لجستیک شهری بخش دوم

در

قبل از برنامه ریزی برای سیستم لجستیک شهری، درک مولفه های آن مهم است. براساس گفته تامسون و همکارانش ، چهار سهامدار کلیدی وجود دارند که در حمل و نقل شهری مشارکت دارند:1. شرکت های باربری 2. حاملین حمل و نقل؛ 3. ساکنان 4. مدیران/ دولت. هر گروه دارای اهداف و تمایلات خاص خود به طرق مختلف بوده و نیازمند بررسی است. روابط بهم پیچیده میان این گروه هاو تضادهای مختلف درون سیستم وجود دارد . منشاء سفر از شرکت های باربری تا مصرف کنندگان است. حاملین حمل و نقل و مدیران، رابطین وظایف تحویلی می باشند. مشخصه رابطه آنها این است که حرکت جزئی در یک بخش بر کل موقعیت تاثیرگذار است. برای مثال، حمل و نقل با بازده پایین بر کیفیت خدمات سیستم تاثیرگذاشته و مشکلات مدیریت برای مدیران را افزایش می دهد. بعلاوه، این نیز باعث کاهش رضایت مشتریان و اعتبار شرکت ها و افزایش هزینه عملیاتی می شود. 
محققان نشان می دهند، سه هدف اصلی وجود دارند که می توان با اعمال لجستیک شهری به آن دست یافت: (1) تحرک؛ (2) پایداری؛ (3) قابلیت زندگی. تحرک مربوط به حرکت می شود که شرط اصلی برای حمل و نقل کالاها در مناطق شهری است. فرض براین است که کالاها به موقع تحویل داده خواهند شد. بنابراین، توازین بین ظرفیت شبکه جاده ای کافی و تراکم پایین ترافیک مسئله اصلی باشد. در باره پایداری، که مهمتر است، مسائل محیطی و صرفه جویی در انرژی نیازمند بررسی می باشند. قابلیت زندگی را باید برای ساکنین در نظر داشت. قابلیت زندگی شامل ارزیابی شرایطی است که در منطقه شهری فرد تجربه شده و تفسیر می شود همچون ایمنی، آرامش، جذابیت و دلربایی.

تکنیک های اعمالی در لجستیک شهری

تکنیک های متداولی در رویکردهای لجستیک شهری از جمله سیستم های حمل و نقل مشارکتی، روستاهای حمل و نقل (ترمینال) کنترل عوامل بار حمل و نقل، سیستم های حمل و نقل جدید و سیستم های حمل و نقل هوشمند (ITS) وجود دارند.

سیستم های حمل و نقل مشارکتی

الگوی تحویل قدیمی حمل و نقل، سفر کمتر و بار بیشتر است. شرکت های تحویل بار، تجارت خود را بصورت مستقل حفظ کرده اند. این بدین معنی می باشد که دو حامل احتمالا در یک منطقه خدمات رسانی کنند. امروزه، روند حمل و نقل شهری به سمت تحویل به موقع و تحویل در به در (در مبدا تا در مقصد) است. عملیات حمل و نقل به چندین سفر اما بار کمتر تغییر کرده است تا بازده افزایش یابد. بدون بهبود، هزینه حمل و نقل افزایش خواهد یافت تا شرایط فعلی را جبران کند. سیستم های حمل و نقل مشارکتی، روشهایی هستند که به نظر این مشکلات را حل می کنند. 
سیستم حمل و نقل مشارکتی، منابع شرکت های همکار را جهت بهینه سازی مزایای اقتصادی یکپارچه می سازد. مزایای اصلی تکنیک ها عبارتند از 1. افزایش صحیح بار سفر تحویل 2. کاهش سفرهای غیرضروری و کاهش آلودگی و هزینه ها 3. کاهش همپوشانی مناطق خدمات 4. افزایش کیفیت خدمات و سود شرکت.

