سس زغال اخته و شاه توت

یکی از پر طرفدار ترین سس هایی که هر ساله در آمریکا درست می شود. سس زغال اخته و شاه توت است. می توانید از این سس در درست کردن استیک، پنکیک صبحانه، تارت های خانگی و انواع دسر ها استفاده کنید. برخلاف نام طولانی و سخت آن، طرز تهیه ی راحتی دارد و می توانید با درست کردن آن در خانه، خودتان و خانواده را از لذت خوردن این سس خوشمزه بهره مند کنید.

اما درست کردن آن، نگران این قسمت نباشید ما یکی از محبوب ترین دستور پخت ها را برای شما در این جا قرار می دهیم که به سادگی مواد آن تهیه شده و می توانید در خانه آن را درست کنید.

نکته ی مهم در مورد این نوع سس این است که می توانید هم از میوه های تازه و هم از میوه های فریز شده استفاده کنید. اگر می توانید تازه ی آن را تهیه کنید چه بهتر وگرنه می توانید با همان میوه های یخ زده هم این سس خوشمزه و فوق العاده را تهیه کنید. شما می توانید این سس را تنها با زغال اخته و یا تنها با شاه توت نیز درست کنید. اما ترکیب این دو مزه ی خوبی را به همراه دارد. البته به یاد داشته باشید

اگر از میوه ی یخ زده استفاده کردید، حتما اجازه دهید از قبل به دمای اتاق برسد و سپس با آن سس خود را درست کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه ی سس زغال اخته و شاه توت:

500 گرم زغال اخته یخ زده و یا تازه

250 گرم شاه توت یخ زده و یا تازه

نصف فنجان شکر دانه ریز

یک چهارم فنجان آب

1 قاشق غذا خوری آب لیمو ترش

2 قاشق غذا خوری از شربت غلیظ تمشک سیاه(این مورد اختیاری است)

طرز تهیه:

در ابتدا اگر از زغال اخته ی یخ زده استفاده می کنید. اجازه دهید یخ ها به آرامی باز شوند. اصلا از مایکروفر برای باز کردن یخ ها استفاده نکنید. این کار بافت زغال اخته ها را برای تهیه ی سس خراب می کند. اجازه دهید خودشان به دمای اتاق برسند. اما در صورتی که از زغال اخته ی تازه استفاده می کنید، به خوبی آن را شسته و درون قابلمه بریزید. شعله را کم کرده و اجازه دهید زغال اخته ها کمی نرم شوند. سپس کم کم آن را هم بزنید تا ته نگیرد. زمانی که زغال اخته ها به خوبی نرم شدند و آب کمی از آن ها باقی ماند، آب را اضافه کنید. به همراه آب اکنون لازم است شکر و آب لیمو ترش را نیز اضافه کنید و دوباره هم بزنید آنقدر به این کار ادامه دهید تا شکر به خوبی حل شده و آبی درون ظرف باقی نماند. سپس در این مرحله شاه توت ها را اضافه کنید و اجازه دهید 5 الی 10 دقیقه با مواد بجوشد. در مورد شاه توت هم اگر یخ زده هستند لازم است اجازه دهید تا به دمای اتاق برسند.

بیشتر بدانیم: طرز تهیه انواع سس 13 مورد 

شعله را خاموش کنید و اجازه دهید که محلول سرد شود. سپس آن را درون شیشه ریخته و از آن استفاده کنید.

به یاد داشته باشید به این دلیل که این سس مواد نگه دارنده ندارد تنها برای چند روز قابل استفاده است.

اما اگر می خواهید برای مدت بیشتری از این سس استفاده کنید می توانید آن را در فریزر نگه داری کرده و به مدت شش ماه از آن استفاده کنید.

شما می توانید با همین دستور از میوه های دیگری همچون انار، توت فرنگی و تمشک نیز استفاده کنید. ترش یا شیرین بودن سس نیز به شما و سلیقه تان بستگی دارد. اگر از مزه ی ترش لذت می برید و می خواهید که سستان مزه ای ترش داشته باشد، کافی است از مقدار شکر کم کرده و کمی آب لیمو ترش را بیشتر کرده و مقداری نمک به آن بیافزاید. اما اگر می خواهید که سس ته مزه ای شیرین داشته باشد، کافی است همین دستور تهیه را دنبال کنید.

سس ما آماده است، نوش جان

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید