علم در مورد گرفتن بیشترین عصاره از چای چه می‌گوید

در


 (سیارک) : چای یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در جهان است. چای دارای جنبه شخصی است. هر فرد، نظراتی در مورد نحوه آماده کردن یک فنجان چای عالی دارد. اما دانش علمی در مورد گرفتن بیشترین نتیجه مطلوب از چای دم‌کرده‌تان چه می‌گوید؟این تنها دلیل نوشیدن چای محسوب نمی‌شود، اما مصرف چای با برخی از خواص درمانی مرتبط است. تصور بر این است که مصرف آن موجب بهبود وضع روانی و قوه درک می‌شود و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت را کاهش می‌دهد.


چای منبعی سرشار از ریزمغذی‌ها، ازجمله فلوراید، منیزیم و روی است. بااین‌حال، خواص درمانی و سلامت عمدتاً به سه ترکیب فعال زیستی اصلی یعنی کاتچین، کافئین و آل تیانین مرتبط است. ترکیبات فعال زیستی مواد مغذی غیرضروری هستند که ممکن است بر روی سلامت بدن مؤثر باشند.
مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی نشان داده‌اند که این ترکیبات به‌طور احتمال دارای اثرات بهداشتی چندگانه‌ای هستند. اما، نتایج حاصله در مطالعات انسانی کمابیش روشن نیست. کاتچین ها نوعی از پلی فنل و گروهی از مواد شیمیایی با خواص آنتی‌اکسیدانی هستند. آنتی‌اکسیدان‌ها مولکول‌هایی هستند که از آسیب سلولی جلوگیری می‌کنند.


کافئین موجب احساس هوشیاری در شما می‌شود و اعتقاد بر این است که وجود اسیدآمینه آل تیانین، سبب خواص آرامش‌بخش چای است. این ترکیبات همچنین به طعم دم‌کرده شما و احساس دهانی شما کمک می‌کند.

سالم‌ترین چای کدام است؟
چای سیاه، چای اولانگ، چای سفید و چای سبز همه از گیاه مشابهی به نام کاملیا سیننسیس به دست می‌آیند. تفاوت‌های موجود به دلیل زمان برداشت محصول و فرایند پردازش و به‌خصوص سطح اکسیداسیون است، واکنشی که در زمان قرار گرفتن برگ‌های فرآوری شده در سطوح اکسیژن بالا رخ می هد.
چای سیاه به‌طور کامل اکسیدِ می‌شود، اولانگ تا حدی اکسیدِ می‌شود، درحالی‌که چای سبز و سفید فرایند اکسیدِ شدن را طی نمی‌کنند. چای سفید از برداشت اولیه و زودهنگام و چای سبز از برداشت ثانویه به دست می‌آید.
فراورش تأثیر ناچیزی بر روی L تیانین دارد و این ترکیب با سطوح مشابه در تمام انواع چای وجود دارد. سطوح کافئین در حد زیادی متفاوت است، بااین‌حال چای سیاه معمولاً بیشترین کافئین را در خود دارد. میزان کاتچین به‌واسطه اکسیداسیون تغییر می‌کند، به‌طوری‌که بالاترین سطوح از این ترکیب در چای سبز و سفید وجود دارد.
آنتی‌اکسیدان‌های بیشتر و کافئین کمتر به معنای چای سبزی است که به‌طورمعمول گزینه سالمی در نظر گرفته می‌شود. بنابراین چای سبز مورد تمرکز بیشترین مطالعات انجام‌شده از خواص درمانی بوده است. بااین‌حال، تمام چای منبع مناسبی از L تیانین، کافئین و کاتچین هستند.
اما، هشدار. مصرف "چای" دارای برچسب، محتوا یا خواص درمانی فعال زیستی آن را تضمین نمی‌کند. چای یخ و چای فوری از پیش بسته‌بندی‌شده احتمالاً دارای فعال زیست های محدودی هستند و می‌توانند قند بالایی داشته باشند. چای گیاهی و میوه‌ای حاوی هیچ‌گونه برگ چای واقعی نیستند و به‌این‌ترتیب خواص آن‌ها متفاوت خواهد بود.
مصرف بیش‌ازحد چای نیز می‌تواند مضر باشد و منجر به مصرف بیش‌ازحد کافئین شود. تانن ها ( Tannins)، که گروه دیگری از پلی فنل در چای هستند که همچنین درصورتی‌که با غذا یا بلافاصله پس از هر وعده غذایی مصرف شود، به آهن می‌چسبند و باعث کاهش جذب آهن می‌شوند. (سیارک)
دانش عملی دم کردن گیاه
به دست آوردن حداکثر مزیت سلامت و درمانی از فنجان نوشیدنی شما بیشتر بستگی به نحوه دم کردن چای دارد تا نوع چایی که انتخاب می‌کنید.
صبر و حوصله عامل مهمی است. اگر چای کیسه‌ای را در داخل فنجان به مدت 15-30 ثانیه تکان دهید، احتمالاً فقط مقدار ناچیزی از بیو اکتیوهایی را دریافت خواهید کرد که با پیروی از دستورالعمل تولیدکننده دریافت می‌کنید.
دم کردن گیاه با آب تازه کاملاً جوشیده به مدت دو تا سه دقیقه، مطابق با دستورالعمل‌های مربوطه، در حدود 60 درصد از کاتچین ها، 75 درصد از کافئین و 80 درصد از L تیانین عصاره موجود در چای را استخراج می‌کند. هر چه مدت دم کردن بیشتر باشد، فعال زیست های بیشتری را دریافت خواهید کرد کنید و طعم و مزه قوی‌تری را نیز به دست می‌آورید. تحقیقات ثابت کرده است که دم کردن به مدت 20-30 دقیقه در 80 درجه سانتی گراد (176 درجه فارنهایت)، حداکثر سطح عصاره فعال زیستی را خارج می‌کند، اما این کار واقعاً در زندگی امروزی عملی نیست، و احتمالاً زیاد دل‌چسب نخواهد بود!
جالب‌توجه است که pH اثرات آب همچنین بر فرآیند استخراج عصاره چای مؤثر است. پایین pH آب (اسیدی) عصاره فعال زیستی چای را بهتر از pH بالای آب (باز) خارج می‌کند. pH آب شیر، حدود هفت است که pH خنثی است و بنابراین شاید افزودن مقداری آب‌لیمو به چای خود مفید باشد، البته نه پس از دم کشیدن کامل آن.

