اولین بسته‌ی الحاقی بازی Civilization 6 معرفی شد

اگر از طرفداران بازی های استراتژیک و به ویژه استراتژی های نوبتی هستید حتما با مجموعه بازی های Civilization آشنا هستید. نسخه‌ی ششم از این مجموعه سال گذشته عرضه شد و حالا بسته‌ی الحاقی ای برای این بازی با محتویات جدید معرفی شده. این بسته Rise and Fall (صعود و سقوط) نام دارد و شامل چالش ها، انتخاب ها و صد البته استراتژی های جدیدی برای پیروزی در بازی خواهد بود. (سیارک

بازیکن قادر خواهد بود با استفاده از ساختمان ها، منطقه ها، نیرو ها و عجایب جدید تمدن خود را به یک عصر طلایی (و یا در صورت انتخاب های غلط به یک عصر تاریکی) هدایت کند.

چند ویژگی اصلی که در حال حاضر از آنها رونمایی شده به شرح زیر است:

عصر های بزرگ:

با جلو رفتن زمان و با توجه به عملکرد شما در نوبت هایی که گذشته، عصر های بعدی شما مشخص می شوند. در صورتی که خوب بازی کرده باشید و امتیاز بالایی طی عصر قبلی کسب کرده باشید وارد یک عصر طلایی خواهید شد و می‌توانید از امتیاز های ویژه ای بهره ور شوید. در صورتی که عملکردتان متوسط باشد وارد یک عصر معمولی خواهید شد. اما اگر بخت با شما یار نبوده باشد و یا به دلیل مهارت اندکتان امتیاز کمی دریافت کنید تمدن شما در یک عصر تاریکی فرو می‌رود، هرچند عصر تاریکی تماما هم بد نیست و برخی امتیاز های ویژه را فقط در عصر های تاریکی می‌توانید انتخاب کنید. اگر بتوانید در یک عصر تاریکی شدیدا خوب عمل کنید به طوری که امتیازتان برای دوره‌ی بعد شما را وارد یک عصر طلایی کند، به دلیل عملکرد فوق العاده تان وارد یک عصر حماسی خواهید شد و قادر خواهید بود به جای فقط یک امتیاز ویژه، از چند امتیاز بهره مند شوید.

 

وفاداری:

حالا به غیر از خوشحال بودن کل تمدنتان باید به فکر تک تک شهر ه هم باشید. هر شهر با توجه به میزان امکانات و غذایی که برای شهروندانش ارائه می دهید، میزانی وفاداری به حکومت شما خواهد داشت. در صورت نرسیدن به شهر ها وفاداری آن ها افت کرده و تولیدات آن شهر کمتر می شود. در صورتی که وفاداری شهر خیلی پایین بیاید آن شهر بر علیه شما شورش می کند و برای خود اعلام استقلال می کند و یا اینکه به تمدن دیگری می پیوندد. البته شما می توانید از این قابلیت جدید به نفع خود نیز استفاده کنید، مثلا اگر یکی از همسایه های شما در وضعیت ضعیفی است می توانید با کسب وفاداری شهر های مرزی آن کشور، دارایی ها و شهر های کشور خودتان را گسترش دهید.

فرماندار ها:

شما می توانید با انتصاب فرماندار ها از امتیازات و شخصی سازی های دقیق تری برای شهر های خود بهره مند شوید. مثلا یکی از فرماندار ها به نام آمانی امتیاز های دیپلماتیک ویژه ای به شما میدهد؛ در صورتی که او را فرماندار یکی از شهر های مرزی خود بکنید وفاداری آن شهر افزایش می یابد و در عوض وفاداری شهر های همسایه ی شما کمتر می شود و احتمال پیوستن آن شهر ها به کشور شما بالا می رود. و یا مثلا فرماندار دیگری که یک اسقف است امتیاز های دینی ویژه ای به شما می دهد.

