خواص شگفت انگیز روغن کرچک برای چشم

آیا با ذکر نام روغن کرچک، خاطره قدیمی مادربزرگتان را به خاطر می آورید که یک قاشق مایع چسبناک به گلویتان می ریزد؟ همانقدر که از آن نفرت داشتید بهمان اندازه نیز موافقید که طی چند ساعت بعد، درد شکمتان رفع می شد! علاوه بر این روغن کرچک دارای خواص شگفت انگیز برای چشم نیز می باشد!  حال این سوال پیش می آید که روغن کرچک برای چشم ضرر دارد یا مضرات روغن کرچک برای چشم چیست ؟ عوارض روغن کرچک برای دور چشم چیست ؟ اگر روغن کرچک بره تو چشم چی میشه ؟ می خواهید بدانید که  خواص روغن کرچک کدام ها هستند؟ این پست را بخوانید!

  •  
خواص روغن کرچک برای چشم

 

 

 

روغن کرچک

روغن کرچک یک روغن گیاهی است که به شکل خالص از دانه کرچک بدست می آید. بدون مزه، بدون بو و بی رنگ می باشد. قبل از استخراج روغن، پوست دانه از طریق ماشین شخم زنی لوبیای کرچک از آن جدا می شود. روغن کرچک سابقه ای طولانی دارد. به طور گسترده ای در مصر باستان و بعدها در ایران و چین استفاده می شده است. اعتقاد بر این است که حدود 4000 سال قبل از میلاد، مصریان باستان از آن برای روشن کردن چراغ استفاده کرده اند.


عوارض روغن کرچک برای دور چشم : ویجرهای یونانی از جمله هرودوت در کتاب خود ثبت کرده اند که این روغن توسط مصریان بعنوان پماد نیز استفاده می شده است. با توجه به تحقیقات انجام گرفته، کلئوپاترا از این روغن شگفت انگیز برای روشن تر کردن سفیدی چشمانش استفاده می کرده است. در قرن هفدهم، روغن کرچک به آمریکا و اروپا راه پیدا کرد.


سالهای زیادی، شهرت روغن کرچک به طور قابل توجهی در دنیای درمان های طبیعی بعنوان مسهل، داروی ملین و ضد یبوست استفاده می شد. افراد مشهوری از جمله بریتنی اسپیرز و آنجلینا جولی از طرفداران مهم این روغن جادویی ترمیمی هستند!

 

روغن کرچک

  •  

 

آیا روغن کرچک برای چشم ضرر دارد

روغن کرچک بره تو چشم چی میشه

خیر. روغن کرچک حاوی اسیدهای چرب قدرتمند و آنتی اکسیدان های دیگری است که ممکن است برای چشم شما مفید باشد. اما همیشه بهتر است از روغن کرچک ایمن و بدون مواد شیمیایی برای بیماری خود استفاده کنید. می توانید آنها را پس از مشورت با چشم پزشک خریداری کنید.
به زبان ساده - لطفاً در مورد روش های درمانی ذکر شده در اینجا با چشم پزشک خود مشورت کنید و از روغن کرچک که او توصیه می کند استفاده کنید.
 

 

چه نوع روغن کرچک برای چشم شما مفید است؟

آیا روغن کرچک برای چشم ضرر دارد    

روغن کرچک انواع مختلفی دارد ، یکی که بهترین نتیجه را برای چشم شما دارد روغن کرچک فشرده شده با فشار سرد است.
این نوع روغن کرچک شامل فشار دادن دانه های ارگانیک بدون افزودن گرما است. بیشترین مواد مغذی را دارد و دارای دو طعم تصفیه شده و تصفیه نشده است. از موارد تمیز استفاده نکنید.
رفتن روغن در چشم
از روغن کرچک فشرده سرد 100٪ ارگانیک استفاده کنید زیرا روغن مفید برای چشم  شما و بهترین نتیجه را دارد. همچنین اطمینان حاصل کنید که "بدون هگزان" باشد. انواع دیگری از روغن کرچک فشرده سرد وجود دارد که ممکن است پزشک توصیه کند - روغن کرچک درجه دارویی یا روغن کرچک استریل.اما ، همانطور که گفتیم ، از آنچه پزشک چشم شما توصیه می کند استفاده کنید.
 

