ها، بی صدا و بدون هشدار ممکن است شروع به ضعیف شدن در اوایل زندگی شما کنند اگر رژیم غذایی سالم و انواع مناسب فعالیت های بدنی نداشته باشید. افراد زیادی در حال حاضر استخوان های ضعیف دارند و خودشان این را نمی دانند. دیگران تصمیماتی می گیرند که بعدها باعث ضعیف شدن استخوان هایشان خواهد شد.

 

                              استخوان های ضعیف باعث می شود که ستون فقرات سقوط کند.  
انواع مختلف بیماری های استخوان وجود دارد. رایج ترین آن پوکی استخوان است. در این بیماری، استخوان ها مواد معدنی ای مانند کلسیم از دست می دهند. آنها شکننده می شوند و به آسانی می شکنند. شکل بدن شما با پوکی استخوان مانند شکل خانه آسیب دیده توسط موریانه می شود. موریانه ها خانه شما را ضعیف می کنند همانطور که پوکی استخوان استخوان های شما را ضعیف می کند. اگر شما شکستگی های شدیدی بخاطر پوکی استخوان دارید، شما در معرض خطر هرگز راه نرفتن دوباره هستید. استخوان های ضعیف میت وانند به سادگی بشکنند. این می تواند مهلک باشد. استخوان های شکننده در آغاز دردناک نیستند. متاسفانه، اکثر مردم تا زمانی که یک شکستگی نداشته باشند متوجه استخوان های ضعیف خود نیستند. در آن زمان، قوی ساختن دوباره استخوان هایتان ساده نیست.

 

 پوکی استخوان باعث استخوان های ضعیف می شود
خبر خوب این است که شما هیچوقت خیلی پیر یا خیلی جوان نیستید که سلامت استخوان خود را بهبود بخشید. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید با انجام آن استخوان هایتان را قوی نگه دارید و مانع شکستگی شوید. در تمام سنین، رژیمی با کلسیم و ویتامین دی کافی بهمراه فعالیت بدنی تحمل وزن روزانه می تواند مانع مسائل بعدی شود. می توانید با پزشک خود کار کنید تا علائم هشدار یا عوامل خطر را بررسی کند. وقتی شما پیرتر باشید، شما می توانید استخوان هایتان را تست کرده و برای قوی تر شدن آنها دارو مصرف کنید.(سیارک)

 اهمیت استحکام استخوان ها

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

داروهایی که باعث از دست رفتن استخوان می شوند

در

چند دارو می تواند به از دست رفتن استخوان کمک کند. برای مثال، استفاده طولانی مدت از گلوکوکورتیکوئیدها (داروهای تجویز شده برای رنج گسترده ای از بیماریها، شامل آرتروز، آسم، بیماری کرون، لوپوس و دیگر بیماری های شش، کلیه ها و کبد) می تواند منجر به از دست رفتن تراکم استخوان و شکستگی شود.

از دست رفتن استخوان همچنین می تواند از درمان طولانی مدت با برخی داروهای ضد حمله عصبی مانند فنیتوئین ها و باربیتورات ها؛ داروهای هورمون محرک جنسی رها شده (GnRH) مورد استفاده برای درمان آندومتریوزیس؛ استفاده بیش از حد از داروی ضد ترش کردن معده حاوی آلومینیوم؛ برخی درمان های سرطان و هورمون تیروئید بیش از حد ناشی می شود.

 

مهم است که در مورد استفاده از این داروها با پزشکتان مشورت کنید و دوز دارویتان را به میل خودتان متوقف نکرده و یا تغییر ندهید.تمام داروها ممکن است عوارض جانبی داشته باشند. برخی داروها و عوارض جانبی در این نشریه اشاره شده اند. برخی عوارض جانبی ممکن است شدیدتر از بقیه باشند. شما باید بسته الحاقی که همراه دارویتان است را بررسی کنید و اگر سوالی در مورد عوارض جانبی احتمالی دارید از ارائه دهنده مراقبت های سلامت یا داروساز بپرسید.  (سیارک)

- پیشگیری

- علائم پوکی استخوان

- راه های تشخیص پوکی استخوان

- راه های درمان پوکی استخوان

یشگیری از سقوط در مردان و زنان مبتلا به پوکی استخوان

 - بررسی اجمالی پوکی استخوان ارثی 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

جدول کلسیم مصرفی توصیه شده در روز بر اساس سن

در

کلسیم : منبع ناکافی کلسیم در طول عمر به توسعه پوکی استخوان کمک می کند. مطالعات منتشر شده زیادی نشان می دهند که کلسیم مصرفی پایین در تغذیه به نظر می رسد که در ارتباط با حجم استخوان کم، از دست رفتن سریع استخوان و نرخ بالای شکستگی باشد. بررسی های تغذیه ملی نشان می دهد که بیشتر افراد کمتر از نصف مقدار کلسیم توصیه شده برای ساخت و سالم نگهداری استخوان ها مصرف می کنند.

