طرز تهیه سس قارچ

در

سس قارچ را برای بسیاری از غذاها از جمله استیک ها می توان استفاده نمود.  

مواد لازم برای تهیه سس قارچ :

قارچ : 100 گرم
نمک: 1/2 قاشق چایخوری
فلفل: مقداری
کره: 2 قاشق غذاخوری
آرد: 2 قاشق غذاخوریشیر یا شیر و خامه: یک پیمانه

سرکه سیب: یک قاشق غذاخوری (سیارک)  

 

طرز تهیه سس قارچ :

- قارچ  ها را شسته  و از درازا به قطعات کوچک، ریز نمایید.(سیارک)  

- قارچ ها را در یک قابلمه ریخته. نمک و فلفل و کره را به آن ها اضافه کرده ،  قابلمه بدون در، روی حرارت کم به مدت 10 دقیقه بماند تا کره، کاملا ذوب  وقارچ ها طلایی رنگ گردد.

- آرد و شیر را در یک کاسه با هم مخلوط نمایید و مخلوط رادر حالی که هم می زنید، به آرامی،  به محتوای قابلمه اضافه نمایید.

- به مدت 10 دقیقه سس را حرارت دهید و در این مدت هرچند وقت یک بار آن را هم بزنید.

- سرکه  سیب را به سس اضافه نمایید.

طرز تهیه سس سالسای ایتالیایی

طرز تهیه گاردن پستو

طرز تهیه سس ورستر شایر

طرز تهیه سس باربکیو

طرز تهیه ادویه ی یونانی

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...

فوائد سرکه سیب

در

 (سیارک) :در سال 2013 ، جانستون در دانشگاه شهر آریزونا ، فوائد سرکه سیب را در پیشگیری از دیابت نوع 2 مورد بررسی قرار داد . در آن سال ، شرکت کنندگان نوشیدنی براگ آلی کیدر را به عنوان منبع سرکه  سیب مورد استفاده قرار دادند . این نوشیدنی با عصاره گیاه استویای آلی شیرین شده بود . دکتر جان وسترداهل ( کارشناس تغذیه ی محصولات غذایی براگ ) می گوید که ما سطوح مناسبی از سرکه سیب را در این نوشیدنی ها قرار دادیم تا افراد بتوانند از فوائد آن برخوردار شوند .

بخاطر وجود دو واحد سرکه ی سیب در هر بطری 16 اونسی ، افراد مورد آزمایش معادل یک قاشق غذاخوری سرکه سیب طبیعی و ارگانیک را دو بار در روز با وعده های غذایی نوشیدند . آنها به مدت 12 هفته این روش را ادامه دادند . نتایج نشان می دهند که مصرف یک قاشق غذاخوری سرکه سیب طبیعیِ حل شده در آب دوبار در روز ( به همراه وعده غذایی) می تواند به کاهش شاخص گلیسمیِ آن وعده ی غذایی کمک نماید .

اسید استیک موجود در سرکه ی سیب ( یک اسید آلی)  می تواند آنزیم تبدیل کننده ی نشاسته به قندهای ساده را مهار کند .سرکه سیب اثرات سودمندی بر غلظت گلوکز خون افرادی در خطر دیابت نوع 2 دارد.

آن به حفظ قند خونِ کنترل شده کمک کرده و باعث بهبود واکنش انسولین به کربوهیدرات ها در وعده غذایی می شود . این ماده همچنین در افرادی که قصد کاهش وزن دارند نیز سودمند می باشد زیرا می تواند با کاهش شاخص گلیسمی به کنترل وزن نیز کمک نماید .

محققین این تحقیق اعتقاد دارند که نتایج آنها نشان می دهد که با اضافه کردن سرکه به وعده های غذایی ، در افرادی که در خطر بیماری دیابت نوع 2 می باشند ، اثرات ضد گلیسمی ایجاد می شود . 

انستیتوی بهداشت براگ با حمایت از پژوهش های انجام گرفته در این زمینه ، به دنبال درک بهتری از نقش سرکه سیب در سلامتی انسان ها می باشد .  دکتر وسترداهل به عنوان یک از دانشمندان شرکت براگ معتقد است که : من با تحقیق کردن و توسعه دادن محصولات به مردم کمک می کنم تا سلامتی بهتری داشته باشند . سلامتی چیزی است که براگ به دنبال آن می باشد .

داروهای شیمیایی ضد اشتها و مکمل های غذایی به وفور در بازار دیده می شوند . بسیاری از این داروها برای سلامتی مشکل ساز بوده و حتی می توانند باعث مرگ فرد شوند . افراد زیادی به دنبال راه های طبیعی برای کاهش وزن خود می باشند که در این زمینه سرکه سیب آلی یک راه حل فوق العاده می باشد .

پکتین موجود در سیب یکی از مواردی است که باعث ارتباط بین سرکه سیب و کاهش وزن می شود . پکتین به عنوان یک فیبر طبیعی به تمیز کردن مسیرهای گوارشی کمک می کند ضمن اینکه سرکه سیب به علت داشتن ماهیت اسیدی می تواند به بدن کمک کند تا چربی های ذخیره شده را بسوزاند و باعث کاهش وزن شود .

یک رژیم غذایی مناسب باید از طیف گسترده ای از میوه های تازه ی آلی ، سبزیجات ، سالاد خام و جوانه ، آجیل و دانه خام ، سبزیجات پخته ، بخارپز و سرخ شده ، برنج قهوه ای ، پاستای غلات ، توفو و حبوبات تشکیل شده باشد . (سیارک)

نظرات

۱۳۹۷/۷/۱۱سرکه های بیرون معلوم نیست چطوری درست میشه و چقدر مواد نگه دارنده و .... می زنن

۱۳۹۷/۷/۱۰تو خونه هم راحت میشه سرکه سیب درست کرد

در ادامه بخوانید...

با این توصیه ها هر روز لاغرتر شوید

در

علاوه بر رژیم و ورزش، که اصول اولیه‌ی لاغری و تناسب اندام هستند، نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم را نیز حتما در برنامه روزمره خود قرار دهید تا علاوه بر داشتن سبک زندگی سالم، روند کاهش وزن خود را سریع‌تر طی کنید.

1. آب لیموترش

آب لیموترش یکی از بهترین سم زداهای بدن است که با توجه به مواد مغذی داخل آن، روند چربی سوزی را در شما تسریع می‌بخشد.
آب نصف لیمو ترش را در یک لیوان آب ولرم ریخته و هر روز صبح به محض بیدار شدن از خواب این نوشیدنی را میل کنید.

 2. سرکه سیب

اسیتیک اسید موجود در سرکه سیب باعث جلوگیری از انباشتگی چربی در بدن شما می‌شود. هم چنین جذب مواد مغذی غذاها در بدن شما را بیشتر کرده و از بروز بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.
1 یا 2 قاشق چای خوری سرکه سیب خالص را در یک لیوان اب ریخته و هر روز بعد از ظهر میل کنید. 

3. چای سبز

به جای نوشیدن چای معمولی در طی روز، از چای سبز استفاده کنید. این چای سرار از آنتی اکسدان است و به افزایش متابولیسم بدن و در نتیجه کاهش وزنتان کمک می‌کند. چای سبز با آزاد کردن چربی از سلول‌هایتان باعث می‌شود بیشتر و بهتر چربی بسوزانید.
اگر فشار خون نرمال دارید، در روز نوشیدن حداکثر سه لیوان چای سبز را توصیه می‌کنیم.

 

4. بدوید!

می‌توانید مطمئن باشید که هیچ کاهش وزن نرمالی بدون فعالیت سنگین هوازی مانند دویدن رخ نخواهد داد. دویدن علاوه بر تاثیر چشم گیری که در سلامتی و پیشگیری از بیماری در بدن شما دارد، به شدت در سوزاندن کالری‌های مصرفی کمکتان می‌کند. 

5. آب بنوشید

حتما روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید. نوشیدن آب علاوه بر سم زدایی، به چربی سوزی هم کمک قابل توجهی می‌کند.

در سیارک بخوانیم:

لاغری با اضافه کردن مواد غذایی

لاغری با اضافه کردن مواد غذایی

لاغری سریع تر با جایگزینی مواد غذایی

لاغری موضعی شکم

لاغری سریع با جایگزینی مواد غذایی

لاغری با غذاهای ترکیبی

کاهش وزن و لاغری با ویتامین 12 مورد

لاغری با درست خوردن 11 مورد

لاغری با درست خوردن 10 مورد

لاغری سریع 3 مورد

کاهش وزن و لاغری با قارچ مایتاکه

لاغری با درست نوشیدن

 