روغن کرچک

 

 

خواص روغن کرچک برای چشم

و 

نحوه استفاده از روغن کرچک

یکی از مهمترین مواد مورد استفاده در داروهای آیورودا ، شناخته شده است که روغن کرچک برای انواع بیماری های چشم از قرمزی و خارش چشم گرفته تا آب مروارید استفاده می شود. در این پست ، ما در مورد همه چیزهایی که می توان در مورد روغن کرچک و خواص فوق العاده آن برای سلامت چشم دانست ، بحث خواهیم کرد.خواص ضد التهابی روغن کرچک (به لطف اسید ریسینولئیک) به کاهش قرمزی و تورم چشم کمک می کند. این روغن همچنین پوست را تسکین می دهد و می تواند به کاهش چین و چروک و چین و چروک پای کلاغی(پنجه کلاغی) دور چشم کمک کند.

 

روغن کرچک برای چشم خواص زیادی دارد. برخی از آنها در زیر آورده می شوند:

 

خشکی چشم و آلرژی چشم را درمان می کند

روغن کرچک باعث تولید چربی در چشم شده و با درمان خشکی چشم مانع از تبخیر اشک می شود. خواص ضد التهابی این روغن به درمان آلرژی و قرمزی چشم کمک می کند.

نحوه استفاده از روغن کرچک

- قطره چکان تمیز بخرید و کاملاً با آب صابون بشویید.

- روغن کرچک 100٪ ارگانیک ، سرد ، فشرده و بدون هگزان (روغنی که دکتر توصیه کرده است) را در قطره چکان تمیز مصرف کنید.

- قبل از خواب فقط یک قطره در هر چشم قرار دهید. ممکن است بینایی شما تار شود ، اما صبح روز بعد که از خواب بیدار می شوید این حالت از بین می رود.(روغن کرچک بره تو چشم چی ممکن است)

- می توانید یک قطره روغن کرچک برای چشم را هر شب یک بار انجام دهید تا آلرژی شما از بین برود. این می تواند خشکی چشم یا قرمزی چشم یا هر نوع حساسیت دیگری باشد.

امکان ندارد این را شنیده باشید اما روغن کرچک یکی از بهترین درمان های طبیعی برای چشمان خشک می باشد. برای درمان بی خطر و طبیعی این بیماری، بایستی از قطره های چشمی روغن کرچک استفاده کنید. مطمئنا این روغن نیاز چشمانتان برای مرطوب ماندن را مهیا خواهد ساخت. چشم های خشک می توانند سبب مشکلات جدی از جمله سندرم چشم خشک (keratoconjunctivitis sicca) شوند. بنابراین درمان فوری آن ضروری است. به سرعت درد و ناراحتی ناشی از این مشکل را تسکین خواهید داد.

 

قرمزی چشم را درمان می کند

این حالت نوعی قرمزی شدید است که در آن می توانید رگهای قرمز را در چشم خود مشاهده کنید. خواص ضد التهابی روغن کرچک می تواند به رفع قرمزی چشم کمک کند.

نحوه استفاده از روغن کرچک

- مقداری روغن کرچک را در یک قطره چکان استریل شده بریزید.

- به هر چشم یک قطره روغن اضافه کنید - می توانید این کار را سه تا چهار بار در روز تکرار کنید.

- پس از استفاده ، باید حدود 15 دقیقه با چشمان بسته بنشینید. تاری چشم فروکش می کند و شما قادر به انجام وظایف روزمره خود خواهید بود.

 

روغن کرچک

 

 

درمان آب مروارید

اشکال شدید آب مروارید نیاز به جراحی دارد و راهی دیگر وجود ندارد. اما می توانید از روغن کرچک برای تسریع بهبودی بعد از جراحی استفاده کنید یا حتی قبل از جراحی از آن استفاده کنید تا رشد آن کاهش یابد.

نحوه استفاده از روغن کرچک

- با استفاده از یک پیپت استریل ، روغن کرچک را مکیده و یک قطره در هر چشم بگذارید ، فقط یک بار در روز.

- می توانید این کار را قبل از خواب انجام دهید زیرا روغن کافی برای انجام روند بهبود باقی می ماند.

- ممکن است دریابید که پوسته ای که صبح هنگام دور چشم شما تشکیل می شود چیزی بیشتر از رسوبات کلسیفیک شده ترکیبات دیگر در روغن کرچک نیست. می توانید آنها را بشویید.

