اسپاگتی کاربونارا

در
هرچند که غذاهای پاستا در منو ها همیشه جالب توجه هستند و بسیاری از غذاهای ماکارونی در فهرست غذاهای عجیب و غریب و مخصوصاً با استفاده از انواع مختلف فلفل دلمه ای درست می شوند. این اسپاگتی کاربونارا با 3 مدل فلفل الهام گرفته از - Roscioli است که من در خانه ، به روشی مشابه درست می کنم - با یک ترکیب معطر و متشکل از انواع فلفل های مختلف از فلفل سیاه تا فلفل سیچوان و فلفل گل سرخ .
پاستا از غذاهای خوشمزه ایتالیایی می باشد و اسپاگتی کاربونارا یکی از انواع پرطرفدار آن می باشد طرز تهیه اسپاگتی کاربونارا سریع است و فقط 20 دقیقه زمان می برد. کودکان از طرفداران پروپاقرص این اسپاگتی هستند.در ادامه با طرز تهیه این غذای ایتالیایی خوشمزه که الان در آشپزی تمام فرهنگ ها به روش های مختلف وارد شده و آماده می شود، با ما همراه شوید.

 

مواد لازم برای تهیه اسپاگتی کاربونارا

زمان آماده سازی: 20 دقیقه
مواد لازم (برای 2):
 
1/4 قاشق غذاخوری فلفل گل سرخ (من فلفل قرمز استفاده می کنم)
1/4 قاشق غذاخوری فلفل سیچوان
1/4 قاشق غذاخوری فلفل سیاه
250 گرم اسپاگتی
نمک
1 حبه سیر
50 - 75 گرم برش های نازک گوشت گوساله با چربی یا گوسفند با چربی(من گوشت قرمز را از قسمتی که چرب است بصورت نوارهای باریک برش می زنم و استفاده می کنم)
4 زرده تخم مرغ بسیار تازه
50 - 75 گرم Pecorino ، ریز رنده شده (یا پارمسان)
 

 

طرز تهیه اسپاگتی کاربونارا

هر سه مدل فلفل مختلف را با هم مخلوط کرده و به اندازه دلخواه آنها را خرد کنید.
یک قابلمه بزرگ را با آب پر کرده و به جوش بیاورید ، سپس نمک اضافه کنید. طبق دستورالعمل موجود در بسته بندی اسپاگتی را بپزید. دو تا سه قاشق غذاخوری آب پخت و پز را برداشته و درون یک کاسه بگذارید ( بگذارید کمی خنک شود).
 
حبه سیر را پوست کنده و با تیغه یک چاقوی بزرگ آن را به آرامی خرد کنید (هر چند که نباید از هم جدا شود ، فقط طعم بیشتری را آزاد کنید). یک تابه را گرم کنید و گوشت را به همراه سیر روی حرارت متوسط ​​سرخ کنید (اگر گوشت چرب است نیازی به چربی اضافی نیست) تا زمانی که بیشتر چربی باز شود و نوارها مقداری رنگ به دست آورند و ترد شوند. به محض شروع به رنگ قهوه ای شدن ، سیر را کنار بگذارید. چربی نوارهای گوشت را روی حوله کاغذی بگیرید و کنار بگذارید. چربی اضافی را از داخل قابلمه دیگر بریزید تا کمی خنک شود.
 
در یک کاسه ، زرده های تخم مرغ و حدود دو سوم پنیر رنده شده را با هم مخلوط کنید ، سپس آب پخت و پز که کنار گذاشته بودید را اضافه کنید (که باید کمی خنک شود ، در غیر این صورت ممکن است باعث شود که تخم مرغ ها ببندند).
 
اسپاگتی ها را آبکش کرده ، سپس در یک کاسه بزرگ به همراه مخلوط تخم مرغ، پنیر رنده و مقداری چربی اضافی هم بزنید تا ماکارونی به طور یکنواخت مخلوط شود و پنیر کاملاً ذوب شود. حال اسپاگتی کاربونارا را راخل دو بشقاب تقسیم کنید و از همه مهمتر: با نوارهای گوشت ، مقداری پنیر رنده شدهروی اسپاگتی را مخلوط کنید و  از خوردنش لذت ببرید!

نظرات

در ادامه بخوانید...

15 مدل ماکارونی با 15 طرز تهیه

در

اگر تأکید اصلی در آشپزی بر طعم ماکارونی باشد ، انواع صاف انتخاب می شوند.
Fettuccine ، rotelle ، orzo: نام مدل ماکارونی ایتالیایی 

 

انواع بسیاری از ماکارونی در فروشگاه  ها  وجود دارد که  چشمان شما معمولاً جذاب ترین محصولات را  انتخاب می کنند: اینها همه ماکارونی هستند و به سادگی از طرق مختلف پیچ خورده اند. در واقع ، همه چیز خیلی ساده نیست و رئوس مطالب برای پخت و پز اهمیت دارد. بنابراین ، اگر سس مهم ترین مزه در یک ظرف است ، پس شما به یک خمیر با سطح راه راه یا اشکال فرفری نیاز دارید ، در شیارها و شیارهایی که پر کردن آنها حفظ می شود. اگر تأکید اصلی در آشپزی بر طعم ماکارونی باشد ، انواع صاف انتخاب می شوند.

