حشرات کوچک چگونه در باران آسیب نمی بینند

در

(سیارک) : یک گروه از پژوهشگران دانشگاه صنعتی جورجیا، از حشراتی که به قطره های حشرات کوچک برخورد می کردند فیلمبرداری کردند.این آزمایش نشان داد که بدن آنها مقاومت زیادی در مقابل فشار آب از خود نشان نمی دهد و آنها به سادگی به یک قطره آب ملحق می شوند و با آن به سمت زمین حرکت می کنند.


این آزمایش نه تنها به پژوهشگران کمک کرده است تا بیشتر متوجه زندگی حشرات در محیطهای مرطوب و نمدار شوند، بلکه آنها از طریق این آزمایش روباتهای کوچکی طراحی کردند که قادر به پرواز هستند و آب تاثیری بر آنها نمی گذارد.


دیوید هو، سرپرست این گروه تحقیقاتی گفت: "اگر جثه کوچک باشد، باران می تواند خطرناک باشد اما به نظر می رسد که این پشه ها آنقدر کوچکند که باران هیچ خطری برایشان ندارد."


پس از تلاشهای متعدد دکتر هو و همکارانش موفق شدند به پشه های در حال پرواز قطره های آب بپاشند و نتیجه آن را فیلمبرداری کنند.وزن هر قطره آب بین دو تا ۵۰ برابر وزن یک پشه بود.نتیجه شگفت انگیز بود و دکتر هو آن را به ورزش رزمی چینی تای چی تشبیه کرد.


او گفت: "فلسفه ای وجود دارد که اگر در مقابل فشار مقابله نکنید، فشار را احساس نمی کنید."دکتر هو افزود: "همین باعث می شود که آنها فشار را حس نکنند. آنها به سادگی به قطره می پیوندند، یکی می شوند و با هم سفر می کنند."


زمانی که جسمی محرک با جسم دیگری برخورد می کند، سرعت آن به طور ناگهانی کم می شود و ضربه زیادی وارد می کند. برای مثال اگر اتومبیلی با سرعت ۴۸ کیلومتر در ساعت به دیواری برخورد کند، دیوار تمام انرژی وارد آمده به آن را جذب می کند و آسیب می بیند.رمز نجات پشه ها هم در باران این است که پشه ها سرعت قطره های باران را کاهش نمی دهند و انرژی زیادی جذب نمی کنند.


اما تنها پیوستن به قطرات باران برای زنده ماندن کافی نیست.این حشرات باید قبل از رسیدن قطره ها به زمین که با سرعت ۳۲ کیلومتردر ساعت حرکت می کنند، از قطره آب جدا شوند. آزمایشها نشان می دهد که پشه ها این کار را با مهارت زیادی انجام می دهند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

باران امروز و رنگین کمان تهران

در

بالاخره بعد از مدتها رنگین کمان خود را در تهران نشان داد، بعد از باران امروز این رنگین کمان زیبا در آسمان تهران نقش بست.

نظرات

در ادامه بخوانید...

تولید انرژی از قطرات باران

در
در سال 2017 دستگاه آنها نمی توانست انرژی كافی را كه بتواند در صنعت مورد استفاده قرار گيرد ، توليد كند. 
به گفته مهندسین دانشگاه شهر هنگ کنگ ، آنها به این نتیجه رسیده اند که قطره ای که شامل 100 میکرولیتر آب است ، در صورت ریزش از ارتفاع 15 سانتی متری می تواند ولتاژ بالای 140 ولت تولید کند. برای انجام این کار ، محققان از خواص باران استفاده می کنند: قطرات آب ، با افتادن به سطح ، پلی بین الکترود آلومینیوم و الکترود اکسید قلع ایندیوم ایجاد می کنند. دانشمندان از این کار برای استخراج انرژی استفاده کردند.
 
آنها توضیح دادند كه در این حالت قطرات مقاومت می كنند و این پوشش به عنوان خازن عمل می كند. مهندسان یک فیلم پلی تترا فلورو اتیلن را در ژنراتور جاسازی کردند که بار سطح از افت قطرات تا رسیدن به اشباع انباشته می شود. نمونه اولیه طی پنج سال آینده برای استفاده عملی آماده خواهد شد.
 
دانشمندان سالهاست که این نوع تولید برق را مورد مطالعه قرار داده اند ، و حتی نمونه اولیه ای را نیز مونتاژ کردند ، اما این تکنولوژی به درستی کار نمی کند. آنها خاطرنشان كردند كه در سال 2017 دستگاه آنها نمی توانست انرژی كافی را كه بتواند در صنعت مورد استفاده قرار گيرد ، توليد كند. 
 
یكی از پیشرفتهای ایجاد شده در ژنراتور برق مبتنی بر استفاده از قطره باران، استفاده آنها از فیلم پلی تترا فلورو اتیلن است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

سیستم جدید به طور خودکار حرکت پشه های خطرناک را ردیابی می کند

در
کارشناسان از دانشگاه جانز هاپکینز اظهار کردند، سیستم جدید کم هزینه به طور خودکار حرکت پشه هایی که دارای بیماری های مختلف هستند را ردیابی می کند.   
 
براساس آمار سازمان بهداشت جهانی WHO ، صدها هزار نفر هر ساله در اثر بیماری های مالاریا ، دنگو و تب زرد که توسط پشه ها انتقال می یابد، آلوده می شوند سیستم جدید به شما امکان می دهد انواع حشرات حامل این بیماری ها را ردیابی کرده و به افراد و سیستم های پزشکی هشدار دهید.
 
چنین سیستم از راه دور می تواند نیروی کار مورد نیاز برای نظارت بر پشه ها را در یک منطقه معین بطور قابل توجهی کاهش دهد ، که پتانسیل برای نظارت بیشتر را بسیار افزایش می دهد.
 
آدام گودوین ، رهبر تیم تحقیقاتی ، در دانشگاه جان هاپکینز:
دانشمندان در مطالعه خود ، سیستم ویژه ای از تله های پشه را توصیف می کنند که می تواند این حشرات را با جزئیات حذف کرده و داده ها را به مراکز پزشکی منتقل کند. الگوریتم ها به تعیین خودکار الگوی روی بال حشرات ، رنگ مقیاس ها و سایر ویژگی ها کمک می کنند تا مشخص کنند آیا پشه یک حامل بیماری است یا خیر.
سیستم نوری نصب شده در این تله ها و تجزیه و تحلیل حشرات موجود در داخل ، این کار را انجام می دهد.
 
اکنون ، برای تعیین احتمال ابتلا به همه گیری ، کارمندان WHO باید به تنهایی به مناطق پرواز کنند ، تله های مخصوص برپا کنند ، سپس آنها را جمع آوری کرده و آنها را به آزمایشگاه ببرند. اکنون سیستم نوری نصب شده در این تله ها و تجزیه و تحلیل حشرات موجود در داخل ، این کار را انجام می دهد.

نظرات

در ادامه بخوانید...