آماده کردن چای در ماکروویو؟
ایده درست کردن چای در ماکروویو ازنظر طرفداران آن هولناک است. استدلال بر این است که ماکروویوها، به دلیل امکان کنترل کمتر بر روی درجه حرارت، گزینه نامناسب‌تری نسبت به کتری برای گرم کردن آب است. اما ماکروویو درواقع می‌تواند ابزار مفیدی برای استخراج بیشتر عصاره بیو اکتیو باشد.
درواقع ماکروویو می‌تواند سطوح ترکیبات بیو اکتیو را در فنجان چای شما افزایش دهد. اضافه کردن آب جوش تازه به چای کیسه‌ای، تکان دادن آن به مدت 30 ثانیه و به دنبال قرار دادن در ماکروویو به مدت یک دقیقه (باقدرت متوسط) عصاره بیشتری را نسبت به تکان دادن متداول چای کیسه‌ای به مدت سه دقیقه خارج می‌کند.

آیا شیر فواید چای را تغییر می‌دهد؟
برخی مطالعات نشان داده‌اند که شیر، فعالیت آنتی‌اکسیدانی و خواص درمانی و سلامتی چای را تغییر می‌دهد.
اما دیگر مطالعات نشان داده‌اند که به سطح مشابهی از آنتی‌اکسیدان‌ها پس از مصرف چای با و یا بدون شیر وارد خون می‌شود. هیچ‌گونه دلیل علمی در مورد این سؤال دیرینه که چه زمانی باید شیر را به چای افزود، وجود ندارد. توصیه مجله رویال سو سایتی کمیستری (The Royal Society of Chemistry)، این است که افزودن شیر در مرحله اول مانع دناتوراسیون، یا تجمع، پروتئین شیر خواهد شد که احتمالاً موجب از بین رفتن طعم تازه شیر می‌شود.

برگ چای باز در مقابل نوع چای‌های کیسه‌ای
برگ چای فله‌ای ممکن است حاوی عصاره بیو اکتیو بیشتری باشد زیرا از برگ‌های چای باکیفیت بالاتری آماده‌شده است. اما برگ‌های موجود در نوع کیسه‌ای به قطعات کوچک‌تری تبدیل می‌شوند و تصور بر این است که این عمل موجب افزایش فرایند استخراج عصاره شود.
چای‌هایی باکیفیت پایین‌تر نیز احتمالاً بیشتر حاوی ساقه گیاه چای هستند، که دارای L تیانین بیشتری نسبت به برگ‌های چای هستند. بنابراین درحالی‌که برگ چای باز تجملاتی و احتمالاً دارای طعم بهتری است، اما شاید شما حس بهتری و نتیجه مطلوب‌تری از یک چای کیسه‌ای از نوع پست بگیرید.
احتمالاً خواص درمانی تنها دلیل مصرف چای به‌عنوان یک نوشیدنی برای شما نیست اما اگر می‌خواهید بیشتر بهره را از فنجان چای خود بگیرید، صبر و شکیبایی عامل کلیدی است. هر نوع چایی را که انتخاب کنید، هر چه مدت دم کردن آن طولانی‌تر باشد، فواید بیشتری در مصرف هر فنجان چای دریافت خواهید کرد.
اما بکت (Emma Beckett)، فوق دکترا (تغذیه مولکولی انسانی)، از دانشکده پزشکی و بهداشت عمومی، دانشگاه نیوکاسل و کوان V وونگ، مدرس ارشد در علوم و صنایع غذایی و تغذیه انسانی، دانشگاه نیوکاسل.