دهکده حمل و نقل (ترمینال)

مفهوم دهکده حمل و نقل (ترمینال) در چندین شهر همچون موناکو استفاده می شود. کالاها قبل از تحویل به مناطق شهری، در دهکده حمل و نقل مجددا سازماندهی می شوند. این سیستم باعث کاهش تعداد کامیونهای استفاده شده برای تحویل و اداره می شود. 
حمل و نقل از بیرون شهر به دهکده حمل و نقل ارسال می شود تا برای تحویل در مناطق شهری طبقه بندی و آماده شوند. این باعث افزایش بار حمل و نقل وسایل نقلیه و کاهش سفرهای غیرضروری در مناطق شهری می شود. بعلاوه، این یکپارچه سازی ازطریق کاهش هزینه ها، باعث سودرسانی به بخش خصوصی و از طریق کاهش سفر و آلودگی هوا باعث سودرسانی به محیط عمومی می شود.

کنترل عوامل بار حمل و نقل

در اروپا، برخی شهرها محدودیت عوامل بار را در حمل و نقل شهری اجرا می کنند. شرکتهای مجاز به تحویل بار در مناطق شهری باید سرعت بارگیری بالا داشته باشند و وسایل نقلیه باید مطابق با استانداردهای محیطی باشند. روش تنظیم از طریق انتشار گواهی ویژه و دادن حق به شرکت ها جهت استفاده از زیرساختار حمل و نقل ویژه در منطقه شهری و کاهش پیچیدگی حمل و نلق شهری است.

 سیستم حمل و نقل جدید

سیستم حمل و نقل جدید از طراحی وسایل نقلیه جدید گرفته تا سیستم حمل و نقل زیرزمینی می باشد. اول را می توان برای توجیه منابع موجود و جبران شرایط کوتاه مدت بکار برد. ومی برای طولانی مدت بوده و دوره جدیدی را برای حمل و نقل شهری با خود می آورد.

سیستم حمل و نقل هوشمند (ITS)

کاربرد ITS در سیستم حمل و نقل گسترده می باشد. متداولترین تکنیک های لجستیک شامل سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS)، سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) و سیستم اطلاعات پیشرفته می باشد. GPS خدمات موقعیت یابی وسایل نقلیه را ارائه می دهد. این سیستم می تواند به مراکز کنترل کمک کند تا کامیونها را کنترل کرده و روانه سازند. GIS پایگاه داده جغرافیایی برای تحویل دهندگان جهت سازماندهی آسانتر و سریعتر مسیرها می باشد. سیستم پیشرفته اطلاعات،اطلاعات به موقع و فوری برای مدیران و تحویل دهندگان جهت تنظیم مسیرهای خود ارائه می دهد. یکپارچه سازی GPS، GIS و سیستم اطلاعات پیشرفته قابلیت مانور بیشتری برای سیستم حمل و نقل ارائه می دهد. مزایای یکپارچه سازی عبارتند از کیفیت بهتر خدمات، کاهش سفرهای غیرضروری و افزایش نرخ بارگیری.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

لجستیک شهری

در

 ( سیارک)حتما شما هم کلمه لجستیک و لجستیک شهری  را زیاد شنیده اید؟ و از خود پرسیده اید که لجستیک  به چه معنایی می باشد؟در این مقاله به توضیحی مختصر در باره این کلمه می پردازیم. 

لجستیک شهر مفهومی است که سعی در یکپارچه سازی منابع موجود جهت حل مشکلات ناشی از اثرات افزایش جمعیت و مالکیت وسیله نقلیه در مناطق شهری دارد. بسیاری از شهرها همچون بانگوک، لندن و توکیو و تهران از این مشکلات ناشی از تراکم جمعیت، اثرات محیطی، بازده حمل و نقل پایین رنج برده و در نتیجه رقابتی بودن تجارت کاهش یافته است. این نوع شرایط نه تنها کیفیت زندگی در مناطق شهری را کاهش می دهد بلکه توسعه شهری در آینده را نیز کاهش می دهد. لجستیک شهری فرصتی برای راه حلهای نوآورانه ایجاد می کند تا برای بهبود کیفیت زندگی (

ارزیابی کیفیت زندگی(QoL)) در مناطق شهری ارائه کند. این لجستیک شامل چندین تکنیک پیشرفته، همچون سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS)، سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS)، دانش لجستیک و سیستم حمل و نقل هوشمند (ITS) و مدلسازی جهت بهینه سازی محیط شهری می باشد. بعلاوه، این سیستم به کاهش هزینه حمل و نقل و تاثیرات منفی محیطی کمک می کند.

