سه درمان خانگی که بیشتر از خیر، آسیب می رساند

در
سه درمان خانگی که بیشتر از خیر، آسیب می رساند

سه درمان خانگی که بیشتر از خیر، به بدن آسیب می رساند.بعضی از روش های درمان خانگی فقط برای موارد خاصی از بیماری قابل استفاده هستند از جمله استنشاق بخور، مثلا بعضی از افراد از این درمان در هر نوع سرماخوردگی و گلودرد و غیره استفاده می کنند.آیا تا حالا از خود پرسیده اید که کار درستی انجام می دهید یا خیر؟

استنشاق بخور

در واقع بخور حاوی مواد مفیدی است ، اما مضرات استنشاق اغلب از مزایای آن بیشتر است.
 
واقعیت این است که با استنشاق بخور می توان خشکی دستگاه تنفسی و غشاهای مخاطی ، تورم حنجره ، انواع مختلف اسپاسم ، انسداد مجاری هوایی (همپوشانی مخصوصاً برای کودکان) را آسان کرد.
 
اما در مورد بیماری عفونی ، به عنوان مثال ، برونشیت ، لوزه ، لارنژیت ، سینوزیت ، استنشاق بخور منع مصرف دارد ، زیرا بخار گرم می تواند التهاب را تشدید کند. و به طور کلی ، این روش ناامن است ، زیرا با آب گرم و بخار همراه است. و برخی با روشن کردن طرف روی اجاق گاز بخور را استنشاق میکنند.
 

جوش شیرین برای سوزش سر دل یا برای کاهش وزن

جوش شیرین اسید را خنثی می کند. در واقع ، این یک روش مؤثر برای درمان سوزش سر دل است. اما با استفاده منظم از جوش شیرین ، عوارض جانبی ایجاد می شود. پس از استفاده از جوش شیرین ، میزان اسید به شدت کاهش می یابد ، اما پس از آن حتی بیشتر از گذشته تولید می شود. و ....
 

روغن را روی سوختگی تازه قرار دهید

نکته اصلی با سوختگی درجه آن است. روغن برای سوختگی هیچ کمکی نخواهد کرد ، در این صورت لایه ای کاملاً غیر ضروری روی سوختگی ایجاد می کند و دسترسی اکسیژن را مسدود می نماید. بخش سوخته شده که با درد همراه است را باید در زیر آب خنک نگه دارید - این به کاهش درجه سوختگی کمک می کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ده روش موثر برای درمان خانگی آدنومیوز

در

آیا از خونریزی شدید، قاعدگی دردناک،  سنگین و شکم درد رنج می برید؟ این احتمال وجود دارد که شما آدنومیوز داشته باشید. آدنومیوز رحم چیست ؟ این پست درباره علل و علائم آدنومیوز و لیستی از داروهای مختلف برای درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم و درمان خانگی ضخامت رحم است. می خواهیددر باره سلامت زنان بیشتر بدانید؟ ادامه مطلب را بخوانید.

 

آدنومیوز

آدنومیوز چیست

آدنومیوز چیست؟

آدنومیوز یک بیماری نادر پزشکی و یکی از بیماری های زنان است که در آن سلول های آندومتر در دیوار عضلانی رحم  رشد می کنند. این بیماری در درجه اول زنان 35 تا 50 ساله را تحت تاثیر قرار می دهد. از جمله علائم آن می تواند خونریزی قاعدگی و درد شکم شدید باشد که در اکثر موارد در دوران بعد از یائسگی مشاهده می شود. گرچه هیسترکتومی (برداشتن رحم با تخمدان ها یا بدون تخمدان ها) از طرف بسیاری از پزشکان توصیه می گردد ، باز داروهای خانگی و درمان های طبیعی برای ادنوميوز رحم و درمان خانگی ضخیم شدن دیواره رحم وجود دارند که می توانند به کاهش علائم آدنومیوز کمک نمایند.

علل آدنومیوز

علت دقیق آدنومیوز ناشناخته است. با این حال علت آن می تواند موارد زیر باشد
1. با توجه به گفته کارشناسان، این وضعیت ممکن است بدین علت رخ دهد که سلول‌های آندومتر روی سطح رحم، به عضلات دیواره رحم نفوذ می کنند. شکاف هایی که در طول این مرحله به ویژه بخش های C ایجاد می شوند، سلول های آندومتر را تشویق به حمله به دیواره رحم می نمایند.
2. همچنین کارشناسانی وجود دارند که منشا آدنومیوز را انباشته شدن بافت آندومتر در عضلات رحم می دانند که در دوران بارداری، رحم بزرگ شده است. 
3.این شرایط از طریق التهاب جدار رحمی نیز می تواند ایجاد می شود. زمانی که این التهاب در مرحله بعد از زایمان رخ می دهد، در مرز سلول های طبیعی که خطوط رحم را مشخص می کنند امکان دارد شکاف ایجاد شود.
حضور استروژن در بدن نقش مهمی در آدنومیوز بازی می کند. در طول یائسگی و کاهش تولید این هورمون است که منجر به ناپدید شدن آن می گردد.

علائم آدنومیوز چیست؟

گرچه در برخی موارد، آدنومیوز می تواند بدون علائم هم باشد، بدین معنی که شما هیچ نشانه‌ای از وجود این بیماری را نبینید، اما علائم زیر را دارد
• خونریزی مدید و /یا سنگین در طول دوره قاعدگی. خونریزی در بین دوره های قاعدگی نیز امکان دارد رخ دهد. این می تواند موجب لخته شدن خون در طول دوره شود.
• کرامپ های قاعدگی که شدید و زجرآور است می توانند بدتر نیز شوند.
• احساس نازک یا ضخیم شدن قسمت پایین شکم.
• درد در طول مقاربت جنسی.
درمان های خانگی برای آدنومیوز‌
گرچه درمان های خانگی کمی در این مورد وجود دارد اما داروهای خانگی موثری وجود دارند که می توانند بعنوان گزینه هایی از درمان طبیعی برای آدنومیوز استفاده شوند. در اینجا ده مورد از آنها را می آوریم

تشخیص آدنومیوز

تنها در 15% موارد آدنومیوز به درستی قبل از عمل تشخیص داده میشود. دو دلیل برای این درصد پایین تشخیصی وجود دارد:

1 ) تعداد زیادی از بیماران که مبتلا به آدنومیوز هستند اکثرا علامتی ندارند.

2 ) آدنومیوز غالبا تحت الشعاع مسائل پاتولوژیک توأم ( مثل لیومیوم و اندومتریوز ) قرار میگیرد. سونوگرافی لگن امکان دارد اختلالرا نشان دهد اما روشی قطعی برای تشخیص به حساب نمی آید. نقش MRI در تشخیص آدنومیوز تاکنون مشخص نشده است.

درمان آدنومیوز

تنها درمان قطعی برای آدنومیوز، هیسترکتومی کامل با یا بدون حفظ تخمدانهامی باشد. پروژستین های صناعی سود بخشنمی باشند و امکان دارد باعث افزایش  درد لگن در برخی از بیماران شوند.

درمان خانگی آدنومیوز

آدنومیوز

درمان خانگی ضخامت دیواره رحم و درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم 

 

خواص روغن کرچک در درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم 

درمان خانگی ضخامت آندومتر

روغن کرچک برای این بیماری، دارویی بسیار عالی می باشد. آنچه که باید انجام دهید این است که پارچه نرمی را در روغن کرچک فرو برده و آن را روی پوست خود قرار دهید تا گردش خون را افزایش داده و اندام ها و بافت های زیر پوست شما بهتر التیام بخشد. روغن کرچک به شما کمک می کند تا درد و التهابی که در طول پاکسازی بافت اسکار  رشد بافت خارجی و چسبندگی توسط سیستم های پاکسازی طبیعی بدن، با آن مواجه می شوید را کاهش دهد.(در بخش نظرات توضیحات کامل راجع به درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم  داده شده است)  


خواص گیاه کیسه کشیش در درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم

 داروی گیاهی برای اندومتر ضخیم
با توجه به گفته کارشناسان گیاهی، گیاه کیسه کشیش که برای درمان بی نظمی قاعدگی استفاده می شود جهت افزایش انقباضات رحمی نیز خوب است  و به نوبه خود به کاهش خونریزی کمک می کند. ادعا می شود که این گیاه از طریق انقباض رگهای خونی، جریان خون در ناحیه لگن را محدود می سازد. باید زنان باردار از بکارگیری این گیاه (گیاه کیسه کشیش) اجتناب کنند چرا که انقباضات رحمی را افزایش می دهد. همچنین بایستی آن را تحت نظارت یک متخصص استفاده کنید چرا که عوارض جانبی آن بعنوان دارو مشخص نیست.(در بخش نظرات توضیحات کامل راجع به درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم  داده شده است)  

 

خواص زنجبیل در درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم  

داروی گیاهی برای ضخامت رحم

این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان قوی است که بعنوان جینجرولها که خواص ضد التهابی دارند و به عملکرد طبیعی رحم کمک می کنند، شناخته می شوند. همچنین می تواند بعنوان یک ضد درد طبیعی عمل کند و به کاهش درد قاعدگی در آدنومیوز کمک کند. روزانه چای زنجبیل بنوشید و این ریشه شگفت انگیز را در غذای خود استفاده کنید. همچنین می توان یک لیوان آب جوش را با یک تکه 1 اینچی زنجبیل جوشانده و برای بدست آوردن فواید آن، نوشید. (در بخش نظرات توضیحات کامل راجع به درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم  داده شده است)  


خواص زردچوبه در درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم 

داروی گیاهی برای ضخیم شدن دیواره رحم 
یکی دیگر از درمان های گیاهی که آثار شگفتی برای آدنومیوز دارد، زردچوبه می باشد. زردچوبه حاوی کورکومین است، به کاهش سریع التهاب در رحم کمک می کند و همچنین مقدار خون‌ریزی در طول قاعدگی را کاهش می دهد. نوشیدن یک مخلوط یک لیوان شیر با یک قاشق چای خوری زردچوبه به کاهش التهاب در تمامی قسمتهای مختلف بدن کمک می کند. همچنین می توانید آن را به غذایتان اضافه کنید تا از دیگر فواید آن بهره مند شده و نیز تسکینی برای علائم آدنومیوز خود قرار دهید. (در بخش نظرات توضیحات کامل راجع به درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم  داده شده است)  


خواص گیاه پنج انگشت‌ در درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم

درمان گیاهی ضخامت رحم

 این گیاه بعنوان درمان طبیعی برای آدنومیوز شناخته شده است. پنج انگشت حاوی ترکیبات خاصی است که دارای برخی اثرات مشابه با پروژسترون و تستوسترون و هورمونهای دیگر است. این گیاه مانع از تولید استروژن در بدن می شود. کاهش سطح استروژن در از بین بردن علائم آدنومیوز کمک می کند زیرا همانطور که قبلا ذکر شد امکان دارد استروژن اضافی یکی از علل این بیماری باشد. تحقیقات همچنین نشان داده اند امکان دارد پنج انگشت در زنانی که تجربه خون ریزی بیش از حد را تجربه کرده اند سبب اختلال در عملکرد تخمدان شود. 

(در بخش نظرات توضیحات کامل راجع به درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم  داده شده است)  


خواص کلسیم و منیزیم در درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم

 دو ماده معدنی ضروری که نقش مهمی در فرایند قاعدگی بازی می کنند. شما باید اطمینان یابید که از برنامه غذایی‌تان کلسیم و منیزیم کافی را کسب می کنید. کارشناسان مصرف حداقل سه بار در هفته از مکمل ها را توصیه می کنند. این به تنظیم دوره قاعدگی شما کمک می کند که به نوبه خود به کاهش شدت یا از بین بردن علائم آدنومیوز کمک می کند.

 

خواص گیاه کیشی بوکوریوگان در درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم 

داروی گیاهی برای از بین بردن ضخامت رحم

این گیاه یک درمان طبیعی است که در ژاپن برای بسیاری از انواع مختلف مشکلات زنان و زایمان استفاده می شود. با توجه به تحقیقات انجام گرفته، بعنوان یکی از موثرترین درمان‌های آدنومیوز می باشد. محققان جهت بدست آوردن اطلاعات بیشتر درباره این گیاه ژاپنی، به تحقیقاتشان ادامه میدهند تا درباره اثرات آن روی این بیماری اطلاعات بیشتری کسب نمایند. قبل از این که از این درمان طبیعی استفاده کنید، با پزشک مراقبت‌های بهداشتی که در بکارگیری و استفاده از KGB تجربه دارد مشورت نمایید چرا که هنوز اطلاعات بسیار کمی درباره عوارض جانبی آن در دست می باشد. 

