روش های خلاقانه پاک کردن با جوش شیرین

(سیارک) : در آشپزخانه، حمام، گاراژ، خیلی چیزها را میتوان با جوش شیرین تمیز کرد. برای این کار مقداری جوش شیرین، یک کاسه، اسفنج و نصف لیوان آب لازم داریم. همه ما میدانیم که جوش شیرین یک عنصر ضروری برای پختن پنکیک نرم، نان و کیک میباشد. آیا میدانستید که بطور شگفت انگیزی وسایل منزل شما را تمیز میکند؟ این ماده لطیف و غیرسمی یک ماده خوبی برای تمیز کردن لکه های روغن و اسباب بازی بچه ها میباشد. شما با قرار دادن ظرف و وسایل خانه داخل یک ظرف محتوای جوش شیرین میتوانید آنها را کاملا تمیز کنید. و یک روش ارزان و خوبی برای جایگزین کردن آن با پاک کننده های گران قیمت میباشد.

پاک کننده چند منظوره: نصف فنجان جوش شیرین، نصف فنجان سرکه و 6 فنجان اب را داخل یک بطری خشک بریزید و صبر کنید تا بحالت جوش دراید.

پاک کننده لکه فرش: یک فنجان جوش شیرین، یک فنجان نمک، یک فنجان سرکه سفید را مخلط کرده و آن را روی رنگ و صمغ ریخته شده روی فرش بریزید وبا جارو برقی خشک کنید.

خوشبو کننده کابینت: با قرار دادن جعبه باز شده جوش شیرین یا ظرف شیشه ای متحوای جوش شیرین بوی کپک زدگی گنجه یا قفسه را از بین ببرید.

برطرف کردن بوی فرش: فرش را با جوش شیرین نمدار کرده و بعد از 15دقیقه آن را با جارو برقی کاملا خشک کنید.

خوش بو کننده کمد: جوش شیرین را داخل یک جوراب کهنه یا یک کیسه پارچه ای ریخته و داخل کمد قرار دهید، کمد خوشبو میشود.

تمیز کردن اساب بازی: برای تمیز کردن اساب بازی بچه ها 4 قاشق غذا خوری جوش شیرین را با یک لیترآب گرم حل کرده و مخلط را روی اسباب بازی اسپری کنید. البته قبل از این کار اسباب بازی را شسته و کاملا خشک نمایید.

تعمیر سوراخ کوچیک: خمیری از خمیردندان و جوش شیرین تهیه کرده و داخل حفره قرار دهید، خمیر را صاف و صبر کنید تا خشک شود.

حذف لکه آب از روی فرش: با جوش شیرین، آب، خمیردندان خمیری تهیه و با یک تکه چوب یا پارچه نرم روی نقاط لکه فرش مالش دهید. (سیارک)

حذف بوی جاروبرقی: جوش شیرین را روی فرش ریخته و جارو کنید. بدین ترتیب بوی جاروبرقی از بین میرود.

تمیز کننده سنگ مرمر: 3قاشق جوش شیرین را با یک لیتر آب گرم مخلوط وبا یک پارچه مرطوب روی لکه های سنگ بکشید.

رفع کننده بوی تشک: روی تشک را با جوش شیرین و آب نمدار کرده و بعد از 30دقیقه با جارو خشک کنید.

تمیز کننده اسفنج: 4قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک لیتر آب گرم مخلوط و اسفنج را داخل آن قرار دهید. بوی بد اسفنج از بین میرود.

براق کردن لباس های شسته شده: نصف فنجان جوش شیرین را داخل لباس شویی ریخته و لباس ها را بشویید، لباس ها براق و لکه ها از بین خواهد رفت.

خوش بو کننده هوا: آب و جوش شیرین و یک قطره اسانس مورد علاقه خود را با هم مخلوط و داخل اتاق اسپری کنید .

براق کننده طلا وجواهر: یک قاشق جوش شیرین را در یک فنجان آب جوش بریزید جواهرات را داخل ظرف گذاشته و مطمئن شوید که محلول جواهرات را کاملا پوشانده است. بعد از 2تا 10دقیقه جواهرات را درآورده و کاملا خشک کنید.

برطرف کننده بوی سطل زباله: هفته ای یک بار مقداری جوش شیرین داخل سطل زباله بریزید، بوی سطل را جذب میکند.

تمیز کردن زنگ سینک فلزی (استیل): مقداری جوش شیرین و سرکه را مخلوط و با یک حوله روی زنگ سینک بکشید.

تمیز کردن اجاق گاز: جوش شیرین را بطور مستقیم روی اجاق گاز بریزید و پس از 5 دقیقه با یک اسفنج مرطوب آن را به آرامی شسته و با یک پارچه پاک کنید.

تمیز کردن فر اجاق گاز: ابتدا مخلوط یک فنجان سرکه سفید و نصف لیوان آب لیمو را بداخل و قسمت پایین فر اسپری کنید، بعد از 10دقیقه جوش شیرین را روی سطح مرطوب بپاشید، 10دقیقه دیگر صبر و سپس پاک کنید.

شستشوی میوه و سبزی جات: میوه و سبزیجات را داخل مخلوط آب، جوش شیرین و آب لیمو گذاشته و آنها را پاک و ضدعفونی کنید.

براق کردن نقره جات: پمادی را که یک قسمت آن آب و 3قسمت آن جوش شیرین است تهیه کنید. با یک پارچه تمیز پماد را روی نقره ها بمالید سپس شسته و خشک کنید.

تمیز کردن کف اتاق: نصف فنجان جوش شیرین را داخل یک سطل اب گرم ریخته و کف اتاق را پاک کنید.

تمیز کردن ماکروفر: روی جرم های غذا  مقداری جوش شیرین پاشیده و با یک اسفنج مرطوب بسایید، جرمها کاملا از بین خواهند رفت.

تمیز کردن ماشین ظرف شویی: مقداری جوش شیرین را کف ظرف شویی بریزید و بگذارید طبق معمول کار کند. لکه ها حذف و ظرف شویی تمیز خواهد شد.

برطرف کردن بوی ظرف های قدیمی: برای این کار ظرف را داخل مخلوط اب گرم و جوش شیرین قرار دهید.

برطرف کردن جرمهای دوش آب حمام: خمیری از لیمو و جوش شیرین را بوسیله یک مسواک روی جرمهای دوش اب بمالید، بعد از چند دقیقه جرم های دوغ آب مانند پاک میشوند.(سیارک)

تمیز کردن شانه و برس: شانه و برس را بمدت یک شب داخل مخلوطی از یک فنجان اب گرم و یک قاشق چای خوری جوش شیرین قرار دهید.

تمیز کردن بست باتری ماشین: با جوش شیرین و آب (3قسمت جوش شیرین و1قسمت آب) خمیری تهیه و به بستهای باتری خودرو یا هر وسیله دیگر بمالید البته قبل از انجام این کار بستهای باتری را از باتری جدا کنید.

خوش بو کننده دهان: مخلوطی از یک قاشق چای خوری جوش شیرین و نصف لیوان اب جوش خوش بو کننده خوبی برای غرغره کرده دهان میباشد.

این پست را چگونه می‌بینید؟برای شما مفید بود؟لطفا با نوشتن کامنت درقسمت نظرات ما را مطلع کنید. 

حق انتشار مقالاتی که در سایت سیارک ثبت می شود متعلق به سایت سیارک است و امکان انتشار به صورت کلی یا بخشی از آن بدون ذکر نام منبع  (سیارک) ممنوع است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید