روش های جادویی استفاده از جوش شیرین در زندگی روزمره

در
روش های جادویی استفاده از جوش شیرین در زندگی روزمره
جوش شیرین نه تنها برای اهداف آشپزی قابل استفاده است بلکه این محصول ارزان قیمت بسیاری از خواص دیگر را دارد. حتی می توان از آن برای تهیه لوازم آرایشی در خانه استفاده کرد. جوش شیرین دارای خاصیت پاک کننده خفیفی است ، می تواند بوی نامطبوع را خنثی کند.
sayarak.com می نویسد ، استفاده از جوش شیرین در زندگی روزمره بی خطر است و جلوه خوبی به خانه می بخشد .این ماده جهانی برای زنان خانه دار به عنوان یک ماده تمیز کننده مفید کاربرد دارد.

 

چگونه از جوش شیرین برای تمیز کردن استفاده کنیم

1. جوش شیرین می تواند آلودگی های ایجاد شده در درز های کاشی حمام را تمیز کند. به سادگی پودر را به طور مساوی روی یک اسفنج مرطوب بمالید و هرگونه گرد و خاک را پاک کنید. یا می توانید از مسواک برای تمیز کردن نقاط سخت استفاده کنید.
 
2. برای تمیز کردن یخچال ، مایکروفر یا اجاق گاز ، جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا خمیر شود. برای اعمال بر روی سطوح آلوده داخلی و به مدت 12 ساعت بگذارید بماند. پس از آن تمام خمیرهای خشک را برداشته و بقیه را با یک پارچه نرم دار پاک کنید. می توانید از این خمیر برای تمیز کردن کفپوش اتاق ها ، کاشی و ظروف استفاده کنید.
 
3. فرش ها را می توان با جوش شیرین ، از آلودگی و بو های ناخوشایند تمیز کرد. برای انجام این کار ، شما باید جوش شیرین را روی فرش بپاشید و بعد از نیم ساعت فرش را با جارو برقی تمیز کنید.
 
4. برای تمیز کردن توالت ، فقط جوش شیرین ریخته و با برس بسابید ، سپس بشویید. اگر دربه جوش شیرین سرکه اضافه کنید ، می توانید فاضلاب را تمیز کنید.
 
5- می توانید طراوت را به پرده های قدیمی برگردانید در صورتی که قبل از شستشو آنها را در محلول آب گرم با جوش شیرین خیس کنید ، همچنین می توانید یقه پیراهن ها را با جوش شیرین تمیز کنید.
 
۶- در صورتی که دو قاشق غذاخوری جوش شیرین در آب داخل قابلمه اضافه کنید قابلمه های کثیف که تمیز کردن آنها دشوار است راحت تر تمیز می شوند. سپس باید حدود 15 دقیقه بجوشانید و با استفاده از یک کفگیر چوبی ، سوختگی را از بین ببرید.
 
روش های جادویی استفاده از جوش شیرین در زندگی روزمره

 

چگونه از جوش شیرین برای از بین بردن بوی بد استفاده کنیم

جوش شیرین همچنین می تواند به عنوان خنثی کننده بو استفاده شود:
 
1. برای از بین بردن بو در یخچال یا کابینت ، می توانید یک ظرف جوش شیرین در باز را در آنجا قرار دهید ، و هر شش ماه یک بار جوش شیرین را عوض کنید. همچنین استفاده از این روش برای از بین بردن بو در خودرو ارزش دارد.
 
2. همچنین می توانید تخت و تشک های خوشخواب را با جوش شیرین تازه کنید. برای انجام این کار - فقط جوش شیرین را روی تشک بپاشید و یک ساعت صبر کنید.بعد با جاروبرقی جوش شیرین ها را از روی تشک جارو کنید.
روش های جادویی استفاده از جوش شیرین در زندگی روزمره
با استفاده از جوش شیرین در زندگی روزمره می توانید هزینه زیادی صرفه جویی کنید. دیگر نیازی به خرید مواد شیمیایی گران قیمت نیست که می تواند به سلامتی شما نیز آسیب برساند. همچنین هیچ ضرری به محیط زیست نخواهد رسید ، که این نیز خیلی مهم است.

 

چیزهایی که هرگز نباید با جوش شیرین تمیز کنید

جوش شیرین یک ماده تمیز کننده بسیار خوبی است ، بنابراین استفاده از آن تقریبا وسوسه انگیز است. اما حتی اگر از برخی گزینه های دیگر بهتر باشد ، جوش شیرین هنوز  هم معایبی دارد.
 
از آنجا که جوش شیرین ساینده است ، باید مراقب سطوح دارای پوششی باشید که می توانید صدمه بزنید (همچنین با اسفنج خیلی سخت خراشیدن را مراقب باشید). بعلاوه ، بعضی از فلزات نسبت به بقیه منعطف تر هستند ، بنابراین جوش شیرین می تواند آنها را تغییر رنگ دهد.بدون شک ، نمی تواند فلز را کاملاً از بین ببرد ، اما خراب کردن ظاهر آن برای جوش شیرین آسان است .
 
نکته دیگری که باید در استفاده از جوش شیرین مراقب باشید مخلوط جوش شیرین با چیزی اسیدی مانند سرکه یا آب لیمو است. وقتی آنها مخلوط شوند ، با آزاد شدن مقدار معینی از گاز ، یک واکنش شیمیایی رخ می دهد. اگر این کار را در یک ظرف در بسته ، به عنوان مثال ، در بطری انجام دهید ، به معنای واقعی کلمه وضعیت انفجاری را ایجاد خواهید کرد. بنابراین ، اگر می خواهید از آنها به صورت ترکیبی استفاده کنید ، به جای تلاش برای راه حل بطری ، درست قبل از تمیز کردن سطوح ، جوش شیرین را با سرکه یا آب لیمو در ظرفی در باز مخلوط کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

روش های خلاقانه پاک کردن با جوش شیرین

در

(سیارک) : در آشپزخانه، حمام، گاراژ، خیلی چیزها را میتوان با جوش شیرین تمیز کرد. برای این کار مقداری جوش شیرین، یک کاسه، اسفنج و نصف لیوان آب لازم داریم. همه ما میدانیم که جوش شیرین یک عنصر ضروری برای پختن پنکیک نرم، نان و کیک میباشد. آیا میدانستید که بطور شگفت انگیزی وسایل منزل شما را تمیز میکند؟ این ماده لطیف و غیرسمی یک ماده خوبی برای تمیز کردن لکه های روغن و اسباب بازی بچه ها میباشد. شما با قرار دادن ظرف و وسایل خانه داخل یک ظرف محتوای جوش شیرین میتوانید آنها را کاملا تمیز کنید. و یک روش ارزان و خوبی برای جایگزین کردن آن با پاک کننده های گران قیمت میباشد.