 فلاونوئیدها ی موجود در چای با سرطان تخمدان آندوتلیال مبارزه می کند

تکنیک های سریع و طبیعی برای درمان آکنه (ماسک روغن درخت چای)

 طرز تهیه انواع چای برای درمان گلو درد

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.   

ترجمه  itrans.ir / هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع (سیارک)  ممنوع است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

40 کار ساده ای که می توانید هر روز انجام دهید تا سالمتر شوید

در

بعضی وقتها تغییرات اندک می تواند نتایج اساسی بر زندگی شما بگذارد. در این مطلب این 40 چیز آورده شده است:


1- یک چهارم لیوان آب با آب یک لیموی تازه پس از بیدار شدن بنوشید (نصف لیمو).
2- عرق یریزید، با رفتن به باشگاه ورزشی، سر کار، سونا و یوگا
3- برای 10 تا 20 دقیقه تمرینات با شدت بالا انجام دهید
4- آب سبزیجات سبز و تازه بنوشید (مثل خیار، کلم، کرفس، هویج، لیمو و زنجبیل)
5- اسموتی سبز در صبحانه میل کنید (ساخته شده از موز رسیده، اسفناچ، سیب، زنجبیل و یخ)
6- یک تا دو قاشق چای خوری پودر اسپیرولینا و کلرلا (chlorella)  بخورید
7- از قهوه خوردن صرفنظر کرده و آن را با چای سبز جایگزین کنید. کافئین موجود در قهوه انرژی شما را می گیرد، استرس بدنتان را افزایش می دهد و سلامتی کلی شما را از بین می برد.
8- از غذاهای کاملا گیاهی استفاده کنید. از هر غذای بسته بندی که دارای مواد نگهدارنده و سایر ترکیبات شیمیایی است صرف نظر کنید.
9- طناب بزنید یا از ژاکت پرش استفاده کنید تا سیستم لنفاوی شما تقویت شود.
10- برای حداقل 5 دقیقه تمرکز کنید.
11- یک نفر را بغل کنید. این باعث افزایش آندورفین می شود که از هورمونهای موجد احساس خوب است.
12- تمام وسایل الکترونیکی تان را برای حداقل 1 ساعت از برق بکشید.
13- زمانی را در طبیعت بگذرانید، برای قدم زدن در پارک یا کنار رودخانه.
14- حداقل 2 تا 3 لیوان اب در طول روز بنوشید تا بدنتان اب لازم برای فعالیتهایی که نیاز به آب دارد را داشته باشد.
15- از شکر بالا، ترکیبات غذایی چربی دار مانند کوکی های سنتی، شیر شکلات، چیز کیک و غیره بپرهیزید. این باعث افزایش قند خون و منجر به دیابت و از بین رفتن سلامتیتان می شود.
16- با مادر زمین با تمرین پابرهنه روی علفها یا شن و ماسه راه رفتن ارتباط برقرار کنید .
17- یک سالاد سبز همراه با غذایتان بخورید.
18- نناهارتان را در خارج از اتاقتان در هوای تازه و نور طبیعی بخورید تا پای کامپیوترتان در اتاق.
19- مواد غذایی غنی از فیبر و آنتی اکسیدان عوض اسنک بخورید.
20- از شستشوی دهان برای بهبود وضعیت لثه ها و دندانها استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری از روغن نارگیل بردارید و آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه در دهانتان بچرخانید.
21- یوگا یا سایر حرکتهای کششی را برای حداقل 10 دقیقه انجام دهید.
22- به طرز قرار گیری بدنتان بخصوص وقتی که نشسته اید توجه داشته باشید.
23- 1 تا 2 گرم ذغال برای خلاص شدن از شر سموم بدنتان استفاده کنید
24- ماساژ بگیرید(سیارک)
25- از مراقبت کننده های غیر شیمیایی برای جلوگیری از ورود سموم به بدنتان استفاده کنید.
26- راجع  به 5 چیزی در خودتان که به آن افتخار می کنید فکر کنید.
27- به غریبه ها لبخند بزنید. این یک بهبود مثبت به حالتان می دهد.
28- با دیگران بخندید و دیگران را بخندانید.
29- کتابی بخوانید که به شما الهام می دهد.
30- حداقل 30 دقیقه را به فراگیری مهارتی اختصاص دهید که در حرفه یا زندگی شخصیتان تغییر ایجاد می کند.
31- فضای کاری خود را تمیز کنید که به شما قدرت تمرکز بالایی می-دهد.
32- یک فهرست از کارهای عقب افتاده تان بسازید و کاری که بیشتر مقاومت را برایتان ایجاد می کند انجام دهید. این به شما احساس کامل بودن می دهد.
33- یک ساعت زودتر سر کار بیایید تا قبل از آمدن همه و شروع زنگ خوردن تلفنها بخشی از کارها را انجام داده باشید. این باعث می شود که تنش کمتری به شما وارد شود.
34- به آهنگهای کلاسیک گوش دهید. مطالعات نشامن داده است که این باعث بهبود کارایی شناختیتان می شود.
35- با آهنگ مورد علاقه تان برقصید.
36- یک حسابدار درونی استخدام کنید و ببینید که آیا هنوز هیچ انزجار یا ناراحتی ای علیه کسی دارید؟ اگر دارید تصمیم بگیرید که ببخشید.
37- تمرین کنید که وعده هایتان را بصورت متناوب و برای حداقل 14 ساعت بخورید. به این معنا که اگر صبحانه را ساعت 8 خوردید، شامتان را ساعت 6 میل کنید. مطالعات نشان داده است که این موجب تعادل قند خون، جلوگیری از بیماریهای زوال افرین و سوزاندن چربی می شود.
38- روزانه چرت کمتر از 30 دقیقه بزنید.
39- ساعت 5 یا 6 صبح بیدار شوید. این به شما انرژی بیشتر می دهد و شما را در طول روز کارآمدتر می کند.
40- حداقل برای 7 یا 8 ساعت در شبانه روز بخوابید.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

ده اعتیاد شگفت انگیز

در

آیا امکان دارد شما هم گرفتار شده باشید؟ 


1-گوشی های هوشمند
نمی توانید آن را ترک کنید، می توانید؟ هر موقع همراهتان است و هر دقیقه آن را چک می کنید. بیش از حد با آن درگیر هستید طوری که آخر هفته هم نمی توانید کنار بگذارید. با دریافت پیغام یا پستی از فردی مایلها دور، فراموش می کنید که مردم در حال خوردن شام هستند. هنوز تحقیقات زیادی در این مورد وجود ندارد اما محققان در جستجوی این هستند که آیا دستگاه‌های مورد علاقه شما، شما را معتاد دیجیتالی می کند یا نه.
2-کافئین
آیا شما صبح ها عادت به خوردن کافئین دارید؟ این لزوما اعتیاد نیست اما اگر در تلاش برای حذف آن از زندگی خود باشید، امکان دارد موجب اضطراب و سردرد جدی شود. که ترک اعتیاد نامیده می شود.
3-شکلات و شیرینی‌های دیگر
گاهی اوقات شما مجبور به خوردن آن هستید. و امکان دارد قادر به متوقف کردن آن نباشید. احساس بدی ندارید- غذاهای پرکربوهیدرات، چربی و قند می توانند مانند مواد مخدر، مغز را تحت تاثیر قرار دهند. اشتیاق برای خوردن میلک شیک آنهم هر از گاهی بدین معنی نیست که شما به آن معتاد شده اید. اما شیرینی دوستی شما می تواند از کنترل خارج و منجر به مشکلات سلامتی گردد.
4-خرید
ما بعضا چیزهایی را می‌خریم که واقعا به آن نیازی نداریم. در صورتی که چنین کاری را زیاد انجام دهیم، آنچه که در واقعیت رخ می دهد دوپامین است، یک احساس خوب شیمیایی برای مغزتان. نیز می تواند به معنی مشکل کنترل هیجان و یا مشکلات تشویشی باشد. رفتن بسیار زیاد به فروشگاه ها -یا کلیک کردن زیاد روی دکمه خرید آنلاین- می تواند مشکلات مالی، حقوقی و اجتماعی ایجاد کند.
5-قمار
بیش از 8 میلیون آمریکایی این مشکل را دارند. چه به صورت حضوری چه به صورت آنلاین، اسلات ماشین یا جدول پوکر، که موجب دوپامین مغز شما شده و شما را برای مدتی شاد می کند. اما اگر شما بانوی شانس را نداشته باشید؛ قمار، مال، شغل و زندگی خانوادگی شما را در بد شرایطی قرار خواهد داد.
6-جراحی پلاستیک
برای برخی از افراد جراحی پلاستیک حد و اندازه ندارد. دلیلش این است که بسیاری از آنها «اختلال بدشکلی بدن» دارند و غرق در عیوبی هستند که در خود می بینند. این مشکل، معلول همان مواد شیمیایی در مغز است که نقش اعتیاد را بازی می کند. (سیارک)
7-برنزه کردن
اعتیاد به خورشید؟‌ درست است. اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید، در بدن شما مواد شیمیایی را وارد می کند که اندورفین نامیده می شود. آنها می توانند موجب احساس خوب در شما شوند اما خطراتی از جمله آفتاب سوختگی، تاول و سرطان پوست را هم بهمراه دارند. برخی از پوست پیرهای داخلی یا خارجی چنین مشکلی دارند. برخی دیگر نیز امکان دارد بعلت وسواس یا اختلال بدشکلی بدن اینچنین باشند.
8-ورزش
احتمال عادت کردن به یک ورزش وجود دارد، اما در خود آن فعالیت معتاد نمی‌شوید. ورزش به یادگیری مغز شما کمک می کند، و به بهبود آن سرعت می‌بخشد. اما در صورتی که بیمار یا مجروح باشید، مجبورید تا قادر به گفتن «نه» به پدیده سرخوشی دونده حاصل از اندروفین باشید. بعلاوه امکان دارد بهم زدن عادت جدیدی که با این فعالیت شروع شده سخت‌تر باشد.
9-رسانه‌های اجتماعی
آیا وقت زیادی را در فیسبوک یا توییتر می‌گذرانید طوری که حس می کنید به آن معتاد شده‌اید؟ مطالعات جدید نشان می دهند که احتمالا حدود 10٪ از کاربران رسانه‌های اجتماعی واقعا معتاد شده‌اند. قرار گرفتن تصادفی پست ها مغز شما را تحت تاثیر قرار می دهد مانند کاری که کوکائین انجام می دهد. به اشتراک گذاری جزئيات در مورد خودتان با دیگران نیز حس مثبت شما را طوری تشدید می کند که شما را تشویق به ادامه این کار می نماید.
10-ارتباط جنسی
نمی‌توانید داشتن رابطه جنسی‌تان را متوقف کنید- یا به دنبال پورنو هستید؟ آن را زیاد انجام می‌دهید و لذت کمی می‌برید و در عین حال ریسک زیادی را قبول می کنید؟ این امکان وجود دارد که میل جنسی شما قوی باشد. اما رسما نمی توان گفت اعتیاد است بلکه چیزی وجود دارد که به آن اختلال میل جنسی گفته می‌شود. اگر شما چنین اختلالی دارید، مغز شما مانند فرد استفاده کننده از مواد مخدر یا قمار عمل خواهد کرد.
چگونه اعتیاد شروع می‌شود؟‌
هر چیزی که روی خلق و خوی شما اثر داشته باشد، می‌تواند اعتیادآور باشد. خوددرمانی می تواند جهت مدیریت این مشکل به شما کمک کند. سزای دیدن پیغامی مورد پسند، یک جفت کفش مناسب، یا نقش عدد هفت بعنوان عدد شانس این است که شما را مشتاق به درخواست بیشتر از آنها می کند. این منجر به این می شود که نتوانید بدون آن زندگی کنید.
آیا تمامی اعتیادها یکسان هستند؟
آیا اعتیاد به خرید یا ارسال پیامک با اعتیاد به مواد مخدر یا الکل یکی است؟‌می‌دانیم که امکان دارد تمامی اینها مغز شما را به شیوه‌هایی یکسان تحت تاثیر قرار دهند. اما دانشمندان هنوز در باره میزان این شباهت به توافق نرسیده‌اند. اگر احساس می کنید که عادتی دارید و آن خارج از کنترلتان شده است، با یک دکتر یا تراپیست مشورت نمایید.(سیارک)

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

قهوه صبحگاهی برای برخی افراد ضامن سلامت قلب می باشد

در

 (سیارک) :  قهوه صبحگاهی برای برخی افراد ضامن سلامت قلب است. فنجان قهوه ای که هر روز صبح به امید پراندن خواب از چشم می نوشیم، ممکن است با تسکین التهاب مرتبط با عوامل مخاطره انگیز قلب، مرتبط باشد.

 

دانشمندان دریافته اند که یک مکانیزم التهاب در برخی از بزرگسالان وجود دارد که وقتی فعال شود فرد را به فشار خون بالا و انسداد شریانی دچار می کند.در تست های آزمایشگاهی شواهدی بروز کرد که نشان می دهد کافئین این روند التهاب را مسدود می کند.

این یافته به معنای این نیست که قهوه صبحگاهی اکسیر جاودانگی است.نتیجه تحقیق جدید در عین حال توضیح می دهد که چرا تحقیقات گذشته نشان داده که کافئین بیشتر و عمر طولانی تر رابطه مستقیم دارند.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...

بهترین زمان برای خوردن یک فنجان قهوه

در

(سیارک)  :  هورمونی که به تنظیم ساعت درونی بدن و افزایش هوشیاری کمک می‌نماید کورتیزول نام دارد و کافئین موجود در قهوه فعل و انفعالاتی دراین هورمون بوجود می آورد. میزان طبیعی کورتیزول بعد از بیدار شدن از خواب شبانه در بدن زیاد شده ، میزان این هورمون در ساعات بعد بین ساعت ۸ تا ۹ صبح در بالاترین حد می باشد و در ساعات  ۱۲ تا ۱ ظهر و در عصر در فاصله ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۸:۳۰  به سبب بالا بودن سطح هورمون کورتیزول مصرف قهوه پیشنهاد نمی شود. 

بهترین زمان برای خوردن یک فنجان قهوه

استیون میلر، عصب شناس و محقق دانشگاه مریلند بر اساس نتایج حاصل از تحقیق در این زمینه می گوید : بهتر است نوشیدن قهوه و مصرف کافئین را به بعد از ساعات افزایش طبیعی  این هورمون یعنی بعد از ساعات 8 تا 9 صبح بیندازیم.زیرا خوردن کافئین زمانی که میزان این هورمون در بدن بصورت طبیعی بالا می باشد ، موجب افزایش تحمل افراد به مواد حاوی کافئین شده ، و  بعد از مدتی یک فنجان قهوه پاسخگوی نیاز آنها نمی باشد.پزشکان مصرف قهوه و سطح کورتیزول خون را در 24 ساعت شبانه روز اندازه گیری کرده اند و بهترین ساعت را  9:30 الی 11:30 صبح برای نوشیدن قهوه معرفی کرده اند.

در ضمن تولید کورتیزول هنگام استرس موجب ذخیره انرژی و تبدیل آن به گلوکز شده که توسط سلول‌های بدن استفاده و باغث افزایش انرژیدر هنگام صبح  و منجر به افزایش هوشیاری می‌گردد، اما احساس گرسنگی نیزبا این چرخه افزایش می یابد.با این وجود زمان نوشیدن قهوه در افراد به دلیل چرخه کورتیزول آنان متفاوت می باشد.

قهوه صبحگاهی برای برخی افراد ضامن سلامت قلب می باشد

 کاهش خطر سرطان پروستات با نوشیدن قهوه

قهوه چقدر برای سلامتی خوب است

18 دلیلی که توضیح می‌دهد چرا باید قهوه بنوشید

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...

گوارانا چیست

در

گوارانا چیست؟

گیاه گوارانا چیست

این گیاه به لطف گیاه شناس آلمانی ، پائولینی ، که در قرن 18th هنگام سفر به برزیل ، آن را کشف کرد ، نام گیاهشناسی خود را به دست آورد.

از زمان های بسیار قدیم ، هندی ها نوشیدنی نیرومندی را از گوارانا تهیه می کردند ، که انرژی لازم را می داد ، در مبارزه با گرسنگی و افزایش غلظت در هنگام شکار کمک می کرد و شمن ها از گوارانا به عنوان دارو در معالجه بیماری های بدن و روح استفاده می کردند.

 

گوارانا محل جنگل های بارانی برزیل و پاراگوئه است. این گیاه در فرم طبیعی خود ، یک تاک بادگیر با گل های سفید و میوه های قرمز است که هسته آن دارای طعم تلخی است. با این حال ، در حال حاضر نوع دیگری از گوارانا وجود دارد که در شرایط صنعتی رشد کرده و با بوته ای به طول سه متر رشد می کند.

 

گل گورانا از ماه مارس آغاز می شود و تا تابستان اولین محصول میوه برداشت می شود که خشک و خاکی است. بنابراین ، پودری به دست می آید که از آن نوشیدنی تحریک کننده تهیه می شود ، سطح کافئین که در آن بسیار بیشتر از قهوه یا چای است. یک گرم پودر گوارانا حاوی 40 میلی گرم کافئین است که قابل مقایسه با نصف فنجان قهوه است. اما بر خلاف کافئین موجود در دانه های قهوه ، گوارنین (به اصطلاح کافئین موجود در گوارانا) برای مدت زمان طولانی تر یعنی شش ساعت روی بدن عمل می کند و عوارض جانبی ندارد.