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

بهترین مواد خوراکی برای ماسک صورت بخش اول

در

غذاها و مواد خوراکی ای هستند که با خوردن آن ها قادر به داشتن پوستی لطیف و زیبا خواهید بود، با این وجود، جالب است بدانید که برخی مواد خوراکی نیز هستند که بدون خوردن آن ها و تنها با قرار دادنشان به روی پوست صورت خود، می توانید پوستی لطیف و زیبا داشته باشید. پوست بدن، بزرگترین اُرگانی است که در بدن انسان وجود دارد و هر چیزی که روی پوست قرار می دهیم، به واسطه منافذ زیادی که روی آن وجود دارد جذب بدن می شوند. همه ما در طول روز، از محصولات بهداشتی مختلفی بسیاری استفاده می کنیم تا پوستی سالم تر و شاداب تر داشته باشیم. از کرم های ضد آفتاب و مرطوب کننده گرفته تا وسایل آرایشی و بهداشتی دیگر. اما آیا از وجود محصولات شیمیایی و نگه دارنده هایی که در این گونه محصولات وجود دارد، خبر دارید؟ این مواد شیمیایی و نگه دارنده ها در نهایت می توانند مشکلات زیادی برای اُرگان های داخلی بدن به وجود بیاورند و به همین خاطر است که مصرف آن ها با در نظر گرفتن سلامت شما، چندان توصیه نمی شود. البته، خبر خوبی هم برای شما داریم و آن خبر این است که جایگزین بسیار مناسبی برای این گونه مواد و محصولات وجود دارد که دسترسی به آن، چندان کار دشواری نیست و تنها کافی است که سری به آشپزخانه خود بزنید. در حقیقت مواد خوراکی بسیاری وجود دارند که با قرار دادن آن ها بر پوست خود قادر خواهید بود پوستی سالم و شاداب داشته باشید. نکته ای که در خصوص این مواد خوراکی وجود دارد این است که علاوه بر این که ظاهری شاداب به پوست می بخشند، این توانایی را نیز دارند که به طور اساسی تر بافت های فرسوده پوست را ترمیم کنند، چرا که به واسطه منافذ موجود روی سطح پوست جذب آن شده و سلول های داخلی را نیز ترمیم می کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با آن دسته از مواد خوراکی ای آشنا کنیم که در نهایت سبب شادابی و سلامت پوست بدن خواهند شد و شما را از استفاده از کرم های گوناگون و سایر محصولاتی که مواد شیمیایی در ترکیب خود دارند، بی نیاز خواهند کرد. با سیارک همراه باشید.

عسل

البته حالت چسبناک عسل، به احتمال زیاد باعث می شود که آن را در میان آخرین گزینه های خود در نظر بگیرید، با این وجود، جالب است بدانید که عسل یکی از مواد خوراکی ای است که کمک شایانی به افزایش رطوبت و شادابی پوست خواهد کرد. عسل یکی از مهمترین مواد خوراکی روان کننده است که سبب می شود پوست بدن رطوبت بیشتری جذب کرده و نیز این رطوبت را برای مدتی طولانی تر در خود نگاه دارد. اگر به عسل طبیعی دسترسی داشته باشید، بسیار نتیجه بهتری دریافت خواهید کرد، چرا که این عسل طبیعی، علاوه بر آن چه پیش از این گفته شد، توانایی دفع باکتری ها و میکروب های مضر برای پوست را نیز در خود دارد و اجازه ورود باکتری های گوناگون از طریق منافذ پوستی را نخواهد داد. همین مسئله باعث می شود به مرور زمان، لکه ها و جوش های پوستی بهبود پیدا کنند. عسل، یکی از مواد خوراکی ای است که خود به تنهایی می تواند به عنوان ماسکی بر روی سطح پوست قرار بگیرد و احتیاجی به ترکیب آن با مواد دیگر نیست. عسل را بر روی سطح پوست خود پخش کرده و تا زمانی که شروع به چکه کردن از پوست نکرده است، اجازه دهید باقی بماند و سپس اقدام به شستشوی صورت خود کنید.

روش ساخت چند ماسک مو با عسل 

تکنیک های سریع و طبیعی برای درمان آکنه (ماسک شیر و عسل) 

توت آکای

این نوع به خصوص از توت، بیشتر در نواحی مرکزی و جنوبی قاره آمریکا کشت شده و در همین نقاط قابل دسترسی است و رنگی بنفش مانند دارد. توت آکای یکی از منابع غنی آنتی اکسیدان به شمار می رود و آمینو اسید و چربی های مفید بسیاری نیز در آن موجود است. به خاطر این محتویات بسیار سالم و مغذی است که با استفاده از آن بر روی سطح پوست قادر خواهید بود از پیری زودرس پوست خود جلوگیری کرده و در عین حال، راه یابی جریان خون به پوست را بهبود بخشید. البته ممکن است این سؤال برایتان پیش بیاید که چگونه باید این میوه مغذی را به صورت ماسک مورد استفاده قرار داد؟ در پاسخ به این سؤال باید عنوان کرد که پودر آماده توت آکای در بسیاری از مغازه هایی که محصولات طبیعی می فروشند، قابل دسترسی است و می توانید این پودر را در آب و یا هر مایع دیگری که خود مد نظر دارید ترکیب کرده و سپس روی پوست خود قرار دهید و از فواید بی نظیر آن برای سلامت پوست خود بهره بگیرید.

جو

بلغور جو از آن دسته مواد خوراکی و غلاتی است که در بسیاری از محصولات بهداشتی، که به منظور درمان ناراحتی ها و التهاب های پوستی تولید و روانه بازار می شوند، مورد استفاده قرار می گیرد. ناراحتی های ناشی از حساسیت های پوستی از جلمه اگزما، به مرور زمان به وسیله بلغور جو قابل درمان خواهند بود. بلغور جو ماده خوراکی بسیار مغذی ای است که به واسطه وجود مواد مختلف ضد التهاب همانند فلاونوئید در آن، برای درمان این گونه اختلالات پوستی بسیار مؤثر خواهد بود. می توان جو را به صورت پودر درآورد و سپس اقدام به ترکیب آن با مواد دیگر کرد و بر روی پوست بدن از آن بهره گرفت. ترکیب پودر جو و عسل نیز از جمله ترکیباتی است که می تواند به مرور زمان تغییرات فوق العاده ای برای پوست به همراه داشته باشد.

روغن نارگیل

از زمان های بسیار دور، روغن نارگیل به عنوان یک ماده خوراکی بسیار مفیدی شناخته می شده است که ثمرات آن برای سلامت داخلی و نیز شادابی ظاهری، به هیچ عنوان قابل انکار نیست. روغن نارگیل، از آن دسته مواد خوراکی ای است که می تواند تأثیرات شگفت انگیزی داشته باشد و علاوه بر این که رطوبت پوست را افزایش داده و آن را نگاه می دارد، این قابلیت را هم دارد که بافت های فرسوده روی سطح پوست را ترمیم کند. روغن نارگیل حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان است و علاوه بر این، قادر به از بین بردن و نیز جلوگیری از تشکیل قارچ های پوستی خواهد شد. روغن نارگیل، برای کسانی که پوستی خشک و یا حساس دارند، توصیه می شود و در استفاده از آن هم به هیچ عنوان دچار مشکل نخواهید شد. تنها کافی است آن را از محفظه ای که در آن است خارج کرده و بر روی سطح پوست خود قرار دهید و کمی صبر کنید تا اثر خود را به جای بگذارد. سپس اقدام به شستشوی صورت خود کنید.

نوشیدنی سم زدای آب نارگیل 

کاکائو

یکی از بهترین مواد خوراکی ای که می توان برای استفاده در ترکیباتی که روی پوست قرار می دهیم، از آن بهره گرفت، پودر کاکائو است که به مرور زمان می تواند برای سلامت و شادابی پوست بسیار مثمر ثمر باشد. کاکائو نیز یکی دیگر از منابع غنی آنتی اکسیدان به شمار می رود که می تواند از پوست بدن در برابر تشعشعات مضر محافظت کند. علاوه بر آنتی اکسیدان موجود در کاکائو، این ماده خوراکی، حاوی مقداری کافئین نیز می باشد که در استحکام بخشیدن به پوست بدن و جلوگیری از افتادگی آن می تواند کمک رسان باشد. می توان کاکائو و یا پودر کاکائو را با هر روغنی که به طور معمول استفاده می کنید و به آن عادت کرده اید، ترکیب کرده و بر روی سطح پوست خود قرار دهید و از ثمرات آن بهره بگیرید. اضافه کردن کمی شکر هم به این ترکیب می تواند باعث حفظ چسبندگی ماسک به صورت شود.

خواص ​​شکلات با محتوای کاکائو 

زردچوبه

جالب است بدانید که زردچوبه علاوه بر این که می تواند ظاهری زیبا و طعمی دلپذیر به غذای شما ببخشد، فایده های دیگری نیز دارد.  زردچوبه ادویه فوق العاده ای است که بوسیله مصرف خارجی آن بر روی سطح پوست، می توان از ثمرات آن بهره مند شد. این ادویه، به مرور زمان قادر به برطرف کردن التهابات پوستی خواهد بود و خاصیت ضد عفونی کننده نیز دارد. علاوه بر این ها به مرطوب شدن پوست و حفظ این رطوبت نیز کمک شایانی خواهد کرد. این خواص زردچوبه برای پوست در نهایت سبب می شود پوستی نرم و لطیف داشته باشیم و نیز شکل گیری چین و چروک های سطح پوست نیز به تعویق خواهد افتاد. در مواردی هم مشاهده شده است که به واسطه استفاده از زردچوبه بر روی سطح پوست، جای لک و جوش های پوستی به مرور زمان، بهبود یافته و سطح پوست در آن نقاط ترمیم شده است. البته در استفاده از این ادویه این نکته را حتماً به خاطر داشته باشید که به واسطه رنگ دهی بسیار زیاد آن، در صورتی که زردچوبه را به تنهایی بر روی پوست خود قرار دهید، امکان دارد برای مدتی جای آن روی صورت باقی بماند و صورت حالتی زرد رنگ به خود بگیرد، به همین خاطر است که معمولاً توصیه می شود که زردچوبه را نیز همانند آن چه در خصوص کاکائو عنوان شد، با روغن و یا مایعاتی این چنینی ترکیب کرده و سپس بر روی سطح پوست خود قرار دهید.