 

1. کاپلینی: موی فرشته

کاپلینی
کاپلینی با میگو و سبزیجات.  / عکس

 

کاپلینی شبیه ماکارونی است ، اما بسیار نازک تر ، قطر آنها به سختی به یک میلی متر می رسد. تقریباً شبیه پشم یا مو است. ضمناً ، در ایتالیایی کلمه "capelli" به معنی "مو" است. و کمترین تنوع این نوع ماکارونی با نام مستعار "موی فرشته" است.
کاپلینی یک ماکارونی ظریف است که بیشتر با غذاهای دریایی و ماهی مطابقت دارد. سس ها برای کاپلینی بسیار سبک و لطیف تهیه شده اند تا ماکارونی در برابر مواد اولیه "از بین نرود".

 

2. اسپاگتی

395672260.jpg
اسپاگتی با گوشت قلقلی و سس گوجه .  / عکس

 

اسپاگتی کلاسیک  ، معروف ترین نوع ماکارونی است. اگر همه پاپاردله و کامپانلا را تشخیص ندهند ، لوله های استوانه ای طولانی با ضخامت متوسط ​​برای همه آشنا هستند. در ایتالیا و در کشور ما این محبوب ترین نوع ماکارونی است. این شیوع با تطبیق پذیری اسپاگتی توضیح داده می شود: هر سسی برای آنها مناسب است ، آنها با هر محصولی ترکیب می شوند و در صورت عدم وجود ورمیشل در آشپزخانه ، حتی در سوپ استفاده می شوند.

 

3. بوکاتینی مدل ماکارونی های قدیمی

395674748.jpg
ماکارونی بوکاتینی با سس طرز تهیه ماکارونی کلفت آماتریکانا.  / عکس

 

بوکاتینی ها از نظر ظاهری به ماکارونی های قدیمی شباهت دارند ، اما ضخامت بیشتری دارند و داخل لوله سوراخ است.ماکارونی سوراخ دار بسیار متراکم است ، بنابراین صرف استفاده با کره یا پخت و پز با سس های سبک در اینجا کارایی نخواهد داشت. سس گوجه فرنگی باید غلیظ باشد:  به گونه ای که بوکاتینی را کامل بپوشاند و مزه دار کند ، به داخل سوراخ آن نفوذ کند. اگر سس غنی از روغن باشد ایده آل است.

واقعیت جالب : در زمان های قدیم ، وقتی پرس پاستا وجود نداشت ، ماکارونی کلفت با دست درست می شد و کار بسیار پرزحمت بود. به عنوان مثال ، برای تهیه ماکارونی ضخیم بوكاتینی ، خمیر را به سوزنهای بافندگی یا سیمهای با قطرهای مختلف می مالیدند ، در طول آن پهن می كردند و سپس میل فلزی را بیرون می كشیدند!

 

4. مدل ماکارانی فتوچینی

 فتوچینی
ماکارونی فتوچینی ماکارونی پهن "آلفردو".  / عکس


Fettuccines مانند اسپاگتی پهن است. روبان های ماکارونی بلند و نسبتاً باریک هستند و با هر غذایی مطابقت دارند: قارچ ، گوشت ، مرغ و ماهی. سرآشپزهای ایتالیایی توصیه می کنند فتوچینی را با سس های خامه ای یا خامه ترش تهیه کنید که مزه خاصی به ماکارونی اضافه می کند.

 

5. پاپاردله شبیه اسپاگتی پهن

 پاپاردله
پاپاردله با سس گوشت.  / عکس


پاپاردله یکی از مدل های ماکارونی به شکل فتوچینی است ، اما روبان ها پهن تر و کمی ضخیم تر هستند. این ماکارونی با گوشت های چرب و سس های غلیظ ایده آل هستند. 

 

6. کامپانلا

کامپانلا
کامپانلا با پنیر ریکوتو و گردو.  / عکس


کامپانلا یکی از ماکارونی ها با لبه های مواج ، حتی نامرتب و به شکل مخروطی در می آید و شبیه زنگوله یا گل سوسن است. مرکز توخالی با سس های غلیظ کاملاً پر می شود و همچنین می توان از کامپانلا در سالاد ماکارونی یا به عنوان ماده ای برای تهیه سوپ استفاده کرد.

 

7. فوسیلی

فوسیلی
فوسیلی با سبزیجات در سس گوجه فرنگی.  / عکس


فوسیلی را می توان با هر سسی پخت - شکل مارپیچی شیارهای زیادی ایجاد می کند که کاملاً سس گوجه فرنگی را نگه می دارد. نکته اصلی این است که سس به اندازه کافی غلیظ باشد . از فوسیلی اغلب در سالادهای ماکارونی نیز استفاده می شود.

