نکاتی درمورد طرز لباس پوشیدن دخترهایی که اضافه وزن دارند

در

(سیارک) : نکاتی درمورد طرز لباس پوشیدن دخترهایی که دارای اضافه وزن هستند در این پست آورده شده  تا با استفاده از این نکات دختران دارای اضافه وزن هستند ، متناسب تر به نظرآیند. این نکات توسط طراحان مد و لباس ارائه گردیده که با هر بودجه و قیمتی قابل استفاده است.

– لباسهایی که دارای  آستین های باریک، قسمت سینه ، کمر و دم پاهای تنگ می باشند یا هر چیزی که بدنی واقعاً خوش فرم را طلب می کند تا زیبا به نظرآید، مناسب  دخترهای دارای اضافه وزن  نیست . این لباسها علاوه بر این که  ایراد و اشکال های اندامشان را چندبرابر می کند ، گردش خونشان را هم مشکل ساز می نماید.

– لباسهای بی شکل گشاد و شلوار ورزشی های گشاد برای ورزش می باشد نه برای بیرون آمدن از خانه . این لباس ها به هیچ وجه اندام شما را زیباتر نشان نمی دهند.

– شلوار جین های کشی انتخاب مناسبی است . این شلوارها درست مثل شلوار جین های عادی اما از نظر جنسی بسیار راحت هستند.

– شلوارها، شلوارک ها و دامن ها باید که در پشت کمر کشی اما از جلو زیپ و دکمه داشته باشد.

 

– دامن هایی انتخابنمایند که تقریباً تا روی زانوهایشانبیاید.

–  دامن خیلی کوتاه نپوشند.

– دامن شلواری بپوشند که هم برایشان راحت تر می باشد و هم جایگزین خیلی خوبی برای دامن است.

–  لباسهای سنگین ، مخملی، پشمی و سایر پارچه های حجیم نپوشند. (سیارک)

–  در لباسها باید احساس راحتی نمایند پس لباس اندازه انتخاب کنند.               

– برای جلوگیری از عرق کردن بدن، از پودر و اسپری بدن استفاده نمایند.

– از پوشاندن لباسهای مناسب خانم ها به دختربچه های چاق خودداری نمایید.

– برای پوشاندن شکم و باسنشان، بلوز، تی شرت و تاپ های بلندانتخاب نمایند

– در صورتی که پاهای کوتاهی دارند، شلوار جین ها و شلوارهای راسته نپوشند. در این شلوارها پاهایشان ، چاق تر و کوتاهنر دیده می شود

– شلوارهایی انتخاب نمایند که در قسمت ران چسبان و در پایین کمی گشاد شود.

– دخترانی که اضافه وزن دارند ، دامن بلند پایین تر از زانو نپوشند چون  چاق دیده می شوند.

– شلوارک های کوتاه تنگ نپوشند.

– از جوراب با درازای مختلف استفاده نمایند. جوراب تا زانو، تا ساق یا تا مچ. هر کدام که راخت است استفاده کنند.

– پیراهن یا دامن های کوتاه را حتماً با جوراب شلواری کلفت بپوشند.

– از پوشیدن کفش های خیلی تخت یا پاشنه بلند خودداری نمایند ، راحتی و سلامت از همه چیز مهم تر است.

– کفش هایی انتخاب نمایند که دارای پاشنه ای متوسط باشد.

– کفش ها، چکمه ها و سندل هایی انتخاب نمایند که روی آن برچسب قابل ارتجاع دارد . اگر کفشی بدون برچسب بود، کفش را در دو دست گرفته و سعی نمایید به جلو و عقب خم کرده ، باید به راحتی به جلو و عقب خم گردد.

–  از مغازه هایی خرید نمایند که مخصوص سایز بزرگ می باشند تا انتخاب های بیشتری داشته باشند. 

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...

عاشق بدن خود باشید و از آن قدردانی کنید

در

حتی ستاره های برتر مدل و دیگر افراد مشهور نیز پیر می شوند. در سن 70 سالگی دیگر به جذابیت 20 سالگی خود نیستند. بگذارید تمام جنون ها متوقف شود. ما می دانیم چگونه تصویر بدن خود را زیباتر کنیم.


