بهترین چای برای خواب خوب

در

خواب خوب

 نتایج مطالعات علمی نشان می دهد که تقریباً 10٪ از جمعیت جهان از بی خوابی رنج می برند و تعداد زیادی از مردم ادعا می کنند بدون تلویزیون نمی توانند بخوابند. با این حال ، تلویزیون ، تلفن های هوشمند و رایانه به خواب خوب کمک نمی کنند. برعکس - نور آبی ساطع شده از صفحه نمایش هورمون خواب را در بدن ما از بین می برد.

 

قرص خوابیدن تلویزیون فقط آیینی است که شخص عادت کرده است. مغز کسانی که دوست دارند شب ها تلویزیون تماشا کنند ، از قبل برنامه ریزی شده است برای این که دیر یا زود ، بعد از تماشای تلویزیون ، رویایی به وجود خواهد آمد.واکنشی مشابه در مغز عاشقان خواندن هر شب قبل از خواب اتفاق می افتد ، اما برای آنها کتاب به عنوان چنین سیگنالی عمل می کند. دقیقاً همان آیینی که موجب خواب خوب می شود می تواند مهمانی های چای عصرانه باشید. و اگر مواد مناسب چای را انتخاب کنید ، می توانید قرص خواب بهتر از قرص های با مواد شیمیایی را بدست آورید.

 

چای برای خواب خوب فواید و مضراتی دارد

 تا همین اواخر ، چای های گیاهی فقط به عنوان بخشی از داروهای جایگزین یا جایگزین تلقی می شدند. اما در فرایند تحقیقات علمی مدرن مشخص شد که برخی گیاهان دارای اثر خواب آور هستند. چه نوع گیاهانی دارای چنین خواصی هستند ، کمی بعدا صحبت خواهیم کرد ، اما در حال حاضر - در مورد برخی از قوانین و احتیاط ها. چای های گیاهی ، اگرچه آنها یک درمان بی خطر محسوب می شوند و در بسیاری از موارد حتی برای کودکان مفید هستند ، اما عوارض جانبی نیز دارند.

 

برخی از آنها می توانند باعث ایجاد واکنشهای آلرژیک شوند ، بنابراین آلرژی منع مصرف دارد ، برخی دیگر می توانند سوزش معده و دل درد را در معده تحریک کنند ، که این امر باعث می شود که این افراد برای افراد مبتلا به گاستریت یا زخم معده مناسب نباشد. برخی از چای های گیاهی ممکن است در زنان باردار منع مصرف شود ، در حالی که شیردهی ، افرادی که دارای بیماری های خود ایمنی هستند یا قبل از عمل جراحی. همچنین می توان آنها را در طول دوره درمان با داروهای آرام بخش ، ضد افسردگی ، داروهای ضد سل ، داروهای ضد التهاب ، رقیق کننده خون و کاهش فشار خون ممنوع کرد.

 

بابونه

بابونه

 چای بابونه یکی از محبوب ترین در جهان است. گلهای خشک شده این گیاه دارای عطر شیرین و همان غذای پسند است. در مجله BMC Complementary and Alternative Medicine ، نتایج یک تحقیق در مورد اثرات بابونه منتشر شد.در کیفیت خواب این آزمایش شامل 34 نفر مبتلا به بی خوابی بود. آنها به دو گروه تقسیم شدند.

 

نمایندگان اول به مدت یک ماه چای بابونه نوشیدند ، بقیه در گروه کنترل بودند ، جایی که به این آیین پایبند نبودند. پس از گذشت یک ماه ، افراد گروه اول نه تنها شروع به بهتر خوابیدن کردند بلکه در طول روز نیز فعال تر و هوشیارتر شدند. بنابراین ، برای کسانی که در خوابیدن مشکل دارند ، متخصصان توصیه می کنند 30 دقیقه قبل از خواب یک فنجان چای بابونه گرم بنوشید.

 

در آزمایش دیگر ، ده بیمار مبتلا به نارسایی قلبی پس از نوشیدن یک فنجان چای بابونه تقریبا بلافاصله از آن جدا شدند. خواب برخی از آنها تقریباً 90 دقیقه به طول انجامید. نکته این است که بابونه تأثیر آرام بخش بر روی بدن دارد ، همچنین یک قرص خواب آور نیز نشان می دهد. این گیاه حاوی یک ماده شیمیایی موسوم به apigenin است که روی گیرنده های بنزودیازپین موجود در مغز عمل می کند و باعث ایجاد یک اثر آرام بخش می شود.

 

به همین دلیل است که روغنهای اساسی بابونه اغلب در آروماتراپی به عنوان آرام بخش استفاده می شوند. مطالعات نشان می دهد که بابونه خاصیت ضد تشنجی دارد و سیستم عصبی مرکزی را کاملاً شل می کند. این گیاه حاوی آنتی اکسیدان هایی است که رادیکال های آزاد را خنثی می کند و باعث ایجاد واکنش های منفی در بدن می شود. اما این همه خواص مفید بابونه نیست.

 

یک گیاه می تواند به تسکین حمله میگرن کمک کند . بابونه اضطراب غیرضروری را از بین می برد ، شدت آلرژی ، التهاب را کاهش می دهد ، اسپاسم را تسکین می دهد. چای این گیاه به تقویت ایمنی کمک می کند ، بنابراین یک نوشیدنی بابونه در فصل سرما بسیار مفید به حساب می آید. سرشار از فلاونوئیدها است که به کاهش استرس و آرام شدن کمک می کنند. و گل بابونه - منبع خوبی از مواد مفید مختلف از جمله کلسیم ، منیزیم ، پتاسیم ، فلوئور ، اسید فولیک و ویتامین است .

 

با وجود این واقعیت که بابونه به مقابله با بی خوابی کمک می کند ، اما در بعضی موارد نوشیدن چای از آن نامطلوب است. این احتمال وجود دارد که نوشیدنی باعث بروز آلرژی متقاطع در افراد با واکنش به گل داودی های گل داودی ، جلبک دریایی ، آرنیکا ، گل آفتابگردان ، آستر یا گل ماری شود. در بیشتر موارد ، آلرژی به بابونه به صورت بثورات تجلی پیدا می کند ، اما واکنش های جدی تر مانند شوک آنافیلاکسیک ، همراه با تورم گلو ، تنگی نفس و تنگی نفس نیز ممکن است .

 

چای بابونه نیز در افراد مبتلا به آسم منع مصرف دارد ، زیرا می تواند حمله ای از بیماری را برانگیزد. اما افراد بدون حساسیت نباید خیلی به این نوشیدنی علاقه داشته باشند. اگر زیاد چای بنوشید ، که بسیار هم قوی است ، حالت تهوع واستفراغ . بنابراین ، شما باید نوشیدن چای گیاهی را با بخش های کوچک شروع کنید. چای بابونه در ترکیب با بنزودیازپین ها ، باربیتورات ها و الکل می تواند باعث خواب آلودگی بیش از حد شود و هنگام استفاده از داروهای ضد انعقاد خون (رقیق کننده خون) خطر خونریزی بیشتر می شود. تهیه: 1 قاشق غذاخوری مصرف کنید. گل های خشک ، 1 فنجان آب جوش بریزید و بگذارید 10 دقیقه دم بکشد. می توانید قبل از استفاده کمی عسل اضافه کنید. 

 

والرین، سنبل الطیب یا علف گربه

والرین، سنبل الطیب یا علف گربه

 Valerian والرین یا سنبل الطیب یکی دیگر از داروهای گیاهی محبوب برای بی خوابی است. نام گیاه سنبل الطیب از کلمه لاتین به معنی "سالم بودن" گرفته شده است. خواص درمانی والرین در یونان باستان و روم شناخته شده بود. در زمان های قدیم از ریشه گیاه سنبل الطیب برای درمان بی خوابی ، سردرد ، عصب و تشنج استفاده می شده است .دانشمندان فرضیات منطقی ارائه می دهند که والرین نه تنها شروع خواب را افزایش می دهد ، بلکه کیفیت آن را نیز بهبود می بخشد ، و بر فواید عمیق تأثیر می گذارد.

 

برای بازیابی انرژی بسیار مهم است و به فرد اجازه می دهد احساس استراحت کند. نکته این است که موادی در ریشه والرین وجود دارد که می تواند بر روی قسمت های خاصی از مغز تأثیر بگذارد ، فعالیت ذهنی را متوقف کرده و باعث آرامش شود.این توانایی سنبل الطیب خواص آرام بخش آن را تعیین می کند. بنابراین ، اگر ازدحام افکار از خواب رفتن شما جلوگیری می کند ، سعی کنید از ریشه سنبل الطیب یک دمنوش تهیه کنید.

 

مواد موجود در سنبل الطیب تولید گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) در مغز را تقویت می کند ، یک ترکیب شیمیایی برای آرامش سیستم عصبی است. گابا امواج آلفا را فعال می کند و فعالیت امواج بتا در مغز را مهار می کند. به نوبه خود ، فعالیت موج آلفا باعث می شود فرد کمتر بی قرار و آرام تر شود. مزیت والراین این است که تقریباً عوارض جانبی ندارد.

 

علاوه بر مواد اولیه برای تهیه چای ، از تنتورهای الکلی ، اسانس گیاه ، قرص و کپسول هایی با عصاره ریشه نیز برای مقاصد آرام بخش استفاده می شود. بسیاری از افراد والرین را به عنوان یک آرام بخش مقرون به صرفه می شناسند ، اما عصاره گیاه  سنبل الطیب همچنین می تواند برای درمان بی خوابی ، افسردگی و اضطراب مفید باشد و به تسکین حمله میگرن کمک می کند. چای حاصل از ریشه والرین نیز برای بیش فعالی مفید است ، به عنوان مثال قبل از امتحان مهم به تمرکز کمک می کند.

 

با این حال ، برخی از دانشمندان ادعا می كنند كه اثر چای های عصاره سنبل الطیب تنها بعد از چند هفته استفاده قابل توجه می شود ، اما اثر آرام بخش دو هفته اول ، مطابق مشاهدات آنها ، صرفاً یك اثر دارونما است. با وجود بسیاری از خواص مفید ، با چای های والرسین خیلی از بدن خودداری کنید. اگر بیش از حد نوشیدنی گیاهی بنوشید ، میل به خواب نه تنها در عصر و شب بلکه در طول روز نیز ظاهر می شود. همچنین ، با مصرف بیش از حد عصاره ، سردرد ، سردرگمی ، معده ناراحت کننده می تواند رخ دهد. تهیه: 2 قاشق غذاخوری ریشه های خرد شده سنبل الطیب در 1 فنجان آب دم کنید.