 

8. فارفاله

فارفاله
Farfalle با گوجه فرنگی و ریحان.  / عکس

 

ماکارونی Farfalle جالب به نظر می رسد و هر ظرفی را با شکل  خود تزئین می کند. این ماکارونی به طرز شگفت انگیزی همه کاره است. آنها برای گراوی های پایه گوجه فرنگی ، سس های خامه ای و سس های پایه روغن زیتون به خوبی کار می کنند. Farfalle تقریباً با تمام محصولات ترکیب می شوند ، همه اینها به تخیل متخصص آشپزی بستگی دارد.

 

9. ورمیشل

395672190.jpg
سوپ مینسترون با ورمیشل.  / عکس


ورمیشل از نظر ظاهری شبیه اسپاگتی است اما نازک تر است. کمی ضخیم تر از Angel Hair است: قطر ماکارونی از 1.4 تا 2 میلی متر متغیر است. سرآشپزهای ایتالیایی توصیه می کنند از ورمیشل در سوپ های سبک استفاده کنند تا باعث رضایت بیشتر آنها شود. اگر می خواهید پاستا بپزید ، سس های سبک بر پایه گوجه فرنگی ، ماهی یا غذاهای دریایی به آن اضافه می شود.

 

10. روتله

روتله
سالاد روتله و سبزیجات.  / عکس


یک شکل روتله سرگرم کننده - به شکل یک چرخ است که نه تنها ظرف را تزئین می کند ، بلکه دارای ارزش کاربردی است. انواع سس ها و همچنین ترکیبات سوپ یا ماکارونی کاملاً در سوراخ های آن حفظ می شود. علاوه بر این ، روتله برای سالاد ماکارونی بسیار مناسب است.

 

11. اورزو

اورزو
ماکارونی اورزو با قارچ.  / عکس


Orzo کوچکترین نوع ماکارونی است. بسیار شبیه دانه برنج است و اغلب به عنوان ماده ای در سالاد ماکارونی استفاده می شود. و اگر آن را بپزید ، یک ظرف  جالب به دست می آورید - بسته به مواد اضافی در غذا ، اورزو می تواند به عنوان ریزوتو یا پلو اشتباه گرفته شود. همچنین اورزو به سوپ ها اضافه می شود تا بافت سوپ را غلیظ و احساس سیری بیشتری ایجاد کند.

 

12. دیتالینی

دیتالینی
سالاد دیتالینی همراه با سبزیجات و تخم مرغ.  / عکس


دیتالینی نیز به گروه کوچک ماکارونی تعلق دارد. از لوله های شیاردار کوچک بیشتر در سوپ و خورشت با قوام ضخیم (اما نه خامه ای) استفاده می شود. دیتالینی همچنین برای تهیه ماکارونی مناسب است - آنها با انواع سس ها مطابقت دارند. آنها همچنین به سالادها  اضافه می شوند.

 

13. کنچیلی

کنچیلی
پاستای صدفی یا ماکارونی کنچیلی.  / عکس


Conquilier نوع نسبتاً جدیدی از ماکارونی است. اگر با پهن کردن خمیر یا پیچیدن آن در اطراف یک میله فلزی ، رشته یا فوسیلی بدست نمی آید ، تهیه پوسته با دست تقریباً غیرممکن است. این نوع با ظهور ماشین های خاص بوجود آمد. Conquille را می توان بیشترین ماکارونی با "سس" نامید. به دلیل سطح ناهموار و شکل پوسته مانند ، سس آنها را از خارج پوشانده و به مقدار زیادی نفوذ می کند. 

 

14. لازانیا

لازانیا

لازانیا با سس بلونز.  / عکس

 

لازانیا قدیمی ترین ماکارونی شناخته شده از دوران باستان است. به نظر می رسد ورقه های تخت پهن با لبه های صاف یا موج دار است . پر کردن می تواند با مواد باقی مانده بدون استفاده از محصولات باشد . دستورالعمل های زیادی برای  لازانیا  وجود دارد: در هر منطقه از ایتالیا ، آنها چیزی را برای خود قرار می دهند: برش گوشت و پنیر ، برش سبزیجات ، شاخه های سبزیجات و حتی تکه های ماهی و غذاهای دریایی. بنابراین تخیل آشپزی با هیچ چیز محدود نمی شود.

 

نظرات

۱۴۰۳/۲/۲۳ماکارونی های قدیمی که داخل لوله ش سوراخ داشت بعد از پخت خیلی خوشمزه می شد.وقت خوردن زیر دندان صدای خاصی می داد.مثل غریژ غریژ

در ادامه بخوانید...

چگونه ماکارونی بپزیم تا بهم نچسبد

در

ماکارونی

چکار کنیم که ماکارونی به هم نچسبد

 

ماکارونی یا اسپاگتی به همراه پنیر ، سس یا سبزیجات خوشمزه یکی از بهترین غذاها بعد از یک کار سخت ، یک روز شلوغ یا وقتی که حالتان بد است. انواع ماکارونی یک عطر و طعم غیر قابل توصیف ، و همچنین به سرعت سیر کننده و لذت بخش با تضمین احساس سیری می باشند. اما همه اینها فقط به یک شرط است - ماکارونی یا اسپاگتی باید به درستی آماده شوند. اسپاگتی کاملاً سریع پخته می شود و به مهارت خاصی احتیاج ندارد ، اما این بدان معنا نیست که هیچ ترفند خاصی برای پخت صحیح آنها در آشپزی وجود ندارد. sayarak.com مجموعه ای از نکات مهم را برای کمک به شما در جلوگیری از  خراب شدن این غذای محبوب  و این که  چرا ماکارونی بهم میچسبه  ارائه می دهد.

