خاصیت عسل، 40 نوع عسل

در

همانطور که همه می دانند عسل محصولی است که  طول عمر را افزایش می دهد. یکی از آمارهای جمعیتی و مطالعات انجام شده توسط جامعه شناسان ثابت کرده است: در میان، زنبورداران و یا اعضای خانواده های آنها، افرادی که طول عمر بیش از 100 سال دارند نسبت به جمعیت های دیگر غالب است.اما همه نمی دانند که بدن اسکندر مقدونی، که در طی سفر به خاورمیانه جان سپرد و برای دفن به پایتخت مقدونیه حمل وی شد در طول سفر از خاصیت عسل به عنوان یک نگهدارنده استفاده شد و جسد اسکندر مقدونی را عسل غوطه ور کردند و باز هم همه نمی دانند که انواع مختلف عسل مفید و مناسب برای درمان به روش های مختلف است. شما می توانید در مورد این از متون دست نوشته های قدیمی که ویژگی های بسیاری از انواع عسل و توصیه هایی در مورد استفاده از عسل برای درمان بیماری های مختلف، و همچنین از پزشکان قدیمی آورده شده است استفاده کنید.

 

چگونه عسل خوب را بشناسیم؟

در خرید عسل به موارد زیر دقت کنیم: عسل خوب دارای بوی معطر است. عطر عسل ویژگی گونه ی گلی است که عسل از آن تهیه شده است وبوی معطر آن با توجه به محتوای مواد مختلفی که با شهد (120 نام) آورده شده است، از جمله استرها، آلدئیدها، کتون ها، الکل ها، ترکیبات کربوکسیل یافت می شود.

عسل تولید شده توسط زنبور عسل از شربت قند بدون ناخالصی شهد، هیچ بویی ندارد. مواد معطر فرار هستند، بنابراین بوی عسل در طول زمان ضعیف می شود. رنگ و بوی عسل به طور کامل وابسته به ویژگی های مربوط به شهد گل است که از سوی زنبورها تهیه شده است. ارزشمند ترین و روشن ترین نواع عسل، عسل آکاسیا است.

در عین حال، انواع تیره در مواد معدنی غنی تر هستند که برای بدن ارزشمند هستند گندم سیاه استثنا است.

قوانینی برای مصرف کنندگان که می خواهند عسل طبیعی و با کیفیت بالا خریداری کنند: عسل باید از فروشگاه هایی که کنترل دامپزشکی بر اساس کیفیت آن انجام می شود خریداری شودو فروشنده دارای مدارکی که کیفیت عسل را تایید می کند، باشد.

عسل ارائه شده در سیستم بازاریابی آنلاین برای تحویل در خانه معمولا ناشناخته می باشد. در چنین مواردی، احتمال تقلب بسیار زیاد است.

در ماه مهر، همه عسل های طبیعی، به عنوان یک قاعده، باید کریستالی شوند. تنها استثناء عسل سفید آکاسیا است که دارای کریستالیزاسیون کمی است.

هنگام بررسی روش ارگانولپتیک (مشاهده)، باید بدانید که عسل باید دارای یک سازگاری یکنواخت، عطر و طعم و بوی مناسب باشد.

بهتر است که از تولیدکننده عسل خریداری کنید، نه از نمایندگی.

ترجیح داده شده برای خرید عسل تولید شده در منطقه خود را از محل اقامت، و یا در شعاع حدود 500 کیلومتری خرید کنید تا تولید کننده را بشناسید.

 

خواص عسل

عسل دارای ویتامین A ، B1 ، B2 ، B6 ، C ، PP ، K ، E ، اسید پالوتنیک، اسید فولیک است و حاوی بیش از 300 عنصر (منگنز، سیلیکون، آلومینیوم، بور، کروم، مس، لیتیوم، نیکل، سرب، قلع، روی، osmium و ....)، که به طور قابل توجهی سرعت واکنش های متابولیک بدن را افزایش می دهد. ترکیبی از عناصر ریز بسیار نزدیک به محتوای عناصر کمیاب در خون انسان است. عسل مجموعه ای از قندهای ساده (گلوکز، فروکتوز)، یک دوز کوچکی از گرده و آب است.

عسل حاوی 60 برابر ویتامین A بیشتر از گوشت گاو است .

عسل همچنین حاوی اسیدهای ارگانیک (مالیک، ترش، اسید سیتریک، لاکتیک و پتاسیم)، محرک های بیوژنیک است که اثر مثبتی روی بدن و فعال شدن فعالیت حیاتی آن دارند.

عسل توسط بدن انسان 100٪ جذب می شود، که در مورد سایر محصولات این جذب صورت نمی گیرد. عسل نه تنها یک محصول انرژی زا است، بلکه یک عامل درمانی و پیشگیرانه دارد که بدن را تقویت و جوان سازی می کند.

عسل باعث تقویت ایمنی می شود، دارای اثر ضد باکتری است، دارای اثرات ضد التهابی و دفع ادرار است، دارای خواص ضد درد و ترمیم کننده است و دارای اثر ضد حساسیتی می باشد.

در طب سنتی برای سرماخوردگی، عسل برای مدت های طولانی مورد استفاده قرار گرفته است.

عسل سرفه مزمن و تحریک کننده را کاهش می دهد، درد آرتریت را کاهش می دهد.

 از خواص عسل می توان به اثر آرام بخش آن برای معده اشاره کرد. عسل نیز به افراد مسن در حفظ سلامتی کمک می کند. 

انواع عسل، 40نوع عسل

 

عسل زیرفون

عسل زیرفون به انگلیسی linden می تواند به عنوان یک قهرمان در میان انواع عسل برای خواص شفابخش خود نامیده شود.

این عسل عطر خوشایند آهک، رنگ زرد کم رنگ دارد. بلورهای سفید مانند عسل به سرعت به بلورهای کوچک کریستال تبدیل می شود. طعم خاصی دارد. دارای خواص تغذیه ای و بهبودی بالا است. دارای خواص ضد باکتری است. عسل زیرفون یک اثر ضد افسردگی، ضد التهابی و کمی ملین دارد. در طب سنتی در درمان آنژین، رینیت، لارنژیت، برونگیت، تراکئیت، آسم برونش، به عنوان یک عامل تقویت کننده قلب، برای التهاب دستگاه گوارش، بیماری کلیوی و صفراوی استفاده می شود. دارای خواص ضد عفونی کننده است. به خوبی برای زخم ها و سوختگی کار می کند. عسل زیرفون را می توان در درمان هر گونه بیماری استفاده کرد.

 

 

عسل میموزا

عسل سفید آکاسیا یا میموزا به انگلیسی acacia یک عطر ظریف و طعم دلپذیر دارد. عسل تازه دارای یک رنگ شفاف است. این رنگ به آرامی به رنگ سفید شیری تبدیل می شود. عسل می تواند به مدت طولانی به عنوان یک شربت ذخیره شود. از عسل میموزا به عنوان یک تونیک عمومی، و همچنین برای بی خوابی، دستگاه گوارش، صفراوی و کلیوی استفاده می شود.در بعضی کتب علمی فارسی به خاطر عطر و طعم شیرینش مشک یا مشک عنبر می نامند.

 

عسل آفتابگردان

عسل آفتابگردان به انگلیسی sunflower از انواع اصلی محصولات پرورش زنبور عسل  است. عسل آفتابگردان دارای طعم خوشایند و عطر ضعیفی است. در فرم مایع، رنگ طلایی دارد. کریستالها به سرعت بسیار بزرگ می شوند، عسل زرد با بلورهای کریستال بزرگ.عسل آفتابگردان دارای خواص تغذیه ای و دارویی (ضد باکتری) است.

عسل گندم سیاه

 

عسل گندم سیاه به انگلیسی buckwheat به طور عمده در مناطق جنگی استخراج می شود.عسل گندم سیاه حاوی مقادیر بالایی از پروتئین ها، مواد معدنی، عطر و طعم بسیار خاص و دلپذیر است. رنگ قهوه ای مایل به زرد با رنگ قرمز دارد. مواد غذایی عالی و خواص دارویی فراوان در این عسل با هم جمع شده است. در مقایسه با سایر گونه های آن مواد پروتئینی و عناصر معدنی مانند آهن زیادتر است.عسل گندم سیاه برای کم خونی، برای بیماری های دستگاه گوارش، برای بیماری کبد، برای پیشگیری از آترواسکلروز و به عنوان یک عامل تقویت کننده قلب مفید است.

 

عسل تمشک

عسل تمشک به انگلیسی raspberries این عسل توسط زنبوران هنگام جمع کردن جنگل های تمشک جمع آوریمی شود. بهره وری از شهد تمشک بسیار برتر از گرده گل و بقیه است و زنبورهای عسل ترجیح می دهند از شهد آناستفاده کنند. عسل تمشک شفاف با عطر بسیار لذت بخش و طعم فوق العاده است.عسل تمشک دارای طعم ظریف و در دهان شما ذوب می شود. عسل تمشک برای سرماخوردگی، و همچنین یک تونیک عمومی برای کمبود ویتامین و بیماری کلیوی استفاده می شود.

 

عسل زرشک

عسل زرشک به انگلیسی barberry رنگ زرد طلایی، عطر دلپذیر و دارای طعم شیرین ظریفی است. زنبورها به شدت شهد گل های زرشک را پرورش می دهند. درباره خواص درمانی زرشک و عسل زرشک از دوران باستان شناخته شده است و  به عنوان یک داروی گیاهی استفاده می شود.

 

عسل بابا آدم

عسل بابا آدم  به انگلیسی burdock دارای بوی شاد و دلپذیر است، بسیار سفت، معطر و خوشمزه است.عسل بابا آدم رنگ زرد روشن کمی متمایل به زیتون تیره دارد. زنبورها این عسل را از گل های کوچک تیره گلاب بابونه و باباآدم جمع آوری می کنند.عسل بابا آدم در درمان بیماری های دستگاه گوارش و در عمل درماتولوژی استفاده می شود.

 

عسل خار مریم

عسل گل خار یا خار مریم، خار شیر یا سیلیمارین به انگلیسی Budyakovy  بی رنگ یا سبز یا طلایی (نور سفید) است، دارای عطر و طعم دلپذیر است.زنبورها آن را از گل های علف های سبز زیبا با ساقه های خاردار و برگ های رنگ خاکستری budyaka یا خار پرورش می دهند.عسل گل خار یا خار مریم برای بیخوابی و درمان بیماری های پوستی استفاده می شود.

 

عسل گاوزبان

 

عسل گل گاوزبان سبز مایل به زرد رنگ است، دارای طعم دلپذیر باطعم بسیار کمی تلخ. این بو مانند بادام تلخ است. عسل گل گاوزبان نه تنها طعم عالی، بلکه همچنین خواص دارویی زیادی دارد. عسل گل گاوزبان در درمان بیماری های مزمن پوست و بیماری های چشم مورد استفاده قرار می گیرد.

 

عسل دم جارو

عسل گیاه دم جارو به انگلیسی heather دارای رنگ تیره، تیره زرد و قرمز مایل به قهوه ای است، یک عطر ضعیف، طعم تلخ دلپذیر یا شیرین است، به علت سفت شدن سریع در هنگام پمپ کردن آن از شانه ها مشکلات زیادی بوجود می آید. نامناسب برای زنبورهای زمستانی. عسل گیاه دم جارو برای افرادی که کمبود اشتها دارند، توصیه می شود.

 

عسل خردل

عسل خردل یا گیاه سرنهن به انگلیسی mustard در حالت مایع، به رنگ طلایی زرد رنگ است، و سپس، در حالی که سفت شود به رنگ خامه در می آید. دانه های خوب بلور در آن تشکیل می شود.  عطر و طعم دلپذیر دارد. خواص تغذیه و شفابخش دارد. برای بیماری های تنفسی توصیه می شود.

 

عسل گل نخود

عسل نخود به انگلیسی pea توسط زنبورها از گیاهان نخود جمع آوری می شود. شفاف است، دارای عطر و طعم دلپذیر است.عسل نخود در درمان سیستم گوارش استفاده می شود.

 

عسل اکلیل الملک

عسل اکلیل الملک ، ناخنک به انگلیسی melilot طعم فوق العاده دارد. رنگ متفاوت است: از سفید شفاف به رنگ سفید با رنگ سبز تغییر می کند. طعم خاصی دارد، گاهی کمی تلخ و یک عطر خاص و دارای بویی شبیه وانیل است. کریستالی برای تشکیل جامد و با دانه های درشت. عسل اکلیل الملک به عنوان یک تونیک عمومی استفاده می شود.

 

عسل شاه توت

عسل توت سیاه به انگلیسی blackberry ،  عسل سیاه و سفید شفاف در حالت مایع است، و طعم دلپذیر دارد. عسل شاه توت در درمان سرماخوردگی و بیماری های کلیوی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

عسل گل مکزیکی

عسل گل مکزیکی به انگلیسی Hyssop زنبورها آن را از شهد گل آبی تیره ای از درختچه دارویی و ملایم - هیستوپ،جمع می کنند. Hyssop به ویژه در سبزیجات، به عنوان یک گیاهبرای تولید عسل ارزشمند است. با خواص ارگانولپتیک، عسل Hyssop متعلق به عسل های درجه اول است.عسل گل مکزیکی برای بیخوابی و سایر بیماری ها استفاده می شود.

 

شاه بلوط عسل

عسل شاه بلوط به انگلیسی chestnut تیره رنگ با عطر و بوی ناخالصی شاه بلوط و عطر و طعم تلخ. در طول کریستال شدن، ابتدا به شکل روغن تبدیل می شود که پس از آن کریستال ها ظاهر می شوند. عسل شاه بلوط دارای خواص ضد میکروبی ارزشمند است. زنبور عسل از گل زرد سفید، گل صورتی از درخت شاه بلوط شهد جمع آوری می کند. این عسل روشن است (بی رنگ) و مایع، اما به راحتی و به سرعت،کریستال می شود ( گاهی تلخ ). مورد استفاده عسل شاه بلوط  در درمان بیماری های دستگاه گوارش و همچنین در درمان بیماری کلیه است.

 

عسل علف شیر

عسل علف شیر، استبرق به انگلیسی Milkweed عطر ظریف و طعم عالی دارد. زنبورها این عسل را با رنگ زرد عسل از شهد معطر، گیاه عسل بسیار ارزشمند vatochnik جمع آوری می کنند. در آب و هوای گرم، این عسل در کنوی زنبور بسیار سفت است و حتی وقتی که حرارت داده می شود، پمپ کردن آن مشکل است.عسل علف شیر برای بی خوابی استفاده می شود.

 

عسل کدو تنبل

کدو تنبل به انگلیسی pumpkin زنبورها آن را از شهد گل های کدو تنبل می سازند. این عسل زرد رنگ است، با کیفیت و طعم لذت بخش. عسل کدو تنبل برای بیماری های دستگاه گوارش مورد استفاده قرار می گیرد.

 

عسل یونجه

عسل یونجه به انگلیسی alfalfa زنبورها آن را از گل های یاسمن یا بنفش از کاشت یونجه جمع آوری می کنند. عسل تازه مخلوط دارای رنگ های مختلف است - از سفید تا کرم، به سرعت کریستال می شود. این عسل عطر دلپذیر و طعم خاصی دارد. حاوی 36 تا 37 درصد گلوکز است.عسل یونجه در درمان بیماری های دستگاه گوارش و به عنوان عامل تقویت کننده استفاده می شود.

 

عسل سنبل ختایی

عسل سنبل ختایی به انگلیسی angelica زنبورها آن را از گل های آنجلیا جمع آوری می کنند. عسل سنبل ختایی عطر و طعم دلپذیر دارد.سنبل ختایی در درمان بیماری های دستگاه گوارش و همچنین بهبود عملکرد سیستم عصبی مرکزی استفاده می شود. 

 

عسل بادرنجبویه

عسل میسا، بادرنجبویه به انگلیسی melissa عسل دارای طعم عالی است. عسل بادرنجبویه برای بیماری های قلبی عروقی یا نوروسیت استفاده می شود.

 

عسل شبدر

عسل شبدر به انگلیسی clover عسل بی رنگ، تقریبا شفاف، با طعم و مزه عالی، یکی از بهترین گونه های عسل عادی است. در طول کریستالیزاسیون، به جامد بلوری تبدیل می شود. حاوی 34 - 35٪ گلوکز و 40 - 41٪ از قند لوولوز است. آن را با تعداد کمتر از حد متوسط ​​(کمتر از 10 واحد) مشخص می کند.عسل شبدر در درمان بریبی، و همچنین بیماری های معده استفاده می شود. استفاده از عسل شبدر با کمبود شیر مادر در زنان شیرده قادر به ارائه یک خدمات خاص است، زیرا گیاهانی که به عنوان مواد خام برای تولید عسل شبدر به کار می روند، دارای اثر زیاد کردن شیر را دارند.

 

عسل نعناع

عسل نعناع، مینت آیس به انگلیسی Mint ice زنبورها آن را از شهد گل یک گیاه تند چند ساله - نعناع جمع می کنند ،بخاطر این عسل چنین عطر خوشایندی دارد.هزینه های عظیمی برای عسل های با کیفیت ارائه میشود. عسل نعناع با رنگ بنفش، حاوی مقدار زیادی از ویتامین C است.با دانه های کوچک سبز سبک رنگارنگ. از عسل نعناع به عنوان  آرام بخش، ضد درد و ضد عفونی کننده، و همچنین در بیماری های دستگاه گوارش استفاده می شود.

 

عسل قاصدک

عسل قاصدک به انگلیسی dandelion رنگ زرد طلایی دارد. این عسل بسیار سفت، چسبناک و به سرعت کریستالیزه می شود با بوی قوی و طعم تیز است. زنبورها از شهد sornika شناخته شده و گسترده آن قاصدک جمع آوری می کنند .عسل قاصدک برای درمان کم خونی، از دست دادن اشتها، در درمان بیماری های کبدی استفاده می شود.

 

عسل پرتقال

عسل پرتقال به انگلیسی pomegranate یکی از بالاترین کیفیت های عسل، عسل پرتقال است . خوشمزه است و طعم خوشمزه آن شبیه بوی گل مرکبات است. زنبور از شهد گل های مرکبات - ماندارین، لیمو، پرتقال جمع آوری می کند. عسل پرتقال برای کمبود ویتامین در بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

 

عسل گلنار

عسل گلنار به انگلیسی pomegranate زنبورها آن را از گل های بنفش مادوروت جمع آوری می کنند. عسل دارای یک رنگ طلایی کم رنگ، رنگ آب نارگیل، دارای عطر و طعم خاص است. گل ها حاوی مقدار زیادی از شهد های پر از قند هستند. عسل گلنار در درمان بیماری های سیستم عصبی و سیستم قلبی عروقی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

عسل بارانک

عسل بارانک به انگلیسی rowan دارای رنگ قرمز، عطر قوی و طعم خوب است.عسل بارانک در درمان بیماری کلیوی مورد استفاده قرار می گیرد. عسل بارانک، همراه با انواع توت هاى خاکسترى کوهى، برای هموروئید مصرف مى شود.