 

اسطوخودوس

اسطوخودوس

 کاملاً مشخص است که رایحه اسطوخودوس خاصیت تسکین دهنده ای دارد. اما برای بهبود خواب ، و برای این که سریع تر و راحت تر بخوابید ، می توانید نه تنها از لامپ های معطر استفاده کنید بلکه از گل های این گیاه معطر نیز چای بنوشید. این نوشیدنی دارای طعم کمی شیرین و عطر مطبوع است. وطن اسطوخودوس دریای مدیترانه است که ساکنان آن از زمان باستان تاکنون از خواص شگفت انگیز این گیاه آگاه هستند.

 

امروزه گیاه اسطوخودوس به راحتی فراتر از وطن تاریخی خود پرورش می یابد ، که باعث می شود اسطوخودوس به عنوان یک داروی گیاهی  بسیار مقرون به صرفه باشد. خواص مفید چای با گل های اسطوخودوس بیش از حد کافی است. مطالعات علمی نشان می دهد که اسطوخودوس خواب را تحریک می کند و کیفیت آن را برای مدت طولانی بهبود می بخشد ، که این امر راهی عالی برای مقابله با بی خوابی است ، از جمله آنهایی که ناشی از اضطراب است.

 

دانشمندان دانشگاه وین شواهد علمی دریافتند كه اسانس اسطوخودوس تأثیر مفیدی بر كیفیت خواب دارد ، وضعیت روحی و جسمی فرد را بهبود می بخشد و باعث ایجاد اثر آرام بخش ناخواسته نمی شود. به هر حال ، امروزه روغنهای اساسی اسطوخودوس یکی از مواد مورد مطالعه در این گروه است. محققان دانشگاه همپتون (انگلستان) تأثیر اسطوخودوس را در بزرگسالان بررسی کرده اند.

 

معلوم شد که خواب افرادی که عصاره های گیاهی اسطوخودوس مصرف می کنند 20٪ بهبود یافته است. مطالعه دیگری در تایوان انجام شد ، جایی که به زنانی که اخیراً بچه دار شده اند نوشیدنی های اسطوخودوس به آنها پیشنهاد شد. معلوم شد کسانی که چای را از اسطوخودوس مصرف می کنند ، احساس خستگی کمتری می کنند.

 

مطالعه دیگری در بین زنان میانسال انجام شد. شرکت کنندگان در این آزمایش که 3 بار در هفته به مدت 3 ماه محصولاتی با اسطوخودوس مصرف می کردند ، ضربان قلب را کاهش داده و کیفیت خواب را بهبود بخشیدند. نوشیدن چای اسطوخودوس فواید سلامتی زیادی دارد. این نوشیدنی علاوه بر بهبود کیفیت خواب ، به سرماخوردگی ، سرفه ، برونشیت کمک می کند ، تأثیر مفیدی بر سلامت قلب دارد ، خطر حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد ، سطح کلسترول "بد" را تنظیم می کند ، مانع از التهاب ، کاهش اضطراب و آرامش می شود.

 

اما اگر چای اسطوخودوس بسیار زیاد و به مقدار زیاد مصرف شود ، عوارض جانبی به صورت سردرد ، یبوست ، افزایش اشتها ، افزایش خواب آلودگی یا واکنش آلرژیک امکان پذیر است. با احتیاط ، باید نوشیدنی هایی را با اسطوخودوس برای زنان باردار بنوشید (می تواند باعث سقط جنین شود) ، افراد دارای حساسیت به نور خورشید (ممکن است بثوراتی ایجاد شود) ، افرادی که از رقیق کننده خون استفاده می کنند (اسطوخودوس می تواند اثر آنها را افزایش دهد) یا فشار خون را پایین بیاورید (اسطوخودوس دارای خواص فشار خون).

 

چای اسطوخودوس هنگام مصرف داروهای آرام بخش از گروه باربیتورات ها و بنزودیازپین ها (در تعامل با هم ، باعث بی حالی و خواب آلودگی بسیار شدید) منع مصرف دارد. تهیه: 1 قاشق غذاخوری گلهای اسطوخودوس خشک شده را با 1 فنجان آب جوش بریزید ، ظرف را محکم بپوشانید و 15-20 دقیقه دم بگذارید.

 

ملیسا یا بادرنجبویه

بادرنجبویه ملیسا

 گیاه ملیسا یا همان بادرنجبویه همچنین برای بی خوابی می تواند بسیار مفید باشد. در داروهای گیاهی از عصاره آن برای ایجاد یک قرص خواب نرم استفاده می شود. این گیاه از ترکیب بیوشیمیایی غنی برخوردار است. یکی از مؤلفه ها ترپن ها هستند که خاصیت تسکین دهنده گیاه را به آنها می دهند. علاوه بر این ، ملیسا حاوی تانن ها است که خاصیت ضد ویروسی دارند و اوژنول گرفتگی عضلات را از بین می برد ، سلول ها را دوباره جوان می کند و باکتری ها را می کشد.

 

چای ملیسا در اروپا در قرن 14th بسیار محبوب بود. سپس از آن به طور عمده برای درمان سردرد و عصبی بیش از حد استفاده می شد. امروزه بادرنجبویه به عنوان یک فیتوشیمیایی برای بهبود خواب شناخته می شود ، از جمله در خانم ها در دوران یائسگی. دانشمندان دانشگاه مریلند (آمریكا) با مشاركت افرادی كه از بی خوابی رنج می برند ، مطالعه ای انجام دادند . آنها عصرها به آنها دعوت شدند كه مرتباً چای را از آب لیمو و ریشه گیاه بادرنجبویه

بنوشند.

 

در نتیجه ، معلوم شد که 81 درصد از شرکت کنندگان در آزمایش خواب را بهبود بخشیده اند ، آنها خیلی سریعتر و راحت تر خوابیدن را شروع کردند. به هر حال ، بسیاری از مطالعات نشان داده اند که در صورت ترکیب شدن با گیاهان دیگر مانند بابونه ، والرین یا هاپ ، اثر خواب آورنده آب لیمو بیشتر می شود. علاوه بر این ، کارشناسان شهر انگلیسی نیوکاسل دریافتند که چای آب لیمو همچنین می تواند برای مبتلایان به آلزایمر و سایر بیماری های مرتبط با کاهش حافظه و اختلال در عملکرد شناختی مغز مفید باشد.

 

بنابراین ، چای آب لیمو یک داروی طبیعی عالی برای بهبود خواب است. استرس و اضطراب را تسکین می دهد ، تظاهرات افسردگی را تسهیل می کند ، روحیه را بهبود می بخشد ، حافظه را تقویت می کند و قلب را محافظت می کند و همه اینها به یک استراحت شبانه کمک می کند. با این حال ، ارزش آن را ندارد که خیلی زیاد با آب لیموترش شود ، مخصوصاً برای افرادی که مستعد فشار خون هستند. علاوه بر این ، اگر روزانه چندین فنجان چای آب لیمو قوی بنوشید ، می توانید با گذشت زمان اعتیاد ایجاد کنید و اگر به طور ناگهانی نوشیدن آن را متوقف کنید ، ممکن است علائمی از برداشت وجود داشته باشد. تهیه: 1 قاشق چایخوری + 200 میلی لیتر آب جوش ، به مدت 30 دقیقه دم بگذارید.

 

هاپ یا رازک

هاپ یا رازک

برای خیلی ها ، هاپ  یا رازک منحصراً به عنوان ماده ای در آبجو و مالشعیر شناخته می شوند . اما در طب سنتی ، مخروط هاپ قرنهاست که به عنوان دارو مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از نشانه های نوشیدن چای هاپ بی خوابی است. علاوه بر این ، امروزه شواهد علمی در مورد اثرات مفید گیاه رازک بر کیفیت استراحت شب وجود دارد.

 

مطالعات نشان می دهد که هاپ ها دارای اثر تلقینی متوسط ​​هستند ، اما اگر عصاره ریشه والرین را به نوشیدنی اضافه کنید ، غلبه بر بی خوابی آسان تر می شود. علاوه بر قرص های خواب ، نوشیدنی ساخته شده از مخروط هاپ دارای خاصیت ضد التهابی است ، به بدن کمک می کند تا در برابر عفونت مبارزه کند ، سموم را از بین ببرد ، عملکرد قلب را بهبود بخشد و همچنین بر سلول های مغز اثر مثبت داشته باشد.

 

برای اینکه بیش از حد اثر آرام بخش چای هاپ را زیاد نکنید ، نباید نوشیدنی با داروهای روانگردان مصرف شود. در بعضی موارد ، چای گیاهی می تواند آلرژی ایجاد کند ، بنابراین برای مبتلایان به آلرژی منع مصرف دارد. مخروط رازک حاوی موادی است که میزان هورمون زنانه بدن را در بدن افزایش می دهد ، به همین دلیل است که مردان نباید زیاد به نوشیدنی علاقه مند شوند. چای هاپ همچنین برای خانمهای مبتلا به تومور بدخیم در غده پستانی ، زنان باردار و مبتلایان به بیماری های کلیوی یا کبد منع مصرف دارد. تهیه: 5-7 گرم مخروط رازک خرد شده را درون 250 میلی لیتر آب داغ بریزید ، به جوش بیاورید ، چند دقیقه دم بگذارید.

 

گل راعی

گل راعی

گل راعی در اکثر کشورهای اروپایی و آسیا در طب سنتی ذکر شده است ، به ویژه به عنوان یک درمان طبیعی برای درمان اختلالات روانی و بی خوابی. مطالعات در مورد خواص گیاه نشان داده است که بر کیفیت خواب بویژه مرحله عمیق آن تأثیر مفیدی دارد ، که مشخص می کند فرد پس از بیدار شدن از خواب استراحت و بیدار خواهد شد یا خیر.

گل راعی گیاهانی است که سرشار از مواد مفیدی مانند فلاونوئیدها ، فیتواسترول ها ، کومارین ها ، زانتانها و روغنهای اساسی است. ترکیب شیمیایی ویژه همچنین بر تعادل هورمونی در بدن تأثیر می گذارد و نقش مهمی در حفظ "تنظیمات" صحیح ساعت داخلی فرد دارد. به عبارت ساده تر ، اگر هورمون ها طبیعی باشند ، در شب فرد می خواهد بخوابد و در طول روز بیدار بماند.

 

علاوه بر این ، گل راعی یک درمان طبیعی خوب برای افسردگی است. این ماده حاوی ترکیبات شیمیایی است که تولید سروتونین ، دوپامین و نوراپی نفرین را تنظیم می کند ، که بر خلق و خو و انگیزه فرد تأثیر می گذارد. مطالعات نشان می دهد که افراد خوشحال ، کمتر دچار بی خوابی یا سایر اختلالات خواب می شوند. چای حاصل از گل راعی برای افرادی که سعی در ترک سیگار یا سوء استفاده از الکل دارند نیز مفید است.