(در بخش نظرات توضیحات کامل راجع به درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم  داده شده است)  


خواص تشک برقی برای آدنومیوز در درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم

 گرما می تواند به شل کردن عضلاتتان کمک کند. همچنین در از بین بردن فشارهای دردآور مفید خواهد بود. بعد از رفع فشار، گرفتگی عضلات و دردهای دیگر رفع می گردد. تشک برقی را بکار گرفته و آن را روی ناحیه ای که در آنجا احساس درد می کنید -که معمولا پایین شکم است- قرار دهید. در صورتی که تشک برقی ندارید، می توانید از کیسه آب گرم نیز استفاده کنید. دراز بکشید و تا زمانی که درد فروکش بکند آن را روی ناحیه مورد نظر نگه دارید. این کار را تکرار کنید. همچنین حمام گرم هم می تواند در کاهش درد شما کمک کند. 


خواص آلوئه ورا برای آدنومیوز در درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم 

وقتی راجع به الوئه ورا فکر می کنید به احتمال قوی فکرتان متوجه فواید ان روی پوست و مویتان خواهد شد. همانطور که می دانید، می توان از آن استعمال داخلی نیز کرد چرا که مزایای سلامتی زیادی داشته و بسیاری از مشکلات را دور نگه می دارد. آلوئه ورا قاعدگی را بسیار منظم ساخته و از گرفتگی عضلات پیشگیری می کند . وقتی قاعدگی منظم می شود، فشار روی رحم کم شده و در نتیجه درد کم می شود. دو بار در هفته یک لیوان آب آلوئه را بنوشید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید. می توانید با بکارگیری ژل آلوئه ورای تازه در ناحیه آسیب دیده، به کاهش گرفتگی عضلات کمک کنید. 


خواص آروماتراپی در درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم 

با گفته کارشناسان، آروماتراپی روش خوبی برای درمان گرفتگی عضلات در دوران قاعدگی است . روغن مریم گلی و روغن مرزنجوش برای کاهش درد و ناراحتی های ناشی از آدنومیوز مفید می باشد. همچنین توصیه می شود که از کمپرس گرم این روغن ها در روی شکم استفاده کنید تا از علایم این بیماری خلاص یا آنها را کم نمایید. 
بغیر از داروهای خانگی و درمان دارویی آدنومیوز، کارشناسان ورزش منظم را نیز توصیه می کنند. فعالیت های فیزیکی می تواند به کاهش و از بین بردن علائم آدنومیوز کمک قابل توجهی نماید. به یوگا توصیه زیادی می شود . آساناهایی از جمله آدهو موخاسانا، سوپتا بادها، کوناسانا، باجناسانا و اوتهیتا انگولی سوخاسانا در کاهش گرفتگی شدید قاعدگی بسیار موثر هستند. یوگا آسانا را هر روز به مدت 20 دقیقه انجام دهید تا از فواید آن بهره مند و نشانه های این بیماری دردناک را کاهش دهید. به خاطر داشته باشید که شما نباید در طول دوره قاعدگی این ورزش را انجام دهید.

 

درمان خانگی ضخیم شدن رحم با رژیم غذایی

آدنومیوز

آدنومیوزیس

همچنین خوردنی‌های خاصی در رژیم غذایی برای راحت کردن گرفتگی در توصیه ادنومیوز توصیه می شود. که عبارتند از :

درمان آدنومیوز با رژیم غذایی 
• هویج- به تنظیم دوره قاعدگی کمک می کند؛ 
• پاپایا- حاوی آنزیمهایی است که به تنظیم جریان خون قاعدگی کمک می کند. 
• چای بابونه- دارای خواص ضد اسپاسم و ضد التهاب  بوده و موجب کاهش تورم و کاهش گرفتگی های قاعدگی می گردد. 
• ریحان- حاوی اسید کافئیک می باشد که در از بین بردن دردهای موجود در گرفتگی‌های قاعدگی کمک می کند. 
• دارچین- دارای خواص ضد التهابی و ضد لختگی است که در طول دوره قاعدگی کمک می کند. 
• زعفران- دارای خواص ضد اسپاسم و ضد التهابی بوده و در کاهش تورم ناشی از گرفتگی های قاعدگی مفید می باشد. 
• جعفری- شامل آپیول و myricistin است که به تنظیم قاعدگی کمک می کند. 


گرچه آدنومیوز می تواند وضعیت دردناکی ایجاد کند اما باز داروهای خانگی وجود دارند که می توانند به شما در کاهش ناراحتی و درد کمک کرده و موجب تنظیم قاعدگی شود، موثر واقع گردند. استفاده از درمان های طبیعی جایگزین خوبی برای داروهای آلوپاتی هستند و هیچ ضرری ندارند. 
با این حال، به خاطر داشته باشید که امکان دارد برخی از گیاهان نسبت به برخی از داروها عکس العمل نشان دهند بنابراین قبل از استفاده از آنها با پزشک خود مشورت نمایید. وقتی که از آنها استفاده می کنید مطمئن باشید که تمامی علائم ادنومیوز را رفع خواهند کرد.

 

 

آدنومیوز


امروزه ، علیرغم پیشرفت علمی ، آدنومیوز رحم یک بیماری مرموز است ، بیماری زایی و علل آن به طور کامل مشخص نیست. در نتیجه ، بسیاری از زنان مبتلا به آدنومیوز با چالش های زیادی روبرو هستند.

رحم چیست

آدنومیوز رحم ، رشد غیرطبیعی آندومتر در بدن رحم است. تا همین اواخر ، در زنان ، آدنومیوز به عنوان یک بیماری جداگانه شناخته نمی شد ، به عنوان یک نوع آندومتریوز دستگاه تناسلی در نظر گرفته می شد و آندومتریوز تناسلی در بدن رحم یا آندومتریوز داخلی نامیده می شد. اخیراً ، یک نظر وجود دارد که آدنومیوز یک بیماری مستقل است.

تفاوت بین اندومتریوز و آدنومیوز

با توجه به این دیدگاه سنتی که آدنومیوز نوعی آندومتریوز است ، ما تفاوت بین آندومتریوز و آدنومیوز را به صورت جدول ارائه می دهیم.

 

دستگاه تناسلی خارج از دستگاه تناسلی
  داخلی بیرونی

 

فراوانی در ساختار بیماری 70٪ 20-25٪ 6-10
بومی سازی ضایعات در بدن رحم ، در استخوان رحم و رحم قرار دارند. ضایعات می توانند در واژن ، لوله های رحمی و تخمدان ها ، در اندام های هم مرز دستگاه تناسلی (رکتوم ، حفره شکم) باشند. کانون آندومتریوز می تواند در مثانه ، در ناف ، در آپاندیس ، در اندام های تنفسی ، در کبد ، در کلیه ها ، در بخیه های بعد از عمل باشد.
علل وقوع ناشناس محتمل ترین نظریه کاشت است. ممکن است سلولهای "زنده" آندومتر با خون (بلع هماتوژن) یا در حین جراحی وارد شوند ، در مراحل شدید آندومتریوز دستگاه تناسلی ایجاد شوند.
علائم درد مزمن لگن ، دوره های دردناک و طولانی مدت ، ترشحات قهوه ای قبل و بعد از چرخه درد در پایین شکم و کمر ، دوره های دردناک ، ناباروری اولیه ، یبوست ، خونریزی رحم. بسته به محل محلی سازی ، درد ، خون در ادرار یا مدفوع در دوران قاعدگی ظاهر می شود.
عیب یابی اکوگرافی لاپاراسکوپی ام آر آی ، سی تی ، سونوگرافی ، اشعه ایکس

 

تعداد زیادی نظریه وجود دارد که سعی در تبیین شکل ظاهری و مکانیسم آدنومیوز دارند ، اما توضیح علل بروز بیماری در اکثر موارد همچنان دشوار است.
آدنومیوز
علل آدنومیوز
در مورد وقوع این بیماری زنان فرضیات زیر وجود دارد:
تغییراتی در زمینه هورمونی در برخی از بیماران مبتلا به آدنومیوز مشاهده می شود: "عدم حساسیت" به عملکرد پروژسترون ، سندرم LUF و دیگران. غده تیروئید ، تخمدان ها بر زمینه هورمونی یک زن تأثیر می گذارند ، بنابراین ، هر گونه اختلال در این اندام ها می تواند منجر به بیماری شود ، اما وضعیت زمینه هورمونی همیشه یک شاخص دقیق از بیماری نیست.
عدم تعادل ایمنی.
آسیب شناسی در واکنش های بین سلولی بدن.
شناخته شده ترین نظریه لانه گزینی ، اصلی ترین عامل تأثیرگذار در "قاعدگی برگشتی" است - این زمانی است که ، به دلایلی ، جریان قاعدگی از طریق لوله های رحمی برگشت می کند و به صفاق و سایر اندام ها وارد می شود - از آنجا که ایجاد می شود ، با آدنومیوز متناسب نیست داخل بدن رحم ، و نه در خارج از آن.
این نظریه ها هستند که سعی می کنند با معیارهای علمی توضیح دهند که چه چیزی در آدنومیوز رحم تأثیر می گذارد ، علت اصلی آن و انگیزه رشد آن چیست ، اما عوامل تحریک کننده آشکاری در بیماران مشاهده می شود:
استعداد ژنتیکی به بیماری های توموری اندام های تناسلی.
اضافه وزن ، فشار خون بالا ، بیماری های دستگاه گوارش ، آلرژی ، حساسیت به بیماری های عفونی.
بیماری های مکرر زنان (التهابی ، آندومتریوز خارجی و سایر موارد).
سابقه مداخلات جراحی دوره ای در رحم: کورتاژ ، سقط جنین.
حاملگی های خارج رحمی.
مصرف هورمونی دارو ، استفاده از دستگاه های داخل رحمی.
آسیب شناسی های دیگر رحم (فیبروم ، فرسایش دهانه رحم).
در حال حاضر ، بوم شناسی ضعیف نقشی اجتناب ناپذیر در بروز این بیماری دارد. در کشورهای پیشرفته با تعداد زیادی مشاغل ، بزرگراه ها ، میزان بالای این بیماری تشخیص داده می شود.
برنامه ریزی کودک در سنین بعدی یا عدم تمایل به بچه دار شدن منجر به این واقعیت شده است که زنان جوان بیشتر و بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند.
آندومتریوز داخلی با توجه به میزان ضایعه و نحوه "به نظر رسیدن" آن طبقه بندی می شود. با محلی سازی کانون ها ، آدنومایوز در بدن رحم و آدنومیوز استخوان و گردن رحم قابل تشخیص است.
 
آدنومیوز

در اشکال بالا  آدنومیوز مشخص می شود:

فرم منتشر ، که در آن آندومتر در سراسر غشای عضلانی رحم پراکنده شده است ، می تواند به طور موازی با فرم ندولار (شکل منتشر-گره ای) رخ دهد.
کانونی - کانون های کوچک در قسمت های مختلف رحم قرار دارند.
فرم ندولار ، که در آن گره های اندومتریوتیک پر از خون در لایه عضلانی رحم ایجاد می شود.
کیستیک نوعی بیماری نادر و شدید است ، فرض بر این است که کیست در نتیجه خونریزی های مکرر ایجاد می شود.
1 2 3 4 درجه
مرحله I - دوره اولیه روند آسیب شناسی فقط در نازک ترین لایه میومتر (زیر مخاط) رحم قرار دارد.
مرحله II - این بیماری بیشتر در میومتریم ، که از 3 لایه تشکیل شده است ، عمیق تر می شود و 2/3 آن را تحت تأثیر قرار می دهد.
مرحله III - روند آسیب شناختی به کل ضخامت میومتریوم گسترش می یابد ، و به غشای سروز ، که مرز مثانه است ، می رسد.
مرحله IV - تعمیق روند آسیب شناسی ، که علاوه بر رحم ، به "نزدیکترین همسایگان" آن نیز ارسال می شود و به آندومتریوز دستگاه تناسلی خارجی تبدیل می شود.

 

علائم آدنومیوز

علائم آدنومیوز همیشه به این دلیل ظاهر نمی شود که ممکن است آندومتریوز داخلی به صورت فعال نباشد و بروز علائم و نشانه ها "نشانه" مرحله غیر اولیه بیماری است ؛ فقط پزشک می تواند درجه اول را تشخیص دهد.

 

 پزشک


علائم معمولی آدنومیوز:

ظهور سندرم درد که در قسمت تحتانی شکم ، در پرینه رخ می دهد ، که به درد مزمن لگن تبدیل می شود.
خونریزی رحم ، قبل و بعد از قاعدگی - همیشه مقدار کمی ترشح قهوه ای همراه با آدنومیوز وجود دارد که مدت زمان آن می تواند 7 روز یا بیشتر باشد.
نقض قاعدگی: افزایش مدت زمان ، درد شدید و فراوانی.

کاهش هموگلوبین.
ناباروری
صرف نظر از چرخه قاعدگی ، درد می تواند در طی رابطه جنسی رخ دهد.
رحم می تواند قبل از شروع قاعدگی به طور قابل توجهی اندازه خود را افزایش دهد.