پاک کننده چند منظوره: نصف فنجان جوش شیرین، نصف فنجان سرکه و 6 فنجان اب را داخل یک بطری خشک بریزید و صبر کنید تا بحالت جوش دراید.

پاک کننده لکه فرش: یک فنجان جوش شیرین، یک فنجان نمک، یک فنجان سرکه سفید را مخلط کرده و آن را روی رنگ و صمغ ریخته شده روی فرش بریزید وبا جارو برقی خشک کنید.

خوشبو کننده کابینت: با قرار دادن جعبه باز شده جوش شیرین یا ظرف شیشه ای متحوای جوش شیرین بوی کپک زدگی گنجه یا قفسه را از بین ببرید.

برطرف کردن بوی فرش: فرش را با جوش شیرین نمدار کرده و بعد از 15دقیقه آن را با جارو برقی کاملا خشک کنید.

خوش بو کننده کمد: جوش شیرین را داخل یک جوراب کهنه یا یک کیسه پارچه ای ریخته و داخل کمد قرار دهید، کمد خوشبو میشود.

تمیز کردن اساب بازی: برای تمیز کردن اساب بازی بچه ها 4 قاشق غذا خوری جوش شیرین را با یک لیترآب گرم حل کرده و مخلط را روی اسباب بازی اسپری کنید. البته قبل از این کار اسباب بازی را شسته و کاملا خشک نمایید.

تعمیر سوراخ کوچیک: خمیری از خمیردندان و جوش شیرین تهیه کرده و داخل حفره قرار دهید، خمیر را صاف و صبر کنید تا خشک شود.

حذف لکه آب از روی فرش: با جوش شیرین، آب، خمیردندان خمیری تهیه و با یک تکه چوب یا پارچه نرم روی نقاط لکه فرش مالش دهید. (سیارک)

حذف بوی جاروبرقی: جوش شیرین را روی فرش ریخته و جارو کنید. بدین ترتیب بوی جاروبرقی از بین میرود.

تمیز کننده سنگ مرمر: 3قاشق جوش شیرین را با یک لیتر آب گرم مخلوط وبا یک پارچه مرطوب روی لکه های سنگ بکشید.

رفع کننده بوی تشک: روی تشک را با جوش شیرین و آب نمدار کرده و بعد از 30دقیقه با جارو خشک کنید.

تمیز کننده اسفنج: 4قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک لیتر آب گرم مخلوط و اسفنج را داخل آن قرار دهید. بوی بد اسفنج از بین میرود.

براق کردن لباس های شسته شده: نصف فنجان جوش شیرین را داخل لباس شویی ریخته و لباس ها را بشویید، لباس ها براق و لکه ها از بین خواهد رفت.

خوش بو کننده هوا: آب و جوش شیرین و یک قطره اسانس مورد علاقه خود را با هم مخلوط و داخل اتاق اسپری کنید .

براق کننده طلا وجواهر: یک قاشق جوش شیرین را در یک فنجان آب جوش بریزید جواهرات را داخل ظرف گذاشته و مطمئن شوید که محلول جواهرات را کاملا پوشانده است. بعد از 2تا 10دقیقه جواهرات را درآورده و کاملا خشک کنید.

برطرف کننده بوی سطل زباله: هفته ای یک بار مقداری جوش شیرین داخل سطل زباله بریزید، بوی سطل را جذب میکند.

تمیز کردن زنگ سینک فلزی (استیل): مقداری جوش شیرین و سرکه را مخلوط و با یک حوله روی زنگ سینک بکشید.

تمیز کردن اجاق گاز: جوش شیرین را بطور مستقیم روی اجاق گاز بریزید و پس از 5 دقیقه با یک اسفنج مرطوب آن را به آرامی شسته و با یک پارچه پاک کنید.

تمیز کردن فر اجاق گاز: ابتدا مخلوط یک فنجان سرکه سفید و نصف لیوان آب لیمو را بداخل و قسمت پایین فر اسپری کنید، بعد از 10دقیقه جوش شیرین را روی سطح مرطوب بپاشید، 10دقیقه دیگر صبر و سپس پاک کنید.

شستشوی میوه و سبزی جات: میوه و سبزیجات را داخل مخلوط آب، جوش شیرین و آب لیمو گذاشته و آنها را پاک و ضدعفونی کنید.

براق کردن نقره جات: پمادی را که یک قسمت آن آب و 3قسمت آن جوش شیرین است تهیه کنید. با یک پارچه تمیز پماد را روی نقره ها بمالید سپس شسته و خشک کنید.

تمیز کردن کف اتاق: نصف فنجان جوش شیرین را داخل یک سطل اب گرم ریخته و کف اتاق را پاک کنید.

تمیز کردن ماکروفر: روی جرم های غذا  مقداری جوش شیرین پاشیده و با یک اسفنج مرطوب بسایید، جرمها کاملا از بین خواهند رفت.

تمیز کردن ماشین ظرف شویی: مقداری جوش شیرین را کف ظرف شویی بریزید و بگذارید طبق معمول کار کند. لکه ها حذف و ظرف شویی تمیز خواهد شد.

برطرف کردن بوی ظرف های قدیمی: برای این کار ظرف را داخل مخلوط اب گرم و جوش شیرین قرار دهید.

برطرف کردن جرمهای دوش آب حمام: خمیری از لیمو و جوش شیرین را بوسیله یک مسواک روی جرمهای دوش اب بمالید، بعد از چند دقیقه جرم های دوغ آب مانند پاک میشوند.(سیارک)

تمیز کردن شانه و برس: شانه و برس را بمدت یک شب داخل مخلوطی از یک فنجان اب گرم و یک قاشق چای خوری جوش شیرین قرار دهید.

تمیز کردن بست باتری ماشین: با جوش شیرین و آب (3قسمت جوش شیرین و1قسمت آب) خمیری تهیه و به بستهای باتری خودرو یا هر وسیله دیگر بمالید البته قبل از انجام این کار بستهای باتری را از باتری جدا کنید.

خوش بو کننده دهان: مخلوطی از یک قاشق چای خوری جوش شیرین و نصف لیوان اب جوش خوش بو کننده خوبی برای غرغره کرده دهان میباشد.

این پست را چگونه می‌بینید؟برای شما مفید بود؟لطفا با نوشتن کامنت درقسمت نظرات ما را مطلع کنید. 

