دانه این میوه را نخورید!

در


سیب علاوه بر آنکه  دارای مزایای بسیاری برای سلامتی بدن ما می باشد، اما مصرف بخش‌هایی از این میوه باعث  عوارض خطرناکی برای افراد می شود.

باوجود اینکه توصیه پزشکان به افراد برای حفظ سلامت مصرف روزانه سیب می باشد، اما توصیه می شود  دانه‌های این میوه اصلا مصرف نشود ، زیرا ماده شیمیایی آمیگدالین ، موجود در سیب عوارض خطرناکی را برای افراد بوجود می آورد.

ماده آمیگدالین  در دانه‌ میوه هایی مانند سیب، هلو و گیلاس به مقدار بسیار زیادی وجود دارد و در صورت استفاده هسته این میوه‌ها و جویدن و قورت دادن آنها، آمیگدالین که بی ضرر می باشد به سیانید هیدرو‍ژن تبدیل می‌گردد.

سیانید یا همان سیانور یک ماده سمی بسیارخطرناک می باشد و مصرف دوز‌های پایینی از آن  باعث مرگ افرادمی گردد.

 سردرد، تهوع، استفراغ، گرفتگی معده، سرگیجه، فلج اعضای بدن، نارسایی قلبی و ریوی، ضعف و سردرگمی  ، از جمله عوارض جانبی مصرف دوز پایین سیانید می باشد و در صورت مصرف دوز بالای این ماده شیمیایی و تاخیر در درمان امکان مسمومیت شدید و مرگ فرد ممکن است.

در بررسی های کارشناسان  مقدار ۴۱ الی ۲۸۶ میلی گرم ماده سیانید موجود در دانه سیب برای مرگ یک فرد بالغ با وزن ۸۱ کیلوگرم کافی می باشد.

 کودکان، زنان باردار، افراد دچار ضعف سیستم ایمنی، مبتلایان به سرطان و سالمندان  جزو گروه‌هایی می باشند که نباید هسته سیب را مصرف نمایند.

تنها حدود 0.2گرم الی 1.6گرم برای هر کیلو گرم از وزن یک فرد سیانید کافی می باشد تا فرد دچار مسمومیت شدید و حتی مرگ ناگهانی شود.

در صورت قورت دادن کامل دانه سیب و نجویدن آن، آنزیم‌های موجود در معده آن را هضم نمی کند و خطری برای انسان ندارند، اما توصیه شده است که افراد تا حد امکان از جویدن و خوردن هسته سیب خوددارینمایند.

 در صورتی که فرد بیش از ۱۵۰ دانه سیب  که به طور تقریبی ۱۰۰ گرم وزن دارد  را مصرف نماید با مسمومیت مرگبار ناشی از سیانید مواجه می‌گردد.

 پوست و گوشت این میوه کاملاً بی ضرر و برای سلامت بدن انسان بسیار مفید می باشد.

این تصور اشتباه رایج است  که مصرف مقدار کم سیانید موجود در سیب برای سلامت بدن مفیدمی باشد ، اما  این اشتباه می‌تواندباعث از دست دادن زندگی  آن‌ها شود.

اگر به اشتباه یک الی چند عدد دانه سیب را خوردید نگران نشوید، اما حتماً هنگام مصرف سیب دانه‌های آن را جدا نمایید و با آرامش از طعم و خواص درمانی این میوه پرخاصیت استفاده کنید.(سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

12 علامت در کودکان که نباید نادیده گرفته شود(قسمت اول)

در

برای برطرف شدن این علايم هرگز منتظر نمانید،این علايم جدی هستند...
زمانیکه به عنوان پدر و مادر هستید، نشان لیاقت پزشکی می گیرید. زمانیکه بینی کودک خود را تمیز می کنید یا دندان لق کودک خود را خارج می سازید. اما گاهی اوقات، سخت است بگوییم که چه زمانی با پزشک تماس بگیرید:کدام دمای بدن را تب شدید باید در نظر گرفت؟
یک پزشک متخصص اطفال در شیکاگو، و سخنگوی آکادمی اطفال می گوید: والدین باید همیشه احتیاط کنند وزمانیکه نگران هستند، بدنبال درمان فوری باشند. با این حال، برای راهنمایی شما، 12 علائم را دراینجا ارائه می دهیم که همیشه باید توجه داشت.(سیارک


علامت #1 : تب شدید


تبی که 100.4 فارنهایت یا بالاتر در کودک کمتر از 3 ماه است؛ بالاتر از 101 فارنهایت در کودک 3 تا 6 ماه است؛ یا بالاتر از 103 فارنهایت در کودک 6 ماه تا 2 سال است.
متخصصین اطفال تاکید دارند که وقتی تب زیاد می شود، ارقام دما سنج به اندازه حال کودک شما مهم نیستند. یک استثناء: وقتی که تب به 100 درجه فارنهایت رسید، کودکان زیر 3 ماه نیازمند درمان فوری است.یک متخصص اطفال و مشاور والدین، محقق برخورد با کودک تازه متولد: از تولد تا تحقق می گوید: اگر تب ناشی از عفونت باکتریایی همچون عفونت مجاری ادراری باشد، بسرعت به بدن منتشر می شود. این تب معمولا ناشی از یک ویروس متداول باش اما مجبوریم از آن مطمئن شویم. بهتر است که فورا به پزشک خود زنگ بزنید؛ اگر بعد از ساعات اداری بود، مستقیما به E.R. بروید. در کودکان بالای 2 سال، تا زمانیکه کودک شما آب جذب می کند و بصورت نرمال عمل می کند، نگرانی زیادی وجود ندارد. برای راهنمایی با متخصص اطفال تماس بگیرید.(سیارک


علامت #2: تب طولانی

طبی که با درمان کاهش نیابد یا بیش از 5 روز طول بکشد. اگر به کودک خود داروی کاهش طب می دهید از جمله استامینوفن یا ایبوبروفن، و ارقام دماسنج کاهش نمی یابد، فورا با پزشک خود تماس حاصل کنید. این نشان عفونت شدید کودکتان است و احتمالا دکتر نیازمند معاینه کودک شما باشد. تب ناشی از ویروس سرماخوردگی یا آنفلوآنزا در عرض 5 روز برطرف می شود. تبی که طول می کشد حتی زمانیکه میزان تب پایین باشد (100.4 درجه فارنهایت)، احتمالا ناشی از عفونت باکتری پنومونیا باشد که نیازمند درمان انتی بیوتیک است.


علامت #3: تب همراه با سردرد

تبی که همراه با درد گردن یا سردرد باشد یا همراه با دانه های قرمز در پوست باشد.
به پزشک خود زنگ بزنید- اینها علائم مننژیت بوده و نیازمند مداخله فوری است.


علامت #4: دانه های قرمز دایره مانند

دانه های قرمزی که شبیه چشمان گاو است یا شامل دانه های قرمز رنگ می باشد و تا زمانیکه فشار ندهید دیده نمی شوند
دانه های قرمز حلقه مانند با نکته رنگ پریده در وسط آن، نشانه بیماری لایم است. در صورتیکه نقاط تیزی را زیر پوست می بینید، فورا کمک بگیرید که نشانه بیماری جدی است. هر نوع کبودی وسیع می تواند نشانه اختلال در خون باشد. بعلاوه، نقاط قرمز لکه مانند می تواند نشانه واکنش الرژیک باشد. اگر کودک شما در تنفس مشکل دارد یا آشفته و بی حال است، باید فورا توسط پزشک معاینه شود.(سیارک


علامت #5: خال غیرعادی

خالی که تازه یا متغیر است
متخصص کودکان در اوستین و نویسنده Baby 411 می گوید: خالهای کودکتان را کنترل کنید، بویژه هر خالی که از زمان تولد داشته است چون احتمالا بدخیم شوند. اگر متوجه خالی می شوید که بطور نامنظم شکل گرفته است، دارای کناره های خاص است، تک رنگ نیست یا بلند شده است، به پزشک خود خبر دهید. تمام اینها نشانه سرطان پوست می باشند.