سرکه سیب

سرکه سیب نیز از دیگر مواد خوراکی بسیار سالم و مغذی ای است که در صورت استفاده بر روی سطح پوست نیز می توان از ثمرات آن استفاده کرد. این ماده خوراکی حاوی مقادیر زیادی اسید های آلفا-هیدروکسی است که می تواند به پاکیزه شدن سطح پوست و برطرف کردن لکه های پوستی ای که به مرور زمان و به واسطه آلودگی هوا و سایر عوامل این چنینی بر سطح پوست شکل می گیرند، کمک کند. علاوه بر این سرکه سیب این قابلیت را دارد که به دفع و خارج کردن سلول های مرده پوستی از سطح پوست کمک کند. سرکه سیب در استحکام بخشیدن به پوست و افزایش زیبایی ظاهری آن نیز می تواند تأثیر گذار باشد. برای استفاده خارجی از سرکه سیب روی سطح پوست خود می توانید مقداری از آن را با کمی آب ترکیب کرده و سپس یک تکه پارچه کتانی را به این مایع آغشته کرده و روی سطح پوست خود بمالید. البته این را به خاطر داشته باشید که پیش از استفاده از این مایع بر روی سطح پوست خود، حتماً اقدام به شستشوی کامل پوست خود کنید که آلودگی موجود در سطح پوست مانع از رسیدن سرکه سیب به منافذ روی سطح پوست نشود.

با ۸ خاصیت مفید سرکه سیب برای سلامت بدن آشنا شوید 

روغن هسته انگور

البته این نکته برای بسیار کمی عجیب به نظر می رسد که بیشتر روغن هایی که در آشپزخانه خود دارید و از آن ها در تهیه مواد خوراکی گوناگون استفاده می کنید، این قابلیت را دارند که رطوبت پوست را افزایش داده و به حفظ این رطوبت نیز کمک شایانی خواهند کرد. روغن هسته انگور نیز از جمله این روغن ها است که برای شادابی و سلامت پوست می تواند بسیار مؤثر باشد. این روغن طبیعی، به نسبت سایر روغن های موجود از چربی کمتری برخوردار است و به همین خاطر است که در نهایت می تواند به سادگی از طریق منافذ موجود روی سطح پوست، جذب شود و مواد مغذی موجود در خود را در اختیار پوست بدن بگذارد. روغن هسته انگور حاوی مقادیر زیادی چربی مفید برای بدن است و نوعی به خصوص از آنتی اکسیدان (اُلیگُرُمیک) در خود دارد که از پوست بدن در برابر تشعشعات مضر به خوبی محافظت می کند. جالب است بدانید این آنتی اکسیدان موجود در روغن هسته انگور، قدرتی معادل با پنجاه برابر قدرت ویتامین های اِی را دارد.

آووکادو

این میوه خامه ای مانند، با چربی های مفیدی که دارد، بسیار برای سلامت پوست و مو مفید است و به همین خاطر است که در محصولات و ماسکهای متعددی از آن بهره گرفته می شود و علاوه بر استفاده آن در دستور پخت غذا های متنوع، مصرف خارجی آن نیز طی یک دهه اخیر توسعه چشم گیری پیدا کرده است. روغن آووکادو نیز همانند تمامی روغن هایی که تا کنون در خصوص آن ها صحبت شد، رطوبت طبیعی مورد نیاز پوست های خشک و حساس را فراهم می کند و نیز به آسانی و از طریق منافذ موجود روی سطح پوست جذب می شود. بیشتر این فوایدی که آووکادو متوجه سلامت بدن می کند، ریشه از چربی های مفید موجود در آن می گیرد و در نهایت همین چربی ها هستند که موجب ترمیم بافت های فرسوده موجود بر روی سطح پوست می شوند و علاوه بر این، به طور به خصوصی می توانند به پوستی که به خاطر قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید، دچار سوختگی و آسیب دیدگی شده است، کمک رسان باشند.

لوبیای آزوکی

(لوبیای آزوکی یکی از گیاهان است که بیشتر در آسیای شرقی، از ژاپن تا هیمالیا انتشار دارد)

این مورد نیز از دیگر مواردی است که ممکن است برای بسیاری عجیب به نظر برسد، با این وجود پس از خواندن کامل متن این مورد، دیگر جای تعجبی برایتان باقی نخواهد ماند. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که در صورت عدم دسترسی به این نوع به خصوص از لوبیا، می توان از انواع دیگر آن بهره گرفت. اما استفاده از این لوبیا چگونه باعث بهبود سلامت و شادابی پوست بدن خواهد شد؟ در پاسخ به این سؤال باید عنوان کرد که استفاده موضعی از این گیاه آسیای شرقی بر روی پوست، در نهایت باعث می شود لایه های قدیمی و آسیب دیده به صورت ورقه های بسیار نازک بلند شده و ورقه جدید و سالمی جایگزین آن شود. البته در حین کامل شدن این فرایند، به هیچ عنوان ضرری متوجه پوست شما نخواهد شد و این پوسته پوسته شدن چیزی نیست که خود حتی متوجه آن شوید. برای استفاده موضعی لوبیای آزوکی ، باید آن را به وسیله دستگاه مخصوص دانه های قهوه، پودر کرده و سپس آن را با آرد جو و یا خاک رس ترکیب کرده و با اضافه کردن مقدار اندکی آب به آن، ماده ای خمیر مانند تهیه کرده و سپس اقدام به قرار دادن آن بر روی سطح پوست خود کنید.ترجمه  itrans.ir

این مقاله ادامه دارد...

نظرات

در ادامه بخوانید...

خواص درمانی سرکه سیب 6 مورد

در


قرن هاست که سرکه برای اهداف پخت و پز و خانوادگی مختلف استفاده شده است.
هم چنین یک درمان سنتی باستانی است که ادعا شده به تمام انواع مشکلات سلامتی کمک می کند.
محبوب ترین سرکه در جامعه بهداشت طبیعی، سرکه سیب است.
ادعا شده است که به انواع فوایدی منجر می شود که برخی از آنها توسط علم تایید شده اند.
این موارد شامل کاهش وزن، سطح قند خون پایین تر و بهبود علایم دیابت است. در این مقاله 6 خاصیت درمانی سرکه سیب ارائه شده که توسط تحقیقات علمی تایید شده اند.

1. اسید استیک بالا، که اثرات بیولوژیکی قوی دارد.

سرکه در یک فرآیند دو مرحله ای ساخته می شود که مربوط به چگونگی ساخت الکل است .
در گام اول، سیب های خرد شده (یا آب سیب) در معرض مخمر قرار گرفته، که قندها را تخمیر و آنها را به الکل تبدیل می کند.
در مرحله دوم، باکتری ها به محلول الکل اضافه شده، که بیشتر الکل را تخمیر و آن را به اسید استیک ... ترکیب اصلی فعال در سرکه، تبدیل می کند.
در فرانسه، کلمه "سرکه" در واقع به معنی "شراب ترش" است.
سرکه سیب تصفیه نشده آلی (مانند براگ) همچنین شامل "مادر" (mother)، رشته های پروتئین ها، آنزیم ها و باکتری های موافق است که به محصول، ظاهر تار عنکبوت مانند تیره ای می دهد.
این چیزی است که به نظر می رسد:
برخی از افراد بر این باورند که "مادر" مسئول بسیاری از خواص درمانی است، هر چند در حال حاضر هیچ مطالعه ای در تایید آن وجود ندارد.
سیب سرکه تنها شامل حدود 3 کالری در هر قاشق غذا خوری است، که بسیار کم است.
ویتامین ها یا مواد معدنی زیادی در آن وجود ندارد، اما شامل مقدار بسیار کمی از پتاسیم است.
کیفیت: سرکه سیب همچنین شامل برخی از اسیدهای آمینه ها و آنتی اکسیدان هاست.
اصل مطلب: سرکه سیب از تخمیر قند از سیب ساخته می شود. این امر آنها را به اسید استیک، ماده فعال در سرکه، تبدیل می کند.

2. می تواند بسیاری از انواع باکتری ها را از بین ببرد.

سرکه می تواند به کشتن پاتوژن ها، از جمله باکتری ها، کمک کند .
سرکه به طور سنتی برای تمیز و ضد عفونی کردن، درمان قارچ ناخن، عفونت های شپش، زگیل و گوش استفاده شده است.
با این حال، بسیاری از این کاربردها در حال حاضر در پژوهش ها تایید نشده اند. بقراط، پدر طب مدرن، از سرکه برای تمیز کردن زخم در دو هزار سال پیش استفاده کرد.
سرکه به عنوان یک ماده نگهدارنده مواد غذایی استفاده می شود و مطالعات نشان می دهد که از رشد باکتری ها (همچون E. coli) در مواد غذایی و فاسد شدن آن جلوگیری می کند .
اگر شما به دنبال یک راه طبیعی برای حفظ مواد غذایی خود هستید ... پس سرکه سیب می تواند بسیار مفید باشد.
گزارش های موردی از سرکه سیب رقیق وجود داشته است که به آکنه در زمان استفاده بر روی پوست کمک می کرده است، اما من هیچ تحقیقی برای تایید این مورد نیافتم، لذا آن را به عنوان حقیقت مطلق قبول کنید.
اصل مطلب: ماده اصلی در سرکه، اسید استیک، می تواند باکتری ها را کشته و یا از تکثیر و رسیدن آنها به سطوح مضر جلوگیری کند و دارای تاریخچه استفاده به عنوان یک ضد عفونی کننده و نگهدارنده طبیعی است.

