کارشناسان هشدار می دهند زنان باردار نباید شیرین بیان مصرف کنند

در

شیرین بیان که در هند با نام «ملهتی» شناخته می شود، دارای جایگاهی خاص در دنیای آیورودا و درمان های خانگی باستانی جهت رفع مشکلات گوارشی، گلو درد و برخی بیماری های مرتبط است. در یک بررسی جدید به رغم منافع بی شمار این گیاه برای سلامتی، به زنان در مورد مصرف آن هشدار داده شده است. طبق یک تحقیق منتشر شده در مجله آمریکایی اپیدمیولوژی، شیرین بیان حاوی ترکیبی است که می تواند بر سلامتی مادر اثر سوء داشته باشد و همین طور برای سلامتی جنین زیانبار باشد. (سیارک
تیمی از کارشناسان دانشگاه هلسینکی در فنلاند 378 نفر را در سن سیزده سالگی مورد بررسی قرار دادند که مادر آن ها در زمان بارداری از شیرین بیان استفاده کرده بود. در این بررسی مشاهده شد که جنین های قرار گرفته در معرض میزان زیاد شیرین بیان در رحم مادر، در تست های سنجش قابلیت های منطق شناختی و حافظه ای عملکردی ضعیف تر از همتایان خود داشتند. این اختلاف برابر با هفت امتیاز آی.کیو بود.
این افراد همچنین دچار مشکلات مرتبط با ADHD بیشتری نسبت به دیگران بودند و همین طور دختران این گروه دچار بلوغ زودرس می گشتند. شیرین بیان دارای «گلیسیریزین» است که این مطالعه آن را برای مادران باردار و جنینشان زیانبار می داند. در این مطالعه مقادیر زیاد گلیسیریزین در حد 500 میلی گرم یا بیشتر در هفته (250 گرم شرینی بیان) تعریف شده بود. مقادیر اندک یا بدون مصرف شیرین بیان نیز در حد کمتر از 249 میلی گرم گلیسیریزین در هفته تعریف گشته بود.
بنابراین زنان باردار یا آنان که قصد باردار شدن دارند، باید درخصوص اثرات منفی اقلام و فرآورده های غذایی حاوی گلیسیریزین آگاهی داشته باشند.
«گیلیسیریزین» یکی از عوامل بسیاری است که بر رشد جنین اثر می گذارد اما می توان گفت تاثیر مستقیم گلیسیریزین بر جنین در این تحقیق مورد اشاره قرار نگرفته است.
مطالعات و پژوهش های مرتبط با آزمایش ها روی حیوانات اثرات شیرین بیان را مورد تایید قرار داده است.
به گزارش پی.تی.آی «گلیسیریزین اثرات هرمون استرس کورتیزول را با ممانعت از آنزیم غیرفعال کننده کورتیزول تشدید می کند. با این که کورتیزول در رشد جنین نقش اساسی دارد، اما مقادیر زیاد آن مضر است. از مدت های طولانی مشخص شده است که گلیسیریزین موجب فشار خون بیشتر و کوتاه شدن دوره بارداری در انسان می شود، اما چنین تاثیرات ماندگاری روی جنین قبلا ثابت نشده بود.»

قرار گرفتن در معرض نیکوتین در دوران بارداری می تواند سبب مشکلات شنوایی در کودکان شود

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

درمان های موثر خانگی برای هپاتیت C

در

آیا از هپاتیت C رنج می برید؟ آیا وضعیت کبد شما با گذر زمان وخیم شده است؟ هپاتیت C یک بیماری جدی است و اگر نادیده گرفته شود، می‌تواند به نوبه‌ی خود کشنده باشد.
بدون شک گزینه‌های درمانی پزشکی در دسترس، برای درمان این بیماری وجود دارند. اما برخی درمان‌های خانگی شگفت‌انگیزی نیز وجود دارند که می‌توانند روند درمان را تسریع نمایند. در این پست، قصد بحث درباره‌ی علائم و علل هپاتیت C را داریم و همراه با آن درباره درمان‌های خانگی خاصی که برای درمان بیماری موثر هستند، حرف خواهیم زد. دوست دارید بیشتر بدانید؟ ادامه مطلب را بخوانید.
هپاتیت C چیست؟


هپاتیت C یک بیماری کبدی است که توسط ویروس هپاتیت C ایجاد می‌شود. این بیماری با یک تب خفیف شروع و با گذشت زمان شدت می‌یابد. این بیماری کشنده است و فورا جهت پیشگیری از مرگ باید درمان گردد. اغلب هپاتیت C یک بیماری طولانی مدت است و از اینرو به هنگام شروع علائم، مشورت با پزشک خانواده مهم می‌باشد.(سیارک)


علائم:
علائم هپاتیت C شامل درد مفاصل، درد عضلات، خارش دائمی در همه‌ جای پوست، درد شکم، و خستگی می‌باشد. ادرار تیره و احساس سستی کلی نیز اغلب دیده می‌شود. اگر عفونت‌هایی از این گونه، شدت یابند، می‌توانند بعدا منجر به سرطان کبد شده و کل سیستم را از بین ببرند. زخم دائمی کبد نیز می‌تواند منجر به مرگ گردد. گاهی اوقات نیز کبد، پیوند زده می‌شود.


علل:
هپاتیت C می‌تواند به دلایل مختلف صورت گیرد. برخی از این دلایل در زیر بطور مختصر آورده می‌شود:
• تماس جنسی با فردی که به این بیماری آلوده است.
• کودکان از مادران آلوده، مبتلا می‌شوند.
• خون فرد آلوده می‌تواند به فرد دیگری که مبتلا نیست، برسد. این نیز منجر به هپاتیت C می‌شود.
در اینجا برخی از بهترین راه‌حلهایی را که شما می‌توانید در خانه برای درمان هپاتیت C انجام دهید را می‌آوریم.


1. سیر:
بهترین راه‌حل شناخته شده برای زدودن سموم از بدن شناخته شده است. سیر با موفقیت تمامی رادیکال‌های آزاد را زدوده و به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی نیز عمل می‌کند. سیر بهمراه چند ضد ویروس، آنتی بیوتیک و ضد قارچ خصوصیاتی دارد که فعالیت ویروس در داخل کبد را متوقف و شما را کمتر در معرض بیماری‌های تهدید‌کننده حیات، از جمله هپاتیت C می‌کند.
چگونه سیر را مصرف کنیم: دو حبه کوچک از سیر خرد شده را در اول صبح با یک لیوان آب گرم بخورید.


2. زردچوبه:
زردچوبه به روش‌های مختلف به التیام بدنتان کمک می‌کند. زردچوبه شامل خواص ضدالتهابی است که با بیماری‌های تهدیدکننده حیات مبارزه می‌کند. علاوه بر این، عملکرد سیستم ایمنی بدنتان را بهبود بخشیده و تولید صفرا را در سیستم بدنتان بالا می‌برد. همچنین زردچوبه بعنوان کاهش دهنده کلسترول بالا، شناخته شده است. (سیارک)
زردچوبه را چگونه مصرف کنیم: یک قاشق زردچوبه را در یک لیوان شیر مخلوط کرده و آن را دو بار در روز مصرف نمائید.


3. شیرین بیان:
شیرین بیان شامل چندین خاصیت دارویی است. این ماده دارویی بارها، جهت درمان چند بیماری و ناخوشی دیگر نیز استفاده گردیده است. این ریشه چندین خاصیت ضد ویروسی و ضد قارچی دارد. همچنین با خواص آنتی اکسیدانی خود، سموم را از بدن شما دفع کرده و به رادیکال آزاد نیز آسیب می‌رساند.
شیرین بیان را چگونه مصرف کنیم: چای شیرین بیان را بنوشید. آب گرم، یک کیسه چای، کمی شیرین بیان و مقداری عسل استفاده کنید.


4. روغن کرچک:
روغن کرچک به حفظ مایعات کمک کرده و از جمع شدن آن در داخل کبد جلوگیری می‌کند. همچنین رشد ویروس را متوقف می‌سازد.
نحوه استفاده از روغن کرچک: مقداری روغن کرچک را گرم کرده و پارچه تمیزی را داخل آن فرو برید. می‌توانید پارچه را روی شکم خود (در ناحیه بالای کبد) قرار داده و روی آن پارچه پشمی پهن کنید. کار دیگری که شما می‌توانید انجام دهید جهت پیش‌گیری از هر نوع تورم، قراردادن بطری آب گرم روی آن است.


5. خارشیر:
خار شیر نیز کبد را در برابر آسیب بیشتر محافظت کرده و به خوبی سموم را از سیستم بدنتان خارج می‌کند.
از خار شیر چگونه استفاده کنیم: می‌توانید حدود 250 گرم از خار شیر را به طور منظم مصرف کنید.
نکات دیگر:


1. در صورت امکان سرعت خود را کاهش دهید:
در حال حاضر این ممکن است تا اندازه‌ای عجیب و غریب بنظرتان برسد؛ اما اگر واقعا می‌خواهید درمانتان سرعت یابد، بایستی سرعت خود را کم کنید. استراحت برای تمامی بیماران و حتی شما، بسیار مهم می‌باشد. هر از گاهی کارهایتان را کنار گذاشته و فعالیتی انجام ندهید. بیش از حد کار انجام ندهید. اگر امکان‌پذیر است، از دیگران بخواهید تا در برخی از کارها کمکتان کنند. سعی کنید تا یک برنامه کاری به اندازه کافی انعطاف‌پذیر و مناسب داشته باشید.
2. ورزش:
ورزش‌کردن برای تمامی بیماران مهم می‌باشد. در صورت امکان بایستی هم ورزش‌های قلبی و هم ورزش‌های هوازی انجام دهید. برای مبارزه با افسردگی برای بدنتان نیز خوب می‌باشند.


3. غذاهای سالم و بی‌خطر بخورید:‌
باید در طول روز غذای کمی بخورید. برخی از افراد بعد از ظهرها حالت تهوع دارند. اگر شما هم اینچنین هستید، مطمئن باشید که صبحانه زیاد خورده‌اید. از غذاهای شور و یا غذاهای حاوی پروتئین دوری کنید. شما باید این موضوع را با دکترتان در میان بگذارید. درباره آنچه که در طول روز باید بخورید، دکترتان باید تصمیم‌گیری کند.


4. از مواد مخدر و الکل دوری کنید:‌
آخرین چیزی که باید انجام دهید دور کردن مشروبات الکلی، سیگار و مواد مخدر از خودتان است. مصرف چنین موادی برای کبد مضر می‌باشد. این مواد بدن شما را تحت فشار قرار داده و از بهبود کبدتان جلوگیری می‌کنند. در صورت داشتن اعتیاد این مورد را نیز با دکترتان مشورت نمائید. داروها و روش‌های درمانی برای این مورد در دسترس می‌باشند.
این پست را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا کسی را می‌شناسید که از هپاتیت C رنج ببرد؟ این پست را به وی توصیه کنید. همچنین در مورد اینکه این روش‌ها و ایده‌های طبیعی برای شما کارآمد بوده یا نه، ما را باخبر سازید! در کادر زیر نظر خود را وارد کنید.(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸زردچوبه و سیر و ..... همه اینا خوبه اما در کنارش حتما حتما درمان دارویی موثرتره

در ادامه بخوانید...