علامت #6: درد ناگهانی شکم

درد شکم که در قسمت سمت راست و پایین است یا دردی که ناگهانی و کرامپی می باشد و می آید و می رود
اگر کودک شما در قسمت سمت راست و پایین شکم درد دارد از او بخواهید بالا بپرد و بیافتد- اگر این کار برایش سخت است، می تواند نشانه آپاندیس باشد. اگرچه آپاندیس در قسمت سمت راست و پایین شکم است، درد ناشی از آپاندیس از پایین کمر شروع شده و به راست می رود. دکتر براون می گوید: ویروس عادی شکم باعث تب، تهوع و سپس درد شکم و اسهال می شود. در مورد آپاندیس ابتدا با اسهال شروع می شود، سپس استفراغ، درد و بعد تب می کند. دکتر لوین می گوید: اگر این علایم را مشاهده کردید، با پزشک خود تماس حاصل کنید- اپاندیس فورا پیشرفت می کند و باید فورا درمان شود. (سیارک
اگر کودک شما زیر 4 سال است و درد شکمی دارد که یک دقیقه می گیرد و یک دقیقه ارام است، می تواند نشانه intussusceptions باشد، اختلال شدیدی که معمولا باعث می شود تا روده های کودک گره بخورند. درد در عرض 20 تا 60 دقیقه شدید می شود و همراه با تهوع، تب، خون در مدفوع و حرکات ژله ای روده است. اگر درد کودک شدید است به پزشک زنگ بزنید. اگر علائم کرامپی وجود دارد، فورا به بیمارستان ببرید.

مترجم itrans.ir  

نظرات و تجربیات خود را در رابطه با این پست با ما به اشتراک بگذارید...

 

12 علامت در کودکان که نباید نادیده گرفته شود(قسمت دوم)

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیا باید فرزندم را برای یک دوز مصرف از خواب بیدار کنم

در

استراحت یکی از بهترین درمان ها برای سرماخوردگی است، بنابراین به او اجازه دهید بخوابد.

اگر این کار، بدان معناست که از یک دوزِ مصرفِ داروی بدون نسخه صرف نظر کنید، نگران نباشید ، می توانید دوز بعدی را زمانی به او بدهید که از خواب بیدار شود، و یا تا صبح صبر کنید. اگر فرزند شما یک داروی بدون نسخه را برای بیش از سه روز دریافت کرده است، بایستی دکتر خود را ببیند (پزشک او را ویزیت کند).  (سیارک

آیا واقعا فرقی می کند اگر من از یک قاشق [معمولیِ] آشپزخانه برای دارو استفاده کنم؟
ممکن است. برای اطمینان، از استفاده از قاشقی معمولیِ آشپزخانه، که از نظرِ اندازه می تواند به میزانِ قابل توجهی متفاوت باشد، اجتناب کنید. اگر داروی بدون نسخه ی کودکتان دارای پیمانه یا قاشق مخصوصِ خودش می باشد، حتما از آن استفاده کنید.
اگر هیچ ابزاری برای اندازه گیریِ دارو وجود نداشته باشد و برچسب بگوید یک دوز شامل 2 قاشق چای خوری [به کودک] بدهید، چطور؟
از یک قاشق اندازه گیریِ واقعی و یا پیمانه ی مصرف داروی واقعی که [حجمِ آن با تعدادِ] قاشق های چای خوری مشخص شده است، استفاده کنید. به این ترتیب شما خواهید دانست که دوز مناسب به او داده اید ، به اندازه ی کافی که اثر کند، اما بیش از حد نباشد.(سیارک

اگر فرزند من استفراغ کند، باید [دارو را با] دوز دیگری به او بدهم؟
خیر. اگر کودک شما دارویش را استفراغ کرده یا مقداری از آن را تف می کند، شما ممکن است وسوسه شوید که یک دوز دیگر به او بدهید. اما نمی توانید مطمئن شوید که کودک شما واقعا چه مقدار از داروی بدون نسخه را بلعیده، و دادن یک دوز کاملِ دیگر، با خطرات [ناشی از] مصرف بیش از اندازه همراه است. به جای این کار، برای [دریافتِ] دستورالعمل ها، با پزشک متخصص اطفال خود تماس بگیرید. اگر فرزند شما از طعم و مزه ی دارو متنفر است، از داروساز خود بپرسید که آیا می توانید آن را با غذا و یا نوشیدنی مورد علاقه [ی کودکتان] مخلوط کنید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸مشکل همه ی پدر و مادرا

در ادامه بخوانید...

تغییر در رژیم غذایی می تواند میگرن را متوقف کند

در

کربوهیدرات ها را کنار بگذارید.

(سیارک): میگرن های سنگین تضعیف کننده هستند، اما مطالعه جدیدی نشان داد که رژیم غذایی با کربوهیدرات کم می تواند جلوی سردردهای سنگین را بگیرد.محققان در ایتالیا داوطلبانی با چربی زیاد (دارای اضافه وزن) و رزیم غذایی با کربوهیدرات کم که باعث می شود بدن، به جای کربوهیدرات ، چربی را بسوزاند  ازمایش کردند و متوجه شدند که میزان سردردها را در طول یک ماه خیلی کم می کند.

با کم کردن کربوهیدرات ، رژیم کتوژنیک ، بدن را مجبور می کند تا کتون برای سوخت ایجاد کند مولکول های حلال در آب که خیلی کم التهاب تر از گلوکز ایجاد شده هستند و دانشمندان فکر می کنند این دلیل کم شدن زیاد میگرن است.

محقق ارشد چربینو دی لورنزو از دانشگاه رم به دنیل بنش در ریسرچ گیت گفت" فرضیه ما این است که ترکیب کتون و گلوکز تغییریافته می تواند تاثیرات چشمگیری در بیماران بگذارد".(سیارک)

96 زن در این تحقیق مورد مطالعه قرار گرفتند که همه آنها از میگرن رنج می بردند و همچنین به سراغ کارشناس تغذیه رفته بودند تا وزن خود را کم کنند.در این گروه، 45 نفر یک رژیم کتوژنیک با کالری کم را برای یک ماه دنبال کردند و بعد به رژیم کالری کم استاندارد برگشتند. دیگر اعضای گروه در تمام مدت به رژیم استاندارد پرداختند.اما گروه ها شاهد کم شدن سردردها شدندولی این میزان برای رژیم کتوژنیک بیشتر بود. زمانی که زنان به رژیم کالری کم استاندارد برگشتند میزان میگرن ها افزایش یافت هر چند کمتر از قبلِ مطالعه شده بود.(سیارک)  

بعداز تقریبا یک ماه، کسانی که رژیم کتوژنیک داشتند شاهد سردرد در 0.91 روز  برای هر ماه بودند در مقایسه با 5.11 روز که در زمان قبل آزمایش بود. سردردها کم شده بود و کمتر هم می شد. رژیمِ کتوژنیک جدید نیست قبلا هم برای درمان صرع در کودکان وکاهش وزن استفاده شده بود. دی لورنزو و تیمش ان را به سمت میگرن سوق دادند وقتی که قابلیت های آن را در کم کردنِ سردرد در خواهران دوقلو در مطالعه ای دیگر مشاهده کردند.

علاوه بر تغییر روند تولید بدن، رژیم کتوژنیک، بدن را مجبور به کار کردن بیشتر و بهینه با استرس اکسیدتیو روی سلول ها می کند (که با رادیکال های آزاد ایجاد می شود). همچنین التهاب را کاهش می دهد آن نوع از التهاب ها که با میگرن در ارتباط است.کارشناسان رژیم کتوژنیک را مانند گرسنگی ملایم برای بدن می دانند که منابع خود را بازیابی و اصلاح می کند. به این معناست که به بدن اجازه می دهد سریعتر به منابع چربی دسترسی داشته باشد.

عوارضی در این بین ممکن است رخ دهد مانند خستگی و تهوع.