1. عاشق بدن خود باشید. از آن قدردانی کنید!
زندگی تان هرگز نباید تحت تاثیر تنفر از جسم خود باشد. عواطفتان را بررسی کرده و تلاش کنید تا بفهمید چه چیزی باعث شده از بدنتان متنفر شوید . بدنتان چه کرده که از آن بدتان می آید؟ بدنتان دوست شما است. دشمن شما نیست و درست نیست که فکر کنید هیچ چیزی در جسمتان نیست که به آن افتخار کنید. شاید موهای ابریشم یا چشمانی زیبا داشته باشید . بهترین ویژگیهای خود را پیدا کرده و روی آنها تمرکز کنید. روی نقاط ضعفتان کار کرده و تمام سعی خود را به کار بسته تا آنها را برطرف کنید. این کار را با صبر و عشق انجام دهید. (سیارک)
2. بدن شما نیز شایسته ی دوست داشتن است
بدون عشق شما شکست می خورید. بدنتان تنها بدنی است که تا آخر خواهید داشت! می توانید آن را از بین برده یا حتی تغییر دهید. گزینه ای را که انتخاب می کنید به شما بستگی دارد. امیدواریم انتخاب شما درست باشد. تغییر به زمان و تمرین نیاز دارد. عشق و دوست داشتن به شما کمک می کند که هرچه زودتر به نتایج خوبی برسید. از این فرایند لذت برده و مراقب تغییرات بدن خود باشید.
3. خویشتن پذیری
شما خاصید و بدنتان نیز بی نظیر است. هیچ کس دیگر چیزی را که شما دارید ندارد. هرگز شخصی مثل شما در آینده وجود نخواهد داشت. سعی نکنید نقش خدا را بازی کنید ،‌شما نمی توانید مسیر زندگی و تقدیر خود را تغییر دهید. کاری که می توانید انجام دهید این است که خود را بپذیرید. از بی نظیر بودن خود استقبال کرده و آن را با آغوش باز بپذیرید و از آن لذت ببرید.
4. لازم نیست برای اینکه بگویید شاد هستید ،‌بخندید.
خوشحالی به کیلو وپوند وزن شما بستگی ندارد. افراد لاغر نیز ممکن است غمگین و ناراحت باشند. می توانیم فهرست بی پایانی از افراد لاغر تهیه کنیم که از چیزی که دارند راضی نیستند. ممکن است زندگی شان در بعضی موارد تیره و فجیع باشد. به عبارت دیگر ، بخش اعظم افرادی که در این سیاره زندگی می کنند دارای اضافه وزن هستند. بنابراین این مساله باعث نمی شود که آنها غمگین باشند. آنها دارای خانواده ،‌روابط خانوادگی، فرزند،‌شغل و سواد هستند. شادی را نمی توان با کیلو و پوند وزن سنجید. نمی توان آن را با اینچ و سانتی متر ، حتی سنجید! اندازه ی لباستان چیزی نیست که به زندگی شما ارزش ببخشد. به محض اینکه این مساله را درک کنید ،‌خواهید دانست که بدنتان همین طور که هست در بهترین حالت است. (سیارک)
5. چیزی که شما هستید مهمتر از آن است که به نظر می رسید
درونتان خیلی مهمتر از ظاهر است. ما سعی نمی کنیم شما را قانع کنیم که مراقب لباس پوشیدنتان،‌آرایش یا مویتان نباشید. تمام سعی ما این است که به شما یاد دهیم که به پاسخ این سوال ساده برسید : " فکر می کنید یا معتقدید شما چه کسی هستید ؟"
6. فرایند درمان شروع شده است!
بگذارید فرایند درمان راه راه خود ادامه دهد! این فرایند قبلا شروع شده و ماموریت شما این است که بگذارید ادامه یابد. انتظار نمی رود که نتایج نهایی را دقیقا فردا ببینید. تغییر به زمان و تمرین نیاز دارد. می دانید که به زمان نیاز دارید تا به موفقیت های خود دست پیدا کنید. مهمترین چیز این است که این فرایند آغاز شده و شما نباید جلوی وقوع چیزهای خوب را گرفته یا در آن دخالت کنید. از یک متخصص کمک بگیرید، کتاب های مفید را مطالعه کرده و فیلم های انگیزشی نگاه کنید. در یک دوره یک قدم بردارید. این راه شما را به سمت بدن زیباتر می برد که یک رخداد مهیج است. از آن لذت ببرید!

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

اعتیاد به تلویزیون و تاثیر منفی آن روی کودکان

در

سال ها قبل، بچه ها تمام اوقات فراغت خود را در خارج از خانه سپری می کردند. آنها توپ بازی و دوچرخه سواری می کردند و به پارک می رفتند. متاسفانه ، نسل امروز تغییر کرده است. بچه ها جای توپ و دوچرخه ی خود را با تبلت و بازی های کامپیوتری عوض کرده اند. در حالی که این وسایل الکترونیکی باعث سکوت و شادی بچه ها می شوند ولی اثرات منفی نیز روی آنها دارند.