الگوی حمل و نقل تجارت الکترونیک                                                      الگوی حمل و نقل تجارت قدیمی

تعاریف لجستیک شهر

لجستیک شهر، فرایندی برای بهینه سازی لجستیک و فعالیت های حمل و نقلی توسط شرکت های خصوصی با حمایت سیستم های اطلاعاتی پیشرفته در مناطق شهری و با در نظر گرفتن محیط ترافیکی، تراکم آن، امنیت و صرفه جویی در انرژی در چارچوب اقتصاد بازار است .
شهرها محل های اصلی فعالیت تجاری می باشند. بنابراین، نقش مهمی در توسعه اقتصادی بازی می کنند. با این حال، به علت توسعه متمرکز بالا در مناطق شهری، شهرهای زیادی دارای مشکلات ترافیکی جدی و اثرات محیطی منفی همچون آلودگی صوتی و هوایی می باشند که هزینه کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته می باشد. این عوامل منفی رقابتی بودن اقتصادی شهر را کاهش داده و کیفیت زندگی در آن را کاهش می دهند. ساکنین قربانیان شهرهای توسعه یافته تر می باشند. روش حل و توازن شرایط، مسئله مخرب در سالهای اخیر شده است. لجستیک شهر مفهوم جدیدی است که هدف آن، حل این مشکل پیچیده می باشد.
لجستیک حمل و نقل شهری را می توان به چندین مولفه همچون انبار، حمل و نقل و اداره کردن تقسیم کرد. بهبود متعارف فرایند لجستیک، معمولا بر یک مولفه متمرکز است. با این حال، از نقطه نظر ماکرو، بهبود بهترین منافع را برای جامعه دارد. حمل و نقل هوایی بسیار گران تر از حمل و نقل زمینی است اما هزینه انبارکردن کمتر است. بنابراین از نظر هزینه کلی، حمل و نقل هوایی معقول ترین حالت انتقال برای هدف حمل و نقلی خاص است؛ برای مثال، حمل و نقل غذاهای دریایی تازه. این مقاله ادامه دارد...........ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

اتحادیه اروپا تولید هواپیمای ترکیبی 50 صندلی را آغاز می کند

در
اتحادیه اروپا توسعه هواپیمای ترکیبی 50 صندلی برای حمل و نقل منطقه ای را آغاز کرده است. این هواپیما باید در سالهای 2035-2040 به بهره برداری برسد.
 
در سالهای اخیر ، سازندگان هواپیماT هواپیماهای کوچک هیبریدی را تولید کرده اند که می توانند انتشار دی اکسید کربن در طول پرواز را به سطوح قابل قبول تری کاهش دهند.
 
این کار طبق قوانین جدید ، که در سال 2050 به مرحله اجرا گذاشته می شود ، انجام می شود که براساس آن ، آنها باید میزان انتشار مواد مضر از جمله دی اکسید کربن را 50 درصد در مقایسه با سطح 2005 کاهش دهند.
 
اکنون رهبری اتحادیه اروپا به مهندسان دانشگاه اشتوتگارت دستور داده است كه هواپیمای هیبریدی 50 صندلی Futprint50 را تولید كنند. در این پروژه شرکت سازنده هواپیماهای برزیلی Embraer و همچنین چندین شرکت از روسیه ، هلند ، انگلیس و ایالات متحده شرکت خواهند کرد.
 
طبق شرایط مرجع ، هواپیماهای جدید نه تنها در مقایسه با وسایل نقلیه موجود برای حمل و نقل منطقه ای باید از نظر محیط زیست دوستانه تر باشند بلکه برای کارکرد نیز ارزان تر می شوند.
 
علاوه بر این ، هواپیما ی هیبریدی 50 صندلی قادر به دریافت میدان های هوایی کوچک خواهد بود - این باعث افزایش شبکه مسیر موجود می شود. هزینه فاز اول این پروژه 7.6 میلیون یورو برآورد شده است.
 
پیش از این ، ایرباس  مدل پرواز یک هواپیمای مسافربری را که طبق طرح "بال مخلوط" طراحی شده بود ، معرفی کرد. برنامه ریزی شده است که از این وسیله برای توسعه فناوری های جدید استفاده شود و نه برای حمل و نقل مسافران.

نظرات

در ادامه بخوانید...