3. کاهش سطح قند خون و مبارزه با دیابت

تاکنون موفق ترین کاربرد سرکه در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 است.
مشخصه دیابت نوع 2، قند خون بالا هم در زمینه مقاومت به انسولین و یا عدم توانایی در تولید انسولین است.
با این حال، قند خون بالا همچنین می تواند در افرادی که دیابت ندارند، یک مشکل باشد و ... اعتقاد بر این است که علت اصلی پیری و بیماری های مختلف مزمن است.
بنابراین، تقریبا همه قاعدتا باید از پایداری نگهداشتن سطح قند خون خود بهره مند شوند.
موثر ترین (و سالم ترین) راه برای انجام این کار، اجتناب از مصرف کربوهیدرات و شکر تصفیه شده است، اما سرکه سیب نیز ممکن است اثر قدرتمندی داشته باشد.
نشان داده شده که سرکه فواید متعددی برای عملکرد انسولین و سطح قند خون دارد:
• بهبود حساسیت به انسولین در یک وعده غذایی پرکربوهیدرات به اندازه 19-34٪ و کاهش قابل توجه قند خون و واکنش به انسولین (7).
• کاهش قند خون به اندازه 34٪ در هنگام خوردن 50 گرم نان سفید .
• 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب قبل از خواب می تواند قند خون ناشتا را 4٪ کاهش دهد.
• مطالعات متعدد دیگر، در موش صحرایی و انسان، نشان می دهد که سرکه می تواند حساسیت به انسولین را افزایش و پاسخ قند خون را به طور قابل توجهی در وعده های غذایی کاهش دهد .
به این دلایل، سرکه می تواند برای افراد مبتلا به دیابت، پیش دیابت و یا کسانی که می خواهند سطح قند خون خود را در سطح پایین تا عادی به دلایل دیگر نگه دارند، مفید باشد.
اگر شما در حال حاضر داروهای کاهنده قند خون مصرف می کنید، با پزشک خود قبل افزایش مصرف خود از سرکه سیب مشورت کنید.
اصل مطلب: سرکه سیب در بهبود حساسیت به انسولین و کمک به کاهش پاسخ قند خون بعد از غذا بسیار امیدوارکننده بوده است.

4. به واسطه ایجاد احساس سیری، به شما در کاهش وزن کمک می کند.

با توجه به اینکه سرکه، سطح قند خون و انسولین را کاهش می دهد، منطقی است که می تواند به شما در کاهش وزن نیز کمک کند.
مطالعات انسانی نشان می دهد که سرکه می تواند سیری را افزایش دهد، به شما در خوردن کالری کمتر کمک کند و حتی به پوندهای واقعی از دست رفته در مقیاس منجر شود.
سرکه همراه با غذا پرکربوهیدرات می تواند احساس سیری را افزایش دهد و باعث شود افراد 200-275 کالری کمتر برای بقیه روز بخورند.
کاهش جذب کالری، کاهش وزن را در طول زمان دربردارد.
یک مطالعه روی افراد چاق نشان داد که مصرف روزانه سرکه به کاهش چربی شکم، دور کمر، تری گلیسیرید خون کمتر و کاهش وزن منجر شد (18):
• 15ml (1 قاشق غذاخوری): کاهش 2.6 پوند یا 1.2 کیلوگرم.
• 30ml (2 قاشق غذاخوری): کاهش 3.7 پوند یا 1.7 کیلوگرم.
با این حال ... به خاطر داشته باشید که این مطالعه به مدت 12 هفته ادامه داشت، به طوری که اثرات واقعی بر وزن بدن به نظر می رسد تقریبا متوسط باشد.
با این گفته، تنها اضافه کردن / کم کردن غذاهای تک و یا مواد تشکیل دهنده به ندرت اثر قابل توجهی بر وزن دارد.
این کل رژیم غذایی / شیوه زندگی است که مهم است ... شما باید چند روش موثر را برای کسب نتایج ترکیب کنید.
به طور کلی، به نظر می رسد سرکه سیب ممکن است برای کمک به کاهش وزن مفید باشد، عمدتا توسط ترویج سیری و کاهش سطح گلوکز و انسولین.
اما به تنهایی هیچ معجزه ای انجام نمی دهد.
اصل مطلب: مطالعات نشان می دهد که سرکه می تواند احساس سیری را افزایش دهد و به افراد کمک کند کالری کمتر بخورند، که می تواند منجر به کاهش وزن شود.

5. کلسترول و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد

بیماری های قلبی عروقی (بیماری قلبی و سکته) در حال حاضر بزرگترین علت مرگ در جهان هستند .
مشخص شده که چند عامل بیولوژیکی قابل اندازه گیری به کاهش یا افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی مربوط است.
نشان داده شده که چند تا از این "عوامل خطرساز" توسط مصرف سرکه بهبود می یابند... اما تمام مطالعات در موش صحرایی انجام شد.
این مطالعات موش صحرایی نشان داد که سرکه سیب می تواند سطح کلسترول و تری گلیسرید را کاهش دهد .
سرکه سیب نیز ممکن است شامل اسید کلروژنیک آنتی اکسیدان باشد که نشان داده شده از اکسیده شدن ذرات کلسترول LDL حفاظت می کند (یک گام مهم در روند بیماری های قلبی) (22، 23).
همچنین برخی از مطالعات نشان می دهد که سرکه، فشار خون (یک عامل خطر عمده) در موش های صحرایی را کاهش می دهد .
متاسفانه، آنچه در حیوانات کار می کند، همیشه در انسان کار نمی کند.
تنها شواهد انسانی، یک مطالعه مشاهداتی از دانشگاه هاروارد است که نشان می دهد زنانی که سس سالاد با سرکه خوردند، کاهش خطر بیماری های قلبی داشتند .
اما این نوع مطالعه تنها می تواند یک ارتباط را نشان دهد و نمی تواند ثابت کند که سرکه باعث چیزی شد.
اصل مطلب: مطالعات حیوانی متعددی نشان داده اند که سرکه می تواند تری گلیسیرید خون، کلسترول و فشار خون را کاهش دهد، اما این امر باید در مطالعات انسانی تایید شود.

6. ممکن است اثر حفاظتی در برابر سرطان داشته باشد.

سرطان یک بیماری وحشتناک است که مشخصه آن، رشد کنترل نشده سلول هاست.
تبلیغات بسیاری درمورد اثرات ضد سرطان سرکه سیب در اینترنت وجود دارد.
برخی مطالعات نشان داده اند که سرکه می تواند سلول های سرطانی را کشته و تومور را کوچک کند . با این حال، همه مطالعات انجام شده در این مورد در سلول های جدا شده در لوله های آزمایشی و یا موش انجام شدند که هیچ چیزی را در مورد آنچه که در یک انسان زنده اتفاق می افتد، ثابت نمی کند.
علاوه بر این، بسیاری از مطالعات انجام شده روی سرکه برنج بوده اند، نه سرکه سیب.
با این گفته، برخی از مطالعات مشاهده ای (که چیزی را ثابت نمی کنند) نشان داده اند که مصرف سرکه با کاهش سرطان مری در چین، اما افزایش سرطان مثانه در صربستان در ارتباط است .
به طور کلی ... ممکن است که سرکه سیب به جلوگیری از سرطان کمک کند، اما قطعا زود است که هر گونه توصیه ای بر اساس پژوهش های حاضر نمود.
اصل مطلب: برخی از مطالعات انجام شده در لوله های آزمایشی و موش صحرایی نشان داده است که سرکه برنج می تواند رشد سلول های سرطانی را آهسته و تومورها را کوچک کند.

عوارض جانبی، دوز و نحوه استفاده از آن

بسیاری از ادعاهای تکان دهنده در مورد سرکه سیب در اینترنت وجود دارد.
برخی می گویند که می تواند سطح انرژی را افزایش دهد و تمام انواع اثرات مفیدی را روی سلامتی دارد.
متاسفانه ... بسیاری از این ادعاها توسط علم تایید نشده اند.
البته، فقدان شواهد به این معنی نیست که چیزی اتفاق نمی افتد و حکم های گذشته اغلب در آخر کار توسط علم تایید شدند.
با این گفته، من در انتظار مطالعات بیشتر نمی مانم، زیرا تحقیق روی محصولات بهداشتی طبیعی مانند این موارد هم کم هستند و هم دور.
از شواهد کم دردسترس، فکر می کنم که سرکه سیب ممکن است مفید باشد و قطعا گزینه خوبی برای تجربه خودی است، اگر علاقه مند هستید.
حداقل، سرکه سیب به نظر می رسد بی خطر باشد. هیچ عوارض جانبی با مصرف عادی آن ذکر نشده است.
بهترین راه برای ترکیب آن در رژیم غذایی خود، استفاده از آن در پخت و پز... برای سس سالاد، سس مایونز خانگی و موادی از این قبیل است.
برخی از افراد نیز دوست دارند آن را در آب رقیق کرده و به عنوان یک نوشیدنی بنوشند. دوزهای معمول در محدوده 1-2 قاشق چای خوری (5-10 میلی لیتر) تا 1-2 قاشق غذاخوری (15-30 میلی لیتر) در روز هستند.
قطعا فراتر از آن نروید، زیرا مصرف بیش از حد ممکن است اثرات مضری داشته باشد.
همچنین ممکن است که آن را به شکل قرص مصرف کنید، اما من این را پیشنهاد نمی کنم زیرا مطالعه ای در سال 2005 نشان داد که محتوای واقعی این مکمل های سرکه بسیار مشکوک است .
همچنین یک گزارش از یک زن وجود دارد که یک قرص سرکه سیب در گلویش گیر کرد، که منجر به سوختگی مری شد.
استفاده از سرکه سیب تصفیه نشده آلی با "مادر" توصیه می شود. براگ تاکنون محبوب ترین گزینه است.
سرکه سیب همچنین دارای دیگر استفاده های مختلف غیر مرتبط با سلامت مانند کاندیشن کردن مو، مراقبت از پوست، مراقبت از دندان، استفاده از حیوان خانگی و به عنوان یک عامل تمیز کردن و ... است.
این امر می تواند برای افرادی که دوست دارند همه چیز را تا حد ممکن، طبیعی و عاری از مواد شیمیایی نگه دارند، بسیار مفید باشد.
آخر کار، سرکه سیب به نظر می رسد بسیار مفید و سالم باشد.
سرکه سیب یک "معجزه" و یا "درمان همه چیز" نیست، آنطور که برخی از مردم فکر می کنند، اما به وضوح برخی از فواید مهم سلامتی دارد، به ویژه برای قند خون و کنترل وزن.