اختلالات خواب      چگونه نور گوشی های هوشمند به بدن شما آسیب می رسانند
بچه هایی که قبل از خواب با تبلت های خود به رختخواب می روند به نوعی اعتیاد به استفاده از تبلت پیدا کرده اند، به احتمال زیاد دچار اختلالات خواب هستند. اگر فرزند شما اجازه دارد که با تبلتش به رختخواب برود، احتمالا تا دیر وقت بیدار مانده و بازی و چت کرده و ساعت های خواب خود را از دست می دهد. این تبلت ها نیز می تواند به اختلال خواب منجر شود. تمام این دستگاه ها پرتو آبی منتشر می کنند. مغز فکر می کند که این نور آبی ، نور روز است. زمانی که بچه ها در رختخواب با وسایل الکترونیکی هستند ، مغزشان سیگنالی ارسال می کند که وقت بیدار شدن است. به جای اینکه در زمان خوابیدن ، خسته باشند دیگر نمی توانند بخوابند حتی بعد از اینکه تبلت خود را کنار گذاشته باشند.
چاقی ، اضافه وزن   خطرات چاقی مربوط به سلامتی
اضافه وزن و چاقی دوران کودکی مساله ی جدی امروز است و به نظر می رسد که به جای اینکه هر روز بهتر شود ، بدتر نیز شده است. وقتی بچه ها از دستگاه های الکترونیکی استفاده می کنند بیشتر بدون تحرک می نشینند. این مساله آنها را از ورزشهایی که وزنشان را در حالت متعادل نگه می دارد ،‌باز می دارد. سال ها قبل ، بچه ها اکثر زمان خود را صرف دویدن، پریدن‌ و بازی کردن در بیرون از خانه سپری می کردند که باعث می شد کالری لازم را برای ماندن در وزن سالم بسوزانند.
مشکلات بینایی
نشستن ساعت ها پشت کامپیوتر باعث مشکلات دیداری و تغییر شکل چشم می شود. بزرگسالانی که ساعت ها در برابر کامپیوتر کار می کنند باید از قانون 20/20/20 استفاده کنند. این قانون می گوید که فردی که پشت کامپیوتر نشسته باید به شیئی در 20 فوتی خود به مدت 20 ثانیه نگاه کند بعد از اینکه 20 دقیقه از کامپیوتر استفاده کرده است. اکثر بزرگسالان این قانون را پذیرفته اند. ولی اکثر بچه ها تابع این قانون نیستند. زمانی که بچه ای به صفحه ی موبایل یا تبلت نگاه می کند ‌، احتمالا 20 دقیقه به اطراف نگاه نمی کند. در نهایت ،‌استفاده ی دائمی آنها از وسایل الکترونیکی به مشکلات بینایی منجر می شود که باعث عینکی شدن آنها می گردد.
دردها
وقتی بچه ها از گوشی تلفن یا تبلت در تمام روز استفاده می کنند دچار دردهای خاصی مثل گردن درد، بی حسی انگشت می شوند . گردن ، سر و کمر وقتی که بچه ها از دستگاه های الکترونیکی استفاده می کنند در وضعیت درستی نیستند. همچنین ، انگشت ها به گونه ای طراحی نشده که بچه ها در استفاده از وسایل الکترونیکی به کار می برند. این تکنولوژی دردها و رنج هایی را ایجاد می کند که به دردهای مزمن در بزرگسالی منجر می شود.
کمبود مهارت های اجتماعی
قبل از اختراع پیامک، امیل و رسانه ی جمعی ، اگر بچه ای می خواست با بچه ی دیگر حرف بزند، مستقیما به سوی او رفته و با او گفتگو می کرد. همچنین می توانستند از تلفن نیز استفاده کنند. گوشی های هوشمند باعث منزوی شدن گفتگوهای رو در رو و مکالمات تلفنی شده اند. امروزه ، بچه ها به هم پیامک داده یا چت می کنند. در بچه های جوانتر، این مساله اثر معکوس روی توسعه ی مهارت های اجتماعی آنان دارد.
پرخاشگری
روش هایی وجود دارد که بچه هایی که از دستگاه های الکترونیکی استفاده می کنند ،‌پرخاشگر تر هستند. وقتی بچه ای بازی کامپیوتری می کند و از مرحله ی 5 جلوتر برود عصبانی می شود. برخی ها نیز این قدر عصبانی می شوند که انگشت خود را روی صفحه ی لمسی کوبیده یا گوشی را پرت می کنند. شکل دیگر پرخاشگری محتوای بازی کامپیوتری است که آنها بازی می کنند. نبردهای رو در رو و بازی های تیراندازی خصمانه ای در بازار وجود دارد که می تواند باعث پرخاشگری در خانه یا مدرسه گردد.
دستگاه های الکترونیکی کلا علت خشونت بچه های سه ساله هستند. قبل از خرید تبلت برای کوچولوهای خود ،‌باید تمام اثرات منفی را که تکنولوژی روی جوان امروز دارد ، در نظر بگیرید.
کمبود خواب خطرناک است و بیماری های تهدید کننده ی زندگی در شما ایجاد می کند.
در بیرون مشاوره های زیادی وجود دارد که به شما می گوید چگونه سالم بمانید. مثلا گفته میشود باید تغذیه ی درستی داشته باشید تا بدنتان تمام مواد مغذی مورد نیاز را برای فعالیت دریافت کند. متخصصان به ما در مورد اهمیت ورزش و شیوه ی سالم و متناسب نگه داشتن بدن صحبت می کنند. یکی از مهمترین بخش های ضروری مشاوراتی که معمولا می شنوید اهمیت خواب برای بدن شما است. وقتی به اندازه کافی خوابیده باشید،‌ از سلامت جسمی ،‌ایمنی و کیفیت زندگی و سلامت روحی خود محافظت می کنید.
مغز شما در زمان خواب
در زمان خواب، مغزتان برای روز بعد آماده می شود و خود را نسبت به روز قبل بازیابی می کند. مسیرهای جدیدی را شکل داده تا بتوانید اطلاعات جدیدی را فرا گرفته و به یاد بیاورید . تحقیقات نشان داده زمانی که درطول شب خواب کافی داشته باشید ، می توانید اطلاعات جدید را در روز بعد آسانتر فرا بگیرید. خواب باعث می شود شما توجه بهتری و ‌تصمیم گیری آسانتری داشته باشید و خلاق تر باشید.
سلامت جسمی بیتر تحت اثیر مقدار خواب فرد است. وقتی در خواب هستید ، بدنتان می تواند قلب و رگ های خونی را بهبود ببخشد. خواب نیز به حفظ تعادل هورون های کنترل کننده ی اشتها کمک می کند. کمبود خواب باعث افزایش سطح رلین و کاهش لپتین می شود. این افزایش و کاهش باعث احساس گرسنگی در شما می شود. همچنین بیماری هایی وجود دارد که شما را در معرض کمبود خواب قرار می دهد.
بیماری قلبی عروقی
خواب ناکافی با بیماری های قلبی عروقی ارتباط دارد و اخیرا طبق مطالعات، شواهد قوی تر و جدیدی نشان داده شده که این دو به هم ربط دارند. بر خلاف سنتان، خواه سیگاری باشید یا نه ،‌ ورزش کنید یا نه یا بر خلاف وزنتان، افرادی که کمبود خواب دارند ،‌ ریسک بالایی در بیماری های قلبی دارند. در طول مطالعه ی 3000 بزگرسال ،‌ نتایج نشان داد کسانی که کمتر از 6 ساعت در شب می خوابند دوبرابر بیشتر دچار حمله ی قلبی یا سکته می شوند.
دیابت یا چاقی  7 نکته برای پیش گیری و معکوس کردن دیابت
متخصصان دائما گزارش کرده اند که کمبود خواب مسئول غیر مستقیم دیابت است. سطوح اسیدهای چرب در خون روی سرعت متابولیسم و توانایی انسولین در کنترل قند خون اثر میگ ذارد. در طول مطالعه ی مردانی که فقط چهار ساعت در سه شبانه روز خوابیده اند ، سطح اسید چربشان افزایش یافته است. سطح آنها 30 درصد بیشتر از افرادی که هشت ساعت و نیم در همان سه روز خوابیده اند ، افزایش یافته است.  (سیارک)
آلزایمر  با آلزایمر خداحافظی کنید
داشنگاه جان هاپکینز نشان داد که کمبود خواب باعث افزایش سرعت پیشروی آلزایمر شده و حتی باعث گسترش این بیماری در فرد می شود. این داشنگاه بر مبنای یافته های خود طبق داده های قبلی نشان داد که خواب مناسب باعث می شود مغز از شر " زائدات مغزی" یا افزایش تدریجی آن خلاص شود که رویهم جمع شده و باعث جنون می گردد. الگوهای ضعیف خواب مقادیر وسیعتری از بتا آمیلوئید را روی اسکن PET‌شرکت کننده ها نشان داده است. این افزایش بتا آمیلوئید اثبات شده که علامت بیماری آلزایمر است. این اسکن های PET کمبود خواب را نشان می دهد که نمی گذارد مغز از شر زباله های مغزی خلاص شود.
تحقیقات نشان داده که شما در معرض التهاب دستگاه گوارش هستید زمانی که مقدار کافی خواب را دریافت نمی کنید. این بیماری التهاب روده ، کولیت زخمی ،‌زخم هایی در خطوط مسیر معده روده ای ایجاد می کند. این بیماری دستگاه گوارشی علاوه بر بیماری التهاب مزمن،‌ به کمبود خواب یا زیادی خواب بستگی دارد. تحقیقی در بیمارستان عمومی ماساچوست نشان اده که خطر کولیت زخمی زمانی که شرکت کننده ها شش ساعت خواب شبانه یا کمتر داشته اند ،‌ افزایش یافته است. طبق این تحقیق نیز این خطرافزایش می یابد در صورتی که نه ساعت خواب یا بیشتر وجود داشته باشد.
سرطان پروستات   هفت سوال اصلی که هر مردی باید در باره پروستات از خود بپرسد
از دست دادن ساعت های ارزشمند خواب شبانه با افزایش خطر و شدت سرطان پروستات ارتباط دارد. در تحقیقی روی مردان 67-96 ساله ، ‌پیشرفت سرطان پروستات تا 60 درصد در مردانی که اختلال در خوابیدن دارند ،‌افزایش یافته است. مردانی که دچار اختلال خواب هستند و نمی توانند خواب شبانه ی خوبی داشته باشند ، این خطر دو برابر شده است. رابطه ی بین الگوهای خواب و سرطان پروستات با ملاتونین ارتباط دارد. ملاتونین هورمونی است که باعث تنظیم خواب می شود. سطوح بالای این هورمون تومورها را خنثی می کند. زمانی که فردی از اختلال خواب رنج می برد،‌ در معرض پرتو مصنوعی است که بعدا منجر به رشد تهاجمی تومور می شود.
خودکشی
نرخ خودکشی در بزگسالانی که دچار کمبود خواب هستند ، افزایش بیشتری داشته است. یک تحقیق ده ساله که در دانشگاه پزشکی استنفورد روی بیش از 400 شرکت کننده انجام شده نشان داد که در این گروه 20 شرکت کننده که اختلال خواب داشته اند ، خودکشی کرده اند. نتایج این تحقیق نشان می دهد بزرگسالانی که دچار کمبود خواب هستند ، 1.4‌برابر به احتمال زیاد خود را نسبت به بزرگسالانی که خواب کافی شبانه دارند ، می کشند.
مطالعات مختلفی وجود دارد که اثبات می کند کمبود خواب می تواند باعث بیماری های جدی و مرگ آور شود. خواب یکی از چیزهای آرامش بخش و خوشایند است که ما در زندگی داریم که باعث می شود سیستم بدنمان فرصتی برای بهبود و بازسازی داشته باشد. اهمیت دارد که از دریافت خواب کافی برای بدن خود اطمینان داشته باشیم تا سالم مانده و در زندگی فعال باشیم.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

آهسته غذا بخورید وزن کم کنید

در

(سیارک) : بر اساس تحقیقات انجام گرفته زمانی که به آرامی غذا می خورید،کالری کمتر از یک وعده غذایی خود دریافت می نمایید.

در این تحقیق افراد را به دو گروه ، با وزن مناسب و نرمال و افراد دارای اضافه وزن و چاق تقسیم کرده اند ، سپس کالری دریافتی آن ها را بر اساس سرعت در غذا خوردن مقایسه نموده اند.فکر می کنید به جه نتیجه ای رسیدند؟ هر دو گروه در زمانی که به آرامی غذا می خوردند کالری کمتری دریافت نموده و زودتر سیر می شدند  اما در افراد دارای وزن نرمال این تفاوت در میزان کالری بیشتر نشان می داد  ، مطالعات دیگر نشان دادند که افراد با وزن نرمال هر لقمه را به تعداد دفعات بیشتری نسبت به افراد دارای اضافه وزن جویده و انرژی بیشتری می سوزانند.در ضمن بخاطر جویدن زیادتر نسبت به افراد چاق از پرخوری آنها جلوگیری می شود.

7 فعالیت روزانه که به کاهش وزن کمک می کند 

تعجب کرده اید و برایتان این تحقیق سؤال برانگیز می باشد که چگونه  خوردن  آهسته غذا می تواند  از پرخوری شما جلوگیری نماید؟سریع غذا خوردن فرآیند سیگنال های طبیعی بدن که شامل هورمون ها و ارتباط بین شکم و مغز است را مختل کرده و باعث تولید گرلین یا هورمون گرسنگی در معده شما می شود که بر مرکز لذت مغز شما اثر گذاشته و باعث پرخوری می شود!اما  هورمون  لپتین که گرسنگی را سرکوب می کند و مانع از پرخوری می‌گردد ، به زمانی در حدود ۲۰ دقیقه نیاز دارد تا از طریق مغز به معده اعلام سیری نمایددر صورت خوردن سریع غذا ،این پیام زمانی به معده ارسال می شود که شما ظرف  غذا  را خالی کرده اید.

10 نکته برای کاهش چربی شکم بعد از زایمان

هضم غذا از دهان شروع شده  و ما با جویدن زیادتر مواد غذایی به جذب بهتر از طریق روده ها کمک می کنیم ، جویدن سریع بدن شما را از جذب مواد مغذی محروم می‌کند. تعداد ۳۰ تا ۴۰ بار جویدن هر لقمه برای جذب مواد مغذی ضروری می باشد!با کاهش سرعت صرف غذا و افزایش تعداد دفعات جویدن شما هوشیاری بیشتری نسبت به طعم غذا و مقدار غذای مورد نیاز خود دارید ، در این صورت غذا خوردن تجربه‌ای لذت‌بخش می شود نه فقط برای پر کردن غذا در معده.آهسته غذا خوردن علاوه بر کمک به کنترل وزن و بهبود گوارش شما دارای مزایایی چون بهبود طعم غذا ، انتخاب غذای بهتر ، احساس سیری و ... می باشد.کاهش سرعت در خوردن غذا نیاز به زمان و تمرین دارد راه های وجود دارد که به شما کمک می نماید تا آهسته تر عمل کنید.

9 غذا برای کاهش وزن

- بین دو لقمه قاشق را کنار ظرف غذا بگذارید. تا لقمه کاملا جویده و قورت داده نشد ، قاشق را پر نکنید.

- از غذاهای با فیبرهای بالا استفاده کنید تا زمان بیشتری را صرف جویدن آن‌ها نمایید.