دوچرخه با فناوری روز که همین امروز می توانید بخرید 6 مدل

در

دوچرخه تاشو

دوچرخه وسیله نقلیه محبوب و با سابقه ی دو قرن است.چنین اختراعی (دوچرخه به انگلیسی: Bicycle ، Bike) خلاقیت علاقه مندان را متوقف نمی کند و آنها همچنان به پیشرفت حمل و نقل این دو چرخ در حمل و نقل ادامه می دهند. و ارزش این را دارد که آنها راه حل های جالب و غیرمعمول با فناوری روز  پیدا کنند.

6 دوچرخه از آینده که امروز می توانید بخرید

 

1. دوچرخه GinzVelo ایمن است

دوچرخه جدید
GinzVelo - آینده دوچرخه سواری

 

دوچرخه های برقی برای همه خوب است: از سراشیبی ها بالا می روند و تقریباً نیازی به پدال زدن ندارند. اما یک اشکال وجود دارد - شما باید منتظر بند آمدن باران در پناهگاه باشید تا خطر خیس شدن از بین برود. اما خودروی برقی GinzVelo که توسط پیتر گینزبورگ از ویرجینیا اختراع شده است ، نه تنها از آب و هوا بلکه در حین تصادف نیز تا حدی از شما محافظت خواهد کرد. این طراحی سه چرخه با کابین ساده از جنس فایبرگلاس است. وزن GinzVelo تنها 39 کیلوگرم وزن دارد و می تواند به سرعت 32 کیلومتر در ساعت برسد و در صورت استفاده از پدال ها می توانید سرعت آن را تا 48 کیلومتر در ساعت برسانید.

 

 

2. دوچرخه Yerka سرقت نمی شود

دوچرخه جدید
سرقت دوچرخه  از Yerka برای سارقان راحت نخواهد بود

 

موضوع محافظت از وسایل نقلیه دوچرخه در مقابل سرقت برای هر دوچرخه سواری بسیار مهم است. انواع قفل های دوچرخه وجود دارد ، اما سارقان می توانند به راحتی آنها را باز کنند ، بنابراین علاقه مندان همچنان به دنبال یک راه حل معتبر ضد سرقت هستند. تیمی از دانشجویان شیلی ایده جالبی را ارائه دادند: قفل را در قسمتهای ساختاری دوچرخه ادغام کردند. لوله پایینی قاب به دو قسمت دست نخورده است ، که در طرف دیگر ستون پارکینگ با استفاده از نشیمن صندلی به یکدیگر وصل می شوند. تصمیم گیری در مورد قاب بسیار جالب است ، زیرا امکان قطع آن وجود دارد ، اما سرقت دوچرخه بی معنی است ، زیرا به دلیل طراحی تغییر یافته نمی توان آن را استفاده کرد.

 

 

3. دوچرخه Greyp G 12S قدرتمند و سریع است

دوچرخه گریپ
Greyp G 12S "همکار" اتومبیل های اسپرت در جهان دوچرخه است.

 

Greyp G 12S یک اعجوبه واقعی در جاده و خارج از جاده است که بهترین جهان از دوچرخه و موتور سیکلت را با هم ترکیب می کند. دوچرخه برقی شرکت کورواتی Rimac Automobili امکان رفتن به بالای تپه ها را آسان می کند و با سرعت مناسب (حداکثر 70 کیلومتر در ساعت) در جاده ها و خارج از جاده رانندگی می کند. یک موتور با کارایی بالا سرعت و استحکام می بخشد ،باتری پرقدرت به شما امکان می دهد تا با یک بار شارژ تا 120 کیلومتر دوچرخه سواری کنید ، و سیستم ترمز احیا کننده علاوه بر این ، باتری را شارژ می کند. این مدل مجهز به داشبورد با صفحه لمسی و اسکنر اثر انگشت داخلی است که برای تشخیص چندین کاربر می توان برنامه ریزی کرد.

دوچرخه گریپ برقی از 3 حالت پشتیبانی می کند: خیابان ، محدود به سرعت 25 کیلومتر در ساعت. صرفه جویی در مصرف انرژی برای سفرهای طولانی؛ قدرت ، به شما امکان می دهد تا 70 کیلومتر در ساعت شتاب بگیرید. برای تغییر ، فقط صفحه لمسی را لمس کنید. می توانید یک Greyp G 12S را هم در کشش برقی و هم با خاموش کردن موتور و پدال سوار شوید.

 

 

4. دوچرخه Gi Fly تاشو است

دوچرخه Gi Fly
Gi Fly Bike یک الگوی ایده آل برای حرکت در سطح شهر است.

این دوچرخه برقی آینده نگر به نظر می رسد ، اما ویژگی اصلی در طراحی خاص آن است که به شما امکان می دهد تا تقریباً آن را تا کنید. با یک حرکت دست و در ثانیه ای دوچرخه ظاهری کم حجم و مناسب برای حمل و نقل در وسایل حمل و نقل عمومی پیدا می کند و مانند چمدان می توانید آن را هل دهید. این دوچرخه تاشو نیازی به روغنکاری ندارد ، بنابراین شلوار شما در معرض  لکه های روغنیقرار نمی گیرد. علاوه بر این ، دوچرخه تاشو Gi Fly  به لطف لاستیک های یکپارچه Tannus Tires پنجر نمی شود.

 

3a7baaa5-f0d1-4df9-a152-97283d28eb04.jpg

 

در قسمت فرمان یک درگاه شارژ برای تلفن های هوشمند قرار دارد و یک برنامه تلفن همراه حرکت را در سطح شهر ساده می کند. سیستم قفل هوشمند یکپارچه هنگامی که کاربر در مسافت 3 متری است برداشته می شود به طور خودکار فعال می شود و هنگام بازگشت غیرفعال می شود. در صورت سرقت ،  GPS یکپارچه آن به شما در پیدا کردن دوچرخه کمک می کند.

 

 

5- دوچرخه S سازگار با محیط زیست است

دوچرخه S
دوچرخه S سه هزار یورو قیمت دارد ، اما احتمالاً صرفه جویی در محیط زیست ارزش آن را دارد.

 

مسئولیت محیط زیست به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به وظیفه هر شهروندی است و افرادی که از این روند حمایت می کنند ، مطمئناً از دوچرخه برقی شرکت هلندی Solar Application Lab استفاده می کنند. دوچرخه با پدال زدن و همچنین در اثر نور خورشید شارژ می شود. فتوسل هایی که انرژی نور روز را جذب می کنند ، درون چرخ جلویی قرار می گیرند - یک راه حل زیبا که یکپارچه در طراحی آمده است. علاوه بر این ، پنل ها می توانند به لطف فناوری روز ، در هوای ابری و بارانی تولید انرژی کنند.علاوه بر این ، یک روش شارژ سنتی با اتصال به یک پریز برق دیواری ارائه می شود.

 

خیلی ها از سوار شدن دوچرخه خجالت می کشند و معتقدند که دوچرخه فقط برای کودکان و ورزشکاران مناسب است. یا حتی استفاده از دوچرخه را حمل و نقل برای افراد کم بضاعت قلمداد می کنند. در حقیقت یک دوچرخه خوب بسیار گران است و قیمت برخی از مدل ها می تواند به شما شوک وارد کند. دوچرخه وسیله حمل و نقل بسیار مناسبی است و حتی سیاستمداران و روسای جمهور خارجی نیز از پدال زدن خجالت نمی کشند. در تعدادی از کشورهای اروپایی (دانمارک ، هلند) سوار شدن دوچرخه به جای خودرو ، معتبرتر به نظر می رسد. به طور کلی  افراد پردرآمد دوچرخه سوار  2.5 برابر بیشتر از افرادی هستند که از این ماه تا ماه بعدی منتظر دریافت چک حقوق خود می باشند و ، گرایش این است که این دیدگاه را تغییر دهند.

 

 

6. دوچرخه  Leaux Racing Trike

Trike Leaux
هواداران ورزش های سخت از دوچرخه Leaux Racing Trike قدردانی می کنند

دوچرخه ساخته شده توسط تایلر هادزیکی غیر معمول به نظر می رسد ، و شبیه به مدل کودکان یا مدل های مسابقه است. این سازه بر اساس سه چرخ ساخته شده است - یکی بزرگ و دو چرخ کوچک ، و زین بسیار پایین ، به معنای واقعی کلمه 10 سانتی متر از زمین قرار گرفته است. با نگاه کردن به آن ، به نظر می رسد که این دوچرخه نمی تواند سفری را به پایان برساند ، اما در حقیقت به سرعت شتاب می گیرد و کاملاً مانور می دهد. دو چرخ فرمان - جلو و عقب به شما امکان می دهد رانش  و چرخش را کنترل کنید. Leaux Racing Trike این فرصت را به شما می دهد تا آدرنالین را بالا ببرید ، در واقع Leaux Racing Trike به عنوان دوچرخه برای ورزش های سخت استفاده می شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