حق انتشار مقالاتی که در سایت سیارک ثبت می شود متعلق به سایت سیارک است و امکان انتشار به صورت کلی یا بخشی از آن بدون ذکر نام منبع  (سیارک) ممنوع است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ده خطر پنهان موجود در خانه که سلامت افراد را تهدید می کند

در

کاملاً واضح است که همه ما خانه خود را به عنوان مکانی می شناسیم که در آن احساس امنیت و آرامش کرده و آن را به عنوان سرپناه خود می شناسیم. با این وجود در هر خانه خطراتی وجود دارد که به طور معمول از چشم ما پنهان مانده و این امنیت را تهدید می کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با خطرات بالقوه ای آشنا کنیم که معمولاً در تمامی خانه ها یافت می شوند و این امکان را به وجود می آورند که سلامت شما و یا عزیزانتان در معرض خطر قرار بگیرد. با سیارک همراه باشید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیارتان قرار دهیم.

محصولات تمیز کننده

البته در حال حاضر تنها راهکار برای رهایی از جرم ها و میکروب هایی که سلامت خانه و خانواده را تهدید می کنند استفاده از این گونه محصولات تمیز کننده است، اما نکته ای که در خصوص استفاده از این محصولات حائز اهیمت است این است که خطراتی هم متوجه سلامت انسان می کنند و به همین خاطر در استفاده و نگه داری آن ها باید دقت نظر بیشتری به خرج دهیم. محصولات تمیز کننده حاوی فرمول ها و ترکیبات شیمیایی بسیار زیادی هستند و قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض این گونه ترکیبات شیمیایی می تواند اختلالات زیادی را متوجه سلامت انسان کند که از آن جمله می توان به مشکلات مربوط به دستگاه گوارشی بدن اشاره کرد. نکته مهم تری که در خصوص این گونه مواد و محصولات تمیز کننده وجود دارد این است که به هیچ عنوان نباید آن ها را با یکدیگر ترکیب کرد و یا این که از چند ماده تمیز کننده در آنِ واحد استفاده کرد و خطرناک ترین محصول تمیز کننده ای که می توان با دیگر محصولات ترکیب کرد، سفید کننده و یا وایتکس است. این کار در نهایت می تواند مشکلات و اختلالاتی بسیار جدی متوجه دستگاه تنفسی، کلیه ها، کبد و بسیاری دیگر از قسمت های بدن کند و حتی این اختلالات تا جایی پیش می رود که امکان ابتلا به سرطان نیز در فرد به وجود می آید. البته این مطالبی که گفته شد به این معنا نیست که از این گونه محصولات استفاده نکنید و تنها نکته ای که باید مد نظر قرار داشته باشید این است که به هنگام استفاده از آن ها، تا جایی که امکان دارد از ماسک و دیگر وسایلی که خطرات ناشی از محصولات تمیز کننده را به حداقل برساند، بهره بگیرید و نیز این گونه محصولات را در دسترس کودکان خود قرار ندهید. اگر هم بتوانید به طور کلی به جای استفاده از این گونه محصولات شیمیایی خودداری کرده و به جای آن از تمیز کننده هایی طبیعی (مانند سرکه) استفاده کنید، دیگر نیازی به اتخاذ این تدابیر نخواهد بود.

مرطوب کننده های هوا

کپک و باکتری از جمله آلودگی هایی هستند که به طور ویژه در هوای مرطوب امکان رشد و تکثیر پیدا می کنند. نکته ای که در خصوص دستگاه ها و وسایلی که برای مرطوب کردن هوا از آن ها بهره گرفته می شود این است که باید به طور مکرر اقدام به تمیز کردن دریچه ها و دیگر قسمت های آن ها کنیم، در غیر این صورت امکان شکل گیری و رشد باکتری و کپک در آن ها افزایش پیدا کرده و این گونه آلودگی ها می تواند سلامت افراد خانواده را تهدید کند. آسم و بیماری ها و اختلالات مربوط به دستگاه تنفسی، از شایع ترین مشکلاتی است که با نادیده گرفتن وضعیت دریچه های دستگاه های مرطوب کننده، متوجه سلامت افراد خانواده می کنیم، به همین خاطر است که به طور مرتب باید این گونه وسایل را تمیز کنیم. این نکته را هم باید در نظر داشت که برای تمیز کردن این گونه وسایل مرطوب کننده، استفاده از صابون معمولی و آب کفایت می کند و استفاده از محصولات شیمیایی پاک کننده قوی تر، خود می تواند سبب انتشار ترکیبات شیمیایی خطرناک تری در هوا شود.

نشتی در لوله های حامل آب

در لوله کشی ساختمان ها یکی از مهمترین عواملی که مد نظر قرار می گیرد، لطمه نزدن به زیبایی ظاهری منزل است و به همین خاطر لوله های حامل آب همیشه در فضا های داخلی دیوار ها و نیز قسمت های زیرین سینک های ظرف شویی و دست شویی کار گذاشته می شوند. همین مسئله باعث می شود که نشتی در این گونه لوله ها به طور آنی قابل تشخیص نباشد و تا زمانی که این نشتی نشانه بیرونی پیدا نکند (مانند از بین رفتن دیوار ها به واسطه مرطوب شدن) کسی متوجه این شکستگی و نشتی در لوله های حامل آب نمی شود. البته برای ترمیم این لوله ها، هزینه های زیادی باید پرداخته شود (بعضاً خراب کردن قسمتی از دیوار و این گونه تدابیر)، اما این نکته را باید به خاطر داشت که پرداخت این هزینه بسیار حیاتی است و پای سلامت افراد خانواده در میان است. همان طور که در مورد قبلی نیز عنوان شد، بهترین مکان برای رشد باکتری و کپک، همین فضاهای مرطوب است و اگر این نشتی ها تداوم پیدا کند، عوامل آلوده زای بسیاری در دیوار ها و زیر سینک ها به وجود آمده و به مرور راهی به فضای داخلی منزل پیدا می کنند و یا سبب جمع شدن حشرات و جانوران موذی می شود. البته راهکارهایی وجود دارد که به وسیله آن قادر خواهید بود پیش از آن که هزینه زیادی برای ترمیم لوله ها لازم باشد، اقدام به شناسایی محل نشتی کنید و پرداخت هزینه های اضافی لزومی نداشته باشد. می توان فشار آب منزل را به طور مرتب بررسی کرد و در صورت مشاهده هر گونه نا هماهنگی، یک فرد متخصص را برای پیدا کردن محل نشتی احتمالی به خانه آورد.