منبع غذایی کلسیم شامل محصولات لبنی کم چرب، مانند شیر، ماست، پنیر، و بستنی؛ سبزیجات علفی سبز تیره مانند بروکلی، کلم سبز، نوعی کلم چینی و اسفناج؛ ساردین ها و سالمون های استخوانی؛ توفو؛ بادام ها؛ و غذاهای غنی شده با کلسیم مانند آبمیوه پرتقال، غلات و نان ها هستند.

بسته به اینکه شما روزانه چه مقدار کلسیم از غذا دریافت می کنید، شما ممکن است نیاز به مصرف مکمل کلسیم داشته باشید. نیاز به کلسیم در طول عمر یک شخص تغییر می کند. نیاز بدن به کلسیم در طول کودکی و نوجوانی، زمانی که اسکلت به سرعت در حال رشد است و در طول بارداری و شیردهی، بیشتر است.

زنان یائسه و مردان مسن تر نیز نیاز به مصرف کلسیم بیشتری دارند. همچنین با افزایش سن بدن شما در جذب کلسیم و دیگر مواد مغذی کم کاراییتر می شود. بزرگسالان مسن تر نیز بیشتر تمایل به داشتن مشکلات پزشکی مزمن و استفاده از داروهایی دارند که ممکن است جذب کلسیم را مختل کند.

کلسیم مصرفی توصیه شده

گروه رده سنی

میلی گرم/روز

منبع : هیئت غذا و تغذیه، موسسه پزشکی، آکادمی ملی علوم، 2010

نوزاد 0 تا 6 ماه

200

نوزاد 6 تا 12 ماه

260

1 تا 3 ساله

700

4 تا 8 ساله

1000

9 تا 13 ساله

1300

14 تا 18 ساله

1300

19 تا 30 ساله

1000

31 تا 50 ساله

1000

51 تا 70 ساله – مرد

1000

51 تا 70 ساله – زن

1200

70 ساله

1200

14 تا 18 ساله، باردار/شیرده

1300

19 تا 50 ساله، باردار/شیرده

1000

ویتامین دی: ویتامین دی نقش مهمی در جذب کلسیم و سلامت استخوان بازی می کند. منابع غذایی ویتامین دی شامل زرده تخم مرغ، ماهی آب شور و جگر است. بسیاری از افراد ویتامین دی کافی به طور طبیعی به دست می آورند؛ با این حال، مطالعان نشان می دهد که تولید ویتامین دی در افراد مسن، در افرادی که خانه نشین هستند و در کل برای همه در طول زمستان کاهش می یابد. بزرگسالان باید روزانه تا 70 سالگی ویتامین دی مصرفیشان 600IU (واحد بین المللی) باشد. مردان و زنان بالای 70 سال باید مصرف روزانه را به 800IU افزایش دهند. (سیارک)

- علائم پوکی استخوان

- راه های تشخیص پوکی استخوان

- راه های درمان پوکی استخوان

یشگیری از سقوط در مردان و زنان مبتلا به پوکی استخوان

داروهایی که باعث از دست رفتن استخوان می شوند

 - بررسی اجمالی پوکی استخوان ارثی 

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۸/۱I came, I read this article, I codnqereu.

در ادامه بخوانید...

درمان استئوپروز یا پوکی استخوان

در

هدف اولیه از درمان استئوپروز کاهش خطر شکستگی میباشد. یک برنامه جامع از درمان استئوپروز روی تغذیه، ورزش و ملاحظات سلامتی متمرکز است تا از افتادن‌هایی که منجر به شکستگی می شود جلوگیری نموده و در صورت نیاز، دارو برای کاهش یا توقف تحلیل استخوان، افزایش تراکم استخوان و کاهش خطر شکستگی تجویز نماید. اگر شما در خطر استئوپروز هستید یا به آن مبتلا می‌باشید، متخصص مراقبت سلامتی شما می تواند چند درمان و اقدام پیشگیرانه را توصیه نماید، از جمله: مقادیر کافی کلسیم و ویتامین D، از رژیم غذایی یا از مکمل.(سیارک