- لقمه ها را کوچک تر انتخاب نمایید حتی بجای قاشق می توانید از چنگال استفاده کنید.

- غذای خود به  قسمت‌های مختلفی مانند پیش غذا ، غذای اصلی و دسر تقسیم کنید  ، وقتی بدانید این تمام غذای شما نمی باشد  و همچنان قسمتی از غذا در وعده های بعدی سرو می شود ، کمتر غذا میل می کنید.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چاقی در تابستان

در

فصل داغ تابستان به همراه خوراکی های خوشمزه و البته پر کالری بار دیگر از راه رسیده است.

بیشتر اوقات روز های طولانی و گرم آن ما را به سمت مصرف خوراکی های پر کالری و پر ضرر سوق می دهد. اما آیا راه حلی هست که بتوان از این خوراکی ها لذت برد و در عین حال از چاق شدن جلو گیری کرد؟ اگر می خواهید پاسخ این سوال را بدانید با ما همراه باشید.

از همان بستنی قیفی گرفته تا یخ در بهشت و لواشک و آب زرشک های سر خیابان ها همگی در عین حال که پر ضرر هستند، بسیار پر کالری هم هستند بنابراین بیشتر افراد بعد از اتمام تابستان نه تنها وزنی کم نکرده اند بلکه چندین کیلو اضافه وزن پیدا کرده اند. می خواهم راهی را به شما پیشنهاد دهم که از چاق شدن خود جلو گیری کنید و هم کالری بسوزانید. این راه جایگزینی است. چگونه؟ به شما خواهم گفت. با دنبال کردن راه هایی که در ادامه به شما معرفی می کنم تابستان را با خیال راحت و بدون عذاب چاق شدن سپری کنید. در زیر چند مورد از خوراکی های پر ضرر را با جایگزین هایشان برای شما توضیح می دهم:

بستنی:

این خوراکی خوشمزه و خنک که در فصل تابستان هر پنج قدم و یکی از مغازه های آن پیدا می شود یکی از پر کالری ترین خوراکی های این فصل است. مزه ی شیرین و خنکی آن برخی از ما را وادار به مصرف چند بار در روز آن می کند. اما جالب است بدانید که طبق تحقیقاتی که سازمان جهانی سلامت در 2008 انجام داد، مشخص شد که مزه ی شیرین می تواند اعتیاد آور باشد. بله تعجب برا انگیز است اما شیرینی می تواند منجر به این شود که مدام بدن تقاضای بیشتر و بیشتر کند. مانند فرد معتادی که مدام برای لذت بیشتر به دنبال افزایش مصرف خود است، بدن هم برای کسب لذت و جلو گیری از عادی شدن آن مدام درخواست بیشتر و بیشتر می کند. اما جاگزین های مفید این خوراکی زیاد است هر کس می تواند به سلیقه ی خود جایگزینی انتخاب کند. اما چند مورد از جایگزین های پیشنهادی من: ماست میوه ای و بستنی های خانگی است. ماست میوه ای را می توانید برای نیم تا یک ساعت در فریز بگذارید و بعد آن را با کمی میوه و یا یک تکه شکلات تلخ خورد یا رنده شده جایگزین کنید و از آن لذت ببرید اکثر بستنی ها بیش از 200 کالری دارند اما جاگیزین پیشنهادی ما کمتر از 40 کالری دارد. مورد پیشنهادی بعدی بستنی خانگی است. برای درست کردن آن راه های زیادی وجود دارد اما چند مورد از راحت ترین های آن این است که مقداری میوه ی مورد علاقه ی خود را فریز کنید و بعد آن را با کمی شیر عسلی یا جداگانه درون مخلوط کن بریزید. خوب مخلوط کنید. بستنی شما آماده است. می توانید هم یک میوه را جداگانه انتخاب کنید و هم چند میوه را با هم. حتی می توانید چند میوه را جدا گانه خرد کنید و برای زیبایی بیشتر لایه لایه روی هم قرار دهید و با تکه های میوه تزیین کنید.

آب میوه های غیر طبیعی و نوشابه ها:

این فصل به علت گرمی هوا باعث تعریق شده در نتیجه بدن دچار کم آبی می شود. جالب است بدانید که بدن اگر حتی یک درصد از آب خود را از دست دهد، فرد به سرعت احساس تشنگی می کند. اما مانند بستنی آب میوه ها و انواع نوشیدنی های گاز دار و یا پودر های شربتی نیز هم پر کالری هستند و هم برای بدن مضر. یک نکته ضروری که لازم است بدانید این است که هیچگاه به هنگام تشنگی از نوشابه یا دیگر نوشیدنی های گاز دار استفاده نکنید زیرا این کار نه تنها تشنگی شما را رفع نمی کند بلکه باعث رسوب آن در کلیه شده و باعث سنگ کلیه و مثانه می شود. اما جاگیزین های پیشنهادی من: بهترین گزینه برای رفع تشنگی در همه حالات آب است. آب خنک بسیار عالی است هم تشنگی را بر طرف می کند و هم اندام های داخلی بدن را هم سم زدایی می کند. اما فراموش نکنید که آب به همراه یخ منجر به کبد چرب، دندان درد و اسپاسم معده می شود. اما یکی دیگر از جایگزین های پیشنهادی آب میوه ی طبیعی است. خیلی راحت در خانه برای خود آب میوه ی طبیعی درست کنید. یکی از میوه های پی آب این فصل مانند هندوانه یا طالبی یا هر میوه ی مورد علاقه و آب دار دیگری که دوست دارید را با مخلوط کن به خوبی مخلوط کنید تا آب و گوشته ی آن ترکیب شود سپس آن را در یخچال نگه داری کنید و میل کنید.اما به یاد  داشته باشید که این نوشیدنی چون مواد نگه دارنده ندارد تنها یک روز قابل استفاده است. جایگزین های دیگر هم شامل شیر موز و شربت زعفران و شربت خاکشیر با آب خنک و شربت سکنجیبین است. می توانید به غیر از شیر موز بقیه را درست کنید و چندین روز از آن استفاده کنید.