در سیارک بخوانیم:

با ۸ خاصیت مفید سرکه سیب برای سلامت بدن آشنا شوید 

مکمل یوهمبه چیست؟ خواص و عوارض 

خواص درمانی کوئرستین شش مورد 

خواص و عوارض روغن گل گاوزبان

خواص زعفران 

خواص کفیر

خواص بی نظیر انگور

خواص عناب یا خرمای چینی برای لاغری 

خواص کلخنگ / ونوشک 

نظرات

در ادامه بخوانید...

محصولی غیرمعمول که قند را از بدن دفع می کند

در
قند خون
دانشمندان انگلیسی گفتند در شرایطی می توان سطح قند خون را بدون دارو کاهش داد. این در مورد سرکه سیب است.
 
این دارو مدت هاست که هم در آشپزی و هم بعنوان دارو استفاده می شود. به گفته متخصصان ، کافی است قبل از خواب کمی سرکه سیب رقیق شده در آب مصرف کنید. این محلول تأثیر مفیدی بر غلظت گلوکز دارد و پاسخ بدن به انسولین را بهبود می بخشد. 
 
متخصصان نتیجه گیری کردند که اثر ضد قند خون سرکه سیب با کاهش سرعت هضم نشاسته حاصل می شود. یعنی به کند شدن روند هضم کمک می کند و از افزایش قند خون جلوگیری می کند.سرکه سیب برای التهاب معده با اسیدیته بالا و تعدادی بیماری دیگر منع مصرف دارد. قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.
 
دیابت شیرین یک بیماری مزمن است که در آن قند خون دائماً بالا است. 
 
متخصص غدد در این باره می گوید ، کمی بیش از حد نرمال در قند خون از شرایط پیش دیابت محسوب می شود.   در این مرحله اولیه است که پزشکان احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 را در آینده تعیین می کنند.
 
- دکتر گفت: از هر 13 بزرگسال یک نفر مبتلا به دیابت است و از هر شش کودک یک نفر از مادری متولد می شود که در دوران بارداری قند خون بالایی داشته است. و در 84٪ موارد ، افزایش گلوکز با دیابت همراه است.
 
اضافه وزن و عدم تحرک بدنی از عوامل ایجاد دیابت نوع 2 هستند. علاوه بر این ، دیابت می تواند به دلیل بالا بودن سطح کلسترول خون و فشار خون مداوم ایجاد شود.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه سرکه سیب تخمیری در خانه

در

سرکه سیب

 

دستور العمل ساده برای سرکه سیب در خانه برای هر کسی که برای یک رژیم غذایی سالم و یک سبک زندگی سازگار با محیط زیست تلاش می کند مفید است. ما غذاهای مختلفی درست می کنیم، اما به نظر من سرکه سیب یکی از لذت بخش ترین مواد در هنگام چیدن سیب است. چون ما تقریبا هر روز از سرکه سیب استفاده می کنیم!
سرکه سیب، سس سالاد مورد علاقه من با کمی روغن زیتون یا آب لیمو است. در تابستان، من انواع نوشیدنی های گوارا را بر اساس سرکه سیب درست می کنم. در نهایت، ما یک درخت سیب داریم که بیشتر از آن چیزی که می توانیم تازه بخوریم، سیب به ما می دهد. من سیب های خشک، پای سیب، مارمالاد سیب یا شیرینی های سیب درست می کنم و هر بار هسته و پوست وجود دارد که ماده اولیه برای تهیه محصول ارزشمندی مانند سرکه سیب است.

سرکه سیب

حتی اگر به کمپوست کردن غذای اضافی به جای زباله عادت دارید، چرا در عوض آن را به سرکه سیب تبدیل نکنید؟


وقتی از سیب چیزی می‌پزم، ضایعات سیب را دور نمی‌ریزم، بلکه آن را در فریزر قرار می‌دهم. وقتی مقدار کافی از آنها جمع شد، از آنها برای سرکه سیب همراه با انواع سیب های بی کیفیت استفاده می کنم.
ساختن سرکه سیب کاملاً آسان است تا محصولی بی کیفیت و مشکوک از فروشگاه خریداری نکنید. بیایید به روند تبدیل سیب یا ضایعات سیب به سرکه سیب خانگی تخمیری، غنی از پروبیوتیک و طعم‌دار نگاهی بیندازیم.
چرا سرکه سیب درست کنیم؟
اول، مقرون به صرفه است وقتی سرکه سیب می‌خریم، یا محصولی با کیفیت بالا انتخاب می‌کنیم - ارگانیک، بدون فیلتر، اما گران‌قیمت. یا سرکه می خریم که به سختی از سیب درست می شود.
تهیه سرکه سیب در خانه باعث صرفه جویی قابل توجهی در هزینه می شود، به خصوص اگر از ضایعات سیب، سیب های خانگی یا سیب های ارزان قیمت خریداری شده در فروشگاه استفاده می کنید. در عین حال، از چندین سیب می توانید مقدار زیادی سرکه دریافت کنید!
ضایعات را کاهش می دهد.

 

سرکه سیب

سرکه سیب عالی و همه کاره است

به طور خلاصه، یکی از مواد فعال کلیدی در سرکه سیب، اسید استیک است. به طور کامل تخلیه معده را کاهش می دهد، اشتها را کاهش می دهد، افزایش قند خون را کاهش می دهد، در نتیجه سطح گلوکز را تثبیت می کند، که برای بیماران دیابتی بسیار مهم است.
همچنین، سرکه سیب قابل تخمیر است! 
می دانید غذاهای تخمیر شده چقدر برای سلامتی ما مفید هستند، درست است؟ غذاهای تخمیر شده نه تنها تند و خوش طعم هستند، بلکه سرشار از پروبیوتیک هستند. این بدان معنی است که آنها به هضم کمک می کنند و سلامت روده را بهبود می بخشند. آیا می دانستید که ارتباط مستقیمی بین سلامت روده بزرگ و سلامت عمومی ذهن و بدن وجود دارد؟
در نهایت، سرکه سیب را می توان برای چیزهای بیشتر از غذا استفاده کرد! می توان آن را رقیق کرد و به عنوان آبکش کننده مو استفاده کرد که مواد معدنی و سایر موادی که برای ما مفید نیستند (مثلاً از اتمسفر یا آب سخت) جمع شده توسط موها را حذف می کند و همچنین PH را متعادل می کند و قسمت بیرونی مو را التیام می بخشد. 
بسیاری از گیاه شناسان و طبیعت شناسان از سرکه سیب رقیق شده در آب به عنوان یک تونیک طبیعی صورت یا به عنوان یک ماده استفاده می کنند.

طرز تهیه سرکه سیب تخمیری در خانه 

طرز تهیه سرکه سیب تخمیری

طرز تهیه سرکه سیب  خانه دشوار نیست، اما زمان زیادی می برد - تقریباً 2 ماه. اما نگران نباشید، تقریباً کل فرآیند به طور مستقل و بدون مشارکت مداوم شما پیش می رود.
این دستور العمل که توسط پزشک متخصص طبیعی D.S. Jarvis ابداع شد، هنوز هم یکی از ساده ترین و محبوب ترین روش ها برای تهیه سرکه سیب خانگی و 100% طبیعی محسوب می شود. این فناوری در کتاب جارویس، عسل و سایر محصولات طبیعی (1985) توضیح داده شده است. دستور العمل من - با شرح دقیق تمام مراحل آماده سازی و عکس های گام به گام، که برای کمک به کسانی طراحی شده است که برای اولین بار تصمیم به تهیه سرکه سیب در خانه دارند.

طرز تهیه سرکه سیب با نان  و مخمر سرکه چیست
سرکه سیب با فرآیند تخمیر طبیعی تهیه می شود. علاوه بر سیب، از نان / مخمر و همچنین آب، عسل یا شکر استفاده می شود. به لطف مواد اولیه طبیعی، سرکه خواص مفید بی نظیری به دست می آورد، بسیاری از ویتامین ها و عناصر کمیاب را حفظ می کند و به دلیل افزودن عسل، به عنوان منبع غنی پتاسیم عمل می کند.

 

homemade-apple-cider-vinegar-feature.jpeg

تخمیر چگونه انجام می شود؟

فرآیند تهیه سرکه سیب را می توان در دو جمله توضیح داد. سیب  که با شکر یا عسل شیرین شده است به دلیل کار باکتری های استیک برای مدت طولانی تخمیر می شود. نان و مخمر فرآیند تخمیر را تسریع می کنند و عسل کمبود پتاسیم را جبران می کند.
کل فرآیند را می توان به طور مشروط به 5 مرحله تقسیم کرد:

آماده سازی سیب ها. سیب تازه، آب و عسل (شکر) را تهیه کنید و مخلوط را گرم نگهدارید تا تخمیر شروع شود.
تخمیر فعال - 10-14 روز طول می کشد. درمخلوط سیب شیرین، فرآیند تخمیر شروع می شود. باکتری ها به طور فعال تکثیر می شوند که قند را به دو ماده تبدیل می کنند: دی اکسید کربن و الکل.
استخراج و حذف پالپ. مخلوط حاوی الکل حاصل باید از خمیر خارج شود و بلافاصله شیرین کننده دیگری اضافه شود.
تخمیر بی صدا - 40-60 روز طول می کشد.  باکتری های استیک فعال می شوند که الکل حاصل را تخمیر کرده و می خورند و آن را به اسید تبدیل می کنند. در اینجا مشارکت شما الزامی نیست، فقط باید از دسترسی بدون مانع اکسیژن به مخمر اطمینان حاصل کنید.
سرریز. پس از اینکه باکتری های اسید استیک کار خود را انجام دادند و تخمیر به پایان رسید، محصول نهایی را در بطری ها بریزید.

انتخاب مواد غذایی برای سرکه سیب

سرکه سیب


برای سرکه سیب به سیب های کامل نیاز دارید که تا حد امکان ریز شوند. ظاهر  سیب مهم نیست. نکته اصلی این است که سیب های رسیده و شیرین را انتخاب کنید، سپس سرکه از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود. میوه های سبز و ترش مناسب نیستند. برعکس، آنها باید تا حد امکان رسیده، حتی بیش از حد رسیده باشند، سپس تخمیر آسان تر می شود. در انواع شیرین قند طبیعی بیشتر است، به این معنی که درصد الکل موجود در مراحل اولیه افزایش می یابد و سرکه سریعتر تشکیل می شود.

عسل یا شکر را در طرز تهیه سرکه سیب در خانه اضافه کنیم؟

البته عسل بسیار سالم تر از شکر است، علاوه بر این، سرکه را با پتاسیم از دست رفته غنی می کند. می توانید فقط با شکر سرکه سیب را درست کنید ، اما من همچنان توصیه می کنم حداقل در مرحله دوم، عسل، البته مقدار کمی از عسل در دسترس شما، اضافه کنید. شما می توانید تا حدی از هر دو محصول به هر نسبت استفاده کنید، با رعایت هنجار: هر 100 گرم در هر 1 لیتر آب در ابتدای آماده سازی، به علاوه 50-100 گرم در هر لیتر آب در مرحله دوم (برای تخمیر فعال). اگر سیب ها ترش هستند، می توان مقدار شیرین کننده را کمی افزایش داد.
خمیرمایه 
برای فعال کردن فرآیند تخمیر، نان چاودار را به مخلوط اضافه می کنند. به جای آن می توانید از مخمر خشک به مقدار 10 گرم به ازای هر 1 لیتر مایع استفاده کنید. اما می توانید بدون مخمر انجام دهید، فقط از پوسته نان برای خمیر ترش استفاده کنید، همه چیز به طرز شگفت انگیزی تخمیر می شود. در صورت تمایل می توانید یک مشت کشمش اضافه کنید.

 

833310f6b110c55241c724.jpg

طرز تهیه سرکه سیب خانگی بدون شکر

چه ظروفی برای تهیه سرکه سیب در خانه مورد نیاز خواهد بود؟

طرز تهیه سرکه سیب خالص

ظروف لعابی یا شیشه ای برای تهیه سرکه در خانه بهترین هستند. در مرحله اول تخمیر، ارزش آن را دارد که یک ظرف یا سطل بزرگ با پوشش لعابی برای محافظت از مخمر در برابر نور مستقیم خورشید و دسترسی به هوا استفاده کنید. و در مرحله دوم، زمانی که تخمیر آرام وجود دارد، استفاده از شیشه راحت تر است. ظرف باید جادار و دارای یک  فضای خالی برای بالا آمدن کف مخلوط و ورود اکسیژن وجود داشته باشد. همچنین به یک قاشق چوبی با دسته بلند (برای هم زدن مخمر) و یک تکه پارچه تمیز نیاز دارید.

زمان کل آماده سازی: 2 ماه
زمان آماده سازی: 10 دقیقه
بازده: 1 لیتر
سیب رسیده - 800 گرم
آب - 1 لیتر
نان چاودار خشک - 40 گرم (یا مخمر نان - 10 گرم)
عسل یا شکر - 100 گرم برای مرحله اول و 100-150 گرم برای مرحله دوم.

 

سرکه سیب

طرز تهیه سرکه سیب بدون افزودنی

سیب ها را شستم، گوشت کرم خورده و گندیده و دم را جدا کردم. نیازی به کندن پوست  نیست، به سراغ درست کردن مخمر هم می روند.

سپس سیب ها را به همراه پوست و دانه ها روی رنده درشت له کردم. اگر حجم زیادی را تهیه می کنید، می توانید با استفاده از چرخ گوشت، مخلوط کن یا غذاساز این کار را تسهیل کنید.

من بلافاصله تفاله سیب حاصل را در یک قابلمه قرار می دهم - حجم آن حداقل 3 لیتر است (تفاله سیب در طی تخمیر و حباب زدن افزایش می یابد ، بنابراین باید حداقل 10 سانتی متر بالای قابلمه خالی باشد). در این مرحله از شیشه استفاده نکنید! اولاً دیوارها اجازه عبور نور را می دهند و ثانیاً مخمر به دلیل تماس اندک با اکسیژن، در مدت بیشتری در شیشه تخمیر می شوند.

 

سرکه سیب

تهیه سرکه سیب

من 1 لیتر آب را اندازه گرفتم - گرم، اما نه خیلی داغ، از قبل جوشیده شده. 100 گرم عسل (یا شکر) در آن حل کردم. و محتویات تابه را با آب شیرین پر کنید. با قاشق چوبی خوب مخلوط کنید. و نان چاودار را روی آن قرار دادم (البته بهتر است خانگی باشد، اگرچه از فروشگاه خریداری شده خوب است). در صورت تمایل، در این مرحله، می توانید 10 گرم مخمر خشک اضافه کنید، اما من آنها را اضافه نکردم و تخمیر بدون آنها خوب پیش می رود.

سپس به آرامی با قاشق مخلوط کرد و روی ظرف را با پارچه که در 4 لایه تا شده بود بپوشانید. حتما محکم ببندید. مایع حاصل را به مدت 10 روز در جای تاریک و گرم قرار دادم. دمای مطلوب 25-30 درجه بدون نور مستقیم است.

در طی این 10 روز، توده سیب تخمیر می شود و کف می کند (کف اول جایی در روز دوم یا سوم به سطح می آید). هر روز باید با قاشق چوبی هم بزنید - من صبح و عصر هم زدم.

 

سرکه سیب

 

پس از ده روز، زمان برداشتن پالپ (فشرده کردن) است. شما به یک الک، گاز و یک شیشه 1 لیتری نیاز دارید. ابتدا مخلوط سیب را دوباره روی الک قرار دادم و سپس مایع را از طریق پارچه در شیشه ای که در چند لایه تا شده بود صاف کردم. بنابراین برداشتن پالپ بسیار ساده تر است. حتی سعی نکنید بلافاصله آن را از طریق گاز فشار دهید، کار نخواهد کرد، به سرعت آن را گل آلود می کند.

من عمدا آب میوه را در یک ظرف لیتری ریختم تا حجم آن مشخص شود. بر اساس هر 1 لیتر مایع، 100 گرم عسل (یا شکر) اضافه کنید، به شدت هم بزنید.

 

سرکه سیب

لایه ژله ای روی سرکه سیب    عکس بچه سرکه

سپس مایع قندی را در یک شیشه تمیز بزرگتر (2 لیتر) ریختم. اکنون مرحله تخمیر آرام آغاز می شود. شیشه را محکم با گاز بستم و در جای تاریک و حالا خنک به مدت 40-60 روز گذاشتم تا تخمیر شود. می توانید آن را در جایی در کابینت آشپزخانه قرار دهید، نکته اصلی این است که در تمام این مدت مواد خام باید بی سر و صدا ثابت باشند و "نفس بکشند"، تمام فرآیندها کاملاً بدون مشارکت شما انجام می شود. در این مدت کف ابتدا به سطح می آید، سپس ته نشین می شود و مایع به تدریج سبک می شود.

میزان آمادگی سرکه با شفافیت آن مشخص می شود. البته کاملاً تمیز نخواهد بود، اما به طور محسوسی سبک تر می شود، همه در پایین شیشه ته نشین می شوند.

ممکن است یک لایه ضخیم مایل به سفید در بالا تشکیل شود - رحم سرکه یا مادر سرکه  علامت رسیدن سرکه و خوبی آن است که میتوان سرکه را داخل بطری ریخته و مصرف نمود و چنانچه کپک خاکستری رنگ باشد باید آن کپک خاکستری از ظرف خارج و دور ریخته شود تا باعث گندیدن سرکه نشود.. باید با دقت برداشته شود.

 

سرکه سیب

لایه سفید رنگ روی سرکه سیب

سرکه تمام شده را داخل بطری های تمیز ریختم. ظرف رو بستم و فرستادم یخچال. با گذشت زمان، یک رسوب کوچک ممکن است در پایین شیشه جمع شود، که یک هنجار در نظر گرفته می شود. قدرت سرکه خانگی 4-6 درصد است. سرکه سیب کاملاً آماده را می توان در داخل خانه در دمای خنک مانند انبار نگهداری کرد. هم برای مصارف غذایی و هم برای مصارف آرایشی قابل استفاده است. سلامت باشید!

 

مادر سرکه

رحم سرکه یا مادر سرکه 

رحم سرکه یا مادر سرکه چیست

طرز تهیه سرکه سیب مادر

رحم سرکه  Mycoderma aceti ، یک ماده لزج تشکیل شده از سلولز و باکتری اسید استیک است که در طی تخمیر مایعات الکلی ایجاد می شود و الکل را با کمک اکسیژن هوا به استیک تبدیل می کند.

در تولید سنتی، سرکه "مادر سرکه" بوده و هست و برای "پیوند" مخلوط الکلی برای تسریع تخمیر سرکه استفاده می شود.

اگرچه رحم سرکه، ملکه سرکه ، مادر سرکه یا بچه سرکه ظاهری غیر اشتها آور دارد، اما کاملاً بی ضرر است.
مادر سرکه  
پس از 10 روز تخمیر، اضافه کردن شکر ، مایع حاوی الکل را از طریق گاز در یک ظرف شیشه ای صاف کنید - ظرف 40-60 روز نباید از جایی به مکان دیگر منتقل شود، حرکت داده شود یا تکان داده شود. در طول این زمان خواب، رحم استیک ممکن است (اما نه همیشه) تشکیل شود. گاهی اوقات ملکه های سرکه تنها به این دلیل می میرند که ظرف حاوی آب سیب تخمیر شده به مکان دیگری منتقل می شود.

 

مادر سرکه

مادر سرکه سیب     عکس مادر سرکه

با ظاهری کمی کدر، محتویات ظرف چیزی نیست جز سرکه سیب ارگانیک واقعی ، که برای نگهداری و استفاده در بطری، چوب پنبه‌بندی شده است. رحم سیب در مقدار کمی سرکه سیب باقی می‌ماند، زیرا قبلاً رسوبات آن را فیلتر کرده بود. ملکه سرکه را می توان برداشت و در تهیه سرکه سیب آینده در مخلوط آماده شده قرار داد. رحم سرکه فرآیند تخمیر را تسریع می کند، به محصول کیفیت دارویی بیشتری می بخشد و عطر و طعم سرکه سیب را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.

لایه سفید روی سرکه سیب چیست   و  بچه سرکه چیست  

رحم سرکه  یا مادر سرکه شبیه قارچ شفاف است و روی سطح مایع قرار دارد. لایه سفید روی سرکه  یا رحم سرکه ای پس از مرگ به ته ظرف فرو می رود و بی مصرف می شود و به همین دلیل دور ریخته می شود. سرکه سیب با مرگ مادر سرکه خاصیت درمانی خود را از دست نمی دهد.

نظرات

۱۴۰۱/۲/۲ - سرکه سیب می تواند به کسانی که از دیابت رنج می برند کمک کند. اعتقاد بر این است که اسید استیک موجود در مایع به جلوگیری از جذب کربوهیدرات های پیچیده کمک می کند و در نتیجه به کنترل سطح قند خون کمک می کند. علاوه بر این، نوشیدن سرکه سیب می تواند حساسیت بافت ها به انسولین را افزایش دهد.

۱۴۰۱/۲/۲ - سرکه سیب همچنین می تواند جایگزین نوشیدنی های انرژی زا (که قطعاً ناسالم هستند) شود، زیرا این مایع سرشار از پتاسیم و آنزیم هایی است که با خستگی مزمن مبارزه می کنند.

۱۴۰۱/۲/۲- وقتی معده اسید کافی تولید نمی کند، جذب مواد مغذی مانند ویتامین B6، فولات، کلسیم و آهن کند می شود. در همین حال، سرکه سیب می تواند به بازگرداندن تعادل اسید کمک کند و در نتیجه ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری را به بدن برساند.

۱۴۰۱/۲/۲- سرکه سیب به کشتن باکتری ها و همراه با آنها - میکروارگانیسم هایی که باعث بوی بد دهان می شوند کمک می کند.

۱۴۰۱/۲/۲ - اگرچه دانشمندان هنوز علت دقیق آن را کشف نکرده اند، اما دیده شده است که سرکه سیب به کاهش فشار خون کمک می کند.

۱۴۰۱/۲/۲و اکنون من دو دستور العمل ساده را ارائه خواهم داد که به شما کمک می کند سرکه سیب را در خانه بدون تلاش زیاد درست کنید.

۱۴۰۱/۲/۲سیب: 500 گرم آب: 500 میلی لیتر شکر: 50 گرم مخمر: 10 گرم پودر سوخاری (نان سیاه) 1. گزینه 1: سیب ها را رنده کنید....... 2. در یک ظرف شیشه ای بریزید، آب گرم جوشیده را بریزید، شکر، مخمر و کروتون های نان سیاه را اضافه کنید....... 3. ظرف دربسته را در جای تاریک با دمای 20-30+ درجه به مدت 2 هفته نگه دارید، مواد داخل شیشه را 2-3 بار در روز با قاشق چوبی مخلوط کنید........ 4. سپس توده سیب را با یک الک ریز صاف کنید و فشار دهید...... 5. دوباره مایع را صاف کنید، آن را به یک ظرف با دهانه پهن منتقل کنید .50 گرم شکر را به یک لیتر مایع اضافه کنید، مخلوط کنید تا حل شود.......... 6. روی ظروف را با گاز بپوشانید و بپیچید. برای ادامه فرآیند تخمیر در جای گرم نگهداری کنید...... 7. بعد از 1.5-2 ماه، سرکه سیب را با شلنگ در بطری ها بریزید و با پارچه فیلتر کنید......... 8. بطری ها را محکم ببندید و در جای خنک نگهداری کنید.....

۱۴۰۱/۲/۲طرز تهیه سرکه سیب تخمیری در خانه..... سیب: 800 گرم....... آب: 1 لیتر........... عسل: 150-200 گرم (یا شکر)......... مخمر: 10 گرم (یا 20 گرم خرده نان قهوه ای)....... سیب ها را خوب بشویید...... 1. اکنون دو گزینه وجود دارد. یا سیب ها را به همراه هسته روی یک رنده درشت رنده کنید یا به مکعب های کوچک برش دهید. من دومی را انتخاب کردم 2. در شیشه یا ظرف سفالی بریزید، آب جوش بریزید، عسل یا شکر، مایه خمیر و نان سیاه کروتون را اضافه کنید. 3. مواد نباید بیش از دو سوم ظرف را پر کند تا در هنگام اسیدی شدن به بیرون نریزد. هرچه گردن شیشه پهن تر باشد، فرآیند تخمیر سریعتر است. 4. ظرف بدون درپوش را به مدت 10 روز در جای تاریک نگه می داریم و روزی 2 تا 3 بار با قاشق چوبی هم می زنیم. 5. پس از 10 روز، مایع را از توده سیب از طریق گاز چند بار صاف کنید. 6. به ازای هر لیتر مایع 50-100 گرم شکر یا عسل اضافه کنید. ظروف را با گاز بپوشانید، بانداژ کنید و به مدت 40 تا 60 روز دیگر در یک مکان تاریک و گرم نگه دارید. 7. هنگامی که مایع از حالت کدر خارج می شود، شفاف تر می شود، دیگر حباب نمی دهد، به این معنی که فرآیند تخمیر به پایان رسیده است. 8. سرکه آماده فیلتر، بطری و بسته می شود. 9. در دمای 6-8 + درجه سانتیگراد نگهداری شود. پس از مدتی ممکن است یک رسوب قهوه ای ظاهر شود، این کاملا طبیعی است.

۱۴۰۱/۲/۲سرکه سیب بسیاری از بیماری ها (فشار خون، درد مفاصل، واریس، بیماری های قارچی، چاقی، استوماتیت، ورم لوزه ها و ...) را درمان می کند. مثلا برای رفع خستگی و راحت شدن کار قلب 1 لیوان آب جوشیده کمی گرم مینوشم و 1 قاشق غذاخوری اضافه می کنم. یک قاشق غذاخوری سرکه و 1 قاشق چایخوری عسل. من 1-2 بار در روز قبل یا بعد از غذا مصرف می کنم. دوره 10-15 روز است. سپس 3-5 روز استراحت می کنم، سپس دوره را تکرار می کنم.