تمرینات منظم تحمل وزن
از سیگار و مصرف بیش از حد الکل دوری کنید.  
دارو برای توقف یا آرام کردن تحلیل استخوان، بهبود تراکم و پیشگیری از شکستگی.
برای درمان استخوان‌های شکسته ناشی از استئوپروز، جراحی انجام می‌شود. برای مثال، برای بیماران مبتلا به شکستگی و درد حاد مهره که به روشهای استاندارد درمان واکنش نشان نمی دهند (تجویز دارو، افزایش جذب کلسیم و تمرینات تقویت پشت برای بهبود تحمل عضلانی) می توان کیفوپلاستی بالون را در نظر گرفت.
کیفوپلاستی بالون شبیه به روشی است که با عنوان ورتبروپلاستی شناخته می شود و در آن سیمان اکرلیک به استخوان مهره شکسته تزریق می شود تا آن را تثبیت کرده و درد را رفع نماید. با این حال در طول کیفوپلاستی بالون، یک بالون کوچک ارتوپدی در استخوانهای مهره قرار داده شده و با مایع پر می شود. این بالون سپس تخلیه شده و برداشته می شود، یک حفره که در آن سیمان استخوانی می تواند استفاده گردد، ایجاد می نماید.

 پست های مرتبط:

استراتژی ورزشی برای پیشگیری از استئوپروز

پرسش و پاسخ در مورد پوکی استخوان

درمان استئوپروز یا پوکی استخوان

تشخیص استئوپروز یا پوکی استخوان

استئوپروز یا پوکی استخوان

بررسی اجمالی پوکی استخوان ارثی

علائم پوکی استخوان و راه های تشخیص

پیشگیری از سقوط در مردان و زنان مبتلا به پوکی استخوان

بررسی اجمالی پوکی استخوان

این پست را چگونه می‌بینید؟ آیا شما یا کسی از نزدیکانتان درحالدرمان استئوپروز یا پوکی استخوان می باشند؟ لطفا اثرات درمانرا به اشتراک بگذارید. (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

سبک زندگی برای قوی نگه داشتن استخوان‌ها

در

1. فعال باشید و قوی‌تر شوید.
سبک زندگی فعال یا فعال شدن به لحاظ فیزیکی می تواند به پیشگیری از استئوپروز، پوکی استخوان کمک کند. استخوان ها و عضلات به فعالیت به صورت قوی‌تر شدن، پاسخ می دهند. دو نوع ورزش بهترین شرایط را برای پیشگیری از استئوپروز دارند: تحمل وزن، که در آن در مقابل گرانش زمین تلاش می کنید، و مقاومت از طریق ورزشهایی از قبیل وزنه‌برداری. هرچه استخوان های خود را برای پیاده روی، دویدن یا وزنه برداری سنگین تر و قوی تری به کار گیرید، استخوان هایتان به همان اندازه قوی خواهند شد. از آنجایی که افتادن شایع ترین سبب شکستگی استخوان است بنابراین فعالیت‌های بهبود تعادل از جمله تای چی و تمرینات قدرتی نیز می توانند به صورت قابل توجهی خطر را کاهش دهند.