فست فود ها:

شاید به خود بگویید که فست فود را در هر فصلی می توان خورد، اما به یاد داشته باشید که در این هوای گرم به علت بی آبی بدن امکان دارد که وقتی بیرون هستید احساس گرسنگی کنید. و خب گزینه ی مناسبی که در آن وضعیت به ذهن شما می رسد خوردن فست فود ها است. یا حتی با دوستان و خانواده بیرون رفته اید و دوست دارید که از این هوای خوب لذت ببرید و در کنار هم خوراکی بخورید باز هم گزینه های پیشنهادی همه فست فود خواهد بود. فست فود های پر کالری و البته مضر برای تمام اندام های داخلی بدن. جایگزین پیشنهادی من: در کیف خود آجیل یا میوه های خشک بگذارید. هنگام بیرون رفتن اگر احساس گرسنگی کردید کمی از آن ها را میل کنید تا احساس گرسنگی شما رفع شود و به سوی غذا های پر کالری کشیده نشوید. اگر هم قرار است با دوستان یا اقوام بیرون بروید می توانید در خانه غذا های خوشمزه و کم کالری درست کنید تا در بیرون مجبور به خوردن غذا های چرب و البته پر کالری بیرون نشوید.

سخن آخر:

و نکته ی آخر این که وقتی بیرون از خانه هستید با خود آب داشته باشید. زیرا بدن در هنگام تشنگی هم مواد شیرین و هم پر کالری تقاضا می کند که اشتهای کاذب است با نوشیدن کمی آب خواهید دید که دیگر احساس گرسنگی و هوس کالری افزایی ندارید. مصرف سبزیجات را هم فراموش نکنید سالاد های فصل و سبزیجات به بدن آب کافی می رساند، کم کالری و از بین برنده ی اشتهای کاذب است.

تابستانتان پر از شادی و  لاغریJ

نظرات

در ادامه بخوانید...

یازده راهکار برای پیشگیری از سرطان

در

برای بسیاری از مردم ترسناک ترین اتفاق ممکن این است که به علت ناخوشی راهی بیمارستان شده و وجود غدد سرطانی در آن ها، توسط پزشک متخصص تشخیص داده شود و شاید ترسناک تر از این اتفاق را نتوانند متصور باشند. ناگفته نماند که پیشرفت چشم گیر علم پزشکی طی چند دهه اخیر سبب شده است تا بیماری سرطان همانند قبل کشنده نباشد و آن دسته از افرادی که بضاعت مالی کافی برای پرداخت هزینه های شیمی درمانی و سایر پروسه های درمانی این چنینی را داشته باشند، به احتمال بسیار زیاد بر بیماری غلبه خواهند کرد (مگر آن که غدد سرطانی بیش از اندازه رشد کرده باشد)، با این حال، همانند هر بیماری دیگری، بهتر آن است که پیش از شکل گرفتن بیماری و تشخیص داده شدن وجود آن در بدن فرد، اقداماتی انجام شود که با توصل به آن ها بتوان به طور کلی از وقوع بیماری جلوگیری کرد. در این مقاله نیز صحبت اصلی ما حول محور همین موضوع است و قصد داریم شما را با آن دسته از راهکارهایی آشنا کنیم که به واسطه آن ها تا حدود بسیار زیادی می توان از وقوع سرطان پیشگیری کرد. نا گفته نماند که تمامی این راهکارها توسط محققان و متخصصان و پس از انجام بررسی ها و آزمایشات دقیق مطرح شده اند. با سیارک همراه باشید.

مصرف دخانیات و سایر محصولات مرتبط که حاوی تنباکو هستند را به طور کلی متوقف کنید

البته در عصر حاضر دیگر شاید کمتر کسی از خطرات سیگار کشیدن آگاهی نداشته باشد و علاوه بر این، بسیاری می دانند که کشیدن سیگار ارتباط مستقیمی با شکل گیری سرطان ریه دارد، با این وجود، این تنها ضرری نیست که سیگار کشیدن و مصرف دخانیات متوجه بدن فرد می کند. بنا به اطلاعات منتشر شده توسط سازمان سلامت جهانی، کشیدن سیگار علاوه بر ضرری که عنوان شد، امکان شکل گیری سرطان دهان، گلو، حنجره، مثانه، پانکراس و کلیه را هم به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. بنا به آن چه گفته شد، اگر از جمله افرادی هستید که از این بیماری مهلک واهمه دارید، پیش از هر چیز دیگری باید به فکر متوقف کردن کلی استفاده از آن دسته محصولاتی باشید که حاوی تنباکو هستند. در اطلاعات منتشر شده توسط سازمان سلامت جهانی به این نکات نیز بر می خوریم که جویدن تنباکو می تواند امکان بروز سرطان دهان را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد و نیز این که افرادی که خود مصرف دخانیات نداشته و در معرض دود سیگار سایرین قرار می گیرند، در خطر ابتلا به سرطان ریه قرار می گیرند.

محدود کردن یا متوقف کردن کلی استفاده از مشروبات الکلی، چرا که هر چه بیشتر از این محصولات استفاده کنید، خطر ابتلا به سرطان افزایش پیدا می کند

تحقیقات گسترده ای در این باره صورت گرفته است و نتایج همگی حاکی از آن است که مصرف مشروبات الکلی به مرور زمان سبب پیدایش غدد سرطانی در اندام های متفاوتی از بدن می شود، از آن جمله اند: سینه، کبد، سر و گردن. علاوه بر این، بنا به اطلاعات منتشر شده توسط سازمان سلامت جهانی، آن دسته از افرادی که هم دخانیات مصرف کرده و هم اقدام به نوشیدن مشروبات الکلی می کنند، به مراتب بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به سرطان قرار می گیرند. و ذکر این نکته نیز شاید حتی لازم نباشد که هر چه استفاده از این مشروبات الکلی توسط فرد بیشتر شود، خطر ابتلا به سرطان نیز همگام با آن افزایش می یابد.

جلوگیری از اضافه شدن به وزن و ثابت نگه داشتن آن به طور قابل ملاحظه ای خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

این که توجه ویژه ای را معطوف به وزن و تناسب اندام خود کنید، علاوه بر تمامی فوایدی که برای سلامتی شما خواهد داشت، خطر ابتلا به سرطان را نیز برای تان کاهش خواهد داد. بنا به اطلاعات منتشر شده توسط سازمان سلامت جهانی، ثابت نگاه داشتن وزن و جلوگیری از اضافه وزن، می تواند در نهایت از بروز و شکل گیری غدد سرطانی در بسیاری از اندام های بدن جلوگیری کند، از آن جمله اند: سینه، پروستات، ریه و کلیه.