روغن کرچک بعنوان درمانی موثر برای حل آب مروارید شناخته شده است . متخصصان توصیه می کنند که هر شب قبل از رفتن به رختخواب در هر چشم یک قطره از این روغن را بریزید. بایستی قبل از خواب از آن استفاده کنید چرا که روغن می تواند چشمان شما را تار نماید. از اینرو بهتر هست که در شب از آن استفاده کنید. بسته به میزان پیشروی این بیماری، در عرض حدود 2 تا 6 ماه، ناپدید خواهد شد. به خاطر داشته باشید که از روغن کرچکی که برای حمام یا بصورت بسته های روغن تهیه می شود، استفاده نکنید.

 

تسکین التهاب خارش و تحریک چشم

این روغن به عنوان یک عامل مرطوب کننده عالی عمل می کند و به بهبود خارش چشم کمک می کند.

نحوه استفاده از روغن کرچک

- فقط قبل از خواب یک قطره روغن (با استفاده از یک پیپت استریل شده) درون هر چشم بچکانید.

- این کار را هر شب انجام دهید تا نتیجه ای را ببینید.

 

پف چشم را معالجه می کند

دو قطره روغن کرچک را روی نوک انگشت خود قرار دهید. قبل از خواب به آرامی روی قسمت های متورم زیر چشم خود قرار دهید. صبح روز بعد صورت خود را بشویید. این کار را هر شب تکرار کنید - ظرف چند روز نتیجه خواهید گرفت.

همین درمان می تواند برای پلک های فرورفته خوب عمل کند. خواص تسکین دهنده روغن کرچک به نفع شما خواهد بود.

التهاب اطراف پلک می تواند با روغن کرچک درمان گردد. همچنین به کاهش احساس سوزش، ورم و قرمزی که در چشمان ملتهب به وجود می آید، کمک می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این هست که روغن کرچک خالص را روی انگشت حلقه خود ریخته و آن را اطراف پلکتان بمالید. اطمینان یابید که به خوبی در کل ناحیه ای که ملتهب و قرمز است پخش کرده اید.

 

روغن کرچک

 

بلفاریت را درمان می کند

بلفاریت نیز نامیده می شود ، این شرایط باعث التهاب یا تورم پلک ها می شود. روغن کرچک حاوی اسید ریسینولئیک است که به عنوان یک ماده ضد التهاب عمل می کند.

نحوه استفاده از روغن کرچک

- چشم های خود را با آب گرم بشویید.

- به مدت 5 دقیقه کمپرس گرم را روی پلک آسیب دیده قرار دهید.

- با استفاده از یک سواب پنبه ، چند قطره روغن کرچک را روی پلک آسیب دیده قرار دهید (باید بسته شود).

- می توانید برای جلوگیری از ایجاد پوسته روی مژه ها نیز بزنید. این کار را قبل از خواب انجام دهید.

- صبح روز بعد ، چشمان خود را با آب گرم بشویید. این کار را چند روز یک بار در روز تکرار کنید.

 

سیاهی زیر چشم را برطرف می کند

اسیدهای چرب ضروری موجود در روغن باعث تغذیه پوست و تیرگی سیاهی می شود.

نحوه استفاده از روغن کرچک

- چند قطره روغن کرچک را روی نوک انگشتان خود بریزید و آنها را مالش دهید تا روغن کمی گرم شود.

- روغن را برای یک دقیقه زیر چشم ماساژ دهید.

- بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد با آب گرم بشویید.

- این کار را برای چند روز تکرار کنید.

- چین و چروک دور چشم را کاهش می دهد.

 

کاهش چین و چروک دور چشم

خاصیت نرم کنندگی روغن کرچک می تواند به کاهش چین و چروک دور چشم و  روغن کرچک برای افتادگی پلک کمک کند.

نحوه استفاده از روغن کرچک

- صورت خود را با یک پاک کننده منظم پاک کنید. سپس با حوله تمیز خشک کنید.

- تونر را با پنبه به صورت خود بمالید. با این کار مواد شوینده باقی مانده از بین می روند.

- یک قطره روغن کرچک در کف دست خود بریزید و با استفاده از انگشت خود آن را روی چروک های اطراف چشم بمالید.

- در تمام طول خطوط ریز و چین و چروک روغن بزنید.

- پس از آن ، نیازی به شستن صورت ندارید ، زیرا روغن پس از 10-20 دقیقه وارد پوست می شود.

به جای تونر صورت می توانید از آب میسلیوم نیز استفاده کنید. آب مایسل و روغن کرچک برای چشم و پوست معجزه می کند. این روش درمانی را هر روز ادامه دهید تا نتایج مشهودی را مشاهده کنید.

 

روغن کرچک

 

رشد ابرو را بهبود می بخشد

پروتئین ها و اسیدهای چرب موجود در روغن کرچک فولیکول های مو را تغذیه می کنند و رشد ابرو را تقویت می کنند.