چگونه ماکارونی بپزیم  
1. در مصرف مکمل های چرب زیاده روی نکنید

ماکارونی
ماکارونی بهتر است بدون روغن پخته شود.  / عکس

چه کنیم ماکارونی بهم نچسبد
فقط ماکارونی پخته شده با سبزیجات خورشتی یا تازه یک غذای کاملاً مغذی و سالم است که بعید به نظر می رسد اندام شما را خراب کند. فقط اگر کره پرکالری ، روغن نباتی یا روغن زیتون ، یا انواع دیگر یا جایگزین چربی به ظرف اضافه نکنید. علاوه بر این واقعیت که چنین افزودنی هایی می توانند با استفاده منظم ، دو پوند اضافی به کمر اضافه کنند ، طعم نشاسته ای طبیعی ماکارونی را نیز از آن می گیرند. در حین پخت و پز ، بسیاری افراد به ماکارونی کمی روغن اضافه می کنند تا بهم نچسبند ، اما چنین غلط محاسباتی باعث روغنی شدن آنها می شود و بعد از آن سس یا ادویه ها نمی توانند با آنها ترکیب شوند. در نتیجه ، ظرف غذا بی مزه می شود و خیلی موفقیت آمیز نیست.

 

2. قبل از پختن نیازی به شکستن اسپاگتی نیست

ماکارونی
ماکارونی را طولانی نگه دارید تا خوردن آن راحت تر باشد.  / عکس

چیکار کنیم ماکارونی بهم نچسبد
مشکل اصلی هنگام پخت رشته یا ماکارونی این است که همه رشته های نازک و شکننده را درون قابلمه قرار دهید. اگر آشپزخانه به اندازه کافی قابلمه بزرگ پخت و پز ندارد ، شما باید اسپاگتی را به تقسیم کنید یا اینکه پخت آنها را به اشتباه انجام دهید ، یک قسمت در آب غوطه ور شود و قسمت دیگر روی سطح باقی بماند. با این حال ، آشپزهای حرفه ای استدلال می کنند که شکستن رشته ها یک اشتباه بزرگ است. ماکارونی را باید با چرخاندن آن به دور چنگال خورد. انجام این کار اگر رشته به اندازه کافی طولانی نباشند دشوار است.

 

ماکارونی

پاستا غذایی بسیار سیرکننده و خوشمزه است که می توان آن را به طرق مختلف تهیه کرد.  / عکس


نکته مفید در جلوگیری از   خراب شدن ماکارونی  : برای پخت درست ماکارونی ، توصیه می شود از قابلمه ای با بیشترین قطر ممکن استفاده کنید. در آن آب سریعتر می جوشد و ماکارونی بلند بهتر جا می شود. علاوه بر این ، اگر آب بیشتری وجود داشته باشد ، پس از ورود اسپاگتی به آن ، درجه حرارت آن به طرز چشمگیری تغییر نمی کند و این تأثیر بسیار خوبی بر کیفیت نهایی ظرف خواهد داشت. در حالت ایده آل ، یک قابلمه بزرگ برداشته و 5-6 لیتر آب درون آن بریزید ، حتی اگر فقط به مقدار کمی ماکارونی نیاز دارید. اگر در یک ظرف کوچک بپزید ، زمان بیشتری لازم است تا آب دوباره جوش بیاید و احتمال چسبیدن ماکارونی وجود دارد.

 

3. بعد از پخت ماکارونی را آبکشی نکنید

ماکارونی
پس از پخت و پز نیازی به آبکشی (ریختن آب روی پاستا)ماکارونی نیست.  / عکس


پختن ماکارونی یکی از ساده ترین راه ها برای تهیه غذاهای خانگی خوشمزه است ، بنابراین نیازی به مراحل اضافی نیست. پس از پخت ماکارونی ، نیازی به آبکشی ندارید ، فقط باید مایع اضافی را تخلیه کرده و سس را به آن اضافه کنید. بهتر است این کار را در اسرع وقت انجام دهید ، سپس سس جذب شده و با ماکارونی بهترین ترکیب را خواهد داشت.

