شیشه های رنگ آمیزی شده در قاب پنجره

در

تزیین پنجره های قدیمی

زیبایی باورنکردنی شیشه های رنگ آمیزی در قاب پنجره
هنر ایجاد نقاشی متشکل از قطعات شیشه ای متصل شده به هم همانند پازل به هزاران سال پیش برمی گردد . شیشه های رنگی که زیباییشان با تابش نور خورشید هزاران برابر می شود و مردم را به دنیای رویا و افسانه ها می برد و به نوعی به جلوگیری از نور پنجره به داخل فضا موثر است. شاید به همین دلیل است که شیشه های رنگی برای قرن ها در دکوراسیون کلیساها مورد استفاده قرار گرفتند. در ابتدای قرن بیستم،تزیین پنجره با طلق رنگی و پنجره های شیشه ای رنگ آمیزی شده، در حالیکه تجسم جدیدی از سبک نوآوری در آنها وجود داشت بین مردم و در دکوراسیون منازل پر طرفدار شد. شاهکارهای هنر شیشه ای رنگی که توسط هنرمندانی مانند تیفانی، ژاک گرووب و جان لا فرژ ساخته شده اند به این دوره تعلق دارند. در این مقاله  عکس طرح شیشه های رنگی  در تزیین پنجره های قدیمی آورده شده است.

تزیین پنجره های قدیمی


جان لا فرژ (John La Farge) (ایالات متحده آمریکا)، رنگ آمیزی شیشه ای "ماهی"

طرح شیشه های رنگی

جان لا فرژ (USA)،  شیشه رنگی پنجره

اعتقاد بر این است که جان لا فرژ، هنرمند و طراح آمریکایی، اولین شیشه رنگی را با لکه های اپال اختراع کرد، و پس از آن اجازه ساخت سبک شیشه ای رنگ آمیزی تیفانی را داد. خطوط منحنی، طرح رنگ جدید و عمق داشتن از ویژگی های خاص شیشه های رنگ آمیزی در سبک مدرن است.

تزیین پنجره با طلق رنگی

لوئیس کمرمر تیفانی (ایالات متحده آمریکا)، "آموزش" (شیشه رنگ آمیزی Memorial Chittenden)، دانشگاه ییل

طرح شیشه رنگی پنجره

لوئی کمپورف تیفانی (USA)، شیشه رنگی از عمارت تسلی

استاد بزرگ و "فاتح شیشه های رنگی" لوئی کمپورف تیفانی، علاوه بر انواع جدید این مواد، جهان را با یک روش اصلی ترکیب قطعات، آشنا کرد. به جای پیوستن سرب سنگین، او شروع به استفاده از رشته های مس نازک جوش داده شده همراه با قلع کرد. این روش اجازه داد تا به پنجره های با شیشه ی رنگی فضای سه بعدی بیافزاید و مدل های حجمی را ایجاد کنند. تکنیک تیفانی هنوز در هنر شیشه های رنگی استفاده می شود.

تزیین پنجره با طلق رنگی

لوئی کمپورف تیفانی و شرکت تیفانی (ایالات متحده آمریکا)، شیشه ای رنگ آمیزی شده

طرح شیشه رنگی پنجره

لوئی کمپور تیفانی (ایالات متحده آمریکا)، مگنولیا و ایریس

برآورد شده است که تا سال 1900 مقدار 200 تن شیشه در  5 هزار سایز مختلف در انبارهای تیفانی وجود داشت. همه آنها به یک سیستم خاص طبقه بندی شده و تجزیه شدند.

طرح شیشه رنگی پنجره

ژاک گروب (فرانسه)، شیشه ای رنگی با گل رز از خانه کوربین

 پنجره های شیشه ای رنگ آمیزی شده

ژاک گروبیا (فرانسه)، شیشه رنگ آمیزی "درختان و پرندگان"

طرح شیشه رنگی پنجره

ژرژ دی فور (فرانسه)، شیشه ای رنگی در یک قاب چوبی

در ابتدای قرن بیستم، شرکت تیفانی یکی از بزرگترین تولید کنندگان شیشه های رنگی در جهان شد. تیفانی، به طور فعال از شیشه منیزیم استفاده می کند - این امر با افزودن فلزات و همچنین نوع "folded" یا "draperies" به دست می آید. برای این مواد غیر معمول، ورق شیشه ای در حالی که هنوز گرم است تغییر شکل و چین دار و ... می شود. چنین شیشه هایی بهترین مواد طبیعی را انتقال می دهد. شاخ و برگ یا پوست درختان، چمن.

طرح شیشه های رنگی

الکساندر Sergeevich Khrenov (روسیه)، شیشه ای رنگی از آپارتمان در خیابان Znamenskaya در پطرزبورگ

تزیین پنجره با طلق رنگی

ژاک گروبیا (فرانسه)، شیشه رنگی برای کارخانه 

 پنجره های شیشه ای رنگ آمیزی شده

ژاک گروب، سقف شیشه ای رنگارنگ Gran Hotel de la Cuidad de مکزیک

اگر شیشه ای با رنگ مورد نظر موجود نبود، می توان رنگ مورد نیاز را با ترکیب قطعات در چند لایه به دست آورد، همانطور که هنرمند در پالت رنگ این کار را انجام می دهد . این روش که "روش ساندویچ" نامیده می شود، برای اولین بار توسط لوئیس تیفانی نیز مورد استفاده قرار گرفت. در نتیجه امروز ما می توانیم از شاهکارهای هنر شیشه ای رنگارنگ لذت ببریم که ارتباطشان را از 100 سال گذشته یا بیشتر از دست داده اند. بیشتر تکنیک های مدرن ساخت نقاشی های شیشه ای بر اساس اصول هنری دقیقا در دوران مدرن قرار می گیرند.

 پنجره های شیشه ای رنگ آمیزی شده

هنرمند ناشناخته، پنجره  پاگرد پله در خانه

طرح شیشه رنگی پنجره

هنرمند فرانتس آدولف، شیشه ای رنگی از پله اصلی، عمارت Ryabushinsky در خیابان M. Nikitskaya

طرح شیشه رنگی پنجره

 پنجره های شیشه ای رنگ آمیزی شده

جیووانی بلترامی (ایتالیا)

نظرات

در ادامه بخوانید...