قارچ و کپک

بسیاری از افراد خانه دار بر این باور اند که تمیز نگاه داشتن منزل و مرتب کردن وسایل برای جلوگیری از رشد قارچ و کپک و این گونه عوامل بیماری زا کافی است، با این وجود باید عنوان کرد که این باور اشتباهی است، چرا که این گونه عوامل بیماری زا (قارچ و کپک) برای شکل گیری و رشد و تکثیر به فضای چندان به خصوصی احتیاج ندارند و وجود کمی اکسیژن، رطوبت و مواد غذایی برای زندگی این گونه عوامل بیماری زا کافی است. زیر زمین، دستگاه های حرارت زای منازل، لوله های حامل آب و کاغذ های دیواری تنها چند مورد از فضاهایی هستند که این گونه عوامل بیماری زا به راحتی قادر به رشد و تکثیر در آن ها خواهند بود. قرار گرفتن این گونه عوامل در منازل، نه تنها باعث می شود جانوران و حشرات موذی به مرور راهی به منازل پیدا کنند، بلکه خود به تنهایی اختلالات بسیاری را متوجه سلامت افراد خانواده می کنند که گلو درد و اختلالات مرتبط با دستگاه تنفسی از شایع ترین این اختلالات و مسائل است.

بوی خوش عطر ها و مواد تمیز کننده

جالب است بدانید که غالباً بوی خوشی که عطر ها و مواد و محصولات تمیز کننده تولید می کنند، حاوی ترکیبات شیمیایی و خطرناکی هستند که می توانند برای سلامتی مضر باشند. ترکیبات و مواد شیمیایی ای وجود دارند که با نام اختصاری VOC ها شناخته می شوند و فتالات (نوعی ترکیب شیمیایی سرطان زا) و ترکیباتی فرّار، بخش اعظم این مجموعه مواد شیمیایی را تشکیل می دهند. بیشتر مواد و محصولات خشبو و معطر، حاوی این ترکیبات (VOCها) هستند و می توانند در بلند مدت برای سلامتی انسان مضر باشند. البته مدت زیادی از تشخیص این ترکیبات شیمیایی نمی گذرد و به تحقیقات جامع تری در این خصوص نیاز است، با این وجود، تا کنون این مسئله به طور قطعی تشخیص داده شده است که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض این گونه مواد معطر و خشبو می تواند خطراتی بسیار جدی را متوجه سلامت انسان کند. جالب است بدانید که VOCهای موجود در محصولات تمیز کننده تقریباً همان خطری را متوجه سلامت انسان می کنند که با قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و ترکیبات شیمیایی خارج شده از اگزوز خودرو ها متوجه سلامت می شود.

باکتری های بیماری زا

زمانی که از افراد در این خصوص سؤال می شود که به نظرشان آلوده ترین مکانی که در خانه وجود دارد کدام است، غالباً پاسخی که به این سؤال می دهند سرویس های بهداشتی است، با این وجود، جالب است بدانید که این باوری است که به طور اشتباه در میان مردم رایج شده است و با وجود قرار گرفتن سرویس های بهداشتی در معرض مستقیم باکتری های بیماری زا، این آشپزخانه است که امکان رشد و تکثیر عوامل و ترکیبات مختلف شیمیایی در آن بیشتر از هر مکان دیگری در خانه است. پارچه هایی که به وسیله آن ها بشقاب ها و سایر ظروف را خشک می کنیم و نیز سینک ظرف شویی، به واسطه رطوبت دائمی ای که متوجه شان است، قابلیت رشد و تکثیر قارچ ها و باکتری های بسیاری را در خود دارند. دستگاه های قهوه ساز و نیز اسکاچ هایی که با آن ها ظروف را می شوییم نیز همین حالت را دارند. فراموش نکنید که مهمترین عامل ایجاد باکتری و قارچ و این گونه مواد و ترکیبات بیماری زا، رطوبت است و تا حد امکان این گونه فضا ها و وسایل را باید خشک نگاه داریم.

سرب

جالب است بدانید که تا سال 1978، برای ساخت رنگ هایی ساختمانی، از سرب در ترکیب آن ها استفاده می شده است و تحقیقات جامعی که در این خصوص صورت گرفت، نشان از خطرات بی شماری داشت که سرب متوجه سلامتی انسان می کرد و به همین خاطر بود که در نهایت در همان سال (1978) استفاده از سرب در ساخت این رنگ ها به طور کلی ممنوع اعلام شد. از همان سال بود که به مرور همگان شروع به رنگ کردن مجدد دیواره های منازل خود کردند تا سرب موجود در رنگ های قدیمی برای شان تهدیدی به شمار نرود، با این حال سرب موجود در لایه های قدیمی تر رنگ دیواره های منازل قدیمی، ممکن است راهی به بیرون پیدا کند و به همین خاطر باید در این گونه منازل به دقت شکاف دیوار ها که راه را برای خروج ترکیبات لایه های قدیمی تر رنگ باز می کنند، ترمیم شوند. جالب است بدانید که کود موجود بر چمن زمین های بازی و نیز فضای سبز روبه روی برخی منازل، حاوی مقادیر زیادی سرب است و به همین خاطر توصیه ای که در این خصوص می شود این است که پس از وارد شدن به خانه (در صورت وارد شدن به فضای سبز) کفش های خود را دم در ورودی بگذارید و آن را به خوبی تمیز کنید، چرا که سرب موجود در کود ها و رنگ های شیمیایی نیز همانند سایر ذرات و گرد های موجود در هوا این قابلیت را دارند که به سطوح مختلف چسبیده و به مرور به صورت گرد و غبار در هوا منتشر شوند.

کربن مونو اکسید

ترسناک ترین و البته خطرناک ترین تهدید هایی که در خانه وجود دارند، آن هایی هستند که قابلیت تشخیص آن ها وجود ندارد (شکل، طعم و یا بوی به خصوصی ندارند) و کربن مونو اکسید یکی از آن ها است. این گاز بسیار خطرناک بو، طعم و رنگ به خصوصی ندارد و احتراق سوخت هایی به خصوص سبب شکل گرفتن و انتشار این گاز در هواه می شود. از مهمترین اختلالاتی که کربن مونو اکسید متوجه افراد می کند می توان به این مسئله اشاره کرد که قابلیت جذب اکسیژن را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد و به همین خاطر است که قرار گرفتن در معرض مقدار زیادی از این گاز در نهایت می تواند باعث ایجاد اختلالاتی جدی در خصوص تنفس افراد شود. راهکاری که برای مقابله و تشخیص وجود این گاز در خانه توصیه می شود، استفاده از دستگاه های جدیدی است که به منظور تشخیص وجود کربن مونو اکسید در هوا ساخته شده اند.