اتحاد های تقویت شده:

یکی از ضعف های نسخه ی ششم این بود که در صورت بازی با هوش مصنوعی، معمولا دلیل خاصی برای اتحاد میان کشور ها وجود نداشت و به دلیل سود اندک اتحاد ها، دوستی میان شما و کشور های دیگر ماندگار نبود. ولی حالا می توانید نوع اتحاد خود را مشخص کنید. مثلا در یک اتحاد علمی، کشور ها با تجارت میان یکدیگر علاوه بر پول مقداری علم هم دریافت می کنند یا یک اتحاد اقتصادی سود بیشتری برای هر دو کشور در پی خواهد داشت.

 بحران ها:

بحران ها راه جدیدی هستند که تعادل میان کشور های قوی تر و ضعیف تر کمی بهتر برقرار شود و چالش برای بازیکن برتر بازی بالاتر برود. بحران ها موقعیت های ویژه ی جهانی هستند، مثلا ساخت یا استفاده از اولین سلاح اتمی یا تخریب یک شهر مقدس. در این صورت به باقی کشور ها فرصتی داده می شود تا تصمیم بگیرند در مقابل بازیکنی که بحران را ایجاد کرده چه کنند. مثلا یکی از انتخاب ها حمله به شهری که سلاح اتمی را ساخته و تخریب زیرساخت های هسته ای کشور متخاصم است. در صورتی که کشور هایی که در این تصمیم ها شرکت کرده اند موفق بشوند، همه ی آن ها تا چند نوبت از پاداش هایی بهره مند خواهند شد. به این صورت تمدن های ضعیف تر با مشارکت در بحران ها می توانند کمی خود را بالا بکشند و وارد قدرت های برتر شوند.  (سیارک

خط زمانی:

این ویژگی با این که در عمل امکانات جدیدی را در اختیار بازیکن قرار نمی دهد، ولی برای مرور اتفاقاتی که در طول یک دست بازی افتاده مفید است، به ویژه که هر دست از بازی Civilization می تواند ساعت ها طول بکشد و در صورت بازی نکردن برای چند روز ممکن است مسیری که برای آن بازی در پیش گرفته بودید را فراموش کنید. خط زمانی طی یک سکانس پویا به شما خلاصه ای از اتفاقات مهم بازی تا آن لحظه مثل جنگ ها، عجایبی که ساخته اید و پیشرفت های علمی تان را به شما نمایش می دهد. 

تمدن ها و رهبر های جدید:

یکی از ویژگی های اصلی سری Civilization از ابتدا وجود تمدن های فراوان با امکانات مخصوص به خود و لذت تجربه ی بازی با هرکدام آن ها بوده است. در این بسته ی الحاقی 8 تمدن جدید به بازی اضافه خواهد شد که البته شامل 9 رهبر می شود و یکی از تمدن ها 2 رهبر قابل انتخاب خواهد داشت (مثل یونان که در نسخه ی ششم بازی 2 رهبر دارد). اطلاعات دقیقی از تمدن های جدید فاش نشده و باید تا زمان عرضه ی بسته برای معرفی آن ها صبر کرد.

امکانات کلی جدید:

تمامی تمدن هایی که از قبل در بازی بودند با این بسته ی الحاقی از ساختمان ها، مناطق و نیرو ای جدیدی برخوردار خواهند شد.
اصلاح سیستم دولت ها: سیستم های دولتی بازی بازبینی شده اند و در آن ها اصلاحاتی ایجاد شده و به هر دولت هم قدرت های جدیدی اضافه شده.

بسته ی الحاقی Rise and Fall در روز 8 فوریه (19 بهمن) عرضه خواهد شد.ترجمه  itrans.ir 

نسخه‌ی آزمایشی بعدی Sea of Thieves را بازی کنید

تریلر دوم بازی Last of Us 2 منتشر شد

معرفی قسمت جدید بازی فورتزا

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید