این نوشیدنی باعث کاهش تستوسترون شده و مرد را به زن تبدیل می کند

در

نوشیدنی
متخصص تغذیه  اظهار داشت : مصرف بیش از حد الکل برای سلامتی شما مضر است. نظر بسیاری از همکاران وی نسبت به نوشیدن آبجو بسیار منفی هستند. واقعیت این است که این نوشیدنی حاوی هورمون هایی است که مانند استروژن ها عمل می کنند ، یعنی  هورمون های جنسی زنانه.


متخصص تغذیه گفت  آبجو حاوی فیتواستروژن ها است که ، سطح تستوسترون را کاهش می دهد و باعث ناتوانی جنسی و تغییر ویژگی های مردانه در شکل ظاهری مردان می شود ، همه متخصصان تغذیه مخالف آبجو هستند. فرقی نمی کند که چقدر بنوشید ، یک بطری یا ده عدد. اگر به طور مرتب آبجو بنوشید ، به یک زن تبدیل می شوید. زیرا میزان هورمون استروژن بالا میرود. تأکید کرد که مخالف هرگونه الکل است.

 

متخصص تغذیه گفت ، همه ی انواع آبجو ،  دو ماده مضر را ترکیب می کنند - الکل و یک شاخص قند خون بالا. حتی انواع غیر الکلی می توانند برای سلامتی مضر باشند. واقعیت این است که آبجو غیر الکلی از شاخص قند خون بالا برخوردار است ، به رشد چاقی ، مقاومت به انسولین کمک می کند و باعث ابتلا به دیابت نوع II می شود.

 

این نوشیدنی به ویژه برای آقایان خطرناک است. هرچه مرد بیشتر آبجو بنوشد ، تستوسترون در بدن کمتر می شود. برای دوستداران یک نوشیدنی کف دار علاوه بر شکم بزرگ ، ویژگی های زنانه در شکل ظاهر می شود (به عنوان مثال ، سینه ها رشد می کنند) ، و حتی شخصیت می تواند تغییر کند.

 

پیش از این ، متخصصان نوشیدنی الکلی را ، بیشتر از سایرین ، به حملات قلبی ربط می دادند. این یک کوکتل الکل و انرژی است. ترکیب آنها باعث ایجاد مشکلات جدی می شود - مثلاً تاکی کاردی و آریتمی.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

تقویت میل جنسی با علف بز شاخدار یا معجون اپیمدیوم

در

علف بز شاخدار
اپیمدیوم معروف به ویاگرا سبز ، epimedyumlu macun چیست

علف بز شاخدار ، اپیمدیوم معروف به ویاگرا سبز شناخته می شود در فرهنگ اروپا نام علف بز شاخدار را دارد. نام علمی "epimedium" نامیده می شود. طب سنتی به دلیل توانایی تأثیر مثبت بر سلامت زنان و مردان ، عاشق گل پامچال بهاری شد. یک گیاه دارویی زیبا و در عین حال میل جنسی  را به شدت تحریک می کند ، ناباروری را در مردان و زنان تسکین می دهد ، علائم یائسگی را تسکین می دهد. در ایران علف اپیمدیوم به نام های گرده‌لیوه، چَلَرَک، گیاه بی‌ثمر یا علف هرز و گیاه عقیم خوانده می شود.

 

علف بز شاخدار منجر به ترشح آدرنالین در جریان خون ، تولید تستوسترون را تحریک می کند. که منجر به تحریک جنسی و نعوظ طولانی مدت می شود. برای چنین خواصی علف بز شاخدار "ویاگرا سبز" نامیده می شود. چینی ها اصطلاحی  پروزاک (ضد افسردگی) و تا حدودی بی ادبانه برای علف بز "علف هوس" آورده اند.


علف بز شاخدار بی خطر تر از آنالوگ سنتز شده   ویاگرا است ، اما همچنین موارد منع مصرف برای علف بز وجود دارد.

 

محتوا:

علف بز شاخدار

 

 

خواص علف بز شاخدار

خواص گل شاخ بزی

علف بز شاخدار ، علف بز شهوتی ، اپیمدیوم معروف به ویاگرا سبز به ویژه برای توانایی حفظ عملکرد جنسی سالم و کامل در مردان و زنان بسیار ارزشمند است. مردان طب شرقی مدتهاست که از ویژگی های تقویت کننده و تحریک کننده گیاه قدردانی می کنند. عصاره علف بز شاخدار به جوان سازی کلی بدن کمک می کند ، میل جنسی را در مردان و زنان افزایش می دهد. این خصوصیات مقایسه گیاه با ویاگرا را توضیح می دهد.

علف بز شاخدار قادر است سیستم عصبی مرکزی را تقویت کند ، بدن را از اثرات مضر عوامل فیزیکی ، شیمیایی ، بیولوژیکی محافظت کرده و غلظت هورمون های استرس - کورتیزول را کاهش می دهد.

 

یک محصول دارویی حاوی علف بز شاخدار اثر زیر را دارد:

1- فعالیت کلیه را نرمال می کند ، ادرار را بازیابی می کند.

2- تنظیم مایعات در بدن را بازیابی می کند.

3- رگهای خونی را گسترش می دهد ، فشار خون را کاهش می دهد.

4- ادرار را بازیابی می کند.

5- ضربان قلب را عادی می کند.

6- جریان خون کبدی را بهبود می بخشد.

7- توابع تولید مثل را فعال می کند.

8- تولید تستوسترون را در مردان تحریک می کند.

9- از انزال سریع جلوگیری می کند.

10- تولید استروژن در زنان در دوران یائسگی را افزایش می دهد.

11- میل جنسی را افزایش می دهد.

12- سیستم های بدن را جوان می کند.

13- خستگی مزمن را برطرف می کند.

14- استرس روحی-روانی را برطرف می کند.

15-با حفظ رطوبت در پوست ، از ایجاد چین و چروک و پیری آن جلوگیری می کند.

16- علائم سرگیجه را برطرف می کند.

17-دارای اثر ضد آسم ، ضد سرفه ، خلط آور است.

18- بدن را تقویت و تون می کند.

fairy-flower-2638554_1920.jpg

 

 

 

علف بز شاخدار چگونه بر قدرت جنسی تأثیر می گذارد

علف بز شهوتی ، اپیمدیوم معروف به ویاگرا سبز چگونه کار می کند
ایکاریین یک عنصر فعال در علف بز شاخدار ، علف بزشاخی است که قادر است جریان خون را در عروق آلت تناسلی مرد افزایش داده و در نتیجه نعوظ را تحریک کند. ایکاریین همچنین سنتز تستوسترون را افزایش می دهد ، محتوای اسپرم را تحت تأثیر قرار می دهد ، تعداد آنها را افزایش می دهد ، و علاوه بر این ، در دوران یائسگی سطح استروژن در بدن زنان را افزایش می دهد.

 

اگر جزئیات بیشتری در مورد تأثیر  ، علف بز شاخدار ، اپیمدیوم معروف به ویاگرا سبز  بر قدرت جنسی مرد داشته باشیم ، علف بز شاخدار:

گیاه شاخ بزی برای اسپرم

تأثیر بر قدرت جنسی مرد

میل جنسی را افزایش می دهد.

فعالیت جنسی را افزایش می دهد.

مدت زمان نعوظ را افزایش می دهد.

از انزال زودرس جلوگیری می کند.(تقویت کمر مرد) 

خستگی را برطرف می کند.

اختلالات قدرت منشا روانشناختی را از بین می برد.

سنتز هورمون هایی را که بر تولید تستوسترون آزاد تأثیر می گذارد فعال می کند.

گردش خون را در عروق آلت تناسلی مرد بهبود می بخشد ، و نعوظ پایدار را تضمین می کند.

بر کیفیت اسپرم تأثیر می گذارد - افزایش غلظت اسپرم فعال ، احتمال بارداری را افزایش می دهد.

از پیشرفت بیماری های دستگاه ادراری تناسلی ، غده پروستات جلوگیری می کند ، عملکردهای محافظتی بدن را افزایش می دهد.

با فعال سازی نواحی فرسایشی لگن کوچک ، روند پیش بازی و رابطه جنسی را واضح تر می کند.

به مرد اجازه می دهد احساسات خوشایند را در زمان ارگاسم احساس کند.

بر استقامت کلی تأثیر می گذارد ، که افزایش مدت رابطه را امکان پذیر می کند.

بدن را تقویت می کند ، فاصله بین رابطه جنسی را کوتاه می کند.

 

علف بز شاخدار فقط وقتی برگهای تازه  آن را بخورند چنین اثر مهمی دارد. جوشانده ها و تنتور برگ های خشک اثر ملایمی دارند و چندان بارز نیستند.

از جمله ، علف بز شاخدار دارای اثر حفاظت از اختلالات شناختی است ، بنابراین مقدار دوز تازه آن باید کاملاً رعایت شود و هنگام استفاده از آن مراقب باشید!

 

علف بز شاخدار کجا رشد می کند

علف بز شاخدار گیاهی نسبتاً رایج در جنوب شرقی آسیا ، اروپای شرقی - چین ، ژاپن ، کره شمالی ، ترکیه ، کرواسی است. در قلمرو روسیه ، در Primorye یافت می شود. نام "گوریانکا" از مکانهایی است که این گل پیدا شده است - جنگل های کوهستانی ، تپه ها.

رایج ترین انواع علف بز شاخدار 

علف بز شاخدار قرمز نتیجه پیوند بین علف های بز شاخدار و کوهستانی آلپ است. ارتفاع گیاه - 35-40 سانتی متر ، به سمت بالا رشد می کند. برگها - حاشیه قرمز دارند. جوانه ها کوچک هستند ، تا 1.5 سانتی متر ، می توانند صورتی و زرد رنگ باشند.

علف بز شاخدار کلشی - به ارتفاع 30 سانتی متر برگها سبز ، با یک سطح براق هستند. گلها زرد هستند. دوره گلدهی 10 تا 15 روز ، در اواخر ماه مه - اوایل ماه ژوئن است.

علف بز شاخدار ، اپیمدیوم معروف به ویاگرا سبز زمستان را تحمل می کند ، هر ساله شکوفا می شود. پس از دوره گلدهی ، با برگهای زیبایی که شبیه قلب است ، جذب می شود. به گیاهان همیشه سبز اشاره دارد. در شرایط عرض های جغرافیایی ما ، برگهای بعد از زمستان ظاهر کندی دارند ، بنابراین دشوار است که علف بز شاخدار را در اوایل بهار زیبا جلوه دهیم. برگهای جدیدی به تدریج رشد می کند که در زمان گلدهی کاملاً گلهای گلدان را می بندند.

 

برخی از باغداران ترجیح می دهند برگهای سال گذشته را با پوشاندن گیاه برای زمستان حفظ کنند. در اینجا مهم است که درک کنیم برگهای قدیمی مانع رشد برگ های جدید می شوند ، بنابراین قسمت دیگری از شاخه های قدیمی را قطع می کنند.

 

بهتر است گیاه علف بز شاخدار در خاکهای مرطوب و بدون آب راکد کاشته شود. اگر آب زیرزمینی از این نزدیکی عبور کند ، باید از زهکشی مراقبت کنید. خاک باید خنثی ، به اندازه کافی مغذی و سست باشد. بهتر است یک مکان مناسب در سایه جزئی انتخاب کنید. آفتاب باعث سوزش و محو شدن برگها در علف بز شاخدار می شود و سایه شرایط کامل برای گلدهی را فراهم نمی کند. گیاهان جوان برای زمستان مالچ می شوند ، از یخ زدگی محافظت می کنند. آبیاری علف بز شاخی فقط در گرمای شدید هوا و خشکسالی طولانی مدت لازم است. ریزوم گیاه کاملاً ظریف است و می تواند از کود رنج ببرد ، بنابراین تغذیه باید با دقت زیادی انجام شود. استفاده از اجزای آلی پوسیده به عنوان کود خوب است.

انواع علف بز شاخدار

جنس Epimedium از 50 گونه تشکیل شده است ، از نظر رنگ گلها - سفید ، صورتی ، بنفش ، قرمز ، زرد ، چند رنگ متفاوت است.

ارتفاع گیاه از 15 تا 50 سانتی متر متغیر است. ساقه ها ، به همین ترتیب ، در علف بز شاخدار وجود ندارند ، نقش آنها توسط ریزوم های خزنده بازی می شود. جوانه ها بر روی آنها تشکیل می شود ، برگ ها و دمگل ها رشد می کنند.

 

تولید مثل از طریق رشد ریزوم اتفاق می افتد. در علف بز شاخدار ، این روند خود به خود اتفاق می افتد ، و نه آرام. اگر مکان مناسب باشد ، گیاه برای چندین سال نیازی به کاشت مجدد ندارد. شل شدن علف بز شاخدار می تواند به ریزوم آسیب برساند ، بنابراین مالچ بهترین کار است. هوموس برای این کار مناسب است. ریزوم گیاه عمیق نمی شود.

 

 

نحوه مصرف معجون اپیمدیوم  علف بز شاخدار

برگ های علف بز شاخدار - 30 گرم

آب جوش - 250 میلی لیتر

نحوه مصرف معجون اپیمدیوم ، آب جوش را روی مواد اولیه بریزید ، بگذارید حدود یک ساعت یا کمی بیشتر بماند. صاف کنید ، به چند قسمت تقسیم کنید. در عرض 24 ساعت مصرف کنید.

نحوه مصرف معجون اپیمدیوم 1

ریزوم علف بز شاخدار - 10 گرم

ریشه مارچوبه - 10 گرم

همه چیز را به حالت پودر خرد کنید ، مخلوط کنید. در طول روز بین وعده های غذایی مقداری مصرف کنید.

نحوه مصرف معجون اپیمدیوم 2

برگ علف بز شاخدار - 8 گرم

ریشه شیرین بیان - 1 گرم

ریشه زنجبیل - 2 گرم

همه مواد را در آسیاب قهوه خرد کنید. کل حجم پودر حاصل را به دو مرحله تقسیم کنید. به صورت خالص در طول روز مصرف کنید.

 

موارد منع مصرف علف بز شاخدار

علف بز شاخدار ، اپیمدیوم معروف به ویاگرا سبز  شامل اجزای بیولوژیکی فعال است که در موارد زیر منع مصرف دارد:

دوران کودکی.

عدم تحمل فردی.

احتمال بروز واکنش های آلرژیک.

اختلال در عملکرد غده تیروئید .

قبل از شروع مصرف  به صورت دستور العمل های محلی یا داروهای تمام شده ، باید با پزشک خود مشورت کنید تا از بروز اثرات نامطلوب جلوگیری کنید. در صورت تجویز درمان دارویی برای ناتوانی جنسی ، انجام این کار به ویژه مهم است .

افزایش دوز درمانی می تواند عوارض جانبی را به صورت موارد زیر ایجاد کند:

حالت تهوع ، استفراغ .

اختلالات گوارشی.

دهان خشک.

در صورت بروز چنین علائمی ، باید علف بز شاخدار را تا رفع کامل عوارض جانبی متوقف کرد. در صورت بروز مجدد پدیده های منفی ، لازم است برای کمک پزشکی با پزشک مشورت کنید.

 

معجون اپیمدیوم

 

علف بز شاخدار را از کجا بخریم

خرید علف شاخ بزی   خرید علف اپیمدیوم و معجون اپیمدیوم

شما می توانید ریشه هورنی گوت وید (Horny Goat Weed ) یا معجون اپیمدیوم ، معجون کامیابی (تقویت کمر مرد) آن را به صورت کپسول اپیمدیوم و قرص epimedium در مکمل های غذایی از داروخانه و یا فروشگاه های آنلاین معروف خریداری کنید.برای نحوه مصرف معجون اپیمدیوم به بروشور مکمل مراجعه کنید. 3 دستور برای نحوه مصرف معجون اپیمدیوم در بالا آمده است. 

آیا اپیمدیوم برای درمان اختلال نعوظ جواب می‌دهد؟

مقاله فقط توسط متخصص برای مقاصد اطلاعاتی تهیه شده است. ما از شما می خواهیم خود درمانی نکنید. وقتی اولین علائم ظاهر شد ، با یک پزشک مشورت کنید.

نظرات

۱۴۰۱/۲/۱۹عصاره اپیمدیوم ، علف بز شاخدار چیست؟ EPIMEDIUM EXTRACT - اپیمدیوم معروف به ویاگرا سبز مجموعه ای از عصاره های گیاهی برای سلامت مردان. گیاه شاخ بز فعال کننده تستوسترون و قدرت جنسی در مردان، گیاه شاخ بزی برای اسپرم ، تقویت قدرت مردانه و حفظ نشاط: اثر تجمعی پس از اولین کپسول. مصرف 1-2 کپسول در روز

۱۴۰۱/۲/۱۹خواص گیاه شاخ بزی ..............در صورت کار بیش از حد مزمن بدن مردان، کمبود خواب، استرس، افزایش استرس، بی حالی، خواب آلودگی. گیاه بز شاخدار حاوی موادی است که باعث افزایش فعالیت و استقامت، سرعت بخشیدن به متابولیسم می شود. این یک اثر تحریک کننده بر روی سیستم عصبی دارد، عملکرد فیزیکی را بهبود می بخشد، کار کل ارگانیسم را به طور کلی عادی می کند............ ترشح تستوسترون را برای انرژی و پویایی افزایش می دهد................. اثر تجمعی پس از اولین کپسول؛............ شما سریعتر بهبود می یابند، صبح سرحال بیدار می شوید و استراحت می کنید................... تمرینات شدیدتر می شوند، انرژی برای رویکردهای بیشتر کافی است.......... ترکیبات گیاهی طبیعی به آرامی و با اثر تجمعی عمل می کنند..............

۱۴۰۱/۲/۱۹نحوه مصرف معجون اپیمدیوم : مردان بزرگسال: 1 کپسول 2 بار در روز.دو بار در روز، صبح و بعد از ظهر، در طول وعده های غذایی............ - برای ورزشکاران با وزن بیش از 90 کیلوگرم، 30-60 دقیقه قبل از تمرین، 2 وعده (1.5 گرم) در هر نوبت................... برای زنان یائسه برای سلامت استخوان، یک وعده 750 میلی گرم. یک بار در روز همراه با غذا................... علف بز به افزایش تولید تستوسترون، استقامت و کاهش خستگی بدن شما کمک می کند. Epimedium grandiflorum یا Goryanka grandiflora (Epimedium grandiflorum) معجون اپیمدیوم حاوی ایکاریین است، ماده ای از گروه گلیکوزیدهای فلاونول که می تواند به گیرنده های آندروژن متصل شود و اثرات تستوسترون را تقلید کند.......... ترکیب علف اپیمدیوم شامل مواد فعال است:...... آلکالوئیدها - مسئول حذف هیجان عصبی هستند........... ساپونین ها - سطح کلسترول خون را عادی می کند........ استروئیدها - افزایش فعالیت بدنی و رشد عضلات؛......... گلیکوزیدها - فعالیت قلبی را تحریک می کنند............ روغن های ضروری در علف بز شاخدار حالت روانی و عاطفی را عادی می کند......... موارد منع مصرف علف اپیمدیوم : افراد زیر 18 سال، عدم تحمل فردی به اجزاء، فشار خون بالا، افزایش تحریک پذیری عصبی، بی خوابی، آریتمی قلبی، آترواسکلروز شدید......... در دوران بارداری و شیردهی؛ با سابقه بیماری تیروئید؛ سرطان حساس به هورمون؛ بیماری های قلبی؛ استفاده همزمان از مهارکننده های آروماتاز ​​مانند آناستروزول، اگزمستان و لتروزول..... در افزایش حساسیت به اجزای گیاه.... با احتیاط: استفاده همزمان با دوره دارویی با هدف مبارزه با ناتوانی جنسی..... زنانی که قبلا سطح تستوسترون بالایی دارند..... افرادی که از فشار خون پایین، اختلالات ایمنی، نارسایی قلبی رنج می برند، باید استفاده از محصول را برای مدت طولانی متوقف کنند. فرم انتشار علف بز شاخی : 32 کپسول در تاول های پی وی سی، 8 عدد............ مدت استفاده معجون افزایش تستوسترون : 3-4 هفته.

۱۴۰۱/۲/۱۹خرید علف شاخ بزی اپیمدیوم از فروشگاه آنلاین تغذیه ورزشی

۱۴۰۱/۲/۱۹معجون اپیمدیوم مردان: نعوظ، کیفیت رابطه جنسی به طور کلی و اسپرم به طور خاص را بهبود می بخشد....... این امکان را فراهم می کند که مدت زمان رابطه جنسی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد......... سیستم تناسلی ادراری را تقویت می کند و عملکرد غده پروستات را بهبود می بخشد.

۱۴۰۱/۲/۱۹معجون اپیمدیوم برای زنان، به شرح زیر عمل می کند: حساسیت افزایش می یابد، خشکی واژن از بین می رود، رابطه جنسی شفاف تر می شود...... پس زمینه هورمونی مرتب می شود، شانس بارداری افزایش می یابد.......... سلامت زنان در حال بهبود است، فرآیندهای التهابی در حال مبارزه هستند.

۱۴۰۱/۲/۱۹اپیمدیوم معجون ، نه تنها برای میل جنسی و برای بهبود سلامت جنسی استفاده می شود. این برای ورزشکاران، به ویژه وزنه برداران و بدنسازان مناسب است، زیرا به شما امکان می دهد توده عضلانی را سریعتر بسازید، استقامت را افزایش می دهد، انرژی می دهد، تمرین را پربارتر می کند و به شما کمک می کند تا نتایج خود را بهبود بخشید.

۱۴۰۱/۲/۱۹علف بز شاخدار همچنین به کارکنان اداری توصیه می شود، زیرا باعث می شود پس از استرس عصبی و کار بیش از حد سریعتر بهبود پیدا کنند، تأثیر مفیدی بر کیفیت خواب دارند و فعالیت مغز را تحریک می کنند. Epimedium Extrakt Macun همچنین می تواند توسط افرادی استفاده شود که می خواهند مشکلات فشار را از بین ببرند، سموم را از بدن خارج کنند، از کار قلب و عروق خونی حمایت کنند، حافظه و توانایی تمرکز را بهبود بخشند.

در ادامه بخوانید...

راه هایی برای جلوگیری از چاقی در زمان یائسگی

در

سفر یائسگی من مدت کوتاهی پس از تولد فرزند دومم آغاز شد. 38 ساله بودم و برای اولین بار خودم را در تلاش برای کاهش وزن می دیدم. من پس از تولد فرزند اولم در سن 36 سالگی هیچ مشکلی برای کاهش وزن نداشتم، اما پس از مدت کوتاهی، بدنم شروع به تغییر کرده بود.
در آن زمان، من به خوبی تغذیه می کردم و به شکل معقول و منطقی فعال بودم. مادر دو فرزند پسر بودن فرصت زیادی برای ورزش و فعالیت باقی نمی گذاشت.وعده های غذایی باید به سرعت آماده می شدند و این به این معنی بود که مقدار زیادی غلات پردازش شده برای صبحانه، ساندویچ برای ناهارو پاستا در شام مصرف می شد. غلات فرآوری شده شامل دانه های کینوآ با شیر سویا، نان قهوه ای برای ناهارو پاستا برای شام.

طبق راهنماییها من 6تا11 عدد نان، برنج و پاستا با تعداد کمی از میوه ها و سبزیجات را مصرف می کردم( ساندویچ ، سس ماکارونی و پاستا).  از دستورالعمل ها پیروی می کردم اما می دانستم که یک چیزی اشتباه است. دائم خسته، تحریک پذیر و عصبی بودم و زود از کوره در می رفتم. مهم نبود که چقدر خوابیده بودم، باز هم خواب بیشتری میخواستم. هر روز بزرگتر و بزرگتر می شدم و خودم هر گونه خطری را انکار می کردم. سایز کمرم همواره در حال گسترش بود.(سیارک)
سپس  چیزی که زندگیم را برای همیشه تغییر داد خواندم. زمانی که سطح استروژن یک زن کاهش می یابد، تحمل او برای کربوهیدارت زیاد می شود. این به این دلیل است که کاهش سطح استروژن منجر به مقاومت انسولین و اختلال تحمل کربوهیدارت می شود. بنابراین کاهش حساسیت به انسولین به این معنی است که شما احتمال بیشتری برای داشتن اضافه وزن دارید، به ویژگی در مناطقی که شما قبل از یائسگی هرگز مشکلی با آن نداشته اید، با نام مستعار چربی شکم!. یکی از ساده ترین راه ها برای مدیریت کاهش حساسیت به انسولین و اجتناب از افزایش وزن این است که به ارزیابی مجدد تحمل کربوهیدراتهای خود پرداخته و برنامه غذایی را با آن تنظیم کنید.

 

1. تمام کربوهیدراتها مثل هم نیستند
انتخاب سایر منابع کربوهیدارت مانند میوه های تازه و سبزیجات به حفظ سلامتی روده کمک می کند. یبوست یک مشکل شایع در زنان مسن است و فیبر موجود در سبزیجات کمک زیادی به حل مشکل یبوست می کند.

2. مبارزه با خستگی
کربوهیدراتهای فرآوری شده تمایل زیادی به افزایش سطح قند خون دارند، که نهایتآ سریع تر هم پایین می آیند، و باعث خستگی، خشکی و بی حالی شما می شود.

3. کربوهیدارتها را "آهسته تر" بخورید .
همانطور که ما رشد می کنیم، بدن ما نیاز کمتری به کالری برای حفظ ثباتش دارد. حالا زمانی که من مشغول غذا خوردن می شود مقدار کمتری می خورم و در نتیجه برخی وعده های غذایی را به بعد موکول می کنم.این کار باعث ذخیره شدن زمان شده و اجازه می دهد که ناهار در ادامه ی روز مصرف شود.(سیارک)

4. سهولت عدم تعادل هورمونی
عدم تعادل هورمونی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که در نتیجه یائسگی ایجاد می شود. غذاهای خاص حاوی فیتو استروژن، که دارای ترکیبات استروژنی هستند، تعادل هورموی را تنظیم و بازگردانی می کنند. یک رژیم غذایی سرشار از فیتو استروژن به حداقل رساندن گر گرفتگی و سایر نشانه های یائسگی کمک می کند. چنین غذاهایی از جمله دانه های افتابگردن، تخم کتان، دانه کنجد، تحمه کدو، کرفس،لوبیا سبز و ریواس هستند.

5. بدانید که خوردن آن مافین باعث شادی شما نیست.
ما اغلب غذاها را در لحظات شادی که داریم بیشتر استفاده می کنیم.به شما پیشنهاد نمی کنم که چنین رفتاری را برای همیشه کنار بگذارید.اما آگاه باشید که اگر به دنبال برداشتن یک کیک شکلاتی یا یک مافین هستید، بعد از دو ساعت که قند خودن افت کرد حال بدی خواهید داشت.

6. ذخیره پول
هیچ چیز به این اندازه که ببینم افرادقبل از اقدام به خرید میوه و سبزیجات شکایت از هزینه می کنند چشم مرا خیره نمی کند.دلاربرای دلار، اگر شما مقدار غذای فرآوری شده را کاهش دهید و خرید میوه و سبزی بیشتر را افزایش دهید، می توانم به شما اطمینان دهم که هزینه شما در پایان هفته بیشتر نشده بلکه پول بیشتری هم پس انداز کرده اید.

7. کاهش نفخ معده
کربوهیدراتهای فرآوری شده اغلب دارای شیرین کننده های مصنوعی هستند، که باعث افزایش نفخ معده و افزایش مشکلات معده در هنگام مصرف این فراورده های بسته بندی می شوند. خوردن سبزیجات سبزرنگ به کاهش نفخ کمک می کند. اگر قبلآ از رژیم کم فیبر استفاده می کردید آماده باشید و به
میزان قابل توجهی مصرف فیبر خود را افزایش دهید، در ابتدا ممکن است کمی نفخ را تجربه کنید. اول بدن شما به تنظیمات می پردازد، بعد از مدتی استفاده ، شما نفخ و درد شکم کمتری را احساس می کنید.

8. حقایق بیشتری در مورد نفخ
کربوهیدارتهای فرآوری شده اغلب منبع سدیم زیادی هستند که منجر به احتباس آب و نفخ می شود، با این وجود، پتاسیم،ضد تعادل سدیم و دارای اثر مدر است. بنابراین با خوردن غذاهای غنی از پتاسیم، مانند پرتقال، موز، انبه،کیوی، توت فرنگی، اسفناج، و چغندر پخته شده، میتوانید نفخ را به طور طبیعی کاهش دهید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

درمان با تستوسترون تست شده در مردان مسن تر

در

در نتیجه افزایش سن مردان، آنها اغلب تستوسترون کمتری نسبت به جوانیشان تولید می کنند. تستوسترون، یک هورمون شیمیایی است که منجر به ویژگی های مردانه اعم از صدای بم، موی صورت و رشد عضلانی می شود. مردان با سطوح پایین تستوسترون ممکن است علائمی مانند خستگی، کاهش میل جنسی و اختلال در راه رفتن داشته باشند.


برای اینکه ببینیم آیا درمان تستوسترون ممکن است به آنها در رها شدن از این علائم کمک کند، NIH یک سری مطالعاتی را که آزمایشات تستوسترون نامیده می شود را آغاز کرد. این آزمایشات یک گام کلیدی قبل از در نظر گرفتن آزمایشات بزرگتر و طولانی تر برای تشخیص خطرات و منافع طولانی مدت است.
نتایج از سه آزمایش گرفته شده اند. توجه این آزمایشات بر روی مردانی با سطوح پایین تستوسترون است که عملکرد جنسی کم، اختلال در راه رفتن و یا سرزندگی کم (خستگی و انرژی کم) دارند.
محققان 790 مرد 65 سال به بالاا را در 12 مرکز در سرتاسر کشور ثبت نام کردند. مردانی که چه تستوسترون داشتند یا نداشتند، ژلی دریافت می کردند که هرروز به مدت یک سال به پوست خود بزنند. درمان تستوسترون برای مردانی که عملکرد جنسی پایینی داشتند، میل و عملکرد جنسی را افزایش داد. ولی این درمان برای مردان آزمایش های دیگر، توانایی راه رفتن یا سرزندگی را بهبود نبخشید.
وقتی که محققان داده های هر سه آزمایش را ترکیب کردند، سرعت و فاصله راه رفتن به نظر می رسید که با تستوسترون بهبود می یابد. درمان همچنین منافعی برای خلق و خو، انرژی و علائم افسردگی میان مردان در سه آزمایش ترکیب شده داشت.
یافته ها نشان می دهند که درمان تستوسترون مردان مسن تری که سطوح تستوسترون خیلی کمی دارند، می تواند فوایدی داشته باشد. محقق دکتر پیتر جی. اسنیدر در دانشگاه پنسیلوانیا، دانشکده پزشکی گفت : "به هرحال، تصمیم گیری در مورد درمان تستوسترون برای این مردان نیز بستگی به نتایج 4 آزمایش دیگر خواهد داشت."
مردان مسن تری که درمان تستوسترن را در نظر گرفتند، بایستی در مورد منافع بالقوه و موانعی که یک مراقبت سلامت فراهم می کند، بحث کنند.(سیارک)

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

علائم پوکی استخوان و راه های تشخیص

در

علائم: پوکی استخوان اغلب بیماری خاموش نامیده می شود زیرا از دست رفتن استخوان بدون علائم رخ می دهد. مردم ممکن است تا زمانی که استخوان هایشان آنقدر ضعیف شود که یک کشش، ضربه یا افتادن ناگهانی باعث شکستگی لگن یا فروپاشی ستون فقرات شود، ندانند که پوکی استخوان دارند. ستون فقرات از هم پاشیده ممکن است در ابتدا به شکل کمردرد شدید، از دست دادن قد، یا تغییر شکل ستون فقرات مانند کیفوز (وضعیت خمیدگی خیلی شدید) حس یا دیده شود.

تشخیص

پیرو یک ارزیابی جامع پزشکی، پزشکتان ممکن است توصیه کند که شما توده استخوانی خود را اندازه گیری کنید. آزمایش تراکم مواد معدنی استخوان (BMD) یک اندازه گیری مهم برای سلامت استخوان شماست. تست های BMD می تواند پوکی استخوان را تشخیص دهد، خطر شکستگی (استخوان های شکسته) شما را تعیین کند و پاسخ شما به درمان پوکی استخوان را اندازه گیری کند. گسترده ترین آزمون شناخته شده BMD، سنجش جذب انرژی دوگانه مرکزی اشعه ایکس یا تست مرکزی DXA است. ای نروش بدون درد است – کمی شبیه به تست اشعه ایکس است، ولی کمتر در معرض تشعشع قرار می گیرید. این کار می تواند تراکم استخوان را در لگن و ستون فقرات شما اندازه گیری کند. تست های BMD می توانند :

- تراکم پایین استخوان را قبل از وقوع شکستگی تشخیص دهند.

- تشخیص پوکی استخوان را اگر شما در حال حاضر یک یا چند شکستگی دارید را تایید کنند.