 

4- هر آنچه را که نیاز دارید از قبل آماده کنید

3956780346.jpg
چیکار کنیم ماکارونی بهم نچسبه  ؟ پخت ماکارونی بسیار سریع است ، بنابراین شما باید هر آنچه را که نیاز دارید از قبل آماده کنید.  / عکس


بهتر است ماکارونی را بلافاصله بعد از آماده شدن سرو کنید - آن وقت است که خوشمزه می شود. همچنین لازم است اطمینان حاصل کنید که در هنگام پخت و پز یک آبکش در ظرفشویی وجود دارد تا بتوان آب ماکارونی را به محض پخته شدن به میزان دلخواه تخلیه کرد. برای اینکه خشک نشوند ، بلافاصله توصیه می شود که یک سس گرم و در صورت تمایل ، کمی آب با نشاسته پس از پخت اضافه کنید.(یا از آب زیر ماکارونی که آبکش شده)

 

5- افزودن مقدار مطلوب نمک مهم است

ماکارونی
مصرف نمک بهتر از کم نمکی است.  / عکس


برای خوشمزه کردن غذا ، افزودن نمک کافی به آب ضروری است  ، در این صورت اسپاگتی خوشمزه نخواهد بود. این معمولاً حتی روی بسته بندی ماکارونی نیز نشان داده می شود ، اما با وجود این ، اغلب افراد از این مرحله مهم چشم پوشی می کنند.

 

ماکارونی

به آب ماکارونی نمک اضافه کنید.  / عکس


با امتناع از نمک ، می توانید با نتیجه ناخوشایندی روبرو شوید - ماکارونی جوشانده و لزج می شود. آب باید مانند دریا شور باشد و جای نگرانی نیست که سدیم زیادی همراه غذا وارد بدن شود - ماکارونی عملاً آن را جذب نمی کندو با آب آبکشی خارج می شود. توصیه می شود برای هر 5-6 لیتر آب پخت و پز 1-2 قاشق غذاخوری نمک اضافه کنید.

 

6. از هم زدن غافل نشوید

ماکارونی
علت چسبیدن ماکارونی به هم  ،هم زدن مرتب  به جلوگیری از چسبیدن کمک می کند.  / عکس 

 

برای اینکه ماکارونی بهم نچسبد چه کنیم ، نیازی به افزودن روغن ندارید ، فقط یک محصول با کیفیت خوب انتخاب کنید و در حین پخت و پز مرتباً آن را هم بزنید. خیلی مهم است که اجازه ندهید ماکارونی ته دیگ ته نشین شود. اگر این اتفاق بیفتد ، احتمال چسبیدن به هم زیاد است.

 

7. بهتر است ماکارونی را تازه ، مصرف کنید

ماکارونی
طعم ماکارونی وقتی  تازه پخته شود خوشمزه است.  / عکس 

چکار کنیم ماکارونی بهم نچسبد

اگر همه ماکارونی ها به یکباره خورده نشوند ، گرم شدن مجدد آنها باعث می شود که به هم بچسبند و مزه خود را از دست بدهند. بهتر است این غذا را تازه ، مصرف کنید ، بنابراین همیشه توصیه می شود با دقت بیشتری حجم مورد نیاز ظرف را محاسبه کنید.

 

نظرات

۱۴۰۲/۱/۹راز اصلی در ماکارونی برای "کاهش وزن" زمان تهیه آنهاست. کارشناسان توصیه می کنند بلافاصله آنها را نخورید، به محض جوشاندن - فقط روز بعد ماکارونی را بخورید. دلیل آن کالری است. حتی پاستای دیروز که دوباره گرم شده است نسبت به ماکارونی پخته شده امروزی کالری کمتری دارد. علاوه بر این، ماکارونی دیروز باید در یخچال نگهداری شود.پس کربوهیدرات های موجود در آنها به نشاسته مقاوم تبدیل می شود که به کاهش وزن و بهبود عملکرد قلب کمک می کند. مانند فیبر عمل می کند. و بعد از خوردن چنین ماکارونی، سطح قند خون زیاد بالا نمی رود و این بدان معناست که بدن نیازی به ادامه پرخوری نخواهد داشت. علاوه بر این، چنین نشاسته ای باکتری های مفید روده را تغذیه می کند و دستگاه گوارش را عادی می کند.

در ادامه بخوانید...

با ماکارونی دیروز چی بپزید اگر تمایلی به خوردن غذای تکراری ندارید

در

مینسترون

ماکارونی در کشور ما بسیار محبوب است. این یک غذای جانبی خوشمزه، سریع و همه کاره است. و از آنها می توانید بسیاری از غذاهای مختلف را درست کنید.sayarak.com چند ایده در مورد نحوه استفاده از ماکارونی دیروز برای غافلگیری کل خانواده در هنگام شام به اشتراک می گذارد.

 

کاسرول

کاسرول

کاسرول می تواند با هر نوع گوشتی باشد.


این غذای خوشمزه و رضایت بخش، بر پایه پاستا، تقریباً از هر محصولی قابل تهیه است: گوشت چرخ کرده، گوشت، سوسیس، ژامبون، پنیر، سبزیجات و غیره.

برای تهیه یک کاسرول : 300 گرم فرآورده های گوشتی، 500 گرم ماکارونی پخته، 100 گرم پنیر سفت، 200 میلی لیتر آب، چهار قاشق غذاخوری خامه ترش، دو قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی، نمک، فلفل سیاه و ادویه. طعم و مزه

 

قبل از شروع پخت، فر را با دمای 200 درجه روشن کنید و کف قالب را با روغن نباتی چرب کنید. فرآورده های گوشتی را در آن بریزید و ماکارونی را روی آن قرار دهید (در صورت تمایل می توانید از گوجه فرنگی های نازک ورقه شده به عنوان لایه استفاده کنید). در یک کاسه کوچک، آب، رب گوجه فرنگی و خامه ترش را مخلوط کنید. مواد را کاملا با هم مخلوط کرده و سس به دست آمده را روی پاستا با گوشت بریزید. روی آن پنیر رنده شده بپاشید و به مدت 40 دقیقه در فر قرار دهید. راستی اگر از گوشت چرخ کرده به عنوان فرآورده گوشتی استفاده می کنید، می توانید کوفته های کوچک درست کنید و روی پاستا بگذارید.

 

پای با ماکارونی دیروز

پای با ماکارونی دیروز

برای یک لایه خوب روی آن، از پنیر استفاده کنید.


این غذا به محض امتحان شما را جذب می کند. حاوی مقدار زیادی پنیر، تخم مرغ و خامه و ژامبون شگفت انگیز است که در کنار هم طعم فوق العاده ای می دهند. خیلی بهتر از ماکارونی معمولی.

برای غذا، مواد زیر را آماده کنید: 350 گرم ماکارونی آب پز شده، 300 گرم پنیر، 350 گرم ژامبون، 30 گرم کره، دو عدد تخم مرغ، 250 میلی لیتر خامه یا شیر، یک دسته جعفری، نمک و فلفل به میزان دلخواه. .

 

ژامبون را خرد کرده و 250 گرم پنیر را به ورقه های نازک برش داده و 50 گرم را روی رنده درشت رنده کنید. تخم مرغ ها را در یک کاسه بزنید، خامه یا شیر، نمک (می توانید کمی جوز هندی اضافه کنید). کره آب شده را داخل ماکارونی پخته شده بریزید و خوب مخلوط کنید. اگر دیدید روغن جذب نمی شود، پاستا را کمی در مایکروفر گرم کنید.

 

یک ورقه پخت یا ظرف پخت بردارید، آن را با روغن نباتی چرب کنید و کیک را در لایه ها در ظرف بریزید: یک لایه نازک ورمیشل - کمی ژامبون - مربع های پنیر. آنقدر این کار را تکرار کنید تا مخلوط تمام شود. سعی کنید لایه ها را نازک نگه دارید و تا حد امکان از آنها استفاده کنید. روی پای را با تخم مرغ و شیر پر کنید و پنیر رنده شده بپاشید و به مدت نیم ساعت در فر با دمای 200 درجه گرم شده قرار دهید. وقتی ظرف را بیرون آوردید، آن را با سبزی خرد شده تزئین کنید و به قطعات برش دهید و سرو کنید. در حالی که پای داغ است بخورید - پنیر به خوبی کش می آید.


مینسترون

مینسترون

سوپ ایتالیایی با سبزیجات فصلی و پاستا

 

این یک سوپ سبک ایتالیایی است که بیشتر با سبزیجات فصل درست می شود، اما ماکارونی را می توان گاهی اوقات به آن اضافه کرد. پیشنهاد می کنیم به جای سوپ استاندارد ، سوپ ایتالیایی را در منوی خود بگنجانید.

بنابراین، شما نیاز دارید: یک و نیم لیتر آب سبزیجات، 230 گرم ماکارونی پخته، یک هویج، یک عدد پیاز، یک شاخه کرفس، سه تا چهار حبه سیر، یک قوطی کنسرو لوبیا سفید، 240 گرم نخود فرنگی منجمد. ، 200 گرم گوجه فرنگی خشک شده، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و آبلیمو، نمک و فلفل به میزان دلخواه.

 

سبزیجات را از پوست جدا کنید و به مکعب های کوچک برش دهید (سیر را از طریق یک پرس فشار دهید). ماهیتابه را روی اجاق بگذارید، کف آن را با روغن نباتی چرب کنید، صبر کنید تا داغ شود، سپس سبزیجات را تفت دهید. وقتی رنگ آنها طلایی شد، لوبیاها را پس از تخلیه آب به محصولات اضافه کنید. همچنین در این لحظه ارزش دارد که نخود فرنگی و گوجه فرنگی خشک شده، نمک و فلفل را به اضافه کنید.

مواد را از ماهیتابه به یک قابلمه با اندازه مناسب منتقل کنید،آبلیمو را اضافه کنید و بگذارید بجوشد و سپس به مدت ده تا پانزده دقیقه روی حرارت ملایم بجوشانید. در انتها ماکارونی آب پز شده را و در صورت لزوم نمک و فلفل و ادویه دلخواهتان را اضافه کنید و بعد از دو دقیقه حرارت را خاموش کنید. مینسترون را با سبزیجات تازه مانند شوید یا جعفری تزیین کنید، با ملاقه در کاسه ها ریخته و سرو کنید.

 

سالاد سزار

سالاد سزار

تنوع اصلی سالاد معروف


اگر عاشق این سالاد هستید، اما از کلاسیک آن خسته شده است، امتحان کنید و یک غذا با ... پاستا بپزید! بله درست است. بهتر است با مخلوط سنتی خردل، آنچوی، آبلیمو، روغن و سیر مزه دار شود، اما در صورت تمایل می توانید از سس فروشگاهی نیز استفاده کنید.