آیورودا

در

آيورودا يك واژه سانسكريت به معني” علم زندگي” و شايد يكي از قديمي ترين سيستمهاي درماني در دنيا باشد كه از بيش از ۵۰۰۰ سال قبل بطور سـنتي از استاد به شاگرد منتقل گردیده و ریشه آن در متون مقدس آریائی ها ی باستان می باشد. حدود ۳۰۰۰ سال قبل ( ۹۰۰ سال قبل از میلاد ) سه دانشمند بزرگ به نامهای Charaka ، Sushruta ، Vagbhata اصول آن را از منابعی که موجود بود، جمع آوری کردند . کتابهای بر جای مانده از آنان هنوز هم توسط دانشجویان ، اساتید و درمانگران این رشته مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از صاحبنظران ، سیستم آیورودا را بعنوان مادر تمامی روشهای شفابخشی در نظر می گیرند.

اولین سوال در ذهن یک پزشک آیورودا این نمی باشد که فرد مراجعه کننده دچار چه نوع بیماری شده ، بلکه این است که بیمار من دارای چه شخصیتی می باشد، خلقیات او ،توانایی ها و استعدادهای او چه می باشند و پس از تشخیص این مسائل تصمیم گیری درمانی  را شروع می کند.آيورودا يك روش درماني قديمي هندي می باشد، فلسفه آیورودا (علم زندگی و عمر طولانی ) مشتمل بر يك سري معالجات شامل گياهان دارويي ،‌ تغيير رژيم غذايي ، مراقبه ، رایحه درمانی ،ماسـاژ و حرکات يوگا براي نگهداري يا بازيابي سـلامتي می باشد. به گفته دانشمند بزرگ ” Charaka” : “پزشک در صورتی که با نور عشق وارد قلب بیمار نشود ، با تمام ماهری و خبره بودن نمی تواند اورا مداوا نماید.

 

آیورودا شامل هشت شاخه اصلی ( طب اطفال ،طب زنان و زایمان ،چشم پزشکی ، طب سالمندان ،گوش و حلق و بینی ، مسمومیت شناسی ، طب عمومی و جراحی)ماست . بسیاری از روشهای شفابخشی مدرن ( ماساژ ، رژیم درمانی ، گیاهان ، پولاریتی تراپی ، کینزیولوژی ، شیا تسو ، طب سوزنی ، طب فشاری ، سنگ درمانی ، رنگ درمانی ، مراقبه ) در اصل شاخه هایی از فلسفه آیورودا هستند.

آیورودا هنر هماهنگی موجود زنده با قوانین طبیعت می باشدو هدف آن حفظ سلامت در فرد سالم و شفا در فرد بیمار تعیین شده است . به اعتقاد آيورودا ،سلامتي نتيجه تعادل بين ذهن ، بدن و روح می باشد. به بیان بهتر ، سلامتی ، تعادل کامل بین سه انرژی اساسی بدن یا سه دوشا ( واتا _ پیتا_ کافا) و یک تعادل بین جسم _ ذهن _ روح (یا آگاهی) می باشد.

بر طبق آيورودا ، هرشخص دارای مقداري از ۵ عنصر اصلي عالم(خاك، آب ،‌ آتش ،‌ هوا ، اتر ) است و‌ تركيب اين عناصر با يكديگر به سه نوع متابوليسم بدن يا سه نوع دوشا منجر مي گردد .دوشا ها انواع متابولیک بدن می باشند که هر کدام ساختار و طرح زمینه ای افراد از قبیل ساختاربدنی ، شخصیت، عکس العمل ها و تمایلات غذایی را بوجود آورده اند.نام  اين دوشاها ،‌ به عنوان واتا ، پيتا و كافا است . واتا شامـل اتر و هوا می باشدو با حـركات بدن مرتبط است ( انرژی حرکت یا کاتابولیک) . پيتا از آتش وآب است،‌ و به سـوخت و سـاز بدن مربوط می شود که باعث اساس هضم و تغییر ماده به انرژی ( انرژی متابولیک ) می شود . كافا شامل خاك و آبمی باشد كه با ساختار بدن و ثبات و پايداري مرتبط می باشد.( انرژی ساختار ی و آنابولیک)
هرچند كه هر سه نوع دوشا در همه افراد موجود است ، اما ، در هر فرد خاص ، يكي از اين دوشاها غالب می شود .

دوشای واتا :کنترل تمامی حرکات بدن را بعهده دارد ( اتر + هوا )

دوشای پیتا : سوخت و ساز را کنترل می کند( آتش + آب)

دوشای کافا : مسئول کنترل ساختار بدن می باشد( آب+ خاک)

 

آشنایی با طبیعت افراد چه اهمیتی دارد ؟

· به شناخت عادتها و تمایلات که مستقیماً روی سلامتی اثر گذار هستند ، کمک می نماید.

· شناختن خود و طبیعت افراد، اساس زندگی می باشد.

·  برای بدست آوردن تعادل در زندگی دانش کافی برای هر فرد را فراهم می نماید.

· به شناخت از دیگران و بهبود روابط ،کمک می نماید.

· به پیش بینی بیماری ها و مشکلات کمک کرده و  راه درمان را در اختیار ما قرار می دهد.

هدف زندگی از دید آیورودا چه می باشد؟

بر اساس علم آیورودا زندگی ما یک هدف مشخص  را دارا می باشد.هدف ، شناخت خالق ( آگاهی کیهانی) و درک ارتباط با وی می باشد که در تمام زندگی ما تاثیر گذاشته است .این هدف بزرگ با تعادل چهار جنبه اساسی زندگی حاصل می شود کهعبارتند از :

· دارما dharma : وظایف واعمال ما

· آرتا artha : موقعیتهای مادی وارزشها

· کاما kama : خواسته های مثبت

· موکشا moksha : رهایی روح

این چهار مورد  Purusharthas می باشد که چهار هدف اصلی زندگی برای هر فرد است و اساس آنها  سلامتی است .برای حفظ دارما و انجام مسئولیتهایمان باید سالم بمانیم تا به موفقیت کافی دستپیدا کنیم .برای داشتن خواسته های خلاق و مثبت ، احتیاج به ذهنی سالم و آگاه ، بدن سالم و ادراک سالم لازم است.(kama و desire گاهی اوقات به زندگی خانوادگی وتوالدو تناسل گفته می شود ، لکن در اصل معنی آن انرژی مثبت یا نیرویی می باشدکه هر گونه عمل خلاق را بوجود آورد) موکشا یا رهایی روح نشاندهنده تعادل بدن و ذهن و آگاهی ( روح ) می باشد.

طبق نظر آیورودا ، منشا همه موجودات از آگاهی کیهانی می باشد که شامل انرژی مذکر (purusha ) وانرژی مونث ( prakruti ) اشت و هر چیزی که در جهانموجود است در انسان نیز هست. انرژی مذکر نمایانگر طبیعت و هر سلول بدن دارای ذهن ، هوش ، آگاهیمی باشد که از آن طریق انتخاب مینماید. برای مثال هر سلول غذای خاص خودش را انتخاب می نماید

علت اصلی بوجود آمدن بیماری از دید آیورودا چه می باشد ؟
دوشا ها ازترکیب پنج عنصربوجود می آیند .دوشا ها اعمال روانی زیستی را کنترل می نمایندد . بنابراین در صورت تعادل سلامتی و نظم order))بوجود می آید و نامتعادل باشند،باعث بیماری می شود. (disorder )

اصل كلي آيورودا بر اين اساس می باشد كه بيماری بعلت عدم تعادل در يك يا چند دوشا رخ می دهد . عوامل متعددی بر تعادل دوشاها اثر می گذارند. از رژيم غذايي تا تغيير فصل ،استرس در كار يا خانواده ،تعادل دوشاها را بر هم زده كه نتيجه آن انباشتگي سموم در بدن و ذهنمی باشد . هنگامی كه علت بيماري مشخص شود ، تحت راهنمايي يك درمانگر آيورودا بازيابي تعادل و سم زدايي صورت می گیرد . یا زمانی که انرژي متعادل گردد ، سيستم دفاعي طبيعي بدن نيرومند شده و راحت تر با بيماري مبارزه می کند يا از بيمار شدن جلوگيري می نماید.

جلسات درمانی آیورودا به چه صورت است ؟
اولين ديدار با يك درمانگر آيورودا حدود ۴۵ تا ۹۰ دقيقه است . درمانگر يك سري سئوال از وی درباره خصوصيات فيزيكي ، احساسي ،‌ ذهني ،‌ مزاج و غذاهاي مورد علاقه همچنين درباره خصوصيات شخصيتي و سابقه خانوادگي می پرسد.

درمانگر  نبض ، زبان، قلب و ريه فرد را چک می نمایدد . طبق آيورودا ،‌ هر شخص سه نبض سطحي و سه نبض عمقي روي هر مچ  دست خود دارد كه به ارگانهاي مختلف داخلي بدن مربوط می شود . با نبض خواني ، درمانگر  عدم تعادلها را مشخص می نماید . اين نبض ها همجنين اطلاعاتي درباره سه دوشا را آشکار می کنند . رنگ و حساسيت قسمتهاي مختلف زبان ،‌ بخوبي ظاهر فيزيكي فرد ،‌ نشانه هايي را درباره سلامتي او عیان می نمایند . بعلاوه امکان دارد نمونه ادرار هم به آزمايشگاهارسال گردد .

بعد از تعيين نوع مزاج و عدم تعادلهای موجود ، درمانگر تركيبی از درمانهاي آيورودا را براي بیمار پیشنهاد می دهد كه شامل گياهان دارويي ، شيوه زندگي ، اصلاح رژيم غذايي ، مديتيشن ، يوگا ، تمرينات تنفسي و پاكسازي با دوش يا تنقيه می باشد.

بطور مثال اگر كافاي شما زياد باشد امکان دارد که سوخت وساز بدن شما  كند باشد و با اضافه وزن روبرو باشید  . در این حالت درمانگر آيورودا پيشنهاد يك سري تمرينات معمول و رژيم غذايي سبك را می دهد.

افراد نوع واتا معمولاَ‌ خيلي لاغر و مستعد بيماري عصبي مثل استرس و بيخوابي می باشند . اگر شما از نوع واتا می باشید، يك درمانگر آيورودا ، برنامه منظم هميشگيبرای  ساعات غذا خوردن ، خوابيدن و بيدار شدن شما را يك زمان مشخص تجویز می کند.