 

نوشیدنی آنها را آرامتر و متعادل تر می کند. گیاه گل راعی سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات شیمیایی با اثرات ضد التهابی است ، بنابراین این گیاه می تواند برای از بین بردن درد مفاصل و ماهیچه ها مفید باشد. با این حال ، چای گل راعی نباید مورد سوء استفاده قرار بگیرد زیرا این امر می تواند باعث افزایش فشار خون ، تهوع ، سرگیجه ، حملات هراس یا معده ناراحت شود. علاوه بر این ، گل راعی متعلق به گیاهانی است که ضعیف با داروهای مختلف ترکیب می شوند. تهیه: 10 گرم گیاه خشک ، 100 میلی لیتر آب جوش بریزید ، دم کنید ، صاف کنید ، سپس با نسبت 1: 3 با آب رقیق کنید . 

 

مگنولیا

مگنولیا

در طب چینی ، خواص درمانی مگنولیا برک بیش از 2000 سال است که شناخته شده است. این ابزار برای اقدامات ضد عفونی کننده ، ضد باکتریایی ، ضد اسپاسم و ضد التهاب استفاده می شود. علاوه بر این ، پوست مگنولیا حاوی موادی است که روی سیستم عصبی مرکزی عمل می کند و به فرد کمک می کند سریعتر بخوابد. پوست درخت سرشار از اجزای شیمیایی است که بر تولید GABA تأثیر می گذارد و این به آرامش و "خاموش کردن" مغز کمک می کند.

 

چیزی شبیه به سیستم عصبی مرکزی ما باعث دیازپام می شود. مطالعات نشان می دهد که در قشر مگنولیا حاوی موادی است که مانع از آزاد شدن آدرنالین می شود ، به آرامش و راحت تر خوابیدن کمک می کند. این ماده همچنین حاوی مواد فعال بیولوژیکی است که به طولانی شدن مرحله خواب عمیق کمک می کند. اگر  چای درست شده از پوست مگنولیا را بیش از حد مصرف کنید ، ممکن است برخی از عوارض جانبی پیش بیاید ، به عنوان مثال: سرگیجه ، لرزش دست ها ، کاهش شدید فشار خون.

 

همچنین باید بدانید که چنین چای برای کودکان ، زنان باردار و شیرده کاملاً ممنوع است. برای جلوگیری از تأثیر آرام بخش بیش از حد ، نوشیدنی را نباید با داروهای آرام بخش و همچنین سایر گیاهان دارای خاصیت خواب آور ترکیب کرد. تهیه: 1 قاشق چایخوری پوست خرد شده مگنولیا 300 میلی لیتر آب جوش بریزید ، 10-15 دقیقه دم کنید.

 

گل ساعت

گل ساعت

PASSION FLOWER خواص دارویی گیاه ساعت در سراسر جهان شناخته شده است ، با این حال ، به عنوان یک درمان طبیعی برای بی خوابی ، و همچنین به عنوان یک درمان طبیعی برای صرع ، گل ساعت فقط از قرن 18th استفاده می شود. امروزه محققان می دانند که گلهای Passiflora نه تنها اثر تلقین ایجاد می کنند بلکه دارای ضد اضطراب (کاهش اضطراب) ، تسکین دهنده ، ضد تشنج و ضد درد هستند.

 

اثر درمانی پسیونفلورا توسط فیتوشیمیایی موجود در گیاه تعیین می شود. به طور خاص ، تأثیر مفیدی بر سیستم عصبی مرکزی و در نتیجه آن اثر هیپنوتیزم ، به لطف اپیژنین ، اوریجین ، سیرتیامارین ، کوئرستین ، کامپرفرول و کرایسین حاصل می شود. این مواد روی انسان به عنوان آرام بخش عمل می کنند.

 

داده های حاصل از آزمایش های علمی نشان می دهد که استفاده از چای با گل ساعت باعث تحریک تولید GABA می شود ، در نتیجه آرامش بدن و خوابیدن آسان می شود. علاوه بر این ، گل ساعت به تسکین گرفتگی عضلات ، بهبود عملکرد قلب ، عادی سازی فشار خون و همچنین برای مقابله با علائم استرس و اضطراب کمک می کند. اگرچه لیست خواص مفید پاسیفلورا بسیار زیاد است ، اما به عنوان یک چای طبیعی قرص خواب آور این گیاه برای همه مناسب نیست.

 

به عنوان مثال ، در زنان باردار منع مصرف دارد ، زیرا می تواند باعث تولد زودرس یا سقط جنین شود. همچنین ، چای از این گیاه نوشیدنی با فشار خون پایین ، وجود بیماری های دستگاه گوارش و همچنین در هنگام مصرف داروهای ضد افسردگی و آرامبخش توصیه نمی شود. تهیه: برای 1 قاشق غذاخوری از گل ساعت را در 150 میلی لیتر آب جوش  1 دقیقه جوشانده و سپس 20 دقیقه دم کنید. 

 

بوزیدان یا آشواگاندا

بوزیدان یا آشواگاندا

 Ashwagandha، بوزیدان یا آشواگاندا یک گیاه چند ساله همیشه سبز از خانواده تخته شبانه است که به طور گسترده در هند و نپال توزیع می شود و در طب هندی مورد استفاده قرار می گیرد. در کشور ما ، این گیاه بیشتر به عنوان قرص خواب شناخته می شود. در آیورودا از آن به عنوان داروی طبیعی برای کاهش استرس ، بهبود تمرکز و همچنین به عنوان دارویی در برابر پیری ، سرطان و البته بی خوابی یاد شده است.

 

مطالعات نشان می دهد که قرص های خواب بر روی گیرنده های GABA در مغز عمل می کنند و از این طریق فعالیت عصبی را کاهش می دهند ، باعث خواب آلودگی ، تسکین اضطراب و گرفتگی می شوند. در یک زمان ، نتایج یک مطالعه در ژورنال تخصصی فیتومدیسین منتشر شد ، که نشان می دهد عصاره خاکشور بر اساس همان اصل لورازپام روی بدن انسان عمل می کند ، که برای درمان اختلالات اضطرابی ، مشکلات خواب ، و کاهش علائم ترک در بدن تجویز می شود.

 

مشخص شده است که قرص های خواب دارای خاصیت ضد افسردگی بوده و بر افراد مبتلا به بی خوابی اثرات مفیدی دارند. علیرغم منشاء قرص های خواب آور در خارج از کشور ، در کشور ما می توانید هم یک گیاه خشک آماده برای دم کردن چای و هم دانه هایی برای این که خودتان پرورش  دهید را بخرید.

 

اما شما باید دمنوش تهیه شده از بوزیدان یا آشواگاندا ashwagandha  رابا احتیاط ، به خصوص در اولین بار ، مصرف کنید زیرا این امر می تواند یک واکنش آلرژیک ایجاد کند. اگر بیش از حد از چنین چای دور شده اید ، خواب نه تنها در شب بلکه در طول روز نیز برای فرد فراهم می شود که می تواند برای سلامتی خطرناک باشد.

افراد مبتلا به دیابت لازم به ذکر است که گیاهان دارویی Ashwagandha می تواند سطح قند خون را کاهش داده و باعث هیپوگلیسمی شود. همچنین ، نباید چنین چای را برای بیماران مبتلا به پرکاری تیروئید بنوشید ، زیرا اجزای گیاه باعث افزایش تولید هورمونهای تیروئید می شوند. بعلاوه ، قرصهای خواب آور خطر بالقوه افزایش سرعت در افراد مبتلا به بیماریهای خود ایمنی مانند آرتریت روماتوئید ، اسکلروز مولتیپل و لوپوس را به وجود می آورد.

 

تهیه دمنوش بوزیدان یا آشواگاندا: برای 1 فنجان دمنوش، آب جوش چند برگ تازه از بوزیدان یا آشواگاندا یا بیش از 1 گرم گیاه خشک شده مصرف کنید ، 15 دقیقه صبر کنید. مصرف مداوم و زیاد ریشه ی این گیاه برای فعالیت بیضه ها مضر است. مصرف این گیاه در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی شود.  همانطور که مشاهده می کنید ، نوشیدنی های طبیعی زیادی وجود دارد که می توانند به طور کامل داروها را با خاصیت آرام بخش جایگزین کرده و خواب کمتری را با حداقل عوارض جانبی ایجاد کنند. 

نظرات

۱۳۹۹/۴/۲Ashwagandha هزاران سال است که در طب سنتی آیورودا مورد استفاده قرار می گیرد. Ashwagandha که به دلیل خاصیت تونیک مشهور شده است ، ایمنی بدن را بهبود می بخشد ، سیستم عصبی را آرام و تقویت می کند. نشاط را افزایش داده و عمر را طولانی می کند.

در ادامه بخوانید...

چگونه راحت بخوابیم؟ 6 محصول

در

وقتی که صحبت از زندگی سالم پیش می آید، تغذیه مناسب، فعالیت بدنی مناسب، و خواب کافی بسیار مهم هستند. و زمانی که دو مورد اول بسیار جدی گرفته می شوند،بسیاری از مردم هنوز در مورد خواب کافی شبانه مشکل دارند.در حقیقت، 40 درصد از مردم، کمتر از شش ساعت در هر شب می خوابند.این در سال 1320 ، یازده درصد بوده است.

در حالی که خواب ناکافی را می توان به هر تعداد دلیل آگاهانه ربط داد، مشکل راحت خوابیدن به تعداد زیادی عوامل غیرقابل کنترل ،شامل دردهای مزمن، اختلالات خواب و همچنین عوامل محیط بستگی دارد. اگر شما کسی هستید که با به خواب رفتن و یا خواب راحت مشکل دارید، می توانید شش محصول تغییر دهنده ی زندگی را پیدا کرده و آنها را بررسی کنید! 

چگونه راحت بخوابیم؟

1. تشک بنفش

برای افراد مبتلا به کمر درد، خوابیدن بر روی تشک های عادی میتواند دردناک و ناراحت کننده باشد.به این دلیل که این تشک ها بیش از اندازه نرم یا بیش از اندازه سفت هستند.آیا واقعآ می خواهید تشکی با چنین ویژگی هایی داشته باشید؟آنچه شما واقعآ می خواهید تشکی است که ستون فقرات شما را حمایت کند و جابگاه آرامی برای باسن و شانه ها باشد.راه حل تشک بنفش جدید است، که در قسمت هایی نرم و بعضی  جاها محکم است.از مواد جدیدی که هرگز در تاریخ تولید تشک سابقه نداشته در ساخت آن استفاده شده است.و با حمایت تعداد زیادی از ثبت کنندگان اختراعو تکنولوژی های خاص ساخته شده، این تشک شما را مبهوت خواهد کرد. آیا هنوز هیجان زده نشده اید؟ خب، اگر بعد از 100 شب، باز هم هیجانی نشدید می توانید پولتان را پس بگیرید.این قوی ترین تضمین ممکن در صنعت تشک سازی است.