 آدنومیوز در یائسگی چیست

 آدنومیوز

پیش از این تصور می شد که آدنومیوز یک بیماری قبل از یائسگی است ، اما در حال حاضر بیماری بسیار جوانتر شده است. در حال حاضر ، نوجوانان و دختران جوان مبتلا به آندومتریوز داخلی تشخیص داده می شوند.

آدنومیوز می تواند در دوران یائسگی اتفاق بیفتد ، اما این به ندرت اتفاق می افتد ، زیرا سطح استروژن در دوران یائسگی کاهش می یابد و رشد پوشش داخلی رحم (آندومتر) متوقف می شود ، به ترتیب کانون های آندومتریوتیک رشد نمی کنند و کاهش نمی یابند.

اما ، علیرغم اینکه قاعدگی برای پیشرفت بیماری بسیار مهم است و در حال حاضر یکی از روشهای درمان دارویی آدنومیوز ایجاد یائسگی مصنوعی در بدن زنان است ، دوره یائسگی ، حتی شروع بیماری نیز ممکن است.

یکی از دلایل احتمالی شروع بیماری در چنین اواخر سن ، درمان جایگزینی هورمون است ، مصرف استروژن خطرهای شروع بیماری را افزایش می دهد. اغلب اوقات ، درمان رادیکال به زنان یائسه ارائه می شود - عملی برای برداشتن رحم.

در حال حاضر ، برای تشخیص صحیح آدنومیوز ، انجام مطالعات بالینی ضروری است. معاینه زنان و شکایات بیمار فقط به طور غیر مستقیم علائم آدنومیوز را نشان می دهد.

 

اکوگرافی

نقش بسیار مهمی در معاینه توسط اکوگرافی واژن (سونوگرافی) انجام می شود ، که ابتدا باید تجویز شود.

 

اکوگرافی واژن

 

سونوگرافی نشانه هایی از آدنومیوز را نشان می دهد ، باید چندین روز قبل و بعد از قاعدگی انجام شود ، توجه زیادی به لایه پایه آندومتر انجام شود.

پژواک زیر آدنومیوز ، مشخصه درجه اول ، مشخص می شود:

"لوله ها" از آندومتر تا میومتر را پیدا کرد.
تغییرات در لایه پایه - شکل ظاهری دایره ها یا بیضی شکل ، ظاهر کرک ها ، ضخامت لایه ناهموار.
نقص در آندومتر.
پژواک آدنومیوز درجه یک مشخصه تمام درجات بعدی است. پژواک آدنومیوز درجه دو ، نشان دهنده افزایش ضخامت دیواره های رحم است ، اما بر خلاف درجه سوم ، ضخامت رحم در همه بیماران تشخیص داده نمی شود.

به لطف معاینه سونوگرافی ، تعیین فرم آدنومیوز ممکن است:

آدنومیوز گره ای در سونوگرافی حتی در مناطق گرد یا بیضی شکل در دیواره های رحم ظاهر می شود.
 علائم آدنومیوز کانونی رحم در سونوگرافی مناطقی با لبه های ناهموار در دیواره های رحم است.
احتمال تشخیص آندومتریوز داخلی با سونوگرافی ، بسته به درجه بیماری ، از 88 تا 96٪ متغیر است. همانطور که قبلاً در بالا ذکر شد ، درجه اول بیماری برای تشخیص صحیح سخت ترین است.

همه موارد فوق سونوگرافی (اکوگرافی) را به یک دستگاه تشخیصی کاملاً مطمئن تبدیل می کند ، اما هیچ کس احتمال خطا در تفسیر داده ها را از این امر مستثنا نمی کند.

دشوارترین تشخیص ، مورد خاص آندومتریوز داخلی در ترکیب با گره های میوم متعدد است. در این حالت ، سونوگرافی اطلاعات لازم را ارائه نمی دهد.

 

با توموگرافی  (CT)

CT ابزار اصلی برای تشخیص آدنومیوز نیست ، اما می تواند به عنوان یک روش اضافی برای تایید سونوگرافی استفاده شود.

CT ابزار اصلی در تشخیص آدنومیوز نیست
CT ابزار اصلی برای تشخیص آدنومیوز نیست.
هنگام انجام CT ، از مواد حاجب استفاده می شود. بسته به نوع بیماری ، علائم زیر مشخص می شود:

شکل کانونی آدنومیوز با ساختار ناهمگن میومتریوم به دلیل کانون های کوچک به اشکال مختلف مشخص می شود ، بنابراین ماده حاجب باعث می شود که میومتریوم مانند لانه زنبوری به نظر برسد.
شکل منتشر با افزایش رحم با ضخامت دیواره های مختلف و خطوط نامشخص نشان داده می شود.
با فرم ندولار ، رحم نیز بزرگ می شود ، کانونهای گرد در ضخامت میومتر قرار دارند. گره های میوماتیک از این جهت که مرزهای مشخصی دارند متفاوت هستند.

تشخیص آدنومیوز با استفاده از MRI 

تشخیص آدنومیوز با استفاده از MRI ​​دقیق تر است و جایگزینی برای سونوگرافی ارائه می دهد. داده های MRI به شما امکان می دهد شکل و درجه آدنومیوز را با دقت 95٪ تعیین کنید.

درمان جراحی آدنومیوز
اصل درمان جراحی آدنومیوز رحم حداکثر برداشتن کانون دردناک است ، اما معیار اصلی برای انتخاب یک عمل جراحی سن زن و تمایل به حفظ عملکرد باروری است.

علائم درمان جراحی:

این عمل با یک فرم ندولار و منتشر از آندومتریوز داخلی انجام می شود.
اگر علائم بدتر شود و دارو به شما کمک نکند.
اگر در 2 و 3 درجه آدنومیوز باشد ، میومتریوم تکثیر می یابد.
وجود سایر بیماری های زنان برای درمان که یک عمل ضروری است - فیبروم ، تومور تخمدان و دیگران.


درباره مداخلات جراحی با حفظ سیستم تولید مثل

در شرایط مدرن ، اغلب این کار آسیب رساندن به سیستم تولید مثل یک زن در طی روش جراحی درمان آدنومیوز نیست. روش های زیر استفاده می شود:

از ترموتراپی ناشی از لیزر بینابینی (ILTT) برای فرم ندولی آدنومیوز استفاده می شود. تأثیر بر گره ها با تبدیل انرژی لیزر به انرژی گرمایی انجام می شود.
برداشتن آندو و میومتریوم (فرسایش). برداشتن یک روش درمانی کم تهاجمی برای آدنومیوز است. این عمل با استفاده از رسکتوسکوپی انجام می شود که به واژن وارد می شود. عملکرد دستگاه با استفاده از یک حلقه الکترو جراحی انجام می شود که به لطف آن لایه آندومتر برداشته می شود. این روش شبیه خراشیدن سنتی است.
فرسایش اولتراسوند متمرکز (FUS) ، برای فرم ندولار استفاده می شود.
آمبولیزاسیون عروق رحم اثر در درمان با انسداد عروق رحم حاصل می شود ، پس از قطع خونرسانی ، کانون های آدنومیوز باید از بین بروند.

جراحی 

اگر خانمی علاقه ای به حفظ احتمال فرزندآوری ندارد ، یا در زنان قبل و یائسگی است ، در این صورت پزشک معالج پیشنهاد می کند یک عمل برای قطع یا از بین بردن رحم انجام شود.

 

جراحی


گزینه های مختلفی برای برداشتن رحم استفاده می شود:

لاپاراتومی - این عمل با استفاده از یک برش شکمی انجام می شود ، این برای پیشرفت طولانی مدت آندومتریوز داخلی با آسیب به اندام های همسایه ، با افزایش زیاد رحم ، اگر احتمال انتقال به فرم بدخیم وجود دارد و اگر وجود دارد هیچ فرصتی برای عملیات آرام تر وجود ندارد
لاپاراسکوپی اغلب استفاده می شود ، اما تعدادی از موارد منع مصرف دارد - اندازه بزرگ رحم (بیشتر از هفته 12 بارداری) ، تومورهای بدخیم و گسترش گسترده آندومتریوز.
لاپاراسکوپی با استفاده از فن آوری های مختلف انجام می شود ، در هر مورد مزایا و معایبی وجود دارد:

قطع سوپراواژینال رحم (برداشتن لاپاراسکوپی فوق سرویکس ) با سه سوراخ ، در حالی که رباط های رحم و رحم را حفظ می کند ، انجام  می  شود. به اختصار LSH گفته می شود .
هیسترکتومی داخل عضلانی کلاسیک (CISH) یک نسخه اصلاح شده از LSH است که دارای  مزیت کاهش قابل توجه درد بعد از عمل است.
هیسترکتومی کامل لاپاراسکوپی (TLH) خطرناک تر از LSH است.

دوره عمل جراحی

پس از عمل برداشتن رحم ، بیمار باید توصیه های لازم را انجام دهد.
توانبخشی برای لاپاراتومی و لاپاراسکوپی متفاوت است. لاپاراسکوپی به راحتی توسط بیماران تحمل می شود ، تخلیه در خانه می تواند طی 2 تا 3 روز اتفاق بیفتد. برای جلوگیری از عوارض و کاهش عواقب ، توصیه می شود 4-5 ساعت پس از لاپاراسکوپی از رختخواب خارج شوید. لاپاراتومی تحمل بدتری دارد ، آنها مجاز به بلند شدن بعد از یک روز هستند.
 
پس از ترخیص از بیمارستان ، باید مرتباً توسط یک متخصص زنان تحت نظر باشید و سالی یک بار سونوگرافی انجام دهید. بیماری های همزمان ، مانند دیابت شیرین ، کم خونی ، فشار خون بالا و سایر موارد ، تأثیر بسیار شدیدی در بهبودی زن دارند. اگر علاوه بر رحم ، تخمدان ها برداشته شود ، درمان جایگزینی هورمون ضرورتاً تجویز می شود. برداشتن رحم (با دهانه رحم حفظ شده) تاثیری در زندگی صمیمی نخواهد داشت ، اما قاعدگی از بین می رود.
 
مهم! جراحی هایی که با حفظ اعضای بدن انجام می شوند آدنومیوز را درمان نمی کنند ؛ ممکن است در طی 1-2 سال عود کند. برای جلوگیری از عود ، هورمون درمانی تجویز می شود.
 

آدنومیوز بدون عمل جراحی 

در حال حاضر ، همه زنان علائم جراحی ندارند ، علاوه بر این ، همه موافق عمل جراحی نیستند ، بنابراین داروهای هورمونی ، مکمل های غذایی و درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم در حال تبدیل شدن به یک گزینه جایگزین هستند .
 
صحبت از اثربخشی هر دارو ، می توانیم بلافاصله بگوییم که هیچ یک از آنها نمی تواند آدنومیوز را در سطح سلولی از بین ببرد ، داروها فقط تأثیر غیرمستقیم بر مکانیزم توسعه بیماری دارند.صرف نظر از مدت زمان درمان دارویی ، این بیماری می تواند عود کند ، زیرا آندومتریوز داخلی یک بیماری مزمن است.
 

درمان آدنومیوز با روش پزشکی محافظه کارانه 

هورمون درمانی اصلی ترین درمان محافظه کارانه است.
 
دارو
 
یک نظر وجود دارد که اگر کانونهای اندومتریوتیک به طور فعال "رشد نکنند" و علائمی در زندگی طبیعی تداخل نداشته باشند ، نباید درمان هورمونی را شروع کرد ، زیرا بیماری فقط قابل تحریک است.
 

دارو های اصلی هورمونی

عبارتند از:

دارو پیشگیری از بارداری خوراکی - جانین ، یارینا ، رگولون و دیگران. آنها عملکرد هورمون های مسئول تخمک گذاری را متوقف می کنند - این باعث تخمک گذاری می شود ، در حالی که کانون های پاتولوژیک رشد نمی کنند ، علائم دردناک از بین می روند.


پروژسترون ها - ویسان ، دوفاستون و دیگران. ژستاژن ها به عنوان آنالوگ های مصنوعی پروژسترون ، فعالیت استروژن ها را سرکوب می کنند ، که منجر به رشد کمتر آندومتر می شود. آنها به مدت شش ماه به صورت چرخه ای یا مداوم مصرف می شوند.


آنتی گونادوتروپین ها - دانازول و دیگران. پیش از این ، دانازول اغلب به خصوص برای رسیدن به بارداری تجویز می شد ، اما اکنون ، به دلیل اثر آندروژنیک زیاد و سایر عوارض جانبی ، تقریباً هرگز استفاده نمی شود. اثر دارو منجر به از بین رفتن قاعدگی می شود ، ضایعات نمی توانند به دلیل کمبود هورمون های لازم رشد کنند ، پس از ترک داروها ، قاعدگی از سر گرفته می شود.


