درمان های خانگی گرفتگی پا در شب بخش سوم

در

 روغن میخک صدپر
به لطف خواص ضد التهابی، روغن میخک صدپر می تواند با تسکین قابل توجهِ ورم و التهاب، به شما در درمان گرفتگی های پا کمک کند. علاوه بر این، روغن میخک همچنین دارای خواص بی حس کننده است، که می تواند با تسکین درد به شما کمک کند.

به منظور درمان گرفتگی های پا، در مرحله اول شما باید روغن میخک را کمی گرم کنید. پس از آن، این روغن را به نواحی ای که دارای گرفتگی است، بمالید. هنگام انجام آن، شما باید مناطق آسیب دیده را به مدت حدود 5 یا 10 دقیقه، قبل از شستشوی پس مانده ی آن با آب ولرم، ماساژ دهید. اگر شما نتیجه بهتری می خواهید، شما باید درمان را چندین بار تکرار کرده تا زمانیکه شما احساس رضایت کنید. (سیارک
 ملاس نوار سیاه
اگر شما از گرفتگی های پا در ارتباط با کمبود پتاسیم و کلسیم رنج می برید، ملاس نوار سیاه می تواند درمانی عالی در میان درمان های خانگی برای گرفتگی های پا باشد. ملاس شیره ای سازگار است، که توسط فرآوری گیاه نیشکر که در آن شکر تصفیه شده برای مصرف انبوه ساخته شده، تولید می شود. بر خلاف شکر تصفیه شده ناسالم و سمی که روانه ی قفسه های سوپر مارکت ها می شود، ملاس حاوی مقدار زیادی از مواد مغذی و مواد معدنی است، که برای سلامتی شما مفید است. خوشبختانه، ارزش غذایی بالای ملاس به طور گسترده ای شناخته شده است و مردم از آن برای کاربردها و مزایای مختلف استفاده کرده اند. درجه بندی های مختلفی از ملاس، به عنوان جایگزین های شکر، مواد پخت وپز و مواد معدنی، به فروش می رسد. براحتی قابل درک است که ملاس نوار سیاه، بالاترین درجه غذایی ملاس است. ملاس نوار سیاه می تواند برای درمان بسیاری از مشکلات سلامتی استفاده شود، از جمله گرفتگی های پا، زیرا منبع بزرگی از پتاسیم و کلسیم است. به منظور استفاده از ملاس نوار سیاه برای درمان گرفتگی های پا، شما باید یک قاشق غذاخوری از ملاس نوار سیاه را در یک لیوان آب یا شیر مخلوط کنید. پس از آن، شما می توانید محلول را بنوشید و آسودگی قابل توجه آنرا در عرض چند دقیقه  مشاهده کنید. اگر شما می خواهید این عارضه را کامل درمان کنید، شما باید این درمان را یک بار دیگر بنوشید. علاوه بر این، بهتر است که شما محلول ملاس نوار سیاه را بطور منظم برای جلوگیری از کمبود پتاسیم و کلسیم بنوشید.
رزماری
گیاه رزماری درمانی ایده آل است که شما باید در باغ آشپزخانه تان نگه دارید. این گیاه دارای عطری جذاب و دلربا است. رزماری برای بسیاری از خواص مفیدش برای سلامتی از قبیل آنتی اکسیدان ها، مواد مغذی گیاهی و اسیدهای ضروری، شناخته شده است. این گیاه دارای ارزش غذایی بالایی مانند ویتامین A، آهن و ویتامین های B مانند اسید پانتوتنیک، اسید فولیک، ریبوفلاوین و پیریدوکسین است، و این در حالی است که در هر 100 گرم از آن تنها 131 کالری وجود دارد و بدون کلسترول است. علاوه بر این، رزماری سرشار از کلسیم، آهن، پتاسیم، مس، منگنز و منیزیم است. بنابراین، رزماری درمانی موثر برای درمان و جلوگیری از بسیاری از بیماری ها و مشکلات سلامتی است. پس جای تعجب نیست که رزماری به عنوان یکی از درمان های خانگی موثر برای گرفتگی های پا در نظر گرفته شده است. رزماری به بیماران مبتلا به گرفتگی های پا یا گرفتگی های شبانه، برای رسیدن به آرامش در بافت های ملتهب ماهیچه، کاهش و تسکین درد، کمک خواهد کرد. اثر گرم کنندگیِ رزماری به شما آرامش می دهد. علاوه بر این، رزماری می توانید فرآیند درمان را سریع تر کند زیرا بسادگی می تواند جذب پوست شما شود. برای درمان گرفتگی های پاهایتان با رزماری، شما باید یک اونس برگ رزماری را در یک شیشه قرار دهید. پس از آن، شیشه ی رزماری را با آب جوش پر کنید. آن را بپوشانید و به مدت 30 دقیقه اجازه دهید در آن بماند. یک پارچه را در محلول خیس کنید و آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی نواحی آسیب دیده قرار دهید. زمانیکه شما احساس بهتری کردید و درد بهبود پیدا کرد، شما می توانید به منظور کاهش قابل توجه درد و ناراحتی، کمپرس سرد را بر روی مناطق آسیب دیده خود قرار دهید.   (سیارک)  
راه دیگر در مورد چگونگی خلاص شدن از شر گرفتگی های پا با رزماری، اضافه کردن دو قاشق غذاخوری رزماری خشک شده به یک فنجان آب داغ است. آنرا بپوشانید و اجازه دهید که برای چند دقیقه خیس بخورد. و محلول را به منظور رسیدن به یک آرامش قابل توجه، روزی دو یا سه بار بنوشید.
18. ماساژ دهید تا به آرامش برسید.
اگر شما درمان های خانگی موثری برای گرفتگی های پا، را بدون تجویز دارو می خواهید، شما نباید روش ماساژ را نادیده بگیرید. ماساژ راه موثری است که به شما در کاهش سفتی و درد کمک می کند. توصیه می شود مناطق آسیب دیده ی با ضربات طولانی را تا زمانیکه درد از بین رفته و شما احساس آرامش کردید، ماساژ دهید. پس از ماساژ، بهتر است که شما ساق پای آسیب دیده ی خود را با یک حوله گرم بپیچید. برای بدست آوردن مزایای بیشتر، شما باید چهار قسمت روغن گیاهی را با یک قسمت وینترگرین (greenwinter) مخلوط کرده تا روغن ماساژ را درست کنید. زیرا وینترگرین منبع بزرگی از متیل سالیسیلات است که می تواند به شما در تسکین درد و بالا بردن یک  عدد موز بخورید.   (سیارک)  
گرفتگی های پا ممکن است بدلیل کمبود پتاسیم ایجاد شوند؛ بنابراین، به منظور درمان گرفتگی های پا، شما فقط نیاز به خوردن یک  عدد موز دارید که منبع بزرگی از پتاسیم است. غذاهای دیگر که سرشار از پتاسیم هستند شامل سبزیجات تیره برگ دار، لوبیا، کدو، سیب زمینی، ماهی، ماست، قارچ، و آوکادو می باشند. با این حال، اگر شما نمی توانید پتاسیم کافی از رژیم غذایی خود بدست آورید، شما می توانید این مکمل ها که در هر فروشگاه سالم محلی در دسترس هستند، را تهیه کنید. با این حال، مصرف پتاسیم بیش از حد، منجر به برخی از عوارض جانبی ناخواسته می شود. مهم است که قبل از مصرف، برای اینکه بدانید که آیا عوارضی جانبی به همراه خواهد داشت با پزشک مشورت کنید. اطمینان حاصل کنید که مکمل های پتاسیمی که از فروشگاه می خرید دارای اعتبار زیادی برای عرضه ی محصولات خوب باشند.
لب بالایی خود را نیشگون بگیرید.
چگونگی درمان درد گرفتگی بدون دوا و دارو به نظر عجیب می رسد اما کار می کند. نیشگون گرفتن لب بالایی، تسکین سریع و زودگذری به بیماران مبتلا به گرفتگی های پا خواهد داد. انجام این کار بسیار ساده است. شما فقط بایستی لب بالایی خود، مستقیما تا سوراخ بینی تان را نیشگون بگیرید. بطور محکم فشار دهید و این وضعیت را برای حدود 30 ثانیه تا 1 دقیقه، تا زمانیکه به آسودگی برسید، حفظ کنید. علاوه بر این، یکی دیگر از درمان های خانگی برای گرفتگی های پا با استفاده از لب هایتان است، در این حالت از لب هایان برای قرار دادن انگشت شست خود در داخل دهان تان، و نگه داشتن آن با لب هایتان درحالیکه انگشت اشاره روی لب بیرونی شما قرار دارد، استفاده می کنید. بنابراین، اگر شما دچار حمله گرفتگی پا شده اید و نمی توانید هیچ درمان خانگی برای گرفتگی پا در اطرافتان بیابید، شما می توانید این نکته ساده را امتحان کنید تا به آرامش سریع زودگذری برسید.  (سیارک)  
درمان با مواد غذایی
گرفتگی های مکرر پا ممکن است توسط عدم تعادل الکترولیت ایجاد شوند. به طور خاص، کمبود پتاسیم می تواند خطر توسعه گرفتگی های پا را افزایش دهد. بنابراین، مهم است که بیماران مبتلا به گرفتگی های پا، سطح پتاسیم در بدن خود را با خوردن غذاهای غنی از پتاسیم، مانند قارچ، میوه های خشک، سیب، آوکادو، ماست، اسفناج، کفیر، سیب زمینی پخته، گوجه فرنگی، و طالبی بالا ببرند. پتاسیم و سدیم می توانند مایعات را در بدن شما در حالت تعادل نگه دارند. با این حال، پتاسیم و سدیم را باید با نسبت درستی مصرف کرد تا به طور موثر عمل کند. بنابراین، اگر رژیم غذایی شما سدیم بالایی دارد، شما باید مصرف سدیم را محدود کنید. در عین حال، شما باید مصرف پتاسیم را افزایش دهید. علاوه بر این، مطمئن شوید که به اندازه کافی آب بنوشید تا بدنتان را پرآب نگه دارد.بالا بردن مصرف کلسیم و منیزیم همچنین به بیماران مبتلا به گرفتگی های پا کمک می کند که با آرامش قابل توجهی دست پیدا کنند. یکی از غذاهای خارق العاده که یک منبع بزرگ از این مواد معدنی را دارد شکلات خام است. کلم-پیچ، کلم بروکلی، مغز بادام و شکلات خام که غنی از پتاسیم و کلسیم هستند، را بیشتر بخورید. یکی از راه های سریع و ساده برای مصرف مقدار زیادی از این مواد معدنی و ویتامین ها در رژیم غذایی تان، مصرف روزانه اسموتی سبز است. شما می توانید سبزیجات برگدار تیره و پودر کاکائو را به شیر بادام اضافه کنید تا یک اسموتی سبز درست کنید که می تواند پتاسیم، منیزیم، و کلسیم کافی را همزمان فراهم کند.   (سیارک)  
منابع دیگر کلسیم شامل ساردین، قزل آلا، برگ شلغم، و لوبیا سبز می باشد. علاوه بر شکلات خام، غذاهای دیگری که سرشار از منیزیم می باشند شامل دانه کدو تنبل، آجیل، ملاس، سیب زمینی پخته، اسفناج، جوانه گندم، موز، غذاهای دریایی هستند.
با این حال، بهتر است که بجای مصرف کلسیم از طریق مکمل ها، آنرا با مواد غذایی بدست آورد. دلیلش می تواند این باشد که، مصرف مکمل های کلسیم می تواند منجر به برخی عوارض جانبی ناخواسته، برای مثال، افزایش خطر گسترش بیماری های مربوط به سن شود، مطابق با دیوید ولف. اگرچه اعتقاد بر این است که مصرف مکمل های کلسیم به شما برای جلوگیری از پوکی استخوان کمک خواهد کرد. با این حال، شواهد کافی برای حمایت از آن وجود ندارد. اگر چه مصرف مکمل های کلسیم توسط پزشکان ایالات متحده توصیه می شود، سوال این است که چرا ایالات متحده هنوز هم نرخ بالایی از افرادی را دارد که از پوکی استخوان رنج می برند؟