حیوانات خانگی

البته حیوانات خانگی می توانند به دوستان و همراهان بسیار خوبی برای افراد خانواده بدل شده و لحظات شاد و شیرینی برای آن ها به ارمغان بیاورند، با این وجود این نکته را هم باید به خاطر داشت که همین حیوانات خانگی می توانند حاملان میکروب ها و انگل های خطرناکی باشند که قرار گرفتن در معرض آن ها خطرات جدی ای را متوجه سلامت افراد خانواده خواهد کرد. بیماری هایی هستند که به واسطه رشد و تکثیر باکتری ها در بدن فرد شکل می گیرند؛ لپتوسپيروز (بيماري لپتوسپيروز یا تب شالیزار يكي از گسترش يافته ترين بيماريهاي مشترك بين انسان و حيوانات است) یکی از آن بیماری ها است و به وسیله حیوانات خانگی به بدن افراد منتقل می شوند و متأسفانه زمانی که حیوان به این بیماری مبتلا می شود، هیچ نشانه ظاهری ای در او به وجود نمی آید و از این طریق قابل تشخیص نیست. نکته ای که در این خصوص حائز اهیمت است، این است که این گونه بیماری هایی که از طریق حیوانات خانگی به بدن فرد منتقل می شوند، جدی تر از آنی هستند که بسیاری فکر می کنند و قابلیت گسترش پیدا کردن و بدل شدن به بیماری هایی را دارند که حتی در مواردی کشنده نیز خواهند بود و به همین خاطر اتخاذ تدابیری در این خصوص از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ حیوانات خانگی خود را به طور مرتب استحمام کنید و زدن واکسن و چک آپ های سلامتی آن ها را نیز  به هیچ عنوان فراموش نکنید و تنها در این صورت است که قادر خواهید بود از شکل گیری و انتقال این بیماری ها جلوگیری کنید.

موادی که باعث حساسیت می شوند (آلرژن ها)

البته این گونه مواد حساسیت زا، خود به تنهایی تهدیدی برای سلامت فرد به شمار نمی روند و تنها به گونه ای آزار دهنده هستند و این گونه ملکول های آلرژی زا در خانه و قرار گرفتن فرد در معرض آن ها در نهایت باعث می شود پیامی به سیستم دفاعی بدن منتقل شود مبنی بر این که او دچار بیماری شده است، در حالی که این مسئله به هیچ عنوان صحت ندارد. این گونه ملکول های آلرژی زا به طور معمول توسط ذرات گرد و غبار، شوره موجود در بدن حیوانات و نیز حشرات موذی به بدن فرد منتقل می شود و پس از ورود این گونه ملکول ها به بدن، فرد احساسی پیدا می کند مبنی بر این که برای نمونه سرما خورده است و این درحالی است که تنها پیامی مبنی بر سرما خوردگی به سیستم ایمنی او ارسال شده و این بیماری در بدن او به طور جدی شکل نگرفته است. راهکارهایی برای جلوگیری از انتشار این گونه ملکول ها در خانه وجود دارد: برای نمونه می توان از لایه های پارچه های پلی اورتان (نوعی پلیمر با کاربرد های بسیار زیاد) برای محافظت از تشک رخت خواب و این گونه وسایل استفاده کرد، راهکار دیگر هم خشک کردن لباس ها با حرارت بالا است که هر گونه باکتری و حشره موجود در آن ها را از بین خواهد برد.

در سیارک بخوانیم:

کدام اشیا در هتل ها پر از آلودگی و میکروب هستند 

آلوده ترین نقاط در خانه که معمولا از چشم پنهان می مانند 

عواملی که باعث بدتر شدن آلرژی پوستی می شود 

علل و علائم بیماری آنافیلاکسی‌ (شوک‌ آلرژیک‌) 

نظرات

در ادامه بخوانید...

سه درمان خانگی که بیشتر از خیر، آسیب می رساند

در
سه درمان خانگی که بیشتر از خیر، آسیب می رساند

سه درمان خانگی که بیشتر از خیر، به بدن آسیب می رساند.بعضی از روش های درمان خانگی فقط برای موارد خاصی از بیماری قابل استفاده هستند از جمله استنشاق بخور، مثلا بعضی از افراد از این درمان در هر نوع سرماخوردگی و گلودرد و غیره استفاده می کنند.آیا تا حالا از خود پرسیده اید که کار درستی انجام می دهید یا خیر؟

استنشاق بخور

در واقع بخور حاوی مواد مفیدی است ، اما مضرات استنشاق اغلب از مزایای آن بیشتر است.
 
واقعیت این است که با استنشاق بخور می توان خشکی دستگاه تنفسی و غشاهای مخاطی ، تورم حنجره ، انواع مختلف اسپاسم ، انسداد مجاری هوایی (همپوشانی مخصوصاً برای کودکان) را آسان کرد.
 
اما در مورد بیماری عفونی ، به عنوان مثال ، برونشیت ، لوزه ، لارنژیت ، سینوزیت ، استنشاق بخور منع مصرف دارد ، زیرا بخار گرم می تواند التهاب را تشدید کند. و به طور کلی ، این روش ناامن است ، زیرا با آب گرم و بخار همراه است. و برخی با روشن کردن طرف روی اجاق گاز بخور را استنشاق میکنند.
 

جوش شیرین برای سوزش سر دل یا برای کاهش وزن

جوش شیرین اسید را خنثی می کند. در واقع ، این یک روش مؤثر برای درمان سوزش سر دل است. اما با استفاده منظم از جوش شیرین ، عوارض جانبی ایجاد می شود. پس از استفاده از جوش شیرین ، میزان اسید به شدت کاهش می یابد ، اما پس از آن حتی بیشتر از گذشته تولید می شود. و ....
 

روغن را روی سوختگی تازه قرار دهید

نکته اصلی با سوختگی درجه آن است. روغن برای سوختگی هیچ کمکی نخواهد کرد ، در این صورت لایه ای کاملاً غیر ضروری روی سوختگی ایجاد می کند و دسترسی اکسیژن را مسدود می نماید. بخش سوخته شده که با درد همراه است را باید در زیر آب خنک نگه دارید - این به کاهش درجه سوختگی کمک می کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

15 ترفند با جوش شیرین که هر زنی باید بداند

در
افراد زیادی از زمان مصر باستان در مورد خواص مفید جوش شیرین اطلاع داشتند. اکنون ما حدود 300 روش در مورد چگونگی استفاده از جوش شیرین را می دانیم ، که زنان خانه دار از سراسر جهان از قرن ها قبل استفاده می کردند.
 
امروز قصد داریم 15 مورد محبوب ترین روش استفاده از جوش شیرین را یاد بگیریم. شما مطمئناً در خانه جوش شیرین دارید. اما آیا شما فقط از آن برای پخت استفاده می کنید؟ خوب ، این ابزار ارزان و همه کاره می تواند نه تنها برای پخت کیک یا برای تسکین علائم سوزش سر دل استفاده شود بلکه برای موارد زیادی کاربرد داشته باشد. در صورت انتخاب لیست کالاهایی که همیشه باید در دسترس باشند ، احتمالاً جوش شیرین اولین کالا در این لیست خواهد بود.
 
این محصول کاملاً در دسترس و جهانی است. جوش شیرین به شما کمک می کند تا در هر کاری در خانه، چه از بهداشت شخصی، در برخورد با حشرات ناخواسته و همچنین به آسانی همه چیز را راحت تر تمیز کنید. تمام پاک کننده ها و موارد دیگری را که در فروشگاه خریداری کرده اید کنار بگذارید ، آنها برای سلامتی شما بسیار مضر هستند و همچنین محیط زیست را آلوده می کنند!
 
استفاده از جوش شیرین را امروز در همه گوشه خانه و همچنین برای بهداشت شخصی شروع کنید. می توانید از آن برای اهداف آرایشی نیز استفاده کنید. به عنوان مثال ، برای پوست و مو ، برای مقابله با علائم کششی پوست و سفید کردن دندان ها.
 
در اینجا 15 روش استفاده از جوش شیرین آمده است:
 
شماره 1: دئودورانت طبیعی.
به جای استفاده از دئودورانتهای شیمیایی از جوش شیرین استفاده کنید.
 
شماره 2: نیش حشرات.
جوش شیرین باعث کاهش سوزش می شود.
 
شماره 3: سوزش سر دل
شما می خواهید سوزش سر دل را تسکین دهید.
 
شماره 4: اسکراب
می تواند با عیوب پوستی مانند جوش های سر سیاه ، چین و چروک و پوست لکه دار مبارزه کند.
 
شماره 5: مو
جوش شیرین می تواند رشد مو را افزایش دهد.
 
شماره 6: علائم کشش و سلولیت.
جوش شیرین باعث کاهش علائم کشش قابل رویت می شود.
 
شماره 7: بوی بد دهان.
جوش شیرین به شما کمک می کند تا با مشکل بوی بد دهان مبارزه کنید.
 
شماره 8: پوست خشن پاشنه پا.
با جوش شیرین و کمی آب گرم پاشنه پا را مالش داده و جوراب گرم بپوشید.
 
شماره 9: لکه ها
جوش شیرین می تواند لکه ها را از بین ببرد.
 
شماره 10: بوی یخچال
جوش شیرین با بوی نامطبوع در یخچال می جنگد.
 
شماره 11: درخشش جواهرات.
جوش شیرین می تواند جواهرات شما را به درخشش قبلی بازگرداند.
 
شماره 12: آبسه ها
جوش شیرین به عنوان یک درمان آبسه مفید است.
 
شماره 13: آفتاب سوختگی.
پوست سوخته را با استفاده از جوش شیرین ترمیم کنید.
 
شماره 14: نرم کننده نخود فرنگی و لوبیا.
لوبیا و نخود فرنگی خیلی سریعتر آماده پخت و پز شوید.
 
شماره 15: دندان های سفید.
با استفاده از جوش شیرین ، دندانها را مسواک زده و آنها را سفیدتر کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 استفاده متداول از جوش شیرین

در
کافی است که روی نقطه مورد نظر پودر سفید جوش شیرین بریزید
چگونه تمیز کردن خانه را با کمک محصولات موجود در آشپزخانه انجام دهیم؟ جوش شیرین فقط یکی از این روشها است. هزینه آن ارزان است اما به سختی می توان مزایای آن را دست کم گرفت.
 

1. جوش شیرین برای تمیز کردن تخت ، تشک ، تختخواب

کافی است که روی نقطه مورد نظر پودر سفید جوش شیرین بریزید
جوش شیرین برای تمیز کردن منسوجات.
 
اگر کودک یا حیوان خانگی روی فرش استفراغ کرده ، جوش شیرین به رفع عواقب آن کمک می کند. کافی است که روی نقطه مورد نظر پودر سفید جوش شیرین بریزید ، سپس آن را به مدت دو ساعت بگذارید تا پودر جوش شیرین رطوبت را جذب کند ، همه چیز را با جاروبرقی یا جارو جمع کنید. جوش شیرین نه تنها لکه را تمیز می کند بلکه بوی نامطبوع را نیز جذب می کند.

2. جوش شیرین برای سفیدتر کردن دندان ها

کافی است که روی نقطه مورد نظر پودر سفید جوش شیرین بریزید
ماده سفید کننده مینای دندان
 
با مخلوط جوش شیرین با مقدار کمی پراکسید هیدروژن ، یک خمیر سفید کننده موثر به دست می آورید. دندان های خود را با این مخلوط به مدت 2 دقیقه مسواک بزنید و سپس دهان خود را با این خمیر بشویید. با این حال ،  اکیداً استفاده از این ترفند را توصیه نمی کنیم ، زیرا اجزای خمیر می توانند بر وضعیت مینای دندان تأثیر منفی بگذارند.
 

3. با جوش شیرین بوی کفش ها را ببرید

کافی است که روی نقطه مورد نظر پودر سفید جوش شیرین بریزید
کفش را بدون شستشو تمیز کنید
 
جوش شیرین به تمیز کردن کفش های ورزشی کمک می کند. آن را با مقدار کمی نشاسته مخلوط کنید ، چند قطره روغن ضروری اضافه کنید و آن را درون کیسه های کوچک ساخته شده از بافت نازک یا دستمال قرار دهید. کیسه ها را برای شب داخل کفش بگذارید ، تا صبح معطر خواهد بود و هیچ اثری از بو های ناخوشایند نخواهد ماند.
 

4- استفاده از جوش شیرین در لباسشویی برای بالا بردن کیفیت شستشو،پارچه های لکه دار را بشویید

جوش شیرین یک ماده شوینده مؤثر است. با کمک آن می توانید از لکه ها خلاص شوید ، اثر پودر را تقویت کنید ، بوهای ناخوشایند را از بین ببرید ، سفید کنید ، پارچه را نرم کنید و حتی ماشین لباسشویی را تمیز کنید. می توانید آن را با جوش شیرین هم به صورت دستی و هم در یک ماشین اتوماتیک بشویید. کافی است نصف لیوان جوش شیرین را در مخزن ماشین لباسشویی بریزید.
 

5- با جوش شیرین توالت را ضد عفونی کنید

کافی است که روی نقطه مورد نظر پودر سفید جوش شیرین بریزید
قرص ضد عفونی کننده توالت
 
قرص ضدعفونی کننده برای تمیز کردن توالت را می توان به راحتی در خانه تهیه کرد. برای تهیه آنها ، باید یک چهارم لیوان صابون مایع ، دو قاشق غذاخوری جوش شیرین و هشت تا ده قطره روغن مخلوط کنید. وقتی همه مواد به خوبی مخلوط شدند ، آنها را در قالب یخ قرار دهید ، کاملاً فشرده کنید و بگذارید کمی خشک شود.
 

6. با جوش شیرین موها را بشویید

کافی است که روی نقطه مورد نظر پودر سفید جوش شیرین بریزید
جوش شیرین برای شستن مو با شامپو مخلوط کنید
 
جوش شیرین می تواند نه تنها برای تمیز کاری بلکه در لوازم آرایشی نیز استفاده شود. به عنوان مثال ، برای شستن مو به شامپو اضافه کنید. به لطف جوش شیرین ، کف بسیار بیشتر می شود و بر همین اساس اثر تمیز کننده افزایش می یابد. از این تراشه به طور مداوم استفاده کنید و متوجه خواهید شد که موها با شکوه تر می شوند ، موها سریعتر رشد می کنند.
 

7. با جوش شیرین بر حالت تهوع غلبه کنید

کافی است که روی نقطه مورد نظر پودر سفید جوش شیرین بریزید
داروی خانگی برای تهوع
 
اگر در اتومبیل یا وسایل حمل و نقل عمومی دچار تهوع می شوید ، یک بطری را با محلول جوش شیرین ضعیف آماده کنید و کمی در طول راه بنوشید. این "درمان" خانگی ساده ، با تهوع مقابله می کند. با این حال ، پزشکان برای استفاده از محلول جوش شیرین هشدار می دهند ، زیرا غشای مخاطی دستگاه گوارش را خشک می کند و می تواند باعث درد و گرفتگی شود.
 

8- با جوش شیرین مسواک ها را ضد عفونی کنید

کافی است که روی نقطه مورد نظر پودر سفید جوش شیرین بریزید
ضد عفونی کننده مسواک
 
به گفته دندانپزشکان ، مسواک باید هر سه ماه یکبار عوض شود. علاوه بر این ، مسواک هایی که استفاده می کنید باید هر از گاهی از آن ها را ضد عفونی شوند. جوش شیرین با این کار درست عمل می کند. یک قاشق چایخوری پودر را با یک چهارم فنجان آب مخلوط کرده و مسواک خود را در محلول خیس کنید. بعد از نیم ساعت ، آن را با آب جاری بشویید و می توانید به استفاده از آن ادامه دهید.
 

9. با جوش شیرین بوی سینی گربه را را کاهش دهید 

کافی است که روی نقطه مورد نظر پودر سفید جوش شیرین بریزید
مقداری جوش شیرین در ته سینی گربه بریزید تا تمیز شود و بوهای ناخوشایند را به حداقل برساند.
 

10- با جوش شیرین بوها را از یخچال ببرید

همه چیزهایی که در یخچال نگهداری می شوند بوی خوبی ندارند. غلات مواد غذایی ، غذاهای آماده و بوی مداوم مانند زهم ماهی به سادگی از داخل یخچال محو نمی شوند. برای اینکه هر روز یخچال و فریزر شسته نشود ، یک بشقاب با جوش شیرین را در یکی از قفسه ها قرار دهید. جوش شیرین بو را جذب می کند و شما را از زحمت تمیز کردن نجات می دهد.
 

11.  شامپوی خشک برای حیوان خانگی با جوش شیرین

کافی است که روی نقطه مورد نظر پودر سفید جوش شیرین بریزید
شامپوی خشک را می توان با مخلوط کردن یک قاشق غذا خوری نشاسته ذرت ، کمی جوش شیرین و چند قطره از هر روغن ضروری در خانه تهیه کرد. مخلوط حاصل را روی موهای حیوان بریزید ، خوب مالش دهید ، پنج دقیقه بگذارید و سپس با یک شانه مخصوص آن را کاملاً شانه کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 محصول غذایی با ماندگاری طولانی برای ذخیره

در

سبد خرید

رفت و آمد های مکرر برای خرید معمولی زمان زیادی را می طلبد ، بنابراین مردم سعی می کنند محصولات بیشتری را همزمان خرید کنند. و اگر شما هم همین فکر را دارید ، اشتباه است که محصول غذایی با ماندگاری طولانی را نخرید. مخصوصا برای دوران قرنطینه .با این حال ، بسیاری از افراد فکر می کنند که آیا آنها می توانند از خریدها قبل از تاریخ انقضا استفاده کنند؟ saarak.com برای کسانی که دوست دارند برای استفاده در آینده محصول غذایی را ذخیره کنند ، لیست خرید  از 10 محصول غذایی با ماندگاری طولانی را تهیه کرده است .

 

1. عسل

عسل

عسل طبیعی حتی برای چند دهه قابل ذخیره است.

 

یک محصول با کیفیت بالا و طبیعی به هیچ وجه تاریخ انقضا ندارد. عسل حاوی مقدار زیادی ساکارز ، گلوکز و فروکتوز است که محیط نامساعدی را برای رشد میکروارگانیسم های بیماری زا ایجاد می کند. اگر محصول با گذشت زمان شکرک زد ، نگران نباشید. در عوض ، این گواه بر عسل واقعی است ، نه یک عسل تقلبی.

 

2. شکر

شکر

محصول را در کیسه ها روی یک سطح  بلند تر از ک زمین و در یک اتاق خشک ذخیره کنید.


شکر یکی از محصولات استراتژیک است که بسیاری از دسر ها بدون آن نمی توانند درست شوند. ذخایر قند سفید را می توان با اطمینان تا 4 سال و در شرایط طولانی - 8-10 سال ذخیره کرد. یک مورد مهم: کیسه های شکر را نمی توان روی زمین قرار داد ، زیرا قند می تواند با رطوبت اشباع شود و طعم خود را از دست بدهد. بهتر است کیسه های شکر را در اتاق خشک نگه دارید و  روی یک سکوی بلند بدون تکیه به دیوار ها قرار دهید.


3. ماکارونی

ماکارونی

ماکارونی تا 3 سال ذخیره می شود


انواع کلاسیک آشنای ماکارونی که از آرد گندم و گندم سیاه تهیه شده است می تواند حدود 3 سال بدون بسته بندی نگهداری شود. شرایط بهینه - مکانی تاریک و خشک با درجه حرارتی که بالاتر از 30 درجه نباشد. گزینه های همراه با افزودنی های ماکارونی ، مانند ماکارونی با سس گوجه فرنگی ، دوام چندانی نخواهد داشت. ماندگاری آنها فقط شش ماه است.

 

4- آردآرد

برای جلوگیری از خراب شدن زود هنگام آرد را در ظروف با درب محکم و در مکان سرد نگه دارید.


آیا زندگی بدون آرد قابل تصور است؟ بعلاوه ، این نان گرم ، نان های مورد علاقه ، کلوچه های شیرین ، کوکی ها که در دهان شما ذوب می شوند و بسیاری از غذا های دیگر به آرد احتیا دارند. به همین دلیل است که آرد هرگز کافی نیست و ارزش آن را دارد که  آن را انبار کنید. ماندگاری مطلوب انواع چاودار و گندم با بالاترین درجه 1 سال است. آرد درشت باید طی 6 تا 8 ماه استفاده شود.

آرد را در محلی خشک و تاریک و با دمای بیش از 25 درجه ذخیره نکنید. بهتر است محصول را به ظروف محکم انتقال دهید تا آرد با بوهای خارجی اشباع نشود و طعمه حشرات آشپزخانه نشود. به منظور محافظت از ذخایر موجود در برابر آفات ، برگهای خلیج را بین بسته ها پخش کنید.


5- چای ، قهوه

چای قهوه

چای سیاه و دانه های قهوه حدود 3 سال ذخیره می شود

 

هرچه برگ چای کوچکتر باشد ، ماندگاری آن کوتاه تر است. برای تهیه چای برگ سیاه ، که 3 سال طعم و مزه آن را حفظ می کند ، برگ درشت مزیت آن است. چای سیاه را در دمای اتاق ذخیره کنید.

یکی دیگر از نوشیدنی های محبوب قهوه است. برای حفظ عطر و بوی غیرقابل توصیف و نیرومند ، ارزش انبار کردن دانه های قهوه را دارد. متوسط ​​ماندگاری حدود 3 سال است. بهتر است قهوه را در بسته بندی فویل وکیوم در جای خشک و خنک نگهداری کنید. همین قوانین در مورد کاکائو نیز صدق می کند.


6. غلات

غلات

به طور متوسط ​​، غلات حداقل 1 سال ذخیره می شوند.

 

غلات منبع بسیاری از مواد معدنی هستند. آنها بخشی جدایی ناپذیر از یک رژیم غذایی سالم هستند. از جمله برنج سفید و قهوه ای ، ماندگاری برنج بین 12 تا 18 ماه است. در صورت لزوم ، از دانه های برنج حتی به عنوان آرد نیز می توان استفاده کرد.

گندم سیاه یکی از محبوب ترین غلات است. بسته بندی محصول بدون از بین رفتن ارزش غذایی تا 15 ماه قابل ذخیره است. ماندگاری سمولینا ، جو و جو دوسر 14 ماه و ارزن - تا 4 ماه است.


7. مواد غذایی کنسرو شده

کنسرو

ماندگاری سبزیجات کنسرو بیش از گوشت و ماهی است.


لوبیا ، ذرت ، نخود فرنگی ، زیتون و غیره. حدود 4 سال قابل نگهداری است. ماهی و گوشت کنسرو شده نمی توانند همان مدت زمان را تحمل کنند ، اما از این طریق تهیه محصول غذایی برای مدت معینی نیز امکان پذیر خواهد بود. نکته اصلی مطالعه اطلاعات زمان بندی روی بسته ها است.


8- روغن نباتی

روغن نباتی

روغن ها باید در ظروف شیشه ای در دمای اتاق نگهداری شوند.


بسیاری از زنان خانه دار روغن را در یخچال نگهداری می کنند ، اما این یک اشتباه است. شرایط سرد فقط برای روغن تخم کتان مناسب است ، زیرا در هنگام گرم شدن سریع سرخ می شود. روغن آفتابگردان ، روغن  زیتون و سایر گونه ها را می توان با خیال راحت در دمای اتاق و یا کمی پایین تر از آن کنار گذاشت. نکته اصلی یک اتاق تاریک و ظروف شیشه ای است. در چنین شرایطی ، روغن حدود 2 سال باقی خواهد ماند. برای طولانی کردن مدت زمان ، یک ظرف شیشه ای بردارید ، یک کف نمک را در قسمت زیرین بریزید و روغن را روی آن  بریزید.


9. نمک

نمک

در حقیقت ، محصول دارای تاریخ انقضا نیست ، بنابراین نمک را می توانید با اطمینان از هر مقدار ، انبار کنید. تنها شرط ذخیره سازی مناسبباشد. نمک در اتاق خشک و تاریک و خنک احساس خوبی خواهد کرد. دشمن اصلی محصول رطوبت است. نمک را در ظروف پلاستیکی یا سرامیکی آب بندی شده بریزید تا از خراب شدن جلوگیری شود.


10. جوش شیرین و شیر خشک

شیر خشک


جوش شیرین نه تنها در پخت و پز - به عنوان پودر بیکینگ و مواد افزودنی غذایی بلکه در خانواده نیز استفاده می شود. بنابراین یک محصول ضروری برای بقا محسوب می شود. جوش شیرین را می توان به طور نامحدود ذخیره کرد. جوش شیرین می تواندجایگزینی برای پودر دندان و شستشو ، مناسب برای تمیز کردن سطوح مختلف و تهیه محلول هایی برای شستشوی گلو و بینی و تسهیل روند سرماخوردگی باشد.
شیرخشک
بیش از 20 سال ماندگاری دارد! اگر پودر را در محیط مناسب نگهداری کنید می توانید در ساختن کرم های شیرینی و شیرینی پزی در بسته بندی های فشرده ساز مفید استفاده کنید ، برای مدت طولانی خراب نخواهد شد.

هک زندگی

قبل از گذاشتن مواد غذایی در انبار ، با برچسب  روی محصولات تاریخ خرید کالا و تاریخ انقضا را بنویسید. محصولاتی که تاریخ انقضا دیرتری دارند را عقب بگذارید. 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...