طرز تهیه کوینولا و لوبیا سیاه

(سیارک) : ما معمولا با غلاتی مثل گندم، جو و بندرت ذرت از کودکی آشنایی داریم و غذاهایی که با این غلات آماده می شوند به شکل های گوناگون مثل انواع نان ، برنج ، ماکارونی، رشته و .... در سفره می بینیم اما غلات عجیب و جدید ی مثل کوینولا ،کینوا و یا چیا را تازه می شنویم از خواص آن ها کمتر می دانیم ، از غذاهایی که با آنها درست می شود کمتر اطلاع داریم در این پست طرز تهیه یک غذای ساده که با کوینولا و لوبیای سیاه درست شده آورده شده است .

 

مواد لازم برای تهیه کوینولا و لوبیا سیاه 

1 قاشق چای خوری روغن نباتی
1 عدد پیازخرد شده
3 عدد سیر پوست کنده و خرد شده
3/4 فنجان کوینولا یا بذرگنه گنه خام
 عصاره سبزیجات به میزان دلخواه
1 قاشق چای خوری زیره سبز
1/4 قاشق چای خوری فلفل هندی
1 قاشق چای خوری نمک و فلفل
1 فنجان دانه های ذرت منجمد
 1 فنجان لوبیای سیاه شسته و آبکش شده 
1/2 فنجان گشنیز تازه خرد شده

طرز تهیه کوینولا و لوبیا سیاه

شما به این غذا ازهر نوع حبوباتی که دوست دارید می توانید اضافه کنید مهم استفاده از کوینولا می باشد.کوینولا نوعی از غلات کامل می باشد که سرشار از پروتئین است.

لوبیای سیاه را جداگانه می پزیم و کنار می گذاریم برای تسهیل در تهیه این غذا و غذاهای مشابه که دارای حبوبات می باشند ، معمولا حبوبات را پخته و فریزی می کنم و در آخر به غذا اضافه می کنم .

حال مانند تمام غذاهای ایرانی پیاز خرد شده را در تابه ای با روغنی که کمی گرم شده می ریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا به آرامی سرخ شود در اواسط سرخ شدن سیر زا اضافه می کنیم سیر سریع سرخ می شود. بعد از طلایی شدن سیر و پیاز عصاره سبزیجات و دانه های کوینولا (بذر گنه گنه) را اضافه می کنیم درب ظرف را می بندیم تا تمام مواد علاوه بر پخت طعم بگیرند . بعد از 5 دقیقه زیره سبز، فلفل هندی، نمک و فلفل را داخل ظرف ریخته ، هم می زنیم و با حرارت ملایم تا 20 دقیقه می گذاریم بپزد. ذرت ، لوبیا و گشنیز را اضافه می کنیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا تمام مواد به همدیگر طعم و مزه بدهند. 

اگرتمایل دارید در مورد کوینولا و کینوا بیشتر بدانید مقالات زیر را بخوانید.

   کوینولا  چیست

طرز تهیه استیک گوشت گوساله و لیمو با سالاد کوینولا

گیاه کینوا یک‌ منبع بسیار مهم مواد غذایی در آینده

در صورتی که در باره کوینولا اطلاعات دارید با کاربران در بخش نظرات به اشتراک یگذارید.(سیارک)

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید