لنزهای چشم تا چه حد ایمن هستند؟

تحقیقی در آمریکا می گوید که تقریبا یک میلیون مراجعه به پزشک، به خاطر عفونت چشم ناشی از لنزهای چشم می باشد. آیا هر فردی که از لنز استفاد می کند در خطر می باشد؟

بزرگترین مشکل لنز تماسی چشم، خود لنز نیست بلکه افرادی است که آنها را استفاده می کنند. تحقیق حاصل ازمرکز کنترل وبازداری از بیماریها در آمریکا نشان داد که تقریبا یک میلیون نفر روزانه به خاطر عفونت چشمی ناشی از لنزها به دکتر مراجعه می کنند.


جدی ترین عفونت چشم، التهاب قرنیه می باشد که ناشی از باکتری و دیگر ارگانیسم هاییمی باشد که بر قرینه موثرند- ساختار گنبدی شکل شفاف در جلوی چشم. تحقیقات نشان می دهند که عفونت ها به این علت روی می دهند که مردم توصیه های چشم پزشکان را نادیده می گیرند. با توجه به اینکه چشم ها بسیار حساس می باشند، جالب است که 45درصد مردم قبل از استفاده از لنز، دستان خود را نمی شویند. مطالعات دیگر نشان می دهند که لنزهای چشمی ماهانه به اندازه 1.5 برابر میزان توصیه شده مصرف می شوند. لنزهای دوهفتگی برای بیش از دو و نیم برابر میزان توصیه شده مصرف می شوند.
لنزهای چشمی ابزار پزشکی بوده و لنزهای نرم در ظروف استریل کوچکی قرار داده می شوند که پراز مایع لنز است و می تواند درطول زمان آلوده شود. پروفسور روجر باکلی، مدیر واحد تحقیقات چشم و بینایی در دانشگاه انجلیای روسکین می گوید، بزرگترین علت عفونت، استفاده شبانه می باشد. خواب با لنز در چشم، خطر عفونت قرنیه را بیست برابر می کند. زمنایکه لنزها در داخل چشم می باشند و چشم ها بسته می باشد، اکسیژن به قرنیه نمی رسد و کارایی آنها را کاهش می دهد. خطر کلی کم است (3.5 نفر درهر 10000نفر که روزانه از لنزهای نرم استفاده می کنند)، اما التهاب قرنیه دردناک است و می تواند چشمهای شما را دچار ترشح کرده و باعث کوری شود. پس آیا باید در مورد لنزهای چشمی دقت زیادی کرد؟

راه حل

هر فردی که از لنزچشمی استفاده می کند باید دقت کند. قبل از قراردادن لنزها در چشم، باید دست ها شسته و خشک شوند. نباید لنزها را با آب تماس داد، از جمله آب دوش. چون آب می تواند آلوده به ارگانیسم های Acanthamoeba بوده و به لنزهای چشمی بچسبند و باعث زخم در قرنیه شوند. قبل از شنا یا استفاده از عینک های ضدآب، باید آنها را برداشت.
لنزهای چشمی و بزاق دهان باید تماسی نداشته باشند، چون دهان پر از باکتریهایی است که نباید به چشم برسند. قبل از اینکه لنز در چشم قرار گیرد، از خط چشم و ریمل استفاده نکنید.
افرادی که از لنزهای محکم استفاده می کنند باید ظرف آنها را هر سه ماه یکبارتعویض کنند یا از مایع لنز توصیه شده استفاده کنندو هرکز محلول تازه را با قبلی مخلوط نکنند.
اگر چشمهای شما آسیب دیده است، قرمز می باشد یا شما مشکوک می باشد، لنزهای خودرا خارج کرده و به پزشک مراجعه کنید. همیشه عینک خود را به همراه داشته باشید.
برخی افراد لنزها را به صورت آنلاین خریداری می کنند اما بهتر است به پزشک مراجعه کنید و نسبت به خرید لنزها دقت کنید و نحوه استفاده از انها را بدانید.

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Mateen 480 :

    i am a purse slut, but do not completely discount the possibility of finding a nice purse to settle down with one day, when i have money. (iilarcnoly, this is the opposite of how it tends to work in the dating world. but if i found a nice purse that was also filled with money, i would not refuse).

    1395/8/1 20:11

بیشتر بخوانید