اسکاتلند اولین اتوبوس دو طبقه هیدروژنی جهان را راه اندازی می کند

در

اتوبوس


اسکاتلند اولین اتوبوس دو طبقه هیدروژنی مسافربری جهان را که با هیدروژن کار می کند راه اندازی کرده است . مقامات لندن همچنین در حال برنامه ریزی برای اجرای این مدل های حمل و نقل هستند.

 

شهر آبردین در اسکاتلند از اولین اتوبوس های دو طبقه فقط با هیدروژن در جهان رونمایی کرد. آنها قبلاً به بخشی از حمل و نقل عمومی شهر تبدیل شده اند ، این اصلاحات اولین قدم در یک پروژه با انتشار صفر با هدف مبارزه با آلودگی هوا است.

 

اتوبوس دو طبقه هیدروژنی در مراحل آخر آزمایش هستند ، اما مردم شهر می توانند از آن استفاده کنند. اتوبوس دو طبقه هیدروژنی (اتوبوس ها) چندین هفته در سطح شهر حرکت خواهند کرد تا رانندگان بتوانند به رانندگی نوع جدیدی از حمل و نقل عادت کنند. این پروژه توسط شورای شهر آبردین هدایت می شود که هدف آن بهبود مستمر جنبه های اقتصادی و محیط زیست  شهر از طریق معرفی حمل و نقل با انرژی پاک است.

 

لندن نیز قصد دارد همین مدل های اتوبوس دو طبقه هیدروژنی را برای حمل و نقل معرفی کند ، اما هنوز در خیابان های شهر کار نمی کنند. مقامات همچنین در حال بررسی پروژه مشابه Arcola Energy و Optare Group هستند که در آن مهندسان تا سال 2021 اتوبوس دو طبقه هیدروژنی تولید می کنند.

 

با این حال ، پروژه آبردین اولین پروژه در جهان بود که توسط مقامات اجرا شد. جنی لینگ ، یکی از بنیانگذاران شورای شهر آبردین ، ​​گفت: "ما بسیار افتخار می کنیم که اولین اتوبوس های دو طبقه هیدروژنی جهان را برای حمل و نقل به آبردین آورده ایم زیرا این نشان می دهد که این شهر همچنان در خط مقدم توسعه فناوری سبز قرار دارد."

 

این اتوبوس ها ، اتوبوس دو طبقه هیدروژنی توسط شرکت رایتبوس ساخته شده اند. بودجه این پروژه 10.8 میلیون دلاری توسط شورای شهر آبردین ، ​​دولت اسکاتلند و اتحادیه اروپا تأمین می شود. قیمت هر اتوبوس 652 هزار دلار است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه چینی ها ترمینال اتوبوس 30 هزار تنی را جابجا کردند

در
ترمینال اتوبوس
حادثه ای عجیب در شهر شیامن چین رخ داد. پس از 5 سال بهره برداری ، یک ترمینال اتوبوس بزرگ که دارای 2 طبقه زیر زمین و 3 طبقه روی زمین است ، خود را در مسیر راه آهن سریع السیر جدیدی یافت. در چنین مواردی ، ساختمانها به سادگی تخریب می شوند و در جای دیگر ساخته می شوند ، اما مهندسان چینی به دنبال یک ترفند بودند ، آنها تصمیم گرفتند  ترمینال اتوبوس با وزن 30 هزار تن حول یک انتهای سازه  بچرخانند و با زاویه 90 درجه به خیابان دیگری منتقل کنند. ! چه چیزی از این سرمایه گذاری بیرون آمد و آیا ارزش آن را داشت که این همه زحمت بکشند ؟ ما سعی خواهیم کرد آن را کشف کنیم.
 
ترمینال اتوبوس
چینی ها موفق شدند ترمینال اتوبوس به وزن 30 هزار تن را به خیابان دیگری منتقل کنند.
 