برخلاف ارتباط بین رژیم کتوژنیک و کاهش میگرن در این مطالعه، محققان بر این باورند که مطالعات بیشتری لازم است چرا که ممکن است فاکتورهای دیگری هم در واکنش های شیمیایی که رژیم کتوژنیک باعث ان می شود وجود داشته باشد.محققان در مجله اروپایی عصب شناسی توضیح می دهند "فرض بر این بوده که مکانیزم های مختلفی در کنش های بالینی و فیزیولوژی عصب در این رژیم غذایی در کار است".

مطمئنا که ما منتظر مطالعات بیشتر در این زمینه هستیم احساس راحتی برای خیلی از کسانی که در دنیا با میگرن درگیر هستند بوجود خواهد امد. و دی لورنزو به آنهایی که اضافه وزن دارند و میگرن هم دارند می گوید که در این موضوع جستجو و البته با مشاور خود صحبت کنند.

پست مرتبط :

«کتوژنیک»، بهترین رژیم غذایی برای مبتلایان به صرع

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

«کتوژنیک»، بهترین رژیم غذایی برای مبتلایان به صرع

در

(سیارک) : پژوهشگران طی تحقیقی متوجه شدند رژیم غذایی مبتنی بر چربی برای درمان صرع موثر‌تر از داروهای رایج است. آنها می‌گویند رژیم غذایی کتوژنیک مملو از چربی است و انتخابی خوب برای درمان مبتلایان به صرع است که نمی‌توانند داروهای رایج را تحمل کنند.


در رژیم غذایی کتوژنیک از چربی‌ها به جای کربوهیدرات‌ها به عنوان منبع اصلی تامین انرژی استفاده می‌شود. با پیروی از این رژیم غذایی، تولید ترکیبات کتونی در بدن افزایش می‌یابد و سطح آن‌ها در خون، ادرار و هوای بازدم بالا می‌رود.
بر اساس نتایج یک مطالعه جدید که در انگلیس انجام شده است، یک اسید چرب خاص که در اثر پیروی از رژیم غذایی کتوژنیک حاصل می‌شود، برای کنترل صرع موثر‌تر از بسیاری از داروهای رایج است. به گفته محققان، این رژیم غذایی در سال ۱۹۷۱ به عنوان یک روش درمانی برای صرع مقاوم به درمان معرفی شد.
رژیم کتوژنیک شامل غذاهای مملو از چربی، سطح کم پروتیین و تقریبا بدون کربوهیدرات است اما محققان نتوانستند مشخص کنند که چه جنبه‌ای از این رژیم غذایی موجب پیشگیری از بروز حملات صرع در افراد مبتلا به این بیماری می‌شود. (سیارک
در حالی که تصور می‌شود عامل اصلی، تولید کتون‌هایی باشد که بدن آن‌ها را برای تولید انرژی در غیاب کربوهیدرات‌هایی که به گلوکز تبدیل می‌شوند، تولید می‌کند، محققان در این تحقیق متوجه شدند که دکانوئیک اسید (decanoic acid) در واقع فعالیت مغزی که حملات صرع را به دنبال دارد، مهار می‌کند.
رابین ویلیام استاد مرکز علوم زیست پزشکی در رویال هالووی می‌گوید: ما با آزمایش چربی‌های ارایه شده در این رژیم غذایی متوجه شدیم که یک اسید چرب خاص بهتر از داروهایی است که اکنون برای کنترل حملات صرع مورد استفاده قرار می‌گیرند و عوارض جانبی کمتری دارد.
محققان در آزمایش روی موش‌هایی که به آن‌ها رژیم غذایی کتوژنیک داده بودند، اثرات دکانوئیک اسید و کتون‌ها را بر مغز موش‌ها بررسی کردند؛ آن‌ها متوجه شدند که دکانوئیک اسید، اثرات قابل توجه ضدصرع دارد در حالی که کتون‌ها چنین تاثیری ندارند.
محققان با تایید اینکه ممکن است کتون‌ها فواید سلامتی دیگری داشته باشند، می‌گویند: باید در تحقیقات آتی، ظرفیت درمانی رژیم غذایی کتوژنیک برای برخی بیماران مبتلا به صرع بر دکانوئیک اسید متمرکز شود.
آن‌ها می‌گویند: این کشف به ما کمک می‌کند تا فرمولاسیون بهبود یافته‌ای ابداع کنیم که درمان صرع را به اندازه قابل توجهی تقویت می‌کند.
این یافته که در نشریه Brain منتشر شده است، رویکرد کلی جدیدی را برای مدیریت صرع در کودکان و بزرگسالان ارایه می‌دهد.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸چاق نمیشن آخه اگه به جای کربوهیدرات چربی بخورن