 

محرک های حاوی کافئین مانند قهوه و چای همیشه به خوبی توسط بدن تحمل نمی شوند و می توانند در افراد حساس مانند درد معده ، مشکلات مختلفی ایجاد کنند. این در شرایطی است که کافئین در حال حاضر در معده جذب می شود. گوارنین در روده جذب می شود ، بنابراین تحمل بهتری دارد. بعلاوه گوانانا حاوی فیبر ، ویتامین ها و مواد معدنی است که در تحمل بهتر نیز نقش دارند.

به  عصاره دانه‌های درختان امریکای جنوبی  که سرشار از کافئین است گوارانا می گویند.محققان زمانی فکر می کردند که جزء سازنده فعال گوارانا یک ماده شیمیایی به نام گوارانین می باشد اما بعدا به اشتباه خود پی بردند.

محققان بعدها به غلظت کافئین بسیار بالا که یک تأمین کننده انرژی می باشد درگوارانا پی بردند.  کافئین گوارانا حدوداً 1.5 تا 2 برابر کافئین قهوه است.علت نوشیدن قهوه و دیگر نوشیدنی‌های کافئین دار افزایش هوشیاری می باشد و گوارانا همین عملکرد را در بدن ایفا می کند.هفزایش هوشیاری از فواید گوارانا محسوب می شود.

گوارانا خواص و مضرات

برخی افراد از گوارانا و قرص گوارانا برای تقویت عملکرد ورزشی یا بهبود عملکرد جنسی استفاده می کنند ولی دلایل قاطعی بر درست بودن خواص گوارانا و  عملکرد آن موجود نیست. 

در صورت مصرف گوارنا به همراه مکمل‌ها می‌تواند موجب لاغری شود. اما گیاه گوارانا و دانه گوارانا به تنهایی توانایی این عملکرد را ندارد 

بخاطر کافئین  بالا، گوارانا یک محرک می باشدکه موجب بهبود وضع روانی و کمک به کاهش وزن و لاغری شده و با توجه به عمل کافئین به عنوان یک مکمل برای کاهش وزن، گوارانا نیز می‌تواند در صورت همراه شدن با ترکیبات پلی فنول در چای سبز به کاهش وزن کمک نماید.

با توجه به این که هیچ منبع غذایی برای دانه گوارانا موجود نمی باشد و فقط بصورت دانه گوارانا استفاده می شود برای مصرف و میزان مصرف گوانارا با پزشک  مشورت نمایید.(سیارک)

قهوه صبحگاهی برای برخی افراد ضامن سلامت قلب می باشد

 کاهش خطر سرطان پروستات با نوشیدن قهوه

قهوه چقدر برای سلامتی خوب است

18 دلیلی که توضیح می‌دهد چرا باید قهوه بنوشید

 

نظرات

۱۳۹۷/۷/۱۱شکل دانه اش عجیب غریبه مثل اینه که چشم داره ترکیب رنگش هم که عالیه قهوه ای و نارنجی و سفید هارمونی زیبایی ایجاد کرده است.

۱۳۹۹/۴/۴افسانه گوارانا: یک قبیله بزرگ هندی در جنگل های آمازون زندگی می کردند که غرور آن ها جوانی با استعداد بود. همه ساکنان قبیله بر این باور بودند که او آینده بهتری به آنها می بخشد ، از این رو روز و شب او را از خطرات مختلف محافظت می کردند ، اما روح جنگل در لباس مار ، حسادت به خرد و استعداد جوان هندی داشت و منتظر لحظه مناسب بود و زمانی که پسر تنها ماند ، او را نیش زد. . نیش کشنده بود. مادر این جوان دستور داد كه چشمان پسرش به طور جداگانه دفن شود ، كه به گفته وی ، میل خدایان بود. بعداً ، گیاهی در محل دفن چشم ها رشد کرد ، که گوارانا نامیده می شود ، که از زبان پرتغالی به عنوان "میوه ای مانند چشم مردان" ترجمه شده است. نه برای چیزی که میوه های رسیده این گیاه مانند چشم هایی با مردمک های سیاه به نظر برسد.