اگر شما از نوع پيتا باشید ‌، احتمالاَ از اندام خوبي برخوردار می باشید اما شايد دچار ترشرويي ، سوزش قلب ، بیماریهای پوستی و بواسير باشید . اگر پيتاي شما زياد باشد ،‌ باید الكل و غذاهاي سرخ كردني را کنار بگذارید و از شرايط استرس زا پرهیز نمایید.

فاصله زماني بين جلسات آيورودا كاملاَ‌ متفاوت می باشد . بسته به شرايط شما و تجويز درمانگر ، يكبار كه شما راهنمايي هاي درماني خود رادریافت کردید می توانید براساس همان برنامه پیگیری کنید.

آیا در مورد آیورودا تحقیقاتی موجود می باشد ؟
بله : افرادي كه تمرينات آيورودا مثل یوگا رادر برنامه خود قرار داده اند در معرض خطر كمتري براي فشار خون بالا ، كلسترول بالا و استرس( همه اينها زمینه بيماريهاي قلبي است) می باشند .

یوگا بطور مشخص براي دردهاي عضلاني موثر می باشد .همچنین روي داروهاي گياهي آيورودا تحقيقاتي براي درمان برخي ازبيماريها مثل حساسيت ها ، آرتروز ، پاركينسون و بيماريهاي گوارشي درحال انجام می باشد

تحقیقات ، تاثیرات آنتی اکسیدان برخی گیاهان آیورودا نظیر زردچوبه که در پیشگیری از بیماریهای قلبی- عروقی و سرطان و نیز کمک به درمان دیابت  را نشان داده است.

موارد احتیاطی که در مورد آیورودا پیشنهاد شده ؟
– اگر شما مبتلا به بیماریی خاص مثل بیماری قلبی یا دیابت می باشید،در کنار درمانهای معمول پزشکی از آیورودا هم استفاده نمایید.

– روشهای پاکسازی مثل تنقیه یا استفاده زیاداز ملین با احتیاط استفاده نمایید ،زیرا تعادل شیمیایی بدن را بهم می زند . 

–قبل از استفاده از رژیم غذایی آیورودا با پزشک خود در باره رژیم غذایی خاص  خود برای دیابت یا بیماری قلبی مشورت نمایید زیرا گاهی این رژیم ها ی غذایی با هم در تضاد هستند.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

تیپ های شخصیتی بدنی معروف آیورودا کدام ها می باشند

در

تیپ های شخصیتی بدنی معروف آیورودا کدام ها می باشند؟ در لحظه لقاح ، واتا ، پیتاو کافای والدین مهمترین عامل برای دوشای مزاجی فرزند یا پراکریتی (Prakriti)است. اگر چه پراکریتی واقعیت اصلی وثابت هر فرد می باشد اما توسط نیروهای مختلف مورد حمله واقع می شودکه از آن جمله فاکتورهای محیطی، فصل،زمان،موقعیتهای احساسی، هیجانات و کیفیت ارتباطات ، عقاید و نیز غذاهایی که میل می کنیم ، نیز می شود.

با شناخـت نوع بدن هر فرد پزشک آیورودائی می نواند نوع رژیم غذائی و تمرینات بدنی و شیوه های درمانی را تعیین می نماید و هر آنچه را که برای فرد مزبور مضر است یادآوری می نماید.

ویژگی های نوع واتا در آیورودا  :
ساختار جسمانی سبک و لاغر

سرعت در انجام فعالیتها

خشکی پوست و نامنظمی دندانها

نا منظمی گوارش و نا منظمی زمان احساس گرسنگی

بی خوابی یا خواب سبک و مقطع 

اشتیاق ، سرزندگی و قدرت تخیل قوی

هیجان زدگی و حالات متغیر

فراموشی سریع آموخته ها و فراگیری سریع اطلاعات تازه 

گرایش به نگرانی

گرایش به یبوست مزاج

خستگی زودرس

گرایش به تلاش بیش از حد

ظهور انفجاری انرژی روانی و جسمانی

شخصیت نوع واتا ، دگرگونی پذیری می باشد . حالات یک واتا را نمی توان پیش بینی نمود و به مراتب کمتر از پیتاها یا کافاها ، نمونه ای کلیشه ای هستند. قابلیت تنوع آنان از نظر قامت و شکل و حـالات و اعمال خود علامتت مشخصه آنان می باشد . انرژی نوع واتا ، بصورت انفجاری نمایان شده و ناپایدار می باشد. در نوع واتا،موارد زیر نیز بسیارواضح است:

نامنظمی زمان به بستر رفتن در شب

احساس گرسنگی بی موقع در هر زمانی از شبانه روز

هیجانات عاشقانه با تغییر حالت دائمی

چشم پوشی از خوردن یک وعده غذا و به طور کلی ، پیروی از عادات نامنظم

گوارش خوب غذا در یک روز و بدی گوارش در روز بعد

ظهور انفجارهای عاطفی کوتاه مدتی که سریعاً فراموش می گردند

گامهایی شتابان و تند در راه رفتن

ویژگی های نوع پیتا در آیورودا:
· ساختار متوسط

· میزان تاب و توان معمولی

· گرسنگی و تشنگی شدید و دستگاه گوارشی نیرومند

· بروز خشم و عصبانیت در شرایط تحت فشار

· رنگ پوست روشن یا سرخ و سفید ،اغلب همراه با کک و مک

· عدم تحمل نور آفتاب و هوای گرم

· زرنگی ، چاره جو یی و علاقمندی به چالش و مبارزه طلبی

· قدرت ذهنی بالا و قاطعیت

· شیوه بیان دقیق و شمرده

· ناتوانی برای چشم پوشی از خوردن یک وعده غذا

· رنگ موها : بور ،قهوه ای روشن ، یا سرخ ( یا ته رنگی متمایل به سرخ )

زمینه نوع پیتا ،( تند و تیزی ) احساسات می باشد . هر فردی با مشخصات زیر ، به مقدار زیادی از پیتا برخوردار می باشد : موی سرخ براق ، چهره سرخ و سفید ، جاه طلب ، زیرک ، صریح ، جسور ، مباحثه طلب یا حسـود . جنبهه مبارزه طلبی نوع پیتا ، یک گرایش طبیعی می باشد ولی لزوماً ظاهر نمی شود. در حال تعادل ، احساسـات و عواطف پیتاها گرم و صمیمی هستند و افرادی مهربان و قانع به نظر می رسند. چهره ای که از شادی درخشان است از علایم ، شخصیت پیتا می باشد.

موارد زیر نیز بسیار مشخص است:

· به تجربه فهمیده که از دیدگاه دیگران فردی بسیار زیاده طلب است.

· نیم ساعت تاخیر در صرف غذا ، موجب احساس گرسنگی شدید می شود

· گامهایی مصمم دارد

· در طول شب بیدار شده و این بیداری همراه با احساس گرما و تشنگی می باشد

· بر موقعیت حاکم می شود و یا احساس مسلط شدن بر وضعیت را دارد

· زندگی  را معمولاً با یک ساعت مچی گران قیمت تنظیم می کندو از هدر دادن زمان ناخشنود می شود.(سیارک

ویژگی های نوع کافا در آیورودا:

· گرایش به احساس تملک و راحت طلبی

· پوست خنک ،نرم و ضخیم و رنگ پریده و غالباً چرب
· بدنی محکم و نیرومند ، با قدرت جسمانی زیاد و مقاومت

· خواب سنگین و ممتد

· شخصیت آرام ، با اعصابی راحت ، و دیر خشم

· کندی در جذب اطلاعات جدید ، ولی برخورداری حافظه خوب

· کندی عمل گوارش و میزان گرسنگی اندک

· داشتن شخصیت مهربان ، متحمل و با گذشت

·کندی و موزون بودن در عمل، برخوردار ی از انرژی پایدار 

ویژگی نوع کـافا : آسودگی خیال می باشد . دوشـای کـافا ،اصل ساختاری بدن می باشد و ثبات و پایداری را عرضه می کند. همچنین قدرت جسمانی و نیروی حیاتی ذخیره ای را دارد که در قالب بدن ستبر و تنومند نمونه های شاخص کافا ، دیده می شود.

به نظر آیورودا ، کافاها افرادی سعادتمند هستند. زیرا از سلامـتی مناسبی برخوردارند و بیانگر شخصـیت هایی می باشند که متین و خشنود هستند و با آسودگی خیال به دنیا نگاه می کنند.

موارد زیر نیز در کافاها بسیار مشخص است:

. از وضع موجود ،راضی هستند و از طریق آشتی دادن دیگران ، اقدام به حفظ وضع موجود می نمایند.

· مدت زیادی در بسـتر می مانند و به کنـدی از خواب بیدار شده و به محض ترک بسـتر یک فنجان قهوه می خواهند.

· پیش از اتخاذ یک تصمیم ، به مدتی طولانی درباره امور تعمق می نمایند.

· حتی علیرغم اضـافه وزن ،حرکات آنان با ریتم موزون می باشد.  دارای چشـمانی آبدار و نگاهی نوازشـگر می باشند

·  احساسات افراد دیگر را که صمیمانه با آنها احساس همدردی می نمایند محترم می شمارند.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۷I feel so much happier now I undnastred all this. Thanks!

در ادامه بخوانید...

بهتر بخوابید 6 نوشیدنی

در

شیر طلایی با گونه هایی مانند هل سبز، زردچوبه، دارچین، عسل و زنجبیل

چگونه بهتر بخوابید؟

واقعا خوابیدن همیشه ساده و راحت نیست. در حقیقت، پیدا کردن یک برنامه خواب راحت پایدار می تواند چالش برانگیز باشد.خوشبختانه چند نوشیدنی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند سریع تر بخوابید  و در طول شب خوابی آرام داشته باشید. (غذاهای متعددی  هم وجود دارند که به شما کمک می کنند راحت بخوابید.)

یکی از این نوشیدنی های شبانه را انتخاب کنید تا 7-8 ساعت استراحت مورد نیاز شما را با خوابی آرامش بخش به شما بدهد.

آب

آب و لیوان آب

آب بیشتری بنوشید
چگونه آب ساده کمک خواهد کرد که شما در شب بهتر بخوابید؟ خوب، "دریافت آب کافی در طول روز به طور مستقیم به خواب شما تاثیر می گذارد، زیرا رفتن به رختخواب بدون مصرف آب کافی در طول روز باعث کم آبی بدن می شود و حتی می تواند در طول شب باعث اختلال در خواب شما بعلت تشنگی و بیدار شدن گردد.اما اگر در طول روز به اندازه کافی آب مصرف کنید تا بدن تان هیدراته شود، این اختلال بوجود نمی آید البته دقت کنید نزدیک به زمان خواب آب بیش از حد ننوشید، یا قبل از خوابیدن، چند باردستشویی بروید.

شربت میوه گیلاس

شربت میوه گیلاس

 ترشی گیلاس یک منبع طبیعی ملاتونین است که این هورمون به تنظیم ریتم شبانه روز بدن کمک می کند. همچنین مطالعات نشان می دهد آب شربت گیلاس برای کاهش درد عضلانی و افزایش قدرت عضلانی، به ویژه در میان دونده مفید است. 

شیر طلایی

شیر طلایی مخلوط هل سبز، زردچوبه، دارچین، عسل و زنجبیل 
شما احتمالا این نوشیدنی را در Instagram دیده اید، اما در واقع ریشه آن در پزشکی آیورودا است. شیرطلایی یا مون میلک یک نوشیدنی گرم حاوی ترکیبات گیاهی مانند زردچوبه، جینسینگ، بادام، چاشنی و فلفل سیاه است. مردم می گویند که به آنها کمک می کند تا بهتر بخوابند، هرچند از نظر علمی هنوز ثابت نشده است که  چرا چنین خاصیتی دارد. شواهدی وجود دارد که مواد تشکیل دهنده ممکن است موجب خواب آلودگی و آرامش شوند، اما ممکن است افرادی که از نوشیدنی، قبل از خواب استفاده می کنند، ،به علت گرم بودن نوشیدنی بهتر می خوابند.

Michalcyzk می گوید: "Adaptogens و ashwagandha آداپتوژن موجود در این نوشیدنی  برای کمک به مبارزه با اثرات استرس و ایجاد یک احساس آرامش بخش که درست قبل از خواب لازم است، عمل می کند."

چای بابونه

چای بابونه

 هر نوع نوشیدنی گرم ذاتا آرامش بخش است، اما چای بابونه ممکن است علاوه بر گرما برخی از مزایای آرام بخشی را داشته باشد. همانطور که در Cut گزارش شده است، تحقیقات بیش از حد وجود دارد، اما یک مطالعه در مقیاس کوچک در سال 2016 متوجه شد که بابونه باعث کاهش علائم در افراد مبتلا به نوعی از اضطراب میشود

کلی جونز می گوید: "بابونه به خاطر آرامش بخشی به خوبی شناخته شده است، اما برخی  چای بابونه را با اسطوخدوس برای اثرات بیشتر ترکیب می کنند."

چای سبز

چای سبز

چای سبز، تیره و تلخ مانند چای انگلیسی نیست، دارای کافئین است! سعی کنید در طول روز بنوشید اگر میخواهید به سرعت به خواب بروید، چای سبز بدون کافئین را انتخاب کنید.

شیر

شیشه و بطری شیر

یک لیوان شیر گرم در به خواب رفتن کمک می کند. شیر حاوی تریپتوفان است که به مغز  درتولید سروتونین و ملاتونین کمک می کند. بعضی از مردم فکر می کنند که به دلیل تریپتوفان موجود در شیر احساس خواب آلودگی می کنند، اما در واقع، تریپتوفان کافی در شیر وجود ندارد که این نوع اثر را داشته باشد.

پس چرا با یک لیوان شیر بهتر می خوابیم؟ احتمالا علت فقط خوردن چیزی گرم و راحت قبل از خواب است.

نظرات

۱۴۰۰/۹/۲۶زردچوبه آنتی اکسیدان قوی و عامل ضد التهابی و ضد باکتری، درمان ناراحتی های گوارشی، بیماری های کبد، روماتیسم، آرتریت، بیماری های مفصلی، بیماری های پوستی - خارش، اگزما، بثورات، التهاب، صفراساز قوی و کلرتیک است، سموم را دفع می کند، خون را عادی می کند. ترکیب، کلسترول و قند خون را کاهش می دهد، زخم ها و زخم ها را التیام می بخشد، پوست را سفید می کند.

۱۴۰۰/۹/۲۶زردچوبه یک گیاه علفی و چند ساله کوچک با ارتفاع کمتر از یک متر، از خویشاوندان نزدیک زنجبیل است که در مناطق گرمسیری جنوب آسیا تا ارتفاع 2000 متری از سطح دریا رشد می کند. آب و هوای گرم و مرطوب و خاک های سبک را ترجیح می دهد. به طور گسترده در هند، چین، اندونزی و همچنین در سایر کشورهای جنوب شرقی آسیا، استرالیا، پرو و ​​هائیتی و جامائیکا کشت می شود.

در ادامه بخوانید...

آشواگاندا چیست

در

 آشوآگاندا Ashwagandha

 

آیا تا به حال آرزو داشته اید که یک درمان برای همه بیماری ها و علائم، مانند بهبود عملکرد تیروئید یا کاهش از دست دادن حافظه به طور همزمان داشته باشید؟ خوشبختانه برای ما،  گیاه  باستانی  آیورودا آشواگاندا  برای بسیاری از قسمت های بدن بسیار مفید است: تیروئید، مغز، سیستم ایمنی و بسیاری دیگر. گنجاندن این گیاه در رژیم غذایی روزانه به بدن شما انرژی می دهد و شما احساس انرژی می کنید تا به شما کمک کند تا با فعالیت های روزانه خود کنار بیایید!

 

آشواگاندا چیست

ashwagandha چیست

آشواگاندا چیست؟ 
آشواگاندا یک گیاه آداپتوژن است که برای قرن ها در طب آیورودا برای کمک به تثبیت فرآیندهای فیزیولوژیکی و هموستاز در بدن استفاده می شود. این بدان معنی است که آشواگاندا به طور موثر عدم تعادل را در بدن شما تثبیت می کند، به طوری که در زمان استرس می تواند سطح کورتیزول را کاهش دهد و عملکرد تیروئید را تقویت کند.

 

زادگاه طب آیورودا هند است. آیورودا همه چیز در مورد یافتن راه های طبیعی برای درمان بیماری های بدن به جای استفاده از داروهای تجویزی یا داروهای موضعی است. طب آیورودا نیز بیماری یک قسمت از بدن را در رابطه با تأثیر آن بر کل سیستم در نظر می گیرد، بنابراین آشواگاندا به عنوان یک گیاه دارویی جهانی استفاده می شود. 

 

آیورودا  آشواگاندا را "راسایانا" می نامد و برای محافظت از بدن در برابر سموم محیطی یا غذا و حفظ سلامت جسمی و روانی استفاده می شود. این گیاه باستانی همچنین دارای خواص ضد التهابی، ضد اضطراب و ضد افسردگی است که آن را برای سلامتی ما بسیار ارزشمند می کند. آشواگاندا نه تنها سرشار از  آهن است ، بلکه حاوی آلکالوئیدها یا ترکیبات شیمیایی مختلفی است که به دلیل خواص ضد توموری شناخته شده است. همچنین حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است   - مولکول هایی که از بدن در برابر آسیب های شیمیایی خارجی محافظت می کنند. 

 

به عنوان طرفدار قوی رویکرد یکپارچه به سلامت که ترکیبی از طب غربی با سیستم های دانش آیورودا، چینی و دیگر سنتی است، من روزانه از آشواگاندا استفاده می کنم و آن را به بسیاری از بیماران توصیه می کنم. آشواگاندا نه تنها یک تسکین دهنده طبیعی استرس است، بلکه به تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری های دژنراتیو کمک می کند

 

آشواگاندا

 

Ashwagandha، آشواگاندا  یکی از قوی ترین گیاهان در درمان آیورودا ، از زمان های قدیم برای شرایط متنوعی استفاده شده است و بیشتر به خاطر مزایای ترمیمی شناخته شده است. در سانسکریت Ashwagandha به معنای چیزی که "بوی اسب" می دهد، که  به طور سنتی برای کمک به مردم در تقویت سیستم ایمنی بدن برگ و ریشه  گیاه ، پس از بیماری تجویز می شده است.

نام های دیگر: جینسینگ هندی، آشواگاندا، آسانا

آشواگاندا در فارسی  : بوزیدان

نام انگلیسی : ashwagandha

نام علمی : Withania somnifera

Ashwagandha اغلب به علت ویژگی های جوانه زنی  به عنوان "جینسینگ هند" گیلاس زمستانی شناخته می شود  از نظر گیاه شناسی، جینسینگ و آشواگاندا Ashwagandha، غیر مرتبط هستند. ashwagandha به فارسی  بوزیدان گفته می شود.

آشواگاندا چیست؟  گیاه آشواگاندا  متعلق به یک خانواده همانند گوجه فرنگی ، از یک درخت کوهستانی با برگ های بیضی و گل های زرد است. این میوه قرمزبه اندازه کشمش است. این گیاه بومی مناطق خشک هند، شمال آفریقا و خاورمیانه است و امروزه نیز در هوای گرم تر، از جمله ایالات متحده، رشد می کند.

  •  

ashvaganda-zelen.jpg

 

خواص آشواگاندا

آیا  با هر کدام از این علائم رایج آشنایی دارید؟

- فشار، استرس
- خستگی
- کمبود انرژی
- دشواری در تمرکز
استفاده از گیاه Ayurvedic Ashwagandha می تواند به کاهش این علائم کمک کند و سلامت ، انرژی و احساس خلق و خوی بهتر برای شما به ارمغان بیاورد.

1. غده تیروئید را تقویت می کند 

پیشگیری و درمان کم کاری تیروئید: در سال 2001، مجله داروسازی و فارماکولوژی گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه مصرف منظم عصاره ریشه جینسینگ هندی باعث افزایش ترشح هورمون های تیروئید می شود. یکی از مزایای اصلی  آشواگاندا  توانایی آن در تحریک غده تیروئید و کمک به عملکرد بهینه آن است.
علاوه بر این، مشخص شده است که آشواگاندا هم در پرکاری و هم در کم کاری تیروئید موثر است. یک مطالعه منتشر شده در  مجله پزشکی جایگزین و مکمل نشان داد که آشواگاندا با موفقیت عملکرد تیروئید را در بیماران کم‌کاری تیروئید عادی کرد. مطالعات کمتری در مورد اثرات آشواگاندا بر پرکاری تیروئید وجود دارد، اما آنها توانایی آن را در تثبیت سیستم تیروئید نشان می دهند.  
 

2. استرس و اضطراب را کاهش می دهد

این احتمالاً معروف ترین مزیت آشواگاندا است. این به فرد کمک می کند کورتیزول را مدیریت کند و در طول روز آرام بماند. بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۲ در  مجله پزشکی هند منتشر شد ، نشان داده شده است که آشواگاندا با کمک به آرام ماندن افراد تحت فشار بالا، «مقاومت فرد را در برابر استرس بهبود می‌بخشد»   همچنین تظاهرات افسردگی، اضطراب، تشنج  بیخوابی را کاهش می دهد.
 

3. سموم را از بدن دفع می کند

آشواگاندا خاصیت ضد توموری دارد. همچنین به دلیل خواص آنتی اکسیدانی  و پاک کنندگی می تواند از بدن در برابر عفونت ها محافظت کند  . 
 