دکوراسیون فضاهای داخلی 2016

در

فضاهای داخلی با حس لامسه: لمس شدن توسط چیدمان و اثاثیه


نرم و غیر مقاوم:چیزهایی که در این فصل شما باید برای خانۀ خود دارای آن باشید تماما مربوط به لامسه هستند .لامسه های داخلی فضای بین چیدمان نرم و سخت را تشکیل میدهند که اتاق را از جایی که شما ساکن آن هستید به چیزی که شما تجربه میکنید تبدیل خواهد کرد.(سیارک)
جو بورنز،از طراحی و توسعه دهنده،الیور بورنزمیگوید:"مخمل، یک پارچه عامه پسند در راهروها در فصول پائیز/زمستان 2016 بود و حالا بصورت یکی از اجزاء ثابت کلید فصل گرایشات داخلی درآمده است"
"مخمل احساسی گرم، عمیق و لوکس بودن را به اتاق منتقل میکند. تطبیق پذیر است و بصورت مداوم شالوده ای از اجزاء متمرکز مثل یک صندلی راحتی، مبل و یا بالش،تا پشتی یا رو انداز فراهم میکند"
برای اشیاء مرغوبی که از بودجه معمول بیشتر باشند، “Touched Interiors” دارای رنج دلخواه طرح های دیواری هستند، از مخمل الماسی شکل تا چرم قرمز گل میخی با کریستال های سنگ.قیمت های از 250 یورو برای هر 45 سانتی متر مربع طرح آغاز می شود. (touchedinteriors.co.uk).


بازگشتی دیگر به دهه 70، ازدحام یا پوشاندن یک سطح مناسب ، دوباره بازگشته است.کاغذ دیواری نینا کمپبل با ظاهر موتیف های نقطه ای در میان شلوغی با تضادی خارجی(هر رول،95 یورو، (ninacampbell.com
درحالیکه کاغذ دیواری آزبورن شامل راه راه های پلنگی و نقاط پلنگی در تزئینات و تماما فلزی میباشند.(119 یورو، ( johnlewis.com


دیوارها همچنین از کف ها الهام گرفته اند.با چوب اصلاح شده دارای اضافات بافتی عمیق و گرم الهام گرفته از طبیعت.سوفیاشبی،کارگردان در استودیو Ashby میگوید"پیچیدگی و حرکت در ساقۀ غلات، یک سطح لمسی بسیار زیبا است که برای لمس کردن گرم است و بسیار طبیعی میباشد"(سیارک)
محوطۀ طراحی داخلی Bret و May دریورک شایر، سرشار از گزینه های چوبی است.قیمت ها از 49 یورو در متر مربع چوب اصلاح شده با روکش فلزی شروع میشوند. (bertandmay.com) چوب داگلاس و بلوطی شکل قد کمپانی خانوادگی دانمارکی Dinesen stocks از 100 یورو در هر متر مربع آغاز میشود. (dinesen.com).
طراحی داخلی بخش نمایش برج بانک جنوبی لندن برعهدۀ راشل وینهم است."ما ترکیبی از مس سیر، شرابی و رنگ قهوه ای مایل به زرد و پارچه های نرم در بافت های مختلف شامل خز، ابریشم . ترمه را برای ایجاد یک فضای گرم و مطبوع، استفاده کردیم" او اینطور گفت"این اسبابیه مجلل هنگامیکه با کوسن ها و رو اندازها پوشانده شودند، ایجاد غنا و عمق خواهند کرد" اتصالات جدید پائیزی فرانسوی از گره ها تا گستردگی های ادامه دار است و شامل چراغ سقفی کریستال ضخیم با یک سطح درخشان چند وجهی میباشد.(165 یورو، frenchconnection.com)
ربکا واکفیلد کارگردان خلاق در استودیو Banda Design، میگوید لامسه، موجب افزایش گرایش و سرگرمی در خانه میشود." مشتریان ما بصورت فزاینده بدنبال چیزی منحصربفرد که به زیبایی درست شده باشد،پایدار و اصیل باشد میگردند که مهمان ها در هنگام مهمانی های شام، راجع به آن نظر بدهند.
اما این تماما برای نشان دادن و درخشیدن نیست.آتینا بلوف؛ حامی مالی توپولوژی داخلی، یک سرویس داخلی مجازی که از هر اتاقی 75 یورو شروع میشود(topologylondon.co.uk), میگوید که وسواس ما درمورد لمس، از چیزی عمیق تر منشا میگیرد."ما دارای میل ارتقاء تجربه حسی بوسیلۀ اشیایی که خودمان را در خانه بوسیله آنها محاصره کرده ایم، میباشیم" او می گوید:تنها نگاه کردن به چیزی کافی نیست.اضافه کردن گزینۀ تماس، مشخصا برای حس کنجکاوی ما خوشایند است که شاید ریشه در تکامل دوران کودکی ما داشته باشد."


بافت، یک گزینۀ بسیار کلیدی در سراسر صنعت، یک مجموعه بوتیک از آپارتمان ها توسط Dukelease در Fitzorvia شهر لندن است که طراحی خود را از ناحیۀ تجارت پارچه های تاریخی گرفته است."ما از مواد در راه های غیر معمول استفاده کردیم.پارچه ها بر دیوارها و درها و توری های مشخص بر روی کاشی های توالت از طراح متولد اسپانیا Patricia Urquiola استفاده کردیم."Katharine Neathercoat از شرکت طراحی داخلی . scheme’s ، Rold Judd اینطور می گوید.حجاری و نقوش برجسته کاشی های Urquiola از 281.47 یورو در هر متر مربع موجود میباشند.
البته، روند لمسی بطور نزدیکی با وسواس ما درخصوص درست کردن چیزها مرتبط است.برای آنها که مشتاق خلق کردن بیان قطعات خودشان هستند، Bobbin و Bow، کارگاهی را اداره میکنند تا چلچراغ های ساده اما پر جلال از نی چاودار و کاغذ درست کنند. برای فریبندگی کمتر، کمپانی همینطور کمیسیون هایی که از 170 یورو شروع میشوند را برعهده گرفته است. (bobbinandbow.com).

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

بهترین ساختمان های شیشه ای در جهان

در

 معماری مدرن همراه شده با  طرح‌های نامتجانس ، نامتقارن و مواد غیر متعارف جدید .

در گوشه و کنار جهان ساخت بنا با استفاده زیاد از پنل های شیشه ای و تیتانیوم  به یکی از ویژگی‌هایی  معماری مدرن تبدیل  شده و طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرده است.

با (سیارک) برای دیدن 10عدد از بهترین ، زیباترین و حیرت انگیز ترین  ساختمان های شیشه‌ای جهان همراه شوید.