- احتمال شکستگی را در آینده پیش بینی کنند.

- نرخ از دست رفتن استخوان شما را تعیین می کنند و بر اثرات درمان در صورتی که تست در فواصل یک سال یا بیشتر انجام شده نظارت می کنند.

درمان

برنامه درمان جامع پوکی استخوان شامل تمرکزی بر مواد غذایی مناسب، ورزش و مسائل ایمنی برای جلوگیری از سقوط که ممکن است منجر به شکستگی شود، می باشد. بعلاوه، پزشک شما ممکن است دارویی را تجویز کند که از دست رفتن استخوان را کم یا متوقف می کند، تراکم استخوان را افزایش می دهد و خطر شکستگی را کاهش می دهد.

تغذیه : غذاهایی که می خوریم حاوی مقادیر مختلف ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی مهم دیگر هستند که به حفظ سلامت استخوان های ما کمک می کند. تمام این مواد مغذی در تناسبی متعادل مورد نیاز هستند. به طور خاص، کلسیم و ویتامین دی برای استخوان های قوی و قلب، عضلات و اعصاب مورد نیاز هستند تا به درستی عمل کنند. (بخش "پیشگیری" را برای مقادیر کلسیم توصیه شده ببینید).(سیارک)

ورزش: ورزش یک جزء مهم پیشگیری پوکی استخوان و برنامه درمان است. ورزش نه تنها سلامت استخوان شما را بهبود می بخشد، بلکه قدرت عضلات، هماهنگی و تعادل را افزایش می دهد و منجر به بهبود سلامت کلی می شود. گرچه ورزش برای شخص مبتلا به پوکی استخوان خوب است، ولی این امر نباید هیچ کشش ناگهانی یا زیادی بر استخوان هایتان وارد آورد. به عنوان اطمینان اضافی در برابر شکستگی، پزشکتان می تواند ورزش های خاصی را برای قوی تر شدن توصیه کند و هوای شما را داشته باشد.

داروهای درمانی: برخی داروها برای پیشگیری و/یا درمان پوکی استخوان در دسترس هستند. از جمله: بی فسفونات ها، آگونیستها/آنتاگونیستهای استروژن (تعدیل کننده های گیرنده استروژن انتخابی یا SERMS نیز نامیده می شوند)؛ کلسی تونین؛ هورمون پاراتیروئید؛ استروژن درمانی؛ هورمون درمانی؛ و یون مهارکننده RANK (RANKL) که به تازگی تایید شده است. (سیارک)

 پست های مرتبط:

- پیشگیری

- راه های تشخیص پوکی استخوان

- راه های درمان پوکی استخوان

یشگیری از سقوط در مردان و زنان مبتلا به پوکی استخوان

داروهایی که باعث از دست رفتن استخوان می شوند

استراتژی ورزشی برای پیشگیری از استئوپروز

پرسش و پاسخ در مورد پوکی استخوان

درمان استئوپروز یا پوکی استخوان

تشخیص استئوپروز یا پوکی استخوان

استئوپروز یا پوکی استخوان

بررسی اجمالی پوکی استخوان ارثی

علائم پوکی استخوان و راه های تشخیص

 

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

طول انگشت مردان درمورد آنان چه می گوید

در

 (سیارک)  : دانشمندان رابطه عجيبي بين اندازه ی بعضي از انگشتان دست پیدا کرده اند كه واقعا مي‌تواند به پيش‌بيني درست بعضي از خصوصيات انسان‌ها كمك نماید. در حقيقت اين رابطه مهم بين 2 انگشت اشاره و انگشت حلقه دست می باشد .

طول انگشت مردان درمورد آنان چه می گوید

خوب بودن با زنان؟ 

بر اساس تحقیقات جدید که در مجله شخصیت و تفاوت های فردی منتشر شده است،مردانی با  انگشت اشاره کوتاه تر و انگشت حلقه بلندتر با زنان بهتر هستند.دانشمندان می گویند علت آن میتواند هورمون هایی (تستوسترون) باشد که در بدن مردان ترشح میشود.

در این تحقیقات،155 نفر(78 مرد و 78 زن) فرم هایی را درمورد جنس مخالفی که  با آن ها بوده اند، با استفاده از لیستی که در آن گزینه های "قابل قبول" و"ستیزه جو" بود،پر کردند.

گزارش نشان داد که مردانی با نسبت انگشت میانی کوچکتر(انگشتی که به انگشت حلقه معروف است)به نسبت مردانی که طول این انگشت آنها بلندتر بود سه برابر بیشتر رفتار قابل قبول و یک سوم کمتر رفتار ستیزه جو داشتند.

تحقیق پیشین نشان داده بود که نسبت یک دوم طول انگشت دوم به انگشت چهارم (انگشت حلقه ) نشان از میزان ترشح هورمون ها به خصوص تستسترون در بدن دارد.هرچه ترشح تستسترون بیشتر ،طول انگشت حلقه هم بیشتر.

این تحقیقات این نسبت را به دارا بودن خصوصیات دیگر هم نسبت داده است.

جذابیت چهره

بر اساس نتایجی که در مجله "پیش به سوی جامعه سلطنتی" در سال 2011 منتشر شد هرچه طول انگشت اشاره نسبت به انگشت حلقه کوتاهتر باشد مردان چهره های جذاب تری دارند.

محققان میگویند میزان تستسترونی که نوزاد ترشح میکند میتواند بر رشد چهره و جذابیت آن تاثیر بگذارد.تحقیقات پیشین نشان داده بود که زنان ، مردانی با چهره های عضلانی و سخت را بیشتر ترجیح میدهند.به بیان دیگر زنان مردانی با چهره هایی به نسبت کوتاه تر و فشرده تر،مثل ویل اسمیت و برد پیت،را بیشتر ترجیح میدهند.(سیارک

قابلیت در آزمایش های پذیرش

بسیاری از نتایج مربوط به طول انگشت فقط در مردان صادق است،در حالی که بعضی از آنها در مورد زنان هم صادق میباشد.

در نتایج منتشر شده در مجله انگلیسی روانشناسی در سال 2007 ،طول انگشت به میزان کارآیی در آزمون های قبولی دانشگاه ها مرتبط شده است.تیمی از دانشمندان یک کپی از اثر کف دست کودکان تهیه کرده و طول انگشت آن ها را اندازه گرفتند.سپس بر اساس این اندازه ها میزان موفقیت دختران و پسران در آزمون های قبولی را مقایسه کردند.همه پسران و دخترانی که به طور متوسط انگشت اشاره آن ها کوتاه تر از انگشت حلقه آن ها بود در آزمون ریاضی نتیجه بهتری نسبت به آزمون شفاهی کسب کردند.و همینطور دخترانی که طول انگشت حلقه بیشتری نسبت به انگشت اشاره داشتند در آزمون شفاهی نتیجه بهتری کسب کردند.

 خطر سرطان پروستات

اما بر اساس نتایج منتشر شده در مجله انگلیسی در سال 2010 در مورد سرطان، این بلندتر بودن انگشت حلقه هزینه ای نیز دارد: افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات.

محققان در یک بازه 15 ساله به نسبت طول این انگشت ها در 1500 فرد مبتلا به سرطان پروستات و 3000 مرد سالم توجه کردند.محققان از این مردها خواستند که به عکس این دست ها نگاه کرده و دستی که بیشترین شباهت به دست آن ها دارد را انتخاب کنند.

بر اساس نتایج،مردانی که طول انگشت اشاره مساوی یا بلندتر از انگشت حلقه داشتند 33 درصد احتمال ابتلایشان به سرطان پروستات کمتر بود.

محققاان اضافه کردند که 33 درصد میزان کوچکی است پس مردانی با انگشت اشاره کوتاه تر نبابد نگران باشند.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

ترجمه  itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۹فکر می کنید واقعا صحت داره؟

۱۴۰۰/۱۲/۱۴افراد کنجکاو هر از چند گاهی به این فکر می کنند که کفش های مردانه معمولی چه چیزی می توانند به دنیا بگویند. تئوری های متعدد اندازه پای مرد را به طول عمر، وفاداری، اندازه آلت تناسلی، سرعت دویدن و دیگر جزئیات مهم زندگی روزمره مرتبط می کند. اما در عمل، اکثر این نسخه ها افسانه یا فقط داستان بیهوده هستند.

۱۴۰۰/۱۲/۱۴بنابراین، گروهی از دانشمندان سوئدی در سال 2010 الگویی را نشان دادند که امید به زندگی مردان با سایزهای کفش غیر استاندارد (در هر جهت) تا حدودی کمتر است، در حالی که به اهمیت سبک زندگی سالم اشاره کردند. یعنی نمایندگان قوی این دنیا، حتی با اندازه پاهای کوچک، شانس این را دارند که عمر طولانی داشته باشند ، ورزش کنند و چیزهای مفید دیگر.

۱۴۰۰/۱۲/۱۴جداول شبه علمی زیادی با داده های مربوط به همبستگی بین اندازه پاها و اندام تناسلی مردان وجود دارد، آنها بیشتر به دنبال کاهش عزت نفس مردان هستند تا ارتباط شواهد واقعی وجود چنین چیزی. مطالعات انجام شده در کالج دانشگاه لندن که صدها مرد در آن شرکت داشتند، نشان داد که اندازه پاها یا بهتر است بگوییم پاها به هیچ وجه با ویژگی ها و توانایی های جنسی یک مرد ارتباطی ندارد. بنابراین، به جوانانی که برای ملاقات دخترانه کفش دو سایز بزرگتر خریده اند، توصیه می شود این ایده را رها کرده و انرژی خود را به سمتی مفیدتر هدایت کنند. برعکس، اگر مردی پاهای کوچک اما آراسته داشته باشد، پس عزت نفس او و بقیه افراد نیز مشکلی ندارد.

۱۴۰۰/۱۲/۱۴در این رابطه، یک واقعیت به طور کلی شناخته شده، که توسط عمل پزشکی جهانی ثابت شده است، وابستگی قدرت مردانه به طول کل پا است. پاهای کوچک و کوتاه در مقایسه با قد، نشانه خستگی ناپذیری جنسی مرد تلقی می شود و دلیل علمی و منطقی روشنی برای این امر وجود دارد. فراوانی آندروژن‌ها در سنین پایین ظاهر می‌شود و از رشد استخوان‌های لوله‌ای که کندتر از بقیه بدن رشد می‌کنند، جلوگیری می‌کند. در نتیجه، یک مرد قد بلند با پاهای کوچک، زمینه هورمونی بالایی دارد و قطعاً اجازه نمی دهد در رختخواب .....

۱۴۰۰/۱۲/۱۴و یک استدلال دیگر به نفع پاهای کوچک مردانه: این عقیده حق حیات دارد که پاهای مینیاتوری نشانه ای از طبیعت حساس، ملایم، ویژگی های معنوی بالایی است که طبق نظریه کروموزوم وراثت در خانواده های اشرافی منتقل می شود!

در ادامه بخوانید...

5 ماده ی غذایی که زنان با افزایش سن بیشتر نیاز پیدا می کنند

در

(سیارک) : در زنان خطر مبتلا شدن به مشکلاتی مانند حمله قلبی و سکته با افزایش سن زیاد خواهد شد،مخصوصا پس از یائسگی.دکتر نیریدا کوریا متخصص بیماری های زنان در دانشکده پزشکی شهر نیویورک میگوید: "هربار که زنان دچار قاعدگی میشوند،میزان محدودی از استروژن در بدنشان تولید میشود.وقتی بدنشان دچار کمبود استروژن شود،خطر سکته قلبی در آنها افزایش مییابد".

بر اساس آمار دولت،بیماری های قلبی،که میتواند شامل حمله یا ایست قلبی باشد،دلیل اصلی مرگ زنان و سکته سومین دلیل مهم برای این موضوع است.در این پست 5 ماده مغذی که میتواند به زنان در پیشگیری از بیماری های قلبی و همچنین بیماری های حاد مثل پوکی استخوان،سرطان سینه،دیابت و فشار خون کمک کند را معرفی میکنیم:

ویتامین D

زنانی که به اندازه کافی ویتامین D دریافت نمیکنند ممکن است دچار شکنندگی استخوان یا حتی بدتر،پوکی استخوان شوند.طبق مطالعه ای که در ژولای در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شد بیان میکند که دریافت مقادیر زیاد این ویتامین (800 واحد بین المللی) میتواند خطر شکستگی استخوان در زنان در سنین بالا را 30 درصد کاهش دهد.

سه راه برای دریافت ویتامین D  وجود دارد: از طریق پوست،از طریق تغذیه و از طریق مصرف مستقیم ویتامین.

متاسفانه با افزایش سن میزانی که این ویتامین با تابش آفتاب در پوست تولید میشود کاهش میابد اما زنان میتوانند یا مصرف 8 اونس لبنیات کم چرب بصورت روزانه مقدار مورد نیاز را دریافت کنند.این مقدار برابر مصرف سه لیوان شیر 1 درصد خواهد بود.

کوریا میگوید: "زنان شیر زیادی نمینوشند". او توصیه میکند که زنان مولتی ویتامین،ماست کم چرب و پنیر محلی بخورند.همچنین در یک رژیم روزانه پنیر پرورده،آب پرتقال غنی و لپه جات مصرف کنند.ویتامین D به جذب کلسیم کمک میکند که باعث میشود استخوان های افراد با سن بالا محکم بماند.