2. نور بیدار باش فیلیپس

بدن ما به شیوه ای طراحی شده است که هنگام حضور نور در حالت بیداری و فعالیت قرار می گیرد و در زمان تاریکی به خواب می رود.مشکل این است که خیلی از ما قبل از طلوع خورشید بیدار می شویم، که می تواند ساعت درونی بدن ما را مختل کند و باعث حس خستگی در ما شود. اینجاست که نور بیدارباش فیلیپس وارد کار می شود.یک ساعت زنگ دار است که ویژگی آن نوری است که همزمان با نزدیک شدن زمان بیداری به تدریج روشن تر می شود . تعداد انگشت شماری از این محصول وجود دارد اما این بهترین نوعی است که تا به حال دیده اید.

 

3. کیسه ژل سرد(Gel’O Cool Mat)

آیا همیشه در شب های گرم تابستان و بهار غرق عرق از خواب بیدار می شوید؟ اگر چنین است، می دانید که این حالت مخرب می تواند تبدیل به الگوی خوای شما شود. این کیسه 24*35 اینچ طول دارد و طراحی شده تا یخ زده شود و در زیر بالش یا تشک شما قرار می گیرد.به طور چشمگیری درجه حرارت بدن شما را کاهش می دهند و شب خنکی را برای شما به ارمغان می اورد.همچنین می توان در زمستان به گرم شدن شما کمک کند.

4. غذای شبانه

احتمالا شما در تمام طول عمرتان قبل از خواب به خوردن غذاهای ناسالم پرداخته اید که باعث افزایش وزن شما می شود.خب،نه به این سرعت پیش نروید. تحقیقات نشان داده که گرسنگی برای خواب بسیار مضر و مخرب است و میان وعده ی قبل از خواب می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد.با این وجود، باید مواظب آنچه که می خورید باشید.این محصول غنی از فیبر و کربن است، و کالری زیادی ندارد و شامل Chocamine و ملاتونین است که باعث ارامش و خواب می شود.

5. نوشیدنی Just Chill

بعد از خوردن بسته غذایی شبانه تان، به چیزی نیاز دارید که بنوشید. پس نوشیدنی آرامبخش Just Chill را بنوشید! ترکیب اختصاصی آن شامل موادی مانند ال تیانین، سنبل هندی، منیزیم، و جنسینگ است که همگی باعث بهبود ارامش می گردند. بهتر از همه ی اینها این است که این نوشیدنی فقط 50 کالری دارد.(سیارک)

6. برطرف کننده ی میکروب ها و قارچها

میکروبها، قارچ ها و مواد حساسیت زا در شب اذییتان می کنند و باعث تحریک شما می شوند؟خب، به یک راه حل نیاز دارید. تصفیه کننده ی هوا برطرف کننده ی میکروب و قارچ تا 99 درصد باکتری های موجود در هوا را از بین می برد(اتاقی به مساحت 650 فوت مربع).این وسیله ناخالصی های موجود در هوا را با دمای 400 درجه ای تخریب می کند. این راه حل حل خوبی برای کسانی است که از مشکل سینوسی مزمن رنج می برند.

نظرات

۱۳۹۵/۸/۱Help, I've been informed and I can't become igntoanr.

در ادامه بخوانید...

چای زردچوبه (درمان خانگی برای گلودرد)

در

زردچوبه ادویه ای خانگی و بسیار معمول است و جزو گیاهانی است که در پخت و پز به مقدار فراوان استفاده می گردد.این داروی گیاهی سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است. ماده اصلی آن «کورکومین» دارای خواص شفابخشی قدرتمند و داروی گیاهی است و این همان چیزی است که موجب می شود تا زردچوبه برای کاهش التهاب بدن استفاده گردد. مطمئنا از چای و دمنوش زردچوبه برای درمان گلودرد هم می توانید استفاده کنید. طعم و مزه آن می تواند برایتان عجیب باشد اما می توانید از مواد دیگر مانند لیمو و عسل و .... برای خوش طعم کردن آن استفاده کنید.


مواد لازم برای تهیه چای زردچوبه 

• ریشه زردچوبه- له شده یا خرد شده
• عسل
• آب لیمو
• آب

طرز تهیه چای زردچوبه 

آب را در یک قوری بجوشانید. آب که در حال جوشیدن است به آن زردچوبه بریزید و اجازه دهید تا به مدت چند دقیقه بجوشد. سپس آب لیمو و عسل را به ان اضافه کنید. آنها را مخلوط کرده و بنوشید. می توانید این چای را دو بار در هفته یا بیشتر مصرف نمایید.(سیارک)

 طرز تهیه انواع چای برای درمان گلو درد

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

کنترل و مدیریت خشم

در

آیا شماسریع منفجر می شوید آیا خودتان را مدام در جر و بحث های مکرر و دعوا می یابید؟ خشم یک حس طبیعی و سالم است ، اما اگر مزمن شود، خشم انفجاری خارج از کنترل ، میتواند عواقب جدی برای روابط شما، سلامتیتان، و حالت های ذهنیتان در بر داشته باشد. با بینش صحیح در مورد دلایل واقعی برای خشمتان و ابزار مدیریت و کنترل این خشم، می توانید خلق وخوی خود را بشناسید و بیاموزید چگونه آن را کنترل کنید که به زندگیتان آسیبی نرساند.


درک وشناخت خشم:
حس عصبانیت نه خوب است نه بد. این کاملا رفتاری طبیعی و سالم است که وقتی مورد ستم یا بدرفتاری قرارگرفتید احساس خشم و عصبانیت کنید. خود این حس مشکل نیست- اینکه شما با آن چه می کنید است که باعث تفاوت در آن می شود. خشم می تواند تبدیل به یک مشکل جدی شود، زمانی که شما به خودتان و دیگران آسیب می رسانید. اگر شما خلق و خوی گرمی داشته باشید ، ممکن است تصور کنید این موضوع از دست شما خارج است و کار کمی می توانید برای آرام کردن این دیو وحشی انجام دهید. اما شمابیش از انکه تصور می کنید می توانید برای کنترل عصبانیت خود انجام دهید. یاد میگیرید که احساساتان را بدون آسیب زدن به دیگران بیان کنید – و وقتی این کار را انجام دهید، هرگز تا این حد حس بهتری نخواهید داشت. مهارت در هنر مدیریت عصبانیت نیاز به کار کردن در این زمینه دارد، اما هر چه بیشتر تمرین کنید ، برایتان راحت تر و ساده تر خواهد شد. و حاصل آن می تواند غیر قابل باور باشد. یادگیری کنترل خشم و ابراز مناسب آن می تواند به شما در ساخت ارتباطات بهتر، دستیابی به اهدافتان کمک کند ، و منتهی به یک زندگی سالم تر و رضایت بخش تر شود.

حقایق و باورهای غلط در باره خشم:
باور غلط: من نباید خشم را در خودم نگه دارم، این سالم تر است که آن را بیرون بریزم و اجاز ه دهم از درون من خارج شود.
حقیقت: زمانی که ناسالم بودن سرکوب کردن عصبانیت درست است، بیرون ریختن آن نیز بهتر نیست. عصبانیت چیزی نیست شما مجبور باشید آن را از راه تهاجمی "آشکار کنید" . در واقع، طغیان و سخن های شدیدالحن فقط این آتش را قوی تر و مشکل عصبانیت شما را تقویت می کند.
باور غلط: خشم، پرخاشگری و ارعاب باعث کسب احترام برای من می شود و کمک می کند به آنچه می خواهم برسم.
واقعیت: قدرت واقعی از قلدری کردن برای دیگران به دست نمی اید. مردم ممکن است از شما بترسند، اما هرگز به شما احترام نخواهند گذاشت اگر نتوانید خود را کنترل کنید و به نظرات مخالف رسیدگی کنید. اگر شما به شیوه ی محترمانه ارتباط برقرار کنید، دیگران بیشتر به شما گوش می دهند و با نیاز های شما وفق پیدا می کنند.
باور غلط: من نمی توانم به خودم کمک کنم، خشم چیزی نیست که بتوانید آن را کنترل کنید.
حقیقت: شما همیشه نمی توانید شرایطی را که در آن قرار دارید کنترل کنید ، اما شما میتوانید چگونگی ابراز خشم خود را کنترل کنید. و شما می توانید خشم خود را بدون توهین کلامی و فیزیکی کنترل کنید. حتی اگر کسی خشم شما را تحریک کرد، همیشه یک انتخاب برای چگونگی پاسخ به آن دارید.
باور غلط: مدیریت خشم در مورد یادگیری سرکوب کردن خشم است.
حقیقت: هرگز عصبانی نشدن هدف خوبی نیست. خشم و عصبانیت طبیعی است، و بیرون می ریزد صرف نظر از اینکه چقدر تلاش می کنید تا آن را سرکوب کنید. مدیریت خشم در مورد آگاه شدن از احساسات و نیاز های اساسی خودتان و توسعه روش های سالم تر برای مدیریت ناراحتی است. به جای تلاش برای سرکوب کردن خشم، هدف بیان آن از راه های سازنده تر است.

چرا مدیریت خشم تا این حد مهم است:
ممکن است تصور کنید که بیرون ریختن عصبانیت راهی سالم تر است، که مردم اطراف شما بیش از حد حساس هستند، خشم شما موجه است، یا شما نیاز دارید خشم خود را برای به دست آوردن احترام ابراز کنید. اما حقیقت این است که عصبانیت احتمال آسیب بیشتری برای آسیب به روابطتان ایجاد می کند، قدرت قضاوت شما را مختل می کند، و تاثیر منفی بر نگاه مردم به شما می گذارد.

- خشم خارج از کنترل به سلامت جسمی شما لطمه می زند. ماندن در سطح بالایی از استرس و تنش بالا برای سلامتی شما بسیار بد است. خشم مزمن باعث می شود شما بیشتر مستعد ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت، کلسترول بالا، ضعف سیستم ایمنی، بی خوابی ، و فشار خون بالا می کند.
- خشم خارج از کنترل به سلامت روان شما آسیب می زند. خشم مزمن مقدار بسیار زیادی از انرژی ذهنی شما  را مصرف می کند، تمرکز  و لذت بردن از زندگی را برای شما سخت تر می کند. و همچنین می تواند به افسردگی ، استرس، و سایر مشکلات روحی روانی منجر شود.