۱۳۹۹/۴/۴ گوارانا انرژی ، تمرکز و قدرت است گوارانا حاوی تانن های گیاهی است که خاصیت ضد باکتریایی دارند. در دستگاه گوارش ، آنها به عنوان یک دفاع طبیعی در برابر مواد سمی و سایر میکروارگانیسم های مضر عمل می کنند ، بنابراین می توان از چای گوارانا به عنوان ابزاری برای جلوگیری از بروز اسهال استفاده کرد. علاوه بر این ، این تانن ها هستند که به گوانانا یک طعم قابض می دهند ، بنابراین به شکل خالص آن مصرف نمی شود بلکه به عنوان مکمل غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. سهم قابل توجهی در تأثیر شگفت انگیز گوارانا بر روی بدن ما توسط ساپونین ها ایجاد می شود ، که عملکرد کلیه را بهبود می بخشد و به از بین بردن رطوبت بدن کمک می کند. علاوه بر این ، ساپونین ها از دفاع از سیستم ایمنی بدن حمایت می کنند و به بدن در مبارزه با عوامل بیماری زا کمک می کنند. ساپونین ها فعالیت اصلی خود را در روده مستقر می کنند ، بنابراین اغلب از گوانانا برای جلوگیری از بیماری های دستگاه گوارش استفاده می شود. علاوه بر این ، ترکیب گوارانا حاوی مواد گیاهی تئوفیلین و توبرومین است. تئوفیلین دارای یک اثر هیجان انگیز است و در پزشکی برای درمان بیماری های دستگاه تنفسی ، به عنوان مثال آسم برونش ، استفاده می شود و ناحیه قرار گرفتن در معرض تئوبرومین تا عملکرد کلیه و قلب گسترش می یابد. با توجه به تأثیرات متنوع گوارانا بر روی بدن ما ، این گیاه یکی از جالب ترین محصولات برای تحقیقات طی دهه های گذشته است. دانشمندان فرانسوی قبلاً در دهه 40 قرن بیستم اظهار داشتند كه گوارانا می تواند در درمان تب ، گرفتگی و سردرد بسیار مفید باشد. علاوه بر این ، حتی در این صورت توانایی گوارانا در تأثیرگذاری بر بهبود ظرفیت کار اثبات شد. از مطالعات خاص تأثیر مثبت گوارانا بر حافظه ، به ویژه در مورد توانایی به خاطر سپردن و به یاد آوردن و بهبود تمرکز مورد توجه ویژه قرار گرفته است. گوارانا می تواند در مبارزه با اضافه وزن کمک کند ، زیرا احساس گرسنگی را کم می کند و باعث می شود بدن انرژی خود را از منابع ذخیره چربی بدن بدست آورد. این پدیده با این واقعیت توضیح داده شده است که کافئین باعث تولید آدرنالین می شود و باعث تسریع در تجزیه و انتقال اسیدهای چرب به جریان خون می شود. همچنین یک فرض هنوز آزمایش نشده وجود دارد که گوارانا در حفظ کامل گلیکوژن عضلانی نقش دارد. دانشمندان بر این باورند که دوز صحیح این ماده باعث می شود عضلات روی انرژی اسیدهای چرب کار کنند. بنابراین ، قدرت گوارانا در تأثیر مثبت آن بر وضعیت جسمی و روحی بدن ما نهفته است ، که از زمان بسیار قدیم برای ساکنان مناطقی که در آن گوارانا رشد می کند شناخته شده است. در کشورهای اروپایی ، آنها در مورد گوارانا در دهه 80 قرن گذشته آموختند. در ابتدا ، آن را منحصراً به شکل نوشیدنی مصرف می کردند. در حال حاضر ، پودر به دست آمده از لوبیای گوارانا به مکمل های انرژی ، آدامس ها و نوشابه اضافه می شود. به دلیل تأثیر تونیک ، این محصولات خصوصاً در بین جوانان بسیار پرطرفدار هستند ، زیرا گواراناهیچ ضرری برای سلامتی ندارد.گوارانا انرژی ، تمرکز و قدرت بدون عوارض جانبی است.

در ادامه بخوانید...

آیا چای سبز میتواند به مفاصل کمک کند

در


چای سبز حاوی فیتوکمیکالها میباشد، نشان داده شده است که این ماده میتواند به منظور کاهش خطر بیماری های قلبی ، مورد استفاده قرار گیرد. این نتایج، عمدتا در مطالعات آزمایشگاهی و موش ها به اثبات رسیده اند. آیا چای سبز میتواند در از بین بردن التهابات ناشی از آرتریت و از بین رفتن غضروف موثر باشد؟ برخی از تحقیقات جدید، نشان داده اند که "بله " میتواند. اما متخصصان میگویند بررسیهای بیشتر در این زمینه لازم است. در زمان متوسط، هیچ آسیبی در مصرف این ماده بوجود نمی‌آید و احتمالا مصرف چای سبز میتواند دارای ارزش سلامتی زیادی هم باشد. به یاد داشته باشید که بیشتر مطالعاتی که اثرات ارام سازی درد را در اثر مصرف چای سبز نشان داده اند ، با مصرف روزانه 4 تا 6 فنجان از این چای؛ به این نتایج دست یافته اند. فیتوکمیکالهای ضد التهابی در چای سبز، در محصولات بدون کافئین هم وجود دارند. پس اگر میخواهید از اثرات تحریکی مصرف منظم چای سبز در امان باشید، چای سبز بدون کافئین بنوشید. (سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...