۱۰. باغ گیاه‌شناسی، کوریتیبا

                                                                      باغ گیاه‌شناسی کوریتیبا
سال افتتاح :  ۱۹۹۱ با الگو برداری از  کاخ شیشه‌ای قرن ۱۹ امی لندن

محل باغ گیاه‌شناسی کوریتیبا  : مرکز شهر کوریتیبای برزیل

مساحت :  ۴۵۰ متر مربع

جنس بنا : شیشه‌ و فلزی

 

۹. کارگاه انستیتو تکنولوژی کاگاوانا، توکیو

                                                                       کارگاه انستیتو تکنولوژی کاگاوانا

محل: توکیو

مساحت : حدود دو هزار متر مربع

جنس بنا : پنل‌های بزرگ و ستونهای فلزی سفیدرنگ

معمار و طراح : جوانا ایشیگامی (Juana Ishigami) و همکاران

 

۸. منزل فارنزورث، پلانو

                                                                          منزل فارنزورث، پلانو

سال افتتاح : ۱۹۵۱

محل : کنار رودخانه فاکس در نزدیکی شهر پلانوی آمریکا

مساحت :  ۴۵۰ متر مربع

جنس بنا : شیشه‌ و فلزی

معمار و طراح :  لودویش میس فن در روهه (Ludwig Mies van der Rohe) 

۷. مرکز وزارت بهداشت باسک، بیلبائو

                                                           مرکز وزارت بهداشت باسک بیلبائو

محل : باسک بیلبائو در اسپانیا

مساحت : ۱۳ طبقه زیبا

جنس بنا : شیشه‌ 

معمار و طراح :  کول بارو Coll-Barreu

۶. هتل دابلیو، بارسلونا

                                                            هتل پنج ستاره دابلیو بارسلونا "هتل بادبان"

سال افتتاح : 2009

محل :خط ساحلی بارسلونا ی اسپانیا

جنس بنا : شیشه‌ 

معمار و طراح : ریکاردو بوفیل (Ricardo Bofill)

۵. بنیاد نما و آوا، هلند

                                                                           بنیاد نما، آوا هلند

مساحت : 10 طبقه

محل : شهر هیلفرسوم هلند

جنس بنا : شیشه‌ 

معمار و طراح : ویلم یان نویتلینگز (Willem Jan Neutelings) و میکیل ریدیک (Michiel Reidjik) به صورت یک مکعب ساخته شد

۴. هرم لوور، پاریس

                                                                              هرم لوور پاریس

سال افتتاح :  ۱۹۸۹

محل : پاریس فرانسه

جنس بنا : شیشه‌ 

معمار و طراح : I. M. Pei

۳. تبر سنت ماری ۳۰، لندن

                    تبر سنت ماری 30 لندن یا ساختمان سوئیس ری و یا برج خیار ترشی (Gherkin)

سال افتتاح : 2003

محل : لندن

جنس بنا : شیشه‌ 

معمار و طراح : نورمن فاست (سیارک)

۲. خانه رقصان، پراگ

              خانه رقصان پراگخانه رقصان پراگ "یادآور یکی از رقص‌های معروف فردی آستیر و جینجر راجرز"

سال افتتاح : 1996

محل : شهر پراگ، پایتخت کشور چک و در نزدیکی رودخانه Vlatva

جنس بنا : شیشه‌ 

معمار و طراح : ولادو میلونیچ و فرانک گری

۱. مرکز ملی هنرهای نمایشی، پکن

                            مرکز ملی هنرهای نمایشی پکن"تخم مرغ غول‌آسا"

سال افتتاح : ۲۰۰۷

محل : پکن ،پایتخت چین

جنس بنا : شیشه‌  و تیتانیوم

معمار و طراح : نام پاول اندرو (Paul Andreu) (سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

طب دکوراسیون

در

معمولابعداز یک روز پرکار و پرتلاش دوست دارید بعد از صرف یک شام خوشمزه و خوش عطر در اتاق خود با آرامش خاطر بخوابید.اولین راه برای رسیدن به این امرمهم،پاک کردن ذهن از مشغولیت های ذهنی است; به یاد داشته باشید هر چه قدر که مشکل شما بزرگ و حل نشدنی باشد با توکل بر پروردگار مهربان و بهره مندی از نعمت خدادادی خواب می توانید نیرویتان را برای تلاش دوباره ذخیره سازید.

حال با کشیدن چند نفس عمیق و اکسیژن رسانی مناسب به سلول ها احساس نشاط خواهید داشت و می توانید خوابی آرام و لذت بخش را تجربه کنید...

آیا هنوز احساس راحتی نمی کنید! و به سختی می توانید بخوابید دیگر چه دلیلی وجود دارد!؟

کمی به محیط اطرافتان دقت کنید متوجه می شوید...

اتاقتان شلوغ و تنش آور است.

دکوراسیون فضاهای داخلی 2016

4 طرح با رنگ بهاری برای اجرا در خانه 

از همه وسایل لیستی تهیه کنید:

در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد که بتوانید محیطی دوست داشتنی،آرامش بخش و لذت بخش را تجربه کنید.

۱ - اثاثیه و لوازم خود را لیست کنید.

۲ - اثاثیه و لوازمی را که غیر قابل استفاده هستند را یادداشت نمایید.

۳ - از اثاثیه و لوازمی را که مدت هاست از آنها استفاده نمی کنید و نیازی به آنها ندارید را لیستی تهیه کنید.

۴ - رنگ هایی که به شما نشاط و آرامش می دهند و مورد علاقه شما هستند را نیز یادداشت نمایید.

۵ - رنگ هایی که باعث تنش روحی شما می شوند و آرامش شما را برهم می زنند و آنها را دوست ندارید دسته بندی نمایید.

۶ - پارچه هایی که باعث حساسیت پوستی شما می شوند و همینطور آنهایی که مورد علاقه شما نیستند لیست برداری کنید.

۷ - کمد لباس یکی از مهم ترین جایگاه های اتاق خواب است;اثاثیه و لوازمی که درون کمد اتاق خواب دارید یادداشت نمایید.(سیارک)

حال شما لیستی از اثاثیه و لوازم خود و نیز رنگ های دلخواه و دوست داشتنی دارید،به دلیل اینکه سلیقه و نظر شما نسبت به سلیقه دیگران بسیار متفاوت و متعدد است بر اساس قوانینی که به شما آموزش می دهم و البته به لیستی که با حوصله و اشتیاق و مشورت اعضای خانواده تهیه کرده اید مراجعه و اتاقتان را بر اساس آن طراحی کنید.

 اکنون اجرا کنید

اگر صاحبخانه هستید و توانایی رنگ آمیزی اتاق تان را دارید آن را رنگ آمیزی یا کاغذ دیواری کنید.

توجه شود بهتر است از رنگ های تند،فسفری و خیلی تیره استفاده نکنید زیرا هم چشم های شما را مورد هجوم قرار می دهد و هم اعصابتان را تحریک خواهد کرد.

رنگ های ملایم و روشن را انتخاب کنید مثل شیری واستخوانی و همچنین می توانید یک تخته از دیوار را به رنگ های نشاط آور همچون زرد و یا سبز...

رنگ های آرامش بخشی همچون نیلی و آبی بهره ببرید...

و باز به لیست علاقه مندی های خود مراجعه نمایید.

ادامه دارد...... (سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

شیشه

در


شیشه توسط مصریها کشف شده و توسط رومی ها تکمیل شده است،‌ شیشه یکی از قدیمی ترین مواد ساخت بشر است. به خاطر تاریخچه طولانی آن، جزو اموال ثروتمندان بوده است. مهره شیشه ای، تزئینات، ظروف و شیشه بعنوان ظرف و جلا. کاربرد شیشه در پنجره از قرن 15ام شروع شد اما تا قرن 17 ام توسعه نیافت. البته اکنون شیشه آنقدر جهانی و ارزان است که – همچون بطری ها ، آن را دور می اندازیم. شیشه مخلوطی از اکسیدها، اساسا سیلیس، SiO2 است که به هنگام خنک سازی بعد از ذوب، بلورین نمی شود. درحالت خالص، بلورین و شفاف است، اما با افزودن اکسیدهای فلزی به آسانی قابل تغییر رنگ است.

نکات طرح

شیشه به وسیله پردازش، قالب سازی بادی،‌ ریخته گری سانتریفوژ، کشش یا غلتاندن شکل گرفته و باسرعت کنترل شده جهت اجتناب از تنش های باقیمانده خنک سازی می شود. آن را می توان به وسیله خنک سازی هوایی سریع سطحی- که شیشه نشک نامیده می شود،‌ مقاوم ساخت؛ تنش کششی داخل شیشه، باعث ایجاد تنش فشرده در سطح شده و مقاومت ضربه ای را تا ضریب 4 افزایش می دهد. حباب های چراغ الکتریکی در ماشینی قالب ریزی میش وند که نوار حرکتی شیشه ای را به 10000حباب در ساعت تبدیل می کند. شیشه به وسیله لعاب (ذوب)، بند یا چسب متصل می شود. پوشش نقره ای باعث انعکاس 100درصد نور مرئی می شود- از این خاصیت در اغلب آینه ها استفاده می شود. پوشش طلایی آینه می تواند 90درصد اشعه IR را منعکس سازد.
افزودن اکسیدهای فلزی باعث تولید شیشه رنگی می شود. نیکل باعث ایجاد رنگ بنفش،‌ کبالت باعث ایجاد رنگ آبی، کرومیوم رنگ سبز، اورانیوم باعث ایجاد رنگ سبز- زرد، آهن سبز- آبی می شود. افزودن آهن باعث می شود که فلز بتواند امواج با طول موج مادون قرمز را جذب کند تا اینکه حرارت تشعشع جذب شود. ذرات بی رنگ، غیرفلزی (فلورید یا فسفات) از 5 تا 15 درصد اضافه می شوند تا شیشه و پوشش شیشه ای شفاف یا شیری رنگ تقریبا سفید مات تولید کنند. شیشه های فتوکروم به هنگام اینکه در معرض uv قرار گیرند تغییر رنگ می دهند (گاهی اوقات در اثر حرارت کم رنگ می شود)؛ شیشه حساس به نور به هنگام اینکه در معرض uv یا حرارت قرار گرفت از شفاف به کدر تغییر می یابد. فیلتر شیشه از نور بیش از حد و اشعه uv جلوگیری می کند، برای جوشکاری در نماهای پیش آمده خانگی استفاده می شود. پوشش بلورین و نازک باعث تنظیم رنگ می شود.ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

ترفند هایی در طراحی تا فضای داخلی را بزرگ تر نشان دهیم بخش اول

در

افزایش چشم گیر جمعیت و گسترش شهر نشینی سبب شده است تا فضای کمتری نسبت به گذشته در اختیار انسان شهر نشین برای سکونت قرار بگیرد. به بیان دیگر، آپارتمان های جدید بسیار کوچک تر و کم فضا تر از ساختمان های مستقل قدیمی ای هستند که انسان در آن ها سکونت می کرد. برای نمونه در ایالات متحده آمریکا میان سال های 2015 تا 2018، ساختمان هایی که تازه تأسیس می شدند به نسبت مساحت، چیزی حدود 79 متر مربع کوچک تر از ساختمان هایی بودند که پیش از سال 2015 ساخته شده است و با این اوصاف مساحت منازل آپارتمانی در آمریکا طی یک دهه اخیر با کاهشی هجده درصدی مواجه بوده است. با تمام این تفاصیر نباید تسلیم این کاهش مساحت شد و در منازلی زندگی کرد که به نظر می رسد جایی برای سوزن انداختن در آن ها وجود ندارد، اما چگونه می توان به این مهم دست یافت؟

گوئِن سیندر که یک طراح متخصص داخلی است در این خصوص عنوان می کند: «نخستین سؤالی که باید از خود بپرسیم این است که در حقیقت عملکرد این اتاق چیست و به چه منظوری مورد استفاده قرار می گیرد؟ به احتمال غریب به یقین، در خانه ای که به نسبت مساحت کمی دارد و کوچک است، نمی توان یک عملکرد جداگانه برای یک اتاق در نظر گرفت و بیشتر اتاق ها در این گونه ساختمان ها، برای چند منظور مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. با این وجود نکته ای که باید مد نظر قرار بگیرد این است که تنها وسایلی را در هر اتاق بگذاریم که کاربرد داشته و در طول روز از آن ها استفاده کرده و یا به آن ها نیاز پیدا می کنیم. اتاقی کوچک، جایی نیست که بخواهیم وسایل اضافه در آن قرار دهیم. به همین خاطر است که وسایلی که انتخاب می کنید و در هر اتاق خود می گذارید از مهمترین نکاتی هستند که باید مد نظر قرار داده شود.» این تنها یکی از راهکار های مربوط به طراحی داخلی ساختمان است که به واسطه آن قادر خواهید بود اتاق منزل خود را به گونه ای بزرگ تر جلوه دهید و احساس کوچک بودن ساختمان و کم بودن فضای داخلی، آزار دهنده نباشد. در این مقاله قصد داریم شما را با راهکارهای دیگری برای دست یابی به این مهم آشنا کنیم. با سیارک همراه باشید.

ریل پرده ها را بالاتر از قاب پنجره ها وصل کنید

به بیان دیگر زمانی که ریل پرده را نزدیک به قسمت بالایی پنجره متصل می کنید، فضای داخلی اتاق کمتر و کوچک تر به نظر خواهد آمد. دنیس جیانا که یک طراح متخصص داخلی منازل است و اکنون در نیویورک آمریکا مشغول به کار است در این خصوص عنوان کرده  است: «مطمئن شوید که ریلی را که در نهایت پرده به آن متصل خواهد شد، بالاتر از قاب پنجره و نزدیک به سقف اتاق قرار دهید، این مسئله باعث می شود فضای داخلی اتاق بزرگ تر به نظر برسد.