نحوه استفاده از روغن کرچک

- صورت و ابروهای خود را با آب گرم تمیز کرده و تمام آثار آرایش را از بین ببرید.

- یک پنبه (یا برس خط چشم) را به روغن کرچک آغشته کنید و آن را به ابروهای خود بمالید.

- با استفاده از نوک انگشتان به آرامی و به مدت 2-3 دقیقه ابروهای خود را ماساژ دهید. این کار را قبل از خواب انجام دهید.

- صبح روز بعد صورت و ابروهای خود را با آب گرم بشویید.

-حداقل یک ماه به این کار ادامه دهید.

 

افزایش رشد مو و افزایش رشد مژه

استفاده از روغن کرچک در اطراف مژه و ابرو رشد مو را تحریک می کند.باعث افزایش رشد مژه، موجب ضخیم و تیره شدن ابرو و مژه می شود. همچنین می توانید از روغن استفاده کنید تا به طور موثری مژه ی به داخل روییده یا برگشته را درمان کرده و التهاب در چشمانتان و اطراف آن را تسکین دهید.

مضرات روغن کرچک برای مژه

موارد منع مصرف و آسیب روغن کرچک عدم تحمل فردی ، مسمومیت با مواد محلول در چربی ، بارداری، شیردهی

 

جلوگیری از لکه های تیره و چین و چروک

ماساژ آرام و منظم پوست اطراف چشم با روغن کرچک می تواند به حفظ صافی و نرمی پوست کمک کند. همچنین به جلوگیری از وجود لکه های تیره و چین و چروک کمک می کند. با استفاده از این روغن شگفت انگیز گردش خون افزایش یافته، و پوستی بدون عیب و نقص خواهید داشت. می توانید به کمک این روغن عالی، از چین و چروک اطراف چشم و هرگونه علائم دیگری که در اطراف چشمتان می تواند وجود داشته باشد، پیشگیری نمایید!

 

جلوگیری از عفونت چشم

روغن کرچک برای چشم ضرر دارد

روغن کرچک می تواند بر علیه باکتری ها نیز استفاده گردد. می توانید از قطره چشمی روغن کرچک بعنوان درمانی طبیعی برای عفونت های باکتریایی چشمی از جمله ورم ملتحمه استفاده کنید. به جای استفاده از قطره های چشمی دارویی، بایستی از این روغن استفاده کنید. چرا که ایمن تر بوده و همزمان خواص دیگری نیز برای چشمانتان دارد.
همانطور که خواندید، خواص روغن کرچک برای چشم بیش از خواص آن در پوست و مو می باشد. می توانید با استفاده از این روغن فوق العاده هرموقع که نیاز داشتید، چشمانی زیبا و سالم داشته باشید!
آیا تا به حال از روغن کرچک برای چشمانتان استفاده کرده اید؟ تجربه خودتان در استفاده از این روغن را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید. 

 

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • سعید :

    فواید روغن کرچک* دارای خواص ملین است * برونشیت و سرماخوردگی را درمان می کند*سموم را از بدن خارج می کند * به رفع یبوست کمک می کند * سیستم هضم را عادی می کند * باعث کاهش وزن می شود * بواسیر را بهبود می بخشد * قرمزی چشم را برطرف می کند * درد مفاصل و عضلات را تسکین می دهد * بهبودی بریدگی ها ، ساییدگی ها و سوختگی ها را تسریع می کند * بیماری های پوستی را بهبود می بخشد * مبارزه با زگیل ، لکه های پیری ، جوش های سرسیاه ، بهبود وضعیت پوست ، چین و چروک های کوچک تقلیدی را از بین می برد ، پوست پا را نرم می کند ، مژه ها و موهای سر را تقویت می کند ، ریزش مو را متوقف می کند ، شوره سر را برطرف می کند.

    1400/4/26 16:49
  • سعید :

    عطر ، طعم و رنگ روغن کرچک مانند هر روغن با کیفیت دیگر ، این روغن از طریق پرس سرد به دست می آید. با تشکر از این ، ترکیب مفید محصول حفظ می شود ، و می توان آن را با خیال راحت برای اهداف آرایشی و دارویی استفاده کرد. در قفسه های فروشگاه ، محصولی وجود دارد که می تواند از بی رنگ تا قهوه ای تیره متفاوت باشد. این به دلیل تمیز شدن آن است. توصیه می شود اولویت خود را به نوری با سایه های زرد کمی محسوس بدهید. قوام روغن کرچک کاملاً خاص است: چسبناک ، روغنی و کاملاً روان نیست. ممکن است برای بسیاری ناخوشایند باشد. چگالی محصول چندین برابر بیشتر از روغن های دیگر است. رایحه به سختی قابل درک است. کمی بوی موم می شنوید. روغن کرچک طعم گلیسیرین دارد.

    1400/4/26 16:52
    • ManuelNow 853 :

      گیاه روغن کرچک در دوران باستان شناخته شده بود. دانه‌های آن در مقبره‌های فراعنه مصر که در قرون 3 تا 4 قبل از میلاد دفن شده بودند، یافت شده. از آفریقا به آسیا و در درجه اول به هند گسترش یافت. روغن دانه‌ها از دیرباز در آیورودا برای تولید داروها استفاده می‌شده است .امروزه هند رتبه اول تولید و صادرات روغن کرچک را در جهان دارد.

      1400/9/23 23:25
      • ManuelNow 853 :

        این گیاه توسط بریتانیایی ها از مستعمرات جنوبی خود در پایان قرن هجدهم به اروپا آورده شد. شروع به استفاده از آن در صنعت نساجی، چرم، عطرسازی و به عنوان دارو شد. روغن کرچک در قرن 19 و 20 برای روانکاری موتورهای احتراق داخلی و سایر قطعات هواپیما، ماشین آلات، ماشین آلات به دلیل خشک نشدن و یخ نزدن آن استفاده می شد.

        1400/9/23 23:27
    • Barbie 728 :

      روغن کرچک ضد عفونی کننده، درمان بیماری های پوستی، بازسازی بافت ها، تغذیه، نرم کننده، مرطوب کننده و سفید کننده پوست، التیام دهنده زگیل و رشد و تقویت رشد مو و مژه، ملین کلاسیک

      1400/10/16 21:36
  • سعید :

    هر خانمی به دنبال بهترین محصولات مراقبت از پوست ، مو و ناخن است. هنگامی که به راحتی می توانید از داروهای طبیعی استفاده کنید ، نباید محصولات آرایشی را انتخاب کنید ، ترکیباتی که شبیه جدول تناوبی است. این روغن کرچک است. مادربزرگ های ما علاوه بر زیبایی ، از آن برای مشکلات مختلف سلامتی استفاده می کردند. امروزه بسیاری از زنان از خواص دارویی آن قدردانی می کنند و تأثیر آن را تأیید می کنند. در مورد مزایای روغن کرچک می توان بی وقفه صحبت کرد. روغن کرچک از دانه های لوبیای کرچک بدست می آید. این یک گیاه سمی است . یک محصول با ارزش تلقی می شود. خواص دارویی آن چندین دهه پیش کشف شده است. روغن کرچک معمولاً با یک مسکن قوی برای یبوست همراه است که برای پاکسازی بدن بسیار مناسب است. اما به نظر می رسد که علاوه بر این ، می تواند با بسیاری از بیماری های دیگر سلامتی نیز مقابله کند.

    1400/4/26 16:54
  • Tasmine 759 :

    روغن کرچک نباید توسط زنان باردار استفاده شود ، زیرا باعث انقباض عضلات رحم می شود. علاوه بر این ، به افرادی که از انسداد روده رنج می برند آسیب می رساند. روغن می تواند منافذ پوست را مسدود کرده و منجر به آکنه شود. توجه داشته باشید که آیا این نوع روغن کرچک برای مصارف داخلی است. قبل از استفاده از آن توصیه می شود با یک متخصص مشورت کنید. سواستفاده یا استفاده بیش از حد از این محصول می تواند منجر به کم آبی بدن و اختلال در عملکرد دستگاه گوارش شود. علاوه بر این ، روغن می تواند اعتیاد آور باشد.روغن کرچک و غیره با استفاده مداوم و روزمره ،دستگاه گوارش به ان عادت می کند ، بنابراین ملین ها باید تغییر کنند.

    1400/4/26 17:09
  • Tasmine 759 :

    روغن کرچک روغن را در یک ظرف تیره و درپوش محکم ذخیره کنید. از قرار گرفتن در معرض نور خودداری کنید. محل نگهداری ایده آل محفظه یخچال است. ماندگاری روغن کرچک به شکل آزادسازی بستگی دارد: در ویال ها(ظروف شیشه‌ای کوچک) - 5 سال ، در کپسول های ژلاتین - 2 سال.