پست های مرتبط : 

درمان های خانگیِ طبیعی برای گرفتگی پا در شب بخش اول

درمان های خانگیِ طبیعی برای گرفتگی پا در شب بخش دوم

درمان های خانگیِ طبیعی برای گرفتگی پا در شب بخش سوم

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

درمان های خانگی برای گرفتگی پا در شب بخش اول

در

گرفتگی پا (یا گرفتگی عضلات پا)، که همچنین گرفتگی شبانه نامیده می شود، هرچند که افراد مسن و زنان حامله بیشتر مستعد ابتلا به این مشکل هستند، می تواند برای هرکس در طول دوره شب اتفاق بیافتد.

گرفتگی پا یا گرفتگی شبانه می تواند به دلایل زیادی ایجاد شود. و بدلیل اینکه می تواند خواب را برهم زده و برای بیماران، ناراحتی و درد بوجود آورد، بسیاری از مردم به دنبال رهایی از دست آن هستند. درمان گرفتگی پا می تواند بصورت مراقبت های پزشکی و یا راه حل های جایگزینِ طبیعی باشد. با این حال، در این مقاله، می خواهم تا تنها روی درمان های خانگی و طبیعی برای گرفتگی پا، که به شما در کاهش درد و ناراحتی کمک می کند، تمرکز کنم.
درمان های خانگیِ طبیعی برای گرفتگی پا در شب – راه حل جایگزینی که به شما آسودگی و آرامش قابل توجهی می دهد.(سیارک
گرفتگی پا یا گرفتگی شبانه می تواند بصورت چارلی هورس (سختی و گرفتگی دردناک ماهیچه ی پا و دست)، اسپاسم های دردناک، شناخته شود که در عضلات ساق پا ظاهر می شود. همانند نام آن، گرفتگی پا می تواند بیماران را در شب، هنگام تجربه اسپاسم های دردناک، از خواب بیدار کند. با این حال، به این معنا نیست که این مشکل در طول روز نمی تواند گریبانگیر شما شود. در واقع، بدلیل فعالیت های فیزیکی مانند دوچرخه سواری و دویدن، امکان آن وجود دارد که این بیماری در روز اتفاق بیافتد. این فعالیت ها می توانند به عضلات پای شما فشار وارد کنند. علاوه بر این، برخی از افراد که مجبور به انجام شغل هایی در حالت نشسته یا بدون تحرک می باشند، با خطرات بیشتری در رابطه با توسعه گرفتگی عضلانی روبرو هستند. این گرفتگی عضلانی که ناشی از سبک زندگی بی حرکت است، می تواند از چند ثانیه تا حدود 10 دقیقه طول بکشد. طبق متی هایلند، یک درمانگر فیزیکی و رئيس انجمن درمان فیزیکی (تن درمانی) نیویورک، دلایل و شرایط زیادی وجود دارند که خطر ابتلا به گرفتگی پا یا گرفتگی شبانه، اعم از کم شدن آب بدن یا مشکلات جدی تری از قبیل بیماری های کلیوی، را افزایش می دهند. علاوه بر این، گرفتگی پا می تواند توسط ورزش شدید، ترومای عضلات، نشستن در تئاتر شلوغ، یا ماندن پاهایتان برای مدتی طولانی در وضعیتی نامناسب، بوجود آید.(سیارک)  برخی از داروهای خاص آن شامل داروهای دیورتیک (که اغلب توسط افرادی که فشار خون بالایی دارند مصرف می شود)، کنترل بارداری و استروئیدها هستند. کمبود کلسیم و پتاسیم نیز منجر به گرفتگی پا می شود. آب و هوای سرد نیز یکی از علت ها می باشد. بسیاری از بیماران اغلب گرفتگی حاد شبانه را با سندرم پای بی قرار (RLS) اشتباه می گیرند. با این حال، RLS که مشکل جدی تر و مزمنی است با گرفتگی های حاد شبانه یا گرفتگی های پا تفاوت دارد. اگر شما RLS داشته باشید، ممکن است که احساس کشیدگی و ضربان مداوم را در پاهایتان تجربه کنید. شما می توانید گرفتگی پا را با انواع راه ها و روش ها، از جمله پچ، مسکن ضد درد (analgesic balm)، داروهای بدون نسخه، درمان کنید. گفته می شود که داروهای تسکین دهنده دردِ OTC که برای درمان گرفتگی های قاعدگی، مانندMidol و یک Pamprin، بکار می روند، می تواند در درمان گرفتگی های بدِ پاهایتان، موثر باشد. با این حال، شما همچنین با استفاده از درمان های خانگیِ طبیعی برای گرفتگی های پا در شب، قادر به درمان و جلوگیری از گرفتگی پا هستید، بعلاوه تمایل دارم که AllRemedies.com را به خوانندگان معرفی کنم. امیدوارم که شما بتوانید اطلاعات مفیدی که به شما در تسکین درد و ناراحتی کمک می کند، را پیدا کنید.
1. آب تونیک را با کینین بنوشید.
نشان داده شده است که آب تونیک با کینین، یکی از موثرترین درمان های خانگی برای گرفتگی پا در شب است که شما باید به یاد داشته باشید. FDA (اداره مواد غذایی و دارویی ایالات متحده آمریکا) به بیمارانی که مبتلا یه گرفتگی پا هستند توصیه کرده است که جهت یافتنِ آرامش و آسودگی قابل توجه، بهتر است که کینین مصرف کنند. برخی از گزارش ها، دوزهای بالایی از کینین را در دارویQualaquin که برای درمان گرفتگی پا استفاده می شود، پیدا کرده اند. با این حال، برخی از آزمایش های منتشرنشده به این نتیجه رسیده اند که حتی اگر بهبود اندکی در بیمارانی که کینین مصرف می کنند در مقایسه با کسانی که تنها دارونما مصرف می کنند، وجود داشته باشد، عوارض جانبی مانند وزوز گوش اغلب با گروهی از بیماران که کینین مصرف کرده اند در ارتباط است. هنگام استفاده از کینین باید توجه داشت که چنانچه برخی از درمان ها برای گرفتگی پا بی اثر نباشد، مهم است که قبل از استفاده، برای جلوگیری از هر گونه عوارض جانبی ناخواسته به دلیل مصرف بیش از حد، و نیز نظارت بر فواید و خطرات آن در افراد، با پزشکان مشورت شود.
2. کمپرس گرم (گاز و پارچه گرم، یا امثال آن که برای فشار وارد آوردن روی موضع محدودی بکار می رود)
یک بطری از آب داغ یا پد (تامپون یا بالشتک) گرمایشیِ الکتریکی می تواند یکی از بهترین درمان های خانگی برای گرفتگی پا در شب باشد.
دمای بالا عضله شما را شل، آزاد و راحت می کند، و احساس درد در پاهایتان را تسکین می دهد. برای تویت کلیک کنید.
با این حال، مهم است که هنگام استفاده از پدهای الکتریکی، به منظور جلوگیری از سوختن، به خواب بروید. وقتی شما از پدهای الکتریکی و یا یک بطری از آب گرم، برای درمان گرفتگی شبانه استفاده می کنید، شما باید ناحیه گرفتگی را با مقدار زیادی از پمادVapoRub ماساژ دهید. اگر شما می خواهید به نتیجه بهتری برسید و تسکین قابل توجهی برای درد گرفتگی بدست آورید، شما باید درمان را چند بار در هفته تکرار کنید.(سیارک
3. مصرف پتاسیم را افزایش دهید.
مهم است که بدانید که کمبود پتاسیم خطر توسعه ی گرفتگی های شب هنگام را در پاهایتان افزایش می دهد. بنابراین، شما بایستی بیشتر از غذاهایی را که دارای منبع عمده ای از پتاسیم هستند بخورید. میوه هایی که سرشار از پتاسیم هستند شامل شلیل، موز، زردآلو، خرما، انگور و کشمش، را می توان به عنوان نوعی از درمان های خانگی برای گرفتگی پا درنظر گرفت. بعلاوه، سبزیجاتی مانند کلم بروکلی و کلم سرشار از پتاسیم هستند و شما باید آنها را در رژیم غذایی خود وارد کنید. دیگر منابع عمده پتاسیم، گریپ فروت، پرتقال، گوشت خوک، ماهی های آب شور، و گوسفند می باشند. اما اگر شما نمی توانید پتاسیم کافی را از طریق رژیم غذایی تان بدست آورید، شما می توانید مکمل پتاسیم را بجای آنها مصرف کنید. قبل از مصرف این مکمل ها، شما باید با پزشک مشورت کنید که بدانید آیا مصرف بیش از حد این مکمل ها باعث عوارض جانبی ناخواسته می شود.(سیارک
4. آب کافی بنوشید تا آب بدنتان حفظ شود.
گرفتگی های شب هنگام می تواند باعث کم شدن آب بدن شود. این بدان معنی است که شما باید به اندازه کافی آب در طول روز به منظور درمان و جلوگیری از گرفتگی های پا در شب، بنوشید. با این حال، آیا چه مقدار آب را شما باید در طول مدت روز بنوشید؟ با توجه به کلینیک مایو، زنان باید 2.2 لیتر آب بنوشند، در حالیکه مردان روزانه نیاز به 3 لیتر آب دارند. شما می توانید از روی شفافیت ادرارتان تشخیص دهید که آیا شما آب کافی مصرف کرده اید یا نه. ادرار روشن، به معنی داشتن آب کافی است. از سوی دیگر، ادرار زردرنگ کمبود آب را نشان می دهد. اگر شما می خواهید آب بدنتان را حفظ کنید، شما باید مصرف الکل را محدود کرده و یا از مصرف آن اجتناب کنید. نوشیدن الکل بسیار زیاد، بدن را به خروج مایعات ترغیب کرده و وضعیت گرفتگی را بدتر می کند. محدود کردن مصرف الکل، راهی عالی برای اینکه چگونگه آب بدنتان را حفظ کنید و اینکه چگونه به نفع سلامت کلی شما است، می باشد.(سیارک
5. از شر ملحفه های سفت خلاص شوید.
گفته می شود که روکش ها یا ملحفه های سفت می توانند هنگام خواب سبب اشاره ی انگشتان پای شما، بصورت ناخودآگاه به سمت پائین شوند. این حرکت غیرمناسب می تواند منجر به گرفتگی های عضلات ساق پا شود. بنابراین، در میان درمان های خانگی موثر برای گرفتگی های پا در شب، شما باید ملحفه های شل تری را انتخاب کنید تا خطر ابتلا به اشاره انگشت پا (toe pointing) و توسعه گرفتگی های پا را کمتر کنید.
6. از نوار صابونی مشابه با صابون های معمولی متل (Motel) برای درمان گرفتگی های پا استفاده کنید.
اگر شما خواستار درمانی های خانگی برای گرفتگی های پا هستید، تمایل دارم به شما استفاده از یک نوار صابونی معمول در متل ها، به منظور ناپدید کردن گرفتگی های پا، را توصیه کنم. شما فقط باید صابون مایع هایپوآلرژنیک (اندکی حساسیت‌زا) را بر روی مرکز گرفتگی تان استفاده کنید. در این روش، چگونگی خلاص شدن از دست گرفتگی های پا عجیب و غریب است، این طور نیست؟ با این حال، بطور شگفت آوری کار می کند. دلیل احتمالی آن می تواند این باشد که زمانیکه آنرا بر روی ساق پا قرار می دهید، صابون، مولکولی ایجاد می کند که احتمالا از ژل صابون منتشر می شود. در نتیجه، به شما آرامش قابل توجهی می دهد. این مولکول قادر به پخش شدن در هوا است.