2. باغبان خوبی باشید و به پیشگیری از استئوپروز کمک کنید.
معطل مانده ام که چه نوع فعالیت بدنی به قوی نگه داشتن استخوان‌هایم کمک می کند؟ یکی از مطالعات نشان می دهد که باغبانی می تواند از نظر پیشیگیری از استئوپروز به شما کمک زیادی کند. کشیدن ماشین چمن‌زنی، جمع‌اوری و بلند کردن یک چرخ دستی پر از کود یا علف‌های هرز همگی ورزش‌های تحمل وزن است. (سیارک)  
3. محل زندگی خود را «ایمن از شکستگی» نمایید.
پله‌ها و محل های زندگی خود را چراغ بندی کنید و اطمینان حاصل کنید که پله‌ها لغزنده نمی باشند. درهم برهمی خانه را رفع نموده و تخته چوب ها و موکت های شل شده کف را تعمیر نمایید. اطمینان حاصل نمایید که تمامی سیم‌های برق و تلفن در خارج از مسیری است که شما در آن قدم برمی دارید. ، قالیچه‌هایی که سبب افتادنتان می شوند را بچسبانید یا ببندید. در یک طرف دوش، وان و توالت دستگیره نصب کنید. و برای برداشتن چیزی که خارج از دسترسی شماست روی چهارپایه یا صندلی نایستید- وسایلی که به طور منظم از آنها استفاده می کنید را در جاهایی قرار دهید که به راحتی و آسانی بتوانید بردارید.
4. به تازگی استخوانتان شکسته است؟ حرف بزنید!
اگر میانسال یا پیرتر هستید و شکستگی استخوان دارید، با متخصص مراقبت های بهداشتی خود درباره اسکن تراکم استخوانی خود حرف بزنید تا از بابت استئوپروز آزمایش انجام دهد. در این سنین شکستگی‌ها اخطارهایی هستند که حکم تحقیقات بیشتر در زمینه مشکلات مربوط به سلامتی را دارند. فقط شکستگی خود را گچ گرفته و به خانه بازنگردید! (سیارک)  
5. در مورد دریافت کلسیم خلاق باشید.
دریافت کلسیم مورد نیاز از رژیم غذایی چالش برانگیز می باشد. شما بسته به سن‌تان روزانه نیاز به 1.000 تا 1.200 میلی گرم کلسیم دارید. سعی کنید تا شیر خشک را به سوپ، غذای گوشتی و نوشیدنی های خود اضافه کنید. فقط یک قاشق غذاخوری شیر خشک بدون چربی شامل 52 میلی گرم کلسیم است. شما می توانید به اسانی دو تا چهار قاشق غذاخوری را به بسیاری از دستورالعمل‌های آشپزی خود اضافه کنید. همچنین آب میوه، غلات، حبوبات، نان، غلات و آب های غنی شده با کلسیم را خریداری کرده و نصف فنجان انجیر خرد شده را روی هشت اونس ماست بریزید. این ترکیب بیش از نصف کلسیم روزانه یک فرد بزرگسال را تامین می کند.
6. دریافت مناسب ویتامین D نیز مهم می باشد.
ویتامین D به بدن شما در جذب کلسیم کمک می کند، چرا که به آن اجازه می دهد تا از طریق روده داخل جریان خون شود. بدون آن، کلیه ها کلسیمی که می توانست مصرف گردد را دفع خواهند کرد.

پست های مرتبط:

- چرا استخوان های سالم برای شما مهم هستند؟

 - استخوان هایتان را به خطر نیاندازید.

- استخوان ها آن چیزی نیستند که شما فکر می کنید.

 - چه وقت استخوان ها می شکنند؟

 - شما ممکن است در خطر باشید.

 - چرا فعال بودن باعث قوی شدن استخوان ها می شود

- رژیم غذایی مناسب برای داشتن استخوان های محکم

 - در صورتی که کودک نوپای شما نوشیدن شیر را دوست نداشته باشد

- از استخوان های خود در هر سنی محافظت کنید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

5 علامت اصلی کمبود کلسیم در بدن

در
علامت اصلی کمبود کلسیم در بدن
پزشکان پنج علامت اصلی کمبود کلسیم در بدن را نامیدند
بسیاری از افراد کمبود مداوم کلسیم را تجربه می کنند. پزشکان علائم عدم وجود کلسیم در بدن را ذکر کردند. این 5 علامت اصلی  : تشنج ، دندان ها و ناخن های آسیب دیده ، ناراحتی در دست (بی حسی یا سوزن سوزن شدن) ، بی خوابی و اختلال در حافظه است.
 
کمبود کلسیم بر وضعیت مو ، ناخن و دندان تأثیر می گذارد. اما ناخوشایندترین نتیجه پوکی استخوان است ، در بیماری که استخوان ها شکننده می شوند و حتی با صدمات جزئی نیز می شکنند.
 
خطر این است که بدن کمبود کلسیم را برای مدت طولانی جبران کند و علائم کمبود این عنصر ممکن است برای مدت طولانی ظاهر نشود. اغلب ، کمبود کلسیم از قبل با پیشرفت پوکی استخوان آشکار می شود.
 
زنان در دوران یائسگی بیشتر در معرض خطر هستند. واقعیت این است که تغییر در پس زمینه هورمونی در دوران یائسگی ، هنگامی که تولید استروژن در بدن کاهش می یابد و پروژسترون افزایش می یابد ، منجر به فرایند پیری از جمله شسته شدن کلسیم از استخوان ها و بافت ها می شود.
 
افراد مسن نیز در معرض خطر هستند. کلسیم تا سن 20-25 سال در بدن تجمع می یابد ، سپس محتوای آن بدون تغییر باقی می ماند. با این حال ، در یک نقطه خاص ، تمایل به دفع شدن کلسیم افزایش می یابد.
 
افرادی که فعالیت بدنی زیادی دارند باید کلسیم را کنترل کنند. این امر به ویژه در مورد مردانی که در بدن سازی فعالیت می کنند صادق است.
 
برای یک فرد سالم ، کافی است غذاهای غنی از کلسیم را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این محصولات شامل لبنیات ، سبزیجات دارای برگ سبز ، حبوبات ، دانه کنجد است.

نظرات

در ادامه بخوانید...