4. حافظه و عملکرد مغز را بهبود می بخشد 

عوامل استرس زا در زندگی ما به بدن آسیب می رسانند و به مرور زمان به سیستم عصبی آسیب می رسانند، بنابراین داشتن آشواگاندا به عنوان یک تسکین دهنده طبیعی استرس قطعا مفید است. علاوه بر این، آنزیم های پاک کننده قوی موجود در آشواگاندا به توقف رادیکال های آزاد کمک می کند - مواد شیمیایی که پیری و ساییدگی را در بدن تسریع می کنند. از این رو مزیت حافظه: نشان داده شده است که آشواگاندا حافظه و عملکرد شناختی را در بزرگسالان با مصرف 8 هفته تقویت می کند.
 

5. سیستم ایمنی را تحریک می کند

یک محرک طبیعی سیستم ایمنی است: پس از استفاده از هورمون ها و سرکوب کننده های ایمنی، تون ماهیچه ها و عملکردهای سد محافظتی بدن به سرعت در حین مصرف آشواگاندا بازسازی می شوند.در نهایت، آشواگاندا به عنوان یک آداپتوژن ممکن است به کاهش التهاب داخلی و عادی سازی سیستم ایمنی کمک کند.
آشواگاندا نه تنها شمارش خون را بهبود می بخشد، بلکه مطالعات نشان می دهد که می تواند تولید ایمونوگلوبولین را افزایش دهد. ایمونوگلوبولین ها آنتی بادی هایی هستند که با بیماری در سیستم ایمنی مبارزه می کنند و آشواگاندا به بدن کمک می کند تا به طور طبیعی آنتی بادی های بیشتری برای حفظ سلامت تولید کند. 
 

6. سرطان شناسی

به دلیل خواص ضد التهابی، تحریک کننده سیستم ایمنی، آنتی اکسیدانی، جینسنگ هندی برای پیشگیری و درمان پیچیده سرطان استفاده می شود (مطالعات دانشمندان ژاپنی در سال 2007 نشان داد که آلکالوئیدهای برگ و ریشه آشواگاندا به طور انتخابی مانع از سرطان می شود. رشد سلول های سرطانی). این داروها وضعیت عمومی بیمارانی را که تحت رادیو و شیمی درمانی قرار گرفته اند، که در درمان سرطان ضروری است، بازیابی و تقویت می کند، اما منجر به سرکوب خطرناک ایمنی می شود.
 

7. در دیابت شیرین

یک گزارش علمی در مورد کاهش مداوم سطح گلوکز خون در آزمایشی بر روی موش های آزمایشگاهی پس از یک ماه اضافه کردن آشواگاندا به غذا.
 

8. اثر ضد کلسترول

مجله جهانی علوم پزشکی در سال 2009 داده هایی را منتشر می کند که استفاده از جینسینگ هندی برای کار عضله قلب و عروق خونی مفید است، به ویژه در فشار خون بالا (فشار خون را عادی می کند)، سطح بالای آتروژنیک. ، تشکیل پلاک بر روی دیواره عروق خونی، کلسترول.
 

9. خون سازی

خون سازی را افزایش می دهد، تأثیر مفیدی بر بینایی دارد، وضعیت افراد مبتلا به بیماری های دستگاه تنفسی و گوارشی را بهبود می بخشد.

 

 
ashvaganda-yagody.jpg

 

عوارض و موارد مصرف آشواگاندا

 آشواگاندا اثر داروهای کاهش دهنده فشار خون، داروهای ضد افسردگی را تشدید می کنند، یک اثر تجمعی (تقویت شده) امکان پذیر است و بنابراین نتیجه نامطلوب است.
موارد منع مصرف:
- برای دیس بیوز روده و گاستریت حاد، همراه با استفراغ و اسهال.

- زنان باردار (احتمال سقط جنین زیاد) و مادران شیرده.

 

چه کسی نباید آشواگاندا را امتحان کند

اگرچه عوارض جانبی مصرف آشواگاندا نادر است، اما افرادی هستند که نباید آشواگاندا را امتحان کنند
افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی: آرتریت روماتوئید ، دیابت نوع 1، لوپوس اریتماتوز سیستمیک، تیروئیدیت خود ایمنی؛
کسانی که برای بیماری های تیروئید دارو مصرف می کنند.
کسانی که داروهایی مصرف می کنند که بر قند خون و فشار خون تأثیر می گذارد.

 

 

نحوه استفاده از آشواگاندا

به عنوان یک قاعده، ما فقط از عصاره ریشه  آشواگاندا استفاده می کنیم ، بنابراین هر افزودنی با عصاره ریشه مفید خواهد بود. این گیاه دارویی به صورت کپسول یا پودر وجود دارد که می توانید آن را به هر یک از این اشکال مصرف کنید. برخی از بیماران  کپسول ها را به دلیل بوی گیاهی منحصر بفرد ترجیح می دهند. اما من دوست دارم یک پیمانه پودر عصاره ریشه آشواگاندا را در چای  یا شیک صبحگاهی رقیق کنم  تا در طول روز آرام بمانم. با 500 میلی گرم شروع کنید و سپس تا 1 تا 2 گرم در روز مصرف کنید.
 
اگرچه آشواگاندا در بیشتر موارد همراه با سایر داروها مصرف می‌شود، تحقیقات نشان می‌دهد که گیاهان آیورودا مانند آشواگاندا منبع تفکر پزشکی برای درمان‌های مرسوم و توسعه داروهای تجویزی هستند. آشواگاندا را به رژیم غذایی صبحگاهی روزانه خود وارد کنید و سالم و شاد باشید! 
 
فروش و استفاده از آماده سازی آشواگاندا در برخی کشورها ممنوع شده است. واقعیت این است که این گیاه مانند همه دارو ها می‌تواند در صورت تجاوز از دوز درمانی که حداکثر 6 گرم ماده خشک در روز است (2 قاشق چای‌خوری ریشه خشک یا تازه) سمی باشد. می توانید آن را با آب گرم، شیر یا چای گیاهی بنوشید، حداکثر یک قاشق چایخوری در هر 250 میلی لیتر آب دو بار در روز. مهم است که بیش از حد مصرف نکنید!
 

 آشواگاندا

 

Ashwagandha حاوی بسیاری از مواد شیمیایی دارویی مفید است، از جمله withanolides (لاکتون استروئیدی)، alkaloids آلکالوئیدها، کولین، اسیدهای چرب، اسیدهای آمینه، و انواع قندها. در حالی که برگ و میوه دارای خواص درمانی با ارزش هستند، ریشه گیاه آشواگاندا بخشی است که بیشتر در گیاهان دارویی غربی و داروی گیاهی استفاده می شود.

محققان پزشکی سال ها با علاقه زیادی مطالعه کرده اند و بیش از 200 مطالعه در مورد خواص درمانی این گیاه انجام داده اند. برخی از نمونه های کلیدی اثرات شفابخش اشو عبارتند از:

- از سیستم ایمنی محافظت می کند
- کمک به مقابله با اثرات استرس
- یادگیری، تقویت حافظه و زمان واکنش را بهبود می بخشد
- کاهش اضطراب و افسردگی بدون ایجاد خواب آلودگی
- به کاهش دژنراسیون سلولهای مغزی کمک می کند
- قند خون را تثبیت می کند
- کلسترول خون را پایین می آورد
- مزایای ضد التهابی دارد
- دارای خواص ضد مالاریا است
- افزایش قدرت جنسی برای مردان و زنان
Ashwagandha به عنوان گیاه Adaptogenic

 

در آیورودا Ayurveda، گیاهان خاص با مزایای آداپتوژن adaptogenic، وجود دارد آشواگاندا Ashwagandha یکی از آنها است. Adaptogens مواد (ترکیبی از آمینو اسیدها، ویتامین ها، و گیاهان) هستند که واکنش شما را نسبت به استرس یا محیط استرس زا  تغییر می دهند. Adaptogens آداپتوژن  به بدن کمک می کند تا مقابله با استرس های خارجی مانند سموم در محیط و تنش های داخلی مانند اضطراب و بی خوابی کاهش پیدا کند.

 

ashvaganda.jpg

 

 

نحوه اضافه کردن آشواگاندا به رژیم غذایی روزانه

قرص آشواگاندا چیست

با توجه به آیورودا، مواد مغذی که ما می خوریم، به انرژی و اطلاعات متابولیزه می شوند که سلول ها، بافت ها و اندام های ما را تشکیل می دهند. هر روز بدن ما نیاز به ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی ضروری برای حفظ تعادل ظاهری دارد. مصرف مکمل آشواگاندا یک روش بسیار موثر برای ایجاد تعادل است.

آشواگاندا مکمل  معمولا به شکل کپسول مصرف می شود. دوز توصیه شده معمول  گیاه آشواگاندا   600 تا 1000 میلی گرم است. دو بار در روز. برای افرادی که از بی خوابی و اضطراب رنج می برند، خوردن یک فنجان شیر گرم حاوی یک قاشق چای خوری  گیاه آشواگاندا  بصورت  پودر قبل از خواب می تواند سودمند باشد.

 

فواید  آشواگاندا برای مردان

داروهایی که حاوی عصاره ریشه جینسینگ هندی هستند به میزان قابل توجهی سطح میل جنسی و تستوسترون را در خون افزایش می دهند. در کشورهای آسیایی، این محبوب ترین داروی غرایز جنسی است که برای تحریک میل جنسی، از جمله در زنان، برای بهبود کیفیت زندگی جنسی توصیه می شود. علاوه بر کاربرد آن در درمان ناباروری مردان و بیماری های التهابی مانند پروستاتیت، استفاده از آن در ورزش برای مردان نیز جالب است. این داروها با افزایش متابولیسم، عضله سازی سریع را تقویت می کنند، که برای کسانی که بدنسازی انجام می دهند مهم است.

 

 

فواید  آشواگاندا برای زنان

به زنان توصیه می شود که به طور منظم از آماده سازی آشواگاندا برای بارداری موفق با ناباروری، یائسگی شدید و بیماری هایی مانند فیبروم رحم، اندومتریوز استفاده کنند.

 

 گیاه آشواگاندا چیست  برای شما مفید بود؟ لطفا اطلاعات خود را در بخش نظرات با کاربران به اشتراک بگذارید.

نظرات

۱۴۰۰/۸/۲۰آشواگاندا (ashwagandha) گیاهی چند ساله از خانواده Solanaceae است که به نام جینسنگ هندی، گیلاس زمستانی شناخته می شود. هزاران سال است که در طب آیورودا استفاده می شود. دیدگاه مدرن در مورد استفاده از آن برای اهداف دارویی بدون ابهام نیست. انواع مختلفی در فروش وجود دارد: ashwagandha churna، arishta (یا rishta)، leham، هیمالیا. به شکل قرص، کپسول، پودر یا مایع تیره رنگ. بسیاری از خواص مفید این گیاه توسط تحقیقات علمی تایید شده است. بنابراین، خرید آشواگاندا به معنای پیروی از مد برای "همه چیز شرقی" نیست، امروز ما به طور فزاینده ای داروهای گیاهی طبیعی می خریم، زیرا سالم بودن مد شده است!

