خواص زنجبیل

در
خواص زنجبیل
زنجبیل طعم خاصی به بسیاری از غذاها می دهد و مزه تندی دارد. زنجبیل جزء محبوب غذاهای آسیایی و هندی و در بسیاری از کشورها بیش از هزار سال سابقه استفاده دارد و افسانه ها در مورد خواص مفید آن دست به دست گشته است.

 

زنجبیل چیست؟

زنجبیل، و یا Zingiber officinale، متعلق به خانواده ادویه همان زردچوبه و هل است. سرزمین زنجبیل هند، چین و جنوب شرقی آسیا محسوب می شود. اما در زمان های قدیم این گیاه همچنین به خاطر طعم و خواص عالی و خواص دارویی آن در یونان باستان و رم باستان شناخته شده بود و به گیاهی که از چین بود، احترام گذاشته میشد. در قرن شانزدهم، اروپا زنجبیل، را از هندوستان به ارمغان آورد.
زنجبیل یک گیاه چند ساله خزنده با ساقه زیرزمینی ضخیم و ریزوم است. نام گیاه شناسی این گیاه از سانسکریت می آید و به معنی شکل شاخ است که به ظاهر زنجبیل مربوط می شود. بخش زمینی آن گیاه با برگ های سبز برگ ریز و گل های سفید یا زرد و سبز است که می تواند به یک متر در ارتفاع برسد.
 
امروزه به طور عمده در کشورهای گرمسیری کشت می شود. تامین کنندگان اصلی کالا عبارتند از جامائیکا، هند، فیجی، اندونزی، استرالیا. اعتقاد بر این است که برای نیازهای آشپزی  انواع گیاه جامائیکا (رنگی تر) مناسب تر است.
 

 

خواص زنجبیل

زنجبیل به عنوان یک منبع کالری، پروتئین یا فیبر مناسب نیست. اما این گیاه قادر به غنی سازی بدن با بسیاری از اجزای مفید دیگر است. زنجبیل مقدار قابل توجهی از اسیدهای آمینه و ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند گینگرول دارد ( طعم تند )، بتا کاروتن، کپسایسین، کورکومین، قهوه و سالیسیلیک اسید.
 
ارزش تغذیه ای در هر 100 گرم محصولات تازه
 
محتوای کالری 80 کیلوکالری
کربوهیدرات 18 گرم
پروتئین ها 1.8 گرم
چربی 0.7 گرم
سلولز 2 گرم
سدیم 13 میلی گرم
کلسیم 16 میلی گرم
آهن 0.6 میلی گرم
پتاسیم 416 میلی گرم
منیزیم 44 میلیگرم
فسفر 35 میلی گرم
روی / زینک 0.34 میلی گرم
ویتامین B6 0.15 میلی گرم
ویتامین C 5 میلی گرم
اسید فولیک 11 میکروگرم
ریبوفلاوین 34 میکروگرم
اسید نیکوتینیک / نیاسین 0.75 میلی گرم
برای قرن ها، بسیاری از کشورها از زنجبیل برای درمان بیماری های مختلف استفاده کرده اند. به عنوان مثال در چین، آنها 2000 سال پیش از خواص زنجبیل برای موارد زیر استفاده می کردند:
  • درد شکم
  • تورم
  • کولیک
  • روده تحریک شده
  • تهوع، استفراغ
  • افزایش عرق
  • سموم در زنان باردار
  • قاعدگی دردناک
  • انواع التهاب، از جمله آرتریت و استئوآرتریت.
اعتقاد بر این است که روغنهای ضروری و ترکیبات فنلی موجود در این محصول توانایی بهبود با زنجبیل را دارند.
زنجبیل به درستی می تواند یک معجزه طبیعت باشد. این محصول حتی در مقادیر کم کمک می کند تا غلبه بر بیماری های مختلف، به خلاص شدن از رادیکال های آزاد و همچنین بازسازی عضلات پس از بارهای شدید کمک می کند.
 

خواص زنجبیل برای هضم

ترکیبات فنلی که زنجبیل را تشکیل می دهند به کاهش تحریک گوارشی کمک می کند، تولید بزاق و صفرا را تحریک می کنند، گرفتگی عضلات معده را کاهش می دهد.
 

خواص زنجبیل برای تهوع

زنجبیل، خام و یا به شکل چای، می تواند حالت تهوع از منشاء مختلف را کاهش دهد (سم زدایی در زنان باردار، بیماری دریایی، تهوع در طی شیمی درمانی).
 

خواص زنجبیل برای درد

مطالعه ی انجام شده توسط دانشمندان دانشگاه ایالت جورجیا با مشارکت 74 داوطلب نشان داد که مصرف روزانه زنجبیل 25 درصد کاهش درد ماهیچه را کاهش میدهد. همچنین 83 درصد از زنان در تجارب دیگر تجویز عصاره زنجبیل را برای کاهش گرفتگی قاعدگی تایید کرده اند. و یک قطعه از این ریشه به اندازه کافی دندان درد را آرام می کند.
 

خواص زنجبیل برای التهاب

در بسیاری از کشورها، زنجبیل به عنوان عامل ضد التهابی استفاده می شود. مطالعات آزمایشگاهی توانایی این گیاه را برای حذف پروسه های التهابی، به ویژه در اندام های دستگاه گوارش، تایید کرده است. اثربخشی زنجبیل در درمان علایم مرتبط با استئوآرتریت نیز اثبات شده است. Gingerol، یک ماده منحصر به فرد که محصول را تشکیل می دهد، این توانایی را به ریشه نسبت می دهند.
 

خواص زنجبیل برای سرطان

ماده فعال زنجبيل گينگرول نيز به عنوان عامل ضد سرطان شناخته شده است. مطالعات نشان داده اند که این ماده می تواند رشد سلول های سرطانی کولورکتال را مهار کند. علاوه بر این، اثربخشی آماده سازی زنجبیل برای جلوگیری از انحطاط بدخیم سلول های تخمدان اثبات شده است.
 

خواص زنجبیل برای سیستم ایمنی

ویتامین C و دیگر مواد فعال که ریشه زنجبیل را تشکیل می دهند، بر بدن انسان تأثیر می گذارد. اما برای مثال مصرف چای زنجبیل به عنوان پیشگیری در فصل سرد، مهم است که دوز مناسب را مشاهده کنید. "ریشه زنخبیل" محصولی نیست که در مقادیر زیادی مصرف کنید. دو تکه کوچک برای دم کردن یک فنجان چای مفید برای بدن کافی است.
 

خواص زنجبیل برای اضافه وزن

گفته شده است که رژیم غذایی زنجبیل توسط شفا دهنده های چینی قدیم توسعه یافته است. امروز حقیقت یا اسطوره سخت است بگویم. بسیاری از آنها معتقدند که چای از این ریشه شفا بخش باعث کاهش وزن می شود.
 
کسانی که یک رژیم غذایی زنجبیل را تجربه کرده اند می گویند این چای عجیب و غریب اشتها را کاهش می دهد و فرآیندهای متابولیک بدن را سرعت می بخشد. محبوب ترین دستور العمل برای لاغری زنجبیل، نوشیدن یک لیوان چای با لیمو  یک ساعت قبل از غذا است. با این حال، این روش از دست دادن وزن برای افراد مبتلا به گاستریت، زخم، خونریزی و آلرژی به مرکبات توصیه نمی شود.
 

خواص زنجبیل برای آنژینا

زنجبیل دارای خواص بی حس کننده، ضد عفونی کننده، ضد التهابی و ضد تبخال، به عنوان یک درمان موثر برای لوزه ها، لارنژیت، فارنژیت عمل می کند.
 
برای درمان این بیماری، اسانس زنجبیل یا ریشه پودر مناسب است. مقدار کمی را برای استنشاق، فشرده سازی، شستشو اضافه کنید. همچنین در شکل چای مفید است.
 

خواص زنجبیل برای حوزه جنسی

"ریشه غده دار" به عملکرد مناسب سیستم تولید مثل در مردان و زنان کمک می کند. غذاهای طعم دهنده با ادویه، مردان را از ناتوانی جنسی محافظت می کنند، به جلوگیری از پروستاتیت، بهبود نعوظ کمک می کند. مزایای زنجبیل برای بدن زن عبارتند از تنظیم پس زمینه هورمونی، تثبیت اندام های جنسی، و همچنین کاهش درد قاعدگی.
 

زنجبیل خوشبو کننده طبیعی

شما نمی دانید که چگونه از بوی سیر خلاص شوید؟ زنجبیل استفاده کنید. یک تکه کوچک از ریشه برای تازه کردن نفس کافی است. و مهم است که این گیاه بوی ناخوشایندی را پوشش نمی دهد و آنها را کاملا حذف می کند، باکتری ها را در حفره دهان از بین می برد.
 

سایر خواص مفید زنجبیل

جلوگیری از سکته مغزی، حملات قلبی
کاهش میزان گلوکز  در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2
کلسترول را در جریان خون کاهش می دهد
تنظیم لخته شدن خون.
میزان مصرف روزانه زنجبیل
 
برای بزرگسالان، 4 گرم کنسانتره در روز به عنوان یک داروی سالم زنجبیل محسوب می شود. زنان باردار توصیه نمی شود بیش از 1 گرم در روز مصرف کنند و این مکمل در کودکان زیر 7 سال به طور کلی منع مصرف دارد.
 
1 گرم زنجبیل در روز برای تهوع، صرع و یا تشکیل گاز بیش از حد کمک می کند .
650 میلی گرم ماده به کاهش علائم مسمومیت کمک می کند. و برای درد در مفاصل ناشی از آرتریت، توصیه می شود که 250 میلی گرم مکمل زنجبیل 4 بار در روز مصرف کنید.
 

 

مضرات زنجبیل

در طول قرن ها،  زنجبیل به عنوان یک عامل تقویت کننده استفاده شد. اما هنوز در استفاده از این گیاه برای مقاصد درمانی یا پیشگیرانه باید بسیار محتاط بود، زیرا عوارض جانبی در ترکیب با برخی از گیاهان یا داروها ممکن است پیش بیاید. تجویز بیش از حد ممکن است باعث اسهال، سوزش سر دل شود.
 
قبل از استفاده از زنجبیل برای افراد مبتلا به سنگ های صفرا، مهم است که با دکتر مشورت کنند. این محصول برای خونریزی و افرادی که داروهای کاهش دهنده خون را مصرف می کنند، ممنوع است، زیرا ادویه ها می توانند خطر خونریزی را افزایش دهند. در برابر پس زمینه داروهای هیپوگلیسمی، بیماران دیابتی ممکن است باعث ایجاد هیپوگلیسمی شوند، و در کنار داروهای فشار خون بالا، کاهش شدید فشار خون و آریتمی اتفاق می افتد. علاوه بر این، زنجبیل می تواند علائم ریفلاکس را تشدید کند.
 

 

نحوه انتخاب و ذخیره زنجبیل

زنجبیل تازه در اکثر سوپرمارکتها موجود است ریشه بالغ با پوست سخت پوشیده شده است که باید قبل از استفاده پوست گرفته شود. زنجبیل خوب باید صاف، بدون نشانه های پوسیدگی و کپک باشد.
 
محصول تازه بدون شستن در یخچال تا مدت 3 هفته قابل نگهداری است. زنجبیل خشک در یک ظرف محکم بسته در یک مکان سرد و تاریک می تواند تا شش ماه ذخیره کند.
 
اعتقاد بر این است که زنجبیل به عنوان یک ادویه برای بشر به مدت بیش از 4000 سال شناخته شده است. امروزه این ریشه در اشکال مختلف در دسترس است. البته، محبوب ترین و مفید نوع آن تازه ی آن است. اما علاوه بر ریشه های تازه، شما می توانید زنجبیل خشک را خریداری کنید.
 

 

مزایای چای زنجبیل

چای زنجبیل نه تنها کاملا در آب و هوای سرد گرم می کند، بلکه بدن را با بسیاری از مواد مفید غنی می کند. ترکیب ویتامین غنی این نوشیدنی برای افراد مبتلا به آنفولانزا یا ARVI بسیار مفید است. همچنین گفته شده است که این نوشیدنی برای کاهش وزن بسیار مفید است.
 
برای این نوشیدنی شفا دهنده، شما نیاز به 20-40 گرم زنجبیل تازه (بریده بریده) و یک لیوان آب جوش دارید. آب را بر روی ریشه ها بریزید و دم کنید.کمی عسل ها و یک تکه لیمو را اضافه کنید.نوشیدنی فوق العاده شما آماده است!
 
به هر حال، چای تنها نوشیدنی نیست که می تواند از این گیاه ساخته شود. در قرن نوزدهم، در بارهای انگلیسی، بارمن ها زنجبیل را نوشیدنی ها اضافه می کردند. اعتقاد بر این است که بریتانیا این دستور العمل را از یونانیان باستان گرفت و پودر زنجبیل را حتی به نان اضافه میکرد.
زنجبیل نه تنها به شکل چای یا یک جزء برای نوشیدنی است بلکه در بیشتر دستور العمل های تغذیه، شامل بیسکویت های بی نظیر زنجبیلی شناخته شده در سراسر جهان وجود دارد. علاوه بر این، "ریشه ،شاخه و برگ" به طور کامل خرد شده به طور کامل مکمل گوشت گاو به عنوان طعم دهنده استفاده می شود.این مکمل برای غذا های دریایی هم مناسب است.  در پنیرها،کیک، شیرینی شکلاتی، مربا، آبمیوه یا کوکتل به عنوان یک دسر خوشمزه استفاده می شود.
 
به هر حال، عطر زنجبیلی بستگی به زمانی که ادویه را اضافه کنید دارد، در آغاز پخت و پز یک عطر دلپذیر و در پایان طعم تند و تیز دارد.
 

 

زنجبیل در لوازم آرایشی

ماسک زنجبیل به الاستیک پوست، بازگرداندن کشش، بهبود چهره کمک می کند. زنجبیل همچنین برای آکنه و جوش های بلوغ زودرس مناسب است، بهبود زخم و جوش را تسریع می کند. در دستور العمل های  ماسک خانگی بهتر است ترکیب پودر خرد شده زنجبیل با سایر مواد تشکیل دهنده مانند عسل، لیمو، خاک رس، روغن گیاهی و محصولات لبنی استفاده شود.
 
ماسک زنجبیل همچنین تاثیر موثری بر وضعیت مو دارند. صاحبان موهای خشک، ضعیف و شکننده باید ترکیبی از زنجبیل، عسل و زرده تخم مرغ را امتحان کنند.
 

 

چگونه زنجبیل را در خانه پرورش دهیم ؟

چگونه زنجبیل را در خانه پرورش دهیم

واقعیت این است که زنجبیل یک جادوگر واقعی جادویی تقریبا در همه موارد است. اما چیز دیگری نیز روشن است: زنجبیل در بازار ارزان نیست.آیا فکر می کنید رشد زنجبیل در خانه غیرممکن و بیهوده است؟  کافی است یک ریشه سالم بخرید، می توانید گیاه زنجبیل را خودتان در خانه پرورش دهید.
 
ریشه مناسب کاشتن باید یک غده یا چشم مانند غده سیب زمینی داشته باشد. قبل از کاشت، باید 2.5 ساعت در آب گرم خیس شود . این روش برای بیدار کردن جوانه از خواب خواهد بود. برای کاشت (بهتر است در زمستان صورت گیرد) در یک گلدان نسبتا وسیع به طوری که ریشه بتواند آزادانه رشد کند را انتخاب کنید.
هنگامی که جوانه ها ظاهر می شود، مهم است که به درستی برای گیاه مراقبت کنید. و این، همانطور که می دانیم،زنجبیل رطوبت و گرما را دوست دارد. با مراقبت مناسب، می توانید در اولین برداشت زنجبیل خانگی در ماه سپتامبر حساب کنید. پس از برداشت، مهم است که غده ها را از زمین جمع کرده و 2-3 روز در خورشید خشک کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

انغوزه چیست

در

 

انغوزه چیست

انغوزه، Asafoetida یکی از مواد مهم آشپزخانه است که در بسیاری از دستور العمل های هندی مورد استفاده قرار می گیرد . اما آیا می دانید که این ماده افزودنی مخصوص طعم دهنده فواید بسیاری برای سلامتی ، پوست و مو نیز دارد؟ بله ، این یک فرمول گیاهی پرمصرف بخاطر خواص پزشکی بی نظیر و اثبات شده آن است. طبیعت معجزه‌آسای این ریشه قدرتمند را بدانید. در اینجا ما آن واقعیتهای نادر ، فواید اسفتد یا انغوزه را برای پوست ، مو و سلامتی آشکار می کنیم.
راهنمایی های زیر در مورد فواید انغوزه Asafoetida به شما کمک می کند با تغییر در استفاده از این ماده خوراکی معجزه آسا در تغذیه و رژیم غذایی روزانه خود ، یک تغییر در سبک زندگی مورد نیاز خود ایجاد کنید.
 
Asafoetida، انغوزه یک گیاه در آشپزی است و ریشه های این گیاه ریزوم خشک می شوند تا ماده ای مانندصمغ تشکیل شود. این لاتکس خشک (صمغ) Asafoetida است. بوی ناخوشایند و تندی دارد و بیشتر در هند به عنوان Hing گفته می شود. این گیاه بومی کشورهای ایران و افغانستان است. با این حال ، استفاده و زراعت گسترده آن نیز در قاره هند و در نزدیکی آن رواج دارد.
 
دلیل اصلی تبلیغ این عصاره خشک گیاهی به عنوان یک ادویه خوراکی ، قابلیت آن در ارائه بافت صاف به کاری و سوپ ها بود. در حالی که با بسیاری از نام های جالب دیگر مانند غذای خدایان و چند مورد دیگر مشهور است ، چنین نام هایی از ویژگی های بی پایان سلامتی و زیبایی آن است که در هنگام مصرف ارائه می دهد.
 

 

خواص انغوزه برای پوست

خواص ضد پیری انغوزه

این ادویه گیاهی، گیاه دارویی یک ماده ضد پیری شگفت انگیز است. این ماده باعث کاهش چروک ها ، خطوط ریز و لکه های سنی صورت می شود. Asafoetida را می توان با گلاب و خاک رس مخلوط کرد تا یک ماسک صورت ضد چروک موثر ایجاد کند.
 
چگونه می توان ماسک صورت ضد چروک درست کرد؟
خاک رس و عسل را در یک کاسه مخلوط کنید و چند قطره گلاب را به آن اضافه کنید.
پودر انغوزه را روی مخلوط بریزید و خوب بزنید تا یک خمیر نازک ایجاد شود.
به مدت 15 دقیقه روی صورت بمالید و ماساژ دهید.
 
این ماسک شگفت انگیز صورت را از چروک و لکه های سنی پاک می کند. این قدرت را دارد که شما را از سن واقعی خود 10 سال کمتر نشان دهد.
 

فواید سفید کننده پوست انغوزه

از انغوزه می توان به عنوان ماده سفید کننده استفاده کرد که باعث ایجاد تعادل می شود و لکه های تیره ، علائم آکنه و جوش های چرب را از بین می برد. این به طور طبیعی مانع از تولید تیروزین در پوست می شود. تیروزین باعث تولید ملانین در پوست انسان می شود که منجر به تیرگی پوست ، پیری زودرس و افتادگی پوست می شود. انغوزه مانع تولید تیروزین می شود. بنابراین ، شما می توانید با استفاده از ماسک صورت اسفتد ، پوست جوان و بدون لکهداشته باشید.
 

چگونه می توان ماسک صورت سفید کننده با انغوزه درست کرد؟

یک گوجه فرنگی را رنده کرده و آنرا با شکر مخلوط کنید.
مخلوط را بزنید تا شکر در آب گوجه فرنگی حل شود.
انغوزه را مخلوط کنید تا خمیری نازک ایجاد شود.
این ماسک شگفت انگیز صورت یک ماسک صورت عالی است که می تواند چهره شما را به طور طبیعی بهبود بخشد.
 

خواص ضد آکنه

آیا پوست آسیب دیده بر اثر آکنه دارید؟انغوزه ممکن است فقط ماده جادویی باشد که تاکنون در رژیم مراقبت از پوست از دست داده اید. این فرمول شگفت انگیز گیاهی مانع تولید آکنه های ایجاد کننده باکتری روی پوست می شود. انغوزه باعث می شود شرایط پوستی برای رشد باکتری ها نامطلوب باشد. بنابراین ، می تواند به آکنه های طولانی مدت شما نیز پایان دهد.
 

چگونه می توان ماسک صورت ضد آکنه با انغوزه درست کرد؟

خاک رس و گلاب را مخلوط کنید تا خمیر غلیظی درست شود.
چند قطره آب لیمو را به مخلوط اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.
انغوزه را به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید.
این ماسک شگفت انگیز صورت شما را از علائم آکنه ، تا حد زیادی در امان نگه می دارد. برای نتایج بهینه مرتباً دو بار در روز از آن استفاده کنید. انغوزه تشکیل روغن بیش از حد در پوست را کنترل می کند.انغوزه باعث می شود منافذ شما از گرد و غبار ، روغن و سبوم چاکسازی شود. بنابراین ، در نهایت آکنه کاملاً از روی پوست پاک می شود.
 

خواص درخشندگی انغوزه

انغوزه مانند تقویت کننده لایه برداری عمل می کند و باعث درخشش بی پایان پوست می شود. این باعث افزایش رسیدن اکسیژن به بافت های صورت می شود و همین امر باعث سرزندگی آنها می شود. شما یک پوست عالی با رنگ صورتی به دست می آورید که به زیبایی می درخشد. بهترین فواید جانبی این مزیت ارتقاء درخشندگی ، از بین بردن دایره های سیاه و زشت چشم کاملاً رها شوید.
 

چگونه می توان یک ماسک صورت برای درخشش پوست با انغوزه ساخت؟

به سادگی انغوزه را با آب / گلاب مخلوط کنید تا خمیر ایجاد شود.
برای افزایش ضخامت این بسته صورت می توانید پودر چوب صندل را اضافه کنید.
این بسته شگفت انگیز صورت باعث افزایش درخشش می شود و باعث درخشش بی عیب و نقص پوست می شود.
 

خواص ضد خشکی انغوزه

آلودگی و استرس باعث می شود پوست و مو خشک و آسیب دیده باشد. انغوزه مانند ماده ترمیم کننده خشکی عمل می کند و پوستی صاف و مرطوب ارائه می دهد. این می تواند تمام علائم قابل مشاهده خشکی پوست را مانند خشکی ، لایه برداری ، ترک خوردگی ، برآمدگی ، چین و چروک و رنگدانه از بین ببرد.
 
چگونه می توان ماسک صورت را برطرف کرد؟
به سادگی شیر و گلاب را در یک کاسه مخلوط کرده و عسل را به آن اضافه کنید.
انغوزه را به مخلوط اضافه کنید و خوب بزنید.
این ماسک صورت روان را در یخچال نگهداری کنید تا ماندگاری آن بیشتر شود.
این ماسک صورت را مرتباً بمالید تا همه علائم خشکی پوست معکوس شود.
 

انغوزه آلرژی را درمان می کند

انغوزه به غیر از پاکسازی لکه های پوستی ،  برای درمان آلرژی های پوستی نیز کار می کند . آلرژی های پوستی مختلف ناشی از آسیب آفتاب یا خشکی با استفاده از انغوزه در طی چند هفته استفاده قابل درمان است.
 

 

خواص انغوزه برای مو

انغوزه همچنین می تواند برای ساخت ماسک های مو استفاده شود. این به طور موثری برای به دام انداختن رطوبت در پوست سر به کار می رود. این مزیت شگفت انگیز آن را به یک محصول مرطوب کننده عمیق تبدیل کرده است که می تواند مشکل خشکی مو و ریزش مو را تا حد زیادی کنترل کند.
 
چگونه می توان ماسک مو با انغوزه درست کنیم؟
ماست ، عصاره چای سبز و روغن بادام را در یک کاسه مخلوط کنید.
Asafoetida، انغوزه را به مخلوط اضافه کنید و خوب بزنید.
روی موها از ریشه تا نوک بزنید و بگذارید 1 ساعت بماند تا خشک شود.
با آب ولرم بشویید.
این ماسک شگفت انگیز مو موجب بهبود سلامتی پوست سر در برابر خشکی می شود. موها را صاف ، براق و قوی تر می کند.
 
خواص کنترل ریزش مو
Asafoetida، انغوزه باعث بهبود بافت مو می شود. همچنین مو  های بلند را در برابر ریزش  محافظت می کند. بنابراین از آن به عنوان راه حلی برای طاسی در مردان و موهای نازک در زنان استفاده می شود. شما باید به دنبال خواص تقویت فولیکول مو و کنترل شوره سر انغوزه Asafoetida باشید ، زیرا ریزش مو را کنترل می کند و موها را ضخیم تر می کند.
 
تعمیر و نگهداری سلامتی پوست سر
سلامت پوست سر باعث افزایش فولیکول های مو می شود. هنگامی که سلامت پوست سر از بین می رود ، مستقیماً ریشه های مو ضعیف تر می شود. این منجر به ریزش مو و آسیب دیدگی مو می شود.انغوزه سطح PH طبیعی پوست سر را ترمیم و حفظ می کند. همچنین پوست سر را از عرق ، چربی و آکنه در امان نگه می دارد. انغوزه به طور طبیعی مشکلات پوست سر مانند آکنه ، روغن ، شوره سر و خشکی را از بین می برد. در نتیجه ، به طور کلی استحکام ، بافت و کیفیت مو بهبود می یابد.
 

 

خواص انغوزه برای سلامتی

خواص ضد ویروسی انغوزه
این تازه آغاز لیست طولانی فواید سلامتی این ادویه جات شگفت انگیز است. آخرین مطالعات ثابت کرده است که Asafoetida انغوزه محدودیت ها و تولید مثل ویروس های مضر مانند H1N1 را محدود کرده و مانع تکثیر آن ها می شود. هنگامی که این ادویه گیاهی در تماس با ویروس آنفولانزای  H1N1 است ، باعث تولید آنتی بیوتیک های طبیعی در برابر حمله ویروسی می شود. تحقیقات دقیق و مطالعات مستقل تا به امروز در حال انجام است تا اطلاعات بیشتری در مورد فواید شگفت انگیز این فرمول گیاهی نسبت به سایر عوامل ویروسی نیز کسب شود. به طور خلاصه ، این ماده خوراکی شگفت انگیز ایمنی قوی در برابر عفونت ویروسی آنفلوانزا ارائه می دهد.
 
خواص ضد آسم انغوزه
آسم و برونشیت دو سندرم حاد تنفسی هستند. Asafoetida انغوزه دشمن طبیعی این سندرم های تنفسی است. به محض ابتلا به سرماخوردگی ، باعث تولید آنتی بادی های طبیعی می شود. انغوزه باعث تقویت قدرت ایمنی  می شود. بنابراین ، این یک درمان قدرتمند در برابر سرما ، آسم و برونشیت است.
 
خواص ضد صرع انغوزه
خواص شگفت انگیز سلامتی Asafoetida فقط محدود به ابزارهای سنتی درمان سرفه و سرماخوردگی نیست. انغوزه همچنین یک داروی قدرتمند ضد صرع Unani است.و یک روش طبیعی برای پیشگیری از بیماری ها تا حد زیادی است. با این حال ، باید از Asafoetida به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در برابر صرع استفاده کرد. در مواردی که صرع را تأیید کرده اند ، باید از مشاوره پزشک معتبر استفاده کنید.
 
خواص هضم مناسب انغوزه
سبک زندگی فعلی ، فاقد حرکت و کار بدنی ، به راحتی منجر به مشکلات گوارشی می شود. Asafoetida انغوزه یک زره طبیعی برای جلوگیری و درمان چنین موارد گوارشی به راحتی است. انغوزه سموم را از دستگاه گوارش انسان بیرون می کشد. انغوزه دشمن طبیعی برای چنین سمومی است که روند هضم در انسان را کند می کنند. بنابراین ، با ترمیم سطح PH طبیعی معده ، در تسکین روند هضم مناسب کمک می کند. این موفقیت را در رفع یکی از شایع ترین مشکلات هضم نادرست یعنی یبوست به شما ارائه می دهد.
 
خواص شفا بخش انغوزه
انغوزه دارای سابقه ای بسیار قدیمی است که از آن به عنوان داروی درمانی برای آسیب های معده نیز استفاده می شود. مطالعات فعلی اثربخشی این گیاه دارویی شگفت انگیز در معالجه زخم ها و سوختگی ها را اثبات کرده است. استفاده مستقیم از زخم ها به شکل خمیر باعث کاهش ظاهر زخم و کاهش درد نیز می شود.
 
انغوزه پادزهر تریاک است
 
انغوزه به عنوان پادزهر برای تریاک استفاده می شود. این بیماری سابقه درمان عفونت های مثانه کیسه صفرا و مشکلات دیگر معده را دارد. همچنین تقویت کننده قدرتمندی برای هضم غذا است. همه اینها کارآیی آن را به عنوان پادزهر تریاک اثبات می کند.
 
خواص ضد اسیدی انغوزه
انغوزه مانند یک قلیایی طبیعی عمل می کند که اسیدهای بیش از حد را در معده رقیق می کند. همچنین مشکلات معده و روده را کاهش می دهد. بنابراین ، یک ماده ضد نفخ شکمی شگفت انگیز است که درد معده و اسیدی بودن معده را کاهش می دهد.
 
خواص انغوزه در پیشگیری از بارداری
علم مدرن هنوز در تلاش است تا خواص پیشگیری از بارداری را در انغوزه پیدا کند. با این حال ، از لحاظ تاریخی این ادویه گیاهی به عنوان یک ضد بارداری قدرتمند در برابر بارداری ناخواسته مورد استفاده قرار گرفته است. از لحاظ تاریخی بعنوان قرص های سقط جنین استفاده می شده است. بنابراین ، در صورت بارداری یا شیر دادن به کودک ، از مصرف این ادویه خودداری کنید.
 
انغوزه مانع از تولید استرس می شود
انغوزه همچنین به دلیل خواص افزایش خلق و خو معروف است. این دارو نیست ، بلکه یک داروی گیاهی است که باعث تولید هورمون شادی می شود و مانع از تولید استرس میگردد. این ادویه قدرتمند، استرس را مدیریت می کند که باید با احتیاط مصرف شود. اگر سابقه شیدایی دارید، از انغوزه استفاده نکنید.
 
خواص ضد افسردگی انغوزه
انغوزه، اسفتد، در طول تاریخ به عنوان داروی ضد افسردگی مورد استفاده قرار گرفته است. توانایی آن درمثبت اندیشی و کاهش افکار منفی باعث شده است که یک ضد افسردگی طبیعی قدرتمند نیز به حساب بیاید.
 
انغوزه متابولیسم را افزایش می دهد
این مزیت شگفت انگیز سلامتی به چندین موضوع بهداشت کمک می کند. Asafoetida، انغوزه متابولیسم بدن را تا حد زیادی افزایش می دهد. این باعث بهبود هضم می شود. بنابراین ، باعث متابولیسم چربی و چربی سوزی نیز می شود. انغوزه مانع از گردش خون LDL (کلسترول بد) در خون انسان می شود. بنابراین ، Asafoetida، انغوزه شما را از تمام مشکلات قلبی ناشی از تشکیل و تجمع کلسترول در امان نگه می دارد.
 
انغوزه سلامتی جسمی را افزایش می دهد
Asafoetida در جهت افزایش و حفظ سلامت قلب تلاش می کند. همچنین یک داروی تنفسی مفید در برابر مشکلات سرفه و تنفس است. بنابراین ، مشخص است که انغوزه گیاهی است که باعث افزایش خون به تمام بافت ها و سلول ها می شود. و تضمین می کند که هر سلول میزان اکسیژن مورد نیاز را بدست آورد. بنابراین ، با ارائه فرصتی برای ترمیم بافت های خسته باعث کاهش خستگی جسمی می شود.
 
انغوزه برای درمان ناتوانی جنسی
Asafoetida یک ماده طبیعی قدرتمند است که می تواند برای درمان چند مشکل مرتبط با ناتوانی جنسی استفاده شود. این باعث افزایش انگیزه جنسی در زنان می شود و از مشکل انزال زودرس تا حد زیادی آزاد می شود. این یک تنظیم کننده تنش است. انغوزه همچنین به بهبود عملکرد جنسی مردان کمک می کند.
 
انغوزه دفع کننده کرم 
شاید ، بوی تند Asafoetida، انغوزه باعث دفع کرم ها می شود. انغوزه باید در شب با آب گرم مصرف شود. تا کرم های روده راخارج کند.
 
انغوزه درد قاعدگی را آسان می کند
درد قاعدگی برای همه زنانی که از آن رنج می برند کابوس است. انغوزه  Asafoetida با کاهش احساس درد در اطراف کمر و شکم ، این مشکل را کاهش می دهد. بنابراین ، می تواند در مواقع درد های شدید قاعدگی مورد استفاده قرار گیرد تا احساس درد مداوم کاهش یابد.
 
24 خواص شگفت انگیز پوست ، مو و سلامتی ذکر شده در بالا ، انغوزه را یک کشف خوراکی معجزه آسا می کند.
 
این ماده ساده در پخت و پز چنین خواص سلامتی فوق العاده ای را ارائه می دهد که می تواند حداقل 10 سال جوان تر از سن واقعی شما به نظر برسد. با این حال ، مزایا همیشه با اقدامات احتیاطی ساده همراه هستند. در صورت داشتن سابقه اعتیاد به مواد مخدر ، الکل ، مانیا و افسردگی ، در مصرف Asafoetida مراقب باشید. همیشه در موارد فوریت های پزشکی با پزشک مشورت کنید.
 
 
امیدوارم که این مقاله را در مورد فواید پودر انغوزه دوست داشته باشید. این ماده را با خواص بی شماری که ارائه می دهد ، چگونه ارزیابی می کنید؟ اگر هر نوع دستور العمل که حاوی این ماده به عنوان ماده اصلی می باشد را می دانید، فراموش نکنید که آن را با ما در میان بگذارید. از دیدن نظرات شما خوشحال خواهیم شد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

کوینولا چیست

در

quinoa-orig-1180x770.jpg

کوینو چیست

کوینولا دانه کوچک لوبیا شکل به رنگ عاج است که عطری ملایم و طعمی شیرین دارد . کوینولا از برنج سبکتر است ولی میتوان به عنوان جایگزین برنج از آن استفاده نمود و معمولا برای غلیظ کردن سوپ میتوان به آن اضافه کرد.کوینولا  نمونه ای دیگر از غلات کامل است که سرشار از پروتئین می باشد.

کوینولا چیست  کوینو چیست

کینوا (کوینو) را غلات سرخپوستان آند می نامند. اما در حقیقت ، کینوا یک دانه نیست ، بلکه یک محصول شبه  دانه  یا به عبارت ساده تر ، کینوا است. برای یک فرد ایرانی ، کینوا در رژیم غذایی موجود نیست .


سواحل دریاچه افسانه ای تیتیکاکا زادگاه کوینو Chenopodium quinoa محسوب می شود. کینوا در آنجا به صورت بوته های بلند رشد می کند. در سرخپوستان محلی ، کینوا همراه با ذرت و سیب زمینی در رژیم غذایی گنجانده می شود و چیز خوشمزه ای محسوب نمی شود. دانه های کینوا خورده می شوند ، از نظر ظاهری بسیار یادآور دانه های گندم سیاه هستند ، فقط با رنگ های مختلف.

 

3aedf1267a250b0a8c21f507d0d1ba8a.png

کوینو

رنگ بذر کینوا از نظر رقم متفاوت است و دانه ها می توانند مایل به سفید ، قرمز ، قهوه ای یا سیاه باشند. بالای دانه کینوا پوسته تلخی دارد. بنابراین ، لازم است قبل از پخت هر چیزی از کینوا ، از شر ساپونین ها - مواد تلخ خلاص شوید. برای این کار دانه های کینوا را کاملاً در آب تمیز بشویید. ساپونین ها کینوا را تقریباً یک گیاه آسیب ناپذیر برای جوندگان و سایر آفات ساخته است: هیچ کس دوست ندارد دانه های تلخ را بخورد. بنابراین ، کاشت کینوا عملاً هیچ  تهدید کننده ای ندارد.  یکی از قدیمی ترین دانه های کشت بشر در آمریکای جنوبی است.

 

polza-quinoa.jpg

 

ناسا گفت که کینوا می تواند به طور بالقوه در ایستگاه های فضایی رشد کند. امروزه هیچ محصول ایده آلی وجود ندارد که تمام نیازهای غذایی انسان را برآورده کند. با این حال ، هنگام انتخاب از بین گزینه های غذایی موجود ، کینوا نزدیک به محصول عالی است.

 

دانه های کینوآ آب پز تقریباً شفاف و از نظر اندازه چهار برابر می شوند. و پختن کینوا بسیار آسان و سریع است: فقط 15 دقیقه جوشاندن در آب نمک و دانه های کینوا وقتی پخته می شوند ، طعم مغزهای ظریف و بافت دانه ای دلپذیری دارند. و جوانه زنی بذرهای کینوا به طور کلی 2-3 ساعت طول می کشد. کینوا برای انواع سالادها و مواد پر کننده بسیار مناسب است و همچنین کاملا جایگزین برنج موجود در پلو و بلغور می شود. مانند هر ماده غذایی سالم ، کینوا نیز اخیراً محبوبیت بی نظیری پیدا کرده است و در بهترین غذاهای گرانترین رستوران های جهان گنجانده شده است. 

 

خواص کوینولا

quinoa.jpg

کوینولا

کوینولا سالم ترین جایگزین برای برنج و ترکیبات دارای گلوتن می باشد. از خواص کوینولا محتوای غنی اسید آمینه آن است که سبب می شود تا غذایی عالی برای عضله سازی باشد. همچنین سالم ترین گزینه برای آن هایی می باشد که در صدد اجتناب از غذاهای پر نشاسته هستند. 

 

دو فواید بسیار مهم کینوا میزان پروتئین بالای آن و عدم وجود مطلق گلوتن است. این امر باعث می شود کینوا یک ماده غذایی ضروری برای وگان ها و کسانی که به گلوتن تحمل ندارند ، باشد. سهولت رشد و عدم وجود آفات ، کینوا را به عنوان گیاهی با ظرفیت بالا برای کشورهایی که با مشکلات غذایی روبرو هستند ، ایجاد می کند. همچنین کینوا به طور جدی به عنوان گیاهی در نظر گرفته می شود که قادر به تأمین پروتئین و عناصر کمیاب است.


بلغورهای کینوا یک مجموعه طبیعی ، کاملاً طبیعی و متعادل از نظر ایده آل از مواد معدنی و ویتامین ها است.

کینوا سرشار از فیبر ، کلسیم ، روی ، پتاسیم ، منگنز ، فسفر و  آهن است - که دو برابر گندم ، ویتامین های A ، E ، C ، B دارد - از جمله ریبوفلاوین ، که  برای تجدید خون لازم است.

علاوه بر این ، دانه های کینوا (کوینولا) سرشار از لسیتین و سلنیوم ، مواد مغذی ضروری برای سلامتی ما هستند.به علاوه - ترکیب منحصر به فرد اسیدهای آمینه موجود در کینوا (کوینولا) باعث می شود که پروتئین آن کامل و نزدیک به شیر گاو باشد. به علاوه ، کینوا 16 تا 20 درصد پروتئین بیشتر از هر گیاه دیگری دارد.

تنها عیب دانه ها این است که پوسته آنها حاوی مقدار زیادی ساپونین است - مواد تلخی که از دانه ها در برابر آسیب محافظت می کند. اما در حال حاضر در حین تمیز کردن ، قسمت اصلی ساپونین ها به همراه پوسته برداشته می شود و بقیه با خیساندن و شستشو برداشته می شود.

 

pavpvarp.jpg

 

یکی از بزرگ‌ترین تصورات غلط در مورد کربوهیدرات‌ها این است که آن‌ها باعث افزایش وزن می‌شوند. اما در حقیقت نوع کربوهیدارت‌ها است که باعث افزایش وزن می‌شوند. کوینو مملو از فیبر و پروتیین هستند که باعث ایجاد احساس سیری در فرد می‌شوند. برخلاف سایر غلات، یکی از خواص کوینولا موجب پایین آوردن قند خون می‌شود و در عوض ولع انسان را برای مصرف قند و کربوهیدارت کم می کند. 

 

بی جهت نبود که در تمدن اینکا کینوا  ،کوینولا اساس رژیم غذایی بود - از آن به عنوان گیاهان مقدس یاد می شد و "مادر همه غلات" نامیده می شد. طبق افسانه ها ، فصل کاشت کینوا توسط خود امپراطور آغاز شد و اولین بذر را با ملاقه طلایی می کاشت.

علاوه بر همه موارد ، کینوآ  ،کوینولا بسیار خوشمزه است و اگر هنوز دانه جوانه کوینولا را امتحان نکرده اید - ما به شما اطمینان می دهیم - کشف طعم شگفت انگیزی در انتظار شماست!

طرز استفاده از کوینولا ،کینوا

Southwestern-Quinoa-Salad-Serving.jpg

 

در رژیم غذایی سنتی ، فرنی را از کینوا تهیه می کنند ، به سالاد و گوشت چرخ کرده کوینو را  اضافه می کنند ،کوینو را به سوپ ها اضافه می کنند و دسرها را تهیه می کنند. جایگزین کامل و خوشمزه تری برای برنج و سایر غلات است. و در فهرست غذا های خام ، کینوا به صورت خیسانده یا به صورت جوانه مصرف می شود.

امروز یک سالاد با کینوا ، هویج ، سبزیجات ، آب لیمو و روغن زیتون درست کردم. خوب ، بسیار خوشمزه است. من به آزمایش ادامه خواهم داد. 

گیاه کوینولا

از آنجا که دانه ها را قبل از فروش پوست می گیرند تا پوسته تلخ از بین برود. ممکن است جنین هسته آسیب ببیند و نباید انتظار 100٪ جوانه زنی داشت.

با این حال ، بیشتر غلات هنوز جوانه می زنند. دانه کینوا حلقه برجسته ای در اطراف خود دارد. این "تاج" نامیده می شود - این جنینی است که باید جوانه بزند

 

960m.jpg

کوینولا از کجا بخریم

کوینولا در ایران، کوینولا از کجا تهیه کنیم ، بذر کینوا را از کجا تهیه کنیم 

در سوال کاربران که پرسیده اند قیمت کوینولا و کوینولا از کجا بخریم باید بگویم که تقریبا الان در تمام فروشگاه های بزرگ و سوپر مارکت ها کوینولا خوراکی بصورت بسته بندی به فروش می رسد و قیمت کوینولا متاسفانه با این نرخ تورم ثابت نیست. برای قیمت کوینولا ، خرید کوینولا و خرید بذر کینوا فروشگاه های آنلاین  بذر کینوا را می فروشند .در گوگل سرچ کنید.

 

طرز تهیه استیک گوشت گوساله و لیمو با سالاد کوینولا

طرز تهیه کوینولا و لوبیا سیاه

طرز تهیه سالاد کینوا

گیاه کینوا یک‌ منبع بسیار مهم مواد غذایی در آینده

عضلانی کردن بدن با دانه کینوا Quinoa

 

Recept-salata-so-shpinatom-i-bobami-jedami-2.jpg

موارد منع مصرف و آسیب کینوا

منع مصرف قابل توجهی برای مصرف کینوا وجود ندارد ، اما زنان باردار  و زنانی که به کودک خود شیر می دهند باید مراقب باشند. از آنجا که این دسته از افراد مستعد واکنش های آلرژیک هستند ، توصیه می شود قبل از مصرف کینوا با پزشک مشورت کنید.

 

در صورت استفاده از کوینولا ، یا کاشت گیاه کوینولا تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

نظرات

۱۳۹۵/۵/۲۸سلام،ممنون ازمطلب مفیدتون لطفامطالب بیشتری دراختیارمان قراربدهید

۱۳۹۵/۷/۷اگر ساکن تهران هستید فکر کنم بازار بزرگ و یا بازار تجریش داشته باشه. نمایشگاهی در خیابان حجاب تهران ، این بذر را می فروشد. البته زمان نمایشگاه کوتاه است.

۱۳۹۵/۶/۳کجا گیرم میاد؟ از کجا میشه خریدش؟

۱۳۹۵/۱۰/۲۸جالب بود ولی فکر کنم سخت گیر بیاد.

۱۳۹۵/۸/۲۵سلام.خیلی عالی بود و توصیه میکنم که حتما اگه کسی میخواد استفاده کنه چند روز داخل آب داخل یک بشقاب بزارید و یک دستمال کاغذی بزارید روش جوانه بزنه و داخل سالاد استفاده کنید و حتما به انسانهای بزرگ سال مثل پدر مادرهاتون بگید استفاده کنن چون خواصی که داره رو فقط با خوردن میشه فهمید از انرژی روزانه و لطافت پوست بعد از 20 روز.البته محصولات از کشور ایتالیا BIO هست و کاملا سالم

۱۳۹۶/۱/۱۸بسيار عالي بود ممنون از اطلاعات جامع و كاملتون. موفق باشين.

۱۳۹۹/۴/۸ طعم و بافت quinoa کمی شبیه به برنج قهوه ای است که با جو دوسر مخلوط شده باشد.کوینولا خامه ای ، ترد و تا حدی مغذی است ، همه در یک سطح قرار دارند.کوینولا چند منظوره است و می تواند از چندین راه تهیه شود. قبل از پختن، آن را بشویید.

در ادامه بخوانید...

گياه Maca ماکا یا مکا

در

گیاه ماکا یا گیاه مکا (ریشه): گياه Maca به عنوان غذا و داروی گیاهی استفاده می شود و غدد درون ریز، حجم عضلات، مدیریت استرس ، عملکرد جنسی و باروری در زنان و مردان را بهبود می بخشد.

گياه Maca ( جینسینگ پرويی) ، در مناطق کوهستانی پرو کشت می شود. ريشه خوردنی اين گياه که شبيه تربچه است يکی از غذاهای اساسی مردم آن منطقه می باشد. تحقيقات روی ريشه گياه ماکا نشان داده که خوردن آن در تغذیه روزانه افزايش ميل و قدرت جنسی و ساخت موادی که در سيستم عصبی برای ارسال سيگنالها به کار می روند بسيار مفيد است. همچنين کارايی بدن را در طول عمل جنسی و باروری افزايش می دهد.

 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸کسی می دونه از کجا میشه خرید؟

۱۳۹۵/۱۰/۲۸از کجا بخریم؟؟؟؟؟؟

۱۳۹۷/۵/۲۹فکر کنم بیشتر بصورت مکمل موجود باشد.

۱۳۹۷/۵/۲۸چطوری میشه این گیاه رو خرید از کجا؟

در ادامه بخوانید...

آیا موز سیاه شده خواص تغذیه ای دارد

در

 (سیارک) : موز از نظر طب قدیم ایران میوه ای معتدل می باشد که باعث غلظت خون شده و به علت داشتن قند ، دارای انرژی زیادی می باشد و به علت نرم بودن  غذای مناسبی برای کودکان و اشخاص مسن بشمار می رود.از خواص موز می توان به تاثیر در ترک سیگار ، بهبود توانایی ذهنی ، بهبود خارش ناشی از نیش حشرات و حساسیت های پوستی ، جلوگیری از کم خونی ، بهبود سلامت استخوان ها ، کاهش افسردگی ، کاهش بیماری های قلبی و فشار خون و همچنین موثر در درمان زخم معده و روده اشاره کرد.

موزهایی که بعد از مدتی به علت رسیدن زیاد سیاه شده اند ،  دارای خاصیت مبارزه با سلول های سرطانی می باشند و هر چقدر سیاه تر، این خاصیت بیشتر! موز بدلیل داشتن پتاسیم زیادعلاوه برضد سرطان بودن ، غذای خوبی برای ماهیچه ها است ، موزمیوه ای  ملین می باشد، همچنین به عنوان درمان اسهال و اسهال خونی بکار می رود ، برای افراد لاغر و کم خون موز مناسب و تقویت کننده معده و نیروی جنسی می باشد پس مناسب است که موز را در رژیم غذایی و تغذیه بگنجانند.

 طبق آخرین تحقیقات دانشمندان ژاپنی ، موزهای له و سیاه حاوی ماده معجزه آسای TNF هستند که قدرت مبارزه با سلول های سرطانی و از بین بردن آنها را دارند و در موز های رسیده تر و سیاه تر ماده TNF بیشتر است. پس موزهای رسیده و نرم و پر لکه و تیره را استفاده کنید.

موز را در کدام وعده غذایی مصرف کنیم

بر اساس این تحقیقات موز در میان میوه هایی دارای خاصیت ضد سرطانی مثل انگور ، سیب ، هندوانه ، آناناس ، گلابی و خرمالو ، خاصیت بیشتری در افزایش گلبول های سفید و تقویت سیستم ایمنی بدن و از بین بردن سلول های سرطانی ایفا می کند.پس برای سلامت بدن خود روزانه یک عدد موز میل کنید .هرچه رسیده تر و سیاه تر بهتر!

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۱۸چه خوب میوه خوشمزه ای هست

در ادامه بخوانید...

خواص توت گوجی هیمالیا ، goji berry

در

هنوز هم برای تغییر سبک زندگی دیر نیست. اگر هنوز هم برای تحولات عمده آماده نیستید، در اینصورت رژیم خود را بهبود بخشید. خلاق بوده و منوی خود را با افزودن غذاهای جدید، متنوع و جالب کنید.
چندین سوپر غذا وجود دارند که شما را متحول کرده و به بهبود پوست، ناخن و موی شما کمک می کنند. همچنین اغلب سوپر غذاها با گنجاندن در رژیم غذایی و تغذیه، می توانند باعث بهبود سلامت شما شوند.

 

توت گوجی هیمالیا (goji berry) دارای تاریخی 3 هزار ساله در چین و دیگر بخش های آسیا، می باشد. توتهای گوجی، حاوی 18 اسید آمینه و 21 ماده معدنی می باشند. از خواص مفید دیگر این توت ها (goji berry) مقدار زیاد آنتی اکسیدان ، مقدار زیادی اسید آمینه، پلی ساکارید، و دیگر مواد مغذی که نشان دهنده سودمندیهای زیادی برای بدن از جمله،انرژی، طول عمر،شور و نشاط، خواب آرام، بردباری و  آرامش و سلامتی می توان اشاره کرد.
1. مبارزه با بی خوابی
توت گوجی (goji berry) با توجه به ویتامین ب 12، باعث بهبود خواب شما می شود. اگر از بی خوابی رنج می برید، باید توت گوجی (goji berry) را در منوی خود وارد کنید.
2. کاهش واکنش آلرژیک
قبل از رفتن به داروخانه محلی جهت خرید دارو، چیز متفاوتی امتحان کنید. توت گوجی، قرص های با مزه و طبیعی آلرژی می باشند که هرگز به شما صدمه ای نخواهند زد مگرا اینکه باعث کاهش قابل توجه در واکنش التهابی شود.
3. محافظت در برابر خورشید
اگر بیشتر زمان را خارج از خانه می مانید یا در کشور گرم و آفتابی زندگی می کنید، به شما توصیه می شود که توت گوجی را بعنوان محافظ طبیعی در برابر نور خورشید استفاده کنید. آنها به خاطر آنتی اکسیدانهای متعدد، پاسخ به آفتاب سوختگی را کاهش می دهند.
4. بهبود دید
دید خود را بدون قطره چشم بهبود بخشید، اگر دوست دارید از دژنراسیون ماکولا و آب مروارید اجتناب کنید، توت گوجی بخورید.
5. جلوگیری از بیماری
توت گوجی نسبت به پرتقال و بسیاری از میوه های دیگر از نظر ویتامین ث غنی است. آنها حاوی آنتی اکسیدانهایی می باشند که با بیماریهای مختلف مبارزه می کنند. اگر بطور مرتب خورده شود، آنها باعث بهبود قابل توجه در سلامت شما می شوند.
6. افزایش انرژی
توت گوجی قادربه بهبود استقامت شماست. تحمل و سطوح انرژی شما افزایش خواهد یافت و شما حس سلامت بیشتر و خستگی کمتری خواهید داشت.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۶thanks

۱۳۹۵/۱۲/۲۶I was going to create a Hunger Games Cookbook but I just ca8&2n#17;t compete with your site! I love your recipes, your humor, and all the time you have spent creating this! Instead of writing, I am becoming a faithful follower! Great job!

در ادامه بخوانید...

مضرات لیمو و آب لیمو

در

آب لیمو و لیمو به طور کلی، از جمله خوراکی هایی است که طرفدران بسیاری داشته و صحبت های زیادی درباره خواص و فوائد آن می شود. همین مسئله سبب شده است تا در میان عامه مردم و بعضا برخی از متخصصان تغذیه، اغراق هایی در این باره به گوش برسد و خواصی را به لیمو نسبت بدهند که چندان پایه و اساس علمی ندارد. لیمو مثل تمام مرکبات آلرژی زا است. بنابراین نباید به مقدار زیادی استفاده شود.

آب لیمو برای مینای دندان مضر است، آن را از بین می برد، اسید سیتریک موجود در لیمو و آب لیمو باعث تخریب مخاط معده می شود و می تواند باعث تشدید گاستریت یا زخم معده و دوازدهه شود، بنابراین افرادی که از این بیماری ها رنج می برند، باید با دقت از لیمو استفاده کنند و بهتر است از رژیم غذایی و تغذیه خود لیمو را حذف کنند.

همچنین لیمو و آب لیمو برای افراد مبتلا به پانکراتیت توصیه نمی شود. آب لیمو اغلب باعث سوزش سر دل می شود. هنگام التهاب در دهان و گلو، شستشو با آب لیمو و در ناشتا می تواند نه تنها باعث تحریک، درد، بلکه حتی خونریزی و بهبودی در دراز مدت شود. بیماران مبتلا به فشارخون باید این میوه را با احتیاط استفاده کنند.آب لیمو را به غذای کودکان زیر 2 سال و تا دو سال اضافه نکنید، زیرا کودکان اغلب به آب لیمو آلرژی دارند و همچنین تاثیر منفی روی غشای مخاطی معده کودک می گذارد.

در این مقاله قصد داریم شما را در کنار خواص لیمو با پنج مورد دیگر از مضرات لیمو آشنا کنیم که به اشتباه در میان مردم رایج شده اند. با سیارک همراه باشید.

آیا لیمو به کاهش وزن کمک می کند

بسیاری بر این باورند که لیمو، حاوی پکتین، یا ژلاتین گیاهی است؛ ژلاتین گیاهی در حقیقت نوعی به خصوص از فیبر است و در میوه هایی چون سیب، مقدار زیادی از آن وجود دارد. بنا به گفته این افراد، همین مسئله سبب می شود که به هنگام نوشیدن آب لیمو، فرد قادر باشد برای مدت طولانی تری احساس گرسنگی نکرده و در نتیجه این مسئله، در بلند مدت کاهش وزن را تجربه کند. البته مسئله ای که این افراد نادیده می گیرند این است که به هنگام گرفتن آب لیمو، مقدار بسیار ناچیزی از فیبر یاد شده در آن باقی می ماند (تازه اگر باقی بماند و به طور کلی از بین نرود) و به همین خاطر است که نظریه شان دچار ایراد می شود. دکتر مایکل زک، متخصص تغذیه در این باره عنوان کرد: «فیبر به طور کلی نقش عمده ای در کاهش سرعت فرایند گوارش غذا در بدن داشته و به گونه ای مؤثر به بهبود عملکرد دستگاه گوارشی بدن کمک خواهد کرد. نکته ای که باید به خاطر داشت این است که فیبر موجود در لیمو، پس از آن که آب آن گرفته می شود، تقریبا به طور کلی ناپدید می شود.».

به همین خاطر است که بیشتر متخصصان تغذیه، استفاده از خوراکی هایی چون جو، لوبیا و سایر حبوباتی که حاوی فیبر هستند را به آن دسته از افرادی که قصد کاهش وزن دارند توصیه می کنند و عنوان می کنند که جایی در رژیم غذایی روزانه برای این خوراکی ها داشته باشند. اما نقش آب لیمو در این میان چه می شود؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که این گونه افراد (کسانی که قصد کاهش وزن دارند) می توانند همیشه مقداری آب لیمو در دسترس داشته باشند و شربتی از آن تهیه کرده و به جای نوشیدنی های مضر که سبب چاقی می شوند از آن بهره بگیرند (برای نمونه به جای نوشیدنی های گازدار و سایر نوشیدنی های آماده که در آن ها از شکر فرآوری شده استفاده می شود). بنا بر این، نمی توان آب لیمو را به تنهایی به عنوان نوشیدنی ای در نظر گرفت که سبب کاهش وزن می شود و تنها به عنوان جایگزینی برای پیش گیری از ضررهای سایر نوشیدنی ها می توان از آن بهره گرفت.

جیسون اولت، متخصص تغذیه و مدیر مسئول یک مرکز سلامت درمانی، در این باره عنوان کرد: «میزان کالری موجود در آب لیمو بسیار ناچیز است و به همین خاطر به وسیله نوشیدن آن می توان از جذب کالری بیش از اندازه و افزایش وزن جلوگیری کرد، با این حال،  این تنها تأثیری است که می توان برای آب لیمو در این باره متصور شد و فوائد آن برای کاهش وزن فرا تر از این نمی رود.». البته نکته امیدوار کننده ای که در ادامه صحبت های جیسون اولت در این باره به چشم می خورد، تحقیقاتی است که به گفته او بر روی حیوانات انجام شده و نتایج اولیه حاکی از آن بوده است که ترکیبات موجود در لیمو، به گونه ای به کاهش وزن این حیوانات کمک رسان بوده است، با این حال، او ادامه داد که این تحقیقات هنوز در مراحل اولیه خود به سر می برند و هنوز نمی توان با قطعیت از تأثیر این ترکیبات بر کاهش وزن انسان سخن گفت و باید منتظر تحقیقات تکمیلی و اخبار جدید در این باره باشیم.

آیا لیمو می تواند از بروز برخی بیماری ها جلوگیری کند

زمانی که فرد آب لیمو می نوشد، اسید موجود در آن توسط بدن جذب شده و خاصیت قلیایی پیدا می کند. در حقیقت همین مسئله است که سبب شده این باور اشتباه رایج در میان مردم و برخی از متخصصان تغذیه به وجود بیاید، چرا که بسیاری از متخصصان تغذیه مشترکا بر این باورند که میزان پ هاش مواد غذایی هیچ گونه تأثیری بر سلامت فرد نمی گذارد و علاوه بر آن، هیچ بیماری ای را نیز سبب نمی شود (بیماری هایی چون آرتروز و یا سرطان که برخی از متخصصان پ هاش غذا را عامل آن ها می دانند). نکته دیگری که در این باره باید به خاطر داشته باشید این است که نوشیدن بیش از اندازه آب لیمو و جذب اسید آن به مرور زمان می توان سلامت دندان ها را به خطر بیندازد. لیبی پارکر، متخصص تغذیه شاغل در کالیفرنیا در این باره عنوان کرد: «اسید های قوی، مانند اسید موجود در آب لیموی تازه، اگر مرتبا در تماس با دندان ها قرار گیرند، در نهایت می توانند فرسایش مینای دندان را به همراه داشته باشند. بنا بر این اگر آب لیمو نوشیده اید، توصیه می شود که بلافاصله پس از آن دندان های خود را مسواک نزنید و به جای آن به وسیله آب معمولی دهان خود را بشویید.». همان گونه که عنوان شد، زمانی که دندان فرد در تماس با اسیدی قوی، شبیه به آن چه در آب لیمو موجود است قرار می گیرد، مینای دندان تا حدودی در معرض آسیب و فرسایش قرار گرفته و حال اگر در این حالت اقدام به مسواک زدن دندان های خود کنید، به مراتب این آسیب و فرسایش را شدید تر خواهید کرد؛ آسیبی که در نهایت می تواند منجر به شکل گیری حفره در دندان ها و خراب شدن آن ها شود. بنا بر این برای این که خطری سلامت شما را تهدید نکرده باشد، بهتر است در مصرف آب لیمو زیاده روی نکنید.

آیا لیمو خواص سم زدایی دارد

برخی از افراد بر این باورند که نوشیدن آب لیمو در نهایت سبب خواهد شد سموم و سایر مواد مضر موجود در بدن دفع شوند و به این گونه فرایند ها کمک خواهد کرد، با این حال، این نظریه نیز چندان پایه و اساس علمی نداشته و بسیاری از متخصصان تغذیه با آن مخالف اند. دکتر مایکل زک در این باره عنوان کرد: «این مسئله از جلمه صحبت هایی است که درباره آب لیمو و فوائد آن به کرات شنیده می شود و باوری است که به اشتباه در میان مردم رایج شده است. در حقیقت تنها ماده موجود در لیمو که بتواند به فرایند سم زدایی در بدن کمک کند، ویتامین سی است (که آن هم چندان زیاد نیست) و صرفا محدود به لیمو نمی شود و در بسیاری از خوراکی هایی که در طول روز مصرف می کنیم، مقادیری از آن موجود است و از جمله ویتامین هایی است که کمتر افراد به کمبود آن دچار می شوند. بنا بر این، می توان به طور کلی عنوان کرد که این نظریه که آب لیمو تأثیر بیشتری در مقایسه با آب معمولی برای بهبود فرایند سم زدایی از بدن دارد، با توجه به تحقیقات علمی چندان قابل استناد نیست.». دکتر زک در ادامه صحبت های خود در این باره افزود که بدن به طور کلی، بر خلاف آن چه برخی از افراد عنوان می کنند، به عملیات بیرونی ای برای سم زدایی خود نیازمند نبوده و کلیه ها و کبد فرد (البته اگر سالم و سلامت باشند) تمامی سموم و مواد مضر برای سلامت بدن را به طور طبیعی دفع می کنند.

آیا لیمو سبب افزایش سوخت و ساز در بدن می شود

بسیاری این مسئله را عنوان می کنند که نوشیدن یک فنجان آب لیمو به هنگام صبح و در کنار صبحانه، می تواند سبب افزایش قابل ملاحظه سوخت و ساز در بدن شده و این افزایش تقریبا در تمامی طول روز پایدار بماند. این گفته به نظر عالی می رسد و اگر این گونه بود، مطمئنا آب لیمو خواص بسیاری متوجه سلامت فرد می کرد، با این حال باید عنوان کرد که همانند موارد گذشته، این مسئله نیز توسط متخصصان تغذیه تأیید نشده است. دکتر مایکل زک در این باره گفت: «من هیچ گاه چنین مسئله ای را در خصوص آب لیمو مشاهده نکرده ام. البته بعضی از مواد غذایی و خوراکی، همانند فلفل قرمز، به واسطه تأثیرات وابسته به حرارت شان، برای مدتی و به صورت موقت، سوخت و ساز بدن فرد را افزایش می دهند، با این حال، من تا کنون به تحقیقی علمی که نشان از همین خاصیت به هنگام نوشیدن آب لیمو داشته باشد، بر نخورده ام.».

با این حال، اگر افزودن مقداری لیمو به آب معمولی به شما کمک می کند میزان نوشیدنی مایعات خود در طول روز را افزایش دهید و به خاطر طعم خوشایند آن، میزان آب بیشتری می نوشید، در بلند مدت فوایدی برای سلامتی تان خواهد داشت. دکتر مایکل زک در ادامه صحبت های خود در این باره افزود: «البته لیمو از جمله خوراکی های مفید برای سلامت فرد است، اما به هنگام نوشیدن آب لیمو، بیش از هر چیز دیگری، آب معمولی است که فوایدی برای سلامت فرد به همراه می آورد. زمانی که میزان آب لازم برای بدن فرد در طول روز تأمین می شود، فرایند های سوخت و ساز در بدن ثبات بیشتری پیدا کرده و بهبود پیدا می کنند. اگر بدن را ماشین یا دستگاهی فرض کنیم که وظیفه آن سوزاندن کالری های اضافی باشد، آب، حکم سوختی را پیدا می کند که برای کارکرد مؤثر دستگاه به آن نیاز پیدا خواهیم کرد.».

آیا لیمو از بروز پیری زودرس جلوگیری می کند

البته جای تردیدی نیست که میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان در آب لیمو وجود دارد، با این حال، نمی توان بر خاصیت لیمو برای جلوگیری از پیری زودرس از لحاظ علمی صحه گذاشت.