گنادورلین (AGnRH ) - زولادکس ، دیفرلین ، سینارل و دیگران. قیمت بالا باعث می شود AGnRH برای بیشتر بیماران غیرقابل دسترس باشد ، اقدامات آنها ایجاد "یائسگی مصنوعی" است. تمام علائم یائسگی ذاتی این داروها است ، علاوه بر این ، آنها در زنان با تمایل به پوکی استخوان کاملاً منع مصرف دارند ، زیرا تحت عمل AGnRH ، وضعیت استخوان ها بدتر می شود.


مهار کننده های آروماتاز ​​- قبل از استفاده از این داروها ، عملکرد تخمدان باید "روشن" باشد ، بنابراین بیشتر برای زنان یائسه در نظر گرفته شده است.
درک این نکته مهم است که پس از یک دوره درمان آدنومیوز با داروهای هورمونی ، هر ساله احتمال عود بیماری افزایش می یابد و یک دوره تکراری گاهی منع مصرف یا بی اثر است. یک جایگزین برای داروهای هورمونی ، مکمل های غذایی هستند: ایندیول ، اپی گالات و سایر مواد.

 

ایزوتراپی  آدنومیوز

روش های اصلی فیزیوتراپی برای آندومریوز داخلی:

با توجه به بررسی ها ،  زالو درمانی (هیرودوتراپی) یک روش بسیار بحث برانگیز است.(در بخش نظرات توضیحات کامل راجع به زالو درمانی (هیرودوتراپی)  داده شده است)
جریان های فرکانس پایین (الکتروفورز) استفاده می شود.
مگنتوتراپی پس از جراحی نشان داده می شود.
استفاده از حمام های رادون ، ید-برم ، اما از حمام های سقز و سولفید نمی توان استفاده کرد. حمام های رادونی به عادی سازی تعادل هورمونی کمک می کنند ، تأثیر مفیدی بر چسبندگی دارند.
توجه! شما نمی توانید از گل های دارویی استفاده کنید ، از حمام ، سونا دیدن کنید و در ناحیه کمر ماساژ دهید.

تغذیه برای آدنومیوز

تغذیه برای آدنومیوز ، مانند سایر بیماری ها ، بر اساس اصول کلی یک رژیم غذایی سالم است:

غذاهای بی ارزش - شیرینی جات ، نوشابه ، فست فودها و غیره را استفاده نکنید.
از الکل ، توصیه می شود فقط از شراب قرمز به مقدار محدود استفاده کنید.
سبزیجات ، میوه ها ، سبزیجات باید فراوان باشد (سیب ، مرکبات ، پیاز ، کلم بروکلی).
برخی از منابع توصیه می کنند محصولات لبنی ، گوشت چرب را حذف کنید.
شما باید مقدار کافی غذای پروتئینی و مقدار زیادی هموگلوبین مصرف کنید.
 چای سبز.
از ویتامین های گروه B استفاده کنید.

 

بارداری

بارداری با آدنومیوز

بیشتر پزشکان معتقدند که بارداری با آدنومیوز بهترین راه برای درمان آن است.
اطلاعات زیادی در مورد تأثیر آندومتریوز داخلی بر بارداری وجود ندارد. به عنوان یک قاعده ، اگر خانمی بدون مصرف دارو و جراحی به تنهایی باردار شود ، وضع حمل کودک بدون مشکل است ، اما اگر بارداری در اثر مصرف دارو صورت گرفته باشد ، نمی توانید ناگهان دارو را قطع کنید ، زیرا این می تواند سقط جنین را تحریک کند.

عدم حاملگی اغلب در اشکال شدید بیماری رخ می دهد ، زمانی که تخمک بارور نمی تواند به دیواره های رحم متصل شود. سقط همراه با آدنومیوز در مراحل اولیه اتفاق می افتد.

 

علت ناباروری در آدنومیوز

علت ناباروری در آدنومیوز می تواند اختلالات هورمونی ، آسیب به رحم باشد.

مشکلات مربوط به بارداری همیشه برای همه بوجود نمی آید. اگر زنی نتواند با آدنومیوز باردار شود ، فقط درمان هورمونی یا مداخلات جراحی با حفظ اندام تولید مثل به او نشان داده می شود. اغلب ، دوفاستون و ویزان(دینوژست) تجویز می شود. دوفاستون پیشگیری از بارداری نیست و هورمون بارداری (پروژسترون) را افزایش می دهد.  باعث یائسگی مصنوعی می شود ، در نتیجه ترک دارو ، دستیابی به بارداری ممکن است.

 

پیشگیری از بیماری های زنان از جمله آدنومیوز

صحبت کردن در مورد پیشگیری از بیماری های زنان (از جمله آدنومیوز) ، اول از همه لازم است که مراجعه منظم به پزشک - متخصص زنان ذکر شود. هر خانم جوانی نیاز به معاینه سالانه یک بار توسط این متخصص دارد.

نکاتی از متخصصان زنان برای پیشگیری از آندومتریوز داخلی:

در دوران قاعدگی ، زن باید از اعمال جسمی سنگین دست بکشد.
با درد خفیف لگن ، یک زن باید بیشتر استراحت کند و از استرس جلوگیری کند.
نمی توانید به شدت آفتاب بگیرید ، انرژی خورشیدی بیش از حد  بیماری را تحریک می کند.
بارداری به موقع بهترین راه پیشگیری از بیماری آدنومیوز  است.

می خواهید در باره آدنومیوز بیشتر بدانید مقاله  سلامت و بهداشت سلامت زنان آدنومیوز علل درمان را بخوانید.

 

نظرات

۱۴۰۰/۴/۱۱آدنومیوز یک بیماری در زنان است که دیواره های رحم ضخیم تر می شود.این نتایج در دوره های طولانی مدت همراه با خونریزی شدید ، درد شدید در شکم یا مقاربت دردناک خود را نشان می دهد. این وضعیت بیشتر در زنان بین 32 تا 50 سال دیده می شود اما در برخی موارد نادر ، زنان جوان را نیز درگیر می کند. مشکل اصلی آدنومیوز این است که عملاً قابل تشخیص نیست و باعث می شود از کوچکترین علائمی که ممکن است نشانه وجود یک مشکل بزرگتر باشد ، غافل شویم. علائم آدنومیوز علائم آدنومیوز و شدت آنها در هر بیمار متفاوت است. علائم رایج عبارتند از: گرفتگی های دردناک در دوران قاعدگی مقاربت دردناک در هنگام خونریزی قاعدگی لخته خون دیده می شود لکه بینی در بین دوره ها فشار روی مثانه خونریزی شدید هنگام قاعدگی مشکلات حاملگی

۱۴۰۰/۴/۱۱ چه عواملی باعث آدنومیوز می شود؟ علت دقیق این بیماری ناشناخته است اما بیشتر اوقات ، با افزایش سطح استروژن در ارتباط است. نتیجه قطعی باقی مانده است ، که دیواره داخلی میومتریوم نقش عمده ای در ایجاد آدنومیوز دارد ، که اغلب با سایر اختلالات تولید مثل و هورمونی مرتبط است. در میان بسیاری از نظریه های گمانه زنی در طول سال ها ، برخی از نظریه های رایج عبارتند از: 1- تورم دیواره رحم به دلیل زایمان که باعث ترک های شیار مانند دیواره عضلانی اطراف رحم می شود. 2- سلولهای بنیادی در آندومتر 3- بافتهایی که در دیواره رحم قبل از تولد وجود دارند و در بزرگسالی رشد می کنند 4- زایمان سزارین که ممکن است باعث شود لایه آندومتر پس از برش داخل عضله رحم شود.

۱۴۰۰/۴/۱۱تشخیص آدنومیوز به منظور تعیین دقیق وجود آدنومیوز در بیمار ، متخصص زنان یک سری مطالعات و آزمایشات را انجام می دهد. برای تشخیص دقیق ، لازم است که تحت معاینه قرار بگیرید ، به هیستروسکوپی متوسل شوید (معاینه حفره رحم با استفاده از دستگاه نوری). همچنین ، در صورت شک به آدنومیوز ، پزشک ممکن است اسکن اولتراسوند را تجویز کند. برای ارزیابی تصویر کلی این بیماری ، پزشکان توصیه می کنند تحت معاینه متخصص غدد ، قلب و عروق ، متخصص گوارش و غیره قرار گیرند. معاینه فیزیکی کامل به پزشک امکان می دهد تا بهترین راه حل و درمان مناسب آدنومیوز را پیدا کند. بسیاری از خانم ها از رحمی رنج می برند که اندازه آن دو یا سه برابراندازه طبیعی است. 1- اولین مرحله اسکن تومورهای احتمالی با استفاده از سونوگرافی است. 2- در برخی موارد ، اگر نتیجه گیری مشخصی برای تشخیص وجود نداشته باشد ، ممکن است پزشک برای بررسی بهتر رحم و تعیین دقیق محل آدنومیوز ، اسکن MRI را انجام دهد. اسکن ام.آر.آی برای خانم هایی که باردار هستند ، هر نوع پیرسینگ ، ضربان ساز قلب یا هر نوع فلز دیگری در بدن دارند ، کاملاً ممنوع است. 3- گام بعدی مطالعه نمونه های بافتی رحم توسط یک آسیب شناس ماهر است. این کار می تواند از طریق برداشتن بخشی از بافت از طریق جراحی رحم یا بیوپسی رحم که شامل یک عمل جراحی لاپاراسکوپی از طریق دهانه رحم یا شکم است ، انجام شود. 4- همچنین می توانید سونوگرافی از طریق واژینال انجام دهید ، که ارزان تر ، ایمن و کارآمد است و 85 درصد احتمال آدنومیوز را نشان می دهد.

۱۴۰۰/۴/۱۱پیشگیری از آدنومیوز به طور طبیعی ، پیشگیری از هر بیماری یک سبک زندگی صحیح و سالم است. آدنومیوز غالباً همراه زنان مدرن است که سبک زندگی بیش از حد فعالی دارند و اغلب استرس روانی شدیدی را تجربه می کنند. بر این اساس ، تعدادی از قوانین را می توان تفکیک کرد که در زیر به شما امکان می دهد از ظهور آدنومیوز جلوگیری کنید: 1- معاینات منظم را با یک متخصص زنان انجام دهید. 2- مراقب سلامتی خود باشید. 3- بیاموزید که از موقعیت های استرس زا اجتناب کنید و زمانی برای استراحت و آرامش پیدا کنید. 4- از قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماورا بنفش خودداری کنید.

۱۴۰۰/۴/۱۱درمان آدنومیوز بسته به مرحله بیماری ، میزان آسیب به بافت عضلانی رحم ، سن زن و وضعیت سلامتی او ، روش های مختلفی برای درمان آدنومیوز تجویز می شود. دارو درمانی اولین روش مقابله با آدنومیوز است. در مراحل اولیه و در صورت عدم وجود عوارض مرتبط ، موثر تلقی می شود. درمان آدنومیوز با داروها برای بازگرداندن تعادل طبیعی هورمون ها در بدن بیمار است. روش جراحی برای درمان آدنومیوز بنیادی ترین روش است. دامنه مداخله در هر مورد به طور جداگانه تصمیم گیری می شود.

۱۴۰۰/۴/۱۱آدنومیوز ، مانند بسیاری از بیماری های زنان ، دارای طیف وسیعی از علائم است: تظاهرات حاد سندرم قبل از قاعدگی ؛ قاعدگی زیاد با سندرم درد شدید ؛ اختلالات در چرخه قاعدگی ؛ احساسات دردناک در ناحیه کمر و پایین شکم ؛ ناراحتی و درد در هنگام مقاربت ترشحات قهوه ای تیره که قبل و بعد از قاعدگی بعدی ظاهر می شود. تغییر در شکل و اندازه رحم ، که توسط یک متخصص زنان تشخیص داده می شود.

۱۴۰۰/۴/۱۱خطر اصلی آدنومیوز ناباروری ، درد و خونریزی است

۱۴۰۰/۴/۱۱تعدادی از عوامل می توانند منجر به بیماری آدنومیوز شوند: وراثت؛ سقط جنین مداخله جراحی در حفره رحم ؛ در استرس و تنش مداوم بودن عملکرد کار مربوط به فعالیت بدنی سنگین ؛ قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب ، تخت های برنزه و غیره

۱۴۰۰/۴/۱۱یک روش موثر برای مقابله با آدنومیوز رحم ، هیرودوتراپی است (زالو درمانی)، وقتی زالوها روی بدن بیمار ، در یک نقطه درد کاشته می شوند. گزش زالو غدد لنفاوی را تحریک می کند. ایمنی افزایش می یابد ، علاوه بر این ، جریان خون نرمال می شود و هورمون ها به مقدار مناسب وارد سیستم تولید مثل می شوند.اعتقاد بر این است که هیرودوتراپی موثرترین روش برای درمان آدنوم رحم است. اما، بدون مشورت با پزشک نمی توانید به آن متوسل شوید.

۱۴۰۰/۴/۱۱از چای گیاهی نیز استفاده می شود . چای گیاهی که شامل انیسون یا بادیان رومی ، مریم گلی ، اکالیپتوس ، شبدر ، علف بواسیر یا علف آتشین ، انگور فرنگی و ریشه شیرین بیان است. اجزا با آب جوش ریخته و به مدت یک ساعت دم می کنند. این چای گیاهی در درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم طی 3-4 دوره قاعدگی مصرف می شود.

۱۴۰۰/۴/۱۱داروی گیاهی برای اندومتر ضخیم کمپرس ها خاک رس نیز موثر هستند. برای این ، خاک رس خرد شده در آب ریخته می شود و به مدت 10 ساعت باقی می ماند. آب روی خاک رس را خالی کنید .بعلاوه ، ترجیحاً در ظروف سفالی ، سرامیکی یا ظروف شیشه ای ، خاک رس را برای مدت 10 دقیقه گرم در حمام بخار گرم کنید . بعد ، رس را روی پارچه روغنی صاف کرده ضخامت این خمیر نباید بیش از دو سانتی متر باشد ، اجازه دهید کمی خنک شود . لازم است خاک رس را بیش از 2 ساعت روی شکم (تقریباً از ناف به پایین) خود نگه دارید. دوره درمان 6-7 مرحله است. خاک رس باید هر بار تازه باشد.

۱۴۰۰/۴/۱۱عیب اصلی جراحی های محافظت از ارگان ها و درمان هورمونی این است که در 50٪ موارد یا بیشتر ، پس از یک یا دو سال ، همه علائم آدنومیوز برمی گردد ، بنابراین بسیاری از زنان امید زیادی به درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم با داروی گیاهی برای اندومتر ضخیم دارند.

۱۴۰۰/۴/۱۲درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم ریشه های توت روباهی یا Burnet ، ریشه marsh cinquefoil ، ریشه Cetraria islandica یا الیوان کوکی، اپیکا ، ریشه های بنه (کلخنگ ، خنجک ، کلخنگ ، ونشک ، ونوشک و یا ونتاق) را خرد کرده و گیاهان خرد شده کلزا ، گزنه ، گل مینا را اضافه کنید: همه گیاهان و ریشه ها باید از هر یک قاشق غذاخوری مصرف شود ، همه چیز را مخلوط کرده و در چرخ قهوه خرد کنید ، سپس 1 قاشق غذاخوری مخلوط را به 300 میلی لیتر آب غیر داغ اضافه کنید و بگذارید یک ساعت بماند ، سپس آن را بجوشانید و بپزید حرارت کم به مدت 15 دقیقه با درب بسته. دم کنید و 300 میلی لیتر آب جوشانده اضافه کنید. نصف لیوان را قبل از غذا 3 بار در روز بنوشید. دوره درمان 2 ماه است.

۱۴۰۰/۴/۱۲درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم .............. برای ضخیم شدن دیواره رحم چی بخوریم .......... 20 گرم ریشه Euphorbia Palasa ، ریز خرد کرده در 400 میلی لیتر ودکا بریزید. به مدت 2 هفته قرار دهید ، به یاد داشته باشید که باید تکان بخورد (هر دو روز یک بار). تنتور صاف شده را 10 قطره 3 بار در روز قبل از غذا بنوشید. دوره دو ماهه است. افوربیا یک گیاه بسیار سمی است ، بنابراین باید بسیار مراقب باشید.

۱۴۰۰/۴/۱۲درمان گیاهی ضخیم شدن دیواره رحم هنگام درمان آدنومیوز با گیاهان توصیه می شود از چنین جوشانده ای استفاده کنید: 1 قاشق غذاخوری گیاهان خشک گیاه چنار ، بومادران ، مخمر سنت جان یا گل راعی ، گزنه ، ریشه گیاه رودیولا (Rhodiola rosea) ، borovaya uterus ، گیاه pochechuyny ، نعناع تند را در قابلمه 3 لیتری بجوشانید. نصف فنجان را 1 بار در روز بخورید و نصف قاشق چای خوری تنتور golden mustache معروف به سبیل طلایی یا جینسینگ خانگی اضافه کنید. تنتور سبیل طلایی به شرح زیر تهیه می شود - 50 گرم آب گیاه را با 50 گرم ودکا مخلوط کنید. شما باید این داروی گیاهی را بعد از قاعدگی به مدت 20 روز و 10 روز استراحت مصرف کنید. دوره 6 ماهه است.

۱۴۰۰/۴/۱۲ رودیولا برای مردان اين گياه نام هاي مختلفی از جمله «ريشه طلايي» يا «ريشه سرخ» دارد. شایان ذکر است که این گیاه بی نظیر نه تنها برای زنان بلکه برای بدن مردان مفید است.گیاه رودیولا برای بیماری تیروئید ، آدنوم پروستات ، پروستاتیت ، ناباروری مصرف می شود.رودیولا قدرت و فعالیت اسپرم در مردان را افزایش می دهد.جوشانده یا تزریق ریشه این گیاه به از بین بردن التهاب کمک می کند ، برای از بین بردن درد ادراری در بیماری های دستگاه تناسلی می باشد. نحوه مصرف دمنوش رودیولا 1 : قبل از 9 صبح ، اما 30 دقیقه قبل از صبحانه. 2 : 1 ساعت قبل از ناهار. 3 : قبل از ساعت 7 بعد از ظهر ، نیم ساعت قبل از غذا. دمنوش گیاه رودیولا بر اساس ریشه گیاه ، باعث تقویت عملکرد مغز می شود ، بنابراین مصرف آن قبل از خواب توصیه نمی شود.علاوه بر این ، شما نمی توانید عصاره رودیولا را با سایر عوامل هورمونی ترکیب کنید.بسته به تشخیص خاص ، درمان براش به مدت 1-3 ماه انجام می شود.بعد از هر چرخه ، استراحت کنید و درمان را برای تقویت اثر تکرار کنید.

۱۴۰۰/۴/۱۲اگر کم خونی در پس زمینه آدنومیوز ایجاد شود ، باید آب چغندر بنوشید ، بهتر است مخلوطی با آب هویج تهیه کنید که لازم است 4 برابر بیشتر مصرف شود. آنها روزی نیم لیوان را با معده خالی یا یک لیوان می نوشند. به مدت 2 هفته به طور مداوم بنوشید

۱۴۰۰/۴/۱۲هیرودوتراپی یا درمان با زالوی دارویی مدتهاست که در طب سنتی استفاده می شود. امروزه ، پزشکی رسمی در مورد درمان آندومتریوز داخلی با زالو کاملاً تردید دارد ، تنها منبع اطلاعاتی ما بازخورد زنان است. بررسی ها در مورد این داروی مردمی مانند همیشه متناقض است. کسی می گوید که به خلاص شدن از ناباروری کمک کرده و کانون آدنومیوز از بین می رود ، کسی به طور قاطع اعلام می کند که زالو آن را حتی بدتر کرده است. زالو درمانی چگونه انجام می شود؟ برای درمان ، فقط از زالوی طبی استفاده می شود ، درمان می تواند در خانه یا مراکز تخصصی پزشکی انجام شود. اگر در این زمینه دانش ندارید ، بهتر است این روش را در کلینیک های رسمی انجام دهید. اصول مهم زالو درمانی: قبل از دوره زالو درمانی ، لازم است یک آزمایش خون عمومی انجام دهید. با مقادیر کم هموگلوبین ، هیرودوتراپی ممنوع است. زالوها در مکان های خاصی قرار می گیرند که متخصص می داند ؛ اگر محل نادرست باشد ، از دست دادن خون زیادی امکان پذیر است. در یک جلسه نمی توانید بیش از 4 زالو استفاده کنید. تقریباً در طی روز بعد از گزش ، خون از زخم جریان می یابد.

۱۴۰۱/۲/۱۸چگونه می توان آدنومیوز رحم را در خانه درمان کرد؟ به طور موثر به علف کیف چوپان( کیسه کشیش، خورجینک ) و گیاه گزنه کمک می کند. برای از بین بردن التهاب رحم نیز توصیه می شود از ریشه درخت کالموس استفاده شود. پوست درخت بید، چنار، برگ درختچه از ترکیبات دارویی هستند. آنها به درمان بسیاری از بیماری ها از جمله آدنومیوز کمک می کنند.

۱۴۰۱/۲/۱۸آیا آدنومیوز به طور کامل قابل درمان است؟ علت آدنومیوز ناشناخته باقی مانده است، اما این بیماری معمولا پس از یائسگی ناپدید می شود. برای زنانی که ناراحتی شدید ناشی از آدنومیوز را تجربه می‌کنند ، برخی از درمان‌ها ممکن است کمک کنند، اما مطمئن‌ترین و مؤثرترین درمان تا کنون هیسترکتومی است

۱۴۰۱/۲/۱۸درمان آدنومیوز : تنها درمان 100% برای آدنومیوز هیسترکتومی(برداشتن رحم است) ، اما این آخرین راه حل است. داروهای هورمونی در کاهش علائم (خونریزی قاعدگی، درد لگن) موثر هستند. ... داروهای ضد بارداری هورمونی برای آدنومیوز موثر نیستند.

۱۴۰۱/۲/۱۸چه داروهایی برای آدنومیوز تجویز می شود؟ در حال حاضر، موثرترین داروها برای درمان آدنومیوز آگونیست های هورمون آزاد کننده گنادوتروپین ( زولادکس ، دکاپپتیل، دیفرلین، بوسرلین استات، بوسرلین-دپو و غیره) هستند. در عین حال، هزینه بالای داروها اجازه نمی دهد که آنها به طور گسترده در عمل بالینی مورد استفاده قرار گیرند.

۱۴۰۱/۲/۱۸چه کارهایی را نمی توان با آدنومیوز انجام داد؟ به منظور جلوگیری از ایجاد عوارض در اندومتریوز، اثرات حرارتی بیش از حد بر بدن ( حمام داغ و سونا) و همچنین سولاریوم و قرار گرفتن طولانی مدت هدفمند در معرض نور باز خورشید در استراحتگاه ها توصیه نمی شود. همچنین از حمام آب گرم خودداری کنید.

۱۴۰۱/۲/۱۸آیا امکان زایمان با آدنومیوز وجود دارد؟ با درجه اول آدنومیوز ، احتمال بارداری و باروری موفق جنین بسیار زیاد است. آدنومیوز منتشر و فرآیندهای چسبنده وضعیت را پیچیده می کند. اگر حاملگی با آدنومیوز رخ دهد ، وضعیت زن بهبود می یابد. با این حال، در همان زمان، خطر سقط جنین همچنان وجود دارد

۱۴۰۱/۲/۱۸تفاوت بین آدنومیوز و اندومتریوز چیست؟ در آدنومیوز ، بافت آندومتر در عضله رحم ظاهر می‌شود، در حالی که در آندومتریوز، بافت آندومتر در جایی غیر از محل معمول خود کاشته می‌شود، تقریباً در هر نقطه‌ای از بدن.

۱۴۰۱/۲/۱۸چرا آدنومیوز خطرناک است؟ آدنومیوز رحم خطرناک است زیرا می تواند باعث خونریزی خونریزی طولانی مدت، سنگین و بی‌نظم رحم (منومتروراژی منومتروریجیا ) شود که نشانه ای برای بستری شدن زن در بیمارستان است. خونریزی شدید به نوبه خود می تواند منجر به ایجاد کم خونی (کم خونی) شود.

۱۴۰۱/۲/۱۸داروهای ضد بارداری برای آدنومیوز چیست؟ COC ها روش انتخابی برای پیشگیری از بارداری در بیماران مبتلا به آدنومیوز هستند. علاوه بر مزایای کل کلاس، ترکیب اتینیل استرادیول 30 میکروگرم با دینوژست 2 میلی گرم به دلیل خواص درمانی اثبات شده دینوژست پتانسیل درمانی دارد.

۱۴۰۱/۲/۱۸چگونه متوجه می شوید که آدنومیوز دارید؟ علائم آدنومیوز رحم....... قاعدگی طولانی و بیش از حد سنگین؛........ قاعدگی بسیار دردناک؛........... ظاهر ترشحات تیره کمی قبل از قاعدگی و اندکی پس از اتمام آن............ کوتاه شدن چرخه قاعدگی؛..... ناراحتی در رحم؛..... درد در هنگام مقاربت.........

۱۴۰۱/۲/۱۸آیا می توانم بعد از درمان هیپرپلازی آندومتر باردار شوم؟ آیا با هیپرپلازی اندومتر امکان بارداری وجود دارد ؟ از نظر تئوری، این امکان پذیر است . این همه به آسیب شناسی های همراه و شدت فرآیند هیپرپلاستیک بستگی دارد. اگر خانمی تخمک گذاری نداشته باشد و هیپرپلازی داشته باشد، مطمئناً باردار نمی شود.

۱۴۰۱/۲/۱۸آیا می توان با فیبروم رحم باردار شد؟ باردار شدن با فیبروم رحمی واقعی است و آمار آن را تایید می کند. طبق آخرین داده ها ، فیبروم در 80 درصد زنان بالای 35 سال رخ می دهد. اگر مانع مکانیکی برای حمل تخمک و اتصال تخمک بارور شده ایجاد نکنند، بارداری با میوم رحم رخ می دهد و بدون مشکل پیش می رود.

۱۴۰۱/۲/۱۸اندومتریوز هر چند وقت یک بار به سرطان تبدیل می شود؟ ضایعات آندومتر تمایل دارند تا به فرآیندهای بدخیم تبدیل شوند. انکولوژی در 0.6 تا 11.4 درصد از زنان مبتلا به اندومتریوز رخ می دهد.

۱۴۰۱/۲/۱۸ترشحات در آدنومیوز چیست؟ چند روز قبل از شروع قاعدگی و بعد از آن، خانمی ترشحات قهوه ای رنگ دارد. خونریزی بین دوره ها نیز ممکن است رخ دهد که اغلب به عنوان نارسایی در چرخه قاعدگی و قاعدگی زودرس در نظر گرفته می شود. یک علامت مشخصه آدنومیوز درد در قسمت پایین شکم است

۱۴۰۱/۲/۱۸کدام هورمون برای آندومتریوز بهتر است؟ برای درمان آندومتریوز با هورمون ها از قرص هایی استفاده می شود که از نظر ترکیب مشابه با داروهای ضد بارداری هستند. اینها داروهای گروه دانازول، ژسترینون و دکاپپتیل هستند. درمان هورمونی اندومتریوز یک دوره طولانی تا شش ماه یا بیشتر طول می کشد

۱۴۰۱/۲/۱۸چه هورمونی باعث آندومتریوز می شود؟ متخصصان زنان معتقدند که محتمل ترین علت ایجاد آندومتریوز عدم تعادل هورمونی است، یعنی تغییر در سطح استروژن (زیر طبقه ای از هورمون های استروئیدی جنسی که عمدتاً توسط فولیکول های تخمدان تولید می شود)

۱۴۰۱/۲/۱۸بعد از هیستروسکوپی با چه سرعتی می توان باردار شد؟ بارداری پس از هیستروسکوپی باید زودتر از شش ماه پس از عمل برنامه ریزی شود. این روش باعث کاهش باروری نمی شود و یک درمان موثر برای ناباروری زنان است.

۱۴۰۱/۲/۱۸چگونه بدون جراحی از شر فیبروم رحم خلاص شویم؟ در بیشتر موارد، درمان فیبروم رحم بدون جراحی انجام می شود . ... چندین روش محافظه کارانه برای درمان وجود دارد: فیزیوتراپی ... آمبولیزاسیون شریان های رحمی. ... رفع فیبروم با لیزر. ... FUZ-ablation تحت کنترل MRI.

۱۴۰۱/۲/۱۸چه کارهایی را نمی توان با فیبروم رحم انجام داد؟ بسیاری از انواع ماساژ، و همچنین برخی از روش های زیبایی برای فیبروم ، ممنوع است. ... این موارد عبارتند از: ماساژ شدید در شکم، باسن و ران؛........ کاویتاسیون - تکنیکی برای خلاص شدن از شر بافت چربی با قرار دادن مناطق مشکل دار در معرض امواج...... اولتراسونیک............ ماساژ تخلیه لنفاوی؛........... طب سوزنی...............

۱۴۰۱/۲/۱۸چه غذاهایی را نمی توان با اندومتریوز خورد؟ گوشت قرمز، غذاهای سرخ شده ، شکر و غذاهای فرآوری شده (کنسرو، آب نبات)، سبزیجات(سیب زمینی، بادمجان). میکرو فلور روده را متعادل کنید.

۱۴۰۱/۲/۱۸آیا برای آندومتریوز نیاز به برداشتن رحم دارم؟ در صورت وجود اندومتریوز داخلی ، یعنی آدنومیوز که در آن کانون های آندومتریوئید در رحم قرار دارند ، البته برداشتن رحم در خانمی که قبلاً به عملکرد خود پی برده است، تنها گزینه درمانی موثر برای این بیماری است.

۱۴۰۱/۲/۱۸با اندومتریوز چه قرص هایی بخوریم؟ امروزه محبوب ترین داروها برای درمان اندومتریوز عبارتند از: داروهای ضد بارداری خوراکی ترکیبی (COCs) آگونیست های هورمون آزاد کننده گنادوتروپیک آنالوگ های مصنوعی تستوسترون و پروژسترون ... داروهای غیر هورمونی....... ایبوپروفن...... نویگان....... پاپاورین.......

۱۴۰۱/۲/۱۸اگر رحم برداشته شود چه اتفاقی برای بدن می افتد؟ اگر تخمدان ها همراه با رحم برداشته شوند ، یک زن ممکن است یائسگی زودرس، اختلالات هورمونی، افزایش خطر پوکی استخوان و کاهش میل جنسی را تجربه کند. با این حال، بیشتر این اثرات با هورمون درمانی، سبک زندگی سالم و نگرش مثبت قابل پیشگیری هستند.

۱۴۰۱/۲/۱۸آیا می توانید با وجود اندومتریوز شکم را گرم کنید؟ لجن درمانی، خوددرمانی با گیاهان دارویی و استفاده از گرما در قسمت پایین شکم و کمر کاملاً منع مصرف دارد.

۱۴۰۱/۲/۱۸درد آندومتریوز در کجا است؟ بیماران مبتلا به اندومتریوز و درد مزمن لگن معمولاً از درد مداوم و متناوب، دردناک یا حمله‌ای و طولانی مدت شکایت دارند که معمولاً محدود به ناحیه لگن، کمر، دیواره قدامی شکم زیر ناف است.

در ادامه بخوانید...

23 درمان خانگی طبیعی تاپ برای آرتریت های (آرتروز) نمایان شده ی دست ها

در

شما می توانید درد را در زانوها، دست ها، باسن و یا مفاصل دیگر در سراسر بدن تان احساس کنید. که اغلب یکی از نشانه های رایج آرتریت است. گذشته از درد، برخی علائم دیگر، قرمزی و تورم در اطراف مفصل، حرکت محدود در قسمت های تحت تاثیر بدن تان و سفتی هستند. در این پست به شما 23 درمان خانگی طبیعی برای آرتریت در دست ها، را بدون هیچ گونه عوارض جانبی نشان می دهد. در این نوشته، بهترین درمان های طبیعی برای درمان آرتریت از منابع قابل اعتماد، ذکر شده است. با این وجود، تنها به منظور اطلاع رسانی است و هدف آن  دادن توصیه های پزشکی نیست. به خواندن این نوشته ادامه دهید تا اطلاعات بیشتری در مورد این 23 درمان خانگی طبیعی برای آرتریت را با جزئیات بیشتر، کسب کنید! (سیارک

1. زردچوبه
زردچوبه که به شما برای بهبودی پوست تان کمک می کند همچنین آرتریت شما را درمان می کند. زردچوبه یکی از بهترین درمان های خانگی برای آرتریت است.زردچوبه التهاب و درد، از جمله تورم و حساسیت مفاصل را کاهش می دهد. بسادگی، شما فقط نیاز به اضافه کردن پودر زردچوبه (مقدار کمی) در ادویه های کاری (curry) و سس گریوی (gravy) خود دارید تا به مزایای آن دست پیدا کنید. اگر شما به شیر گاو حساسیت ندارید، باید آنرا (یک لیوان) با پودر زردچوبه (1/4 قاشق چای خوری) بجوشانید و قبل از اینکه به رختخواب بروید، آنرا مصرف کنید. انتخاب دیگر، استفاده از آب و جوشاندن آن با مقداری زردچوبه، و مصرف آن است.
2. چای زردچوبه و زنجبیل
این ترکیب نیز به عنوان یکی از موثرترین درمان های خانگی موثر برای آرتریت در نظر گرفته می شود. زنجبیل و زردچوبه هر دو ضد التهاب بوده، و همچنین به درمان آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت کمک خواهد کرد. برای گرفتن بهترین نتایج، شما باید چه چیزی انجام دهید:  (سیارک
این ها را تهیه کنید:
آب (2 فنجان)
1/2 قاشق چای خوری پودر زنجبیل
1/2 قاشق چای خوری پودر زردچوبه
عسل برای مزه
این ها را انجام دهید:
قبل از همه، آب (2 فنجان) را جوش آورده، و 1/2 قاشق چای خوری پودر زردچوبه و زنجبیل را به آن اضافه کنید. آنرا به نیم جوش برسانید اجازه دهید که حدود 15- 10دقیقه بماند. آب آنرا بریزید سپس عسل را برای طعم و مزه اضافه کنید، و دو بار در هر روز از آن لذت ببرید. این مقدار بدست آمده برای دو وعده کافی است.
3. ماش
درمان های خانگی برای آرتریت
ماش نیز یکی از بزرگترین درمان های خانگی برای آرتریت است. به لطف عناصر سودمند زیادی که دارد یکی از پیش-نیازهای درمان آرتریت است. در اینجا دستورالعمل های دقیق برای استفاده از آن برای درمان آرتریت آورده شده اند:
این ها را تهیه کنید:
3 قاشق غذاخوری ماش
آب - 250 میلی لیتر
2 حبه سیر (اختیاری)
مقدار کمی فلفل (اختیاری)
مقدار کمی نمک (اختیاری)
این ها را تهیه کنید:
قبل از هر چیز، ماش را کل شب در آب بخیسانید.
صبح آنرا از آب دربیاورید.
سپس سیر را خرد کنید.
بعد از آن، سیر را به ماش اضافه کنید
شما بایستی این ترکیب ماش – سیر (یک مشت پر) را دوبار در روز مصرف کنید.
اگر شما بخواهید کمی به آن طعم و مزه بدهید، می توانید فلفل و نمک را به آن اضافه کنید.
توصیه می شود که این مخلوط را حداقل دو تا سه ماه بصورت روزانه مصرف کنید.  (سیارک
4. خیساندن نمک اپسوم (سولفات منیزیم)
درمان های خانگی برای آرتریت
هنگام جستجو برای درمان های خانگی طبیعی برای آرتریت، شما نباید از نمک اپسوم بگذرید.
نمک اپسوم، دارای سولفات منیزیم است که به نظر ترسناک می رسد، اما در واقع کاملا ماده ای عالی و مهم است. در اینجا دستورالعمل های گام به گام برای استفاده از آن برای درمان آرتریت آورده شده است:
این ها را تهیه کنید:
نمک اپسوم (1/2 فنجان)
آب گرم
یک کاسه بزرگ
این ها را انجام بدهید:
ابتدا، یک کاسه بزرگ را با آب گرم کافی پر کنید و سپس نمک اپسوم (1/4 فنجان) را به آن اضافه کنید. آن را هم بزنید، و بعد مفاصل دردناک را در این مایع فرو کنید. گزینه دیگر این است که یک حمام با نمک اپسوم بگیرید. تمام چیزی که باید انجام دهید پر کردن وان حمام و سپس اضافه کردن نمک اپسوم (2 فنجان) است. حداقل به مدت 15 دقیقه خیس بخورید.  (سیارک
5. نوشیدن ملاس نوارسیاه
نوشیدن ملاس نوارسیاه همچنین یکی از موثرترین درمان های خانگی برای آرتریت دست ها است. مقادیر بالایی از مواد معدنی با ارزش مانند کلسیم، منیزیم و پتاسیم را دارد. چندین سال است که ملاس نوارسیاه شده برای مقابله با آرتریت بکار می رود. برای گرفتن نتایج راضی کننده، شما می توانید آن را بصورت زیر استفاده کنید:
این ها را تهیه کنید:
ملاس نوارسیاه (1 قاشق غذاخوری)
آب گرم (ا فنجان)
این ها را انجام دهید:
قدم اول گرم کردن آب شیرین (1فنجان) است، اما جوش نیاید. سپس ملاس نوارسیاه (یک قاشق غذاخوری) را در آن بهم زده و هر روز یکی بنوشید.
6. برگ های قاصدک
در جستجوی درمان های خانگی طبیعی برای آرتریت، شما نباید از برگ های قاصدک بگذرید.
برگ های قاصدک فوق العاده غنی از ویتامینC و A هستند، و می تواند به ترمیم بافت آسیب دیده کمک کند، همچنین به کبد در دفع سموم از خونتان کمک می کند. علاوه بر این، آنها دارای خواص ضد التهابی هستند. به منظور کسب بهترین نتایج، شما می توانید به صورت زیر عمل کنید:
این ها را تهیه کنید:
برگ های تازه قاصدک (3 قاشق چای خوری)، یا یک قاشق غذاخوری از برگ های خشک آن
آب جوش (1 فنجان)
برگ های تازه (یک مشت) (اگر سالاد درست می کنید)
روغن زیتون خام اضافی (مقدار کمی) (اگر سالاد درست می کنید)
این ها را انجام دهید:
برای چای قاصدک تازه، شما فقط باید برگ های تازه (3 قاشق چای خوری) یا یک قاشق چای خوری برگ خشک را به آب جوش (1 فنجان) اضافه کنید. آب آنرا بریزید و سپس روزی دوبار آنرا بنوشید. شما می توانید برای بهتر شدن طعم و مزه آن عسل اضافه کنید زیرا قاصدک تلخ است. برای درست کردن یک سالاد، شما آنها را بصورت ساده با کمی روغن زیتون خام اضافی بخورید یا این برگ ها را طبق دستورالعمل دیگری به آن اضافه کنید.  (سیارک
7. چای بید سفید
در اینجا دستورالعمل های دقیق برای استفاده از بید سفید برای درمان آرتریت آورده شده اند:
این ها را تهیه کنید:
پوست درخت بید سفید خرده شده یا پودرشده (2 قاشق چای خوری)
آب (1 فنجان)
لیمو یا عسل برای مزه
این ها را انجام دهید:
قبل از هر چیز، آب (1 فنجان) را جوش آورده، و بعد آنرا به نیمه جوش برسانید. بعد از آن، پوست درخت بید سفید خرده شده یا پودرشده (2 قاشق چای خوری) را اضافه کنید و اجازه دهید برای 15-10 دقیق دم بکشد. بعد از آن، آنرا از حرارت دور کرده و اجازه دهید برای نیم ساعت دیگر بماند. توصیه می شود روزی دوبار از آن بنوشید. شما می-توانید عسل یا لیمو را برای طعم و مزه آن اضافه کنید، زیرا تلخ است.
8. ترکیب روغن اکالیپتوس و نعناع فلفلی
اکالیپتوس و نعناع فلفلی بدلیل تسکین درد و خواصش، جزء موثرترین درمان های خانگی برای آرتریت در نظر گرفته می شوند. احساس خنک کنندگی آن می تواند به طور موقت ناراحتی را برطرف کند، و همچنین یک احساس آرامش-بخش که می تواند درد آرتریت را از بین ببرد، را ایجادمی کند. برای اثرات مثبت، شما می توانید از آنها بصورت زیر استفاده کنید:  (سیارک
اجزاء:
روغن نعناع فلفلی (10-5 قطره)
روغن اکالیپتوس (10-5 قطره)
یک – دو قاشق غذاخوری از روغن حامل (بادام، زیتون، دانه انگور، غیره)
یک بطری شیشه ای کوچک تیره
این ها را انجام دهید:
قبل از هر چیز، 10-5 قطره از روغن نعناع فلفلی و اکالیپتوس را ترکیب کنید، و بعد آنرا با روغن حامل (2-1 قاشق غذاخوری) مخلوط کنید. بعد از آن، این مخلوط روغن را در یک بطری شیشه ای تیره ذخیره کنید و سپس آنرا از نور مستقیم آفتاب دور نگه دارید، و در آخر آنرا به مفاصلی که درد می کنند، بمالید.
درمان های خانگی زیاد سالم دیگری برای آرتریت وجود دارند که در بخش بعدی این مقاله آورده شده اند، بنابراین اگر می خواهید در مورد آن بیشتر بدانید پس به خواندن در پست های آینده(درمان های خانگی برای آرتریت بخش دوم ) ادامه دهید.