۱۴۰۰/۱۰/۲۲رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

در ادامه بخوانید...

تهوع صبحگاهی در زنان باردار

در


 تحقیقات جدید نشان داده است با این که تهوع صبحگاهی می‌تواند در ماه‌های اولیه بارداری‌ برایتان سخت و مشقت بار باشد، اما از نشانه های سالم و طبیعی بودن جنین می باشد.
در زنانی که حالت تهوع و استفراغ صبحگاهی راداشتند، 50 تا 75 درصد سقط کمتری وجود داشت
استفان هنکل، سرپرست تحقیقات و محقق موسسه ملی سلامت کودک و توسعه انسانی امریکا واقع در بتزدا، مریلند می‌گوید: «باید به زنانی که این نشانه‌های طاقت فرسا را تجربه می‌کنند، قوت قلب داد.»
محققان می‌گویند از هر پنج زن، چهار نفر در طول بارداری حالت تهوع یا استفراغ را گزارش می‌کنند.
به گفته او و سایر محققان، تهوع صبحگاهی اغلب به عنوان نشانه بارداری سالم تلقی می‌شود، اما کمتر درباره آن اطلاعات وجود دارد.
به عنوان مثال، دلیل اصلی تهوع صبحگاهی هنوز روشن نیست و محققان درباره این که آیا آن تنها یک اثر جانبی بارداری است یا هدف خاصی پشت آن وجود دارد، مطمئن نمی باشند.
برای آزمودن این که آیا واقعاً تهوع صبحگاهی یک علامت مثبت برای مادران باردار است یا خیر، هنکل و همکارانش 797 زن را مورد مطالعه قرار دادند. تمام این زنان طبق آزمایش ادرار، اخیراً باردار شده بودند و بین ژوئن 2007 و جولای 2011 در این مطالعه ثبت نام کرده بودند.
طبق نتایج بررسی، در بین این زنان، 188 مورد بارداری (نزدیک به 24 درصد) به سقط انجامید.
در هفته دوم بارداری، نزدیک 18 درصد زنان گزارش حالت تهوع داشتند و حدود 3 درصد حالت تهوع به همراه استفراغ را گزارش کرده بودند.
در هفته هشتم، تهوع صبحگاهی قربانیان بیشتری را درگیر خود کرده بود. طبق یافته‌ها، حدود 57 درصد گزارش حالت تهوع و حدود 27 درصد حالت تهوع به همراه استفراغ داشتند.
با این حال، این ناراحتی، منافعی هم دارد. طبق یافته‌ها، زنانی که حالت تهوع را تجربه کرده بودند، 50 درصد کمتر دچار سقط شده بودند و در زنانی که استفراغ را تجربه کرده بودند، احتمال سقط 75 درصد کمتر بود.
طبق گفته هنکل «این نوع تأیید ادعا از مدت‌ها قبل وجود داشت و داده‌های ما، قطعی‌ترین شواهد برای این مسئله تا به امروز است». اما این مطالعه، علت و نتیجه آن را مشخص نمی‌کند.
به گفته دکتر جنیفر متخصص زنان و بیماری‌های زنان در نیویورک، بخشی از نقطه قوت این مطالعه، توانایی محققان برای یافتن و شروع پیگیری زنان به محض باردار شدن بود.
به گفته او، «این کار از مدت‌ها قبل شروع شده و در آینده نیز ادامه خواهد یافت. آن‌ها توانستند حتی موارد سقط جنین اولیه را نیز ثبت کنند، زمانی که افراد واقعاً نمی‌دانند باردار هستند».
هنکل می‌گوید، برخی فکر می‌کنند که تهوع صبحگاهی می‌تواند با بازداشتن زنان از عادت‌های خطرناک مانند سیگار کشیدن یا نوشیدن الکل، به بارداری کمک کند.