فعال بودن یکی از بهترین عادات برای پیشگیری از سرطان است

بنا به اطلاعات منتشر شده توسط کلینیک سرطان درمانی «مایو»، فعال بودن از لحاظ بدنی و ورزش کردن و سایر فعالیت های چنینی به طور قابل ملاحظه ای خطر ابتلا به سرطان سینه و روده بزرگ را کاهش می دهد. نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که برای دست یابی به این مهم، لازم نیست بیست و چهار ساعت وقت خود را در باشگاه های ورزشی سپری کنید و بنا به تحقیقات انجام شده در این باره هر گونه فعالیت بدنی در طول روز شما را به بهره گیری از این ثمرات یاری خواهد کرد (پیاده روی با سرعتی بیشتر از حد معمول، استفاده از پلکان به جای آسانسور و سایر فعالیت های این چنینی). این تحقیقات حاکی از آن است که یک فرد بالغ باید به طور میانگین صد و پنجاه دقیقه در طول هفته اقدام به انجام ورزش های سبک (اروبیک، یوگا و ...) کند و اگر انجام این گونه فعالیت ها باب میل تان نیست، می توان به جای آن هفتاد و پنج دقیقه ورزش سنگین کرد و تنها در این صورت است که به واسطه فعالیت بدنی می توان از بروز و شکل گیری غدد سرطانی در اندام های ذکر شده جلوگیری کرد.

مراجعه به پزشک متخصص برای معاینه وجود غدد احتمالی سرطانی (طی روند زمانی مشخص، مثلا ماهی یک بار) بسیار کمک رسان خواهد بود و اگر غده ای در حال شکل گیری باشد می توان در همان مراحل اولیه پیش روی آن را متوقف کرد

سازمان پیش گیری و درمان سرطان آمریکا، همیشه طی بیانیه هایی رسمی این نکته را خاطر نشان می کند که افراد باید طی بازه زمانی مشخصی اقدام به انجام معاینات مربوط به سرطان کنند تا اگر غده ای در بدن شان شکل گرفته باشد، در همان مراحل اولیه آن را از پیش روی باز دارند و امکان گسترش غدد سرطانی پیدا نشود. جالب است بدانید که اگر غده سرطانی به تازگی در اندام هایی چون گردن و یا روده بزرگ شکل گرفته باشد و فرد به واسطه انجام معاینات و آزمایش از وجود آن ها آگاهی پیدا کند، در همان زمان می توان غده را به طور کلی از بین برد، حال آن که اگر فرد از شکل گیری اش آگاهی نداشته باشد غده گسترش پیدا کرده (به خصوص اگر بدخیم باشد) و اندام های دیگر را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. بنا بر این، بهتر است همین حالا برنامه زمانی مشخصی برای خود ترتیب داده و با توجه به آن، طی بازه زمانی مشخصی اقدام به انجام آزمایشاتی در این باره کرده و با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

یک رژیم غذایی سالم می تواند تأثیر قابل ملاحظه و حیاتی ای در پیش گیری از سرطان داشته باشد

باید در نظر داشت که یک رژیم غذایی سالم سرشار از میوه و سبزیجات، در کنار خوراکی های سالمی که سرشار از پروتئین و چربی های مفید برای بدن باشند، نه تنها سلامت کلی فرد را بهبود می بخشند، بلکه از بروز اختلالات خطرناکی چون سرطان تا حدود زیادی پیش گیری می کنند.

سازمان سلامت جهانی درباره رژیم غذایی مفید برای افراد توضیحاتی ارائه کرده است که با هم نگاهی به آن می اندازیم: بنا به این اطلاعات توصیه شده است که فرد در طول روز حداقل به میزان دو و نیم فنجان سبزی و میوه مصرف کند، مصرف گوشت قرمز فرآوری شده را تا حد امکان کاهش دهد، در رژیم غذایی خود حتما جایی برای غلات کامل داشته باشد (برای مثال استفاده از ماکارونی تولید شده توسط غلات کامل به جای نوع معمول آن)، و مهم تر از همه این که تا جای ممکن مصرف شکر فرآوری شده را کاهش دهد.

تا جای ممکن از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید

بنا به اطلاعات منتشر شده توسط سازمان سلامتی مایو، سرطان پوست از جمله شایع ترین انواع سرطان است که معمولا افراد به واسطه ابتلا به آن در معرض فرایند های درمانی مرتبط قرار می گیرند و بنا به همین اطلاعات، یکی از بهترین راهکار ها برای مقابله با شکل گیری غدد سرطانی مربوط به این نوع از سرطان این است که از قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض تابش نور خورشید جلوگیری شود. برای این منظور راهکارهایی نیز ارائه شده است که با هم نگاهی به آن ها می اندازیم: تا حد امکان در سایه راه بروید و در معرض نور خورشید قرار نگیرید، سعی بر آن داشته باشید که قسمت های بیشتری از بدن خود را به وسیله پوشش مناسب بپوشانید، به طور معمول از کرم های ضد آفتاب بر سطوحی از پوست که در معرض نور خورشید قرار می گیرند استفاده کنید (به خصوص پوست صورت و دست ها)، و مهم تر از همه این که از دستگاه هایی که در سالن های زیبایی به منظور برنزه کردن پوست استفاده می شود، استفاده نکنید.

خود را در برابر ویروس اچ پی وی (ویروس پاپیلومای انسانی) واکسینه کنید

(ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV (به انگلیسی: Human Papillomavirus) ویروسی است که بیشتر از همه در زمان آمیزش جنسی و از طریق تماس مستقیم بین پوست افراد انتقال می‌ یابد) اگر دهانه رحم (سرویکس، به انگلیسی: cervix) فرد دچار مشکل شده باشد، امکان ابتلا به ویروس پاپیلومای انسانی یا اچ پی وی به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا می کند. ویروسی که در نهایت سبب شکل گیری غدد سرطانی در دهانه رحم می شود. بنا به اطلاعات منتشر شده توسط سازمان جهانی درمان و پیش گیری از سرطان، استفاده از واکسن اچ پی وی، خطر ابتلا به این نوع به خصوص از سرطان را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. استفاده از وسایل بهداشتی به هنگام آمیزش جنسی و نیز کاهش تعداد دفعات این گونه رابطه ها نیز خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را تا حدود زیادی کاهش می دهد.