    1400/4/26 17:13
    • ManuelNow 853 :

      دانه کرچک حاوی 40 تا 60 درصد روغن چرب است و هسته دانه حاوی 17 درصد پروتئین از جمله پروتئین های سمی است. گیاه کرچک یکی از سمی ترین گیاهان است. خوردن سه دانه باعث استفراغ و قولنج می شود، شش دانه برای کودکان کشنده و بیست دانه برای بزرگسالان کشنده است. با این حال، به خاطر دانه های روغنی کرچک، آن را کشت می کنند زیرا از آنها روغن کرچک یا ریسین به دست می آید . هنگام فشار دادن دانه ها تمام سموم در تفاله باقی می مانند و روغن بدست آمده از آنها کاملا بی ضرر است. بهترین کیفیت روغن کرچک است که با پرس سرد به دست می آید. تمام خواص مفید را حفظ می کند.

      1400/9/23 23:28
  • Tasmine 759 :

    روغن کرچک در درمان درد مفاصل و اختلالات کبدی موثر است. جالب اینجاست که برخی از متخصصان روغن کرچک را در رژیم غذایی بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس ، فلج مغزی ، بیماری پارکینسون و بی نظمی قاعدگی قرار می دهند.

    1400/4/26 17:14
  • Tasmine 759 :

    روغن کرچک درمان یبوست صبح یک قاشق چایخوری با معده خالی میل کنید. روغن کرچک از آنجا که طعم خاصی دارد ، برای تسهیل در مصرف آن ، آب پرتقال تازه فشرده شده بنوشید. مدت زمان درمان حداکثر 3 روز است.

    1400/4/26 17:16
  • Tasmine 759 :

    روغن کرچک برای سرماخوردگی و برونشیت. قبل از خواب یک داروی طبیعی کمی گرم شده روی سینه خود بمالید.

    1400/4/26 17:16
  • Tasmine 759 :

    روغن کرچک بره تو چشم چی میشه ؟ روغن کرچک برای بیماری ها و قرمزی چشم. 1-2 قطره در هر چشم 1-2 بار در روز

    1400/4/26 17:18
  • Tasmine 759 :

    روغن کرچک برای درمان مفاصل (آرتروز) و عضلات. 1) در صورت احساسات دردناک ، توصیه می شود ماساژ روزانه انجام دهید. روغن را در مناطق مشکل مالش دهید. 2) علاوه بر این ، این درمان به شما کمک می کند تا با کمردردی که به دلیل التهاب عصب سیاتیک ایجاد می شود مقابله کنید. روغن کرچک را به یک پارچه بمالید و سپس آن را به مدت 20-30 دقیقه در قسمت پایین کمر خود قرار دهید. برای تأثیر بیشتر ، این روش را هر 2 ساعت یک بار انجام دهید.

    1400/4/26 17:22
  • Tasmine 759 :

    روغن کرچک برای درمان زگیل روغن را به مدت 15 دقیقه بر روی هر زگیل در جهت عقربه های ساعت ماساژ دهید. برای پینه و خشکی پوست. ناحیه مشکل را با روغن درمان کنید و سپس آن را با یک پارچه نخی تمیز بپوشانید (جوراب بپوشید) به مدت 1-2 ساعت.

    1400/4/26 17:23
  • Tasmine 759 :

    مالیدن روغن کرچک به پوست صورت و بدن روغن کرچک به عنوان یک محصول آرایشی و بهداشتی غیرقابل تعویض است. از خواص گرانبهای آن می توان در مراقبت از پوست استفاده کرد و در درمان آفتاب سوختگی ، آکنه ، کشیدگی و حتی بیماری های قارچی اثبات شده است. مخصوصاً برای پوستهای خشک و حساس مناسب است. مصرف کنندگان روغن کرچک باید مراقب باشند. به دلیل غلظت ، روغن کرچک می تواند منافذ پوست را مسدود کرده و باعث جوش های پوستی شود. حتماً آن را با لایه برداری ترکیب کنید (هر 10 روز یک بار). این روغن نه تنها پوست را مرطوب می کند ، بلکه باعث کاهش چین و چروک پوست می شود. به لطف خواص آن ، تولید کلاژن و الاستین افزایش می یابد. اسیدهای چرب موجود در آن به راحتی در پوست نفوذ می کند ، به همین دلیل از آن برای کاهش جای زخم استفاده می شود. استفاده منظم از روغن کرچک ظاهری نرم ، سالم و مقوی به پوست می دهد. برای این اثر ، روزی یکبار مقدار کمی روی پوست مرطوب بمالید. این محصول معجزه می کند.