۱۴۰۱/۲/۲ هر گونه سیب از انواع شیرین برای تهیه سرکه سیب در خانه مناسب است. میوه ها را خوب بشویید و قسمت های آسیب دیده را بردارید و همراه با هسته آن را روی رنده درشت رنده کنید. دوغاب به دست آمده را در یک ظرف شیشه ای قرار دهید. کمی آب جوشیده گرم را به میزان 1 لیتر آب - 1 کیلوگرم سیب بریزید. در هر لیتر 100 گرم شکر (یا عسل) و 10 گرم مخمر نان اضافه کنید. ظرف را با گاز بپوشانید و در مکانی تاریک با دمای 20-25 درجه سانتیگراد قرار دهید، اما نه در آفتاب. ظرف 10-11 روز، توده باید تخمیر شود، آن را 2-3 بار در روز با یک قاشق چوبی هم بزنید. در روز 11-12، توده را به یک کیسه منتقل کنید و آن را در یک ظرف شیشه ای دیگر فشار دهید، با گاز بپوشانید و برای تخمیر بیشتر بگذارید. در این مرحله به ازای هر 1 لیتر مایع 50-70 گرم شکر اضافه می کنم. شیشه را بدون هم زدن با گاز می بندم و در جای گرم (20-19 درجه سانتی گراد) قرار می دهم تا تخمیر ادامه یابد. آب حاصل را به مدت 40 تا 45 روز تکان ندهید یا هم نزنید. در این مدت تخمیر متوقف می شود ، مایع روشن می شود و طعم ترش دلپذیری به دست می آورد. مایع شفاف را از طریق یک شلنگ تخلیه کنید یا از طریق یک لایه گاز صاف کنید. این سرکه سیب دارویی واقعی است. رسوب را دور بریزید و سرکه را در بطری های تیره بریزید و محکم با چوب پنبه ببندید. بهتر است سرکه را در یخچال نگهداری کنید (می توانید آن را در کابینت هم استفاده کنید). هر چه بیشتر بماند مفیدتر می شود. در حین تهیه سرکه، مگس های میوه ممکن است در اطراف یا حتی در آن ظاهر شوند. این طبیعی است، پس از بطری شدن سرکه، آنها ناپدید می شوند. در فرآیند تولید سرکه، ممکن است یک لایه به شکل یک چتر دریایی کوچک در بالای مایع ظاهر شود که می توان آن را برداشته و در تولید سرکه جدید بکار برد. مادر سرکه یا رحم سرکه مانند سرکه برای اهداف دارویی استفاده می شود.

۱۴۰۲/۵/۱۵سرکه سیب برای پوست با استفاده عاقلانه همه چیز را درمان می کند پاکسازی و جوانسازی پوست، از بین بردن لکه های پیری و اگزما - سرکه سیب قادر به انجام تمام موارد فوق است.

۱۴۰۲/۵/۱۵ سرکه سیب در مراقبت از پوست استفاده می شود و در درمان اگزما موثر است زیرا حاوی: بتاکاروتن، که از نوسازی سلولی پشتیبانی می کند، پتاسیم که pH پوست را تنظیم می کند و واکنش های آلرژیک را از بین می برد. ویتامین ها و عناصر حیاتی که باعث افزایش ایمنی می شوند: آهن، منیزیم، سدیم، گوگرد، کلسیم، فسفر و پکتین، اسیدهای لاکتیک، استیک و مالیک که دارای اثر ضد التهابی هستند، قارچ ها را ضد عفونی و حتی از بین می برند. بنابراین، سرکه به خوبی تحریک و خارش پوست خشک همراه با اگزما را برطرف می کند. از جمله موارد دیگر، سرکه باعث کاهش بیماری درماتیت عصبی، پسوریازیس و حتی کرم حلقوی می شود.

۱۴۰۲/۵/۱۵ نحوه استفاده از سرکه سیب برای صورت هشدار مهم : هرگز از سرکه سیب رقیق نشده روی صورت، دست ها یا پاهای خود استفاده نکنید. همیشه آن را با آب 1:1 رقیق کنید. دومین هشدار مهم: برای بهره مندی از فواید پوستی سرکه سیب، از سرکه طبیعی تخمیر شده طبیعی که دارای 4 تا 5 درصد ABV است، استفاده کنید. سرکه سنتز شده دارای قدرت 7-10٪ است و فقط یک اسانس سرکه رقیق شده با طعم سیب است. نشانه دیگری که با آن می توانید سرکه طبیعی را برای پوست انتخاب کنید: بطری های حاوی آن تقریباً همیشه کمی رسوب در پایین دارند. این طبیعی و حتی خوب است.

۱۴۰۲/۵/۱۵تست آلرژی: قبل از استفاده از سرکه برای اولین بار، سرکه سیب رقیق شده را روی ناحیه کوچکی از بازوی خود بمالید و 10 تا 15 دقیقه صبر کنید. فقط پس از آن، می توانید از سرکه سیب در مراقبت از پوست استفاده کنید، به عنوان مثال، به عنوان بخشی از ماسک های صورت.

۱۴۰۲/۵/۱۵سرکه سیب به خوبی لکه های کوچک پیری را تغییر رنگ می دهد و همچنین غدد چربی ملتهب را ضد عفونی می کند و با آکنه هایی که قبلاً ظاهر شده مبارزه می کند و از ظاهر آنها جلوگیری می کند. سرکه سیب پوست را سفید می کند و اگر روزانه همراه با شستشوی صورت از آن استفاده کنید، به مرور زمان متوجه خواهید شد که لکه های پیری کاهش یافته و روشن تر می شوند. برای تقویت اثر، یک پد پنبه ای را با محلول آبی سرکه سیب مرطوب کنید، پوست را با آن پاک کنید و به مدت 20 تا 30 دقیقه روی لکه ها قرار دهید. سپس با آب تمیز بشویید. اگر این روش را دو بار در روز تکرار کنید، پس از یک ماه و نیم متوجه خواهید شد که سرکه سیب چقدر روی پوست شما تأثیر می گذارد.

۱۴۰۲/۵/۱۵سرکه سیب و چین و چروک همچنین می توانید از سرکه سیب برای سفت شدن پوست و خلاص شدن از شر خطوط ریز با شستن صورت خود با سرکه رقیق شده دو بار در روز استفاده کنید. پس از هر روشی، همیشه باید سرکه را از روی صورت خود با آب تمیز بشویید. سرکه سیب پوست چرب یا خشک با توجه به اینکه سرکه سیب PH پوست را عادی می کند، با شستشوی منظم می توانید هم از شر خشکی و هم چربی پوست صورت خود خلاص شوید. هشدار مهم: پس از استفاده از سرکه سیب طبیعی روی پوست خود، حتماً قبل از بیرون رفتن در مقابل آفتاب از آن با لباس و ضد آفتاب محافظت کنید. سوختگی های احتمالی فیتوشیمیایی

۱۴۰۲/۵/۱۵بهترین دستور العمل های سرکه سیب برای خارش اگزما و سایر بیماری های پوستی نسبت رقیق شدن سرکه سیب برای پوست مشکل: 2 قاشق چایخوری در هر لیوان آب. اگزما را با این محلول خیس کنید و بگذارید خیس بخورد. برای پوست های حساس از 1 قاشق چایخوری در هر فنجان استفاده کنید.

۱۴۰۲/۵/۱۵حمام با سرکه سیب نسبت رقیق شدن سرکه سیب برای پوست مشکل: 2 قاشق چایخوری در هر لیوان آب. اگزما را با این محلول خیس کنید و بگذارید خیس بخورد. برای پوست های حساس از 1 قاشق چایخوری در هر فنجان استفاده کنید. درمان پوست با سرکه سیب با این روش قابل انجام است. نسبت رقیق شدن: ½ فنجان سرکه در هر حجم حمام. آن را به مدت 15 دقیقه نگه دارید، سپس پوست خود را خشک کنید و از یک مرطوب کننده استفاده کنید. هر روز تکرار کنید تا اگزما از بین برود.

۱۴۰۲/۵/۱۵نوشیدنی با سرکه سیب استفاده از سرکه سیب رقیق شده در داخل پوست مشکل، بدن را تغذیه می کند، اما در اینجا مهم است که دوز را رعایت کنید و زیاده روی نکنید تا آسیبی به آن وارد نشود. حد مجاز روزانه 2-3 قاشق چایخوری سرکه رقیق شده است. چگونه نوشیدنی سرکه سیب درست کنیم؟ یک قاشق چایخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب رقیق کرده و بنوشید. می توانید یک قاشق چای خوری عسل برای نوشیدنی خوشمزه و سالم اضافه کنید. شما نمی توانید بیش از 2-3 لیوان در روز بنوشید، با توجه به احساس خود قضاوت کنید. این مخلوط را با معده خالی ننوشید!

۱۴۰۲/۵/۱۵سفید کردن پوست با سرکه سیب بسیاری از بررسی ها می گویند که می توان از سرکه سیب خالص برای سفید کردن لکه های پیری روی صورت استفاده کرد. محلول را باید چندین بار در روز با نواحی مشکل دار بزنید و بدون شستشو روی پوست بگذارید. پس از 3 روز استفاده، لکه باید روشن تر شود یا اندازه آن کاهش یابد (بسته به شدت). اما ابتدا یک منطقه کوچک را برای واکنش آلرژیک بررسی کنید. اگر پوست صورت حساس یا خشکی دارید، سرکه سیب باید با جوشانده بابونه یا شیر به نصف رقیق شود - این به کاهش اسیدیته کمک می کند. توصیه می شود پوست را با چنین تونیکی در شب پاک کنید، در این زمان خواص بازسازی اپیدرم بالاترین میزان است.

۱۴۰۳/۳/۹آقای سعید لطف کردن در مورد طرز تهیه سرکه سیب تخمیری نوشتن آیا میشه پاسخ بدین منظور از مخمر همون مخمری هست که برای تهیه نان تهیه میشود؟

در ادامه بخوانید...