اسباب و وسایل خانه را نزدیک به دیوار قرار ندهید

با این که بسیاری فکر می کنند این کار فضای داخلی خانه را کوچک تر خواهد کرد، در حقیقت این کار نتیجه عکس داشته و باعث می شود فضای داخلی خانه بزرگتر به نظر بیاید. جیانا در این خصوص عنوان می کند: «اسباب داخلی خانه به فضای بیشتری احتیاج دارند. حتی الامکان از چسباندن وسایل به دیوار ها خود داری کنید و چند اینچی هم که شده میان دیوار ها و اسباب خانه فاصله بگذارید. دیگر نکته ای که باید خاطر نشان کرد این است که گوشه های دیوار ها باید کاملاً خالی باشد و از قرار دادن وسایل تزئینی و وسایلی شبیه به آن در گوشه های دیوار ها خود داری کنید.»

برای رنگ زدن دیوار های منزل خود از رنگ های روشن استفاده کنید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری مرتکب شده و باعث می شوند فضای کوچک خانه شان، کوچک تر از قبل به نظر بیاید، انتخاب رنگ اشتباه برای دیوار های خانه است. اگر قصد دارید فضای داخلی خانه بزرگ تر به نظر برسد، حتماً رنگ هایی را مد نظر قرار دهید که روشن باشند. رنگ های چون سفید و زرد برای این کار ایده آل هستند. می توانید ترکیبی از رنگ های روشن نیز استفاده کنید.

در طول پنجره ها و روی دیوار منزل از آینه استفاده کنید

اگر قصد دارید در یک لحظه کاری کنید که خانه بسیار بزرگتر از آن چیزی که هست به نظر بیاید، قرار دادن آینه ها در مکان درست، یکی از بهترین راهکار هایی است که می توانید برای دست یابی به این هدف اختیار کنید. اما شاید با خود فکر کنید چرا بهتر است آینه ها را در طول قاب پنجره (و یا قاب درب های داخلی منزل) قرار داد؟ در پاسخ به این سؤال باید عنوان کرد که قرار دادن آینه در این نقاط باعث می شود که قسمتی از فضای بیرون از خانه (و یا قسمتی از اتاق های دیگر) روی سطح آینه منعکس شود و همین مسئله است که در نهایت سبب می شود خانه کمی دل باز تر شده و احساس کنید فضای خانه بزرگ تر شده است.

ترجیحاً از پرده ها نازک و حریری استفاده کنید

استفاده از پرده های ضخیم و تیره رنگ، نه تنها فضای داخلی خانه را بزرگ تر نشان نخواهد داد، بلکه هیچ سود دیگری نیز نه از لحاظ طراحی و نه از لحاظ روحی برای خانه نخواهد داشت. زمانی که می خواهید فضای خانه بزرگ تر از حالت معمول به نظر بیاید، یکی از مهمترین نکاتی که باید مد نظر قرار دهید این است که امکان تابش نور طبیعی به داخل منزل را تا حدی که امکان دارد افزایش دهید. استفاده از پرده های نازک و حریری می تواند گزینه ای ایده آل برای این کار باشد. در حقیقت اتفاقی که در این مورد می افتد این است که نور طبیعی ای که از پشت پرده نازک و از فضای بیرون به داخل منزل می آید، نا خود آگاه چشمان شما را به سمت فضای بیرون بر می گرداند و باعث می شود هر چند وقت یکبار نگاهی به آن بیندازید، همین مسئله است که سبب دل باز تر شدن خانه می شود. در طول شب هم چراغ ها شهر که از پشت پرده قابل رؤیت خواهند بود این وظیفه را تا حدودی به عهده خواهند گرفت.

استفاده از کتابخانه هایی که در داخل دیوار کار گذاشته می شوند

البته کتابخانه های مجزا، در این روزها در طراحی داخلی خانه ها به کرات مورد استفاده قرار می گیرد، اما این را به خاطر داشته باشید که اگر فضای اتاق و خانه شما چندان زیاد نیست، بهتر است حتی المقدور از این گونه کتابخانه ها استفاده نکنید و به جای آن، از کتابخانه هایی استفاده کنید که در داخل دیوار کار گذاشته می شوند. این کار فضای بیشتری در اختیار شما قرار خواهد داد. نکته ای که در خصوص این گونه کتابخانه ها وجود دارد این است که به خاطر عقب نشینی ای که در داخل دیوار دارند، این امکان را فراهم می کنند که از فضای جلوی دیوار برای منظوری دیگر استفاده شود و نیز دیگر همانند کتابخانه های مجزا، دارای فضای بالایی نخواهند بود که به طور معمول افراد وسایلی را روی آن قرار داده و باعث می شوند فضای خانه کوچک تر به نظر برسد.

قرار دادن تلویزیون بر روی دیوار

یکی از ساده ترین راهکار هایی که به واسطه آن قادر خواهید بود، فضای خالی بیشتری در خانه کوچک خود در اختیار داشته باشید این است که تلویزیون را روی دیوار نصب کنید. یکی از وسایلی که به طور معمول در این گونه خانه ها سبب کوچک تر نشان داده شدن آن ها می شود، میز های تلویزیونی است که برای منظور نگاه داشتن تلویزیون مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از قالب های گچی در گوشه های دیوار

استفاده از این گونه قالب های گچی یکی از نکاتی است که در طراحی داخلی منازل توجه زیادی به آن می شود و برای زیبا تر کردن فضای خانه از آن ها بهره گرفته می شود، اما آیا می دانستید این قالب های گچی فضای داخلی خانه را هم بزرگ تر جلوه خواهد داد؟ در حقیقت اتفاقی که در این خصوص می افتد این است که این قالب ها باعث می شود به طور ناخود آگاه، هر از چند گاه یکبار به سمت شان نگاه کنید و همین مسئله باعث می شود فکر کنید که سقف ساختمان بالاتر از چیزی است که در واقعیت هست و در نهایت اتاق و فضای داخلی جلوه بزرگ تری به خود خواهد گرفت.

استفاده از میزهای غذا خوری تاشو

ممکن است از آن دسته افرادی باشید که عاشق مهمانی دادن و دعوت کردن دوستان و آشنایان خود برای صرف غذا به خانه باشید، اما فضای داخلی کافی برای این کار را در اختیار نداشته باشید. توصیه طراحان داخلی به چنین افرادی استفاده از میز های غذاخوری ای است که امکان اتصال تکه های دیگر و اضافه نیز به آن ها وجود دارد. با استفاده از این گونه میزها هم فضای داخلی خانه خود را کوچک تر نخواهید کرد و هم زمانی که دوست داشته باشید قادر خواهید بود آشنایان خود را برای مهمانی به خانه دعوت کنید.

استفاده از وسایل ساده در خانه

یکی دیگر از راهکارهایی که برای بزرگ تر شدن فضای داخلی خانه می توانید از آن بهره بگیرد، استفاده از وسایلی در خانه است که حتی المقدور ساده باشند. برای این که متوجه منظور ما از سادگی وسایل شوید نمونه ای برای شما ذکر می کنیم. استفاده از شیشه برای سطح میز ناهار خوری به عنوان نمونه می تواند گزینه ایده آلی باشد. دقیقاً همانند پرده های نازک، زمانی که قادر به دیدن فضای زیرین میز باشید به مرور احساس خواهید کرد که فضای داخلی خانه بزرگ تر از حالت معمول است.