۱۴۰۰/۸/۲۰ برای چندین هزار سال، پودر از ریشه و برگ این گیاه استفاده شده در طب هندی برای از بین بردن استرس، تقویت ایمنی، افزایش انرژی و تمرکز. امروزه آشواگاندا به عنوان یک مکمل در دسترس است، و مطالعات علمی متعدد تایید می کند که "جین سینگ هندی" واقعا برای بدن مفید است.

۱۴۰۰/۸/۲۰چرا آشواگاندا مفید است؟ بسیاری از خواص دارویی این گیاه را به غلظت بالای آن نسبت می دهند ویتانولیدها - استروئیدهای لاکتوئیدی Vitaferin A و Vitanolide A که به نام خود گیاه نامگذاری شده اند. این مولکول های زیست فعال اثرات مفیدی بر متابولیسم ، سطح هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی دارند.

۱۴۰۰/۸/۲۰آشواگاندا قدرت و توده عضلانی را افزایش می دهد از آنجایی که آشواگاندا سطح تستوسترون را افزایش می دهد و حساسیت عضلانی به انسولین را بهبود می بخشد، برای عملکرد قدرتی خوب است. در یک پژوهش مصرف 0.75-1.25 گرم آشواگاندا در روز به مدت یک ماه به شرکت کنندگان کمک کرد تا به طور قابل توجهی قدرت اکستانسورهای پشت و چهار سر، عضلات جلوی ران و همچنین افزایش قدرت گرفتن، افزایش توده عضلانی و کاهش چربی بدن را افزایش دهند.

۱۴۰۰/۸/۲۰آشواگاندا سلامت باروری در مردان را بهبود می بخشد مصرف آشواگاندا افزایش کمیت و کیفیت اسپرم باعث افزایش سطح هورمون جنسی مردانه می شود تستوسترون و لوتئین کننده هورمونی که تولید تستوسترون را در سلول های لیدیگ در بیضه ها تحریک می کند.

۱۴۰۰/۸/۲۱ آشواگاندا یا گیلاس زمستانی بر حافظه و سایر عملکردهای شناختی در افراد مبتلا به اختلال مغز تأثیر می گذارد. برخی از محققان معتقدند که مکمل‌های جینسینگ هندی را می‌توان به عنوان بخشی از درمان برای چنین مواردی استفاده کرد بیماری ها مانند زوال عقل، از دست دادن حافظه، بیماری پارکینسون و آسیب مغزی ناشی از سکته مغزی. آشواگاندا می تواند به افراد سالم نیز کمک کند. مطالعه نشان داد که مصرف 500 میلی گرم آشواگاندا در روز به مدت دو هفته افزایش دادن نتایج آزمون های عملکردهای شناختی و روانی حرکتی.

۱۴۰۰/۹/۲۳آشواگاندا چیست Ashwagandha درختچه ای کوچک به طول 35 تا 175 سانتی متر است که دارای گل های سبز مایل به زرد و میوه های قرمز است. از ریشه های قهوه ای بلند آن استفاده دارویی می شود. در بسیاری از مناطق خشک هند، مانند راجستان، مادهیا پرادش، پنجاب، اوتار پرادش، گجرات، ماهاراسترا رشد می کند. همچنین در پاکستان، بنگلادش، نپال و سریلانکا کشت می شود.

۱۴۰۰/۹/۲۳ashwagandha چیست کلمه " Ashwagandha" آشواگاندا از زبان سانسکریت گرفته شده است و به معنای "بوی اسب" (Aswa - gandha اسب - بو) است، احتمالاً به دلیل بویی که از ریشه او می آید و یادآور بوی عرق اسب است. این گیاه همچنین به دلیل استقامت و سرزندگی با اسب مقایسه شده است.

۱۴۰۰/۹/۲۳ashwagandha in farsi بوزیدان گفته می شود.

۱۴۰۰/۹/۲۳آشواگاندا از نظر خواص شگفت انگیز، یکی از مهمترین مکان ها را در سیستم آیورودا و در پزشکی کشورهای جنوب شرقی آسیا به خود اختصاص داده است. در "ردیف طلایی" آیورودا گنجانده شده است . از نظر اهمیت در آیورودا، می توان آن را با جینسنگ در طب چینی مقایسه کرد. آشواگاندا گیاهی مقرون به صرفه و ارزان است. آماده سازی های مختلفی از ریشه آن ساخته می شود - پودرها، قرص ها، تزریق ها، روغن ها. عمدتاً از ریشه گیاه استفاده می شود، اما از خواص مفید برگ ها نیز استفاده می شود.

۱۴۰۰/۹/۲۳آشواگاندا یک مقوی طبیعی، راسایانا است. این به دلیل خواص ضد پیری و تقویت کننده بدن خود مشهور است ، این ریشه تقویت کننده زندگی است. آشواگاندا "جین سینگ هندی" نامیده می شود .از یک طرف باعث تحریک و از طرف دیگر باعث آرامش سیستم عصبی می شود. با کمک این گیاه تعدادی از بیماری ها درمان می شود.

۱۴۰۰/۹/۲۳آشواگاندا مجموعه کاملی از مواد با ارزش برای بدن دارد: اسیدهای آمینه، میکرو و درشت عناصر، پپتیدها، لپیدها، ویتامین‌ها (ویتانین، سومنیفرین، سومنیفرینین، ویتانین، ویتامین A)، لینگین، فیتواستروئیدها و سایر مواد. ویتانلویدها ترکیبات نیتروژن دار ویژه ای هستند که همراه با سایر اجزاء، فعالیت بیولوژیکی بالایی به گیاه می دهند.

۱۴۰۰/۹/۲۳به لطف مجموعه ای از اجزای فعال است که آشواگاندا چنین تأثیر گسترده ای بر بدن، در تمام اندام ها و سطوح آن - مغز، غده تیروئید، قلب و سیستم تنفسی دارد. اندام های گوارشی، کبد، طحال؛ غدد فوق کلیوی، دستگاه تناسلی و راست روده. طبق گفته آیورودا، آشواگاندا همه دوشاها را عادی می کند، اما به ویژه دوشاهای واتا و کافا اضافی را کنترل و حذف می کند.

۱۴۰۰/۹/۲۳آشواگاندا دارای خواص آنتی اکسیدانی، مقوی، جوان کننده، ضد عفونی کننده، تصفیه کننده خون، ضد ویروسی، ضد التهابی، تعدیل کننده سیستم ایمنی، ترمیم کننده زخم و آنابولیک است. از خواص درمانی آشواگاندا در موارد زیر استفاده می شود: برای بازگرداندن تعادل انرژی در بدن آشواگاندا به عنوان یک عامل بیوتروپیک: سیستم دفاعی بدن را فعال می کند، سیستم ایمنی را بسیج و تقویت می کند، به خستگی و خستگی روحی و جسمی کمک می کند، ضعف جنسی و قلبی، درمان خستگی مزمن، خستگی عصبی، اضطراب، روان رنجوری استفاده از آن پس از تغییر آب و هوا، در خارج از فصل، با تغییر شدید آب و هوا، عملیات شدید، جراحات، جراحی، استرس، اضافه بار فیزیکی خوب است. به عنوان یک مقوی طبیعی به افراد سالم، کسانی که روزانه با کامپیوتر کار می کنند، ورزشکاران نیز توصیه می شود. قدرت می دهد، سیستم عصبی را عادی می کند، خواب، عملکرد را بهبود می بخشد. در صورت نداشتن آسیب شناسی می توانید آن را به بازنشستگان نیز بدهید اما در این صورت بهتر است با پزشک مشورت کنید. به عنوان وسیله ای که دارای اثر نئوتروپیک است: باعث بهبود فعالیت حافظه و سلول های عصبی در مغز می شود با آترواسکلروز، بیماری عروق کرونر قلب، روند پیری را کند می کند، متابولیسم انرژی را در بدن فعال می کند. با ضعف عضلانی، آرتریت در زانو، روماتیسم، باعث همجوشی استخوان می شود پس از قرار گرفتن در معرض داروهای دیگر، پس از شیمی درمانی در درمان سرطان، برای بازیابی بدن از تشکیل تومور در بدن جلوگیری می کند برای پیشگیری از زخم معده و اختلالات عملکرد کبد در درمان پیچیده بدن به عنوان یک داروی مقوی قوی ، معروف در سراسر هند

۱۴۰۰/۹/۲۳آشواگاندا میل جنسی را در مردان و زنان افزایش می دهد، ناتوانی جنسی را درمان می کند، قدرت را افزایش می دهد، از خروج زودرس مایع منی جلوگیری می کند، تحریک بیش از حد را از بین می برد و میل جنسی را تنظیم می کند.

۱۴۰۰/۹/۲۳ فیتواسترول های موجود در گیاه آشواگاندا از نظر شیمیایی شبیه به ساختار هورمون جنسی مردانه تستوسترون هستند. بنابراین ترشح غدد پروستات و منی را تحریک می کنند که برای حالت طبیعی، افزایش فعالیت و حیات اسپرم ضروری است. PH اسپرم را عادی می کند. حتی در زمان های قدیم، آشواگاندا برای درمان ناباروری مردان و پروستاتیت استفاده می شد. فیتواسترول ها از ایجاد آدنوم پروستات در مردان مسن جلوگیری می کنند. فیتواسترول ها همچنین دارای اثر آنابولیک هستند، سنتز پروتئین را فعال می کنند و به شکل گیری و توسعه ماهیچه های اسکلتی کمک می کنند و نسبت بین ماهیچه و بافت چربی را نسبت به قبلی تغییر می دهند.

۱۴۰۰/۹/۲۳آشواگاندا در زنان، آشواگاندا متابولیسم استروژن را عادی می کند، از ایجاد فیبروم و ماستوپاتی جلوگیری می کند، قاعدگی را تنظیم می کند و احساسات دردناک مرتبط را از بین می برد.

۱۴۰۰/۹/۲۳آشواگاندا برای بازگرداندن تعادل آب به هم خورده در بدن. برای درمان زخم و کربونکول، غدد ملتهب. به عنوان وسیله ای که تأثیر مثبتی بر فرآیندهای تنفسی، سیستم قلبی عروقی دارد. برای عادی سازی فعالیت هورمونی انسان. برای عادی سازی فشار خون. برای تقویت بدن و افزایش انعطاف پذیری آن، بسیار مورد توجه یوگی ها است

۱۴۰۰/۹/۲۳آشواگاندا هنگام تغذیه، شیر را در مادران شیرده غلیظ می کند برای التیام زخم ها، زخم ها، بریدگی ها برای افزایش گلبول های سفید، موادی تولید می کند که با عفونت ها و آلگریا مبارزه می کند برای عادی سازی متابولیسم و ​​کار اندام های گوارشی، نیاز به شیرینی، آرد، الکل، سیگار را کاهش می دهد، چربی را تجزیه می کند.