    1400/4/27 12:44
  • Tasmine 759 :

    روغن کرچک برای جوش های سرسیاه این روش برای پوست های حساس مناسب نیست. روغن کرچک و روغن زیتون را به نسبت 1: 1 برای پوست چرب و 1: 2 برای پوست خشک کاملاً مخلوط کنید. این ترکیب را به مدت 5 دقیقه روی صورت خود ماساژ دهید. سپس یک حوله آغشته به آب گرم یا جوشانده گیاهان را روی آن قرار دهید. وقتی حوله خنک شد ، آن را با مقداری مخلوط روغن بردارید. دوباره حوله گرم بزنید. این کار را تا جایی انجام دهید که روغن کاملاً از بین نرود. پس از اتمام مراحل ، پوست را با آب و چند قطره لیمو بشویید.

    1400/4/27 12:45
  • Tasmine 759 :

    برای پوست دور چشم برای و از بین بردن خطوط بیان ریز ، نوک انگشتان را با روغن کرچک آغشته کنید. بگذارید یک شب بماند. صبح با آب بشویید. تعداد تکرار در ماه 2-3 بار است. مالیدن روغن کرچک به موها از آنجا که روغن کرچک گردش خون را تحریک می کند ، متخصصان روغن کرچک را به افرادی که با ریزش مو و شوره سر مواجه هستند توصیه می کنند. زنان همچنین از آن به عنوان درمانی برای تقویت موهایی که در معرض عوامل مضر خارجی هستند استفاده می کنند. ماسک هایی با چند قطره روغن کرچک موهای آسیب دیده و شکننده را ضخیم ، تقویت و مرطوب می کنند. روغن کرچک را روی پوست سر ماساژ دهید. آن را با حوله گرم کنید. آن را به مدت 30-60 دقیقه نگه دارید ، سپس با شامپو بشویید. برای تأثیر بیشتر ، می توانید مقداری روغن پایه دیگر (زیتون ، بادام ، بیدمشک و غیره) اضافه کنید. این روش را 1-2 بار در هفته و به مدت 2-4 ماه تکرار کنید.

    1400/4/27 12:48
  • Tasmine 759 :

    مالیدن روغن کرچک برای مژه ها و ابروها . زنانی که از ریزش مژه و کمی ابرو شکایت دارند ، روغن کرچک را دارویی موثر برای مقابله با مشکلات خود پیدا می کنند. استفاده منظم از آن باعث می شود مژه ها و ابروهای شما تیره ، ضخیم و محکم شوند. اگر تصمیم دارید از روغن کرچک برای بهبود رشد ابرو استفاده کنید ، حداقل برای چند هفته از آن استفاده کنید. پس از تمیز کردن صورت ، هر شب روغن را به ابروهای خود بمالید. برای این کار می توانید از برس مخصوص استفاده کنید. اگر بعد از یک ماه تغییر مشاهده کردید ، می توانید دفعات درمان را کاهش دهید. برای پیشگیری ، حداقل هفته ای یک بار از روغن استفاده کنید. فواید روغن کرچک برای پوست و مو بسیار زیاد است. به لطف هزینه ارزان آن ، مراقبت های طبیعی و ایمن بسیار مقرون به صرفه می شود.

    1400/4/27 12:49
  • ManuelNow 853 :

    استفاده از روغن کرچک در زیبایی و زیبایی در مراقبت از مژه ها بسیار محبوب است . نه تنها به تسریع رشد مژه ها کمک می کند، بلکه به طور کلی موها را به خوبی تقویت می کند و از شکستن و ریزش آنها جلوگیری می کند. روغن کرچک برای مراقبت از مو عالی است - برای بهبود رشد و استحکام مو و مبارزه با شوره سر. موها را کاملا تغذیه می کند، اما شستن آن سخت است، برای این کار بهتر است با اضافه کردن کمی سرکه یا آب لیمو به آب موهای خود را آبکشی کنید.

    1400/9/23 23:20
  • ManuelNow 853 :

    روغن کرچک برای روشن شدن کک و مک و لکه های پیری و برای مبارزه با زگیل و زائدات روی پوست توصیه می شود چند بار در روز از روغن کرچک خالص روغن کاری لکه دار استفاده کنید.

    1400/9/23 23:21
  • ManuelNow 853 :

    روغن کرچک با روغن های زیتون، خولان دریایی، کنجد و هلو، و همچنین با روغن گل رز، جوانه گندم، آووکادو به خوبی ترکیب می شود.