استفاده از طرحی یکپارچه برای نقاشی کردن فضای داخلی ساختمان

اگر فضای داخلی کوچکی در خانه در اختیار دارید و قصد دارید این فضا کمی بزرگ تر به نظر بیاید، توصیه می شود زمان نقاشی ساختمان خیلی ایده پردازی نکنید و بهتر آن است که تا جای ممکن تمامی اتاق های خانه و تمامی دیوار ها به یک طرح  و رنگ نقاشی شوند. اگر چنین طرحی را نمی پسندید می توانید هر اتاق را به طور جداگانه به یک رنگ به خصوص نقاشی کنید، اما این را به خاطر داشته باشید که در هر اتاق تنها از یک رنگ استفاده کنید. این گونه راهکار ها در نقاشی ساختمان در نهایت سبب بزرگ تر جلوه دادن خانه و فضای داخلی ساختمان خواهد شد. جیانا در این خصوص می گوید: «پرده ها و دیوار هایی که به یک رنگ (و یا رنگ هایی از یک خانواده، رنگ هایی که به هم مربوط باشند) باشند، باعث می شوند فضای داخلی خانه های کوچک بزرگ تر و دل باز تر از قبل به نظر بیاید.»

از وسایلی استفاده کنید که ارتفاع چندانی نداشته باشند

صندلی هایی که تکیه گاه بسیار بلندی دارند و نیز لامپ های بلند، به هیچ وجه از وسایلی نیستند که در یک خانه با فضای داخلی کوچک باید مورد استفاده قرار بگیرند. نکته ای که در این خصوص کاملاً واضح است، این است که استفاده از وسایلی که ارتفاع کمتری دارند، در نهایت سبب خواهد شد، سقف بلند تر به نظر برسد و این نکته در خصوص وسایلی که ارتفاع بیشتری دارند، دقیقاً بر عکس است و فضای داخلی خانه کوچک تر به نظر خواهد آمد. نکته دیگر این است که این گونه وسایل با ارتفاع کم، فضای کمتری هم اشغال می کنند و این مسئله نیز به بزرگ تر جلوه دادن خانه و فضای داخلی کمک خواهد کرد.

روی قفسه های دیوار ها، کمی فضای خالی نگاه دارید

حتی میزان کمی به هم ریختگی و شلوغ شدن وسایل، سبب می شود فضای داخلی خانه کوچک تر به نظر برسد و به همین خاطر است که اهمیت این موضوع در خانه هایی که مساحت و فضای داخلی کمتری دارند، دو چندان می شود. اگر در چنین خانه ای هستید و قصد دارید فضای داخلی خانه کمی بزرگ تر به نظر بیاید، بهتر است تا جای ممکن در قفسه هایی که روی دیوار ها کار گذاشته اید، کمی فضای خالی رها کنید. نیازی نیست که حتماً تمامی سطح یک قفسه را پر از وسایلی کنید که بعضاً برای تزئین منزل استفاده می شوند.

عدم استفاده از قالی هایی با طرح های متفاوت در یک اتاق

در طراحی داخلی، استفاده از قالی و قالیچه، یکی از نکاتی است که برای شاداب تر شدن فضای داخلی بسیار به آن اهمیت داشته باشد، اما متأسفانه نکته دیگری در این خصوص وجود دارد و آن نکته این است که استفاده از قالیچه هایی با طرح های متفاوت در یک اتاق، در نهایت سبب خواهد شد فضای داخلی، کوچک تر به نظر برسد. به همین خاطر است که بیشتر طراحان داخلی به افرادی که در خانه های کوچک زندگی می کنند، توصیه می کنند از قالیچه هایی ساده و شبیه به هم در یک اتاق استفاده کنند که در نهایت سبب خواهد شد فضای داخلی بزرگ تر به نظر برسد.

قفسه های روی دیوار را بر اساس رنگ بندی مختلف وسایل طبقه بندی کنید

یکی از نکات بسیار جالبی که در خصوص مغز انسان وجود دارد و به طراحی داخلی خانه مربوط می شود، این است که مغز انسان در فضاهای آشفته و به هم ریخته، دریافت خوشایندی نخواهد داشت، به همین خاطر است که رعایت چند نکته طبقه بندی شده در طراحی داخلی خانه بسیار مثمر ثمر خواهد بود. برای نمونه یکی از این نکاتی که می توانید مد نظر قرار داده تا فضایی مرتب تر و در نهایت، دل باز تر در خانه داشته باشید، این است که وسایلی را که در قفسه های خانه قرار می دهد، بر اساس رنگ شان طبقه بندی کنید. برای نمونه می توانید کتاب ها و ظروفی را که به یک رنگ هستند، در کنار هم قرار دهید.ترجمه  itrans.ir

در سیارک بخوانیم:

ترفند هایی در طراحی تا فضای داخلی را بزرگ تر نشان دهیم بخش دوم 

طراحی اتاق مدیتیشن بخش دوم

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه، ۱۲ ایده شیک

چيدمان مناسب آشپزخانه

دکوراسیون اتاق خواب مستر

۵ وسیله که اتاق نشیمن را تکمیل می کند

استفاده از رنگ های گرم در دکوراسیون خانه

راه هایی برای زیباتر کردن حمام

4 طرح رنگ بهاره برای خانه شما

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

ترفند هایی در طراحی تا فضای داخلی را بزرگ تر نشان دهیم بخش دوم

در

استفاده از وسایلی که در رنگ بندی خود از خطوط عمودی یا افقی بهره می گیرند

بسیاری از الگوهای رنگ بندی وجود دارند که در نهایت سبب می شوند، فضای داخلی خانه کوچک تر به نظر برسد، با این حال در میان این الگو ها یک استثنا وجود دارد و آن خطوطی است که در رنگ بندی یک وسیله به خصوص وجود دارند. در حقیقت این خطوط ممتد سبب می شوند فضای داخلی خانه و اتاق بزرگ تر به نظر برسد، به همین خاطر است که معمولاً طراحان داخلی به کسانی که در فضا های کوچک به سر می برند، توصیه می کنند در تزئین منزل خود تا جایی که برایشان مقدور است از این گونه وسایل استفاده کنند. پرده ای که در مقابل پنجره نصب می کنید و نیز قالی یا قالیچه ای که روی زمین می اندازید، از بهترین مواردی هستند که می توانید این الگوی رنگ بندی را برایشان مد نظر داشته باشید.