۱۴۰۰/۹/۲۳خواص منحصر به فرد آشواگاندا به عنوان دارویی برای درمان بسیاری از بیماری ها قرن ها در هند مورد استفاده قرار گرفته است و از اواسط قرن بیستم در ایالات متحده آمریکا و اروپا مورد مطالعه قرار گرفته است، جایی که اکنون با موفقیت از آنها استفاده می شود. . آشواگاندا نیز در ژاپن مورد علاقه قرار گرفت. اخیراً، هفت درخواست ثبت اختراع برای فرمولاسیون آشواگاندا از ایالات متحده و چهار مورد از ژاپن در حال بررسی است.

۱۴۰۰/۹/۲۳قرص آشواگاندا چیست مزایای آشواگاندا این است که ارزان است و به راحتی در دسترس است، هیچ عارضه ای ایجاد نمی کند، اثر آن بسیار سریع احساس می شود و مدت طولانی باقی می ماند. این ناهنجاری‌ها را در بدن به حالت عادی برمی‌گرداند، مهم نیست در کدام جهت اتفاق افتاده باشد. معمولاً به صورت پودر یا کپسول مصرف می شود. تعادل انرژی پس از دو هفته بازیابی می شود.

۱۴۰۰/۹/۲۳اگرچه آشواگانداو اغلب به عنوان "گیاه مردانه" و "تونیک مردانه" شناخته می شود، زیرا برای درمان ناتوانی جنسی و افزایش قدرت مردانه بسیار محبوب است، اما می تواند به خوبی توسط زنان برای حل مشکلات زنانه و همچنین مشکلات زنان استفاده شود. در آیورودا، "تونیک زنانه" سنتی شاتاواری است.

۱۴۰۰/۹/۲۳آشواگاندا به طور گسترده در لوازم آرایشی در محصولات مراقبت از پوست صورت و دست استفاده می شود - کرم ها، تونیک ها، لوسیون ها، ماسک ها، لوازم آرایشی ضد پیری، کرم ها و ماسک های احیا کننده، محصولات مراقبت از مو. استفاده از این گیاه در بسیاری از فرمول های ضد پیری در آیورودا در درجه اول به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی و ضد پیری آن بر روی پوست و مو است.

۱۴۰۰/۹/۲۳آشواگاندا در زیبایی شناسی به دلیل موارد زیر استفاده می شود: خواص آنتی اکسیدانی، تقویت کننده و بازسازی کننده آشواگاندا دارای اثر آنتی اکسیدانی قوی است. از پوست در برابر تأثیرات محیطی و استرس محافظت می کند، روند پیری را کند می کند، آن را با عناصر ریز ضروری تغذیه می کند. پوست را جوان می کند، باقی مانده های "سلولی" را از بین می برد و دوره تولید مثل سلول ها را افزایش می دهد. آشواگاندا یک تونر ایده آل پوست، آن را جوان می کند، پوست پیر، پژمرده یا تحت استرس را مرتب می کند، به آن قدرت می بخشد، گردش خون را بهبود می بخشد، رنگ چهره را بهبود می بخشد. پوست مانند چینی جوان، شاداب و شاداب به نظر می رسد. آشواگاندا خوب برای همه انواع پوست، هر دو چرب و خشک. آشواگاندا ایده آل برای لوازم آرایشی ضد پیری، برای پیری، محو شدن، پوست شل. خاصیت قابض و ترمیم زخم بریدگی ها، زخم ها، زخم ها، سوختگی ها را التیام می بخشد. خواص ضد ادم تبادل آب را در بدن باز می گرداند، پف را از بین می برد. خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی باکتری ها و میکروب ها را از بین می برد، از بیماری های پوستی جلوگیری می کند.

۱۴۰۰/۹/۲۳آشواگاندا هنگامی که روی مو استفاده می شود، پوست سر را تقویت می کند، رشد مو را تقویت می کند، از ریزش مو جلوگیری می کند، آن را قوی و قابل ارتجاع می کند، به درخشندگی می بخشد، موهای نازک و ضعیف شده را که از نظر شیمیایی رنگ شده اند، در معرض نور خورشید قرار گرفته اند یا پس از بیماری ضعیف شده اند را احیا می کند

۱۴۰۰/۹/۲۳آشواگاندا اغلب در ماسک های ترمیمی مو و ماسک های رشد مو گنجانده می شود.

۱۴۰۰/۹/۲۳فیتوسترون ها در آشواگاندا سنتز پروتئین را فعال می کنند و به شکل گیری و توسعه ماهیچه های اسکلتی کمک می کنند و نسبت بین ماهیچه و بافت چربی را نسبت به قبلی تغییر می دهند. گردش خون را بهبود می بخشد، اختلالات گردش خون محیطی را درمان می کند. برای کاهش سطح کلسترول خون، سموم را از بدن دفع می کند.

۱۴۰۱/۱۱/۱۶تقاضا برای آشواگاندا هر سال به طور تصاعدی در حال افزایش است. تحلیلگران می گویند که فروش "جین سینگ هندی" تا سال 2031 به 2.5 میلیارد دلار خواهد رسید.در سراسر جهان، آشواگاندا نیز طرفداران زیادی دارد. آنها می گویند که آشواگاندا می تواند فرد را آرام کند، خواب را بازگرداند و حتی بدن را جوان کند. ما متوجه شدیم که کدام خواص مفید این گیاه از نظر علمی اثبات شده است و کدام یک هنوز به خوبی شناخته نشده است و آیا آشواگاندا می تواند به سلامتی آسیب برساند یا خیر؟

۱۴۰۱/۱۱/۱۶آشواگاندا چیست و چرا به عنوان یک آداپتوژن در نظر گرفته می شود نام گیاه آشواگاندا از سانسکریت به عنوان "با بوی اسب" ترجمه شده است. برخی می گویند که این به دلیل عطر شدید آن است ، برخی دیگر می گویند که آشواگاندا واقعاً به اسب سلامت و قدرت می بخشد. آشواگاندا از خویشاوند فیسالیس از خانواده شب بو به عنوان آداپتوژن طبقه بندی می شود - گیاهانی که می توانند به بدن انسان در سازگاری با شرایط نامطلوب خارجی، مقابله با استرس و حتی درمان افسردگی کمک کنند.

۱۴۰۱/۱۱/۱۶در دوزهای درمانی، آداپتوژن ها به بدن کمک می کنند: سازگاری با استرس روحی و جسمی ............ مقابله با استرس جسمی و روحی.......... بهبودی............ مقاومت در برابر اثرات مضر محیط زیست.............. همه اینها به آشواگاندا نسبت داده می شود. این درختچه به ویژه توسط پیروان آیورودا، سیستم طب سنتی هند مورد احترام است. آنها معتقدند که این گیاه دارای خواص ضد پیری، ضد استرس، آرام بخش و ضد التهاب است. عصاره ریشه جینسنگ هندی را به صورت چای دم کرده و می نوشند، با چای معمولی مخلوط می کنند یا به عنوان مکمل غذایی مصرف می کنند.

۱۴۰۱/۱۱/۱۶ اگرچه نتایج مصرف ریشه آشواگاندا امیدوارکننده به نظر می رسد، اما اثرات آن بر سلامتی هنوز به خوبی شناخته نشده است. پزشکان مصرف مکمل ها را برای زنان باردار و افراد مبتلا به بیماری های خودایمنی توصیه نمی کنند.

۱۴۰۱/۱۱/۱۶طرز تهیه نوشیدنی آشواگاندا نوشیدنی ریشه آشواگاندا طعم خاکی تلخی دارد و با عسل همخوانی دارد. آن را امتحان کنید! یک قاشق چای خوری پودر آشواگاندا را در 200 میلی لیتر آب جوش بریزید. بگذارید چای به مدت 10 دقیقه دم بکشد. قاچ لیمو و عسل را به مزه اضافه کنید. یک ساعت قبل از غذا، بعد از غذا و قبل از خواب بنوشید.

۱۴۰۱/۱۱/۱۶خواص مفید آشواگاندا که دانشمندان در مورد آن اتفاق نظر دارند آشواگاندا استرس را از بین می برد ........ آشواگاندا از سلامت مغز حمایت می کند بر اساس بررسی فرامروری از چندین مطالعه ، آشواگاندا دارای پتانسیل در درمان اختلالات مغزی مانند آلزایمر یا پارکینسون است . این گیاه از عملکردهای شناختی در افراد سالم پشتیبانی می کند و می تواند از بیماری های سیستم عصبی پیشگیری کند.........خواب را بهبود می بخشد آشواگاندا صدها سال است که در آیورودا به عنوان درمانی برای بی خوابی استفاده می شود. جای تعجب نیست که نام دوم آن قرص خواب است. تحقیقات نشان می دهد که این گیاه اثر آرام بخش دارد. شرکت کنندگان 300 میلی گرم عصاره ریشه آشواگاندا را دو بار در روز به مدت 10 هفته مصرف کردند و به آنها کمک کرد تا خواب خوبی داشته باشند. آشواگاندا عضلات را تقویت می کند پیشنهاد شده است که آشواگاندا ممکن است به افزایش توده عضلانی، دفع چربی اضافی و ریکاوری بعد از تمرین کمک کند.........آشواگاندا به غده تیروئید کمک می کند افرادی که از کم کاری تیروئید رنج می برند، هر روز 600 میلی گرم عصاره آشواگاندا به مدت هشت هفته مصرف می کردند. در پایان دوره، عملکرد آنها به طور قابل توجهی بهبود یافت. دانشمندان به این نتیجه رسیدند که این گیاه به حفظ تعادل هورمون های تیروئید کمک می کند و می تواند بخشی از درمان کم کاری تیروئید باشد..........ممکن است آشواگاندا در دیابت مفید باشد مصرف پودر ریشه آشواگاندا به مدت 30 روز به 12 نفر کمک کرد تا سطح کلسترول و گلوکز خون طبیعی خود را حفظ کنند. پژوهشگران تاثیر آن را با استفاده از یک داروی کاهنده قند خون مقایسه کردند و به این نتیجه رسیدند که این مکمل می تواند به افراد مبتلا به دیابت کمک کند. آشواگاندا سلامت باروری مردان را بهبود می بخشد مصرف 5 گرم مکمل در روز برای 180 مرد مبتلا به ناباروری مفید بود. پس از سه ماه، شاخص های هورمون های مردانه به طور قابل توجهی بهبود یافته است. برخی از سوژه ها خیلی زود پدر شدند.

در ادامه بخوانید...

شیرین بیان برای چی خوبه؟ خواص و مضرات

در

شیرین بیان

طعم شیرین بیان از اوایل کودکی برای ما شناخته شده است. فقط کلمات "ریشه شیرین بیان" دهان شما را شیرین می کند. اما همه نمی دانند شیرین بیان چیست و چرا شربت شیرین بیان نه تنها برای گلو درد و سرفه  بلکه کاربرد های زیاددیگری هم دارد.


خواص شیرین بیان

شیرین بیان  (Lat. Glycyrrhiza glabra) یک گیاه چند ساله از تیره حبوبات است. با این حال ، برخلاف بستگانش ، او سود اصلی را نه در میوه ها ، بلکه در ریشه ها نگه می دارد.ریشه شیرین بیان به عنوان دمنوش شیرین بیان دم می شود ، به عنوان مواد اولیه شیرینی سازی مورد استفاده قرار می گیرند و از ریشه شیرین بیان برای تولید دارو ها استفاده می شود. در طب سنتی چین ، شیرین بیان از نظر مفید بودن فقط کمی از جینسینگ پایین تر است. و چینی ها چیزهای زیادی در مورد این گیاه دارویی می دانند!

طریقه مصرف شیرین بیان برای معده

 شیرین بیان و اسید معده : از عرق شیرین بیان برای معده یا از پودر شیرین بیان برای  رفع مشکلات معده مانند بدهضمی های معده، نفخ، التهابات معده، درد معده، ورم معده و ترش کردن استفاده می کنند.

شیرین بیان و قاعدگی

ریشه شیرین بیان دارای خواص ضد التهابی بوده و یکی از بهترین دارو های گیاهی برای درمان سندرم پیش از قاعدگی و همچنین درد پریود محسوب می شود.

 

شیرین بیان

 

ریشه شیرین بیان برای چی خوبه

خاص ترین ماده در ترکیب ریشه ها اسید گلیسیریزیک است که ساختاری شبیه هورمون های استروئیدی دارد. این اوست که مسئول مزایای ریشه شیرین بیان است. گلیسیریزیک اسید یک ماده ضد ویروسی قدرتمند است. می تواند به عنوان داروی مکمل در درمان تبخال ، سیتومگالوویروس ، ویروس پاپیلومای انسانی و از جمله سایر موارد ، رایج ترین آنها آبله مرغان استفاده شود. گلیسیریزین موجود در ریشه شیرین بیان همچنین دارای اثرات ضد التهابی ، ضد درد است و ترمیم بافت را در تمام مراحل عفونت ویروسی بهبود می بخشد.طبع شیرین بیان گرم و خشک است. ماسک شیرین بیان باعث روشن شدن پوست شده و لک و کک پوست را از بین می‌برد.

ماسک شیرین

ماسک شیرین بیان برای رفع لک پوست صورت

 ۱ قاشق مرباخوری پودر شیرین بیان را با مواد زیر ترکیب می‌کنیم:

۱ قاشق غذاخوری روغن بادام

۱ قاشق غذاخوری شیر

۱ قاشق غذاخوری آبلیمو

۱ قاشق غذاخوری عسل طبیعی

پس از ترکیب، ماسک را بر روی پوست قرار داده و به صورت ملایم ماساژ دهید و  برای مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست بماند.پس از گذشت ۳۰ دقیقه، صورت خود را  با آب گرم بشویید.

 

شیرین بیان


ترکیب اسید گلیسیریزیک و فلاونوئیدها اثر اصلی را ایجاد می کند: استفاده منظم از شیرین بیان برای بیماری های تنفسی و در حین عفونت های حاد ویروسی تنفسی ، سرفه و جداسازی خلط را تسکین می دهد ، تورم و التهاب را تسکین می دهد و به طور کلی به شما امکان می دهد در مدت زمان کوتاه تری بهبود یابید.

شیرین بیان برای کودکان

در کودکان ، از شیرین بیان به عنوان شربت استفاده می شود ، می توان آن را با سرفه های خشک و مرطوب نوشید ، برخی از بیماری های دستگاه گوارش در کودکان نیز نشانه مصرف شیرین بیان است. تمام خواص مفید شربت با ترکیب ریزومهای شیرین بیان مشخص می شود: این دارو اثرات ضد التهابی ، ضد میکروبی ، ضد درد دارد.

 

شربت شیرین بیان یک محصول طبیعی است که باعث ترشح و دفع بلغم می شود ، غشاهای مخاطی را التیام می بخشد و ایمنی بدن را افزایش می دهد. دوره درمان شربت نمی تواند بیش از 10 روز باشد ؛ فقط پس از مشورت با پزشک می توان آن را تمدید کرد. در طول درمان شربت ، عوارض جانبی ممکن است ایجاد شود: بثورات پوستی ، خارش ، تورم ، التهاب پوست ، اسهال. در این موارد ، درمان باید قطع شود.

شیرین بیان برای کاهش وزن

اضافه وزن یکی از شاخص های اصلی سلامت انسان است. این ممکن است نتیجه مصرف مواد غذایی پر کالری باشد ، که قطعاً مشکلات مختلفی را به دنبال خواهد داشت - دیابت شیرین ، نارسایی قلبی و غیره. افزایش وزن ممکن است نتیجه اختلالات عملکرد سیستم غدد درون ریز و تعدادی از بیماری های جدی دیگر باشد. .

ریشه شیرین بیان توانایی و عملکرد طبیعی دستگاه گوارش را بازیابی می کند ، اثر ملین به پاکسازی بدن از سموم کمک می کند ، اسیدیته نرمال می شود و سوزش معده از بین می رود. مواد مفید گیاه از مخاط معده محافظت می کند ، اثر آرام بخشی بر روی سیستم عصبی دارد.

طریقه مصرف شیرین بیان برای سرفه

سرفه هنگامی بروز می کند که همراه با سرماخوردگی یا سیگار کشیدن ، برونش ها به از بین بردن بلغم نیاز داشته باشند. اگر جدا کردن بلغم و خلط هنگام سرفه خشک دشوار باشد ، آنها به کمک شیرین بیان متوسل می شوند ، که باعث تحریک دفاعی بدن می شود ، سرفه خشک به یک فرم تولیدی تبدیل می شود. این گیاه تأثیر خوبی در روند بهبود بیماری های برونکو-ریوی دارد: حجم مخاط افزایش می یابد ، میکروب ها از ریه ها خارج می شوند. شیرین بیان هم در ابتدای بیماری و هم با اشکال پیشرفته ذات الریه و آسیب دستگاه تنفسی فوقانی مفید است. این یک داروی بسیار قوی و مثبت برای بیماران سل است .

یک دستورالعمل قدیمی برای سرفه ناتوان کننده و خشک وجود دارد ، برای تهیه آن شما به یک مجموعه نیاز دارید که علاوه بر آن از گل ختمی و سنجد تشکیل شده است . ریشه شیرین بیان برای سرفه ماده اصلی دارو است.

 نحوه تهیه شیرین بیان برای سرفه: لازم است 1 قاشق غذاخوری ریشه خرد شده را مخلوط کنید ، 2 قاشق چای خوری از این مخلوط را با 400 میلی لیتر آب جوشانده سرد بریزید ، 8 ساعت صبر کنید و قبل از غذا 2 بار در روز ، 100 میلی لیتر مصرف کنید.

نحوه مصرف شیرین بیان

نوشیدن شربت شیرین به هیچ وجه ضروری نیست: امکان تهیه ریشه شیرین بیان به عنوان یک چای معمولی - به تنهایی یا در ترکیب با سایر نوشیدنی های گیاهی وجود دارد .

 

شیرین بیان

کسانی که به شمال اروپا و اسکاندیناوی سفر کرده اند آب نبات های شیرین بیان سیاه یا قهوه ای تیره را دیده اند که به فروش می رسند.برای بسیاری از افراد ، سلیقه آنها بیش از حد خاص و غیرقابل درک است. و تعداد کمی از مردم متوجه می شوند که شیرین بیان مرموز همان شیرین بیان  آشنا در کودکی است ، اما نه به شکل شربت دارویی ، بلکه به شکل  آب نبات.


این پزشکان بودند که به شیرین بیان ، شکل قرص شیرین بیان  (و سپس شیرینی)دادند. داروساز جورج دانهیل برای محبوبیت بیشتر این دارو قند و مواد ژل زنی به عصاره شیرین بیان اضافه کرد و ناگهان متوجه شد که اختراع وی نه به عنوان دارویی برای سرفه بلکه به عنوان یک تنقلات خریداری شده است. امروزه ، آب نبات های شیرین بیان نمک ، انیسون ، وانیل و حتی شکلات اضافه می کنند ، اما هنوز هم می توان از آنها به عنوان سرکوب سرفه استفاده کرد.

سالامیاککی مگا محبوب در فنلاند و سوئد نیز از شیرین بیان تهیه می شود ، اما کلرید آمونیوم به آنها طعم شور و شیرین خاصی می بخشد و زغال چوب اضافه شده به ترکیب  آنها رنگ سیاه می دهد.

 

قرص شیرین بیان

قرص شیرین بیان

 

چه کسانی نباید شیرین بیان مصرف کنند؟

موارد منع مصرف داروهای پایه شیرین بیان افزایش فعالیت غدد فوق کلیوی ، فشار خون بالا ، نارسایی قلبی است. استفاده طولانی مدت از گیاه باعث تورم ، تحریک غشای مخاطی دستگاه گوارش می شود. شناخته شده است که شیرین بیان باعث دفع پتاسیم از بدن می شود ، بنابراین هنگام مصرف داروهای ادرار آور استفاده از آن کنار گذاشته می شود.

خواص استروژنیک گیاه نیز موارد منع جدی در دوران بارداری و شیردهی است ، زیرا شیرین بیان می تواند باعث خونریزی شدید رحم شود. به همین دلیل ، با نقض لخته شدن خون ، با خونریزی یا ترومبوسیتوپنی منع مصرف دارد.

عوارض جانبی احتمالی - سرگیجه ، حالت تهوع ، درد مفصل .

 

شاید بگویید ریشه شیرین بیان مفید است. بله! اما تفاوت های ظریف وجود دارد
علیرغم تمام خصوصیات مفید شیرین بیان ، تعدادی از موارد منع مصرف نیز دارد که نباید فراموش شود.

مصرف زیاد تنتور یا شربت شیرین بیان می تواند باعث فشار خون بالا ، ریتم نامنظم قلب ، مشکلات کلیوی و تورم شود. درست است که به سختی کسی می تواند داروهای شیرین را در چنین مقادیری جذب کند.


باید در دوران بارداری مراقب مصرف شیرین بیان باشید. مطالعات نشان داده است که اسید گلیسیریزیک می تواند از جفت عبور کند و همان اثر کورتیزول ، هورمون استرس را دارد.

 

شیرین بیان فقط به دلیل گلیسیریزین شیرین نیست. ریزوم های آن حاوی مقدار زیادی گلوکز ، ساکارز ، مالتوز و فروکتوز است. نوشیدن مداوم چای شیرین بیان می تواند باعث افزایش وزن شود.

 

افراد مبتلا به هپاتیت های مزمن
امراض ناشی از احتباس صفرا و سیروز کبدی
نارسایی های شدید کلیوی

دیابت شیرین
آریتمی های قلبی
پرفشاری خون
انقباضات و اختلالات عصبی و عضلانی
زنان باردار و شیرده
افرادی که دخانیات مصرف می کنند: مصرف دخانیات به همراه شیرین بیان باعث مسمومیت می شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...