 

عسل بابونه

عسل کبود، عسل بابونه به انگلیسی rumyanka زنبورها آن را از رنگ های صورتی و آبی رنگ کبود یا سرخ گیاه بسیار ارزشمند بابونه، جمع آوری می کنند. رنگ قهوه ای و عطر تند و طعم بسیار خوبی دارد. به آرامی کریستالیزه می شود. عسل بابونه برای بی خوابی و بیماری های تنفسی استفاده می شود.

 

عسل بلوبری

عسل بلوبری به انگلیسی blueberry دارای رنگ قرمز است. فوق العاده معطر و خوشمزه است. زنبورها عسل را از شهد گلهایی از درختچه های شناخته شده بلوبری تهیه می کنند. این عسل در درمان بیماری کلیوی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

عسل مریم گلی

عسل مریم گلی به انگلیسی sage  دارای عطر و بوی دلپذیر و طعم دلپذیر است. زنبورها این عسل را از شهد گل آبی بنفش یک بوته چندساله ی مریم گلی تهیه می کنند. عسل مریم گلی به عنوان یک عامل ضد التهابی استفاده می شود.

 

عسل هویج

عسل هویج به انگلیسی carrot  از شهد گل معطر، گل های سفید گیاه کاشته شده با هویج دو ساله تولید می شود. عسل یک رنگ زرد تیره دارد، عطر دلپذیر است. عسل هویج در درمان بیماری های چشم مورد استفاده قرار می گیرد. انواع دیگری از عسل مونوفلرنی وجود دارد. در عین حال، عسل خالص مونوفلرنی عملا موجود نیست و تنها می توان از غلبه ی برخی مولفه ها سخن گفت.

 

عسل بهاره

این عسل توسط زنبورها از گیاهان عسل گل زودرس بهار در ماه فروردین جمع آوری می شود. فندق، توسکا، بید، افرا، گیلاس، قاصدک، درختان و بوته های باغ و غیره هستند. این عسل متعلق به ارزشمند ترین انواع عسل است. عسل رنگ طلایی دارد، دارای عطر معطر فوق العاده است. این طعم و خواص عالی دارد. توصیه می شود که در بسیاری از بیماری های مختلف اعمال شود.

 

عسل گل های علفی

این عسل از گل های علفی ساخته شده است: قاصدک، آویشن، شبدر سفید،کلم بروکلی، شبدر شیرین، گل گندم، مریم گلی، چیچوری، گل مریم و بسیاری از گیاهان دیگر .

اگر در این عسل شهد قاصدکبیشتر باشد، زرد تر است.دارای یک عطر دسته ای از گیاهان علفزار گلدار است.این عسل با ویژگی های تغذیه ای و بهبودی مشخص می شود. اثر ضد باکتری دارد. در درمان بیماری های مختلف، به ویژه بیماری های کلیوی استفاده می شود، دارای اثر آرام بخش، ضد التهابی و ضد درد است.

 

عسل جنگلی

زنبورها این عسل را از درختان وحشی، گل وحشی، زالزالک، افرا  (chernoklena)، viburnum، بید و سایر گیاهان تمشک،لیمو، فلفل سبز، هدر، پونه، توت فرنگی و غیره جمع آوری می کنند. رنگ های زیادی دارد: از زرد کم تا قهوه ای تیره.با طعم و مزه متفاوت.  عسل جنگل جذابیت های شفا دهنده گیاهان جنگلی را جذب کرده و به همین دلیل به عنوان یک دارو برای همه بیماری ها شناخته شده است.عسل جنگل در درمان بیماری های مختلف و مخصوصا در بیماری کلیوی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

عسل گشنیز

این عسل از گشنیز، اسپرسو، اسطوخودوس، کولا، گیاه کاج، بوتایاکا، پیکولنیک، گلی، فاسیلی و گیاهان دامی - آفتابگردان، کلزا، گندم سیاه، یونجه، خردل به دست می آید. این عسل یک اثر آرام بخش بر روی سیستم عصبی است، برای سردرد، بی خوابی، تپش قلب و درد بر اثر رفلکس معده توصیه می شود.

 

عسل کوهستان

با توجه به طب سنتی، عسل کوهی در میان عسل ها بیشتر ارزشمند است. جمع آوری شده در ارتفاع بیش از 1000 متر. ویژگی های دارویی بسیاری از گیاهان کوهستانی را جذب کرده و شهرت خود را به عنوان شفابخش برای بسیاری از بیماری ها به دست آورده است. به طور عمده در بیماری های تنفسی استفاده می شود. به عبارتی، عسل ماده مونوفلر دارای بوی گیاهان است که از آنها جمع آوری شده است و با عطر و بوی عالی، ظریف و خوشمزه و عطر گیاهان تمیز داده می شود. اغلب، برای به دست آوردن چنین گونه های نفیس، عسل های مختلف را مخلوط میکنند. عطر عسل می تواند از ضعیف، قوی، ملایم، با رنگ های دلپذیر و ناخوشایند باشد. هنگامی که به آرامی گرم می شود، عطر عسل افزایش می یابد. خواص فیزیکی عسل - عطر، طعم، بافت بستگی به مجموعه ای از عسل و بلوغ عسل دارد. کیفیت عسل رنگی بستگی به ترکیب گیاهان، ترکیب خاک، شرایط آب و هوایی (اغلب در سال های گذشته) و نژادهای زنبورها دارد.

 

عسل تنباکو

نوع خاصی از عسل طبیعی

عسل تنباکو ، قهوه ای تیره رنگ، با طعم تلخ و عطری شبیه بوی تنباکو است. آهسته کریستال می شود عسل به طور معمول از شهد گل های معمولی تولید می شود.عسل تنباکو  اثر ضد میکروبی ضعیف دارد. با این حال، خاصیت این عسل، چه خواص تغذیه ای و دارویی عسل تنباکو به طور کامل توسط متخصصان مورد بررسی قرار نگرفته و به همین دلیل این عسل برای درمان و تغذیه توصیه نمی شود.

 

عسل سنگ

  عسل سنگ یک نوع عجیب و غریب از عسل است. این عسل توسط زنبورهای وحشی جمع آوری شده است، و در شکاف صخره های سنگی تولید می شود. عسل سنگ، از رنگ زرد کم رنگ، عطر دلپذیر و طعم خوب برخوردار است. عسل سنگ تقریبا بدون آب است و ظاهر آنها شبیه یک ماده ی بلورین و شبیه آب نبات است. به دلیل محتوای قند بالا، عسل کمی هیگروسکوپیک است. بر خلاف زنبور معمولی، عسل سنگ چسبناک نیست، بنابراین بسته بندی خاصی ندارد. بدون اینکه خواص خود را چندین سال تغییر دهد، به خوبی حفظ می شود. با توجه به محل مبدا این عسل آبخاز(بخشی از گرجستان) نامیده میشود. عسلهای مختلف سنگی نیز در ازبکستان یافت میشوند، که توسط زنبورها از نوع خاصی از ارزن جمع آوری می شوند. این عسل برای پمپ کردن بسیار سفت است ، و پس ازپمپ شدن به سرعت به یک جرم بسیار سنگین و سخت کریستالی تبدیل می شود.

 

عسل پودر

عسل پودر بسیار نادر است. این عسل هیگروسکوپیک نیست و حاوی مقدار زیادی از گلوکز و ملکوسیتوز است.گیاهانی که این از آن جمع آوری میشود هنوز مشخص نشده است.

 

عسل سمی

این عسل از گلهای آزالیا، آندرومدا، رودودندرون پونتی، گلبرگ و برخی از گیاهان دیگر، و همچنین گل های درختچه های جنگلی - گل سرخ و رزماری وحشی تولید می شود. این نوع عسل در شکل خالص آن سمی است. چنین عسل با مطالعه نمونه های بیولوژیکی و منشا آن آشکار می شود. 50 تا 100 گرم از این عسل باعث سردرد، استفراغ، اسهال، رنگ آبی صورت، تشنگی، ضعف، خارش، و گاه تشنج می شود. سمیت عسل به علت محتوای آلکالوئید، اندرومودوتوکسین در شهد رودودندرون است که دارای عطر و طعم غنی و شاداب است. در ژاپن، زنبورها عسل سمی را از یک گیاه Sutsai تهیه می کنند. درختان لورل که در آب و هوای مدیترانه رشد می کنند، حاوی اندومودوتوکسین هستند، بنابراین عسل به دست آمده از آنها نیز سمی است. زنبورها عسل سمی را در قفقاز، خاور دور و برخی مناطق دیگر جمع آوری می کنند. با این حال، دقیقا مشخص نیست که با چه مجموعه گیاهانی  عسل در هر منطقه انجام می شود. برای زنبورها این ماده غیر سمی است. علائم مسمومیت با چنین عسل 20 دقیقه (تا 2 ساعت) پس از مصرف آن ظاهر می شود. در افراد ضعیف و خسته،  بسیار سریع اتفاقمی افتد : افزایش دما، استفراغ، خارش، بی حسی، سرگیجه، از دست دادن هوشیاری، ضربان ضعیف، وجود دارد. چهره قربانی به رنگ آبی شفاف در می آید، تنفس دشوار می شود، عرق سرد روی پوست ظاهر می شود. این شرایط 4 تا 5 ساعت طول می کشد.

 

اکسپرس عسل

تعدادی از محققان داخلی و خارجی، هر دو در خانه و خارج از کشور، برای تولید عسل پزشکی خاص، به نام اکسپرس همکاری داشته اند. برای تولید آن، به زنبورها برای تولید عسل 50 تا 55 درصد شربت قند که مواد معدنی، آبمیوه و ویتامینها اضافه شده، داده میشود. مخترعان و مخالفان این عسل ، معنای ساخت چنین عسل را در این واقعیت می بینند که مواد مسکن در آن به خوبی حفظ می شود و طعم ناخوشایند خود را از دست می دهد. با این حال این عسل طرفداران زیادی پیدا نکرده است. نگرش مصرف کننده به چنین عسلی از میل طبیعی از برای استفاده از خواص دارویی بصورت طبیعی سرچشمه می گیرد که عسل اکسپرس  تا حد زیادی از آن دور شده است. در هر صورت، چنین عسلی هم طبیعی است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

عسل با چای داغ در لیست سیاه قرار گرفت

در
اکنون تقریبا همه چیز درباره تغذیه سالم است. و اولین چیزی که به ذهن می آید: چیپ های مضر، کیک های چرب و نوشیدنی های دارای قند های رژیمی است . با این حال، این حقیقت که برخی از محصولات به ظاهر "امن" می توانند باعث بیماری های ناگوار یا حتی جدی شوند را  ما اغلب حتی حدس نمی زنیم.
 
sayarak.com یک لیست از 10 جفت محصولات آشنا در تغذیه و رژیم غذایی برای ما را تهیه است که توصیه نمی شود با یکدیگر استفاده شوند. البته در زمان های مختلف، به احتمال زیاد، هیچ اتفاقی نمی افتد، اما اگر چنین محصولاتی در رژیم غذایی روزانه باشد، این به طور جدی خطر ابتلا به عواقب منفی را افزایش می دهد.
 

1. قهوه و شیر را با هم نخورید

گرچه این ترکیب مورد علاقه یک خطر بهداشتی را ایجاد نمی کند ، اما اثر فوری آن را از دست می دهد، از آنجا که فعالیت آنتی اکسیدانی قهوه از میزان 62 تا 95 درصد بسته به میزان شیر کاهش می یابد . بنابراین، پس از خوردن قهوه خود، شما حتی ممکن است تمایل شدید به خوابیدن داشته باشید .
 

2. عسل را با چای داغ نخورید

10 جفت از محصولات آشنا که با هم می توانند به سلامتی آسیب برسانند
 
از خواص عسل به ویژه در دوره سرماخوردگی استفاده می شود، زیرا عسل دارای خواص ضد التهابی بسیار قوی است. با این حال، اگر عسل را به نوشیدنی خیلی گرم اضافه کنید  ، سمی را تشکیل می دهد که بعدا در بدن تجمع پیدا می کند. بنابراین، بهتر است در طول دوره بیماری منتظر بمانید تا چای کمی خنک شود و علاوه بر این کبد خود را پر از سموم نکنید.
 

3. سیب زمینی و گوجه فرنگی با هم نخورید

به خودی خود و تنهایی، این غذاها مغذی و سالم هستند، اما در ترکیب غذاهای نشاسته ای مانند سیب زمینی یا برنج با اسید گوجه فرنگی برای هضم بسیار بد عمل می کنند. متاسفانه ما ایرانی ها از گوجه فرنگی در بیشتر پلوهای مخلوط استفاده می کنیم. بنابراین، بهتر است از آنها در یک وعده غذایی استفاده نکنید.
 

4. ماهی و تخم مرغ را با هم نخورید

این ترکیبی شایع برای سالاد است، اما اثر معنی داری بر روی  معده دارد و هضم را دشوار می سازد. علاوه بر این، افزایش غلظت پروتئین ها در مواد غذایی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد . بنابراین، مفیدتر است تنها یک ماده پروتئین را مصرف کنید و دیگری را یا حذف و با سبزیجات جایگزین کنید.
 

5. هندوانه و غذاهای شور را با هم نخورید

البته، هیچ کس هندوانه شیرین را  با خیار شور نمی خورد، اما گاهی اوقات در طبیعت و یا به ویژه در تابستان، همه چیز را با هم می خوریم : ماهی دودی، کباب و بله، هندوانه. بنابراین،  به خاطر داشته باشید که با مصرف تنقلات شور  و مصرف هندوانه برای حفظ آب در بدن ،صبح روز بعد، به علت تورم صورت و سایر قسمتهای بدن ، جرات دیدن صورت خود را در آینه ندارید.
 

6. گوشت پخته شده با سس مایونز را با هم نخورید

حتی اگر مشکلی با اضافه وزن نداشته باشید، فراوانی غذاهای سرخ شده یا پخته می تواند منجر به بیماری هایی مانند دیابت، بیماری قلبی، نارسایی کلیه، بیماری آلزایمر شود و حتی باعث ایجاد پیری زودرس شود. بنابراین سعی کنید از ترکیب مواد زیر در یک وعده غذایی استفاده کنید: گوشت (به ویژه قرمز)، برخی از پنیر ها (بری، آلمل، فیلادلفیا، ماکارپون)، تخم مرغ، کره، مارگارین، سس مایونز، روغن و آجیل.
 

7. آجیل با میوه های خشک را با هم نخورید

چنین میان وعده های سنتی سالم اکثرا به سلامت آسیب نمی رسانند. اما در ترکیب، برخی از خواص خود را از دست می دهند : اسید فیتیک که در آجیل قرار دارد، مواد معدنی مفید، بویژه آهن، روی، منیزیم و کلسیم را از بین می برد. بنابراین، بادام، بادام زمینی، فندق و گردو را با زردآلو، آلو، کشمش و سایر میوه های خشک و انواع توت ها مخلوط نکنید.
 

8. آب هویج و پرتقال را با هم نخورید

اغلب در دستور العمل های آب هویج اضافه کردن پرتقال یا کدو تنبل توصیه می شود و در واقع، این ترکیب بسیار خوشمزه و سالم است. با این حال، درگیر شدن در آن هنوز ارزش آن را ندارد. سبزیجات و میوه های نارنجی حاوی مقدار زیادی ویتامین A هستند و مقدار زیادی ویتامین A می تواند به شدت بر کبد تاثیر بگذارد.
 

9. پیراشکی را با پودر شکر نخوریم

چنین پیراشکی ها و دونات های سرخ شده در روغن و مورد علاقه از دوران کودکی می تواند به طور بالقوه خطرناک باشد، زیرا ترکیبی از قندها و چربی به شدت انباشت چربی های عضلانی را افزایش می دهد. و این به نوبه خود منجر به  کاهش توانایی بدن برای پاسخ به انسولین می شود که شایع ترین علت دیابت نوع 2 است. علاوه بر این، این ترکیب باعث افزایش میل به خوردن بیشتر از آنچه که در نظر گرفته شده، می شود.
 

آب مرکبات و دارو را با هم نخوریم

توصیه می شود بسیاری از قرص ها را با آب و نه با مایع دیگری بنوشید. علاوه بر این، استفاده از گریپ فروت یا سایر آب مرکبات با دارو تداخل دارد . دوم آنزیم را مهار می کند که به جذب مواد مخدر کمک می کند . بنابراین، غلظت مواد فعال در خون افزایش می یابد، که می تواند منجر به سوء مصرف شود.
 
چه ترکیبی از محصولات بیشتر شما را شگفت زده کرد؟ لطفا در بخش نظرات با کاربران به اشتراک بگذارید.
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

گياه Maca ماکا یا مکا

در

گیاه ماکا یا گیاه مکا (ریشه): گياه Maca به عنوان غذا و داروی گیاهی استفاده می شود و غدد درون ریز، حجم عضلات، مدیریت استرس ، عملکرد جنسی و باروری در زنان و مردان را بهبود می بخشد.

گياه Maca ( جینسینگ پرويی) ، در مناطق کوهستانی پرو کشت می شود. ريشه خوردنی اين گياه که شبيه تربچه است يکی از غذاهای اساسی مردم آن منطقه می باشد. تحقيقات روی ريشه گياه ماکا نشان داده که خوردن آن در تغذیه روزانه افزايش ميل و قدرت جنسی و ساخت موادی که در سيستم عصبی برای ارسال سيگنالها به کار می روند بسيار مفيد است. همچنين کارايی بدن را در طول عمل جنسی و باروری افزايش می دهد.

 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸کسی می دونه از کجا میشه خرید؟

۱۳۹۵/۱۰/۲۸از کجا بخریم؟؟؟؟؟؟

۱۳۹۷/۵/۲۹فکر کنم بیشتر بصورت مکمل موجود باشد.

۱۳۹۷/۵/۲۸چطوری میشه این گیاه رو خرید از کجا؟

در ادامه بخوانید...

آیا موز سیاه شده خواص تغذیه ای دارد

در

 (سیارک) : موز از نظر طب قدیم ایران میوه ای معتدل می باشد که باعث غلظت خون شده و به علت داشتن قند ، دارای انرژی زیادی می باشد و به علت نرم بودن  غذای مناسبی برای کودکان و اشخاص مسن بشمار می رود.از خواص موز می توان به تاثیر در ترک سیگار ، بهبود توانایی ذهنی ، بهبود خارش ناشی از نیش حشرات و حساسیت های پوستی ، جلوگیری از کم خونی ، بهبود سلامت استخوان ها ، کاهش افسردگی ، کاهش بیماری های قلبی و فشار خون و همچنین موثر در درمان زخم معده و روده اشاره کرد.

موزهایی که بعد از مدتی به علت رسیدن زیاد سیاه شده اند ،  دارای خاصیت مبارزه با سلول های سرطانی می باشند و هر چقدر سیاه تر، این خاصیت بیشتر! موز بدلیل داشتن پتاسیم زیادعلاوه برضد سرطان بودن ، غذای خوبی برای ماهیچه ها است ، موزمیوه ای  ملین می باشد، همچنین به عنوان درمان اسهال و اسهال خونی بکار می رود ، برای افراد لاغر و کم خون موز مناسب و تقویت کننده معده و نیروی جنسی می باشد پس مناسب است که موز را در رژیم غذایی و تغذیه بگنجانند.

 طبق آخرین تحقیقات دانشمندان ژاپنی ، موزهای له و سیاه حاوی ماده معجزه آسای TNF هستند که قدرت مبارزه با سلول های سرطانی و از بین بردن آنها را دارند و در موز های رسیده تر و سیاه تر ماده TNF بیشتر است. پس موزهای رسیده و نرم و پر لکه و تیره را استفاده کنید.

موز را در کدام وعده غذایی مصرف کنیم

بر اساس این تحقیقات موز در میان میوه هایی دارای خاصیت ضد سرطانی مثل انگور ، سیب ، هندوانه ، آناناس ، گلابی و خرمالو ، خاصیت بیشتری در افزایش گلبول های سفید و تقویت سیستم ایمنی بدن و از بین بردن سلول های سرطانی ایفا می کند.پس برای سلامت بدن خود روزانه یک عدد موز میل کنید .هرچه رسیده تر و سیاه تر بهتر!

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۱۸چه خوب میوه خوشمزه ای هست

در ادامه بخوانید...

خواص توت گوجی هیمالیا ، goji berry

در

هنوز هم برای تغییر سبک زندگی دیر نیست. اگر هنوز هم برای تحولات عمده آماده نیستید، در اینصورت رژیم خود را بهبود بخشید. خلاق بوده و منوی خود را با افزودن غذاهای جدید، متنوع و جالب کنید.
چندین سوپر غذا وجود دارند که شما را متحول کرده و به بهبود پوست، ناخن و موی شما کمک می کنند. همچنین اغلب سوپر غذاها با گنجاندن در رژیم غذایی و تغذیه، می توانند باعث بهبود سلامت شما شوند.

 

توت گوجی هیمالیا (goji berry) دارای تاریخی 3 هزار ساله در چین و دیگر بخش های آسیا، می باشد. توتهای گوجی، حاوی 18 اسید آمینه و 21 ماده معدنی می باشند. از خواص مفید دیگر این توت ها (goji berry) مقدار زیاد آنتی اکسیدان ، مقدار زیادی اسید آمینه، پلی ساکارید، و دیگر مواد مغذی که نشان دهنده سودمندیهای زیادی برای بدن از جمله،انرژی، طول عمر،شور و نشاط، خواب آرام، بردباری و  آرامش و سلامتی می توان اشاره کرد.
1. مبارزه با بی خوابی
توت گوجی (goji berry) با توجه به ویتامین ب 12، باعث بهبود خواب شما می شود. اگر از بی خوابی رنج می برید، باید توت گوجی (goji berry) را در منوی خود وارد کنید.
2. کاهش واکنش آلرژیک
قبل از رفتن به داروخانه محلی جهت خرید دارو، چیز متفاوتی امتحان کنید. توت گوجی، قرص های با مزه و طبیعی آلرژی می باشند که هرگز به شما صدمه ای نخواهند زد مگرا اینکه باعث کاهش قابل توجه در واکنش التهابی شود.
3. محافظت در برابر خورشید
اگر بیشتر زمان را خارج از خانه می مانید یا در کشور گرم و آفتابی زندگی می کنید، به شما توصیه می شود که توت گوجی را بعنوان محافظ طبیعی در برابر نور خورشید استفاده کنید. آنها به خاطر آنتی اکسیدانهای متعدد، پاسخ به آفتاب سوختگی را کاهش می دهند.
4. بهبود دید
دید خود را بدون قطره چشم بهبود بخشید، اگر دوست دارید از دژنراسیون ماکولا و آب مروارید اجتناب کنید، توت گوجی بخورید.
5. جلوگیری از بیماری
توت گوجی نسبت به پرتقال و بسیاری از میوه های دیگر از نظر ویتامین ث غنی است. آنها حاوی آنتی اکسیدانهایی می باشند که با بیماریهای مختلف مبارزه می کنند. اگر بطور مرتب خورده شود، آنها باعث بهبود قابل توجه در سلامت شما می شوند.
6. افزایش انرژی
توت گوجی قادربه بهبود استقامت شماست. تحمل و سطوح انرژی شما افزایش خواهد یافت و شما حس سلامت بیشتر و خستگی کمتری خواهید داشت.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۶thanks

۱۳۹۵/۱۲/۲۶I was going to create a Hunger Games Cookbook but I just ca8&2n#17;t compete with your site! I love your recipes, your humor, and all the time you have spent creating this! Instead of writing, I am becoming a faithful follower! Great job!

در ادامه بخوانید...

مضرات لیمو و آب لیمو

در

آب لیمو و لیمو به طور کلی، از جمله خوراکی هایی است که طرفدران بسیاری داشته و صحبت های زیادی درباره خواص و فوائد آن می شود. همین مسئله سبب شده است تا در میان عامه مردم و بعضا برخی از متخصصان تغذیه، اغراق هایی در این باره به گوش برسد و خواصی را به لیمو نسبت بدهند که چندان پایه و اساس علمی ندارد. لیمو مثل تمام مرکبات آلرژی زا است. بنابراین نباید به مقدار زیادی استفاده شود.

آب لیمو برای مینای دندان مضر است، آن را از بین می برد، اسید سیتریک موجود در لیمو و آب لیمو باعث تخریب مخاط معده می شود و می تواند باعث تشدید گاستریت یا زخم معده و دوازدهه شود، بنابراین افرادی که از این بیماری ها رنج می برند، باید با دقت از لیمو استفاده کنند و بهتر است از رژیم غذایی و تغذیه خود لیمو را حذف کنند.

همچنین لیمو و آب لیمو برای افراد مبتلا به پانکراتیت توصیه نمی شود. آب لیمو اغلب باعث سوزش سر دل می شود. هنگام التهاب در دهان و گلو، شستشو با آب لیمو و در ناشتا می تواند نه تنها باعث تحریک، درد، بلکه حتی خونریزی و بهبودی در دراز مدت شود. بیماران مبتلا به فشارخون باید این میوه را با احتیاط استفاده کنند.آب لیمو را به غذای کودکان زیر 2 سال و تا دو سال اضافه نکنید، زیرا کودکان اغلب به آب لیمو آلرژی دارند و همچنین تاثیر منفی روی غشای مخاطی معده کودک می گذارد.

در این مقاله قصد داریم شما را در کنار خواص لیمو با پنج مورد دیگر از مضرات لیمو آشنا کنیم که به اشتباه در میان مردم رایج شده اند. با سیارک همراه باشید.

آیا لیمو به کاهش وزن کمک می کند

بسیاری بر این باورند که لیمو، حاوی پکتین، یا ژلاتین گیاهی است؛ ژلاتین گیاهی در حقیقت نوعی به خصوص از فیبر است و در میوه هایی چون سیب، مقدار زیادی از آن وجود دارد. بنا به گفته این افراد، همین مسئله سبب می شود که به هنگام نوشیدن آب لیمو، فرد قادر باشد برای مدت طولانی تری احساس گرسنگی نکرده و در نتیجه این مسئله، در بلند مدت کاهش وزن را تجربه کند. البته مسئله ای که این افراد نادیده می گیرند این است که به هنگام گرفتن آب لیمو، مقدار بسیار ناچیزی از فیبر یاد شده در آن باقی می ماند (تازه اگر باقی بماند و به طور کلی از بین نرود) و به همین خاطر است که نظریه شان دچار ایراد می شود. دکتر مایکل زک، متخصص تغذیه در این باره عنوان کرد: «فیبر به طور کلی نقش عمده ای در کاهش سرعت فرایند گوارش غذا در بدن داشته و به گونه ای مؤثر به بهبود عملکرد دستگاه گوارشی بدن کمک خواهد کرد. نکته ای که باید به خاطر داشت این است که فیبر موجود در لیمو، پس از آن که آب آن گرفته می شود، تقریبا به طور کلی ناپدید می شود.».

به همین خاطر است که بیشتر متخصصان تغذیه، استفاده از خوراکی هایی چون جو، لوبیا و سایر حبوباتی که حاوی فیبر هستند را به آن دسته از افرادی که قصد کاهش وزن دارند توصیه می کنند و عنوان می کنند که جایی در رژیم غذایی روزانه برای این خوراکی ها داشته باشند. اما نقش آب لیمو در این میان چه می شود؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که این گونه افراد (کسانی که قصد کاهش وزن دارند) می توانند همیشه مقداری آب لیمو در دسترس داشته باشند و شربتی از آن تهیه کرده و به جای نوشیدنی های مضر که سبب چاقی می شوند از آن بهره بگیرند (برای نمونه به جای نوشیدنی های گازدار و سایر نوشیدنی های آماده که در آن ها از شکر فرآوری شده استفاده می شود). بنا بر این، نمی توان آب لیمو را به تنهایی به عنوان نوشیدنی ای در نظر گرفت که سبب کاهش وزن می شود و تنها به عنوان جایگزینی برای پیش گیری از ضررهای سایر نوشیدنی ها می توان از آن بهره گرفت.

جیسون اولت، متخصص تغذیه و مدیر مسئول یک مرکز سلامت درمانی، در این باره عنوان کرد: «میزان کالری موجود در آب لیمو بسیار ناچیز است و به همین خاطر به وسیله نوشیدن آن می توان از جذب کالری بیش از اندازه و افزایش وزن جلوگیری کرد، با این حال،  این تنها تأثیری است که می توان برای آب لیمو در این باره متصور شد و فوائد آن برای کاهش وزن فرا تر از این نمی رود.». البته نکته امیدوار کننده ای که در ادامه صحبت های جیسون اولت در این باره به چشم می خورد، تحقیقاتی است که به گفته او بر روی حیوانات انجام شده و نتایج اولیه حاکی از آن بوده است که ترکیبات موجود در لیمو، به گونه ای به کاهش وزن این حیوانات کمک رسان بوده است، با این حال، او ادامه داد که این تحقیقات هنوز در مراحل اولیه خود به سر می برند و هنوز نمی توان با قطعیت از تأثیر این ترکیبات بر کاهش وزن انسان سخن گفت و باید منتظر تحقیقات تکمیلی و اخبار جدید در این باره باشیم.

آیا لیمو می تواند از بروز برخی بیماری ها جلوگیری کند

زمانی که فرد آب لیمو می نوشد، اسید موجود در آن توسط بدن جذب شده و خاصیت قلیایی پیدا می کند. در حقیقت همین مسئله است که سبب شده این باور اشتباه رایج در میان مردم و برخی از متخصصان تغذیه به وجود بیاید، چرا که بسیاری از متخصصان تغذیه مشترکا بر این باورند که میزان پ هاش مواد غذایی هیچ گونه تأثیری بر سلامت فرد نمی گذارد و علاوه بر آن، هیچ بیماری ای را نیز سبب نمی شود (بیماری هایی چون آرتروز و یا سرطان که برخی از متخصصان پ هاش غذا را عامل آن ها می دانند). نکته دیگری که در این باره باید به خاطر داشته باشید این است که نوشیدن بیش از اندازه آب لیمو و جذب اسید آن به مرور زمان می توان سلامت دندان ها را به خطر بیندازد. لیبی پارکر، متخصص تغذیه شاغل در کالیفرنیا در این باره عنوان کرد: «اسید های قوی، مانند اسید موجود در آب لیموی تازه، اگر مرتبا در تماس با دندان ها قرار گیرند، در نهایت می توانند فرسایش مینای دندان را به همراه داشته باشند. بنا بر این اگر آب لیمو نوشیده اید، توصیه می شود که بلافاصله پس از آن دندان های خود را مسواک نزنید و به جای آن به وسیله آب معمولی دهان خود را بشویید.». همان گونه که عنوان شد، زمانی که دندان فرد در تماس با اسیدی قوی، شبیه به آن چه در آب لیمو موجود است قرار می گیرد، مینای دندان تا حدودی در معرض آسیب و فرسایش قرار گرفته و حال اگر در این حالت اقدام به مسواک زدن دندان های خود کنید، به مراتب این آسیب و فرسایش را شدید تر خواهید کرد؛ آسیبی که در نهایت می تواند منجر به شکل گیری حفره در دندان ها و خراب شدن آن ها شود. بنا بر این برای این که خطری سلامت شما را تهدید نکرده باشد، بهتر است در مصرف آب لیمو زیاده روی نکنید.

آیا لیمو خواص سم زدایی دارد

برخی از افراد بر این باورند که نوشیدن آب لیمو در نهایت سبب خواهد شد سموم و سایر مواد مضر موجود در بدن دفع شوند و به این گونه فرایند ها کمک خواهد کرد، با این حال، این نظریه نیز چندان پایه و اساس علمی نداشته و بسیاری از متخصصان تغذیه با آن مخالف اند. دکتر مایکل زک در این باره عنوان کرد: «این مسئله از جلمه صحبت هایی است که درباره آب لیمو و فوائد آن به کرات شنیده می شود و باوری است که به اشتباه در میان مردم رایج شده است. در حقیقت تنها ماده موجود در لیمو که بتواند به فرایند سم زدایی در بدن کمک کند، ویتامین سی است (که آن هم چندان زیاد نیست) و صرفا محدود به لیمو نمی شود و در بسیاری از خوراکی هایی که در طول روز مصرف می کنیم، مقادیری از آن موجود است و از جمله ویتامین هایی است که کمتر افراد به کمبود آن دچار می شوند. بنا بر این، می توان به طور کلی عنوان کرد که این نظریه که آب لیمو تأثیر بیشتری در مقایسه با آب معمولی برای بهبود فرایند سم زدایی از بدن دارد، با توجه به تحقیقات علمی چندان قابل استناد نیست.». دکتر زک در ادامه صحبت های خود در این باره افزود که بدن به طور کلی، بر خلاف آن چه برخی از افراد عنوان می کنند، به عملیات بیرونی ای برای سم زدایی خود نیازمند نبوده و کلیه ها و کبد فرد (البته اگر سالم و سلامت باشند) تمامی سموم و مواد مضر برای سلامت بدن را به طور طبیعی دفع می کنند.

آیا لیمو سبب افزایش سوخت و ساز در بدن می شود

بسیاری این مسئله را عنوان می کنند که نوشیدن یک فنجان آب لیمو به هنگام صبح و در کنار صبحانه، می تواند سبب افزایش قابل ملاحظه سوخت و ساز در بدن شده و این افزایش تقریبا در تمامی طول روز پایدار بماند. این گفته به نظر عالی می رسد و اگر این گونه بود، مطمئنا آب لیمو خواص بسیاری متوجه سلامت فرد می کرد، با این حال باید عنوان کرد که همانند موارد گذشته، این مسئله نیز توسط متخصصان تغذیه تأیید نشده است. دکتر مایکل زک در این باره گفت: «من هیچ گاه چنین مسئله ای را در خصوص آب لیمو مشاهده نکرده ام. البته بعضی از مواد غذایی و خوراکی، همانند فلفل قرمز، به واسطه تأثیرات وابسته به حرارت شان، برای مدتی و به صورت موقت، سوخت و ساز بدن فرد را افزایش می دهند، با این حال، من تا کنون به تحقیقی علمی که نشان از همین خاصیت به هنگام نوشیدن آب لیمو داشته باشد، بر نخورده ام.».

با این حال، اگر افزودن مقداری لیمو به آب معمولی به شما کمک می کند میزان نوشیدنی مایعات خود در طول روز را افزایش دهید و به خاطر طعم خوشایند آن، میزان آب بیشتری می نوشید، در بلند مدت فوایدی برای سلامتی تان خواهد داشت. دکتر مایکل زک در ادامه صحبت های خود در این باره افزود: «البته لیمو از جمله خوراکی های مفید برای سلامت فرد است، اما به هنگام نوشیدن آب لیمو، بیش از هر چیز دیگری، آب معمولی است که فوایدی برای سلامت فرد به همراه می آورد. زمانی که میزان آب لازم برای بدن فرد در طول روز تأمین می شود، فرایند های سوخت و ساز در بدن ثبات بیشتری پیدا کرده و بهبود پیدا می کنند. اگر بدن را ماشین یا دستگاهی فرض کنیم که وظیفه آن سوزاندن کالری های اضافی باشد، آب، حکم سوختی را پیدا می کند که برای کارکرد مؤثر دستگاه به آن نیاز پیدا خواهیم کرد.».

آیا لیمو از بروز پیری زودرس جلوگیری می کند

البته جای تردیدی نیست که میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان در آب لیمو وجود دارد، با این حال، نمی توان بر خاصیت لیمو برای جلوگیری از پیری زودرس از لحاظ علمی صحه گذاشت.

دکتر مایکل زک در این باره عنوان کرد: «می توان عنوان کرد که آب لیمو یکی از منابع غنی ویتامین سی به شمار می رود. ویتامین سی، نقش عمده ای بر بهبود سلامت پوست ایفا می کند و از جمله مهمترین موادی است که به شکل گیری کلاژن ها کمک می کند (کلاژن نوعی پروتئین است که از بروز چین و چروک بر سطح پوست جلوگیری می کند)، اما زمانی که صحبت از جذب میزان ویتامین سی لازم و کافی برای بدن در طول روز می شود، غذاها و مواد خوراکی بسیاری وجود دارند که بر آب لیمو اولویت پیدا می کنند و به مراتب، میزان ویتامین سی موجود در آن ها بیشتر است. به همین خاطر است که به آن دسته از افرادی که از کمبود ویتامین سی رنج می برند (معمولا تعداد این افراد بسیار اندک است) معمولا غذاهای دیگری توصیه می شود.». با استناد به نظر متخصصان تغذیه، آن دسته از افرادی که به دنبال مواد خوراکی ای می گردند که به بهبود سلامت پوست شان کمک کند، بهتر است رژیم غذایی ای برای خود در نظر بگیرند که حاوی این مواد خوراکی باشد: میوه، سبزیجات، گوشت بوقلمون و ماهی سالمون و  بذر یا دانه برخی خوراکی ها (تخمه آفتابگردان، کدو و ...). تمامی این مواد خوراکی به طور مؤثری به شکل گیری کلاژن ها و بهبود سلامت پوست کمک خواهند کرد.

نظرات

۱۴۰۰/۹/۱۴لیمو نه تنها یکی از مواد تشکیل دهنده غذاهای آشپزی است، بلکه یک کمک کننده خانگی است که بسیاری از مشکلات را حل می کند. بنابراین، به عنوان مثال، مرکبات بوی نامطبوع را کاملا از بین می برد، به حفظ سفیدی پارچه ها کمک می کند، با شوره سر مقابله می کند و این همه توانایی های یک میوه زرد نیست.

۱۴۰۰/۹/۱۴لیمو به مبارزه با مشکلات شوره سر کمک می کند البته در فروشگاه های لوازم آرایشی می توانید به راحتی یک داروی موثر برای شوره سر خریداری کنید. با این حال، لیمو یک جایگزین عالی است و همچنین در هزینه شما صرفه جویی می کند. مرکبات اثر قدرتمندی دارد و به طور فعال با مشکل مبارزه می کند. استفاده از میوه زرد در برابر پوسته های سر آسان و ساده است. اولین قدم این است که 2 قاشق غذاخوری آب مرکبات تازه را بگیرید. علاوه بر این، در حین شستن موهای خود، به سادگی با مایع حاصل به مدت چند دقیقه ماساژ دهید. آخرین مرحله این است که موهای خود را با آب لیمو بشویید. از آب ساده و مقدار کمی آب لیمو درست می شود. برای ناپدید شدن کامل شوره سر لازم است یک دوره این روش انجام شود.

۱۴۰۰/۹/۱۴لیمو ترش به طور فعال با علف های هرز مبارزه می کند علف های هرز یک مشکل رایج برای ساکنان تابستانی و باغداران است و مبارزه با آنها فرآیند آسانی نیست. می توانید سموم آفت کش را از یک فروشگاه تخصصی خریداری کنید یا می توانید از لیمو استفاده کنید. علاوه بر این، دومی نتایج بدتری نسبت به شیمی نشان نمی دهد. فقط باید آب لیموی تازه را بگیرید و سپس آن را روی گیاهانی که در کلبه تابستانی مورد نیاز نیستند بپاشید. به معنای واقعی کلمه در دو یا سه روز آنها می میرند و دیگر شما را اذیت نمی کنند.

۱۴۰۰/۹/۱۴لیمو ترش برای کفش های کتانی سفید تمیز کفش های کتانی سفید خیلی زود خاکستری می شوند زیرا کثیفی و گرد و غبار را جذب می کنند. با این حال، نگران این نباشید، زیرا لیمو با چنین مشکلی کاملاً کنار می آید. آب مرکبات تازه را بگیرید و سپس آن را مستقیماً روی کفش خود اسپری کنید. کفش های کتانی باید زیر نور آفتاب خشک شوند. پس از آن، نه تنها کفش های کتانی سفید ظاهر بسیار بهتری خواهند داشت، بلکه بویی شبیه مرکبات نیز خواهند داشت.

۱۴۰۰/۹/۱۴ضد تعریق ها اغلب باعث ایجاد لکه های ناخوشایند روی لباس ها به خصوص در تابستان می شود. برخورد با آنها چندان آسان نیست. گاهی اوقات حتی شستشو کمکی نمی کند. با این حال، لیمو مشکل را حل می کند. روش کار آسان و ساده است. لازم است آب لیمو را گرفته و سپس روی نواحی مشکل دار بریزید. یک قاشق چایخوری نمک روی آن بپاشید و سپس همه چیز را به آرامی بمالید. با آب بشویید هیچ لکه ای باقی نمی ماند.

۱۴۰۰/۹/۱۴لیمو ترش به نیش حشرات کمک می کند وقتی در تابستان در فضای باز هستید، حشراتی مانند پشه ها و .... شما را آزار می دهند. بنابراین، دافع باید همراه همیشگی در جاده باشد. اگر در دسترس نباشد، مرکبات جایگزین موثری خواهد شد. فقط باید نواحی نیش حشرات را با آب لیمو آغشته کنید تا خارش آرام شود. علاوه بر این، مرکبات ورم را نیز تسکین می دهد.

۱۴۰۰/۹/۱۴هنگامی که تمشک را تمیز می کنید، دست های شما لک می شود که شستن آن کار آسانی نیست. به جای استفاده پاک کننده های شیمیایی، باید از لیمو استفاده کنید. باید آب مرکبات را گرفته و با آرد ذرت مخلوط کنید. دست ها با خمیر حاصل مالیده می شوند. بگذارید فقط چند دقیقه عمل کند و سپس با آب بشویید.

۱۴۰۰/۹/۱۴لیمو ترش برای ماریناد گوشت کمک می کند تا ظرف لطیف تر، معطر و خوش طعم تر شود. اغلب با آب معدنی، سرکه یا کفیر تهیه می شود. با این حال، یک جایگزین خوب به شکل لیمو وجود دارد. علاوه بر این، چنین مارینادی معطر هم هست. به دلیل اسیدی بودن میوه، گوشت نرم و آبدار می شود. می توانید هم آب لیمو و هم برش هایی از مرکبات اضافه کنید.

۱۴۰۰/۹/۱۴لیمو ترش پارچه را سفید می کند به منظور سفید کردن پارچه و سفید شدن آن مثل برف، اغلب از سفید کننده استفاده می شود. با این حال، یک جایگزین عالی وجود دارد و کاملا طبیعی است، به شکل لیمو. اگر مواد شیمیایی بتواند بافت را از بین ببرد، مرکبات به آن آسیبی نمی رساند. استفاده از این میوه بسیار ساده است. لازم است دقیقاً قبل از شستشو حدود نصف فنجان آب لیمو به ملحفه ها اضافه شود.

۱۴۰۰/۹/۱۴لیمو ترش، وقتی با چند ماده دیگر ترکیب شود، می تواند یک کمک همه کاره برای خانه باشد. برای تهیه یک روش طبیعی موثر، به حدود 2 فنجان آب گرم، 5 تا 10 قطره از اسانس مورد علاقه خود، به عنوان مثال، پرتقال، گل رز، چوب صندل، اسطوخودوس، کاج، و همچنین نصف لیوان سرکه، نیاز دارید. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و آب یک لیموترش. اول از همه، نوشابه باید در آب حل شود و تنها پس از آن باید اجزای باقی مانده را برای ایجاد محصول اضافه کنید. برای عملکرد بهتر، مهم است که مایع حاصل را هر بار تکان دهید. یک روش خانگی برای از بین بردن پلاک روی کاشی ها و سایر موارد مناسب است.

۱۴۰۰/۹/۱۴یک ترفند ساده برای تمیز کردن مایکروفر وجود دارد. شما باید یک کاسه بردارید، آن را با آب پر کنید و سپس آب لیمو ترش و برش های لیمو را به مایع اضافه کنید. ظرف را در مایکروویو بگذارید و آن را به مدت 3 دقیقه روشن کنید. پس از چنین روشی، می توانید با خیال راحت یک پارچه را در دست بگیرید و داخل تجهیزات را با آن پاک کنید. علاوه بر این که همه چیز به خوبی تمیز می شود، بوی خوش مرکبات نیز خواهد داد.

۱۴۰۰/۹/۱۴هر چقدر هم که عجیب به نظر می رسد، لیمو ترش به شما کمک می کند تا یک نامه مخفی بنویسید. برای انجام این کار، باید آب مرکبات را با آب مخلوط کنید، سپس ابزار را مانند یک خودکار، به عنوان مثال، در مخلوط حاصل فرو کنید و یک نامه بنویسید. تا زمانی که کاغذ را با لامپ گرم نکنید، حروف نامرئی خواهند بود!

۱۴۰۰/۹/۱۴برای اینکه سطل زباله بو ندهد، باید آن را مرتب تمیز کنید. با این وجود، اگر بو ظاهر شد، لیمو ترش به مقابله با آن کمک می کند. لیمو ترش بوی ناخوشایند را کاملا از بین می برد. برای این کار چند برش لیمو ترش تازه را در ته سطل قرار دهید.

۱۴۰۰/۹/۱۴برای تقویت سیستم ایمنی و شروع فرآیند هضم، باید هر روز صبح یک لیوان آب خالص با آب لیمو ترش بنوشید. در این صورت سرماخوردگی و آنفولانزا ترسناک نخواهد بود.

در ادامه بخوانید...

خواص ژل رویال یا شاه انگبین

در

 

ژل رویال یا شاه انگبین چیست؟

ژل رویال (شاه انگبین) با پرستیژ به نظر می‌رسد، کنجکاوی‌تان را تحریک می‌کند و دلایل خوبی پشت آن است که بپرسید شاه انگبین چیست . این نام به تنهایی می‌تواند شما را جذب خود کند، اما چه چیزی آن را جذاب می‌کند؟ خب، برای شروع ژل رویال ضد تومور گزارش شده است، خواص آنتی باکتریال دارد و بهبود دهنده زخم است.
خب حالا مطمئن هستم که الان به این فکر می‌کنید مداوا با شاه‌انگبین از کجا شروع شده است. ژل رویال یک ماده مغذی تولید شده توسط زنبورهای جوان پرستار است و مقادیر قابل توجهی پروتئین دارد که برای رشد سلول و بازتولید آن ضروری است. درست مثل عسل، ژل رویال از کندوی عسل می‌آید (با این حال، زنبورها این مواد را به علل بسیار متفاوتی تولید می‌کنند). با این که عسل انرژی زنبورهای کارگر را تأمین می‌کند، شاه انگبین به عنوان منبع اصلی غذا برای ملکه عمل می‌کند. در واقع یک درمان شاهانه است و احتمالاً این نام از آن مشتق شده است. و درست مثل برخی از کاربردهای عسل، شاه انگبین علل بهداشتی متعددی دارد.

برخی از خواص ژل رویال یا خواص شاه انگبین برای سلامتی شامل قابلیت آن برای جلوگیری از انواع مشخصی از سرطان، کاهش فشار خون، تسکین ناباروری جنسی(ژل رویال برای ناباروری)، کاهش سطح کلسترول، حفاظت از کبد، کاهش التهاب، تسکین اختلالات گوارشی، جلوگیری از سالخوردگی زودهنگام، کمک به تلاش برای کاهش وزن، و افزایش گردش خون است.

طرز تهیه ژل رویال

با این که اغلب افراد می‌دانند که عسل محصول زنبورهای عسل است، اما بیشترشان نمی‌دانند که همین حشره نوع دیگری از ماده مغذی را تولید می‌کند. شاه انگبین در واقع از روی سر زنبور خارج می‌شود و در یک سلول ملکه (شاخون) (یک لانه زنبوری خاص) جمع آوری می‌شود. زمانی که لاروهای زنبور متولد می‌شوند، مستقیماً با ژل رویال یا شاه انگبین دریافتی از کارگران تغذیه می‌کنند تا با این ماده مغذی سالم بتوانند در چند روز اولیه زندگی‌شان ادامه حیات دهند.دربالا عکس ژل رویال لارو های دیده می شود. با این حال، پس از 4-3 روز، لاروها دیگر شاه انگبین مصرف نمی‌کنند. با این حال، برای زنبورهای ملکه احتمالی، ژل رویال یا شاه انگبین بسیار مهم‌تر است. در واقع، لاروهای ملکه در این سلول‌های خاص ملکه قرار می‌گیرند و اطراف آن‌ها با شاه انگبین احاطه می‌گردد. این بهشان کمک می‌کند تا رشد «مورفولوژی ملکه» شان را توسعه دهند.


یک پروتئین با نام رویالاکتین وجود دارد که موجب تغییر فنوتیپی در لاروهای ملکه می‌شود. آن باعث می‌شود تخمدان‌هایشان رشد کرده و به اندازه‌ای بزرگ شود که از زنبورهای معمولی بزرگ‌تر شود. علاوه بر این، آن به افزایش عمر ملکه تا 20 برابر بیشتر از یک زنبور معمولی شناخته می‌شود.


همچنین، از آن جا که زنبورها کارگران خوبی هستند، یک کلونی می‌تواند تا 500 گرم ژل رویال یا شاه انگبین در یک دوره 6-5 ماهه ذخیره کند. یک ملکه احتمالاً نمی‌تواند این میزان را مصرف کند و همین علت ایجاد بازار برای این مکمل ماده مغذی شده است. آن به طور معمول در برنامه غذایی یا فروشگاه‌های غذاهای ارگانیک یافت می‌شود. شما می‌توانید ژل رویال یا شاه انگبین را در بازارهای کشاورزان نیز پیدا کنید. از نظر استفاده، آن معمولاً به حالت دانه‌ای یا پودری بوده و معمولاً به سالادها، اسموتی ها، ماست یا برخی نوشیدنی‌های سرد یا دورچین بشقاب اضافه می‌شود. نکته مهم این است که هرگز نباید ژل رویال یا شاه انگبین را گرم کرد، چرا که گرما تمام خواص آنزیمی و برخی از پروتئین‌هایی که آن را برای بدن انسان سودمند می‌سازد، از بین می‌برد. اگرچه خیلی معروف نیست، اما به علت خواص سلامتی آن، برخی افراد آن را به برنامه غذایی‌شان می‌افزایند.

 

 

ارزش غذایی ژل رویال یا شاه انگبین

شاه انگبین دارای انواع مواد مغذی از جمله مواد معدنی مانند کلسیم، مس، آهن، فسفر، سیلیسیم، گوگرد و پتاسیم و نیز سرشار از ویتامین‌های گروه ب، بیوتین، اینوزیتول، فولات، نوکلئیک اسید، گاما گلوبولین و 17 آمینواسید مختلف از جمله 8 آمینواسید ضروری است که بدن انسان قادر به تولید آن نبوده و باید در برنامه غذایی گنجانده شود.

 

 

خواص ژل رویال یا شاه انگبین برای سلامتی

از خواص شگفت انگیز می توان به موارد زیر اشاره کرد

فشار خون: تحقیقات نشان داده است که برخی از پروتئین‌های یافت شده در ژل رویال یا شاه انگبین دارای تأثیر مستقیم بر سطح فشار خون انسان هستند. این هیدرولیزات پروتئین می‌تواند دارای تأثیر طولانی مدت بر روی فشار خون باشد.
علاوه بر آن، پتاسیم موجود در ژل رویال که به مانند یک رگ گشا برای کاهش تنش عروق خونی و قلب عمل می‌کند و باعث شده ژل رویال روشی عالی برای جلوگیری از انواع مشکلات قلبی به نظر برسد.
سطح کلسترول: اگرچه اغلب افراد غذاهای شیرین و لذیذ را به کلسترول ناسالم ربط می‌دهند، این در مورد ژل رویال صادق نیست. در واقع، تحقیقات نشان داده است که اضافه کردن منظم آن به برنامه غذایی‌تان می‌تواند موجب افت قابل توجه سطح کلسترول «بد» شده و به شما در جلوگیری از تصلب شریان و مشکلات قلبی-عروقی متعاقب آن مانند حملات قلبی و سکته کمک کند.
مشکلات ناباروری: اگرچه عملکرد دقیق ژل رویال یا شاه انگبین در فرایند باروری واضح نیست، برخی گمان می‌کنند که تأثیر آن بر روی باروری انسان به رویالاکتین مربوط است که یک پروتئین تأثیرگذار در مورفولوژی ملکه بوده و به او در تداوم جنسی کمک می‌کند.
علت آن هرچه که باشد، نشان داده شده است که موجب افزایش باروری مردان و افزایش تحرک اسپرم می‌شود، به طوری که احتمال باردار شدن شریکشان را افزایش می‌دهد.
جلوگیری از سرطان: تعدادی عامل آنتی اکسیدان یافت شده در ژل رویال یا شاه انگبین وجود دارد، اما به طور مشخص ژل رویال یا شاه انگبین قابلیت جلوگیری از بیسفنول A که به BPA معروف است را دارد. این یک استروژن محیطی است و به افزایش سطح سرطان سینه ارتباط دارد. بنابراین، با حفظ ژل رویال یا شاه انگبین در برنامه غذایی‌تان می‌توانید به جلوگیری از این نوع سرطان خطرناک و به شدت متداول جلوگیری کنید.

طریقه مصرف ژل رویال

طریقه مصرف ژل رویال: بازه گسترده ویتامین‌ها و آنزیم‌های فعال موجود در ژل رویال یا شاه انگبین آن را به یک عامل بالقوه ضد التهاب تبدیل می‌سازد. با این حال، از آن جا که گرمای بیش از حد خواص آنزیم‌ها را از بین می‌برد، ژل رویال یا شاه انگبین را نمی‌توان برای کاهش التهاب قورت داد.
بنابراین می‌توانید ژل رویال یا شاه انگبین را به‌صورت خمیری روی نواحی دچار التهاب بدن استعمال کنید تا درم التهاب تسکین یابد.
پیری زودرس: درست مانند کمک ژل رویال یا شاه انگبین به افزایش قابل توجه عمر ملکه، ترکیبات آنتی اکسیدان یافت شده در ژل رویال یا شاه انگبین می‌تواند رادیکال های آزادی را که به طور معمول موجب پیری زودرس سلول‌هایمان می‌گردند، حذف کند. آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند چروک را حذف کرده و درخشش سالم به پوستتان بدهند؛ جلوگیری از ریزش مو، جلوگیری از تباهی لکه زرد و افزایش عمر با پیشگیری از بیماری‌های عروقی خاص از دیگر خواص آنتی اکسیدان‌ها است.
اثرات کاهش وزن: لسیتین یکی از ترکیبات موجود در ژل رویال یا شاه انگبین است که می‌تواند به طور کارآمدی موجب کاهش کلسترول، بهبود عملکرد کبد و هضم بهتر غذا شود. تمام این موارد می‌تواند به اقدام برای کاهش وزن کمک کند. به علت بهبود سوخت و ساز بدن در اثر ژل رویال یا شاه انگبین و مقدار پروتئین این مکمل غذایی، آن یک تقویت کننده کاهش وزن قطعی است!
فعالیت سوخت و ساز: این واقعیت که ژل رویال یا شاه انگبین دارای تمام 8 آمینواسید ضروری است که بدن انسان قادر به تأمین آن نیست، ژل رویال یا شاه انگبین را به یک منبع غذایی بسیار مهم تبدیل ساخته است. دستیابی به آن 8 آمینواسید می‌تواند دشوار باشد، اما برای ساخت پروتئین‌های تازه در بدن و حفظ عملکرد صحیح سوخت و ساز بدن ما ضروری هستند. ژل رویال یا شاه انگبین می‌تواند از این رو موجب افزایش احیای سلولی، تقویت رشد عضلات، افزایش استحکام استخوان و بهینه سازی فرایندهای هورمونی/آنزیمی در بدن ما شود و به چندین عامل تقویت سلامت در سبک زندگی ما بیانجامد!  

 

ژل رویال و آلرژی

تعدادی از افراد به عسل، گرده زنبور و ژل رویال یا شاه انگبین حساسیت دارند. این واکنش آلرژیک می‌تواند کاملاً شدید بوده و حتی موجب آنافیلاکسی سریع شود. مشورت کردن با پزشک خود یا یک آلرژیست قبل از اضافه کردن ژل رویال یا شاه انگبین به برنامه غذایی خود، می‌تواند ایده خوبی باشد.

 

خلاصه خواص ژل رویال و طریقه مصرف

عکس کپسول ژل رویال

• کمک به کاهش وزن
• کمک به جلوگیری از سرطان سینه
• تسکین دردهای ناشی از التهاب
• جلوگیری از پیری زودرس سلول‌ها
• کمک به کاهش سطح کلسترول بد
• ژل رویال برای باروری ، افزایش باروری مردان و افزایش تحرک اسپرم‌ها
• بهبود هضم سالم غذا و عملکرد کبد
• کاهش فشار روی رگ‌های خونی و پیشگیری از بیماری‌های قلبی
• حذف چروک، جلوگیری از ریزش مو و تباهی لکه زرد
• تقویت احیای سلول‌ها، رشد عضلات و استخوان‌ها و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن کودکان(خواص ژل رویال برای کودکان)
احتیاط در مصرف : ممکن است موجب آلرژی شود!

نظرات

در ادامه بخوانید...