هنگامی که یک ترمینال اتوبوس 30 هزار تنی در سال 2015 در شهر Xiamen در استان فوجیان در جنوب شرقی چین ساخته شد ، هیچ نشانه ای از مشکل وجود نداشت. اما زندگی تنظیمات خاص خود را انجام می دهد ، و این نیاز به حداکثر گسترش فضا و معرفی مراکز و شاخه های جدید حمل و نقل بستگی دارد. طبق طرح جامع جدید ساخت و ساز شهر ، باید یک خط راه آهن سریع السیر در این منطقه عبور کند که قابل جابجایی نیست. به دلیل این پروژه ، قسمت مرکزی ساختمان 162 متری ایستگاه در پشت خط راه آهن سریع السیر قرار می گرفت.  ساختمان  یا باید تخریب می شد و  یا به خیابان دیگری منتقل می شد.
ترمینال اتوبوس
مسیر راه آهن باید از آن ترمینال اتوبوس عبور می کرد (Xiamen ، چین).  
 
پس از محاسبات دقیق و بحث های طولانی با مهندسان و سازندگان ، مقامات تصمیم گرفتند ترمینال را سالم جابجا کنند. در کمترین زمان ممکن ، یک طرح چند مرحله ای برای انتقال ترمینال اتوبوس تدوین شد. کار با این واقعیت پیچیده بود که این ساختمان پنج طبقه دارای عرض نسبتاً بزرگ 37 متر و حتی 2 طبقه کامل در زیر زمین است.
 
ترمینال اتوبوس
برای جابجایی ساختمان 162 متری ، پاکسازی منطقه و گذاشتن ریل های بتونی ضروری بود (Xiamen ، چین). 
 
اما این همه مشکل نیست. این حرکت غیرمنتظره به ایستگاه نیاز داشت تا 90 درجه به صورت افقی "چرخش" کند و از یک طرف به عنوان نقطه مرکزی استفاده کند. در این حالت ، قسمت انتهایی ترمینال باید به خیابان دیگری منتقل می شد و یک ربع دایره به طول 288 متر را بچرخد!
 
ترمینال اتوبوس
ترمینال با وزن 30 هزار تن باید از پایه قطع می شد (Xiamen ، چین)
 
به طور طبیعی ، چنین مشکلی بلافاصله قابل حل نیست ، بنابراین کار با پاکسازی قطعه زمینی که برای انتقال ساختمان در آن برنامه ریزی شده بود ، آغاز شد. همچنین ، ترمینال باید از محل پی در محل قدیمی برداشته شود ، و در ترمینال جدید ، باید دوباره ساخته شود. پس از آن ، در منطقه پاک شده ، ریل ها به صورت یک ربع دایره قرار گرفتند و 532 فیش هیدرولیکی کنترل شده توسط یک برنامه کامپیوتری در زیر سازه نصب شد. اینها بودند که ساختمان را بالا بردند تا به تدریج به ریل برسد ، روی آن سانتی متر به سانتی متر به نقطه پایانی مسیر حرکت می کند. کل این فرآیند شامل جک هایی بود که به دو گروه تقسیم شده و به طور متناوب کار می کردند.
 
ترمینال اتوبوس
532 جک هیدرولیک ساختمان ترمینال اتوبوس (Xiamen ، چین) را به صورت شبانه روزی منتقل کردند. 
 
حرکت مداوم ساختمان به سمت جلو باعث ایجاد یک احساس مداوم در حال قدم زدن به معنای واقعی کلمه می شود. جک های هیدرولیکی 24 ساعت شبانه روز کار می کردند و ترمینال اتوبوس که بیش از 30 هزار تن وزن دارد ، در این مدت حداقل 10 متر جابجا شد.در کل ، کل مراحل آماده سازی و "انتقال" به مکان جدید 40 روز طول کشید. و این بسیار سریعتر از برچیدن ساختمان و سپس ساختن آن از ابتدا است.
 
ترمینال اتوبوس
یک انتهای ترمینال اتوبوس به اندازه 288 متر جابجا شد(Xiamen ، چین). 
 