در سیارک بخوانیم: ویروس پاپیلومای انسانی اچ‌پی‌وی 

استفاده از وسایل بهداشتی به هنگام آمیزش جنسی

به احتمال بسیار زیاد در حال حاضر از این مسئله آگاهی دارید که آمیزش جنسی غیر بهداشتی و بدون استفاده از وسایل لازم، می تواند سبب بروز و شکل گیری برخی بیماری های عفونی شود و علاوه بر آن امکان بارداری ناخواسته نیز وجود دارد. اما نکته ای که به طور معمول از دید افراد پنهان مانده و از آن غافل می شوند، این است که علاوه بر مسائل یاد شده، آمیزش جنسی غیر بهداشتی می تواند ویروس های حامل غدد سرطانی را نیز به بدن فرد منتقل کند. سازمان سلامت مایو طی بیانه ای استفاده از وسایل لازم برای آمیزش جنسی بهداشتی را توصیه کرده است تا از بروز بیماری هایی چون اچ آی وی و اچ پی وی جلوگیری شود. در این بیانه اضافه شده است که آن دسته از افرادی که از بیماری اچ آی وی یا ایدز رنج می برند، در مقایسه با سایر افراد، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان های کبد، ریه و برخی اندام های دیگر قرار می گیرند.

تا حد امکان از قرار گرفتن در معرض آلودگی های مضر خودداری کنید

بسته به مکانی که در آن فعالیت می کنید و یا جایی که به عنوان محل سکونت خود انتخاب کرده اید، ممکن است در معرض آن دسته از آلودگی هایی قرار گرفته باشید که به مرور زمان سبب شکل گیری غدد سرطانی شوند؛ یعنی آلودگی هایی که در خود آن دسته از مواد و ترکیبات شیمیایی ای را دارا هستند که موجب این گونه اختلالات می شوند. سازمان سلامت جهانی عنوان کرده است که آن دسته از افرادی که در محیط های خطرناکی کار می کنند که در معرض این گونه آلودگی ها قرار می گیرند، حتما باید از ماسک و سایر ادوات ایمنی لازم استفاده کنند و در غیر این صورت، با متصدیان این گونه کارها برخورد قانونی خواهد کرد. علاوه بر این توصیه شده است که استفاده از محصولات شیمیایی خطرناک در محیط هایی انجام شود که دارای تهویه و امکانات مربوط مناسبی باشند و یا این که در فضای باز این گونه کارها انجام شوند. در دیوار ها و جداره های خانه های مسکونی نیز بهتر است تا حد امکان از پنبه نسوز استفاده شود تا ورود مواد شیمیایی مضر به فضای داخلی خانه به حداقل برسد (به خصوص خانه هایی که در مکان های نزدیک به به کارگاه هایی قرار گرفته اند که در آن ها از مواد شیمیایی خطرناک به عنوان مواد اولیه استفاده می شود، مانند کارگاه هایی رنگ سازی و ...).

استفاده از دوزهای پایین آسپیرین

محققان دانشکده پزشکی هاروارد تحقیقاتی درباره استفاده از داروهای غیر استروئیدی انجام داده اند و نتایج حاکی از آن بوده است که آن دسته از افرادی که این گونه دارو های ضد التهاب را (در رأس آن ها آسپیرین) استفاده می کنند به مراتب کمتر از سایرین در معرض ابتلا به سرطان های روده بزرگ و پروستات قرار می گیرند. با این وجود، این تحقیقات هنوز در مراحل ابتدایی به سر می برد و هنوز نتایج استفاده از آسپیرین در افرادی که شرایطی منحصر به فرد دارند مشخص نشده است. ناگفته نماند که مصرف بیش از اندازه آسپیرین می تواند سبب خونریزی معده شود که بسیار خطرناک است.

نظرات

۱۳۹۷/۷/۲۴بله هست، البته گران است.

۱۳۹۷/۷/۱۲این واکسن اچ پی وی در ایران هم موجوده؟

در ادامه بخوانید...

قوانین لباس پوشیدن در مردان

در
قوانینی در لباس پوشیدن هست که یک بار ارزش یادگیری را برای همیشه دارد.
برند معروف "Coco Chanel " در زمینه مد و لباس می گوید: "هنگامی که شما درست لباس نمی پوشید، دیگران متوجه می شوند." و سخت است که در این سخن با او موافق نباشید، زیرا لباس جزء مهمی از تصویری است که در ذهن دیگران می سازیم و رعایت نکردن هرگونه قوانین مد در آن ممکن است به ضرر ما باشد، به ویژه هنگامی که آن را برای اولین جلسه یا اولین ملاقات تجاری می پوشیم. در این پست 7 عدد از قوانین لباس پوشیدن برای مردان را آورده ایم.
 

1. دکمه وسط کت همیشه بسته باشد، دکمه بالا اختیاری است، دکمه پایین هرگز بسته نباشد.

 

2. انتهای کراوات باید به سگک کمر بند برسد.

 

3. اگر یک پیراهن بدون ژاکت بپوشید، کراوات مورد نیاز نیست.

 

4. اگر پیراهن را داخل شلوار می کنید، حتما کمربند ببندید.

 

5. کمربند باید با کفش هم رنگ باشد.

 

6. تمام برچسب های قابل مشاهده بر روی لباس باید کنده و جدا شوند.

 

7. جوراب باید به اندازه کافی ساق داشته باشد تا وقتی که می نشینید پاهای شما از زیر شلوار لخت دیده نشود.

 
این نکات را با یک دوست که به یک مصاحبه مهم می رود و یا یک همکار که نمی تواند در انتخاب یک کراوات تصمیم گیری کند، به اشتراک بگذارید. اجازه دهید جهان اطراف کمی بهتر شود!
 

نظرات

در ادامه بخوانید...