 

کلسیم

کوریا میگوید: "کلسیم باعث ساخته شدن سلول های خونی تازه میشود.وقتی که یائسگی در زنان رخ میدهد قابلیت بدن آن ها برای ساختن سلول های  خونی جدید کاهش میابد".کوریا اضافه میکند که نوشیدن شیر برای تامین کلسیم بدن کافی نیست.او توصیه میکند که علاوه بر مصرف یک رژیم غذایی غنی از کلسیم،زنان باید دو وعده 600 میلی گرمی از کلسیم را دو بار در روز مصرف کنند.دو نوع رایج کلسیم،کلسیم کربنات و کلسیم سیترات هستند.طبق اظهارات مرکز ملی سلامت،کلسیم کربنات ارزان است در حالی که برای جذب باید با غذا مصرف شود،در حالی که کلسیم سیترات گران تر است ولی میتواند در معده خالی هم جذب شود.

کلسیم علاوه بر لبنیات در مواد غذایی از جمله سویا،سبوس،حبوبات،دانه های برنج،سبزیجاتی مثل کلم پیچ،کلم چینی و ماهی های نرم استخوان مثل قزل آلا و ساردین هم یافت میشود.

 

امگا3 و اسید های چرب

براساس تحقیقاتی که در سال 2002 در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد امگا3 و اسید های چرب میتوانند باعث کاهش خطر بیماری های قلبی در زنان شوند.بر اساس آمار این انجمن امگا 3 و اسید های چرب که از جمله چربی های اشباع نشده هستند میتوانند باعث کاهش ساخته شدن پلاک در شاهرگ های قلبی و کاهش فشارخون شوند.(سیارک)  

کوریا میگوید: "این اسیدها میتوانند باعث افزایش کلسترول خوب و کاهش نوع بد آن در بدن شوند".چند تحقیق در این زمینه نشان داده اند که مصرف روزانه 1تا 4 گرم چربی ماهی میتواند میزان تری گلیسیرید بدن را بین 20 تا 50 درصد کاهش دهد.AHA مصرف هفتگی حداقل 2 بار ماهی های دارای چربی مثل قزل آلا تیلاپیا و کدفیش را توصیه میکند.

همچنین مصرف روغن زیتون که شامل تک چربی های اشباع نشده است هم میتواند مفید باشد.

 

ویتامین B12

بر اساس تحقیقات امروزه زنانی که هنوز یائسه نشده اند و میزان B12 کمی در رژیم روزانه دارند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به کم خونی هستند.دانشمندان بر 7300 زنی که هنوز یائسه نشده بودند در یک برنامه 9 ساله آغازین سلامت تحقیق کردند.از میان زنانی که در این پروژه شرکت کردند،5.5 درصد آنها کم خون بودند.دانشمندان متوجه شدند که این زنان کم خون مصرف پروتئین،فولیک اسید(همان ویتامین B9) ،آهن،ویتامین C و B12 کمتری داشته اند.(سیارک)  

کمبود B12  با افزایش سن در زنان رخ میدهد.بقیه افراد بخاطر هیدروکلریک اسید کمتری که در معده دارند جذب بیشتری برای این ویتامین دارند.

زنانی که میزان مناسب B12  ندارند ممکن است دچار خستگی عصلانی،کاهش وزن،ضعیف شدن حافظه؛جنون و افسردگی شوند.اگرچه مصرف B12  برای درمان از دست رفتگی حافظه،افزایش تمرکز و انرژی توصیه نشده است این موارد از لحاظ علمی هنوز اثبات شده نیستند.آن ها مصرف روزانه 2.4 میکروگرم B12  را برای افراد بالغ توصیه میکنند.این ویتامین میتواند در گوشت ماهی،گوشت قرمزتخم مرغ،شیر،گوشت ماکیان و غله جات غنی صبحانه یافت شود.برای زنانی که گیاهخوار هستند یک رژیم ویتامینی مناسب ضروری است.کوریا در اینمورد تزریق این ویتامین را توصیه میکند که بهترین راه جذب آن در بدن است.

فولیک اسید (ویتامین B9)

اگرچه فولیک اسید بیشتر از ویتامین های ضروری برای زنان باردار شناخته شده است،همچنین برای زنان در سنین بالاتر هم ضروری است.کوریا میگوید: " فولیک اسید باعث حفاظت از قلب میشود که در نتیجه باعث ساخته شدن نسج های تازه میشود.میشود گفت که به طور کلی بسیار کمک کننده است".(سیارک)  

فولیک اسید یک نوع ویتامین B-Complex است که به ساخته شدن سلول های خونی جدید کمک میکند.نشانه های کمبود B9 سردرد،از دست دادن وزن،ضعف جسمانی و افزایش هوموسیستین در خون است که فاکتوری برای افزایش خطر بیماری های قلبی میباشد.بر اساس تحقیقی که انجمن سلامت آمریکا در سال 2005 انجام داده است میتوان گفت در حقیقت مصرف فولیک اسید خطر ابتلا به فشارخون بالا را کاهش میدهد.

دانشمندان در این پروژه به بررسی 94000 زن در سنین بین 27 تا 44 و حدود 62000 زن در سنین بین 43تا 70 سال که هیچ سابقه ای بای فشار خون بالا نداشتند پرداختند.

محققان در این تحقیق زنانی که مصرف روزانه بالای 1000 میکروگرم فولیک اسید و کسانی که پایین 200 میکروگرم روزانه  داشتند را مقایسه کردند.آن ها نتیجه گرفتند که 12347 زن با سن بالا بیماری فشار خون داشتند و کسانی که مصرف فولیک اسید بالاتری داشتند 18 درصد کمتر به این شرایط دچار شده بودند.به بیان دیگر،د رمقیاس سالانه ازهر 1000 زنی که مصرف روزانه 1000 میکروگرم فولیک اسید به بالا داشتند،6 مورد کمتر دچار فشار خون بالا شده بودند.طبق گفته ی محققان این بدان معنی نیست که زنان باید روزانه بش ار 1000 میکروگرم فولیک اسید مصرف کنند بلکه باید تلاش کنند که میزان توصیه شده ی 400 میکروگرم را حتما رعایت نمایند.

فولیک اسید در مرکبات،گیاهان سبز برگ،نارنج؛خانواده توت و روغن زیتون یافت میشود.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

ترجمه  itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸مادرم روزی 4 لیوان شیر می خوره با هفته ای یک عدد قرص فوزامکس فقط جلو پیشرفتش گرفنه شده تا جوان هستی باید پیشگیری کنی

۱۳۹۵/۱۲/۷با سپاس از شما

۱۳۹۵/۱۲/۶مطالب خیلی مفید و کاربردی هستند ،سپاسگزارم.

در ادامه بخوانید...