پست های مرتبط :

درمان های خانگی برای آرتریت بخش دوم 

درمان های خانگی برای آرتریت بخش سوم

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

۱۳۹۵/۸/۱Unveeilbable how well-written and informative this was.

در ادامه بخوانید...

درمان های خانگی برای آنفلوانزا

در

علائم آنفلوانزا می­تواند سبب دنیایی از بدبختی، از تب و سرفه تا گلو درد، گرفتگی بینی، دردها، و لرزها شود. اما راه­هایی وجو دارند که احساس بهتر داشته باشیم.(سیارک

داروهای ضدویروسی تجویزشده ممکن است بعد از اینکه مدت کوتاهی بعد از مریضی آنرا استفاده کردید علائم آنفولانزا را تسکین دهد. در بسیاری از موارد، با این حال، داروهای خانگی ساده ممکن است همه چیزی باشد که شما برای رهایی از علائم خفیف تا متوسط آنفلوانزا، لازم دارید.

در اینجا 10 درمان طبیعی برای آنفلوآنزا آورده شده است:(سیارک

  1. مایعات فراوان بنوشید: آنفولانزا می­تواند آب بدن شما را بگیرد، خصوصا اگر استفراق یا اسهال داشته باشید. بنابراین مطمئن شوید که مایعات به اندازه کافی بدست می­آورید. بنابراین آب میوه و نوشیدنی­های الکترولیتی. شما ممکن است بخواهید به دور از نوشیدنی­های کافئین­دار باقی بمانید، زیرا کافئین یک ماده ادرارآور است. چای گیاهی با عسل می­توانید باعث تسکین گلو درد شود. اگر شما احساس تهوع دارید، سعی کنید جرعه­های کوچک مایعات را بخورید – قورت دادن ممکن است باعث شود شما بالا بیاورید. چگونه شما می­توانید مطمئن باشید مایع کافی دریافت کرده­ اید؟ ادرار شما باید به رنگ زرد کمرنگ، تقریبا بی­رنگ باشد.

 

  1. مقداری سوپ مزمزه کنید. برای نسل­ها، پدر و مادران دلسوز سوپ مرغ را برای بچه­ ها که سرماخوردگی و آنفولانزا گرفته، تهیه کرده­ اند. اما کار مادر درست بود؟ احتمالا. یک مطالعه منتشر شده در مجله قفسه­ سینه (Chest) نشان داد که سوپ مرغ ممکن است به علائم عفونت­های مجرای تنفسی فوقانی مثل آنفولانزا کمک کند.(سیارک

من باور دارم که سوپ مرغ به علائم کمک می­کند Blackwelder پروفسور پزشکی خانواده  می­گوید. اما همه پزشکان موافق نیستند که شیمی بتنهایی بتواند مزایای آشکار سوپ را توضیح دهد. "هنگامی که شما بر روی یک کاسه سوپ مرغ داغ خم می­شوید و بخار تا بینی شما بالا می­آید، شما احساس بهتری می-کنید.

  1. کدوتنبل باشید(کسی که زیاد می­نشیند). به ندای درونیت گوش کن. اگر به شما می­گوید که ورزش نکنید، پس نکنید. اگر اصرار دارد شما کل روز را در تخت بمانید، پس انجامش بده. برای انجام کارهای روزانه فشار نیاورید حتی در مواجهه با علایم شدید سرماخوردگی یا آنفولانزا. استراحت "راه دیگر برای حمایت از توانایی­های بدن برای مبارزه با عفونت" است.

برای خواب شب هنگام مضایقه نکنید. دوره­های خوب خواب به کار خوب سیستم ایمنی بدن کمک می­کند، بنابراین مهم است که هر شب هست ساعت کامل را بخوابید،" Schaffner می­گوید.

  1. رطوبت. تنفس هوای مرطوب به تسکین گرفتگی بینی و درد گلو درد کمک می­کند. یک استراتژی خوب افراط در دوش پربخار چند بار در روز است -- یا فقط دوش گرفتن و نشستن در حمام برای چند دقیقه، و استنشاق بخار. راه دیگر استفاده از یک بخارساز یا یک مرطوب­کننده است. اغلب آنرا  تمیز کنید تا مطمئن شوید بدون قارچ و کپک است.
  2. یک چادر درست کنید. نیاز به یک راه سریع برای باز کردن راه­های هوایی مسدودشده هستید؟ یک قابلمه آب را به جوش برسانید و آنرا از حرارت دور کنید. با یک حوله سر خود را بپوشانید، چشمان خود را ببندید و بر روی آب در زیر "چادر،" خم شوید، از طریق بینی خود به مدت 30 ثانیه تنفس عمیق داشته باشید .اضافه کردن یک یا دو قطره نعناع یا روغن اوکالیپتوس به آب را برای بالا بردن قدرت شکستن- خلط را توصیه می­کند. این را هرچند دفعه که برای سبک کردن گرفتگی لازم است تکرار کنید.
  3. یک فشار گرم را امتحان کنید. بر روی پیشانی و بینی، یک پارچه گرم راه بسیار خوبی برای کم کردن سردرد یا درد سینوس است.
  4. یک مکنده باشید. قطره سرفه­، قرص­های گلو، و آب­نبات سفت می­تواند بطور شگفت­آوری در کاهش سرفه و گلو درد موثر باشد
  5. غرغره کردن با آب نمک به خلاص شدن از شر خلظ غلیظ که می­تواند در پشت گلو جمع شود، به ویژه پس از اینکه دراز کشیده­اید، کمک می­کند. همچنین می­تواند به کاهش گرفتگی گوش کمک می­کند.
  6. سعی کنید بینی­تان را آبیاری کنید. برای کاهش گرفتگی و ترشحات پشت بینی -- و شاید کاهش خطر ابتلا به عفونت سینوسی - برخی از پزشکان آبیاری بینی را توصیه می­کنند. شما می توانید یک neقوری شستشوی بینی) در فروشگاه­های مواد غذایی بهداشتی و داروخانه­ها بخرید، یا یک بطری فشاری نمک­دار را انتخاب کنید. شما آب نمک را در یک سوراخ بینی ریخته و اجازه دهید از سوی دیگر بیرون آید، مجرای بینی خود را پاکسازی کنید. ­محلول­های نمک­دار از قبل- ساخته شده را خریده و یا آن را با مخلوط کردن نمک و آب استریل یا آب مقطر ولرم درست کنید.
  7. یک پرستار آماده کنید. یک پرستار می­تواند دمای شما را پایین آورده یا گلو دردتان را درمان کند، اما "داشتن کسی که شما را در تخت­تان قرار داده و برای شما مایعات بیاورد بسیار آرامش­بخش است،" Blackwelder می­گوید. اگر یک دوست یا عضو خانواده پیشنهاد کمک به شما را داد، حتی اگر برای ملاقات کوتاه و بازدید شما آمده باشد، قدر آن را بدان – و آنرا قبول کن.(سیارک

 

مترجم itrans.ir  

نظرات و تجربیات خود را در رابطه با این پست با ما به اشتراک بگذارید...

نظرات

۱۳۹۵/۸/۱What's it take to become a sublime exodenpur of prose like yourself?

در ادامه بخوانید...

روش های خلاقانه پاک کردن با جوش شیرین

در

(سیارک) : در آشپزخانه، حمام، گاراژ، خیلی چیزها را میتوان با جوش شیرین تمیز کرد. برای این کار مقداری جوش شیرین، یک کاسه، اسفنج و نصف لیوان آب لازم داریم. همه ما میدانیم که جوش شیرین یک عنصر ضروری برای پختن پنکیک نرم، نان و کیک میباشد. آیا میدانستید که بطور شگفت انگیزی وسایل منزل شما را تمیز میکند؟ این ماده لطیف و غیرسمی یک ماده خوبی برای تمیز کردن لکه های روغن و اسباب بازی بچه ها میباشد. شما با قرار دادن ظرف و وسایل خانه داخل یک ظرف محتوای جوش شیرین میتوانید آنها را کاملا تمیز کنید. و یک روش ارزان و خوبی برای جایگزین کردن آن با پاک کننده های گران قیمت میباشد.

پاک کننده چند منظوره: نصف فنجان جوش شیرین، نصف فنجان سرکه و 6 فنجان اب را داخل یک بطری خشک بریزید و صبر کنید تا بحالت جوش دراید.

پاک کننده لکه فرش: یک فنجان جوش شیرین، یک فنجان نمک، یک فنجان سرکه سفید را مخلط کرده و آن را روی رنگ و صمغ ریخته شده روی فرش بریزید وبا جارو برقی خشک کنید.

خوشبو کننده کابینت: با قرار دادن جعبه باز شده جوش شیرین یا ظرف شیشه ای متحوای جوش شیرین بوی کپک زدگی گنجه یا قفسه را از بین ببرید.

برطرف کردن بوی فرش: فرش را با جوش شیرین نمدار کرده و بعد از 15دقیقه آن را با جارو برقی کاملا خشک کنید.

خوش بو کننده کمد: جوش شیرین را داخل یک جوراب کهنه یا یک کیسه پارچه ای ریخته و داخل کمد قرار دهید، کمد خوشبو میشود.

تمیز کردن اساب بازی: برای تمیز کردن اساب بازی بچه ها 4 قاشق غذا خوری جوش شیرین را با یک لیترآب گرم حل کرده و مخلط را روی اسباب بازی اسپری کنید. البته قبل از این کار اسباب بازی را شسته و کاملا خشک نمایید.