واقعیت جالب: تقریباً 39 میلیون دلار برای ساخت ترمینال اتوبوس در سال 2015 هزینه شد ، اما هزینه جابجایی آن 7.5 میلیون دلار بود. و این بدون در نظر گرفتن مبلغ گزاف برای تخریب است ، اگر به آن مرحله می رسیدند که مجبور به تخریب می شدند. بنابراین چینی ها حق داشتند که در مورد چنین پروژه غیرمنتظره ای تصمیم گرفتند و موفقیت آن را رقم زدند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چین از قطار 1000 کیلومتر در ساعت رونمایی کرد که ادعا می کند سریع ترین قطار در جهان است

در

سریع ترین قطار
چین از قطار 1000 کیلومتر در ساعت رونمایی کرد که ادعا می کند سریع ترین قطار در جهان است

 

تقریباً همه در مورد پروژه قطار خلاء هایپرلوپ شنیده اند که از سال 2013 آغاز شده است. با این حال ، همه نمی دانند که کشورهای دیگر پروژه های قطار فوق سریع خود را دارند. کشورهای آسیایی مانند ژاپن ، کره جنوبی و چین رهبران غیررسمی در این زمینه هستند. دومی اخیراً قطار جدیدی را معرفی کرده است که می تواند بدون استفاده از لوله خلاء تا 1000 کیلومتر در ساعت شتاب بگیرد!

 

سریع ترین قطار
سریع ترین قطار آینده.  | عکس


چین آماده است تا به یک پیشرو در بازار راه آهن سریع السیر و حمل و نقل تبدیل شود. اخیراً ، معرفی جدیدترین قطار HTS در چنگدو برگزار شد که به زودی در آخرین مرحله آزمایشات قرار می گیرد. این لوکوموتیو توسط مهندسان و دانشمندان دانشگاه Southwest Jiaotong تحت حمایت دانشگاه Southwest Jiaotong ، China Railway Group Limited و CRRC Corporation Limited ساخته شده است. هزینه این پروژه بی نظیر 9.3 میلیون دلار است.

 

سریع ترین قطار

سریع ترین قطار از چنین صفحه ای کنترل می شود.  | عکس

 

کار سریع ترین قطار بر اساس فناوری کاملاً شناخته شده مگنتوپلان است. قطار در یک نیروی مغناطیسی ، مگلو. این قطارها با نیروی یک میدان الکترومغناطیسی کنترل می شوند و به معنای واقعی کلمه بر روی بستر راه آهن قرار می گیرند ، که اغلب توسط یک ریل تک پهن نشان داده می شود. لازم به ذکر است که این فناوری در اواسط قرن 20 ظاهر شد ، اما تا همین اواخر به دلیل نقص و عدم سودآوری اقتصادی نمی توانست از کاربرد گسترده ای برخوردار شود.

 

سریع ترین قطار

 

سوپاپ فوق سریع چینی با استفاده از فناوری جدید ابررسانای دمای بالا ، HTS ، یک قدم جلوتر می رود. این منطقه از سال 2003 به طور فعال در چین در حال توسعه است. همچنین باید درک شود که مبلغ نهایی اجرای پروژه راه آهن جدید چندین برابر بیشتر از هزینه 9.3 میلیون دلاری است. با این حال ، ایجاد شبکه ای از جاده های مگلو نیاز به ساخت کارخانه های جدید برای تولید همه موارد مربوط به تولید ابررساناهای دمای بالا را به دنبال خواهد داشت. بنابراین ، اقتصاد چین مشاغل جدید و محرک اضافی برای رشد دریافت خواهد کرد.

 

سریع ترین قطار

سریع ترین قطار به زودی به تست های نهایی می رود.  ¦ عکس


ترکیبی که  ارائه شد ، اگرچه نمونه اولیه است ، اما در حال حاضر توانایی زیادی دارد. این لکوموتیو با جرم 12 تن و طول 21 متر سرعت خود را به 620 کیلومتر در ساعت می رساند. با این حال ، محاسبات نشان می دهد که حتی 1 هزار کیلومتر در ساعت محدودیتی برای طراحی جدیدترین ماشین مگلو نیست. با این حال ، دشوار است بگوییم که آیا سرعت 1000 کیلومتر در ساعت ، به ویژه در زمینه حمل و نقل مسافر ، کاربرد تجاری پیدا می کند یا خیر؟ سریع ترین قطار  های HTS چینی در سه نسخه تولید می شوند: دو مسافری و یک عدد باری.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...