با این حال، در این یافته‌ها، این عادت‌ها نیز در نظر گرفته شده و طبق گفته وی، به عنوان عوامل احتمالی رد شده‌اند.
طبق گفته هنکل، این مطالعه هر گونه رابطه بین تهوع صبحگاهی و سقط جنین ناشی از کودک ناقص را رد می‌کند.
دکتر جنیفر تأکید می‌کند که با این که تهوع صبحگاهی یک رفتار عادی می باشد، پزشکان درباره کمبود ویتامین یا مواد غذایی در بدن به علت دفعات مکرر استفراغ در روز، ابراز نگرانی می‌نمایند.
دکتر جنیفر می‌گوید «ما معمولاً زمانی نگران می‌شویم که افراد 10 درصد از وزن بدنشان را از دست داده باشند».
دکتر نوول استرانگ، استادیار زایمان، بیماری‌های زنان و علوم تناسلی ، توضیح می‌دهد که تهوع صبحگاهی اغلب نشانه تغییر سطح هورمون‌ها، مخصوصاً «هورمون بارداری» معروف به گنادوتروپین جفتی انسان ، در زنی که به تازگی باردار شده است، می‌باشد.
طبق گفته استرانگ، «هرچه هورمون بارداری بیشتر باشد، احتمال بروز علائمی مانند حالت تهوع و استفراغ در زنان بیشتر است. ما اغلب این علائم را در زنانی که دوقلو حامله می‌شوند، به صورت متداول می‌بینیم، چرا که در این حالت سطح هورمون بیشتر است.»
طبق اعلام انجمن بارداری امریکا، هورمون hCG توسط سلول‌های جفت پس از لقاح تخمک و شروع بارداری تولید می‌شود.
هنکل و همکارانش چنین باور دارند که حالت تهوع و استفراغ می‌تواند نشانه دوام بافت جفتی باشد؛ به عبارت دیگر بافت جفتی که به اندازه کافی هورمون ترشح نمی‌کند، نمی‌تواند موجب تهوع یک زن باردار شود و خود آن علامت وجود مشکل در بارداری است.
با این حال،هنکل و استرانگ هر دو می‌گویند که زنانی که تهوع صبحگاهی ندارند، نباید تصور کنند که حتماً مشکلی در بارداری‌شان وجود دارد.
هنکل می‌گوید «باید آن‌ها بدانند که همه بارداری‌ها به یک صورت نیست و در هر کسی متفاوت است. این که تنها فاقد علائم باشند، به این معنی نیست که بچه‌شان سقط خواهد شد.»

نظرات

در ادامه بخوانید...

علائم عفونت سینوسی

در


عفونت سینوسی امکان دارد  از باکتری، ویروس یا حتی قارچ منتقل شده باشد.درمان عفونت سینوسی به نوع عفونت بستگی دارد از اینرو باید برای تشخیص و درمان این بیماری باید به پزشک مراجعه کرد.این نشانه ها علائم عفونت سینوسی می باشند و با درد های معمولی اشتباه گرفته نشوند.

علائم شایع برای عفونت سینوسی  طبق اعلام موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا عبارتند از:

• سردرد، به ویژه زمانی که از اول صبح شروع شود.

• درد در پیشانی، فک، دندان و گونه ها، یا بین چشم ها.

• التهاب یا تورم مجاری اشک، پلک ها و سایر بافت های اطراف چشم.

• گرفتگی بینی، گلودرد، درد گردن یا سرفه.

• تب.

• ضعف و خستگی.  (سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...