تعمیر سوراخ کوچیک: خمیری از خمیردندان و جوش شیرین تهیه کرده و داخل حفره قرار دهید، خمیر را صاف و صبر کنید تا خشک شود.

حذف لکه آب از روی فرش: با جوش شیرین، آب، خمیردندان خمیری تهیه و با یک تکه چوب یا پارچه نرم روی نقاط لکه فرش مالش دهید. (سیارک)

حذف بوی جاروبرقی: جوش شیرین را روی فرش ریخته و جارو کنید. بدین ترتیب بوی جاروبرقی از بین میرود.

تمیز کننده سنگ مرمر: 3قاشق جوش شیرین را با یک لیتر آب گرم مخلوط وبا یک پارچه مرطوب روی لکه های سنگ بکشید.

رفع کننده بوی تشک: روی تشک را با جوش شیرین و آب نمدار کرده و بعد از 30دقیقه با جارو خشک کنید.

تمیز کننده اسفنج: 4قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک لیتر آب گرم مخلوط و اسفنج را داخل آن قرار دهید. بوی بد اسفنج از بین میرود.

براق کردن لباس های شسته شده: نصف فنجان جوش شیرین را داخل لباس شویی ریخته و لباس ها را بشویید، لباس ها براق و لکه ها از بین خواهد رفت.

خوش بو کننده هوا: آب و جوش شیرین و یک قطره اسانس مورد علاقه خود را با هم مخلوط و داخل اتاق اسپری کنید .

براق کننده طلا وجواهر: یک قاشق جوش شیرین را در یک فنجان آب جوش بریزید جواهرات را داخل ظرف گذاشته و مطمئن شوید که محلول جواهرات را کاملا پوشانده است. بعد از 2تا 10دقیقه جواهرات را درآورده و کاملا خشک کنید.

برطرف کننده بوی سطل زباله: هفته ای یک بار مقداری جوش شیرین داخل سطل زباله بریزید، بوی سطل را جذب میکند.

تمیز کردن زنگ سینک فلزی (استیل): مقداری جوش شیرین و سرکه را مخلوط و با یک حوله روی زنگ سینک بکشید.

تمیز کردن اجاق گاز: جوش شیرین را بطور مستقیم روی اجاق گاز بریزید و پس از 5 دقیقه با یک اسفنج مرطوب آن را به آرامی شسته و با یک پارچه پاک کنید.

تمیز کردن فر اجاق گاز: ابتدا مخلوط یک فنجان سرکه سفید و نصف لیوان آب لیمو را بداخل و قسمت پایین فر اسپری کنید، بعد از 10دقیقه جوش شیرین را روی سطح مرطوب بپاشید، 10دقیقه دیگر صبر و سپس پاک کنید.

شستشوی میوه و سبزی جات: میوه و سبزیجات را داخل مخلوط آب، جوش شیرین و آب لیمو گذاشته و آنها را پاک و ضدعفونی کنید.

براق کردن نقره جات: پمادی را که یک قسمت آن آب و 3قسمت آن جوش شیرین است تهیه کنید. با یک پارچه تمیز پماد را روی نقره ها بمالید سپس شسته و خشک کنید.

تمیز کردن کف اتاق: نصف فنجان جوش شیرین را داخل یک سطل اب گرم ریخته و کف اتاق را پاک کنید.

تمیز کردن ماکروفر: روی جرم های غذا  مقداری جوش شیرین پاشیده و با یک اسفنج مرطوب بسایید، جرمها کاملا از بین خواهند رفت.

تمیز کردن ماشین ظرف شویی: مقداری جوش شیرین را کف ظرف شویی بریزید و بگذارید طبق معمول کار کند. لکه ها حذف و ظرف شویی تمیز خواهد شد.

برطرف کردن بوی ظرف های قدیمی: برای این کار ظرف را داخل مخلوط اب گرم و جوش شیرین قرار دهید.

برطرف کردن جرمهای دوش آب حمام: خمیری از لیمو و جوش شیرین را بوسیله یک مسواک روی جرمهای دوش اب بمالید، بعد از چند دقیقه جرم های دوغ آب مانند پاک میشوند.(سیارک)

تمیز کردن شانه و برس: شانه و برس را بمدت یک شب داخل مخلوطی از یک فنجان اب گرم و یک قاشق چای خوری جوش شیرین قرار دهید.

تمیز کردن بست باتری ماشین: با جوش شیرین و آب (3قسمت جوش شیرین و1قسمت آب) خمیری تهیه و به بستهای باتری خودرو یا هر وسیله دیگر بمالید البته قبل از انجام این کار بستهای باتری را از باتری جدا کنید.

خوش بو کننده دهان: مخلوطی از یک قاشق چای خوری جوش شیرین و نصف لیوان اب جوش خوش بو کننده خوبی برای غرغره کرده دهان میباشد.

این پست را چگونه می‌بینید؟برای شما مفید بود؟لطفا با نوشتن کامنت درقسمت نظرات ما را مطلع کنید. 

حق انتشار مقالاتی که در سایت سیارک ثبت می شود متعلق به سایت سیارک است و امکان انتشار به صورت کلی یا بخشی از آن بدون ذکر نام منبع  (سیارک) ممنوع است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

درمان سوختگی

در


درکشورهای غربی ، برای پوشاندن سوختگی‌‎های شدید از پوست منجمد خوک یا بافت‎های انسانی یا محصولات مصنوعی استفاده می گردد. اما اینها در برزیل وجود ندارد بنابراین باید برای پوشاندن سوختگی از گازهای استریل استفاده می کنند.
این گازها معمولا به زخم چسبیده و تعویض پانسمان  کاری واقعا شکنجه آور می شود.در صورت چسبیدن به زخم ، هنگام تعویض ممکند است بافت تازه ترمیم شده زخم دوباره کنده شود و باعث آسیب های جدی تری شود.


 در برزیل ماهی تیلاپیا بسیار زیاد و ارزان است به این خاطر  محققان دانشگاه فدرال سیارا در شمال برزیل از پوست این ماهی که هم خاصیت مرطوب کنندگی و هم دارای کلاژن است و مقاومت زیادی در برابر بیماری ها دارد برای ترمیم سوختگی استفاده کردند.

و به این نتیجه رسیدند که مدت ترمیم زخم و درد سوختگی با پوست این ماهی کاهش پیدا می کند .

البته پوست این ماهی مستقیما استفاده نمی شود بعد از ضد عفونی کردن با تابش پرتو ویروس های آن از بین رفته ، بسته بندی شده در یخچال نگهداری می شودو  بعد برای پانسمان استفاده می شوند.زمان تاریخ مصرف این پانسمان 2 سال است. این پانسمان به تعویض در زمان های کوتاه نیازی ندارد و تا 10 روز هم می تواند روی سوختگی بماند بدون استفاده از کرم سوختگی سولفادیازین و بعد از 10 روز پوست ماهی خشک شده وبه آسانی از روی زخم برداشته می شوداین تحقیقات روی سوختگی های درجه 2 و 3 آزمایش شده است. ما هم همراه با محققان امیدواریم این پانسمان جدید درسطح وسیع پخش شود.(سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

روش های جادویی استفاده از جوش شیرین در زندگی روزمره

در
روش های جادویی استفاده از جوش شیرین در زندگی روزمره
جوش شیرین نه تنها برای اهداف آشپزی قابل استفاده است بلکه این محصول ارزان قیمت بسیاری از خواص دیگر را دارد. حتی می توان از آن برای تهیه لوازم آرایشی در خانه استفاده کرد. جوش شیرین دارای خاصیت پاک کننده خفیفی است ، می تواند بوی نامطبوع را خنثی کند.
sayarak.com می نویسد ، استفاده از جوش شیرین در زندگی روزمره بی خطر است و جلوه خوبی به خانه می بخشد .این ماده جهانی برای زنان خانه دار به عنوان یک ماده تمیز کننده مفید کاربرد دارد.

 

چگونه از جوش شیرین برای تمیز کردن استفاده کنیم

1. جوش شیرین می تواند آلودگی های ایجاد شده در درز های کاشی حمام را تمیز کند. به سادگی پودر را به طور مساوی روی یک اسفنج مرطوب بمالید و هرگونه گرد و خاک را پاک کنید. یا می توانید از مسواک برای تمیز کردن نقاط سخت استفاده کنید.
 
2. برای تمیز کردن یخچال ، مایکروفر یا اجاق گاز ، جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا خمیر شود. برای اعمال بر روی سطوح آلوده داخلی و به مدت 12 ساعت بگذارید بماند. پس از آن تمام خمیرهای خشک را برداشته و بقیه را با یک پارچه نرم دار پاک کنید. می توانید از این خمیر برای تمیز کردن کفپوش اتاق ها ، کاشی و ظروف استفاده کنید.
 
3. فرش ها را می توان با جوش شیرین ، از آلودگی و بو های ناخوشایند تمیز کرد. برای انجام این کار ، شما باید جوش شیرین را روی فرش بپاشید و بعد از نیم ساعت فرش را با جارو برقی تمیز کنید.
 
4. برای تمیز کردن توالت ، فقط جوش شیرین ریخته و با برس بسابید ، سپس بشویید. اگر دربه جوش شیرین سرکه اضافه کنید ، می توانید فاضلاب را تمیز کنید.
 
5- می توانید طراوت را به پرده های قدیمی برگردانید در صورتی که قبل از شستشو آنها را در محلول آب گرم با جوش شیرین خیس کنید ، همچنین می توانید یقه پیراهن ها را با جوش شیرین تمیز کنید.
 
۶- در صورتی که دو قاشق غذاخوری جوش شیرین در آب داخل قابلمه اضافه کنید قابلمه های کثیف که تمیز کردن آنها دشوار است راحت تر تمیز می شوند. سپس باید حدود 15 دقیقه بجوشانید و با استفاده از یک کفگیر چوبی ، سوختگی را از بین ببرید.
 
روش های جادویی استفاده از جوش شیرین در زندگی روزمره

 

چگونه از جوش شیرین برای از بین بردن بوی بد استفاده کنیم

جوش شیرین همچنین می تواند به عنوان خنثی کننده بو استفاده شود:
 
1. برای از بین بردن بو در یخچال یا کابینت ، می توانید یک ظرف جوش شیرین در باز را در آنجا قرار دهید ، و هر شش ماه یک بار جوش شیرین را عوض کنید. همچنین استفاده از این روش برای از بین بردن بو در خودرو ارزش دارد.
 
2. همچنین می توانید تخت و تشک های خوشخواب را با جوش شیرین تازه کنید. برای انجام این کار - فقط جوش شیرین را روی تشک بپاشید و یک ساعت صبر کنید.بعد با جاروبرقی جوش شیرین ها را از روی تشک جارو کنید.
روش های جادویی استفاده از جوش شیرین در زندگی روزمره
با استفاده از جوش شیرین در زندگی روزمره می توانید هزینه زیادی صرفه جویی کنید. دیگر نیازی به خرید مواد شیمیایی گران قیمت نیست که می تواند به سلامتی شما نیز آسیب برساند. همچنین هیچ ضرری به محیط زیست نخواهد رسید ، که این نیز خیلی مهم است.

 

چیزهایی که هرگز نباید با جوش شیرین تمیز کنید

جوش شیرین یک ماده تمیز کننده بسیار خوبی است ، بنابراین استفاده از آن تقریبا وسوسه انگیز است. اما حتی اگر از برخی گزینه های دیگر بهتر باشد ، جوش شیرین هنوز  هم معایبی دارد.
 
از آنجا که جوش شیرین ساینده است ، باید مراقب سطوح دارای پوششی باشید که می توانید صدمه بزنید (همچنین با اسفنج خیلی سخت خراشیدن را مراقب باشید). بعلاوه ، بعضی از فلزات نسبت به بقیه منعطف تر هستند ، بنابراین جوش شیرین می تواند آنها را تغییر رنگ دهد.بدون شک ، نمی تواند فلز را کاملاً از بین ببرد ، اما خراب کردن ظاهر آن برای جوش شیرین آسان است .
 
نکته دیگری که باید در استفاده از جوش شیرین مراقب باشید مخلوط جوش شیرین با چیزی اسیدی مانند سرکه یا آب لیمو است. وقتی آنها مخلوط شوند ، با آزاد شدن مقدار معینی از گاز ، یک واکنش شیمیایی رخ می دهد. اگر این کار را در یک ظرف در بسته ، به عنوان مثال ، در بطری انجام دهید ، به معنای واقعی کلمه وضعیت انفجاری را ایجاد خواهید کرد. بنابراین ، اگر می خواهید از آنها به صورت ترکیبی استفاده کنید ، به جای تلاش برای راه حل بطری ، درست قبل از تمیز کردن سطوح ، جوش شیرین را با سرکه یا آب لیمو در ظرفی در باز مخلوط کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...