    1400/9/23 23:21
  • ManuelNow 853 :

    هنگامی که روغن کرچک به طور مرتب استفاده می شود، معمولا کمی گرم می شود، البته روغن کرچک حاوی درصد بالایی از اسید ریسینولئیک است که اثر نرم کنندگی روی پوست دارد، اما می تواند باعث واکنش های آلرژیک پوستی نیز شود. بنابراین استفاده از آنها با دقت لازم است و استفاده از روغن کرچک خالص برای صورت بسیار نامطلوب است. بهتر است در کرم‌ها، لوسیون‌ها، ماسک‌ها، کرم‌ها و ژل‌های مخصوص چشم باشد یا همراه با روغن‌های طبیعی استفاده شود.

    1400/9/23 23:22
  • ManuelNow 853 :

    روغن کرچک مایعی غلیظ، چسبناک و زرد کم رنگ با بوی مشخص است. در بین روغن های گیاهی، بیشترین چگالی و ویسکوزیته را دارد. حاوی 85٪ اسید ریسینولئیک، اولئیک، لینولئیک و سایر اسیدها، پروتئین ها، گلیسیرین، ریسیتین، لکتین ها، آلکالوئیدها، اسید ریسیتیک، ویتامین E. از برگ ها، دانه ها، روغن، میوه ها و ریشه کرچک در پزشکی، به ویژه در آیورودا و در زیبایی شناسی استفاده می شود. از خواص درمانی گیاه روغن کرچک به شرح زیر استفاده می شود: - به عنوان یک ملین کلاسیک، موثر برای یبوست - به عنوان یک ضد عفونی کننده قوی، ضد باکتری، عامل التیام دهنده، التیام دهنده زخم ها، بریدگی ها، آبسه ها، آبسه ها، زخم ها، سوختگی ها این بخشی از برخی از لمینت است، به عنوان مثال. لوسیون ها یا پمادهایی که دارای عوامل ضد عفونی کننده هستند و می توانند بافت را بازسازی کنند. - برای روماتیسم و ​​کمر، ورم و التهاب را برطرف می کند

    1400/9/23 23:29
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    برای شیردهی در طول تغذیه - به عنوان یک عامل عقیم کننده برای یک زن برای این منظور برگ کرچک را باید ظرف هفت روز پس از قاعدگی جوید. روغن کرچک نباید در اوایل بارداری توسط زنان مصرف شود زیرا ممکن است منجر به سقط جنین و افراد مبتلا به التهاب کلیه و عفونت های دستگاه گوارش شود.

    1400/10/21 11:09
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    عصاره کرچک و روغن کرچک در فرآورده های آرایشی برای مراقبت از مو، به ویژه برای بهبود رشد مو و برای مراقبت از صورت و بدن گنجانده شده است . گیاه روغن کرچک به دلیل استفاده در زیبایی شناسی - خاصیت مغذی و مرطوب کنندگی اسید ریسینولئیک دارای خواص نرم کنندگی است، پوست را تغذیه می کند، آن را نرم و صاف می کند. روغن کرچک یک جزء زیستی فعال است که به پوست کمک می کند تا یک سد محافظ در برابر خشکی ایجاد کند. خاصیت ارتجاعی پوست را بازیابی می کند، آن را تسکین می دهد، پوسته پوسته شدن، خشکی، خارش، زبری، زبری را از بین می برد. چین و چروک های ریز را از بین می برد، پوست را صاف و جوان می کند. مخصوصاً برای مراقبت از پوست خشک و حساس توصیه می شود . روغن کرچک موثر برای مراقبت از پوست حساس اطراف چشم و پوست پلک ها. روغن کرچک یک درمان عالی برای مراقبت از پوست پیر است - چین و چروک ها را صاف می کند، تورم را از بین می برد.

    1400/10/21 11:12
  • OOOВалок_Харлам 134 :

    - روغن کرچک خاصیت سفید کنندگی دارد لکه های پیری را از بین می برد، پوست را سفید می کند، کک و مک را روشن می کند، در برابر بثورات کمک می کند. روغن کرچک همچنین برای درمان زگیل و سایر رشدهای پوستی استفاده می شود. - خاصیت ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی روغن کرچک روغن کرچک به پوست ملتهب، بثورات، آکنه، جوش، التیام بریدگی ها و زخم ها کمک می کند. برای سوختگی بسیار موثر است.

    1400/10/21 11:12

بیشتر بخوانید