استفاده از چراغ های رومیزی به جای چراغ های سقفی

 بسیاری بر این باور اند که استفاده از لامپ های رو میزی سبب کوچک تر شدن فضا می شود و بهتر است از همان لامپ های سقفی بهره بگیرند، با این حال این نظری نیست که طراحان داخلی منازل داشته باشند و در حقیقت نظر آن ها کاملاً در تضاد با این گفته است و استفاده از لامپ های رو میزی در نهایت سبب بزرگ تر جلوه دادن فضای داخلی خواهد شد. در حقیقت اتفاقی که در این خصوص می افتد این است که زمانی که لامپی را به سقف متصل می کنید، یک منبع نور متمرکز ایجاد می کنید و این در حالی است که لامپ های رو میزی این گونه نیستند و نور را در تمامی نقاط اتاق پخش می کنند. همین مسئله باعث می شود به طور ناخود آگاه جای جای اتاق به خاطر نوری که منعکس می شود در معرض دید شما قرار گرفته و احساس کنید فضا دل باز تر و جای دار تر شده است.

استفاده از اسباب و وسایلی که قابلیت جای دادن چیز های دیگر در آن ها وجود داشته باشد

یکی از مهمترین مسائلی که سبب می شود اتاق ها و خانه های کوچک، حتی کوچک تر و کم فضا تر از آن چیزی به نظر برسند که در حقیقت هستند، این است که اسباب و وسایلی را که لازم ندارید در جای جای اتاق بریزید و همه جا به هم ریخته باشد. به همین خاطر است که یک راهکار ایده آل برای رفع این مشکل می تواند استفاده از وسایلی باشد که دارای کشو یا کمد های کوچک هستند. بدین گونه قادر خواهید بود وسایل خود را در آن ها بچینید به گونه ای که در معرض دید نباشند و در نهایت فضای اتاق مرتب تر و دل باز تر خواهد شد. این یکی از بهترین راهکار هایی است که به واسطه آن تنها ظرف چند ثانیه می توانید فضای خانه را دل باز تر کنید.

دکور اتاق با رنگ های سرد

استفاده از وسایل و اسبابی که بزرگ تر باشند

شاید به نظرتان کمی عجیب باشد، با این حال، استفاده از وسایل کوچک به هیچ وجه سبب بزرگ تر جلوه دادن فضای داخلی نمی شود. طراحان داخلی بر این باور اند که آن چیزی که به واسطه آن می توان فضای داخلی را بزرگ تر جلوه داد، استفاده از وسایلی است که بزرگ تر باشند. تنها ذکر این نکته حائز اهمیت است که تعداد این وسایل باید محدود باشد. در حقیقت کاری که شما باید انجام دهید این است که وسایل کمتر با حجم بیشتر برای منزل خود تهیه کنید. جیانا در این خصوص عنوان می کند: «زمانی که کلی وسیله کوچک در جای جای اتاق و فضای داخلی قرار می دهید، دقیقاً خانه شبیه به زمانی می شود که همه جا ریخت و پاش است و همین مسئله سبب می شود فضای داخلی خانه کوچک تر از حد معمول به نظر برسد. به همین خاطر توصیه می شود که از وسایلی بزرگ تر استفاده کنید که باعث خواهند شد داخل خانه مرتب تر و دل باز تر به نظر برسد.»

وسایل و اسباب خانه را همرنگ با دیوار ها انتخاب کنید

یکی دیگر از راهکار هایی که در نهایت سبب خواهد شد فضای داخلی خانه بزرگ تر و جا دار تر جلوه کند، این است که وسایل خانه را به گونه ای انتخاب کنید که از لحاظ رنگی با دیوار ها ست باشند و تا جایی که ممکن است رنگشان شبیه به هم باشد. تفاوت بیش از اندازه رنگ میان مبلمان و سایر وسایل خانه با دیوار ها در نهایت سبب می شود به گونه ای فضای داخلی به هم ریخته و آشفته به نظر برسد که این مسئله فضای داخلی خانه را کوچک تر از حد معمول جلوه خواهد داد. بر عکس این مسئله زمانی است که مبلمان و دیگر وسایل را از لحاظ رنگی با دیوار ها ست می کنید که فضایی یک دست و دل باز پدید خواهد آمد.

عدم استفاده از درب های داخلی در فضا های کوچک

توصیه ای که در این خصوص می شود این است که تا جایی که ممکن دارد در این گونه فضا هایی که مساحت چندانی ندارند، از بخش بخش کردن مساحت خانه خودداری شود، با این حال ممکن است همه افراد قادر به این کار نباشند و به اتاق های مجزا در خانه نیاز داشته باشند. راهکاری که افراد دسته دوم می توانند به کار گیرند این است که درب های داخلی خانه را که اتاق ها را به یکدیگر متصل می کند، بر دارند. بدین گونه فضای داخلی خانه بزرگ تر از قبل نمایان خواهد شد.

برای سطح فضای داخلی از پوشش هایی با رنگ های روشن استفاده کنید

پوشش هایی که رنگ های تیره دارند، برای مدت زیادی است که توسط بسیاری از طراحان داخلی دیگر توصیه نمی شود. یکی از مسائلی که این گونه پوشش های داخلی ایجاد می کنند این است که سبب می شوند فضای داخلی خانه کوچک تر از حد معمول به نظر برسد. پوشش هایی که رنگ های روشن دارند دقیقاً کارکردی عکس این موضوع خواهند داشت و فضای داخلی را بزرگ تر نمایان خواهند کرد. می توانید با در نظر داشتن رنگ وسایل و مبلمان خانه نیز به این کارکرد بهبود بخشید؛ همانند رنگ دیوار و مبلمان، هم رنگ بودن (یا شبیه هم بودن) پوشش داخلی و مبلمان نیز سبب می شود فضای داخلی دل باز تر و یک دست تر به نظر برسد.

چهار دکور لوکس برای اتاق خواب

هم رنگ بودن پرده های پنجره ها با دیوار ها

در مواردی که در بخش پیشین این مقاله عنوان شد، یک مورد مختص به پرده ها بود که می بایست برای بزرگ تر جلوه دادن فضای داخلی از پرده های نازک و حریری استفاده شود. مورد دیگری که می توانید مد نظر قرار دهید این است که تا جایی که امکان دارد، رنگ پرده ها را شبیه به رنگ دیوار ها انتخاب کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که اصلی در طراحی داخلی وجود دارد به این مضمون که هر چه رنگ اسباب و وسایل و دیوار و دیگر امکانات موجود در خانه، یک دست تر باشند و هرچه رنگ این امکانات به یکدیگر شبیه تر باشد، در نهایت فضای داخلی بزرگ تر از حد معمول جلوه خواهد کرد. این از نکاتی است که معمولاً در طراحی خانه های کوچک مد نظر قرار گرفته می شود.

استفاده از مبلمان و وسایلی که پایه دار باشند

زمانی که صحبت از کوچک بودن فضای داخلی خانه و بزرگ تر جلوه دادن آن می شود، یکی دیگر از راهکار هایی که به ذهن می رسد، استفاده از وسایل و مبلمانی است که پایه دار باشند. همان فضای اندکی که از زیر مبلمان نمایان خواهد شد در نهایت در اتاق ها و خانه های کوچک به دل باز تر شدن فضای داخلی کمک شایانی خواهد کرد. نوری که از قسمت زیرین این گونه وسایل و مبلمان به چشم می رسد، این باور را پدید می آورد که فضای داخلی بزرگ تر شده است. در طراحی فضاهایی که مساحت کوچکی دارند این نکته را به خاطر داشته باشید که حتی مقدار اندکی هم که فضای خالی ایجاد شود در نهایت و در کنار دیگر موارد سبب بزرگ تر جلوه دادن منزل و فضای داخلی خواهد شد.

استفاده از یک تابلوی نقاشی به جای پر کردن دیوار از وسایل تزئینی متفاوت

توصیه دیگری که در طراحی فضاهای کوچک باید مد نظر قرار بگیرد این است که بر روی هر دیوار به طور جداگانه تنها از یک تابلو یا چیزی شبیه به آن استفاده شود و به هیچ وجه نباید سطح دیوار را از نقاشی و وسایل تزئینی دیگر پر کرد. دقیقاً همانند به هم ریختگی وسایل در اتاق و خانه، پر کردن سطح دیوار از وسایل و نقاشی ها نیز سبب ایجاد نوعی به هم ریختگی می شود و در نهایت سبب می شود فضای داخلی خانه کوچک تر از آن چیزی به نظر برسد که در حقیقت هست. استفاده از یک تابوی یک تکه دقیقاً نتیجه عکس را خواهد داشت و فضای خانه را دل باز تر خواهد کرد. جیانا در این خصوص عنوان می کند: «یک یا نهایتاً دو تابولی نقاشی یا تصویر بزرگ از جمله مواردی هستند که در طراحی داخلی فضا های کوچک، می توانند کمک شایانی به دل باز تر شدن فضا و بزرگ تر جلوه دادن آن کنند. اندازه این تابلو بهتر است به پنهای مبلی باشد که روی آن روی سطح دیوار قرار می گیرد.»

روش هایی برای افزودن انرژی مثبت و شادابی بیشتر به اتاق خواب

مرتب کردن فضای داخلی و اتاق ها به طور مرتب

فضای داخلی ای که مرتب و تمیز باشد بسیار بزرگ تر و دل باز تر از زمانی خواهد بود که اتاق به هم ریخته است. هر زمانی که فرصت کافی در اختیار داشتید، کمی فضای داخلی را مرتب کنید و وسایلی که لازم ندارید را دور بریزید. بدین گونه قادر خواهید بود در کوتاه ترین زمان ممکن فضای داخلی خانه را دل باز تر کنید. جیاینا در این خصوص عنوان می کند: «صرف نظر از این که فضای خانه کوچک باشد یا بزرگ، به هم ریختگی وسایل و مرتب نبودن اتاق ها در نهایت سبب افزایش استرس می شود فضای خانه را کوچک تر از آن چیزی جلوه خواهد داد که در حقیقت هست. مرتب کردن؛ سازمان دهی کردن و یا هر نام دیگری که برای آن در نظر بگیریم فرقی نمی کند. مدیریت کردن فضای داخلی و مرتب نگاه داشتن وسایل عادت بسیار خوبی است که باید همیشه مد نظر قرار دهیم.»

رها کردن فضای خالی بر سطح داخلی خانه

استفاده از قالیچه و قالی مزایای زیادی دارد و علاوه بر این که باعث زیبایی ظاهری فضای داخلی می شود، می تواند از پوششی که برای کف خانه در نظر گرفته شده است نیز محافظت کند، با این حال این نکته را به خاطر داشته باشید که بد نیست قسمتی از کف خانه را هم خالی بگذارید و چیزی روی آن قرار ندهید. این کار باعث می شود فضای داخلی خانه بزرگ تر و دل باز تر به نظر برسد. برای محافظت از پوشش کف خانه نیز بهتر است زمانی که کسی وارد می شود از او خواهش کنید کفش های خود را در بیاورد.

استفاده از پرده های پاکیزه در سرویس بهداشتی

دقیقاً همانند آن چه که در خصوص پرده پنجره ها عنوان شد، در صورتی که در سرویس بهداشتی خود از پرده برای جدا کردن فضا های مختلف استفاده می کنید، توصیه می شود این پرده تا جایی که امکان دارد نازک و پاکیزه باشد. این کار در نهایت سبب می شود نور بیشتری به چشمان شما برسد و باعث بزرگ تر جلوه دادن و دل باز تر شدن فضای داخلی می شود.

استفاده از کاغذ دیواری در دکور خانه

استفاده نکردن از پرده در مقابل پنجره ها

اگر فضای داخلی خانه و اتاق به قدری کوچک است که هر چقدر هم پرده نازک و کوچک باشد باز هم تغییری در ظاهر آن ایجاد نمی کند، بهتر است به طور کلی از پرده استفاده نکنید. منظره ای که از بیرون قابل مشاهده است در نهایت سبب می شود احساس کنید فضای داخلی دل باز تر است و بزرگ تر جلوه می کند.

استفاده از اسباب و وسایلی که کارکرد های مختلفی داشته باشند

از مهمترین نکاتی که در خانه ها و فضا های کوچک باید مد نظر قرار داد این است که وسایلی که در خانه استفاده می شود، تا جای ممکن، کارکرد های گوناگونی داشته باشند. بدین گونه قادر خواهید بود از فضای کوچکی که در اختیار دارید بهترین استفاده را کرده و از خرید وسایل اضافی جلوگیری می شود. برای نمونه می توانید در آشپزخانه خود از میز غذاخوری ای استفاده کنید که قابلیت های دیگری هم داشته باشد و یا از تخت خوابی استفاده کنید که در فضای پایینی آن کشویی قرار گرفته باشد. بسته به خلاقیت خودتان وسایل گوناگونی خواهید یافت که این گونه باشند و کارکرد های متفاوتی داشته باشند.

در سیارک بخوانیم:

ترفند هایی در طراحی تا فضای داخلی را بزرگ تر نشان دهیم بخش اول 

طراحی اتاق مدیتیشن بخش دوم

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه، ۱۲ ایده شیک

چيدمان مناسب آشپزخانه

دکوراسیون اتاق خواب مستر

۵ وسیله که اتاق نشیمن را تکمیل می کند

استفاده از رنگ های گرم در دکوراسیون خانه

راه هایی برای زیباتر کردن حمام

4 طرح رنگ بهاره برای خانه شما

 

نظرات

در ادامه بخوانید...