ترکیب سالاد شامل محصولات زیر است: یک دسته کاهو ، 300 گرم ماکارونی آماده، 400 گرم فیله مرغ، 200 گرم گوجه فرنگی گیلاسی، 50 گرم پنیر پارمزان (کم و بیش همه چیز بستگی به به سلیقه شما دارد. )، نصف نان باگت، یک قاشق چای خوری روغن نباتی.


ابتدا باید با فیله کار کنید. آن را خوب بشویید، با دستمال کاغذی خشک کنید، نمک و فلفل بزنید. تابه را روی اجاق بگذارید و کف آن را با روغن نباتی چرب کنید و پس از داغ شدن فیله ها را سرخ کنید.

برای تهیه کروتون ابتدا نان باگت را ورقه‌ای برش دهید و سپس به صورت نواری و مکعبی برش بزنید و روغن بپاشید و نمک و فلفل و ادویه را به دلخواه اضافه کنید سپس در تابه را چند دقیقه تفت دهید تا قهوه‌ای طلایی شود. برای اینکه کروتون ها طعم سیر داشته باشند، تابه را نه تنها با روغن، بلکه با چند حبه سیر نیز گرم کنید.

یک کاسه گود بردارید، کاهو را با دست ریز کرده و گوجه فرنگی های گیلاسی را که به دو نیم شده اضافه کنید. فیله خنک شده را به برش های نازک برش دهید (اندازه آن به خود شما بستگی دارد) و در یک کاسه با سایر محصولات قرار دهید. کروتون، پاستا و ادویه ها را اضافه کنید، سس بریزید، پنیر رنده شده بپاشید و سرو کنید.


پاستا لوله شده

پاستا لوله شده

لوله ها را می توان در تابه سرخ کرد یا در فر پخت.


برای تهیه این غذا اصلا لازم نیست از ماکارونی درشت استفاده کنید. می توانید با ورمیشل های معمولی که از شام دیروز باقی مانده بود، کنار بیایید.

شما نیاز دارید: 300 گرم ماکارونی آب پز، یک تخم مرغ، 150 گرم سوسیس آب پز، 100 گرم پنیر سفت، روغن نباتی، نمک، فلفل، ادویه جات ترشی جات، بلغور یا آرد سوخاری.

 

سوسیس را به مکعب های کوچک ریز کنید، پنیر را رنده کنید و پاستای آماده را در مخلوط کن خرد کنید. در ظرفی جداگانه پاستا را با تخم مرغ، نمک، فلفل و ادویه مخلوط کنید. خوب مخلوط کنید و از آن خمیر های مربع کوچک درست کنید. فیلینگ سوسیس و پنیر را روی لبه قرار دهید و به صورت لوله بپیچید. در آرد سوخاری یا بلغور بغلتانید، سپس در تابه ای که با روغن نباتی چرب کرده اید سرخ کنید تا قهوه ای طلایی شود. به هر حال، لوله ها را می توان علاوه بر این در سس گوجه فرنگی پخت و پنیر پاشید - حتی خوشمزه تر خواهد بود.


مافین

مافین

مافین را فقط می توان از اسپاگتی درست کرد.


فقط از اسپاگتی می توان برای تهیه این پیش غذای داغ استفاده کرد - قبل از شروع  آشپزی این را در نظر بگیرید.

لیست مواد: 230 گرم اسپاگتی، 20 میلی لیتر خامه، 60 میلی لیتر آب سبزیجات، 45 گرم پنیر سفت، یک دسته جعفری، دو عدد تخم مرغ، نمک و فلفل به میزان دلخواه، دو قاشق غذاخوری کنجد، دو قاشق چایخوری ادویه کاری.

یک کاسه بردارید، تخم مرغ ها را خوب بزنید، سپس خامه، آب سبزیجات، پنیر، جعفری خرد شده و کاری را اضافه کنید. نمک، فلفل و با اسپاگتی پخته مخلوط کنید تا نوعی خمیر به دست آید.


در طرز تهیه قالب های مافین را با روغن نباتی چرب کنید، اسپاگتی را داخل آن بریزید و کنجد بپاشید. ماکارونی ها را به مدت 20 تا 25 دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای 175 درجه بپزید. روی ظرف آماده شده را با جعفری و مقدار کمی پنیر رنده شده تزئین کنید.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

گوشت دنده ی گوساله کباب شده با سیر و ریحان

در

روی گوشت های دنده ، کمی ادویه های اصلی را ریخته و آن را در گریل چرخان قرار داده تا برای خوراک اصلی لذیذ آماده شود. برنج سریع پخت را تهیه کرده و سبزی ها را در حالی که گوشت در گریل است ، تفت دهید.
زمان لازم برای تهیه این غذا 19 دقیقه است.

مواد لازم برای 4 نفر
1 ق چ نمک
1 ق چ فلفل
1 ق چ ریحان خشک شده
1/2 ق چ پودر سیر
6 تکه گوشت پشت مازوی گوساله استخوان دار (170تا 225 گرم) 


طرز تهیه گوشت دنده ی گوساله کباب شده با سیر و ریحان
1. گریل را از قبل تا 159 - 184 درجه با حرارت (متوسط به بالا) داغ کنید. 4 ترکیب اول را با هم مخلوط کرده و روی تیکه های گوشت گوساله بریزید.


2. در گریل را بسته و گوشت گوساله را در دمای 159 - 184 درجه با حرارت متوسط به بالا به مدت 5-7 دقیقه هر طرف را تا زمان پخت کامل، کباب کنید. (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم  itrans.ir  

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه سس قهوه ای

در

مواد لازم برای تهیه سس قهوه ای

- آرد سفید : ۱ق س
- کره : ۱ق س
- هویج : ۲ عدد
- پیاز : ۲ عدد
- رب گوجه فرنگی : ۱ق س
- جعفری ساطوری شده : ۱۰۰ گرم
- آب گوشت : ۱ فنجان
- چاشنی هندی : به میزان دلخواه
- فلفل : به میزان دلخواه
- نمک :به میزان دلخواه (سیارک

طرز تهیه سس قهوه ای

پیاز و هویج را خرد کرده در کره سرخ کنید و رویش آب بپاشید همین که آرد به اندازه کافی سرخ شد، آبگوشت و شاخه‌های جعفری، جوز هندی خرد کرده و فلفل و نمک به آن اضافه کنید، همین که به اندازه کافی پخته شد، یک قاشق رب گوجه فرنگی در آن ریخته، مجدداً برای چند دقیقه دیگر آن را جوشانیده، از روی آتش بردارید. (سیارک

پست های مرتبط با انواع سس:

طرز تهیه سس سالسای ایتالیایی

طرز تهیه گاردن پستو

طرز تهیه سس ورستر شایر

طرز تهیه سس تاباسکو

طرز تهیه سس باربکیو

طرز تهیه ادویه ی یونانی

این پست آشپزی را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن در بخش نظرات از ما پشتیبانی کنید

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه مرغ بریان در قابلمه بدون فویل

در

در پست های قبلی طرز تهیه مرغ بریان در فر با فویل و مرغ بریانی در فر توضیح داده شد. در این پست طرز تهیه مرغ بریان بدون نیاز به فر، مرغ سوخاری بدون فر وطرز تهیه مرغ بریان در قابلمه بدون فویل را توضیح می دهیم به این علت که خیلی از گازهای خوراک پزی بخصوص گازهای صفحه تخت بدون فر هستند.

مواد لازم برای تهیه مرغ بریان در قابلمه

- مرغ (متوسط) 1عدد
- نمک به میزان لازم
- کره به میزان لازم
- زعفران (آبکرده) به میزان لازم
- آبلیمو 4تا5قاشق غذاخوری
- پیاز 1عدد
- فلفل دلمه ای 1عدد
- پودر سیر 2قاشق مرباخوری
- سیب زمینی به میزان لازم
- پوره گوجه فرنگی نصف لیوان  (سیارک)

طرز تهیه مرغ بریان بدون نیاز به فر

مرغ را کاملا شسته اماپوست آن را جدا نکنید.تمام سطح مرغ  و قسمت های داخل مرغ را کره بمالید. زعفران دمکرده،آبلیمو،نمک،فلفل و سایر ادویه دلخواه را با هم مخلوط و با قلموی آشپزی به همه قسمتهای مرغ می زنیم.
پیاز و فلفل دلمه ای را خرد می کنیم و داخل شکم مرغ را با پیاز و فلفل خرد شده پر می نماییم. مقداری پودر سیر ، موسیر ، برگ بو هم به محتویات داخل شکم مرغ اضافه کنید تا خوش طعم تر شود. مرغ  را داخل ظرف دربسته به مدت 8تا10ساعت داخل یخچال بگذارید.

کف قابلمه ورقه ای از فویل بگذارید و روی فویل را با مقدار زیادی نمک بپوشانید . روی نمک را صاف کنید. مرغ رااز یخچال درآورید و محتویات داخل شکم (پیاز و فلفل خرد شده )را خارج کنید پاهای مرغ را با نخ به یکدیگر ببندید  و بعد  مرغ را داخل فویل بپیچید .سیب زمینی را هم شسته  و با پوست داخل فویل بپیچید.

مرغ و سیب زمینی ها را  را روی نمک قرار دهید و دوباره مقدار زیادی نمک روی آنها بریزید بصورتی که کاملازیر نمک قرار بگیرند. روی قابلمه دمکنی قرار دهیدو 15دقیقه با حرارت بالا وبعد به مدت یک و نیم تا 2 ساعت با حرارت متوسط قابلمه را روی شعله قرار دهید. بعد از 2 ساعت مرغ را از فویل خارج کرده و مقداری کره آب شده و زعفران دمکرده و آبلیمو روی مرغ بمالید.

پوره گوجه فرنگی ، کمی آبلیمو ،نمک ومقداری روغن را مخلوط کرده به مدت 5 دقیقه روی حرارت هم بزنید تا کمی غلیظ شود سس آماده شده را در کنار مرغ سرو کنید. 

پست طرز تهیه مرغ سوخاری در قابلمه را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.   (سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...