- خشم خارج از کنترل به حرفه و شغل شما ضربه می زند. انتقاد سازنده، تفاوت های خلاق، و بحث های داغ می تواند سالم تر باشد. اما تازیانه زدن تنها باعث دوری همکاران، سرپرستان، و یا مشتریانتان می شود و احترام را نابود می کند. بیشتر از آن، شهرت بد می تواند همه جا به دنبال شما بیاید ، و جلو رفتن را برای شما سخت تر و سخت تر کند.

- خشم خارج از کنترل به روابط شما با دیگران لطمه وارد می کند. این امر باعث ایجاد زخم های پایدار در قلب کسانی که دوستشان دارید می شود. خشم شدید و مزمن می تواند اعتماددیگران به شما ، صحبت صادقانه، یا احساس راحتی با شما را سخت تر کند. آنها هرگز نمی دانند چه بر شما می گذرد و یا چه می خواهید انجام دهید. خشم انفجاری بیش از همه به کودکان آسیب می رساند.

مدیریت خشم: نکته 1: کشف آنچه در حقیقت پشت خشم شما است
اگر شما در حال کشمکش با خشم خارج از کنترل خود هستید، ممکن است تعجب کنید که چرا شما اینقدر زود عصبانی می شوید . مشکلات عصبانیت اغلب ریشه در کودکی شما و آنچه که به عنوان یک کودک یاد گرفته اید دارد. اگر شما فریاد زدن دیگران، کتک کاری، پرتاب اجسام ... در خانواده  را تماشا می کردید ، ممکن است اینطور یاد گرفته باشید که این روشی است که عصبانیت ابراز می شود. حوادث و سطح بالای استرس می تواند بیشتر شما را مستعد ابتلا به خشم کند. خشم اغلب پوششی برای دیگر احساسات است. به منظور دریافت مواجهه با نیازها و بیان خشم در مناسب ترین روش، شما نیاز دارید بدانید واقعا چه احساسی دارید. آیا شما واقعا عصبانی هستید؟ یا خشم خود را پوششی برای احساسات دیگر مانند خجالت، نا امنی، آزار، شرم، و یا آسیب پذیری کرده اید؟
اگر پاسخ سریع شما در بسیاری از شرایط خشم است، احتمال بسیار دارد که خلق و خوی شما احساسات و نیاز های حقیقی شما را تحت پوشش قرار می دهد. این عمل به ویژه اگر شما در یک خانواده که در آن ابراز احساست به شدت مایوس کننده بود بزرگ شده اید، ممکن است. به عنوان یک بزرگسال شما ممکن است زمان سختی در اذعان احساسات به غیر از خشم داشته باشد.

سر نخ هایی برای اینکه چیزی بیشتر از خشم شما وجود دارد:
- شما یک زمان سخت برای سازش و مصالحه دارید. آیا این برای شما دشوار است که نقطه نظر مزدم را درک کنید؟ اگر شما در خانواده ای بزرگ شده اید که در آن خشم خارج از کنترل بود ، ممکن است به خاطر بیاورید چگونه یک فرد عصبانی راه خود را توسط بلندتر کردن صدا و خواسته های بیشتر از پیش می برد. مصالحه و سازش ممکن است حس ترسناکی از شکست و آسیب پذیری مطرح کند.

- شما برای ابراز احساسات به غیر از خشم مشکل دارید. آیا شما به خود برای سخت بودن و کنترل کردن خود افتخار می کنید؟ آیا شما حس می کنید که احساساتی مانند ترس، گناه، یا شرم برای شما صدق نمی کند؟و اگر تصور می کنید که اینطور حس نمی کنید، ممکن است از عصبانیت برای پوشش آنها استفاده کنید.

-شما نظرات و دیدگاه های مختلف را به عنوان یک چالش شخصی می نگرید. آیا به اینکه روش شما همیشه درست است و وقتی دیگران با شما مخالفت کنند عصبانی می شوید اعتقاد دارید؟ اگر نیاز شدید به کنترل  دارید، ممکن است دیدگاه های دیگران را به عنوان یک چالش به قدرت خود تفسیر کنید. اگر با خیلی از احساسات بیگانه هستید و احساس نارضایتی می کنید و یا اینکه از عصبانیت به عنوان یک پاسخ همیشگی برای هر چیزی استفاده می کنید، ممکن است نیاز داشته باشیدبرای تشخیصاحساسات واقعیتان به گذشته بارگردید. آگاهی عاطفی کلید موفقیت و خود شناسی در زندگی است. بدون توانایی تشخیص، مدیریت ، و مقابله با طیف گسترده ای از احساسات انسان ، شما محکوم به سردرگمی، انزوا، و شک به خود هستید.

دینامیک خشم:
- زمانی که منابع بدنی ما پایین است و تحت استرس قرار داریم ، بیشتر عصبانی می شویم.
- ما به ندرت به دلایلی که باعث عصبانیت ما می شود فکر می کنیم.
- ما اغلب زمانی که به چیزی که در کودکی به آن نیاز داشتیم نرسیدیم ، عصبانی می شویم.
- ما اغلب زمانی که در دیگران صفتی را میبینیم که نمی توانیم در خودمان تحمل کنیم، عصبانی می شویم.
- زیر پوشش بسیاری از عصبانیت های فعلی نا امیدی های گذشته، صدمات، و محرک ها نهفته است.
- گاهی اوقات ما به دلیل صدماتی که در کودکی دیده ایم عصبانی می شویم.
- ما زمانی که یک رویداد فعلی ما را به یک وضعیت قدیمی حل نشده در گذشته می برد، عصبانی می شویم.
- ما اغلب زمانی که یک وضعیت یک محتوا، کلمات یا انرژی مشابه با آنچه ما قبلا احساس کردیم داشته باشد، عصبانی می شویم.

مدیریت خشم نکته 2: آگاه شدن از علایم هشدار دهنده خشم خود:
زمانی که ممکن است حس کنید شما قرار است بدون هشدار عصبانی شوید، در واقع  علائم هشدار دهنده فیزیکی در بدن شما وجود دارند. خشم یک پاسخ طبیعی فیزیکی است. این تغذیه سیستم "مقابله یا گریز" در بدن است، و عصبانیتی که شما حس می کنید، بدن شما را به حالت تدافعی می برد. آگاه شدن شما به نشانه و علایم شخصی خود که خلق و خوی شما شروع به جوشیدن می کند ، شما وارد مرحله کنترل خشم قبل از اینکه از آن خارج شوید خواهید شد.
به روش هایی که خشم در بدن شما احساس می شود توجه داشته باشید:
-ورم در معده
-فشردن فک و یا دست ها
- احساس رطوبت و یا سرخ شدن
- تنفس سریع
- سردرد
- قدم زدن و یا نیاز به دور زدن در اطراف
- قرمز شدن
- مشکل در تمرکز
- تپش قلب
- منقبض شدن ماهیچه های شانه
شناسایی الگوهای فکری منفی که باعث غضب در شما می شوند:
شما ممکن است تصور کنید که چیزهای خارجی- اقدامات غیر حساس دیگر افراد، برای مثال ، شرایط خسته کننده- می توانند دلیل عصبانیت شما باشد. اما مشکلات عصبانیت کمتر به دلیل آن چیزی است که برایتان اتفاق می افتد نسبت به اینکه شما چگونه اتفاقی که افتاده است را تفسیر می کنید.
الگو های فکری منفی رایج که باعث خشم و غضب می شوند:
- تعمیم بیش از حد، به عنوان مثال " شما همیشه صحبت مرا قطع می کنید. شما هرگز نیاز های من را در نظر نمی گیرید. هیچ کس به من احترام نمی گذارد. من هرگزنمی توانم اعتباری که سزاوار من است به دست بیاورم."
- نگرانی در مورد باید ها و ضروریت ها. داشتن دیدگاه سخت و خشک از راه کارهای باید ها و ضرورت ها و عصبانی شدن زمانی که واقعیت با این دیدگاه در یک خط نباشد.
- خواندن ذهن و پریدن (حدس زدن) به نتایج. با فرض اینکه شما"می دانید" نفر دیگر چه چیزی حس می کند و یا به چه چیز فکر می کند- که او عمدا شما را ناراحت می کند، خواسته هایتان را نادیده می گیرد و یا به شما بی احترامی می کند.
- جمع آوری چیزهای ناچیز. در جستجوی چیزهایی که باعث نارحتیتان شده باشید، معمولا زمانی که یک نگاه کلی می اندازید. اجازه می دهید که این ناراحتی های کوچک روی هم انباشته شود تا به یک "ناچیز نهایی" برسید و منفجر شوید، که اغلب بیش از چیزی نسبتا جزئی نیست.
- سرزنش، هنگامی که هر چیز بدی اتفاق می افتد و یا چیزی اشتباه پیش می رود ، همیشه مقصر کس دیگری است. شما دیگران را برای چیزهایی که برایتان اتفاق می افتد سرزنش می کنید، به جای اینکه مسئولیت زندگی خودتان را بر عهده بگیرید.
اجتناب از افراد، مکان ها، و موقعیت هایی که بدترین را در شما به وجود می آورند:
رویدادهای استرس زا عصبانیت را توجیح نمی کنند، اما درک چگونگی تاثیر این اتفاقات بر شما ، کمک می کند کنترل محیط را در دست بگیرید و از خشم های غیر ضروری اجتناب کنید. نگاهی به برنامه منظم خود بیندازید و سعی کنید فعالیت ها و اقدامات، زمان ها و روزها، مردم، مکان ها، و یا شرایطی که باعث تحریک احساسات یا حس خشم می شود را شناسایی کنید. امکان دارد شما هر بار که با گروه خاصی از دوستان بیرون می روید به مبارزه بی انجامد. یا امکان دارد ترافیک در رفت و امد روزانه باعث دیوانگی شما شود. سپس درباره راه هایی که می توانید از این محرک ها جلوگیری کنید یا نگرش متفاوتی به وضعیت داشته باشید که خون شما را به جوش نیاورد.
مدیریت خشم: نکته 3: آموزش روش های خنک کردن (آرام شدن)
هنگامی که شما دانستید چگونه علایم هشداری که خشم شما را افزایش می دهند بشناسید و محرک هایتان را پیش بینی کردید، می توانید به سرعت برای مقابله با خشم خود اقدام کنید قبل از اینکه از کنترل شما خارج شود. تکنیک های بسیاری وجود دارد که می تواند به شما جهت آرام شدن و نگه داشتن خشم خود از آنها استفاده کنید.
نکته های سریع برای آرام شدن:
- تمرکز بر احساسات فیزیکی خشم. در حالی که متضاد به نظر می رسد، تنظیم راهی که بدن شما حس می کند زمانی که عصبانی هستید اغلب شدت احساسات خشم شما را کاهش می دهد.
- چند نفس عمیق. نفس آرام و عمیق برای مقابله با افزایش تنش کمک می کند. نکته کلیدی این است که نفس عمیق از شکم بکشید ، که تا اندازه ممکن به ریه های شما هوا برسد.
- ورزش. پیاده روی سریع در اطراف یک ایده بسیار عالی است. این انرژی سرکوب شده را آزاد می کند. بنابراین می توانید به وضعیت آرامش و خونسردی باز گردید.
- از حواس خود استفاده کنید. از قدرت آرامش بخش حواس خود مثل دیدن، بویایی، شنوایی، لامسه، و چشایی استفاده کنید. ممکن است بخواهید به موسیقی دلخواه خود گوش کنید و یا خودتان را در مکان مورد علاقه تان به تصویر بکشید.
- کشش و یا ماساژ تراپی در محل هایی که مورد تنش واقع شدند. شانه هایتان را بچرخانید اگر در آنها احساس تنش و سفتی می کنید، برای مثال، گردن و پوست سرتان را به آرامی ماساژ بدهید.
- به آرامی تا ده بشمارید. تمرکز بر شمارش به شما اجازه می دهد ذهن شما با احساساتتان سازگار شود. اگر پس از رسیدن به 10 هنوز هم احساس خارج از کنترل دارید دوباره از نو شروع کنید.
زمانی که شروع به ناراحت شدن از چیزی کردید، یک لحظه به وضعیت فکر کنید. و از خود بپرسید:(سیارک
- چقدر مهم است؟
- آیا واقعا ارزش عصبانیت را دارد؟
- آیا ارزش خراب کردن باقی مانده روز من را دارد؟
- آیا پاسخ من به شرایط مناسب است؟
- آیا چیزی هست که من در مورد آن بتوانم انجام دهم؟
- آیا این عمل ارزش گرفتن وقت من را دارد؟
مدیریت خشم: نکته 4: یافتن راه های سالم برای بیان خشم خود:
اگر تصمیم گرفتید که وضعیت موجود ارزش عصبانی شدن را دارد، و چیزی وجود دارد که شما می توانید برای بهتر کردن آن انجام دهید، کلید آن ابراز احساسات در سالم ترین راه ممکن است . زمانی که با احترام ارتباط برقرارکنید و به طور موثر آن را هدایت کنید، عصبانیت می تواند یک منبع فوق العاده از الهام و انرژی برای تغییر باشد.
مشخص کنید دقیقا چه چیزی باعث عصبانیت شما شده است:
آیا تا به حال وارد بحثی احمقانه راجع به چیزی شده اید؟ دعواهای بزرگ اغلب بر سر چیزهای کوچک اتفاق می افتد، مانند جا گذاشتن ظرف، یا ده دقیقه دیرتر. اما معمولا یک مسئله بزرگتر در پشت آن مخفی شده است. اگر عصبانیت خود را در حال افزایش دیدید از خودتان بپرسید" چه چیزی من را واقعا عصبانی کرده است؟" شناسایی منبع واقعی سرخوردگی و ناکامی به شما کمک خواهد کرد با خشم خود ارتباط بهتری برقرار کنید، اقدامی سازنده تر انجام دهید، و واضح تر کار کنید.
اعمالی برای کنترل خشم :
اگر به نظر می رسد که خشمتان به طور فزاینده از کنترل خارج شده است، خودتان را از وضعیت موجود برای چند دقیقه جدا کنید یا تا مدت زمانی که طول می کشد تا آرامش پیدا کنید. پیاده روی سریع، سالن ها و باشگاه های ورزشی، چند دقیقه گوش دادن به موسیقی هایی که شما را به آرامش دعوت می کند، آزاد کردن احساسات سرکوبشده، و پس از همه اینها رسیدگی به رویکرد وضعیت با احساس آرامش.
همیشه عادلانه مبارزه کنید:
این درست است که شما از کسی ناراحت هستید، اما اگر عادلانه مبارزه نکنید، رابطه به سرعت شکسته می شود و از بین می رود. مبارزه عادلانه اجازه می دهد که شما نیازهای خود را در حالی که هنوز احترام به دیگران را حفظ می کنید بیان کنید.
- رابطه را در اولویت خود قرار دهید. حفظ و تقویت رابطه، به جای برنده شدن در جر و بحث، می بایست اولین اولیت شما باشد. به طرف مقابل و دیدگاه و نظر او احترام بگذارید.
- به زمان حال تمرکز کنید. هنگامی که در گرمای جر و بحث هستید، ساده است که شروع به ادغام نارضایتی های گذشته با وضعیت کنونی کنید. به جای نگاه به گذشته و سرزنش ، بر روی شرایط موجود و اینکه برای حل مشکل چه کاری می توانید انجام دهید تمرکز کنید.(سیارک
- به بخشش و عفو تمایل نشان دهید. اگر شما تمایلی به عفو نداشته باشید و قادر به بخشش نباشید، حل اختلافات غیر ممکن است. وضوح در تمایل به مجازات، هرگز نمی تواند خسارات ما را جبران کند و تنها به آسیب ها می افزاید، علاوه بر آن زندگی ما را تهی و تخالی می کند.
هنگامی که به دنبال کمک برای مدیریت و کنترل خشم هستید:
اگر خشم شما با توجه به اعمال تکنیک های مدیریت خشم که در پیش توضیح داده شده، هنوز به طور فزاینده از کنترل خارج است، و یا اگر شما در حال ورود به مشکل با قانون و یا صدمه زدن به دیگران هستید- شما به کمک بیشتری نیاز دارید.
بسیاری از درمانگران، کلاس ها، برنامه ها، برای افراد با مشکلان مدیریت کنترل خشم وجود دارد.
درخواست کمک نشانه ضعف نیست.
شما اغلب دیگران را در شرایطی همانند خودتان می یابید، گرفتن بازخورد مستقیم بر تکنیک هایی برای کنترل خشم می تواند فوق العاده مفید باشد.
کمک های حرفه ای را در نظر بگیرید اگر:
- شما دائما احساس خشم و ناامیدی می کنید بدون توجه به اینکه چقدر سعی می کنید.
- خشم شما باعث بروز مشکلاتی در محل کار و روابطتان شده است
- از رویداد ها و افراد جدید دوری می کنید زیرا حس می کنید نمی توانید خش خود را کنترل کنید.
- به دلیل خشم وعصبانیت خود با قانون به مشکلاتی برخوردید.
- عصبانیت شما تا به حال به خشونت فیزیکی منجر شده است.
درمان (تراپی) می تواند یک راه بسیار خوب برای کشف دلایل خشم شما باشد. اگر شما ندانید که چرا عصبانی می شوید، کنترل آن بسیار سخت می شود.. تراپی یک محیط امن برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دلایل و شناسایی محرک خشم وعصبانیت شما است.   (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

اختلالات خواب

در

بیش از 70 نوع اختلال خواب وجود دارد که پنج مورد از رایج ترین آن ها عبارتند از:
1. بی خوابی: رایج ترین اختلال خواب شناخته شده است که به عنوان مشکل در به خواب رفتن یا در خواب ماندن با وجود داشتن فرصت کافی برای خوابیدن که هر شب یا بیشتر شب ها رخ می دهد، شناخته می شود. سایر نشانه های بی خوابی شامل بیدار شدن پیش از وقت و عدم به خواب رفتن در ساعات باقی مانده که باعث می شود خواب شب راحتی نداشته باشید. در نتیجه ی خواب بد، معمولاً احساس خستگی خواهید کرد و در تمرکز برای انجام دادن کار های روزمره دچار مشکل خواهید شد. بی خوابی می تواند نشانه ای از سایر شرایط فیزیکی و روحی مانند افسردگی، و یا حتی اختلالات بی خوابی دیگر مانند آپنه باشد. (سیارک)

بی خوابی می تواند یک شب یا هفته های متعددی ادامه پیدا کند. در بعضی افراد شرایط به صورت مزمن در می آید و به مدت ماه ها و حتی سال ها طول می کشد.
بی خوابی گذرا مدت کوتاهی طول می کشد و در صورتی که گهگاه اتفاق بیفتد، به عنوان "متناوب" شناخته می شود.
بی خوابی مزمن اکثر شب ها رخ می دهد و یک ماه یا بیشتر طول می کشد. بر اساس بنیاد ملی خواب (NSF)، 48 درصد از آمریکایی ها گاهاً بی خوابی را تجربه می کنند و 22 درصد از آن ها هر شب یا تقریباً هر شب دچار بی خوابی می شوند. بر اساس آماری که از NSF در سال 2007 به دست آمده است، 39 درصد از زنان هر شب یا تقریباً هر شب خواب خوبی را تجربه می کنند. 32 درصد چند شب در هفته خواب خوبی دارند و 14 درصد تنها چند شب در هر ماه خواب خوبی را تجربه می کنند. 11 درصد به ندرت خواب خوبی دارند و 4 درصد هیچوقت نمی توانند شب ها خوب بخوابند.(سیارک)
2. حمله خواب شرایطی است که در آن فرد در هنگام روز ناگهان دچار حمله های خواب می شود. افرادی که به حمله خواب مبتلا هستند ممکن است در زمان نامناسب و بدون اخطار قبلی چند بار در روز به خواب روند. بر اساس گزارش NSF فراوانی حمله خواب در آمریکای شمالی نامشخص است. هنگامی که NSF در صدد انجام مطالعه ای در مورد حمله ی خواب بود، مشخص شد که این حالت در ایالات متحده غیر معمول نیست. به ازای هر یک میلیون نفر، حدود 550 نفر به حمله ی خواب مبتلا هستند و در هر سال این اختلال برای حدود 14 نفر تشخیص داده می شود. حمله خواب به همراه بی خوابی، آپنه و سندروم پای بی قرار یکی از شایع ترین اختلالات تشخیص داده شده در افرادی است که به کلینیک های اختلال خواب مراجعه می کنند. این بیماری معمولاً با افسردگی، صرع یا عوارض جانبی بعضی دارو ها اشتباه گرفته می شود. حمله خواب در زنان و مردان همه ی سنین رخ می دهد اما نشانه های آن اصولاً برای اولین بار در دوران بلوغ و نوجوانی دیده می شود. شواهدی وجود دارد که حکایت از آن دارد که حمله خواب در افرادی که سابقه خانوادگی دارند شایع تر است. 10 درصد افرادی که به حمله ی خواب دچار هستند دارای خویشاوند نزدیکی با همین اختلال است.
تحقیقات اخیر نشان داده است که افرادی که مبتلا به حمله ی خواب هستند از کمبود ماده شیمیایی به نام هیپوکرتین در مغز رنج می برند. این ماده معمولاً در تهییج و تنظیم خواب موثر است.
سایر نشانه هایی که ممکن است به تنهایی یا در ماه ها و سالهای پس از شروع حمله های خواب اتفاق بیفتند شامل موارد زیر هستند:(سیارک)
کاتاپلکسی: اپیزود های از دست دادن کارکرد ماهیچه ها که دامنه ی آن می تواند از ضعف ماهیچه (مانند سستی در زانو ها یا گردن، تضعیف عضلات صورت، ناواضح صحبت کردن) تا فروپاشی کامل بدن گسترده باشد. حملات معمولاً در اثر واکنش های احساسی ناگهانی مانند خنده، خشم یا ترس رخ می دهد و می تواند از چند ثانیه تا چند دقیقه ادامه پیدا کند. کاتاپلکسی اصولاً در بیماران مبتلا به حمله ی خواب دیده می شود.
فلج خواب: این اپیزود ها که ممکن است از چند ثانیه تا چند دقیقه به طول انجامد باعث ناتوانی در صحبت کردن یا تکان خوردن در هنگام به خواب رفتن یا بیدار شدن خواهد شد. فلج خواب می تواند در افرادی که مبتلا به هیچ گونه اختلال خوابی نیستند نیز گاهاً رخ دهد.
توهمات خواب (Hypnagogic Hallucinations) این تجارب شفاف، معمولاً ترسناک و رویا مانند در هنگام چرت زدن یا به خواب رفتن رخ می دهد. همانند فلج خواب، این اختلال در افراد مبتلا به حمله خواب رایج تر است اما در افراد بدون هیچ گونه اختلال خواب شناخته شده نیز رخ می دهد.
پیشرفت، شدت و سایر ویژگی ها ظاهری حمله خواب متفاوتند و همه ی افراد مبتلا به این سندروم نشانه های یکسانی را تجربه نمی کنند. در حالی که خواب آلودگی در طول روز معمولاً در تمام عمر ادامه می یابد، فلج خواب و توهمات خواب ادامه نخواهند یافت. علائم حمله خواب، مخصوصاً خواب آلودگی شدید در طول روز و کاتاپلکسی به زندگی شخصی و حرفه ای افراد لطمه وارد می کند و فعالیت آن ها را به شدت محدود می کند.
3. آپنه (وقفه تنفسی در خواب) اختلال جدی و به طور بالقوه تهدید کننده زندگی فرد است و بسیار رایج است. نشانه ی آن توقف های مکرر و کوتاه تبادل تنفسی در حین خواب است.
آپنه انسدادی که رایج ترین نوع آپنه است هنگامی اتفاق می افتد که جریان هوا به علت باریک شدن مجاری در اثر وجود بافت اضافی، لوزه متورم یا زبان کوچک (بافت آونگ شکل که از قسمت انتهایی کام آویزان است) بزرگ متوقف می شود (معمولاً به علت چاقی).(سیارک)
اگر هوا نتواند به راحتی به داخل و خارج بینی یا دهان وارد و خارج شود، تنفس با مشکل مواجه خواهد شد. تلاش برای تنفس، نیرویی مکشی در قسمت بالایی مجاری هوا به وجود می آورد که خود باعث مسدود شدن بیشتر آن می شود. این کار باعث خروپف شدید یا توقف در جریان هوا می شود. کم شدن مقدار اکسیژن و بالا رفتن مقادیر کربن دی اکسید در خون ممکن است فرد را بیدار کند یا باعث تهییج-اختلال کوتاه در خواب که کوتاه تر از آن است که به عنوان بیدار شدن تلقی شود اما می تواند اختلال در خواب نامیده شود- وی شود. با هر تغییر ناگهانی از خواب عمیق به خواب سبک، سیگنالی به مغز فرستاده می شود که به ماهیچه های مجاری تنفسی فوقانی فرمان دهد تا مجرا را باز کنند. تنفس عادی معمولاً با یک خروپف یا تنفس شدید مجدداً آغاز می شود.
تهییج های مداوم اگرچه برای شروع مجدد تنفس ضروری هستند اما مانع از خواب عمیق و احیا کننده می شود. نوشیدن الکل یا مصرف قرص های خواب آور به علت کاهش سرعت مغز و جلوگیری از تهییج باعث بیشتر شدن تعداد توقف های تنفسی و افزایش زمان آن ها خواهد شد. (سیارک)
آپنه در تمامی سنین و جنسیت ها اتفاق می افتد اما در مرد ها بیشتر است. اگر با صدای بلند خروپف می کنید و چاق هستید یا اینکه فشار خون بالا دارید و یا دچار ناهنجاری فیزیکی در بینی، گلو یا سایر بخش های فوقانی مجاری تنفسی هستید و همچنین بسیار خواب آلودید، این امکان وجود دارد که به آپنه دچار باشید. این اختلال خواب در برخی خانواده ها رایج است که احتمال ارثی بودن آن را افزایش می دهد.
4. سندروم پای بی قرار (RLS) نوعی اختلال خواب است که با احساسات ناخوشایندی که معمولاً با عنوان سوزن سوزن شدن، گز گز شدن، کشیده شدن یا سوختن دردناک در دستها یا پاها همراه است. این نشانه ها معمولاً هنگام دراز کشیدن یا نشستن به مدت طولانی رخ می دهد. نشانه های RLS معمولاً دوره ای رخ می دهد در حالی که بدترین نشانه های آن به هنگام خوابیدن اتفاق می افتد.
این احساس معمولاً در پاها رخ می دهد اما می تواند در دست ها، نواحی تناسلی، صورت و نیم تنه رخ نیز اتفاق بیفتد. یک یا هر دو پا نیز می تواند تحت تاثیر قرار گیرند و برای بعضی افراد در دست ها نیز احساس می شود. RLS باعث تمایل غیر قابل اجتناب برای تکان دادن پاهای بی حس شده می شود و خوابیدن را غیر ممکن می سازد. اگر به RLS مبتلا هستید، بهتر است آخر شب یا نزدیک به صبح بخوابید. این نشانه ها می توانند برای سال ها پیشرفت کنند، بدتر شوند و مجدداً پیشرفت کنند. (سیارک)
بسیاری از افراد مبتلا به RLS معمولاً اختلال خواب مرتبطی با نام اختلال حرکت تناوبی اندام (PLMD) را نیز تجربه می کنند. این اختلال با حرکات ناگهانی یا خم شدن به یکباره ی پاها شناخته می شود و معمولاً هر 20 یا 40 ثانیه در خواب اتفاق می افتد. بعضی از افراد این حرکت را صد ها بار در طول یک شب تجربه می کنند. بعضی بیدار می شوند، بعضی دیگر چندین بار در طول شب بیدار می شوند و برخی شریک خود را بد خواب می کنند. بر طبق آمار های سال 2005 NSF در آمریکا، 15% از افراد بالغ نشانه های RLS را در طول چند شب در ماه تجربه می کنند و 86% از آن ها به همین علت خواب خوبی را تجربه نمی کنند. این نشانه ها می توانند هر هنگام اتفاق بیفتند اما در میان افراد مسن بیشتر رخ می دهند. کودکان مبتلا به RLS گاهی اذعان می دارند که "درد های رو به رشد" را تجربه می کنند و ممکن است به آن ها برچسب بیش فعال زده شود زیرا برای نشستن در یک محل مشکل دارند. (سیارک)
5. اختلال ریتم شبانه روزی: به اختلالی اطلاق می شود که شامل مجموعه شرایطی است که در آن ها تعادل ریتم های طبیعی فیزیولوژیکی و زیستی بدن مختل می شوند. این اختلال بسیار رایج است: افرادی که شیفتی کار می کنند و در ساعت های غیر معمول بیدارند در معرض این اختلال قرار دارند. بر اساس آمار دیوان کار، حدود 15% از آمریکایی ها کار شیفتی دارند.
سایر افرادی که اختلال ریتم شبانه روزی دارند مسافرانی هستند که در معرض تغییر ساعت های ناشی از پرواز قرار می گیرند، کسانی که الگوهای خواب نامنظمی دارند، نوجوانان و کسانی که پیشینه ی خانوادگی این بیماری را دارند.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

۱۳۹۵/۸/۱Thanks for the intihgs. It brings light into the dark!

در ادامه بخوانید...

سبزی چریش کوهی

در

 

چریش چیست

چریش نوعی گیاه خوراکی کوهی در خراسان شمالی که در فصل بهار در دامنه کوه ها سبز می شود.
هر بوته گياه چریش دارای چندين برگ ، مانند تره می باشد که قسمت انتهايی آن در غلافی سفيدرنگ جمع شده است. گیاه چریش کوهی در فصل بهار در همه سبزی فروشی ها بفروش می رسد  مردم خراسان شمالی با چریش بجنورد بخصوص روستاييان با استفاده از اين گياه آشی موسوم به آش چريش، آش یارمه و  نانی به نام نان چريشی تهیه می نمایند.

آش چريشی مخلوطی از حبوبات، بلغور و گياه چريش می باشد و نان چريشی را با استفاده از خمير، زردچوبه، سيب زمينی، پياز، روغن حيوانی و گياه چریش کوهی در تنور پخته می پزند.

طرز پخت سبزی کوهی چریش مانند سبزی آش است اما بهتر است سبزی چریش در اواسط پخت به آش اضافه شود چون سبزی چریش کمی دیر پز تر از سبزی آش است.

گياه چريش از گیاهان دارویی در خراسان شمالی به لحاظ شرايط اقليمی آن بخصوص در مناطق شمالی در منطقه گلول شيروان، راز و جرگلان، ارتفاعات اسدلی و كوه شاه جهان اسفراين، سالوك، كوه بهار، قزلق و شوقان جاجرم و مناطقي از شهرستان مانه و سملقان (SEMELGHAN )سبز می شود 

كارشناسان منابع طبيعي خراسان شمالی، برای جلوگیری از تخریب مراتع و پیشگیری از نابودی سبزی کوهی چریش، آموزش بهره‌برداران در شناسايي گونه‌هاي قابل بهره برداري، زمان گلدهي، زمان رسيدگي و بهترين زمان برداشت ريشه‌ها را حايز اهميت مي دانند .

ريشه‌های غده‌ای برخي از اين گونه‌ها چسبناك است كه موارد استفاده از آن در مناطق مختلفی از جمله ايران، تركمنستان و افغانستان به عنوان چسب طبيعي مشاهده می شود.

این گیاه علاوه بر مصرف خوراکی ، دارای  قابلیت دارویی نیز می باشد .

علاوه بر مصرف دارویی چریش به‌تنهایی و یا در ترکیب با سایر گیاهان ارزش آن مضاعف می‌گردد و در طب سنتی از این داروی گیاهی برای مداوای عوارض لکه‌های پوستی، اگزما، شکستگی اعضای بدن و جلوگیری ‌از ریزش مو و تقویت پیازمو نیز به کار می رود .

کارشناسان با تاکید بر اینکه هنگام برداشت، فقط باید برگ این گیاه جدا شود و از ریشه کندن آن خودداری گردد زیرا قطع گیاه چریش از ریشه موجب کاهش رویش آن در سال آتی می شود.

لازم به ذکر است که سبزی چریش بوته است و با درخت neem یا درخت چریش متفاوت است. 

 

خواص چریش

خواص ضدباکتریایی چریش

با مصرف خوراکی گیاه چریش، درست کردن غذا با سبزی چریش و استفاده  موضعی چریش  باکتری‌ها را کنترل کرده و زمینه رشد فزاینده آنها را از بین می برید و بدین ترتیب مجبور نمی باشید تا انرژی بدن را صرف مقابله با آنها کنید . اگر روزانه میزان معینی چریش مصرف کنید، باکتری‌های مضر روده‌ای را نابود کرده و به طور کلی روده شما پاک و عاری از هرگونه عفونت می شود.

خواص سبزی چریش

معمولا در نقاطی از بدن که بوی نامطبوعی به مشام می رسد نشانه  میزان فعالیت  زیاد باکتری‌ها در آن نقطه می باشد. تقریبا همه به نوعی متحمل مشکلات پوستی خفیفی می باشند. اگر مقداری برگ چریش را پیش از استحمام روی پوست خود بمالید و بگذارید تا مدتی  مانده و خشک گردد و سپس با آب شستشو دهید ، باکتری های آن منطقه را پاکسازی می نماید.

 

شیوه دیگری از کاربرد موضعی چریش

استفاده از سبزی کوهی چریش :
چند برگ چریش را به مدت یک شب در آب خیس نمایید و صبح با این آببدن خود را بشویید .بعد از استحمام با این آب پوستی پاک و درخشان خواهید داشت.

 

عوارض در صورت مصرف بیش از حد چریش

در صورت مصرف بیش از حد، چریش موجب نابودی نطفه می‌ شود . خانم‌های باردار در چهار تا پنج ماه اول بارداری که جنین در حال رشد می باشد نباید چریش مصرف نمایند. چریش صدمه‌ای به تخمدان نمی زند اما دمای مضاعفی در آن ناحیه بوجود می آورد و درهنگام بارداری که دمای بدن به طور طبیعی بالا می رود، این گرمای مضاعف ممکن است باعث صدمه به نطفه شود.

 

خانم‌هایی که قصد باردار شدن  را دارند نباید سبزی چریش کوهی مصرف نمایند زیرا موجب گرمای مضاعف شده و این امر تهدیدی مشابه با یک جسم خارجی برای جنین به حساب می آید .اگر دمای بدن بالا رود تغییرات خاصی در دستگاه‌های بدن بوجود می آید، که زنان بیش از مردان متوجه این موضوع می شوند. بعد از آغاز مصرف روزانه چریش، فواصل چرخه قاعدگی برخی از خانم‌ها کوتاه‌تر می‌گردد.

 

در این موارد فقط کافیست آب بیشتری بیاشامید. اگر آشامیدن آب به تنهایی برای کاهش دمای بدن کافی نبود، یک برش کوچک لیمو یا کمی آب لیمو به آب مصرفی خود اضافه کنید و اگر باز هم مثمر ثمر نبود، آب gourd بنوشید که از خواص خنک‌کنندگی برخوردار می باشد. گزینه‌ دیگر مصرف روغن کرچک می باشد. اگر مقدار کمی از آن را به داخل ناف، اطراف چاکرای قلب، چال گردن و پشت گوش خود مالش دهید، بی‌درنگ احساس خنکی می کنید.

 

استفاده از چریش تره کوهی به صورت داخلی در موارد عفونت باکتریایی، قارچی و ویروسی، واکنش های آلرژیک مثل آسم، دیابت، مشکلات گوارشی مانند زخم معده و اختلالات کبدی مرسوم می باشد. این داروی قوی و مؤثر معمولا بی خطر به نظر می رآید ولی برای مصرف داخلی آن بعد از مشورت با یک پزشک گیاهی اقدام کنید. چریش اثر ضدبارداری و پیشگیری از آن را دارا می باشد  و زنانی که قصددارند  باردار شوند از مصرف آن خودداری نمایند.

سوال کاربران

نام دیگر گیاه چریش چیست

شکل ظاهری سبزی چریش شبیه به تره است برای همین به تره کوهی چریش هم معروف است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

لاغری با درست نوشیدن

در

بیشترمردم راجع به چیزهایی که در طول روز می نوشند فکر نمی کنند. زیرا آنها می گویند که این فقط نوشیدنی است و تأثیر چندانی برلاغری بدنشان، بر سلامتی یا براضافه وزن ندارد. من معتقدم که ایجاد تغییراتی هرچند کوچک در خصوص چیزهایی که می نوشید یکی از ساده ترین تغییراتی است که می توانید برای دستیابی به لاغری ایجاد کنید.با انتخاب درست نوشیدنی هایی که به آب کردن چربی ها و لاغری کمک می کنند می توانید سریعتر به نتیجه دلخواه برسید. در ضمن  می توانید در یوتیوب ویدئوهای مرسوم به (تغییردهنده های بزرگ )را تماشا کنید تا به مدت زمانی که لازم است اثرات یک نوشیدنی مضر مانند نوشیدنی های کربنات سدیم دار یا خیلی شیرین یا حتی الکلی را مشاهده کنید. و قبل از این که چیزی بنوشید به آن فکر کنید.(سیارک)

 ۱)چای سبز بنوشید.

 چای سبز حاوی ترکیباتی به نام ای سی سی جی است که باعث آب کردن چربی ها و لاغری می شود. یک مطالعه مهم نشان می دهد ای سی سی جی که در چای سبز وجود دارد در کاهش سطح پلی فنول موجود در غذاهایی که وارد بدن می شوند نقش به سزایی دارد.

نتیجه تحقیقاتی دیگر نشان می دهد، چای سبز قابلیت تولید حرارت و ایجاد چربی سوزی دارد و این خاصیت چیزی فراتر از میزان تعریف شده برای کافئین است.

نتیجه آزمایشات دانشگاه لوزان سویس نشان می دهد زمانی که ۳۱ زن و مرد سالم را تعیین کردند و به آن ها به مدت ۳ روز آشامیدنی حاوی چای سبز دادند. نتیجه ها حاکی از آن بود که افرادی که چای سبز مصرف می کنند ۴.۶٪انرژی آن ها در مدت ۲۴ ساعت افزایش یافت. زیاد هم بد نیست  کار خاصی انجام ندهید و فقط چای سبز بنوشید. و سطح انرژیتان بالاتر برود.

 طرز تهیه انواع چای برای درمان گلو درد

بیست و پنج نوشیدنی برای سم زدایی و کاهش وزن

۲)یک فنجان قهوه بنوشید.  

 کافئین مرکز سیستم عصبی شمارا تحریک می کند و ضربان قلب شمارا تنظیم می کند. مطالعاتی که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد حاکی از آن بود که افرادی که قهوه حاوی کافئین مصرف می کنند ۱۶٪ سطح سوخت و سازشان بالاتراست نسبت به افرادی که قهوه مصرف نمی کنند.

بهترین زمان برای خوردن یک فنجان قهوه

 ۳)  ۸تا ۱۲ لیوان نوشیدنی بنوشید.

  تحقیقات دانشگاه آمریکا نشان می دهد داوطلبانی که روزانه ۸ تا ۱۲ لیوان آب خنک می نوشند سطح سوخت و ساز بالاتری دارند نسبت به افرادی که در طول روز به ۴لیوان آب بسنده می کنند. زمانی که آب خنک کافی مصرف می کنید روی مرکز حرارت بدن شما اثر می گذارد و بدن شما شروع به آب کردن کالری می کند. ای .وین اسکیو پروفسور تغذیه و غذای دانشگاه سلامت آمریکا، دریافت که آشامیدن ۸ لیوان آب در طول روز نه تنها به آب رسانی سلول ها کمک می کند بلکه سطح روند سوخت و ساز به طرز چشم گیری بالا می برد و نتیجه بهتری برای آب کردن کالری به دنبال دارد.

آب بنوشید. لبخند بزنید. احساس بهتری داشته باشید

۴) دمنوش میوه ای  را به جای نوشیدن آبمیوه امتحان کنید.

انرژی زیادی لازم دارید ولی نمی خواهید کالری زیادی وارد بدنتان شود؟ دم نوش میوه ای به شما سود خود میوه را می رساند بدون این که بروی کیفیت آن اثری داشته باشد.

۵) نان و شیرینی خود را با مواد مفید جایگزین کنید. به جای مصرف پودرهای پروتئینی از سبزیجات باکیفیت استفاده کنید. با یک قاشق سوپ خوری از چربی های مفید مانند: روغن بادام، کمی تمشک یا توت فرنگی و یک لیوان شیر بدون چربی سلامتی خود را تأمین کنید. وقتی رژیم شما برپایه ی مواد مغذی و سالم است سیستم ایمنی شما قوی میشود و همزمان سلول های شما بدنتان را به سمت وزنی متناسب و سلامتی بدنی پیش می برد.

پنج ماده غذایی عالی برای کاهش وزن

40 ماده مفید برای کاهش وزن

لاغری با غذاهای ترکیبی

  ۶) این آب پیشنهادی را امتحان کنید.

اگر مجبور نیستید آب مانده و کهنه مصرف کنید این آب طعم دارشده را با تکه های میوه های طبیعی امتحان کنید. کاملا کم کالری و مفید است و مانند نوشیدنی های مصنوعی گاز دار نیست و از میوه های خوشمزه مانند: سیب سبز، گیلاس، انار و حتی وانیل و شکلات درست شده است. و یکی از نوشیدنی های مفید و طبیعی محسوب می شود. حاوی قندهای مصنوعی رنگ های خوراکی یا هرچیزدیگری نیست. برای جذاب تر شدن و جالب تر شدن می توان به آبمیوه خالص تکه های یخ زده و مکعب شکل میوه ای به لیوانتان اضافه کنید.(سیارک)

لاغری سریع 3 مورد

کاهش وزن و لاغری با قارچ مایتاکه

کاهش وزن و لاغری با ویتامین 12 مورد

لاغری با درست خوردن 11 مورد

لاغری با درست خوردن 10 مورد

نظرات

در ادامه بخوانید...