7. شیر گاو بنوشید.
به عنوان یکی از درمان های خانگی موثر برای گرفتگی های پا یا گرفتگی های شبانه، شما باید شیر گاو بنوشید. دلیل احتمالی آن می تواند این باشد که شیر گاو منبع عظیمی از کلسیم است. بنابراین، شیر گاو به بیماران مبتلا به گرفتگی های عضلانی برای یافتن آرامش قابل توجه کمک خواهد کرد. علاوه بر این، همچنین شیر غنی از فسفر است. فقدان فسفر به گرفتگی های عضلانی منجر می شود یا شرایط را بدتر می کند. اگر شما می خواهید درد و ناراحتی های ناشی از گرفتگی های پایتان را کم کنید، شما روزانه باید شیر گاو بنوشید، و نتیجه چشمگیر آنرا ببینید.

پست های مرتبط : 

درمان های خانگیِ طبیعی برای گرفتگی پا در شب بخش اول

درمان های خانگیِ طبیعی برای گرفتگی پا در شب بخش دوم

درمان های خانگیِ طبیعی برای گرفتگی پا در شب بخش سوم

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

درمان های خانگی برای گرفتگی پا در شب بخش دوم

در

درمان های خانگیِ طبیعی برای گرفتگی پا در شب بخش اول

8. روغن گل پامچال (گل مغربی)
اگر شما به دنبال درمان های خانگی موثر برای گرفتگی های پا هستید، شما نباید روغن گل پامچال را نادیده بگیرید. روغن گل پامچال به عنوان درمان برای انواع شرایط و مشکلات سلامتی، از جمله اگزما، آکنه، بیماری های قلبی و کلسترول بالا، مورد استفاده قرار گرفته است.

روغن گل پامچال با جلوگیری کردن از فشار خون، به بیماران مبتلا به گرفتگی های پا کمک می کند که به آرامش قابل توجهی دست پیدا کنند. توصیه می شود قبل از وقت خواب، 3 یا 4 گرم روغن گل پامچال را به یک لیوان آب اضافه و آنرا بنوشید. برای اینکه نتیجه رضایت بخش تری داشته باشد، شما باید این درمان را روزانه، و برای چند هفته، تا زمانیکه علائم و نشانه های گرفتگی های پا به طور کامل از بین رود، تکرار کنید.
9. مخمر
مخمر ، یک محصول جانبی از صنعت ، برای سلامتی شما مفید است و می تواند برای درمان بسیاری از شرایط و مشکلات سلامتی استفاده شود. دلیل احتمالی می تواند این باشد که این مخمر در فرآیند سازی، تمام مواد مغذی و ویتامین ها را از دیگر ترکیبات جذب می کند. مخمر دارای منبع سرشاری از اسید نوکلئیک است. دیگر مواد معدنی و ویتامین های مخمر ، شامل B12، اسید فولیک، پتاسیم، تیامین، نیاسین، و کروم است. علاوه بر این،حاوی مقدار کمی کالری، سدیم، چربی و کربوهیدرات است. بنابراین، افرادی که محدودیت رژیم غذایی دارند، می تواند از مخمر بهره ببرند. استفاده ی روزانه از مخمر به عنوان مکمل می تواند به شما در درمان طیف گسترده ای از شرایط سلامتی، از جمله هیپوگلیسمی، دیابت، کلسترول بالا، اگزما، عصبی، استرس، تونل کارپال، کم خونی، خستگی، و یبوست کمک کند. علاوه بر این، مخمر می تواند به عنوان یکی از درمان-های خانگی برای گرفتگی های پا در نظر گرفته شود. که می تواند به بیماران مبتلا به گرفتگی های شبانه کمک کند تا به آرامش قابل توجهی دست پیدا کنند زیرا به بهبود گردش خون در پاها و عرضه ویتامین های B، کمک کند. برای درمان این شرایط، شما روزانه باید یک قاشق غذاخوری مخمر مصرف کنید. برخی از مطالعات و گزارش های اخیر دریافته اند که هیچ عوارض جانبی در صورت استفاده از مخمر وجود ندارد؛ با این حال، مصرف بیش از حد می تواند به گاز، ناراحتی معده، نفخ منجر شود. بنابراین، پیشنهاد می شود که شما این درمان را به آرامی شروع کنید و پس از آن، وقتی بدنسازگار شد، می توانید مقدار بیشتری مصرف کنید. قبل از استفاده از این درمان، هنوز بایستی با پزشک مشورت کنید.
10. کشش ها
راه موثری که به شما کمک می کند تا از دست گرفتگی های پا خلاص شوید و مانع از شکل گیری آن می شود کشش است. در این مقاله، می خواهم برخی از کشش های مفید که بطور قطعی باعث تسکین قابل توجه بیماران مبتلا به گرفتگی های پا می شود را با شما به اشتراک بگذارم.  (سیارک
از حوله برای کش آوردن عضلات ساق پاهایتان استفاده کنید. در این عمل، شما باید از یک ملحفه یا یک حوله برای کش آوردن پاهایتان بصورت افقی استفاده کنید. هنگام انجام کش آوردن، شما باید مطمئن شوید که نیمی از حوله یا ملحفه را به دور پایتان پیچیده اید تا بخشی از پای آسیب دیده شما را بپوشاند. این کشش می تواند پاهایتان را فشرده و ماساژ دهد؛ در نتیجه، به شما احساس بهتری می دهد.
عضلات داخلی ساق پاهایتان را کش بیاورید: هنگامی که شما می نشینید، شما باید یک پا را کش آورده و دیگری را خم کنید. مطمئن شوید که زانو به قفسه سینه تان می رسد. کف انگشتان پایی که شما به سمت بدن خود خم کرده اید، بکشید و این وضعیت را تا زمانیکه که می توانید حفظ کنید.
پای آسیب دیده خود را با دیوار کش بیاورید: در این کشش، شما می توانید از کمک یک دیوار استفاده کنید. ابتدا، شما باید بر روی پای آسیب ندیده خود دراز بکشید و رو به دیوار باشید. پای آسیب دیده که دچار گرفتگی شده است را کش بیاورید. مطمئن شوید که عمود بر بدن شما است. بنابراین، پایی که گرفتگی شبانه دارد را می توان کشیده و دیوار را لمس کند. شما باید حداقل 20-10 ثانیه در این وضعیت بمانید. در نهایت، پای خود را عقب بیاورید و عضلات ران خود را بکشید.
تاندون آشیل خود را بکشید: تاندون آشیل به عنوان بند پاشنه یا تاندون پاشنه نیز شناخته شده است. این تاندون در پشت ساق پا واقع شده است. و عضلات ساق پا، عضله سولئوس و استخوان پاشنه را بهم متصل می کند. زمانی که شما نشسته اید، باید پای خود را کشیده و پای دیگرتان را خم کنید. مطمئن شوید که پاشنه ی پای خم-شده شما به باسن تان نزدیک است. هنوز پاشنه خود را بر روی زمین صاف نگه دارید اما انگشتان پایتان را بلند کنید. این موقعیت را برای چند ثانیه، تا زمانیکه عضلات شل شوند، نگه دارید. (سیارک
11. کمپرس سرد
در کنار کمپرس گرم که قبلا به آن اشاره کردم، شما می توانید از کمپرس سرد بعد از درمان اولیه یا بعد از اینکه درد پا مقداری کم شد برای رسیدن به آرامش قابل توجهی برای گرفتگی های پا، استفاده کنید. دلیل احتمالی می تواند این باشد که درجه حرارت سرد به شما در بی حس کردن درد، و کاهش التهاب کمک می کند و امکان آرامش را در پایی که دچار گرفتگی شده است، را مقدور می سازد. علاوه بر این، هنگامی که گرفتگی برطرف می شود، درجه حرارت سرد بدلیل توانایی انقباض رگ های خونی، همچنین در تسکین درد موثر است. به منظور انجام این درمان، شما باید یک حوله نازک و چند تکه های یخ را فراهم کنید. تکه های یخ را در حوله بپیچانید و آن را بر روی مناطق آسیب دیده که دچار گرفتگی شده است، قرار دهید. شما باید آن را به مدت 15 دقیقه رها کنید. اگر شما می-خواهید که گرفتگی های پا را به طور کامل درمان کنید، شما باید درمان کمپرس سرد را هر دو ساعت، و برای یک تا دو روز تکرار کنید. یک گزینه دیگر در میان درمان های خانگی طبیعی برای گرفتگی های پا، گرفتن دوش آب سرد به منظور استراحت پاها و عضلات آسیب دیده است. (سیارک
12. سولفات منیزیم (نمک فرنگی اصل)
سولفات منیزیم (Epsom salt)، نام یک چشمه شورِ تلخ در Epsom در انگلستان است، که نمک عادی نیست. سولفات منیزیم ترکیب معدنی خالصِ طبیعیِ از سولفات و منیزیم است. سولفات منیزیم برای مدتی طولانی به عنوان یک درمان شناخته شده برای بسیاری از بیماری ها و مشکلات سلامتی مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر این، سولفات منیزیم همچنین دارای بسیاری از مزیت های زیبایی است که شما را شگفت زده خواهد کرد. مطالعات زیادی به این نتیجه رسیده اند که سولفات و منیزیم می توانند براحتی جذب پوست شما شوند و نیز درمانی عالی برای انواع مشکلات سلامتی هستند. منیزیم نقش مهمی در تنظیم آنزیم ها، کاهش التهاب، کمک به کارکرد عصب و ماهیچه ها و کاهش سخت شدگی عروق دارد. علاوه بر این، سولفات، جذب مواد مغذی، دفع سم و پیشگیری سردرد میگرن را ترغیب می کند. مزایای سولفات منیزیم، برای صدها سال شناخته شده است. استفاده از سولفات منیزیم بدن شما را تسکین و ذهن و روح شما را آرام می کند. و همچنین می تواند برای درمان مشکلات پوستی، زخم ها، درد اندام ها، احتقان (پرخونی)، و سرماخوردگی مورد استفاده قرار گیرد، در نتیجه، تعجب آور نیست که سولفات منیزیم، به دلیل خواصش در آرام و شل کردن و ترمیم عضلات، را می توان به عنوان یکی از درمان های خانگی موثر برای گرفتگی های پا، مورد استفاده قرار داد. به منظور انجام این درمان، شما فقط نیاز به ریختن آب گرم در وان حمام خود هستید. پس از آن، دو فنجان سولفات منیزیم را در وان بریزید و سپس خود را بخوبی در آن تکان بدهید. مطمئن شوید که همه سولفات منیزیم به طور کامل حل شده است. به منظور کسب آرامش قابل توجه، شما باید در حمام به مدت 20 دقیقه خیس بخورید. با این حال، این درمان باید روز بعد برای گرفتن بهترین نتیجه تکرار شود. قبل از استفاده از درمان سولفات منیزیم، شما باید مطمئن شوید که از فشار خون بالا، مشکلات قلبی یا دیابت رنج نمی برید. بنابراین، مهم است قبل از آزمایش این درمان، با پزشک مشورت کنید. (سیارک
13. سرکه سیب
یکی دیگر از درمان های خارج از منزل برای گرفتگی های پا، که من می خواهم به شما معرفی کنم سرکه سیب است. از آنجا که سرکه سیب سرشار از پتاسیم است، می تواند به شما برای کاهش گرفتگی های پا کمک کند. با این حال، توصیه می شود سرکه سیب طبیعی و تصفیه نشده را انتخاب کنید. گفته شده است که کمبود پتاسیم یکی از علل شایع گرفتگی های پا است؛ بنابراین، لازم است که به اندازه کافی پتاسیم مصرف شود. علاوه بر این، مواد مغذی بسیاری در سرکه سیب طبیعی وجود دارند، که می تواند به شما برای حفظ مایعات در بدن و کاهش از دست دادن آب بدن کمک کند. به منظور انجام این درمان، شما فقط بایستی سرکه سیب طبیعی و تصفیه نشده را در یک لیوان آب گرم بریزید. برای رسیدن به آرامش قابل توجه، شما باید روزی یکبار این محلول را بنوشید. (سیارک
علاوه بر این، اگر شما می خواهید از گرفتگی های عضلات در شب جلوگیری کنید، شما باید یک قاشق چای خوری سرکه سیب، یک قاشق غذاخوری کلسیم لاکتات و عسل کافی را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. آنرا بخوبی هم بزنید تا مطمئن شوید که تمام مواد تشکیل دهنده به طور کامل حل شده است. توصیه می شود هرشب، حدود 30 دقیقه قبل از خواب، این محلول را بنوشید. اگر شما می خواهید گرفتگی های پا را به طور کامل درمان کنید، شما باید این درمان های خانگی را تا ناپدید شدن علائم گرفتگی های پا ادامه دهید. (سیارک
14. خردل زرد
اگر به دنبال درمان های خانگی موثر برای گرفتگی های پا هستید، شما نباید خردل زرد را نادیده بگیرید. این درمان به شما برای درمان گرفتگی های پا در چند دقیقه، کمک می کند. دلیل احتمالی می تواند این باشد که خردل زرد منبع سرشاری از استیک اسید است، که می تواند بدن شما را ترغیب به تولید استیل کولین کند. استیل کولین به عنوان یک انتقال دهنده عصبی شناخته می شود که می تواند به کارکرد عضلات کمک کند. بنابراین، استفاده از درمان خردل زرد به شما برای کاهش و تسکین درد کمک می کند. به منظور کسب آرامش قابل توجهی از گرفتگی-های پا، راه ساده، مصرف یک قاشق چای خوری خردل زرد است. پس از آن، شما باید یک لیوان شیر بنوشید. اگر چه مزه خوبی ندارد، اما در درمان گرفتگی های پا می تواند موثر باشد. بنابراین، با وجود طعم آن، می خواهم که به شما پیشنهاد کنم که آنرا امتحان کنید.

پست های مرتبط : 

درمان های خانگیِ طبیعی برای گرفتگی پا در شب بخش اول

درمان های خانگیِ طبیعی برای گرفتگی پا در شب بخش دوم

درمان های خانگیِ طبیعی برای گرفتگی پا در شب بخش سوم

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

۱۳۹۵/۸/۱At last, somneoe comes up with the "right" answer!

در ادامه بخوانید...