دکتر مایکل زک در این باره عنوان کرد: «می توان عنوان کرد که آب لیمو یکی از منابع غنی ویتامین سی به شمار می رود. ویتامین سی، نقش عمده ای بر بهبود سلامت پوست ایفا می کند و از جمله مهمترین موادی است که به شکل گیری کلاژن ها کمک می کند (کلاژن نوعی پروتئین است که از بروز چین و چروک بر سطح پوست جلوگیری می کند)، اما زمانی که صحبت از جذب میزان ویتامین سی لازم و کافی برای بدن در طول روز می شود، غذاها و مواد خوراکی بسیاری وجود دارند که بر آب لیمو اولویت پیدا می کنند و به مراتب، میزان ویتامین سی موجود در آن ها بیشتر است. به همین خاطر است که به آن دسته از افرادی که از کمبود ویتامین سی رنج می برند (معمولا تعداد این افراد بسیار اندک است) معمولا غذاهای دیگری توصیه می شود.». با استناد به نظر متخصصان تغذیه، آن دسته از افرادی که به دنبال مواد خوراکی ای می گردند که به بهبود سلامت پوست شان کمک کند، بهتر است رژیم غذایی ای برای خود در نظر بگیرند که حاوی این مواد خوراکی باشد: میوه، سبزیجات، گوشت بوقلمون و ماهی سالمون و  بذر یا دانه برخی خوراکی ها (تخمه آفتابگردان، کدو و ...). تمامی این مواد خوراکی به طور مؤثری به شکل گیری کلاژن ها و بهبود سلامت پوست کمک خواهند کرد.

نظرات

۱۴۰۰/۹/۱۴لیمو نه تنها یکی از مواد تشکیل دهنده غذاهای آشپزی است، بلکه یک کمک کننده خانگی است که بسیاری از مشکلات را حل می کند. بنابراین، به عنوان مثال، مرکبات بوی نامطبوع را کاملا از بین می برد، به حفظ سفیدی پارچه ها کمک می کند، با شوره سر مقابله می کند و این همه توانایی های یک میوه زرد نیست.

۱۴۰۰/۹/۱۴لیمو به مبارزه با مشکلات شوره سر کمک می کند البته در فروشگاه های لوازم آرایشی می توانید به راحتی یک داروی موثر برای شوره سر خریداری کنید. با این حال، لیمو یک جایگزین عالی است و همچنین در هزینه شما صرفه جویی می کند. مرکبات اثر قدرتمندی دارد و به طور فعال با مشکل مبارزه می کند. استفاده از میوه زرد در برابر پوسته های سر آسان و ساده است. اولین قدم این است که 2 قاشق غذاخوری آب مرکبات تازه را بگیرید. علاوه بر این، در حین شستن موهای خود، به سادگی با مایع حاصل به مدت چند دقیقه ماساژ دهید. آخرین مرحله این است که موهای خود را با آب لیمو بشویید. از آب ساده و مقدار کمی آب لیمو درست می شود. برای ناپدید شدن کامل شوره سر لازم است یک دوره این روش انجام شود.

۱۴۰۰/۹/۱۴لیمو ترش به طور فعال با علف های هرز مبارزه می کند علف های هرز یک مشکل رایج برای ساکنان تابستانی و باغداران است و مبارزه با آنها فرآیند آسانی نیست. می توانید سموم آفت کش را از یک فروشگاه تخصصی خریداری کنید یا می توانید از لیمو استفاده کنید. علاوه بر این، دومی نتایج بدتری نسبت به شیمی نشان نمی دهد. فقط باید آب لیموی تازه را بگیرید و سپس آن را روی گیاهانی که در کلبه تابستانی مورد نیاز نیستند بپاشید. به معنای واقعی کلمه در دو یا سه روز آنها می میرند و دیگر شما را اذیت نمی کنند.

۱۴۰۰/۹/۱۴لیمو ترش برای کفش های کتانی سفید تمیز کفش های کتانی سفید خیلی زود خاکستری می شوند زیرا کثیفی و گرد و غبار را جذب می کنند. با این حال، نگران این نباشید، زیرا لیمو با چنین مشکلی کاملاً کنار می آید. آب مرکبات تازه را بگیرید و سپس آن را مستقیماً روی کفش خود اسپری کنید. کفش های کتانی باید زیر نور آفتاب خشک شوند. پس از آن، نه تنها کفش های کتانی سفید ظاهر بسیار بهتری خواهند داشت، بلکه بویی شبیه مرکبات نیز خواهند داشت.

۱۴۰۰/۹/۱۴ضد تعریق ها اغلب باعث ایجاد لکه های ناخوشایند روی لباس ها به خصوص در تابستان می شود. برخورد با آنها چندان آسان نیست. گاهی اوقات حتی شستشو کمکی نمی کند. با این حال، لیمو مشکل را حل می کند. روش کار آسان و ساده است. لازم است آب لیمو را گرفته و سپس روی نواحی مشکل دار بریزید. یک قاشق چایخوری نمک روی آن بپاشید و سپس همه چیز را به آرامی بمالید. با آب بشویید هیچ لکه ای باقی نمی ماند.

۱۴۰۰/۹/۱۴لیمو ترش به نیش حشرات کمک می کند وقتی در تابستان در فضای باز هستید، حشراتی مانند پشه ها و .... شما را آزار می دهند. بنابراین، دافع باید همراه همیشگی در جاده باشد. اگر در دسترس نباشد، مرکبات جایگزین موثری خواهد شد. فقط باید نواحی نیش حشرات را با آب لیمو آغشته کنید تا خارش آرام شود. علاوه بر این، مرکبات ورم را نیز تسکین می دهد.

۱۴۰۰/۹/۱۴هنگامی که تمشک را تمیز می کنید، دست های شما لک می شود که شستن آن کار آسانی نیست. به جای استفاده پاک کننده های شیمیایی، باید از لیمو استفاده کنید. باید آب مرکبات را گرفته و با آرد ذرت مخلوط کنید. دست ها با خمیر حاصل مالیده می شوند. بگذارید فقط چند دقیقه عمل کند و سپس با آب بشویید.

۱۴۰۰/۹/۱۴لیمو ترش برای ماریناد گوشت کمک می کند تا ظرف لطیف تر، معطر و خوش طعم تر شود. اغلب با آب معدنی، سرکه یا کفیر تهیه می شود. با این حال، یک جایگزین خوب به شکل لیمو وجود دارد. علاوه بر این، چنین مارینادی معطر هم هست. به دلیل اسیدی بودن میوه، گوشت نرم و آبدار می شود. می توانید هم آب لیمو و هم برش هایی از مرکبات اضافه کنید.

۱۴۰۰/۹/۱۴لیمو ترش پارچه را سفید می کند به منظور سفید کردن پارچه و سفید شدن آن مثل برف، اغلب از سفید کننده استفاده می شود. با این حال، یک جایگزین عالی وجود دارد و کاملا طبیعی است، به شکل لیمو. اگر مواد شیمیایی بتواند بافت را از بین ببرد، مرکبات به آن آسیبی نمی رساند. استفاده از این میوه بسیار ساده است. لازم است دقیقاً قبل از شستشو حدود نصف فنجان آب لیمو به ملحفه ها اضافه شود.

۱۴۰۰/۹/۱۴لیمو ترش، وقتی با چند ماده دیگر ترکیب شود، می تواند یک کمک همه کاره برای خانه باشد. برای تهیه یک روش طبیعی موثر، به حدود 2 فنجان آب گرم، 5 تا 10 قطره از اسانس مورد علاقه خود، به عنوان مثال، پرتقال، گل رز، چوب صندل، اسطوخودوس، کاج، و همچنین نصف لیوان سرکه، نیاز دارید. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و آب یک لیموترش. اول از همه، نوشابه باید در آب حل شود و تنها پس از آن باید اجزای باقی مانده را برای ایجاد محصول اضافه کنید. برای عملکرد بهتر، مهم است که مایع حاصل را هر بار تکان دهید. یک روش خانگی برای از بین بردن پلاک روی کاشی ها و سایر موارد مناسب است.

۱۴۰۰/۹/۱۴یک ترفند ساده برای تمیز کردن مایکروفر وجود دارد. شما باید یک کاسه بردارید، آن را با آب پر کنید و سپس آب لیمو ترش و برش های لیمو را به مایع اضافه کنید. ظرف را در مایکروویو بگذارید و آن را به مدت 3 دقیقه روشن کنید. پس از چنین روشی، می توانید با خیال راحت یک پارچه را در دست بگیرید و داخل تجهیزات را با آن پاک کنید. علاوه بر این که همه چیز به خوبی تمیز می شود، بوی خوش مرکبات نیز خواهد داد.

۱۴۰۰/۹/۱۴هر چقدر هم که عجیب به نظر می رسد، لیمو ترش به شما کمک می کند تا یک نامه مخفی بنویسید. برای انجام این کار، باید آب مرکبات را با آب مخلوط کنید، سپس ابزار را مانند یک خودکار، به عنوان مثال، در مخلوط حاصل فرو کنید و یک نامه بنویسید. تا زمانی که کاغذ را با لامپ گرم نکنید، حروف نامرئی خواهند بود!

۱۴۰۰/۹/۱۴برای اینکه سطل زباله بو ندهد، باید آن را مرتب تمیز کنید. با این وجود، اگر بو ظاهر شد، لیمو ترش به مقابله با آن کمک می کند. لیمو ترش بوی ناخوشایند را کاملا از بین می برد. برای این کار چند برش لیمو ترش تازه را در ته سطل قرار دهید.

۱۴۰۰/۹/۱۴برای تقویت سیستم ایمنی و شروع فرآیند هضم، باید هر روز صبح یک لیوان آب خالص با آب لیمو ترش بنوشید. در این صورت سرماخوردگی و آنفولانزا ترسناک نخواهد بود.

در ادامه بخوانید...